Ikävä muisto cv: stä.

Anonyymi-ap

Tällainen ikävä tapaus sattui minulle takavuosina kun opiskelin kiinteistönhuoltajaksi eräässä erityisammattikoulussa. Tuo perustutkinto kesti 3-vuotta ja siellä opiskeli tyyppejä, jolla oli mm. rikostaustaa ja huumeidenkäyttöhistoriaa. Olin tuolloin 30-vuotias, toisella luokalla ja edessä oli työssäoppimisjakso ja etsiskelin työssäoppimispaikkaa. Soitin erään suuren kiinteistöhuoltofirman esimiehelle ja esittelin itseni: "Moikka. Mun nimi on se ja se ja opiskelen x-nimisessä ammattioppilaitoksessa kiinteistönhoitajaksi", ja samantien tämä pomo keskeytti ja kysyi hyvin ylimielisellä äänellä "ONKOS SULLA RIKOS TAI HUUMETAUSTAA?", vastasin että ei ole. No, sovittiin sitten tapaaminen seuraavalle päivälle ja hän vaati ottamaan cv: ni mukaan. Minulla oli tuolloin hätäpäisesti kyhätty cv, jossa oli paljon virheitä ja olin kyllä aikeissa korjata nuo virheet, mutta kun käsky kävi ylemmältä taholta hyvin äkkiä niin en ehtinyt sitä päivittämään (aikaisemmissa työkokeilu paikoissa ei oltu cv:tä edes kyselty). Menin sitten seuraavana päivänä paikanpäälle. Oli ankara talvikeli ja kun astuin ovesta sisään, meni vähän aikaa kun käytävältä kuului kova huuto: "PIPO POIS PÄÄSTÄ!". Käytävää pitkin asteli oikein ruma sikaniskainen viisikymppinen äijä vittumainen ilme kasvoillansa, joka sanoi hyvin ylimielisesti: "MENNÄÄS SITTEN TOHON VÄHÄN KESKUSTELEMAAN" hyvin ylimielisen syyttelevällä äänensävyllä. Menimme hänen toimistoonsa ja hän vaati nähdä minun keskeneräisen, hutiloimalla tehdyn cv: ni ja alkoi tenttaamaan ensimmäisenä, että: "MITÄ HARRASTAT?" vastasin, että: "jonkinverran lenkkeilyä". "ET SÄ KYLLÄ MITÄÄN LENKKEILE" hän vastasi jälleen oikein ylimielisellä äänensävyllä. Hän jatkoi jälleen kerran kaikkien mahdollisten virheiden syynäämistä ja sanoin että voin kyllä korjata kaikki mahdolliset virheet. Hän suuttui entistä enemmän ja huusi: "TÄMMÖSIÄ PAPEREITA EI TUODA ESIMIEHELLE NÄYTILLE" ja käski lopuksi ottaa yhteyttä johonkin toiseen pomoon kyselläkseni olisiko mahdollista päästä työkokeiluun ja sanoi lopuksi: "SITTEN HYVIIN KÄYTÖSTAPOIHIN KUULUU, ETTÄ VANHEMPIA JA VARSINKIN KORKEA-ARVOISEMPIA HENKILÖITÄ KÄTELLÄÄN AINA TÄLLAISISSA TILANTEISSA" ja tarttui väkisin toiseen käteeni. Sanomattakin oli selvää, etten mennyt työkokeiluun tuohon firmaan. Erikoisinta tässä oli se, että minulla ei ollut mitään rikos tai päihdetaustaa ja käyttäydyin mahdollisimman kohteliaasti koko tilanteen ajan, sekä pyytelin anteeksi tekemiäni virheitä cv: seen, mutta silti hän halusi "kovistella" minua koko tilanteen loppuun saakka. Minua jäi mietityttämään se, että oliko tuo käytös minua kohtaan nyt aivan täysin asiallista? Ymmärrän vielä sen, että monella esimiehellä on työpaineita ja stressiä, eikä aina jaksa olla kovin karismaattinen kaikkia työnhakijoita kohtaan, mutta jotenkin koko tilanteen vain laukaisi ainoastaan se, että mainitsin olevani ammattioppilaitoksesta, jossa tunnetusti opiskelee narkkareita ja vankeja ja hän halusi ennakkoluuloisesti lokeroida minut tuohon kohderyhmään. Ja onko väärin tehty cv oikeutus sille, että pitää ruveta tahallaan lyttäämään toista alimpaan maanrakoon, olinhan hakemassa kuitenkin tuohon firmaan vain työkokeiluun, en oikeisiin palkkatöihin.

Kumpi teki oikein ja väärin? Tämä kysymys on vaivannut minua pitkään senjälkeen.

7

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko miettinyt että firmassa saattoi olla sellaista toimintaa joka edellyttää ohjeiden tarkkaa toteuttamista, ei sooloilua.
      Haastattelussa ehkä tietoisesti provositiin että sinun todellinen luonne tulee esille.

      Omassa firmassa vuosikymmenien aika olen huomannut että joillakin on erittäin vaikea otta ohjeistuksia huomioon, saatetaan vangätä vastaan ja sitten tehdään vasitela sutta todistaakseen että itse on oikeassa.
      Helpoin tapa ei ole aina se oikea tapa tehdä asioita ja sellainen joka haluaa aina tehdä helpoiten asiat ei saa välttämättä sovellu firmaan.
      Mutta kuten kirjoitin, saattoi olla ihan strateginen testi miten toimit.

      • Anonyymi

        Lässyn lässyn. Jokainen tuossa firmassa on turha ihmispaska, joka ansaitsee saada turpaansa. Tietoinen provosointi on vähä-älyisten ali-ihmisten hommaa.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😋 ­­N­y­­m­­­f­­­o­m­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18051610Z

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Älä syytä omaa CV;täsi. Toisaalta miten CV:ssäsi voi olla paljon virheitä. Eihän se ole kuin sivun verran tekstiä työpaikoista ja opiskelupaikoista joissa on ollut. Miksi juuri kyseiseen kiinteistöhuoltofirmaan tuppautusit . Muitakin huoltofirmoja on olemassa joissa voi tehdä työssäoppimisjakson. Olet jäänyt tapahtuneen vangiksi. Kohtasit ihmisen joka oli tyly, Se pyörii päässäsi alinomaan. Irti sellaisesta ajattelusta.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin vika ei ollut cv:si virheissä joista kerroitkin. Nöyristelyllä ei pääse mihinkään. Ei töihin eikä työkokeiluun joka on työtä.
      Sillä pääsee kun alkaa kysellä, mitähän hommia teillä olisi. Ja milloin ne alkaisivat.

    • Sinänsä erikoista, että työhaastattelija olisi nimittänyt itseään esimieheksi: "Tällaisia papereita ei sitten esitetä esimiehelle". Luulisi esimiesasemaan päässeen ihmisen ymmärtävän kenen esimies hän on.

      Mutta oli miten oli. Muistan itsekin olleeni jollakin "valmentavalla" kiinteistöhoitokurssilla 90-luvulla, jossa kaikki muut vaikuttivat olevan jonkinlaisia rikollisia. Kurssin myötä en työllistynyt mihinkään, paitsi palkattomalle harjoittelujaksolle. Hukkaan kurssilla vietetty aika ei kuitenkaan mennyt, sillä opin paljon varkaiden, narkkareiden ja skinheadien toiminnasta kurssin aikana.

      • Anonyymi

        Tuollaisilta kursseilta saa kätevää oppia lukkojen aukaisemisesta ja turvakameroista yms. Ei ihme, että rikoksia jo tehneet haluavat lisäopintoja alalta. Meille taannoin murtautui naapuri, joka oli ollut työelämässään talonmies. Epärehellinen luonne ja lukkojen tiirikointi käyvät käsi kädessä.

        Aloittaja oli fiksu. Ääliömäinen haastattelija oli varmaan järkytys. Onneksi et mennyt sinne töihin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe