Miten muilla menee valta-asemat suhteissa?

Anonyymi-ap

Olen siis mies.
Itse uskon, että aina jompikumpi osapuolista ottaa vallan toisesta.

Joskus aiemmin olen aika nopeasti antanut naiselle nopeasti kaiken mitä hän on halunnut ja herännyt myöhemmin siihen, että eihän se perhana osaa edes arvostaa sitä.

Nykyisessä suhteessani annan tosi vähän ja hillitysti. Ja pidän naisen aika tiukasti hallinnassani; sanelen mitä tehdään, kumpi maksaa mitäkin ja kerron milloin nähdään. Toki olen aina kunnioittava ja ystävällinen. Mutta silti, tuntuu ihan käsittämättömältä että suhde toimii paremmin kuin mikään aiempi suhde koskaan.

Onko tosiaan niin että nainen ei oikeasti nauti siitä että saa päättää vai mitäs hittoa?
En tavallaan edes nauti siitä että pomotan, mutta ei se nyt ongelmakaan ole, teenhän mä sitä työksenikin

13

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu varmaan naisesta, mutta minusta on parempi että molemmat päättävät yhdessä asioista, eikä kumpikaan pomota.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­­N­­­y­­­m­­­f­­o­m­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18049239b

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Olen nainen ja tollasiin valtapeleihin en ole onneksi parisuhteissani (menneissä tai nykyisessä) törmännyt. En mä tosin olisi sellaista kauaa katsellutkaan, jos tarvitsisi jotain tuollaisia pelailla.

      • Anonyymi

        Kyllä se valta aina toisella on. Kaverisuhteissakin yleensä yksi ehdottaa ja muut vastaavat siihen. Siis yleensä. Tottakai kaikkia kuunnellaan ja kaikki saavat ehdottaa, mutta kaikissa ihmissuhteissa dynamiikka luonnostaan muodostuu sellaiseksi että toinen on hieman määräävämmässä asemassa

        Mä oon ottanut aseman vain suhteellisen selkeäksi tällä kertaa koska selvästi huomaan että naisystäväni on sellainen että haluaa tuntea olevansa perinteinen nainen ja miestään heikompi. Mutta samalla jopa vähän palvottu. En mä usko että hän tyytymätön on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se valta aina toisella on. Kaverisuhteissakin yleensä yksi ehdottaa ja muut vastaavat siihen. Siis yleensä. Tottakai kaikkia kuunnellaan ja kaikki saavat ehdottaa, mutta kaikissa ihmissuhteissa dynamiikka luonnostaan muodostuu sellaiseksi että toinen on hieman määräävämmässä asemassa

        Mä oon ottanut aseman vain suhteellisen selkeäksi tällä kertaa koska selvästi huomaan että naisystäväni on sellainen että haluaa tuntea olevansa perinteinen nainen ja miestään heikompi. Mutta samalla jopa vähän palvottu. En mä usko että hän tyytymätön on

        Ei ole. Ei tuollaista asetelmaa ole mikään pakko luoda, eikä miettiä mitään valtaa. Mun ihmissuhteissani (myös kaverisuhteet), se ehdottaa, jolle asialla on enemmän väliä. Jos asia on toiselle yhdentekevä tai lähes yhdentekevä, niin silloin vallankäyttöä olisi lähteä vääntämään aiheesta, ei myöntyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se valta aina toisella on. Kaverisuhteissakin yleensä yksi ehdottaa ja muut vastaavat siihen. Siis yleensä. Tottakai kaikkia kuunnellaan ja kaikki saavat ehdottaa, mutta kaikissa ihmissuhteissa dynamiikka luonnostaan muodostuu sellaiseksi että toinen on hieman määräävämmässä asemassa

        Mä oon ottanut aseman vain suhteellisen selkeäksi tällä kertaa koska selvästi huomaan että naisystäväni on sellainen että haluaa tuntea olevansa perinteinen nainen ja miestään heikompi. Mutta samalla jopa vähän palvottu. En mä usko että hän tyytymätön on

        Itsehän olen sellainen ihminen, jolle valtaosa asioista on suhteellisen yhdentekeviä. Sellaisia asioita tulee arjessa harvoin vastaan, jossa olen ehdottomasti jotain mieltä. Silloin jos tulee, niin mun päätäni on täysin turha yrittää kääntää, tosin silloinkin sen päätöksen ei juuri koskaan ole pakko koskea ketään muuta kuin itseäni. Ja mä ihan suoraan kieltäydyn ottamasta kantaa asioihin, jotka ovat ovat toisen ihan oma asia.


    • Anonyymi

      Mies on perheen pää, mutta nainen kääntää miehen pään.

    • Anonyymi

      Nuo puheet vallasta ja sen käytöstä parisuhteessa ovat jonkun sortin höpöhöpöä eikä niillä ole mitään teoreettista tai tieteellistä pohjaa, niin kuin ei yleensäkään ihmissuhteilla ole kun mennään yksilötasolle.

      Se, ettei halua päättää voi johtua esim. siitä, ettei kiinnosta, ei osaa, ei halua tai ei viitsi ym.ym.

      • Anonyymi

        Tutun tuntuista. Minua ei kiinnosta kotimme sisustaminen tippaakaan. Se on vaimoni asia. Siitä huolimatta, että hän tietää asenteeni niin hän raahaa minut vähääkään kummoisemmille kaluostoksille mukaan vaikka tietää joo, joo asenteeni.
        Hieman sama asia rättien suhteen. Vaimo ostaa tarpeelliseksi katsominaan ajankohtina minun vaatteeni. Alusvaatteista suoriin housuihin ja päällystakkeihin.
        Housuissa pakottaa minut valitsemaan. Esimekkinä tilanne jolloin vuoteemme päälle on ilmestynyt kolmet suorat housut. Evästys. Noista yhdet jää. Saat päättää mitkä palautan.
        Yms.
        Tekniseen puoleen hän ei halua puuttua. Kuten ei myöskään tuojemme muodostukseen ( olemme palkkatöistä etuajassa eläköityneitä).
        Minua ei kiinnosta kulurakenteemme. Vaimolla on summittainen käsitys tilanteestamme ja luottaa minuun rajattomasti. Luotti myös todellisen puutteen vuosina.

        Lomailusta olemme aina olleet yksituumaisia. Ei ole tarvinnut neuvotella vaan aito konsensus on löytynyt helposti.


    • Anonyymi

      Itse en koe, että meillä kumpikaan olisi erityisesti vallassa. Yhdessä päätetään asioista molempia kuunnellen, ja harvoin olemme asioista eri mieltä. Koska pidän perinteistä, on mielestäni kiva, jos mies on kuitenkin vähän vahvempi päättämään

    • Anonyymi

      Itse arvostan että mies on mies vähän jämäkkäkin mutta turvallinen ja huomioon ottava kumppani.Pomottelu,alistaja,määrääjä saisi lähtöpassit.

    • Anonyymi

      Nautiikohan oikeasti? Ehkäpä ei vain uskalla tuoda mielipidettään ilmi. Tuohan on tavallaan henkistä väkivaltaa. Etkä anna toiselle mahdollisuutta olla itsenäinen kohtelet kuin lasta. Eli pidät alisteellisessa asemassa. Jos hän kiltti ja mukautuva niin helppoahan se sulle on.

    • Anonyymi

      Pitää täysin totta. Mulla on ollu paljon kaverisuhteita ja perhesuhteita missä on yritetty olla liian määräileviä, esim. puhutaan päälle eikä kuunnella. Ei kunnioiteta. Kritisoidaan tyyliä ja ulkonäköä, eli mennään henkilökohtaisuuksiin. Tämä on sellaista huonoa käytöstä mitä ei pidä sietää... parisuhteissakin voi olla tällaista tietty. Eli toinen yrittää jatkuvasti niskan päälle omien henkilökohtaisten syiden takia.
      Mies vierelläni on minulle maskuliininen enemmän kuin feminiininen. Tykkään siitä että mies tietää mitä haluaa..ehdottelee, on positiivinen mutta myös empaattinen ja osaa kohdata tunteet. Ehkä se johtajuus ihmisryhmässä/suhteissa on kiinni omasta tasapainosta ja elämän balanssista. Jos joku on vaikka masentunut niin ei hän hehku ihmisryhmässä eikä ihmiset jaksa kuunnella masentunutta ihmistä,saatika lähestyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      311
      3700
    2. 208
      3019
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2574
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      171
      1355
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe