Hiljattain avautui kaikille avoin 10 rallin cup Rally2-autoilla, jossa yksi ralli on kerrallaan 2vrk auki. Kussakin 6x noin 10-15km pätkät, huolto joka toisen välein, ja hardcore damage päällä.
Tällä hetkellä osallistujia on ollut 90 kahdessa ekassa rallissa, ja itse roikun pisteissä sijalla 11. https://aijaa.com/xKlLkW
Eka ajettiin Skotlannin nopeilla ja kapeilla sorateillä, jossa olin maalissa sijalla 18/73 ja toka Ruotsin lumisilla teillä, jossa olin 21./40.
Skotlanti meni yllättävän hyvin, kun ei ole ollut mikään vahvin rallini läheskään aina. Tai yleensä mä kyllä saan suht hyvin pisteitä ajamalla maaliin, mutta ero voittajaan on monesti aikamoinen. VW Pololla ajoin ihan piruuttani, kun halusin kokeilla eri juttuja esim. iskarien ja pyöränkulmien suhteen, vesittämättä sellasta varmaa tuntumaa Peugeotiin mitä yleensä käytän eniten. Yhtään rengasrikkoa, isoja vaurioita autoon, tai aikasakkoja korjauksista en joutunut kohtaamaan.
Ruotsissa ajoin Citikalla samalla tavalla puhtaasti pätkät läpi, mutta sijoitus oli suhteessa ja absoluuttisesti huonompi. Ruotsin lumipenkat kai antaa aika paljon anteeksi, joten todennäköisesti monet on pystyneet vetämään enemmän maximum attackilla tämän. 🤨
Seuraava on Australia, joka yleensä on mun vahva ralli sellaisena keskinopeana sorakisana. Pitää välillä ihan jarruttaakin mutkiin, eikä tienpinta/soralaatu ole läheskään niin sileä kuin vaikkapa Skotlannissa. Se sulkeutuu perjantaina keskiyöllä, joten voi olla että viikonloppuna kirjoitan taas kahden rallin tapahtumista kerralla. 😃
Rallicupin seurantaketju
28
567
Vastaukset
No joo, kauan mä maltoin olla kirjoittamatta 😅
Australia ajettu jälleen puhtaasti läpi ilman virheitä tai vaurioita ✅
Osa pätkistä ajettiin yöllä ja/tai sateessa, kuten kahdessa aiemmassakin, jolloin on tärkeää ettei valot ota osumaa väärässä paikassa tai koko lisävalorauta jää tien varteen. Peugeot 208:lla ajoin tämän, Australian hyvät setupit valmiina, mutta ammensin pikku oppeja tuon Polon iskareista.
Entisenä kartingkuskina noi tuplaiskarit on vähän hämmentävä juttu, mutta vaikuttaa aika paljonkin ajettavuuteen. Kun on tärinän/heilahtelun vaimennusiskari (soft bump), pohjaanlyönti-iskari hyppyjä ajatellen (fast bump), ulosjoustovara (rebound) sekä iskun nopeusraja milloin soft tai fast bump ottaa kiinni. 🤨 Australian röykkyisillä teillä kannatti pitää soft bump varsin softina mikä vähensi kaikenlaista nypytystä, säätää fast bump sopivasti tiukemmaksi ettei auto pohjaa hypyissä, ja löytää sopiva raja-arvo ettei fast bump suotta ota kiinni kaikista pikkutöyssyistä.
Kärkeen ajoin tässä vaiheessa 8 pelaajan joukossa, mutta valtaosa on vielä ajamatta ja onhan aikavyöhyke-erojakin valtavasti. Ja kiva sinänsä, että nyt monet joutuvat vertaamaan ajoaan mun vihreisiin sektoriaikoihin, millä voi olla jonkinlaista psykologista vaikutusta 🙄 Ainakin itse ajan yleensä paremmin ekana tai ekojen joukossa, tai vaihtoehtoisesti kytken koko väliaikajutun pois näkyvistä.Jäbällä on vissiin aika hyvä kartturi, kun oot jo sementoinut itsesi top10:n tuntumaan siinä missä keskeyttäjät tai oharit tekevät kuskit saavat miettiä yhtä tai nollaa pistettä per kisa 😆
Hyvin me vedettiin kyllä, eikä Australiassa ollut ollenkaan sellanen fiilis että kivet tulisi penkin läpi "up in the ass of Bicky" kuten Grönholm sanoisi. En mä noita jenkki-pickuppeja chopanneena ja lähinnä Daytona yms. rata-autoilutaustalla itsekään ihan tajuu tuplaiskarien kaikkia niksejä soralla, mut hyvä et sulla sentään on duunikokemusten perusteella teoreettista ymmärrystä noista. Sä oot meidän tiimissä sellainen järjen ääni ja Alonson kaltainen vilunki pisterohmu kisasta toiseen 👍 Ja itellä nyt on tuntemusta erilaisista kinttupoluista ympäri maailmaa jos minkälaisten shitboxien ratissa esim Jyystaxin, kerhon juttujen, palveluksen yms. myötä 🦾 Jos mä sanon että "don't cut!" tai "narrow!" niin en mä ny turhan takia niin sano, tai pikkujuttujen takia pasko housuihini. Enkä huutele mitään ykkösen nuotteja ihan selkeesti kolmosen mutkissa, kjäh häh 😆
Fiesta, Fabia ja Mitsu Mirage on vielä tossa luokassa kokeilematta, mut eiköhän me luoteta ranskiksiin jatkossakin 🤔 Joku Fabia tai Polo ralliautoina niin... ööh. Mähän meinasin Skotlannissa nukahtaa sun kyytiin kun VW:n TSI-kone pihisi tasaisesti ja oli tosiaan onnistuneet iskarisäädöt autossa. 😂Australiassa olin lopulta sijalla 13/53 ja nyt ollaan pisteissä sijalla 7/107 😯
Kuva otettu telkkarin ruudusta https://aijaa.com/lhQ52I
Sunnuntaina voin laittaa taas kuvankaappauksen ajantasaisesta pistetaulukosta kun Suomen rallin tulokset on selvillä.
Ja siitä puheenollen, niin äsken tuli ajettua Suomen sorateillä 6x 14-17km rutistus formaatin mukaisesti. Jälleen ihan hyvä suoritus sikäli, ettei tullut yhtään rengasrikkoa, aikasakkoja, korjauksia tai muuta ikävää, mutta olen mä monesti ajanut paremminkin Jyskälässä.
Sade ja aiempien pelaajien tekemät urat tms. tienpinnassa vaikutti tuntumaan, ja välillä tuntui että mekaanista pitoa oli jopa liikaakin. Samaten maavara oli olevinaan turhan matala alkuun, eli auto pohjasi joissain hypyissä, eikä paljoa uskaltanut oikoa tai leikata. Hiukan elävämpi jousitus ja iskunvaimennus paransi tuntumaa, ja pienet muutokset takapään pyöränkulmiin vähensi aliohjautumista ja paransi rotaatiota. 🦾
Peugeot 208:lla ajoin jälleen, vaikka periaatteessa sen Polon Skotlannin setupit olisi ollut varmaan aika hyvät sellaisenaan, kun teiden luonne on melko samankaltainen molemmissa ympäristöissä. Mutta jotenkin Peugeotilla tulee vähemmän virheitä, ja matalampi kojelauta/vyötärölinja moneen muuhun verrattuna, parantaa näkyvyyttä merkittävästi varsinkin sateessa. 🤨Ei mitään kovin uutta tai ihmeellistä, nyt 4/10 rallin jälkeen olen edelleen pisteissä sijalla 7. kun tähän mennessä pisteitä on jaettu 114 osallistujalle. Tabletin ruudulle nyt ei mahdu koko taulukko, mutta suunnilleen top40 https://aijaa.com/sEH4Zp
Suomen sorateillä olin lopulta 14/44 ja itse asiassa jotkut kolme muuta suomalaista ottivat kolmoisvoiton 😯 Mikä taas sopi mulle, kun he söivät sopivasti pisteitä muutamalta kuskilta jotka ovat pisteissä edelläni 😅 Kunkin rallin maksimipistemäärään vaikuttaa osallistujien ja keskeyttäjien määrä, eli kaikenlainen ennustaminen on aika vaikeaa, mutta toisaalta kannustaa ajamaan joka rallin mahdollisimman hyvin.
Viides ralli on Argentiinassa, ja oli näköjään lyhyempien pätkien formaatilla eli noin 6x 3km mutta on keskinopeudetkin huomattavasti pienempiä kuin vaikkapa juuri Suomessa. Citroen C3:lla ajoin tuossa äskettäin pätkät läpi ilman isompaa draamaa. Argentiina on yleensä vahva ralli mulle, mutta nyt mun toinen vahvuus eli pitkät pätkät ja hieman endurance-tyylinen formaatti loisti poissaolollaan 🤨 Tosin muutamat kohdat joissa mennään kapeille silloille, voi tulla joskus vähän silmille jos ei sateessa kuuntele nuotteja kunnolla, niin en varsinaisesti yllättyisi suht isosta keskeyttäjien joukosta, mutta saapi nähdä.Oivoi sentään, nyt ollaan pisteissä sijalla 11 Argentiinan ja Uuden Seelannin rallin jälkeen https://aijaa.com/bzxaOi
Argentiinassa olin 20/38 ja NZ 33/50 eli ilmeisesti lyhyempi formaatti löi näpeille, tai oma mindset ja auton setupit oli jotenkin endurance-painoitteisia 🤨 Isompia virheitä kun ei käytännössä tapahtunut, eikä harmikseni kovin monelle muullekaan.
Seuraava on Puola, ja tuntuu että nykyään mun vahvat ja heikot rallit on kääntyneet melkein päälaelleen, tai olen kehittynyt suhteessa paljon enemmän nopeissa ralleissa verrattuna näihin syheröihin kuten ARG ja NZ 🙄 Ei Puolaan siis häviämään lähdetä, ja luulisin että Peugeotin Suomen setupit sopii lähes sellaisenaan nopeille ja kapeille teille niittyjen halki hyppyineen yms. 🦾https://aijaa.com/iiv1iU
Puola meni näköjään ihan hyvin. Sija 12/34 tupsahti ja siten ihan hyvin pisteitä, ja näköjään muutama edelläni oleva kuski jäi Puolassa taakseni. Pisteissä tosiaan yhden pykälän loikka takaisin ylöspäin top kymppiin 🤙
Tuossa olikin täydet 6x17km joista osa oli yöllä ja/tai sateessa, niin pidempi endurance-henkinen formaatti todennäköisesti hiukan suosi mun tietynlaista "racecraftia" verrattuna esim. Argentiinan ja Uuden Seelannin sprintteihin. 🙄 Samaten kovat renkaat vaati tietynlaista huomioonottamista varsinkin jarrutuspidon suhteen, ja veikkaan että jotkut hurjat ajoi softeilla komeita aikoja ekalle pätkälle, kunnes ne oli loppu ja lopulta huomattavasti liukkaammat mitä hardit on missään vaiheessa tai skenaariossa 🙄
Seuraava on Wales, mikä on aika samankaltainen kuin esim. Suomi tai Australia, noin niinku tienpintojen ja keskinopeuksien suhteen. Sitten on vielä Kreikka ja USA tuon jälkeen, ja nekin laskisin suht hyviksi ralleiksini. Varsinkin USAn, jossa ajettiin keväällä se varsinainen Endurance Cup joka käsitti 12 rallia, kussakin 12x12,5km pätkää, eikä huoltoja 🤯 Eli se cup, jossa saavutin ekan mestaruuteni vuodesta 2003 asti eri lajeissa/luokissa yrittäneenä, ja ai että se lämmittää mieltä edelleen 😂Walesin jälkeen ollaan taas pisteissä sijalla 8. https://aijaa.com/7kalNy
Sijoitus oli 13/37 eli jälleen tällainen nopea soraralli sujui yllättävän hyvin. Formaatti oli 6x10km ja jälleen sateessa kaikki pätkät.
Peugeotilla ajoin ja käytin medium-renkaita kun pätkät ei kuitenkaan ollut tuon pidempiä, eikä sateessa kuluma ole yhtä merkittävää kuin kuivalla soralla ajaessa. Oikea valinta varmaankin, ja sama auton setuppien suhteen. Jotenkin tuntui/tuntuu että paljoa tän kovempaa en pääse oikein millään autolla, eikä siinä mitään, eteviä kuskeja edelläni on pisteissä ja tuloksissa. 😃
Seuraava on US of A joka on suht samankaltainen ralli kuin Wales, mutta paljon tutumpi ympäristö itselle. Yhtenä kappaleena auto maaliin ja ilman rengasrikkoja tai aikasakkoja, niin todennäköisesti hyvä pistesaalis on jälleen tarjolla 🦾Pari hyvää torjuntavoittoa tuli Puolasta ja Walesista 🤙 Hyvin sä vedit Ameriikoissakin vaikka se yksittäinen rengasrikko tapahtuikin, mut sehän nyt kertoo lähinnä siitä että jäbällä on maximum attack päällä kauden loppua kohden 💪 Oli meinaan piukassa se yksi pyöränmutteri kun ei auennut vaikka sä hypit koko normaalipainoisen kamupojan 70kg elopainolla räikän jatkovarren päällä 😯
Siinä sitten sateessa ja pimeässä mun piti avata haalarit, kyykistyä jatkovarren äärelle, ja jännittää penislihasvartta vertikaalisesti naama pinkeänä ja otsan verisuonet pullottaen, kunnes mokoma aukesi ja päästiin jatkamaan varapyörällä 👍😊
No minuutin aikasakko sinne tänne, kyllä tälläkin suorituksella on lupa odottaa ihan hyvin pisteitä. 👌 Kreikka viimeisenä rallina onkin vähän erilainen, mut pidetään hei ranskis ajolinjalla ilman mitään draamaa, niin hyvin se menee. Ne alamäet ja serpentiinitiet on sitten muuten ihan pirun liukkaita jos sielläkin sataa, joten mä kyllä hyvissä ajoin huudan "slow!" enkä tosiaankaan ole sellanen tyyppi joka peloissaan tai huvikseen noin sanoisi kesken pätkän, eli kandee kuunnella tarkalla korvalla.
On se hyvä, etten muutama vuosi sitten pumpannut yhtään enempää resursseja ton skidin MotoGP harrastukseen, vaan panostettiin Maken kanssa ensin Penetratorsin tiimin Daytona-projektiin vuonna 2021, ja sen voiton jälkeen pystyttiin laajentamaan myös rallin puolelle 👍 On meillä melkonen dream team kasassa, ja myös tiiminä me hyödytään valtavasti sun virheettömästä pisteidenkeruusta. Kyllä mä silloin reilut pari vuotta sitten juttelin myös Esapekan ja Tänakin kanssa, mut nyt kun on katsonut heidän menoa rallin mm-sarjassa, niin voi tsiisus että olis pösö ollut katollaan tai lepikossa jatkuvasti 🤨bicky_royal kirjoitti:
Pari hyvää torjuntavoittoa tuli Puolasta ja Walesista 🤙 Hyvin sä vedit Ameriikoissakin vaikka se yksittäinen rengasrikko tapahtuikin, mut sehän nyt kertoo lähinnä siitä että jäbällä on maximum attack päällä kauden loppua kohden 💪 Oli meinaan piukassa se yksi pyöränmutteri kun ei auennut vaikka sä hypit koko normaalipainoisen kamupojan 70kg elopainolla räikän jatkovarren päällä 😯
Siinä sitten sateessa ja pimeässä mun piti avata haalarit, kyykistyä jatkovarren äärelle, ja jännittää penislihasvartta vertikaalisesti naama pinkeänä ja otsan verisuonet pullottaen, kunnes mokoma aukesi ja päästiin jatkamaan varapyörällä 👍😊
No minuutin aikasakko sinne tänne, kyllä tälläkin suorituksella on lupa odottaa ihan hyvin pisteitä. 👌 Kreikka viimeisenä rallina onkin vähän erilainen, mut pidetään hei ranskis ajolinjalla ilman mitään draamaa, niin hyvin se menee. Ne alamäet ja serpentiinitiet on sitten muuten ihan pirun liukkaita jos sielläkin sataa, joten mä kyllä hyvissä ajoin huudan "slow!" enkä tosiaankaan ole sellanen tyyppi joka peloissaan tai huvikseen noin sanoisi kesken pätkän, eli kandee kuunnella tarkalla korvalla.
On se hyvä, etten muutama vuosi sitten pumpannut yhtään enempää resursseja ton skidin MotoGP harrastukseen, vaan panostettiin Maken kanssa ensin Penetratorsin tiimin Daytona-projektiin vuonna 2021, ja sen voiton jälkeen pystyttiin laajentamaan myös rallin puolelle 👍 On meillä melkonen dream team kasassa, ja myös tiiminä me hyödytään valtavasti sun virheettömästä pisteidenkeruusta. Kyllä mä silloin reilut pari vuotta sitten juttelin myös Esapekan ja Tänakin kanssa, mut nyt kun on katsonut heidän menoa rallin mm-sarjassa, niin voi tsiisus että olis pösö ollut katollaan tai lepikossa jatkuvasti 🤨Mitenkäs Bicky teillä menee siellä Penetratorsissa? Ja onko Jyystaksi ja muut bisnekset vielä toiminnassa?
bicky_royal kirjoitti:
Pari hyvää torjuntavoittoa tuli Puolasta ja Walesista 🤙 Hyvin sä vedit Ameriikoissakin vaikka se yksittäinen rengasrikko tapahtuikin, mut sehän nyt kertoo lähinnä siitä että jäbällä on maximum attack päällä kauden loppua kohden 💪 Oli meinaan piukassa se yksi pyöränmutteri kun ei auennut vaikka sä hypit koko normaalipainoisen kamupojan 70kg elopainolla räikän jatkovarren päällä 😯
Siinä sitten sateessa ja pimeässä mun piti avata haalarit, kyykistyä jatkovarren äärelle, ja jännittää penislihasvartta vertikaalisesti naama pinkeänä ja otsan verisuonet pullottaen, kunnes mokoma aukesi ja päästiin jatkamaan varapyörällä 👍😊
No minuutin aikasakko sinne tänne, kyllä tälläkin suorituksella on lupa odottaa ihan hyvin pisteitä. 👌 Kreikka viimeisenä rallina onkin vähän erilainen, mut pidetään hei ranskis ajolinjalla ilman mitään draamaa, niin hyvin se menee. Ne alamäet ja serpentiinitiet on sitten muuten ihan pirun liukkaita jos sielläkin sataa, joten mä kyllä hyvissä ajoin huudan "slow!" enkä tosiaankaan ole sellanen tyyppi joka peloissaan tai huvikseen noin sanoisi kesken pätkän, eli kandee kuunnella tarkalla korvalla.
On se hyvä, etten muutama vuosi sitten pumpannut yhtään enempää resursseja ton skidin MotoGP harrastukseen, vaan panostettiin Maken kanssa ensin Penetratorsin tiimin Daytona-projektiin vuonna 2021, ja sen voiton jälkeen pystyttiin laajentamaan myös rallin puolelle 👍 On meillä melkonen dream team kasassa, ja myös tiiminä me hyödytään valtavasti sun virheettömästä pisteidenkeruusta. Kyllä mä silloin reilut pari vuotta sitten juttelin myös Esapekan ja Tänakin kanssa, mut nyt kun on katsonut heidän menoa rallin mm-sarjassa, niin voi tsiisus että olis pösö ollut katollaan tai lepikossa jatkuvasti 🤨Niin, ethän sinä muuta pumpannut kuin ex-vaimoani Janicaa, eikä meidän perheessä kyllä yhtään tiedetty mistä se moottoripyörä oli peräisin. Minähän ne Bicky Jr:n harrastukset maksoin ja jo pelkästään vakuutukset oli sen verran kalliit, että prismaperjantaisin piti turvautua ystävämme Sntnderin apuun. Oivoi...
Poika sentään tuli järkiinsä ja lopetti mokoman vaarallisen lajin, kun tutustui kauttani panssarivaunujen pienoismalleihin. Oli jatkuvasti tarvetta "telaketjuille" tai "muttereille" mutta en kyllä nähnyt hänen huoneessaan yhtään pienoismallia 🤔 Ilmeisesti siellä teidän kokoontumistilassa hän niitä rakenteli 🙄
Karsastan silti ajatusta, että meidän veronmaksajien rahoilla te aloittajan kanssa ajatte kilpaa keskellä päivää tai yötä, miten huvittaa, siinä missä monet muut ikäisenne miehet käyvät töissä ja/tai ovat jopa uusioperheen telia-faijoja kuten itsekin. Hienoa että nyt on sentään vastuullinen hallitus Suomessa, mikä selvästi kannustaa toimillaan teitäkin ryökäleitä ihan töihin.liljalaakson_timppa kirjoitti:
Niin, ethän sinä muuta pumpannut kuin ex-vaimoani Janicaa, eikä meidän perheessä kyllä yhtään tiedetty mistä se moottoripyörä oli peräisin. Minähän ne Bicky Jr:n harrastukset maksoin ja jo pelkästään vakuutukset oli sen verran kalliit, että prismaperjantaisin piti turvautua ystävämme Sntnderin apuun. Oivoi...
Poika sentään tuli järkiinsä ja lopetti mokoman vaarallisen lajin, kun tutustui kauttani panssarivaunujen pienoismalleihin. Oli jatkuvasti tarvetta "telaketjuille" tai "muttereille" mutta en kyllä nähnyt hänen huoneessaan yhtään pienoismallia 🤔 Ilmeisesti siellä teidän kokoontumistilassa hän niitä rakenteli 🙄
Karsastan silti ajatusta, että meidän veronmaksajien rahoilla te aloittajan kanssa ajatte kilpaa keskellä päivää tai yötä, miten huvittaa, siinä missä monet muut ikäisenne miehet käyvät töissä ja/tai ovat jopa uusioperheen telia-faijoja kuten itsekin. Hienoa että nyt on sentään vastuullinen hallitus Suomessa, mikä selvästi kannustaa toimillaan teitäkin ryökäleitä ihan töihin.Ei nyt sentään tehdä mitään uusioperhedraamaa tästä, Timbe hyvä. Eiköhän kartturini Uncle B. Royal ole ahkeroinut Jyystaxin ratissa ja Jyysterian tiskin takana aika paljon saadakseen kasaan budjetin oikein Daytona24h-kisaa varten 😊
Munhan ei El Plan paperien suojista tarvitse välittää sun kokoomusmyönteisistä horinoista pskaakaan, mutta kyllä mäkin kannan oman korteni kekoon. En niinkään nettomaksajana valtionvelkaa varten, mutta siis tiimimme budjettia ajatellen. Sähän Telian mainoksen faijan tilanteeseen samaistuvana miehenä varmaan ymmärrät, että maksaa se netti, ratti, ja muut tarvittavat jutut jos meinaa ajaa kilpaa virtuaalisesti 💡
USAn jälkeen ollaan taas seiskana pisteissä https://aijaa.com/Ijb2Ds
Sijoitus oli 10/42 eli odotetunlaisesti hyvä, eikä se minuutin aikasakko vaikuttanut käytännössä lopputulokseen. Tosin toinen rengasrikko olisi pudottanut pykälän verran alaspäin, samoin jos olisi ollut paljon korjattavaa, mutta se oli suht kevyt sivuvallikosketus kiviseinämään mikä repi medium-kumin puhki.
Viimeinen ralli Kreikka on avautunut keskiyöllä, ja sulkeutuu ylihuomenna keskiyöllä. Tässä vaiheessa ei kannata mitään ultimate maximun attackia puristaa irti, kun voitosta tuskin taistelen, mutta ei paljon lämmitä mieltä joku 1 tai 0 pistettäkään. 🤨Tsemppiä kisaan ja mukavia ajoja hondakuski125! 😉
Me palstalla odotamme tietenkin jälleen mitalia, mutta olemme iloisia myös pistesijoista 👍Xena-183 kirjoitti:
Tsemppiä kisaan ja mukavia ajoja hondakuski125! 😉
Me palstalla odotamme tietenkin jälleen mitalia, mutta olemme iloisia myös pistesijoista 👍Kiitos 🌞🤙
Kreikka meni Citroen C3:lla ihan puhtaasti läpi, ja toisin kuin Argentiinassa tai NZ rallissa, niin tässä oli jälleen pitkien pätkien formaatti eli noin 6x10km mikä yleensä suosii mua. Jotenkin Peugeotilla nopeat rallit sujuu hyvin, mutta Citikalla olen tottunut ajamaan näitä syherömpiä ralleja mielestäni paremman vääntökäyrän ja vetopidon vuoksi.
Eka varsinainen voitto on vielä edessäpäin, kun jopa se cup-mestaruus keväällä tuli muutaman kakkossijan ja tasaisen pisteidenkeruun ansiosta 😂 Jos formuloissa Nico Hulkenberg on tunnettu lähes kaikista mahdollisista ennätyksistä vailla palkintosijoja vuodesta 2010 asti, niin mulla on vähän sama tilanne tässä pelissä, eli valtavasti pistesijoja, top3-sijoja, jopa se mestaruus, ja ennen kaikkea ajettuja ralleja, mutta silti vailla voittoa 😅
https://aijaa.com/8ZJaTr
Siinä loppupisteet. Sija 7. tosiaan tuli 130 osallistujan joukosta, vaikka eivät kaikki toki ajaneet joka rallia. Mutta en mäkään aikoinaan ajanut välttämättä kaikkia karting-kisoja mitä cupeissa oli, enkä pahemmin ruikuttanut pisteistä kauden päätteeksi 🤷♂️
Kreikka meni meiltä Penetrators MC Racing and Esports Chapterin autokunnalta ihan hyvin, eli vahvat pisteet kotiin jälleen 🦾 Sijalla 15/45 tuotiin Citroen maaliin.
Alonson fanina on helppo löytää yhtäläisyyksiä ja projisoida asioita, mutta pakko sanoa että aika samalla lailla mä revin kaiken potentiaalin irti sadan euron rattisetistä ja firman romuauton penkistä, kuin mitä Alonso on pitkin uraansa tehnyt ja on varsinkin tänä vuonna tehnyt Aston Martinilla 😂 Ei häntäkään yleisesti pidetä raa'assa nopeudessa ihan minkään Sennan tai Verstappenin veroisena, mutta se "racecraft" ja vähäiset virheet on aina ollut iso tekijä hänen urallaan.
Ajatusleikkinä, jos näiden yksittäisten rallien tuloksia supistaa kahdella, päästään aika lähelle sitä mikä sijoitus suhteellisesti olisi 20 auton gridissä kuten formuloissa. 🙄 Tosin näissä se yksittäisen rallin maksimipistemäärä on sidoksissa osallistujien määrään, kaikki maaliin päässeet saa pisteitä, ja keskeyttäjät saa sen yhden pisteen.- Anonyymi
Onko tämä joku peli tämä rallycup 2?
Dirt Rally 2.0 on peli. Klubin nimi oli Slow Drivers 😅
Ylläpitäjä ja samalla cupin voittaja taisi olla srilankalainen, mutta valtaosa pelaajista oli eurooppalaisia.
- Anonyymi
AAh, kiitos tiedosta hondaman, voisin kokeilla jossain vaiheessa tuota...
- Anonyymi
pelaan joskus autopelejä tietokoneella joku Viper Racing eräs suosikkini jota joskus huvikseni pelaan, joka on näppärää pelata koneella ja säätää itse3 Dodtge Viper-autoja.
noniin joku Viper Racing aika vanhskin peli missä moottyorit ärjybvät kun V-1o korkesayt tehot ja kierroks43t6...:
https://www.youtube.com/watch?v=hLee4oCdw_E - Anonyymi
joissain noissa vanhoissa autopelessä on jotain hausxkuuttakin kuin muun muassa jotkut Accolade-Test Drive-sarjassakin...
- Anonyymi
mutta niin jos haluaa huviksi pelaas joysin hsudkojs vanhepia hauskojkan ikan pitää
tuikea niitä ..a pelejä, niiin.. käytöjärtjest6elmän ja ghraii Tän ei ole tarkoitus olla EA sportsin uuden WRC-pelin arvostelu, niitä on netti täynnä, mutta I'm in heaven 🥰😍🤩
Me Penetratorsin tiimin jätkien kanssa ahtauduttiin eilen Meganeen ja paineltiin Kuninkojalle ostamaan uuden sukupolven Xbox, ja tänä aamuyöstä oli asennus valmis 😃 Voi luoja kuinka paljon tuttuja/uusia autoja ja luokkia, uusia maita kuten Japanin, Sardinian, Chilen, Safari jne. rallit tässä pelissä, tuttuja nimiä ja klubeja siirtyneinä tähän Dirt Rallysta etc. 🤩
Liekö joku kolmisen viikkoa ollut peli ulkona, mutta en viitsinyt heti rynnätä päivittämään harrastusta, vaan odottelin ja seurasin minkälainen vastaanotto pelillä on ollut. Ja hyvähän se, joten ei mikään ihme että Dirt Rally on hiljentynyt lähes totaalisesti marraskuun aikana 😯
Yhtä intensiivistä seurantaa en ainakaan vielä aio tehdä mistään cupista, mutta ensituntuman perusteella saatan olla jopa hitusen parempi kuin Dirt Rallyssa 🙄 Toki asiaan vaikuttaa ihan kaikilla kokemus tai oikeastaan sen puute uuden pelin myötä, mutta omalla kohdallani suurin hyöty on varmaan tämän halvan ratin paremmat kalibrointiasetukset verrattuna vanhempaan peliin, joka tulkitsi rattini lähinnä ohjaimeksi 😅
Ja sitten on uusi Forzakin julkaistu, mutta en ole ainakaan nyt heti hankkimassa omaksi. Game passilla pystyy pelaamaan sitä verkosta suoraan, mutta laatu toki kärsii jonkin verran. 🤨No onkos Liljedahlin Timpalla nyt parempi fiilis kun me priksen kanssa ajettiin Japanin ralli Ford Puma hybridillä? Kjäh häh 😆 Vaikka surettaa kyllä hiukan kaikkien niiden lasten puolesta, ketkä ovat joutuneet louhimaan mineraaleja foortin akkua varten 😥
Aikamoisia ne noin, tai ylikin, 20-30km pätkät tässä, mutta sehän ei meitä haittaa kun kuskina on Hondis sun kaltainen smooth operator 🤙 Voi hyvin olla, että näissä tämän pelin endurance-henkisissä cupeissa pärjätään pidemmän päälle paremmin kuin Dirt Rallyssa, jossa pisimmät pätkät oli noin 17km Suomen ja Puolan suorahkoilla sorateillä 🙄
Parikytä minuuttia kun kerralla väännetään Japanin asfaltoituja serpentiiniteitä Puma hybridillä, niin meinaa tulla heite- ja kiertohuimausta, mutta onneksi noi Lricat sentään pistää pään pyörälle sopivasti eri suuntaan ☺️
On se melkoista miten teknologia on kehittynyt ihan viime vuosina, saati vuodesta 2003, jolloin aloitit racing-urasi ja siitä asti oot kärsivällisesti jahdannut sitä ekaa voittoasi. Mut kyl hei se sieltä tulee, ja onhan meillä se mestaruus Dirt Rallysta jo plakkarissa 👍 Alonso oli sun ikäinen 2013 ja ajaa edelleen säännöllisesti podiumille, niin hyvin meillä on aikaa reenata ja kehittyä koko tiiminä 😎 Ja kyllähän sun rautainen kokemus sekä tekninen/teoreettinen ymmärrys autoista, antaa hyvät eväät kehittyä, ja vähän samalla viivalla monet muutkin ovat tän äärellä. Dirt Rallyssa autot alkoi olla hiottu aika lailla tappiin asti, ja tulokset monesti aika ennustettavia. Vähän kuten Indycarissa viime aikoina, kun samalla Dallara spec-rungolla ovat ajaneet vuodesta 2012 asti, ja parhaiden resurssien tiimit kuten Penske ja Ganassi ovat juurikin hioneet lähes tappiin asti kyseiset tankit 😅
Nyt olen vähitellen alkanut päästä jyvälle tästä uudesta pelistä, ja liki vuoden verran jäähtymässä ollut Logitech-ratti näköjään toimii uuden konsolin kanssa, eikä sekoile kuten Xbox Onella 🙄 Huhhuh mikä ero tuohon halpaan kuminauharattiin verrattuna 😯 Pystyy korjaamaan linjaa paljon paremmin mutkien läpi ajaessa, kun ei ole valtavaa deadzone-aluetta keskellä, ja force feedbackia yms. pystyy säätämään huomattavasti laajemmin.
Joissakin klubeissa olen jo ajanut top3:een yksittäisissä ralleissa, sanotaan noin 10-30 pelaajan kokoisissa (ja keskenään eritasoisissa) klubeissa 😃 Samoin pari yli 60-ikäistä ruotsalaista pelaajaa ovat saaneet ajaa ihan tosissaan mua vastaan, kun Dirt Rallyssa hyödyin yleensä heidän ulosajoista, ajaen itse maaliin sijalla ynnä muut 😅 Toinenhan on varsin suosittujen klubien admin ja ajaa tosielämässä rallia Fiestalla, joten olen valinnut mittatikuksi ja "arkkiviholliseksi" sinänsä varsin tasokkaan pelaajan. Yhdistettynä varmaan joihinkin 13 vuoden takaisiin karting-traumoihin ja father figure issueihin 😂
Lyhyillä sprinttipätkillä ero kärkikuskeihin on nykyään melko maltillinen, ja itse tykkään todellakin noista yli 30km pätkistä. Jos jossain Kreikassa tms. keskinopeudet on 60-70 tuntumassa, niin puolen tunnin rykäisyä se tarkoittaa ilman takaisinkelauksia sun muita 🤯 Eli ei kannata rikkoa syyläriä ja ottaa check engine valoa liian aikaisessa vaiheessa, voi olla tuskallinen taival edessä pudonneilla tehoilla 😅
Nykyisistä Rally1-hybridiautoista olen ajanut lähinnä Ford Pumalla, Rally2-luokassa C3 Citikalla ja Skoda Fabialla, nollari-ajan WRC-autoista olen tykästynyt Citroen Xsaraan ja Seat Toledoon joita ei ollut Dirt Rallyssa, ja A-ryhmässä ei kannata ajaa oikein muulla kuin Lancia Deltalla. Sellainen on Penetratorsin tiimi. 🙂Aina on mukavaa, kun tulee uusia juttuja, missä pystyy vähän haastamaan itseään ja hioa taitojaan entisestään. 👍
En edelleenkään tunne noita nettiralleja, mutta sen verran kommentoin, että minä ajoin livenä 20 vuotta Seat Toledolla ja olin siihen todella tyytyväinen. ☺️Xena-183 kirjoitti:
Aina on mukavaa, kun tulee uusia juttuja, missä pystyy vähän haastamaan itseään ja hioa taitojaan entisestään. 👍
En edelleenkään tunne noita nettiralleja, mutta sen verran kommentoin, että minä ajoin livenä 20 vuotta Seat Toledolla ja olin siihen todella tyytyväinen. ☺️Jep, ensinnäkin harrastus pitää ajatukset pois juomisesta, ja noin muutenkin kun ne 12 oikeaa karting-kisaa AKK:n lisenssin alaisena meni vähintäänkin puolivillaisesti, niin tässä pystyy oikeasti tekemään asioita oikein. Eli esimerkiksi treenaamaan, kun se ei ole samalla tavalla tietenkään budjettisidonnaista kuin kartingissa.
Itse asiassa se on muuten Seat Cordoba WRC, meni jotenkin sekaisin kun ei ole oikeasta elämästä tai työasioiden puolesta juurikaan kokemusta merkistä. Harri Rovanperä taisi kyseisellä autolla / Seatin tiimissä ajaa aikoinaan, mutta ei siitä mitään varsinaista legendaa tai menestystarinaa muodostunut 🙄 Meinaan että pelin perusteella huomattavasti parempi auto kuin vaikkapa Peugeot 206 WRC, jolla Grönholm ajoi mestaruutensa aikoinaan, mutta ei tän perusteella voi tietenkään vetää liian suoria johtopäätöksiä 😅
Vag-konsernin autoista mä en tunnetusti tykkää, eikä niitä ole ollut Feliciaa ja Golfia lukuunottamatta koskaan omassa käytössä. Mutta noin ajatuksen tasolla Seat on varmaan vähiten ärsyttävä merkkinä, ja kuitenkin samaa perustekniikkaa kuin Volkkari ja Audi, mutta yleensä huomattavasti edullisemmin hinnoiteltu. 🙄hondakuski125 kirjoitti:
Jep, ensinnäkin harrastus pitää ajatukset pois juomisesta, ja noin muutenkin kun ne 12 oikeaa karting-kisaa AKK:n lisenssin alaisena meni vähintäänkin puolivillaisesti, niin tässä pystyy oikeasti tekemään asioita oikein. Eli esimerkiksi treenaamaan, kun se ei ole samalla tavalla tietenkään budjettisidonnaista kuin kartingissa.
Itse asiassa se on muuten Seat Cordoba WRC, meni jotenkin sekaisin kun ei ole oikeasta elämästä tai työasioiden puolesta juurikaan kokemusta merkistä. Harri Rovanperä taisi kyseisellä autolla / Seatin tiimissä ajaa aikoinaan, mutta ei siitä mitään varsinaista legendaa tai menestystarinaa muodostunut 🙄 Meinaan että pelin perusteella huomattavasti parempi auto kuin vaikkapa Peugeot 206 WRC, jolla Grönholm ajoi mestaruutensa aikoinaan, mutta ei tän perusteella voi tietenkään vetää liian suoria johtopäätöksiä 😅
Vag-konsernin autoista mä en tunnetusti tykkää, eikä niitä ole ollut Feliciaa ja Golfia lukuunottamatta koskaan omassa käytössä. Mutta noin ajatuksen tasolla Seat on varmaan vähiten ärsyttävä merkkinä, ja kuitenkin samaa perustekniikkaa kuin Volkkari ja Audi, mutta yleensä huomattavasti edullisemmin hinnoiteltu. 🙄OK.👍
Seatin jälkeen ajoin Peugeot 406:lla. Sehän oli sellainen hienostunut ranskalainen. ☺️
Nyt ajelen VW Jetalla. Minä kyllä tykkään siitä, kun se on sellainen tukeva ajaa ja ottaa kunnolla tiehen kiinni. Ei varmaankaan mikään ralliauto. 😄 - Ja juu, Seat on tosiaan saman konsernin autoja. Sama pohja, mutta kevyemmät varusteet. Kai?
Sellainen tyypillinen lämpimien maiden tuote, vaikka rakastin kyllä ajaa sillä, koska tunsin sen ominaisuudet ja ulottuvuudet tarkasti.
Mukavia ajoja koko teidän tiimille! 👍
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175740
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04631Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262836- 452696
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452260Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332226Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731747Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme141618- 381470
- 1701344