Kävin työterveystarkastuksessa ja yllätyin. Oon reilun 10 v juonut olutta ja viiniä ja joskus teräviäkin lähes päivittäin reilusti yli suositusten tai riskirajojen. Kunnon kännejäkin vedellellyt liian usein suosituksiin/riskirajoihin nähden.
Alat oli 16 ja GT 33. Onko vaan geenilotossa osunut vai mikä homman nimi?
Muutenkin elän todella epäterveesti. Tupakoin. Syön epäsäännöllisesti ja huonoa ruokaa. En juuri harrasta liikuntaa paitsi hyötyliikuntaa ja eräilyä.
No toki verenpaine oli koholla ja kolesteroli 6,2. Niitä nyt tarkkaillaan...
Maksa-arvot ja alkoholin käytön rajat
4
262
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkkailetko itse vai laboratorio?
Mitäköhän se lääkäri sanoi sulle "Anonyymi-ap" tuosta litaniasta. Vai etkö kertonut siellä mitään. Tosiasiassa lääkärit näkee jo potilaan naamasta kaikenlaista. "Lähes päivittäin" ... eikä vanha viina lemua työpaikalla ollenkaan. Ihme työnantaja kun ei huomaa mitään. Suojeleeko työkaverit. Vieläkö puoliso jaksaa katella touhujasi...
Meitä on moneksi. - Anonyymi
Maksa-arvotkaan eivät ilmeisesti aina kerro maksan tilannetta.
Itsellänikin arvot ovat olleet aina hyvät, mutta silti on kehittynyt rasvamaksatulehdus, ja maksassa on myös vähän sidekudosta ( tosin nykyään voi olla jo vähän enemmänkin, kun koepalan otosta on jo useampi vuosi ). - Anonyymi
Autolla kuljen töihin ja nollat puhaltaisin aina. Mietin vaan että nämä alkon riskirajat on aika alhaalla... En toki kertonut miten paljon oikeasti käytän. Muut elämäntavat kyllä. Verenpainelääkityksen sain ja tarkkailen itse. On laskenut. Kolesteroli kontrolli alkuvuodesta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713338
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541879Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471819Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591714- 771594
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411540Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811389The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278- 1581152
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251135