Yleistietovisa

26

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16/25 Armas palstaneito loisti taas älykkyydellä ja oli viisaampi.😀.

      • Vaan yhen pisteen verran. Mutta kyllä palstaritarikin loistaa älyllään.


      • Hyvä tulos!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Vaan yhen pisteen verran. Mutta kyllä palstaritarikin loistaa älyllään.

        Kiitos...kyllä palstaritarikin on tulokseensa tyytyväinen vaikka muutaman kydymykse ärsyttävästi valitsi väärin kun toinen olisi ollut oikda mitä ajatteli.🙂. Tosi upea on kyllä viisaan ja armaan palstaneidon tulos.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos...kyllä palstaritarikin on tulokseensa tyytyväinen vaikka muutaman kydymykse ärsyttävästi valitsi väärin kun toinen olisi ollut oikda mitä ajatteli.🙂. Tosi upea on kyllä viisaan ja armaan palstaneidon tulos.😊.

        Kiitos kiitos ritari =)


    • Siellä kysyttiin vähän sitä sun tätä. Vaikka nippelitietoa on laidasta laitaan, käytin silti oljenkorret. Osa meni arvaamalla meni arvaamalla. Visa meni kiitettävän hyvin. 😊

      20/25

      • Hah! Kirjoittaessa tuli keskeytys ja jatkoin siitä mihin jäin, en oikolukenut tekstiäni. Meni arvaamalla. Taas! 😂

        Näitä sattuu.


      • Tosi hyvä tulos!
        Juu, sattuuhan sitä mullekin, että kun nopeesti kirjottaa, niin voi tulla välillä mitä sattuu tekstiä =D


    • 22 .

      • Hieno tulos!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Penkkiurheilemattomuuteni laskee tulosta ja varsinkin se, etten käytä vihjeitä.


    • En täysin valmis. 22/25 on kuitenkin ihan hyvin, koska kysymyksissä oli melko vaikeita. Sen arvioiminen mikä kysymys on vaikea ja mikä helppo, tulee tehtyä aika intuitiivisesti. Aina voi oppia myös jotain uutta. Valuvien kellojen nimi on siis "Muiston pysyvyys".

      • Hieno suoritus!


    • Nykyiset viisaat väittävät maailmanhistorian viimeisen yleisneron olleen Gottfried Wilhelm Leibnizin, joka eli vv. 1646 – 1716 nykyisen Saksan alueella.

      Siihen maailmanaikaan elo, tieteet ja kulttuuri olivat vielä sen verran yksinkertaisia, että yksi ainoa ihminen periaatteessa saattoi tietää kulttuuripiiristään kaiken tietämisen arvoisen.

      Nykyään pystyy jokaisen yleistietoudellaan kehuskelevan nolaamaan yhdellä kysymyksellä.

    • Anonyymi

      Laita yleistietovisaan joku tietokoneisiin liittyväkin kysymys, vaikka että minkä niminen yhtiö oli tunnetun AMD Radeon grafiikkakiihdyttimen kehittäjä?

      Tai: Mikä on omaisuudeltaan maailman suurin yhtiö?

    • Anonyymi

      Hah. Nyt ei Timppa loistanut. En saanut kuin 12 oikein. Varmaan juurikin yleistieto osio on aivoistani tuhoutunut. c",)

      >simiti<

      • Mutta eihän tuo ole kovin huono tulos =)


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Mutta eihän tuo ole kovin huono tulos =)

        On se, vaikka aina yrität tsempata. Mutta hei, ei mua kiinosta pätkääkään vaikka menee kysely huonosti.

        Seuraavaksi voi mennä paremmin ja pitemmällä aikavälillä näkee, pitääkö varata neurolle aika.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se, vaikka aina yrität tsempata. Mutta hei, ei mua kiinosta pätkääkään vaikka menee kysely huonosti.

        Seuraavaksi voi mennä paremmin ja pitemmällä aikavälillä näkee, pitääkö varata neurolle aika.

        >simiti<

        Jep, seuraavaksi voi mennä paremmin tai huonommin. Enkä määkään välitä, vaikka mulla menis vaan 1 oikein. Leikkimielisiähän noi visat vaan on.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Jep, seuraavaksi voi mennä paremmin tai huonommin. Enkä määkään välitä, vaikka mulla menis vaan 1 oikein. Leikkimielisiähän noi visat vaan on.

        No jaa. Onhan ne leikkimielisiä, mutta niillä voi seurata aivovaurion tilaakin. Ei nyt tietenkään ihan suoraan, mutta vertaamalla kehitystä tilanteeseen ennen aivovauriota.

        >simiti<


    • Anonyymi

      ---paljastan omat ehdottamani kysymysten vastaukset, Radeon keksijä alunperin: ATI, kanadalainen firma, suurin yhtiö omaisuudeltaan maapallolla on AT&T.

      • Miten se omaisuus mitataan? Aramco ja Intian Rautatiet tulisi heti vaihtoehtoina mieleen.


    • Muistan, kuinka aikoinaan Tupla tai kuitti -TV-visailuun saapui polleana maantiedon osaamisen erikoismies. Legendaarinen Kirsti Rautiainen sitten täräytti ensimmäisen, kymmenen markan kysymyksen:

      "Mikä on Uuden Seelannin suurin järvi?"

      "Ööh..."

      Tietäjän meno tyssäsi siihen. Maailma on suuri nykyään.

      • Visassa oli silloin vaikeusaste kohdallaan. Mitähän olisi pitänyt tietää ansaitakseen kaksi kymppiä? Ikinä emme saa sitä tietää.

        Suomen Haluatko Miljönääriksi - visan kysymykset on aika surkeita siten, että ne ensimmäiset on liian helppoja ja loppupäässä sitten sellaisia että käy selväksi ettei tuotantoyhtiöllä taida olla varaa maksaa edes kahtasataa tonttua kenellekään. Heppoisia ovat myös kilpailijat, jotka yleensä ovat polttaneet oljenkortensa jo kymppitonniin mennessä.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Visassa oli silloin vaikeusaste kohdallaan. Mitähän olisi pitänyt tietää ansaitakseen kaksi kymppiä? Ikinä emme saa sitä tietää.

        Suomen Haluatko Miljönääriksi - visan kysymykset on aika surkeita siten, että ne ensimmäiset on liian helppoja ja loppupäässä sitten sellaisia että käy selväksi ettei tuotantoyhtiöllä taida olla varaa maksaa edes kahtasataa tonttua kenellekään. Heppoisia ovat myös kilpailijat, jotka yleensä ovat polttaneet oljenkortensa jo kymppitonniin mennessä.

        Ja ihan selvästi toisinaan on helpompia kysymyksiä koko matka sinne ylemmäs asti ja sitten toisinaan vaikeahkoja jo ihan alkupäässä. Varmaan jos iso voitto on annettu niin pitää hillitä että rahat riittää. Toisinaan taas kone oltava "annillaan" että mielenkiinto säilyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe