Juttelu pojan kanssa

Anonyymi-ap

Tänään juttelin kahden kesken poikani kanssa. Kerroin miten tapasin hänen äitinsä yökerhossa kun oltiin siellä juomassa viinaa. Poika ymmärsi että hän on olemassa vain sen ansiosta että minä olen juonut viinaa. Poika lupasi että hänkin alkaa juoda ja etsiä naisseuraa.

t. viinamies

91

662

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ammu ittes

    • Tositarina sukulainen setä tappoi itsensä kun hänkin veteli viinaanaisensa kansa yhtenä aamuna vierestä löytyi naisensa kuoleena yön jälkeen se nainen kuoli siihen viinaa. Mies ampui itsensä kun olin nuori seuraavana aamuna ja erikseen antoi esim minullekin sellaisen kansion ja soitteli kaikille erikseen . Ampui itseään vasemman puoleiseen ohimoon kävin katsomassa nuorena ruumista jota isäni ja vaimonsa pukivat kun olin nuori. 16vuotias.

      • Ei se ampunut seuraavana aamuna itseään vaan löysi sen vaimonsa seuraavana aamuna, se tappoi itsensä seuraavana jouluna. Sellainen korjaus.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei se ampunut seuraavana aamuna itseään vaan löysi sen vaimonsa seuraavana aamuna, se tappoi itsensä seuraavana jouluna. Sellainen korjaus.

        Syytin itseäni asiasta koska näin siitä merkkejä luopui tavaroistaan ja antoi päänsärkylääkkeen minulle jauheena.


      • valtakunta kirjoitti:

        Syytin itseäni asiasta koska näin siitä merkkejä luopui tavaroistaan ja antoi päänsärkylääkkeen minulle jauheena.

        Olen monesti nähnyt mies tappaa itsensä naisensa takiaan se ei ollut ensimäinen kerta olin nähnyt äitinin yläkerrassa oleva nuorenmiehen vanhemmat asui ja perheenä asui ja se nuorimies tappoi itsensä nuoren naisen takia joka jätti hänet kun olin joku 13v ja myös kuulin 1-2 sitten tappoi itsensä nuori mies ajamalla moottoripyörä onnettomuus ajamalla päin liikenneympyrää kun siskoni tyttö jätti hänet.

        Ettei noi parisuhteet ole leikkiä mitä vaan kokeillaan, enkä ymmärrä sitä viinan läträystä
        https://www.duodecimlehti.fi/duo91681


      • valtakunta kirjoitti:

        Olen monesti nähnyt mies tappaa itsensä naisensa takiaan se ei ollut ensimäinen kerta olin nähnyt äitinin yläkerrassa oleva nuorenmiehen vanhemmat asui ja perheenä asui ja se nuorimies tappoi itsensä nuoren naisen takia joka jätti hänet kun olin joku 13v ja myös kuulin 1-2 sitten tappoi itsensä nuori mies ajamalla moottoripyörä onnettomuus ajamalla päin liikenneympyrää kun siskoni tyttö jätti hänet.

        Ettei noi parisuhteet ole leikkiä mitä vaan kokeillaan, enkä ymmärrä sitä viinan läträystä
        https://www.duodecimlehti.fi/duo91681

        Eli siis perheenä asui nuorimies vanhempien kanssa äitini yläkerrassa olivat myöhemmin nuoret lukioikäisiä kun tämä tapahtui.


        Miksi kerroin tämän viina on turhin asia elämässä mihin ihmisiä kuolee kerralla ja parisuhteet eivät ole leikkejä vaan syviä leimaantumia sekä tunteiden sitoutumisia.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Eli siis perheenä asui nuorimies vanhempien kanssa äitini yläkerrassa olivat myöhemmin nuoret lukioikäisiä kun tämä tapahtui.


        Miksi kerroin tämän viina on turhin asia elämässä mihin ihmisiä kuolee kerralla ja parisuhteet eivät ole leikkejä vaan syviä leimaantumia sekä tunteiden sitoutumisia.

        En ikinä jaksa lukea sun sepustuksia, koska niistä ei saa mitään tolkkua kirjoitusvirheiden takia. Onko tullut koskaan mieleen, että suurin osa kirjoituksistasi menee täysin ohi lukijoilta? Siksi niihin ei kommentoida. Ei osata arvata, mitä haluat sanoa. Kannattaisiko olla jossain sellaisessa somessa, jossa jaetaan vaikka kuvia mieluummin? Kirjoittaminen ei ole selvästi sun juttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ikinä jaksa lukea sun sepustuksia, koska niistä ei saa mitään tolkkua kirjoitusvirheiden takia. Onko tullut koskaan mieleen, että suurin osa kirjoituksistasi menee täysin ohi lukijoilta? Siksi niihin ei kommentoida. Ei osata arvata, mitä haluat sanoa. Kannattaisiko olla jossain sellaisessa somessa, jossa jaetaan vaikka kuvia mieluummin? Kirjoittaminen ei ole selvästi sun juttu.

        Virheitä sattuu kaikille ja erittäin hyvin ymmärrettyä settiä. Väliin näitä epäonnistumia tulee perä jälkeen. Kun en yhtään tarkista mitä laitan eteenpäin. Niin joo taas tuollainen henkilö joka kirjoitti twitterissä samoin ettei ymmärrä ja siltikin kysyi kysymyksen ja vastauskin oli en ymmärrä, en edes yritä ymmärtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ikinä jaksa lukea sun sepustuksia, koska niistä ei saa mitään tolkkua kirjoitusvirheiden takia. Onko tullut koskaan mieleen, että suurin osa kirjoituksistasi menee täysin ohi lukijoilta? Siksi niihin ei kommentoida. Ei osata arvata, mitä haluat sanoa. Kannattaisiko olla jossain sellaisessa somessa, jossa jaetaan vaikka kuvia mieluummin? Kirjoittaminen ei ole selvästi sun juttu.

        Elä lue, jos et ymmärrä. Moni ymmärtää koska, eivät ole kuin toisin sanoen kaavoihin kangistuneita. Tietyllä tavalla vaan ymmärtää lukemansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ikinä jaksa lukea sun sepustuksia, koska niistä ei saa mitään tolkkua kirjoitusvirheiden takia. Onko tullut koskaan mieleen, että suurin osa kirjoituksistasi menee täysin ohi lukijoilta? Siksi niihin ei kommentoida. Ei osata arvata, mitä haluat sanoa. Kannattaisiko olla jossain sellaisessa somessa, jossa jaetaan vaikka kuvia mieluummin? Kirjoittaminen ei ole selvästi sun juttu.

        Ehkä sinulla on lukihäiriö, jos et pysty yhdistämään kahta tekstiä poistamaan virheitä. Eikä näin ollen edes kannata yrittää lukea kirjoituksiani, jos ei muista mitä luki aiemmin. Eikä tarvitse edes minulle kirjoittaa vain kiusatakseen minua.


      • valtakunta kirjoitti:

        Olen monesti nähnyt mies tappaa itsensä naisensa takiaan se ei ollut ensimäinen kerta olin nähnyt äitinin yläkerrassa oleva nuorenmiehen vanhemmat asui ja perheenä asui ja se nuorimies tappoi itsensä nuoren naisen takia joka jätti hänet kun olin joku 13v ja myös kuulin 1-2 sitten tappoi itsensä nuori mies ajamalla moottoripyörä onnettomuus ajamalla päin liikenneympyrää kun siskoni tyttö jätti hänet.

        Ettei noi parisuhteet ole leikkiä mitä vaan kokeillaan, enkä ymmärrä sitä viinan läträystä
        https://www.duodecimlehti.fi/duo91681

        Tämä virhe 1-2 vuotta sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ikinä jaksa lukea sun sepustuksia, koska niistä ei saa mitään tolkkua kirjoitusvirheiden takia. Onko tullut koskaan mieleen, että suurin osa kirjoituksistasi menee täysin ohi lukijoilta? Siksi niihin ei kommentoida. Ei osata arvata, mitä haluat sanoa. Kannattaisiko olla jossain sellaisessa somessa, jossa jaetaan vaikka kuvia mieluummin? Kirjoittaminen ei ole selvästi sun juttu.

        Onko koskaan tullu mieleen että toisella voi olla paha luki/kirjoitushäiriö eikä asialle mitään mahda? Esimerkiks Dyslexia mutta silti on niin rohkea että uskaltaa kaikkiin keskusteluihin osallistua ja mielipiteensä ja asiansa kertoa joidenkin ajattelemattomien vittuilusta ja arvostelusta huolimatta eikä häiriöönsä häpeä. Mun mielestä se on vahvan ja hyvän itsetunnon omaavan ihmisen merkki.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Onko koskaan tullu mieleen että toisella voi olla paha luki/kirjoitushäiriö eikä asialle mitään mahda? Esimerkiks Dyslexia mutta silti on niin rohkea että uskaltaa kaikkiin keskusteluihin osallistua ja mielipiteensä ja asiansa kertoa joidenkin ajattelemattomien vittuilusta ja arvostelusta huolimatta eikä häiriöönsä häpeä. Mun mielestä se on vahvan ja hyvän itsetunnon omaavan ihmisen merkki.🙂.

        Onko hyvä itsetunto aina hyvä asia? Esim.jos D. Trumpilla olisi ollut huonompi itsetunto, monelta ikävältä asialta olisi säästytty.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Onko koskaan tullu mieleen että toisella voi olla paha luki/kirjoitushäiriö eikä asialle mitään mahda? Esimerkiks Dyslexia mutta silti on niin rohkea että uskaltaa kaikkiin keskusteluihin osallistua ja mielipiteensä ja asiansa kertoa joidenkin ajattelemattomien vittuilusta ja arvostelusta huolimatta eikä häiriöönsä häpeä. Mun mielestä se on vahvan ja hyvän itsetunnon omaavan ihmisen merkki.🙂.

        Minusta on vain hyvä asia etten saa selvää, mitä Valtakunta höpöttää. Ne jutut, mistä olen saanut selvää, olisin ollut mieluusti ymmärtämättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko hyvä itsetunto aina hyvä asia? Esim.jos D. Trumpilla olisi ollut huonompi itsetunto, monelta ikävältä asialta olisi säästytty.

        Hyvä itsetunto on aina hyvä asia mutta se on sitten täysin eri asia jos se on sairaalloista kuten trumpelolla eikä tervettä itsetuntoa vaan ylimielistä muita halveksivaa ja egomaniaa ja egon megalomaanisuutta aka. Napoleon kompleksia 🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Onko koskaan tullu mieleen että toisella voi olla paha luki/kirjoitushäiriö eikä asialle mitään mahda? Esimerkiks Dyslexia mutta silti on niin rohkea että uskaltaa kaikkiin keskusteluihin osallistua ja mielipiteensä ja asiansa kertoa joidenkin ajattelemattomien vittuilusta ja arvostelusta huolimatta eikä häiriöönsä häpeä. Mun mielestä se on vahvan ja hyvän itsetunnon omaavan ihmisen merkki.🙂.

        Tuossa Dysleksiassa on niin samat ongelmat kun minullakin myönnän sen kun katsellut noista lahjakkaista älykkäistä (Dysleksiasta kärsiviä) ihme ihmisestä dokumentteja , yksi menesty todella korkealle huippulääkäriksi sanakorttien turvin. taas yksin menesty äiti lukemut tekstin soittamalla puhelimella ja tietokone avusteinenkin luki. kolmas tekee neulan silmään pienen pieniä teoksia sydämen iskuiensa välissä tekee erilaisia taideteoksia.

        Mutta minulla se dysfasia todettu eli poikkea kieli mutta myös lukivaikeutta havaittu lievänä, enkä ihmettele jos kieli jo aivoissa poikkoilee. Jotain sanasokeutta(jotain hahmottamisen vaikeutta) on vaikea nähdä vastauksia tehtävissä, huomasin näitä kun lapsen kanssa esikoisen kanssa vierestä katsoin ja en nähnyt(valmiit vastaukset oli samalla sivulla), eikä lapsikaan nähnyt vastauksia samalla sivulla miehelle kun antoi ja näki heti ja tuumasin(Eikä en nähnyt noita sanoja koko paperilla)

        Voin sanoa sellaiset sokeat pisteet tekee vaikeaa ja yritän paremmin havaroida kirjoja sivun reunoja myötenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on vain hyvä asia etten saa selvää, mitä Valtakunta höpöttää. Ne jutut, mistä olen saanut selvää, olisin ollut mieluusti ymmärtämättä.

        No sitten siitä on varmaan myös aivan turhaa valittaa ja arvostella/vittuilla toisen häiriöstä mille hän ei itse mitään mahda.😄. Ja voi ihan hyvin jättää jutut lukematta🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tuossa Dysleksiassa on niin samat ongelmat kun minullakin myönnän sen kun katsellut noista lahjakkaista älykkäistä (Dysleksiasta kärsiviä) ihme ihmisestä dokumentteja , yksi menesty todella korkealle huippulääkäriksi sanakorttien turvin. taas yksin menesty äiti lukemut tekstin soittamalla puhelimella ja tietokone avusteinenkin luki. kolmas tekee neulan silmään pienen pieniä teoksia sydämen iskuiensa välissä tekee erilaisia taideteoksia.

        Mutta minulla se dysfasia todettu eli poikkea kieli mutta myös lukivaikeutta havaittu lievänä, enkä ihmettele jos kieli jo aivoissa poikkoilee. Jotain sanasokeutta(jotain hahmottamisen vaikeutta) on vaikea nähdä vastauksia tehtävissä, huomasin näitä kun lapsen kanssa esikoisen kanssa vierestä katsoin ja en nähnyt(valmiit vastaukset oli samalla sivulla), eikä lapsikaan nähnyt vastauksia samalla sivulla miehelle kun antoi ja näki heti ja tuumasin(Eikä en nähnyt noita sanoja koko paperilla)

        Voin sanoa sellaiset sokeat pisteet tekee vaikeaa ja yritän paremmin havaroida kirjoja sivun reunoja myötenkin.

        Jeps...varmasti on tosi vaikeaa ja hankalaa en yhtään epäile mutta tosi hienosti oot oppinu sen kanssa pärjäämään ja toimimaan siitä huolimatta.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No sitten siitä on varmaan myös aivan turhaa valittaa ja arvostella/vittuilla toisen häiriöstä mille hän ei itse mitään mahda.😄. Ja voi ihan hyvin jättää jutut lukematta🙂.

        Mikkojuhan olen kiitollinen sinulle, sitten noista kirjallisuudesta heikkoudesta satutetaan vuosien ajan, ei vain tämän yhden kerran.

        Minulla tämä on sosiaalinen verkosto purkaa iloja ja suruja ja olen kiitollinen kun itsekin saan hengistä tukea sinulta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mikkojuhan olen kiitollinen sinulle, sitten noista kirjallisuudesta heikkoudesta satutetaan vuosien ajan, ei vain tämän yhden kerran.

        Minulla tämä on sosiaalinen verkosto purkaa iloja ja suruja ja olen kiitollinen kun itsekin saan hengistä tukea sinulta.

        Olehyvä ystäväni.🙂. On ikävää ja surullista että joutuu kiusatuksi ja kärsimään asiasta mille ei yhtään mitään mahda ja niin väärin eikä sellaista pitäisi tapahtua. Ymmärrän kyllä että aina sitä tulee kuitenkin tapahtumaan mutta jos voi olla edes niiden tukena silloin kun näkee sitä jollekin tapahtuvan se merkitsee jo paljon.😀.

        Kivaa että tästä paikasta on sulle iloa ja apua. Ja että pystyt tänne purkamaan ja keskustelemaan niistä asioista mitkä mieltä vaivaa ja sitten myös niistä mitkä ilahduttaa ja tekee onnelliseksi. Se olisi tärkeää että ihminen pääsee näin tekemään.🤗.


      • valtakunta kirjoitti:

        Eli siis perheenä asui nuorimies vanhempien kanssa äitini yläkerrassa olivat myöhemmin nuoret lukioikäisiä kun tämä tapahtui.


        Miksi kerroin tämän viina on turhin asia elämässä mihin ihmisiä kuolee kerralla ja parisuhteet eivät ole leikkejä vaan syviä leimaantumia sekä tunteiden sitoutumisia.

        Mutta parisuhteissa tulisi muistaa ettei se kumppani ole omaa omaisuutta. Eikä ketään voi pakottaa jäämään suhteeseen missä ei halua olla.
        Ja varsinkaan se toinen ihminen ei voi olla vastuussa toisen onnellisuudesta eikä elämästä.
        Parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen☝️
        Jos mua nyt alkais kumppani uhkailemaan itsemurhalla jos en hänen kanssaan suhdetta haluaisi jatkaa, lähtisin hänen kanssaan lääkäriin että voi siellä jutella aikeistaan ja saisi tarvitsemaansa ammattiapua.


      • m.wurst kirjoitti:

        Mutta parisuhteissa tulisi muistaa ettei se kumppani ole omaa omaisuutta. Eikä ketään voi pakottaa jäämään suhteeseen missä ei halua olla.
        Ja varsinkaan se toinen ihminen ei voi olla vastuussa toisen onnellisuudesta eikä elämästä.
        Parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen☝️
        Jos mua nyt alkais kumppani uhkailemaan itsemurhalla jos en hänen kanssaan suhdetta haluaisi jatkaa, lähtisin hänen kanssaan lääkäriin että voi siellä jutella aikeistaan ja saisi tarvitsemaansa ammattiapua.

        Mutta suhdetta en jatkaisi sillä että "hän ei voi elää ilman minua"
        Minä en ole kenenkään pelastaja.
        Vaan tasavertainen kumppani,


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jeps...varmasti on tosi vaikeaa ja hankalaa en yhtään epäile mutta tosi hienosti oot oppinu sen kanssa pärjäämään ja toimimaan siitä huolimatta.😊.

        Olet kultaa Mikkojuhan. Sinunlaisia sankareita saisi olla enemmänkin.🛡️

        Enemmän minua mietityttää mikä ajaa ihmisiä loukkaamaan minua, en kilpaile täällä huomiosta, eikä ole tarvetta vaan haluan tukea


      • valtakunta kirjoitti:

        Olet kultaa Mikkojuhan. Sinunlaisia sankareita saisi olla enemmänkin.🛡️

        Enemmän minua mietityttää mikä ajaa ihmisiä loukkaamaan minua, en kilpaile täällä huomiosta, eikä ole tarvetta vaan haluan tukea

        Kiitos paljon noista niin kauniista sanoista ne todella lämmittävät sydäntä ja on mukavaa kuulla sanottavan noin😊. Tässähän melkein nolostuu ja punastuu.☺️.

        Jaa..a joillakin vaan on kai sitten niin paha olla tai jotenkin muuten vaan ärsyyntyvät jostain minkä vain he itse tietävät ja ehkä eivätkä kyllä taida edes itsekään aina tietää mikä se on mikä niin årsyttää. Sitten on vaan myös niitä typeriä ihmisiä ketkä tahtovat vain olla ilkeitä ja loukata ilman sen parempaa syytä.🤷‍♂️🙂.


      • m.wurst kirjoitti:

        Mutta parisuhteissa tulisi muistaa ettei se kumppani ole omaa omaisuutta. Eikä ketään voi pakottaa jäämään suhteeseen missä ei halua olla.
        Ja varsinkaan se toinen ihminen ei voi olla vastuussa toisen onnellisuudesta eikä elämästä.
        Parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen☝️
        Jos mua nyt alkais kumppani uhkailemaan itsemurhalla jos en hänen kanssaan suhdetta haluaisi jatkaa, lähtisin hänen kanssaan lääkäriin että voi siellä jutella aikeistaan ja saisi tarvitsemaansa ammattiapua.

        Kyseessä on nuoria, joilla ei ole kehittynyt miten toimia tilanteessa oikeaoppimisesti. Ne sairaalat yli pukattuja eikä niitä enää oteta edes sisälle, jotka suree. Valmiiksi vaikeasti herkälle ihmiselle jolle jo esim mikille vaikeuksia sekä pahinta mitä ihmiselle tehdä leijua erolla albumilla ”viimeinen tanssi”
        https://www.is.fi/musiikki/art-2000009704482.html

        https://youtube.com/watch?v=I5K8jexrrt0&si=Ia3pFUIVuiV_jeta

        onneksi itse olisit toiminut edes oikein mikin puoliso veti överiksi vielä laulaa siitä julkaisun jälkeen miki tappoi itsensä.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009832904.html


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyseessä on nuoria, joilla ei ole kehittynyt miten toimia tilanteessa oikeaoppimisesti. Ne sairaalat yli pukattuja eikä niitä enää oteta edes sisälle, jotka suree. Valmiiksi vaikeasti herkälle ihmiselle jolle jo esim mikille vaikeuksia sekä pahinta mitä ihmiselle tehdä leijua erolla albumilla ”viimeinen tanssi”
        https://www.is.fi/musiikki/art-2000009704482.html

        https://youtube.com/watch?v=I5K8jexrrt0&si=Ia3pFUIVuiV_jeta

        onneksi itse olisit toiminut edes oikein mikin puoliso veti överiksi vielä laulaa siitä julkaisun jälkeen miki tappoi itsensä.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009832904.html

        Miki Liukkonen oli kuollessaan 33-vuotias, eli ei kovin nuori enää. Ja hänellä oli ollut mielenterveys- ja päihdeongelmia jo kauan ennen suhdetta Behmin kanssa.
        Siinä kyllä olet oikeassa että hoidon taso näissä tapauksissa on harvoin riittävä, valitettavasti. Ja varsinkin jos on myös päihdeongelma, niin sit keskitytään lähinnä siihen, vaikka se useimmiten on mielenterveysongelmien seuraus eikä syy.

        Ja sitä et voi tietää olisiko Liukkonen siltikin päätynyt ratkaisuunsa vaikka suhde Behmin kanssa olisikin jatkunut.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyseessä on nuoria, joilla ei ole kehittynyt miten toimia tilanteessa oikeaoppimisesti. Ne sairaalat yli pukattuja eikä niitä enää oteta edes sisälle, jotka suree. Valmiiksi vaikeasti herkälle ihmiselle jolle jo esim mikille vaikeuksia sekä pahinta mitä ihmiselle tehdä leijua erolla albumilla ”viimeinen tanssi”
        https://www.is.fi/musiikki/art-2000009704482.html

        https://youtube.com/watch?v=I5K8jexrrt0&si=Ia3pFUIVuiV_jeta

        onneksi itse olisit toiminut edes oikein mikin puoliso veti överiksi vielä laulaa siitä julkaisun jälkeen miki tappoi itsensä.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009832904.html

        Ja sikäli jos kyse ei ole vakavista mielenterveysongelmista, vaan lähinnä läheisriippuvaisesta ja ehdottomasta parisuhdekäsityksestä, erityisesti nuorille ihmisille olisi hyvä omien vanhempien toimia esimerkkinä käytöksellään omaa kumppaniaan kohtaan ja selittää että parisuhteetkin voi joskus päättyä, että se ei ole maailmanloppu.


      • m.wurst kirjoitti:

        Miki Liukkonen oli kuollessaan 33-vuotias, eli ei kovin nuori enää. Ja hänellä oli ollut mielenterveys- ja päihdeongelmia jo kauan ennen suhdetta Behmin kanssa.
        Siinä kyllä olet oikeassa että hoidon taso näissä tapauksissa on harvoin riittävä, valitettavasti. Ja varsinkin jos on myös päihdeongelma, niin sit keskitytään lähinnä siihen, vaikka se useimmiten on mielenterveysongelmien seuraus eikä syy.

        Ja sitä et voi tietää olisiko Liukkonen siltikin päätynyt ratkaisuunsa vaikka suhde Behmin kanssa olisikin jatkunut.

        Jooh ei hän ollut eikä ollut se sukulainen joka tappoi itsensä kun kuoli sen emäntä viinaan. Mutta ne oli. Siskon tytön ex-poikaystävä ja taas lukion ex mies kumppani. Ja mikistä jo yhteen menessä tietää ettei se ole helppoa kun katsoo jo olleen historiaa eikä parantanut tuollaiset laulelot. Eihän se katso ikää ja omakin mies oli silloin nuori.

        Eikä kaikkeen ole valmistunut mutta hyvähän se olisi että olisi valmistunut.


      • m.wurst kirjoitti:

        Ja sikäli jos kyse ei ole vakavista mielenterveysongelmista, vaan lähinnä läheisriippuvaisesta ja ehdottomasta parisuhdekäsityksestä, erityisesti nuorille ihmisille olisi hyvä omien vanhempien toimia esimerkkinä käytöksellään omaa kumppaniaan kohtaan ja selittää että parisuhteetkin voi joskus päättyä, että se ei ole maailmanloppu.

        Tähänkin huomaa eri toiminta malleja kuin keskustella oman nuoren kanssa asiasta ehkäisevästi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tähänkin huomaa eri toiminta malleja kuin keskustella oman nuoren kanssa asiasta ehkäisevästi.

        No voi toki olla.. mutta minun mielestä se ei ole millään muotoa normaalia jos nuori on itsetuhoinen tai edes uhkailee sellaisella jos seurustelusuhteensa päättyy/on päättymässä. Varsinkin jos taustalla ei ole mitään mielenterveysongelmia..
        Ja jonkunhan se täytyy lapsi/nuori opettaa elämässä vastaan tulevia pettymyksiä kohtaamaan ja käsittelemään.
        Kun niitä nyt tulee vastaan ihan jokaisella.


      • m.wurst kirjoitti:

        No voi toki olla.. mutta minun mielestä se ei ole millään muotoa normaalia jos nuori on itsetuhoinen tai edes uhkailee sellaisella jos seurustelusuhteensa päättyy/on päättymässä. Varsinkin jos taustalla ei ole mitään mielenterveysongelmia..
        Ja jonkunhan se täytyy lapsi/nuori opettaa elämässä vastaan tulevia pettymyksiä kohtaamaan ja käsittelemään.
        Kun niitä nyt tulee vastaan ihan jokaisella.

        Toiset on herkempiä elämässä ja minäkin olen altis tähän ensimmäisen poikaystävän kohdalla mutta estin asian ajattelemalla siskon lapsia etten voi aiheuttaa heille surua olin kuitenkin vain 15v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hyvä itsetunto aina hyvä asia? Esim.jos D. Trumpilla olisi ollut huonompi itsetunto, monelta ikävältä asialta olisi säästytty.

        No mitäs ikävää herra donaltti sinun elämääsi aiheutti?
        Mikäli suomesta puuttuisi vihervasemmisto kokonaan tämä olisi todellinen lintukoto ja senpuolesta saisitte painua siperiaan.
        Ja mikäli "et jaksa lukea" toisen sepustuksia, niin luonnollista olisi sekin että et silloin niitä edes kommentoisi.
        Kyse ei ole siitä ettetkö jaksaisi, vaan siitä että olet vainonnut valtista jo vuosikausia aina häntä pilkaten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ikinä jaksa lukea sun sepustuksia, koska niistä ei saa mitään tolkkua kirjoitusvirheiden takia. Onko tullut koskaan mieleen, että suurin osa kirjoituksistasi menee täysin ohi lukijoilta? Siksi niihin ei kommentoida. Ei osata arvata, mitä haluat sanoa. Kannattaisiko olla jossain sellaisessa somessa, jossa jaetaan vaikka kuvia mieluummin? Kirjoittaminen ei ole selvästi sun juttu.

        Minö saan noista kaikista hyvin selvää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Toiset on herkempiä elämässä ja minäkin olen altis tähän ensimmäisen poikaystävän kohdalla mutta estin asian ajattelemalla siskon lapsia etten voi aiheuttaa heille surua olin kuitenkin vain 15v.

        Lainkaan väheksymättä kokemustasi, sinä olet ollut vielä täysin keskenkasvuinen tuolloin 15-vuotiaana.
        Ja nuoret ja teinit varsinkin ovat hyvin dramaattisia ja mustavalkoisia ajattelussaan.
        Ja se aikuisen/aikuisten tuki olisi hyvin tärkeää.

        Tunnetaidot kehittyvät n.25-30-vuotiaaksi asti.
        https://www.itsenaiseenelamaan.fi/materiaalia/vieraskynat/nuoren-tunnetaitojen-kehitys-ja-niiden-harjoittelu/


      • valtakunta kirjoitti:

        Toiset on herkempiä elämässä ja minäkin olen altis tähän ensimmäisen poikaystävän kohdalla mutta estin asian ajattelemalla siskon lapsia etten voi aiheuttaa heille surua olin kuitenkin vain 15v.

        Ja valitettavasti tiedän tapauksen missä (muistaakseni) 15-vuotias tyttö meni junan alle kun poikakaveri oli jättänyt.
        En tuntenut tätä tyttöä enkä perhettään, että en tiedä oliko taustalla muutakin, vakavampaa kuin tämä päättynyt seurustelusuhde. Mutta kamala tapaus yhtä kaikki


      • m.wurst kirjoitti:

        Ja valitettavasti tiedän tapauksen missä (muistaakseni) 15-vuotias tyttö meni junan alle kun poikakaveri oli jättänyt.
        En tuntenut tätä tyttöä enkä perhettään, että en tiedä oliko taustalla muutakin, vakavampaa kuin tämä päättynyt seurustelusuhde. Mutta kamala tapaus yhtä kaikki

        helppoja eroja kun ei ole tunteita toisella ja toinen on niin rakkauden pyörteissä haaveilussa. Haaveiljakin on kärsijä osapuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäs ikävää herra donaltti sinun elämääsi aiheutti?
        Mikäli suomesta puuttuisi vihervasemmisto kokonaan tämä olisi todellinen lintukoto ja senpuolesta saisitte painua siperiaan.
        Ja mikäli "et jaksa lukea" toisen sepustuksia, niin luonnollista olisi sekin että et silloin niitä edes kommentoisi.
        Kyse ei ole siitä ettetkö jaksaisi, vaan siitä että olet vainonnut valtista jo vuosikausia aina häntä pilkaten.

        Ensimmäinen kommenttini ikinä oli Valtakunnalle tämä edellinen. Ja tuo toinen kommentti "Minusta on vain hyvä asia..." ei ole minun kommenttini. Ihmettelin vain omassa kommentissani miksi ihmisen pitää välttämättä harrastaa juuri kirjoittamista, jos se on hänelle heikoin lenkkinsä. Vähän kuin kuorossa laulaisi joukossa väkisin yksi laulutaidoton. Mutta kaipa se sitten on harjoituksen vuoksi hänelle tärkeää. Onhan täällä tuo Väliskin. Heillähän synkkaa, kun kirjoitustaito on samaa tasoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen kommenttini ikinä oli Valtakunnalle tämä edellinen. Ja tuo toinen kommentti "Minusta on vain hyvä asia..." ei ole minun kommenttini. Ihmettelin vain omassa kommentissani miksi ihmisen pitää välttämättä harrastaa juuri kirjoittamista, jos se on hänelle heikoin lenkkinsä. Vähän kuin kuorossa laulaisi joukossa väkisin yksi laulutaidoton. Mutta kaipa se sitten on harjoituksen vuoksi hänelle tärkeää. Onhan täällä tuo Väliskin. Heillähän synkkaa, kun kirjoitustaito on samaa tasoa.

        Välimerkitönhän teksti ymmärtää ihan täysin. Eikä se nyt se nyt mitenkään ole pois mitenkään vaikka kirjoitan . Enemmänkin vaikuttaa sinun käytös on vain huolestuttavalla tolalla ettei ihmiset saisi kuin täydellistä kirjakieltä osata.

        En nyt kuintenkaan kirjoita kirjoja vaikka sitäkin on suositeltu minulle.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Välimerkitönhän teksti ymmärtää ihan täysin. Eikä se nyt se nyt mitenkään ole pois mitenkään vaikka kirjoitan . Enemmänkin vaikuttaa sinun käytös on vain huolestuttavalla tolalla ettei ihmiset saisi kuin täydellistä kirjakieltä osata.

        En nyt kuintenkaan kirjoita kirjoja vaikka sitäkin on suositeltu minulle.

        Joka ikinen lause tässä vastauksessasi oli aivan omituinen. Pitäisikö sinun edes kertaalleen lukea läpi, mitä aiot vastata. Ei se ole kirjakieltä, jos kirjoittaa ymmärrettäviä lauseita.Se on vain toisten huomioon ottamista. Jos on sanasokeutta ym.voisi edes yrittää tarkistaa kirjoittamansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka ikinen lause tässä vastauksessasi oli aivan omituinen. Pitäisikö sinun edes kertaalleen lukea läpi, mitä aiot vastata. Ei se ole kirjakieltä, jos kirjoittaa ymmärrettäviä lauseita.Se on vain toisten huomioon ottamista. Jos on sanasokeutta ym.voisi edes yrittää tarkistaa kirjoittamansa.

        Ymmärrän jokaisen lauseeni. Ensimmäisessä lauseessa +n ”teksi” sanaan voi lisätä. ”välimerkitön” on nimimerkki mitkä kiusaajat puhuvat häntä väliksenä. Toisessa lauseessa puuttuu esim, ”mistä pois”, keltään se ei ole pois kun kirjoitan tänne. .
        En sitä paremmin pysty sinulle sen enempää avata. Kyllä minä yritän muistaa tarkistaa mutta en näe siltikään aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka ikinen lause tässä vastauksessasi oli aivan omituinen. Pitäisikö sinun edes kertaalleen lukea läpi, mitä aiot vastata. Ei se ole kirjakieltä, jos kirjoittaa ymmärrettäviä lauseita.Se on vain toisten huomioon ottamista. Jos on sanasokeutta ym.voisi edes yrittää tarkistaa kirjoittamansa.

        Sinulla on hyvä aina kiertää minut, jos ei ole mitään muuta puhetta kuin miten kirjoitan koska alat sitten kehittää minua tai vaihtoehtoisesti kiertämään minua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka ikinen lause tässä vastauksessasi oli aivan omituinen. Pitäisikö sinun edes kertaalleen lukea läpi, mitä aiot vastata. Ei se ole kirjakieltä, jos kirjoittaa ymmärrettäviä lauseita.Se on vain toisten huomioon ottamista. Jos on sanasokeutta ym.voisi edes yrittää tarkistaa kirjoittamansa.

        Hauska vielä sitten mikä tarve minua tuossakin saada täydellisiä lauseita kun en näe miten menee järjestys ja tykkään enemmän luovuudestani. Mitä kehutkin kirjoitan enemmän runollisesti.,


      • valtakunta kirjoitti:

        Hauska vielä sitten mikä tarve minua tuossakin saada täydellisiä lauseita kun en näe miten menee järjestys ja tykkään enemmän luovuudestani. Mitä kehutkin kirjoitan enemmän runollisesti.,

        kehutkin = kehuttukkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka ikinen lause tässä vastauksessasi oli aivan omituinen. Pitäisikö sinun edes kertaalleen lukea läpi, mitä aiot vastata. Ei se ole kirjakieltä, jos kirjoittaa ymmärrettäviä lauseita.Se on vain toisten huomioon ottamista. Jos on sanasokeutta ym.voisi edes yrittää tarkistaa kirjoittamansa.

        Ehkä on parempi vaan että kierrät minut. Näin ollen, et kärsi sanoistani.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Mikkojuhan olen kiitollinen sinulle, sitten noista kirjallisuudesta heikkoudesta satutetaan vuosien ajan, ei vain tämän yhden kerran.

        Minulla tämä on sosiaalinen verkosto purkaa iloja ja suruja ja olen kiitollinen kun itsekin saan hengistä tukea sinulta.

        Hei, Valtakunta! Lue sinä Mikkojuhan rohkaisua, kun joku on ymmärtämätön.
        Minulla oli älykäs ja kyvykäs äiti, mutta häntä kiusattiin kirjoitusvaikeuksista.
        Lapsista moni sai sen periä. Minä olen saanut häneltä ADD-lahjan.
        Sitä on vahvuuksia, joita ilman kirjain-vaikeuksia ei olisi ollut.

        Se tuli aikoinaan esille, kun opettelin kirjoittamaan alakoulussa.
        Opettaja käski minun lisätä a:n johonkin kohtaan ja minä intin,
        että siinä on jo ja jos lisään, niin kirjoitan väärin!
        Itkukohtauksen jälkeen opettaja käveli mietteliäänä tiehensä.
        Kun vuosia myöhemmin löysin niitä alaluokan kirjoitusvihkoja,
        niin olin kirjoittanutvain kerakkeet, mutta vokaalien tilalla
        oli vain tyhjä aukko! :-D Näin itse vokaalit siellä!
        Kestää kauan oppia uusi kieli, mutta kun sen oppii, niin se on hyvää!

        Älähän luokkaannu, mutta sinulla on samanlaista solkotusta välillä kuin minullakin pienellä mobiililla, kun en edes näe, mitä kirjoitan ;-)
        Toisinaan kirjoitat ihan ymmärrettävää!
        Eivät ihmiset aina ilkeitä ole, kun huomauttavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Valtakunta! Lue sinä Mikkojuhan rohkaisua, kun joku on ymmärtämätön.
        Minulla oli älykäs ja kyvykäs äiti, mutta häntä kiusattiin kirjoitusvaikeuksista.
        Lapsista moni sai sen periä. Minä olen saanut häneltä ADD-lahjan.
        Sitä on vahvuuksia, joita ilman kirjain-vaikeuksia ei olisi ollut.

        Se tuli aikoinaan esille, kun opettelin kirjoittamaan alakoulussa.
        Opettaja käski minun lisätä a:n johonkin kohtaan ja minä intin,
        että siinä on jo ja jos lisään, niin kirjoitan väärin!
        Itkukohtauksen jälkeen opettaja käveli mietteliäänä tiehensä.
        Kun vuosia myöhemmin löysin niitä alaluokan kirjoitusvihkoja,
        niin olin kirjoittanutvain kerakkeet, mutta vokaalien tilalla
        oli vain tyhjä aukko! :-D Näin itse vokaalit siellä!
        Kestää kauan oppia uusi kieli, mutta kun sen oppii, niin se on hyvää!

        Älähän luokkaannu, mutta sinulla on samanlaista solkotusta välillä kuin minullakin pienellä mobiililla, kun en edes näe, mitä kirjoitan ;-)
        Toisinaan kirjoitat ihan ymmärrettävää!
        Eivät ihmiset aina ilkeitä ole, kun huomauttavat.

        Vuosien aikana kuulla mitäkin aina kirjoitusasustani ja yrittävät päätellä minkälainen ihminen olen. minua niin kuin rangaistaan asiasta kuinka yritän mieliksi tuossa korjata teen vielä kirjoitusvirheen korjauksessa😳 . En vaan pysty huomioimaan hänen tarpeitaan vaikka yritän.
        Ehkö jos tekisin vaan niitä koodi opiskeluja säännöllisesti ehkä tukisin tarkkaavaisemmaksi. Jokaisesta vääränlaisesta koodin pätkästä itkee ja etsin virhettä.
        Tekee hyvää minulle koodaaminen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Vuosien aikana kuulla mitäkin aina kirjoitusasustani ja yrittävät päätellä minkälainen ihminen olen. minua niin kuin rangaistaan asiasta kuinka yritän mieliksi tuossa korjata teen vielä kirjoitusvirheen korjauksessa😳 . En vaan pysty huomioimaan hänen tarpeitaan vaikka yritän.
        Ehkö jos tekisin vaan niitä koodi opiskeluja säännöllisesti ehkä tukisin tarkkaavaisemmaksi. Jokaisesta vääränlaisesta koodin pätkästä itkee ja etsin virhettä.
        Tekee hyvää minulle koodaaminen.

        Valtakunta, neuvopa minua, mitä tehdä uuden mobiilini kanssa.
        Saan opettaa sille sanamaailmaani, eikä se halua hyväksyä kaikkia sanoja, mitä haluan käyttää. Pikku hiljaa olen saanut sen hyväksymään joitakin, niin että se suorastaan tarjoaa minulle tahtomaani sanaa! :-D
        Mobiilini oli halpa ja pieni, maitokaupasta tarjouksessa ostettu maananta kappale.
        Tulee niin mieleen lasten syöttäminen alkuvaiheessa, kun pöytä ja syöttäjä oli täynnä puuroa :-D Sellaista se tekniikan opiskelu on eläkeläisenä. :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunta, neuvopa minua, mitä tehdä uuden mobiilini kanssa.
        Saan opettaa sille sanamaailmaani, eikä se halua hyväksyä kaikkia sanoja, mitä haluan käyttää. Pikku hiljaa olen saanut sen hyväksymään joitakin, niin että se suorastaan tarjoaa minulle tahtomaani sanaa! :-D
        Mobiilini oli halpa ja pieni, maitokaupasta tarjouksessa ostettu maananta kappale.
        Tulee niin mieleen lasten syöttäminen alkuvaiheessa, kun pöytä ja syöttäjä oli täynnä puuroa :-D Sellaista se tekniikan opiskelu on eläkeläisenä. :-)

        Minulla ei ole ennakoivaa automaattista tekstinsyöttöä päällä, mikä arvaa mitä kirjoitat . Sen poistaminen käytöstä varmasti teetti lisää virheitäni mutta omaa sanastoa pystyy käyttämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunta, neuvopa minua, mitä tehdä uuden mobiilini kanssa.
        Saan opettaa sille sanamaailmaani, eikä se halua hyväksyä kaikkia sanoja, mitä haluan käyttää. Pikku hiljaa olen saanut sen hyväksymään joitakin, niin että se suorastaan tarjoaa minulle tahtomaani sanaa! :-D
        Mobiilini oli halpa ja pieni, maitokaupasta tarjouksessa ostettu maananta kappale.
        Tulee niin mieleen lasten syöttäminen alkuvaiheessa, kun pöytä ja syöttäjä oli täynnä puuroa :-D Sellaista se tekniikan opiskelu on eläkeläisenä. :-)

        netistä löytyy ohjeet puhelimen mallin mukaan googlettamalla tai jos löytää itse
        asetuksia vaihtamalla
        https://youtu.be/_xzQ4hxHKtU?si=FhNxVCF_huHKubr5


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minulla ei ole ennakoivaa automaattista tekstinsyöttöä päällä, mikä arvaa mitä kirjoitat . Sen poistaminen käytöstä varmasti teetti lisää virheitäni mutta omaa sanastoa pystyy käyttämään.

        Minäkin otin sen automaatin pois käytöstä ja se helpotti!
        Sieltä tuli niin kuivaa ja "hengetöntä" ehdotusta,
        mikä on tietysti oikeaa huboteille ja roboteille, mutta
        ei meille ajatteleville, tunteville ihmisille! ;-D


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        netistä löytyy ohjeet puhelimen mallin mukaan googlettamalla tai jos löytää itse
        asetuksia vaihtamalla
        https://youtu.be/_xzQ4hxHKtU?si=FhNxVCF_huHKubr5

        Valtakunta, kiitos tuosta linkistä!
        Olen myös oppinut tärkeitä tietoja You Tubesta, asetuksien kautta sitä voi myös hidastaa, kun tulen pahoinvoivaksi siitä nopeasta vauhdista.
        Suomi 24:ssä on myös tekniikka osastolla todella auttavia henkilöitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ikinä jaksa lukea sun sepustuksia, koska niistä ei saa mitään tolkkua kirjoitusvirheiden takia. Onko tullut koskaan mieleen, että suurin osa kirjoituksistasi menee täysin ohi lukijoilta? Siksi niihin ei kommentoida. Ei osata arvata, mitä haluat sanoa. Kannattaisiko olla jossain sellaisessa somessa, jossa jaetaan vaikka kuvia mieluummin? Kirjoittaminen ei ole selvästi sun juttu.

        Kyllä mä saan ihan hyvin selvää.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Toiset on herkempiä elämässä ja minäkin olen altis tähän ensimmäisen poikaystävän kohdalla mutta estin asian ajattelemalla siskon lapsia etten voi aiheuttaa heille surua olin kuitenkin vain 15v.

        Valtakunta, minullakin oli niin vaikeaa kotona, että
        luulin pakahtuvani ahdistuksesta.
        Kirjoitin kiitoskirjeen, jossa lupasin ruumiini tieteen hyväksi.
        Aamulla aurinko herätti paistamalla naamaan ja minä itkin - kiukusta!
        Myöhemmin olin myös apuna sisarelleni hänen aviottominen lastensa tähden.
        Minua kutsutaan jatkuvasti "äidiksi", jopa vejieni kaverit! :-D
        Seisovat kasunkulmassa perjantai-iltana, kun lähtevät ryypiskelemään.
        Kumartavat ja huutavat virnistellen:"Hyvää iltaa - äiti!"
        Äitini kun halusi olla kaveri lapsilleen ja juhlia lastensa kanssa ravintolassa.
        Minä sain olla lapsesta hänen uskottunsa ja lähin ystävättärensä.
        Luulen, että tuolla Universumissa on Savenvalaja, joka haluaa muovata meitä.
        Niinhän se Aatamikin tehtiin maan savesta täydelliseksi.
        Nyt meitä muovataan seuraavaan vaiheeseen täydellistäen.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Mutta parisuhteissa tulisi muistaa ettei se kumppani ole omaa omaisuutta. Eikä ketään voi pakottaa jäämään suhteeseen missä ei halua olla.
        Ja varsinkaan se toinen ihminen ei voi olla vastuussa toisen onnellisuudesta eikä elämästä.
        Parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen☝️
        Jos mua nyt alkais kumppani uhkailemaan itsemurhalla jos en hänen kanssaan suhdetta haluaisi jatkaa, lähtisin hänen kanssaan lääkäriin että voi siellä jutella aikeistaan ja saisi tarvitsemaansa ammattiapua.

        m.wurst, olen nähnyt mitä tuo itsemurhalla uhkaaminen aikaansaa.
        Suomen sodat aikaansaivat monenlaisia orpoja ja miehet käyttivät
        viinaa rauhoittavana lääkkeenä eri muodoissa.
        Kun yksi tällainen orpo saatiin naitettua tytön kanssa, joka oli
        rakastunut komian talon komiaan poikaa, mutta eikelvannut hänelle,
        niin tämä kalskea tumma orpopoika hyväksyttiin paremman puutteessa aviomieheksi.
        Orpo uhkasi nimittäin tappaa itsensä, ellei tyttö suostu!
        Niin oli vaikeaa elää siinä tukiperheessä, joka salasi juopottelut.
        Tuliko avioliitosta onnellinen?
        Ei varmasti, sillä vaikka juopottelu loppui tykkänään, niin vaimon
        ylenkatseelinen halveksunta oli päivittäistä!
        Mies rakensi talon ja tuli oikeaksi puutarhamestariksi, mutta
        kylmä piikittely jatkui loppuelämään asti.
        Tekivät kolme poikaa alussa. Vanhin komea unelma kuin isänsä.
        Siksi samoin halveksittu ja vihattu äitinsä puolelta.
        Keskimmäinen lellikki, hemmoteltu ja nuorin jäi huoltamaan äitiään kuolemaan asti.
        Poika katkeroitettin naisia kohtaan ja avioliitto epäonnistui.
        Muutti äitinsä luo katkeroituneena ja ennestään myrkytettynä.
        Juopotteli varhaisesta asti, sillä viina teke kaikki pahat ymmärrettäviksi.
        Mies ottaa vähän viinaa, tekee tekosensa ja ottaa vielä enemmän viinaa.
        Poliisi ymmärtää ja poistaa vlitukset ja pahanteot häviää pohjattomaan roskikseen tai eetteriin nykyisin.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Mutta suhdetta en jatkaisi sillä että "hän ei voi elää ilman minua"
        Minä en ole kenenkään pelastaja.
        Vaan tasavertainen kumppani,

        m. wurst kehrää niin asiaa, mutta tuliko ne hienot elämänviisaudet
        sovellettua omassa elämässä? Mites on, m.wurst?


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        No voi toki olla.. mutta minun mielestä se ei ole millään muotoa normaalia jos nuori on itsetuhoinen tai edes uhkailee sellaisella jos seurustelusuhteensa päättyy/on päättymässä. Varsinkin jos taustalla ei ole mitään mielenterveysongelmia..
        Ja jonkunhan se täytyy lapsi/nuori opettaa elämässä vastaan tulevia pettymyksiä kohtaamaan ja käsittelemään.
        Kun niitä nyt tulee vastaan ihan jokaisella.

        m.wurst, minä seurusteli 19-vuotiaana todellisen, hyväsydämisen, herrasmiehen kanssa. Oli pitkä ja komea. Tuli kotiin meriltä 19-vuotiaana hoitamaan äitiään isänsä kuollessa.
        Seurusteltiin vuosi, minä vielä kotona asuen ja opiskellen ja työssä käyden.
        Mutta olen perinyt sekä masennuksia molemmilta vanhemmiltani,
        että fyysistä heikkoutta. Siksi päätin, että tämä ihana mies tarvitsee oikean,
        terveen naisen vierelleen, joka ymmärtää seksin arvon parisuhteessa.
        Niinpä erottiin, kun muutin yksin asumaan ja aloin diakonia työtä.
        Sain niin hyvän miehen verrata tulevia kaksijalkaisia, ettei kukaan
        ole koskaan ylittänyt sitä asetettua rimaa! Enkä minä sitä alas laske!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen kommenttini ikinä oli Valtakunnalle tämä edellinen. Ja tuo toinen kommentti "Minusta on vain hyvä asia..." ei ole minun kommenttini. Ihmettelin vain omassa kommentissani miksi ihmisen pitää välttämättä harrastaa juuri kirjoittamista, jos se on hänelle heikoin lenkkinsä. Vähän kuin kuorossa laulaisi joukossa väkisin yksi laulutaidoton. Mutta kaipa se sitten on harjoituksen vuoksi hänelle tärkeää. Onhan täällä tuo Väliskin. Heillähän synkkaa, kun kirjoitustaito on samaa tasoa.

        Öh, ah, - palleaan lyöntiä anonyymiltä!
        Onhan niitä muitakin tällä asenteella!
        Eikä heille riitä siirtyä sanatta taka-alalle.
        Ei! He osaavat kirjoittaa!
        Onnitteluni - syvään kumartaen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        m. wurst kehrää niin asiaa, mutta tuliko ne hienot elämänviisaudet
        sovellettua omassa elämässä? Mites on, m.wurst?

        Erittäin hyvä kysymys, kysyppä toinen😃

        Eikäku.. olen tehnyt paljonkin virheitä elämässäni, enkä ole ylpeä menneisyydestäni.

        Mut sitä vois jäädä murehtimaan märehtimään niitä, joko uhriutuen tai ittiään loputtomiin syyllistäen,
        Tai ottaa opiksi.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Erittäin hyvä kysymys, kysyppä toinen😃

        Eikäku.. olen tehnyt paljonkin virheitä elämässäni, enkä ole ylpeä menneisyydestäni.

        Mut sitä vois jäädä murehtimaan märehtimään niitä, joko uhriutuen tai ittiään loputtomiin syyllistäen,
        Tai ottaa opiksi.

        Mites se suuren liikkeen johtaja sanoi yhdelle alaiselleen,
        joka oli töpeksinyt ja tullut tosi kalliiksi yhtiölle.
        Alainen seisoi jalkaansa raapien nöyränä poikana ja
        sanoi ymmärtävänsä erotuksensa.
        Siihen johtaja parahti, että ei hyvänen aika tässä mitään
        potkuja sallita, kun on maksettu niiiin kova hinta koulutuksesta!


    • Anonyymi

      Minun vanhempani tapasivat aikoinaan baarissa toisensa. Pakko tänne oli sitten syntyä. Yleinen mielialani saisi olla korkeammalla niin silloin täällä jaksaisi ihan siedettävästi olla ja yrittää. Minäkin olen kuullut yhden tapauksen missä mies listi itsensä naisen kaipuun vuoksi. Se oli myös sukuuni liittyvä juttu. - Sivusta.

      • Ei nämä näytä olevan mitenkään harvinaisia😔 se on surullista. Ehkä tämä on jo suurin syy, miksi pelkäsin(olin nuori) myös mieheni yritti itsensä tappamista kun yritin eroa (mies ei ollut luotettava eikä pitänyt sopimuksista kiinni) joudun viemään tehollekin asti kun veteli lääkkeitä. Sen vuoksi riitelimmekin 7vuotta suhteen alusta. minulla oma tohvelisankari.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei nämä näytä olevan mitenkään harvinaisia😔 se on surullista. Ehkä tämä on jo suurin syy, miksi pelkäsin(olin nuori) myös mieheni yritti itsensä tappamista kun yritin eroa (mies ei ollut luotettava eikä pitänyt sopimuksista kiinni) joudun viemään tehollekin asti kun veteli lääkkeitä. Sen vuoksi riitelimmekin 7vuotta suhteen alusta. minulla oma tohvelisankari.

        Tohvelisankarini on onnellinen kanssani ja enemmän taistelen ulkopuolisten ongelmien kanssa nykyään kilven kera vain tyrmäämällä kilvellä ja parantamalla olojamme, ongelmia ratkaisemalla.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei nämä näytä olevan mitenkään harvinaisia😔 se on surullista. Ehkä tämä on jo suurin syy, miksi pelkäsin(olin nuori) myös mieheni yritti itsensä tappamista kun yritin eroa (mies ei ollut luotettava eikä pitänyt sopimuksista kiinni) joudun viemään tehollekin asti kun veteli lääkkeitä. Sen vuoksi riitelimmekin 7vuotta suhteen alusta. minulla oma tohvelisankari.

        Valtakunta, tupakka ja viina ja kova huuto vei isäni keski-ikäisenä.
        60-vuotiaana mies vielä juhli vuotispäivää champanjalla sairaalan sängyssä.
        Sisareni nauroi, että ukko huusi välillä, niin että sänky tutisi!
        Eihän tervekään sydän sellaista kestä ja vielä vähemmän sairas sydän.
        Nykyiset lapset tulevat kasvamaan paljolti sotaorpoina, kuten
        vanhempani ja sotien aikaansaamien traumojen varjossa...:-(


    • Anonyymi

      Jos tarinasi on totta, toivon mukaan sanonta: pojasta polvi paranee toivon mukaan pitää paikkansa?

    • Anonyymi

      Minä olen syntynyt koska isäni joi viinaa baarissa ja tapasi äitini siellä. Minä olen tavannut vaimoni myös baarissa. Veljeni on tavannut tyttöystävänsä baarissa. Monet työkaverit kertoneet miten tapasivat naisensa baarissa. Kummasti vaan se baari ja viinan juonti on aina esillä kun puhutaan miten sen kumppanin on löytänyt.

      • Juhliminen voi tapahtua ilman alkoholia, mieheni nappasi minut juhlista, johon tiesi minun tulevan ja naitiin koko yön. Seuraavana päivänä palautin hänen jättävän tavaroita kuin lompakon kuin tarinassa kuin tuhkimon lasikengän (palautti prinssi). Jäin hänen luokseen sinä päivänä ja ollut tähän asti panemisen päivästä lähtien.


      • Minä tein hänen kansaan jo 9lasta, 20 vuoden aikana ja kymmenettä haaveilen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minä tein hänen kansaan jo 9lasta, 20 vuoden aikana ja kymmenettä haaveilen.

        Valtakunta, kun kysyin 40-vuotiaalta äidiltäni, miten minä sain alkuni,
        niin hän punastui kuin nuori tyttö ja alkoi nauraa kikattamaan kippurassa.
        Se oli ainoa tieto, mitä sain omasta alustani, mutta äidinisän rakentamassa talossa yläkerrassa, missä nuoripari asui oli mennyt villisti se yö...
        Minustakin tuli aika villi ja se villiys on veressä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minä tein hänen kansaan jo 9lasta, 20 vuoden aikana ja kymmenettä haaveilen.

        Äitini teki 20-30 vuotiaaksi eli 10:ssä vuodessa 6 elävää lasta.
        Isän kanssa tavallaan sotaorpoja, kun isänsä olivat rintamalla,
        äidit olivat töissä ja lapset lähetetty maalle sukulaisiin.
        He halusivat 12 lasta sotien loputtua, kun oli kiire elämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äitini teki 20-30 vuotiaaksi eli 10:ssä vuodessa 6 elävää lasta.
        Isän kanssa tavallaan sotaorpoja, kun isänsä olivat rintamalla,
        äidit olivat töissä ja lapset lähetetty maalle sukulaisiin.
        He halusivat 12 lasta sotien loputtua, kun oli kiire elämään.

        Tuliko 12 lasta, mekin puhuttiin 12 lapsesta hyvä määrä tehdä oma joukkue.🥰

        Harmi kun eivät ole saman ikäisiä 9kk nuorimmainen esikoinen 16vuotta. Joukkue oli hieno ajatus. Aikuisena sitten. Naureskelin kun nuorimmainen 16vuotias niin esikoinen jo 33 vuotias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äitini teki 20-30 vuotiaaksi eli 10:ssä vuodessa 6 elävää lasta.
        Isän kanssa tavallaan sotaorpoja, kun isänsä olivat rintamalla,
        äidit olivat töissä ja lapset lähetetty maalle sukulaisiin.
        He halusivat 12 lasta sotien loputtua, kun oli kiire elämään.

        Esikoiselle sanoin että olet jo silloin yli 30 vuotta kuin vahus kun me vanhemmat. Muistan kun 15vuotiaana pidin vanhuksena 30vuotiaita sisaruksiani. 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunta, kun kysyin 40-vuotiaalta äidiltäni, miten minä sain alkuni,
        niin hän punastui kuin nuori tyttö ja alkoi nauraa kikattamaan kippurassa.
        Se oli ainoa tieto, mitä sain omasta alustani, mutta äidinisän rakentamassa talossa yläkerrassa, missä nuoripari asui oli mennyt villisti se yö...
        Minustakin tuli aika villi ja se villiys on veressä.

        Mietin vain ikääsi😅


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Mietin vain ikääsi😅

        Täytän ensi kuussa 74 vuotta! Olen hyvin ylpeä iästäni,
        sillä kykenen hoitamaan kaikki asiat vielä itsenäisesti.
        Yhteiskunnassa tarvitsee tietysti neuvoa muutoksien
        vaihteessa, mutta ratkaisut ja päätökset teen minä!
        Se tyytyväisyys johtuu siitä, että olen leikattu 3 kertaa
        kasvi, lukuisia kertoja käsiä, jalkoja murtumisien johdosta.
        Syy lääkkeet, jotka haurastivat luustoni vanhemmaksi kuin ikäni.
        Masennukseen taipuvainen - kiitos perinnöstä kylkiäisenä.
        Joten vielä muutama vuosi tässä touhutaan herrana ja rouvana
        omissa neliöissä ja nautin joka askeleesta ja joka opista,
        minkä vielä saan. Elämme historiallista murroskautta!
        Olen säröinen saviruukku täynnä elämänviisautta.
        Älä sinä naureskele minun iästäni. ;-D


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tuliko 12 lasta, mekin puhuttiin 12 lapsesta hyvä määrä tehdä oma joukkue.🥰

        Harmi kun eivät ole saman ikäisiä 9kk nuorimmainen esikoinen 16vuotta. Joukkue oli hieno ajatus. Aikuisena sitten. Naureskelin kun nuorimmainen 16vuotias niin esikoinen jo 33 vuotias.

        Valtakunta, luulen sen 12 lasta unelmana johtuneen Raamatun
        tuntemisesta ja Jaakobin 12 pojasta. Isäni oli kirkollisesta perheestä.
        Äitini äiti oli Raamatun tutkija ja ajatteli itsenäisesti - protestoiden!
        Että ihailin sitä hyväsydämistä Mummoa, jota sodat opettivat itse
        valmistamaan, mitä perhe tarvitsi! Eikä tarvitseva lähtenyt koskaan
        ilman lämminta soppaa, lohduttavaa, humoristista sanaa Raamatusta
        ja tarvitsemaansa vaatekappaletta kyläilemästä. Taiteilijoita olivat!
        Siksi en ole niin huolissani tämän hetken myllerryksista yhteiskunnissa,
        sillä kaaos karistelee ihmisissä myös ne parhaat puolet esiin vahvistaen niitä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Esikoiselle sanoin että olet jo silloin yli 30 vuotta kuin vahus kun me vanhemmat. Muistan kun 15vuotiaana pidin vanhuksena 30vuotiaita sisaruksiani. 😅

        Valtakunta, kuulin parin nuoren tytön puhuvan keskenään:
        -"Tätisi on niin nuorekas! Miten vanha hän oikein on?"
        -"Hän täyttää 25 vuotta!"
        Olin tukehtua nauruun - vähän alle sen iän!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytän ensi kuussa 74 vuotta! Olen hyvin ylpeä iästäni,
        sillä kykenen hoitamaan kaikki asiat vielä itsenäisesti.
        Yhteiskunnassa tarvitsee tietysti neuvoa muutoksien
        vaihteessa, mutta ratkaisut ja päätökset teen minä!
        Se tyytyväisyys johtuu siitä, että olen leikattu 3 kertaa
        kasvi, lukuisia kertoja käsiä, jalkoja murtumisien johdosta.
        Syy lääkkeet, jotka haurastivat luustoni vanhemmaksi kuin ikäni.
        Masennukseen taipuvainen - kiitos perinnöstä kylkiäisenä.
        Joten vielä muutama vuosi tässä touhutaan herrana ja rouvana
        omissa neliöissä ja nautin joka askeleesta ja joka opista,
        minkä vielä saan. Elämme historiallista murroskautta!
        Olen säröinen saviruukku täynnä elämänviisautta.
        Älä sinä naureskele minun iästäni. ;-D

        Minusta on kunnioitettavaa olet noin hyvässä kunnossa ja pystyt huolehtimaan itsestäsi harvemmin enää ikäisesi osaa edes konetta tai puhelintaan tai edes viitsiä harjoitella käyttöä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minusta on kunnioitettavaa olet noin hyvässä kunnossa ja pystyt huolehtimaan itsestäsi harvemmin enää ikäisesi osaa edes konetta tai puhelintaan tai edes viitsiä harjoitella käyttöä.

        Kiitos! OLen myös kuluttanut tähän asti niin paljon yhteiskunnan verorahoja, että häpeän ja yritän pitää terveyttä yllä dieettillää ja harjoittaa päivittäin kävelyjä.
        Nuorena työssä en kestänyt ilman masennuslääkkeitä, mitkä ovat kaikki samoja huumeita, kuin mitä kadulta saa. Kutsun lääkäreitä "valkotakkivälittäjiksi".
        Sitten n.20:n vuoden jälkeen minulle annettiin sairaseläke - pieni tietysti.
        Mutta se säästi jatkuvat, kalliit sairaalassa käynnit leikkauksin ja paikkauksin.
        Lääkärit sanoivat aina, että jos eläisin rauhallista elämää, en tarvitsisi masennuslääkkeitä. Suosittelivat lapsen hankkimista, mutta minulla oli sisareni pikkuiset paljolti vastuulla!
        Lääkärit suosittelivat myös miestä. Mutta minun sukulaismieheni ja miehiset ystäväni tulivat hysteerisiksi! He tarvitsivat "Madonnansa" ;-DDDD
        Kaikki miehet on pidetty kaukana minusta ja minulle on sanottu uhkaavassa äänensävyssä, että SE ON JUMALAN TAHTO minun suhteeni! ;-DDDDD
        Ei tarvinnut muuta kuin huokaista, että täytyy tässä hankkia se miesavuksi, kun en tätä hommaa yksin kykene! "Ei, ei, ei, tulen heti hoitamaan sen!"
        - Sisarten miehet, omat veljet, miehet työpaikoilla, kursseilla, nyt ystävät...
        No, odottelen taas apua vahvoilta käsivarsilta - puutarhaan - ei halaukseen!
        On vain huokaistava oikeat kyvyt omaavalle karjulle. ;-D
        Vaikka se tulee vaikeammaksi näin vanhetessa.
        Nuorena minulle olisi maksettu saadakseen autta, mutta
        vanhetessa minä saan maksaa ja sen teenkin aina.


    • Anonyymi

      Tämä kuuluu ehdottomasti Viinamiehen parhaimmistoon. 👍

    • Anonyymi

      Ensin seksi, sitten jos se toimii niin voi seurustelu alkaa.

    • Anonyymi

      Piti pojalle vielä selittää, että äitinsä kyllästyi tähän jatkuvaan juomiseen ja että oli oikeastaan hyvä, että muuttivat Ruotsiin, sillä siellä hän näki järkevämpää alkoholinkäyttöä, itse kun en ole esimerkkinä ihan parhaasta päästä.

      t. viinamies

      • Anonyymi

        Ja selitin myös pojalle, että maksani vetelee viimeisiään toisin kun mamman ruotsalaisella poikaystävällä. Maksan siirtoahan ei saa kun on alkoholisti eli paranee pojan alkaa suunnitella mihin perintönsä käyttää (sen osan mitä on juomatta ja kun työkyky on mennyt ei paljon ole edes tullut viime vuosina. Voihan poika sitten ainakin hetken jouda maksan ja aivot pihalle. Naista ei kannata sitten ”ottaa”, ellei löydä pulimummoa. Ei kuitenkaan kauan juoppoa katso.


      • Anonyymi

        Ruotsissa järkevämpää viinanjuontia?
        Ehkä, mutta tänä päivänä kaikenlaiset huumeet tulevat Ruotsiin ja jaetaan sitten eri maihin taistelevien jengien tappaessa toisiaan ja toistensa sukulaisia.
        Kerrostaloja räjäytellään kotitekoisten pommien avulla ja
        lisä höyhen tulee huppuun joka murhasta oli etsitty tai ulkopuolinen.
        13-vuotiaat soittavat itse jengeille ja tarjoutuvat ampumaan.
        Amerikoissa 10-vuotiaat opetetaan käyttämään ampuma-asetta.
        Arabimaissa 5-vuotiaat ovat jo sodassa aseen kanssa.
        Ruotsissa se etenee näiden uusien opettajien kautta.
        Kun kouluihin ei ole varaa järjestää lapsille koulukirjoja ja
        lisääntyville henkilökohtaista apua, niin että oppisivat lukemaan,
        mutta lähetetään lapset nuorisovankiloihin ja myöhemmin vankiloihin oppiin.
        Nämä rikollisten korkeakoulut tulevat yhteiskunnalle paljon kalliimmiksi yhtenä päivänä ja entä se kaaos ja kärsimys muutaman vuoden kuluttua, kun heidät vapautetaan?


    • Anonyymi

      Miten minä tapasin tyttöystäväni. Olin yksin ravintolassa syömässä. Söin pizzaa ja join olutta. Siihen tuli nainen joka kysyi saako istua seuraan. Siinä juttelimme pari tuntia ja menimme jatkoille kuuntelee elävää musiikkia lähistölle jossa oli bändi soittamassa. Siitä se lähti sitten tutustuminen ja pian me jo seurusteltiin. Alkoholi oli vahvasti mukana tutustumisessa.

    • Anonyymi

      😳 ... Pitääkö öljyt tarkastaa aina välillä ... 😖

    • Minäkin kyllä tapasin discobaarissa lasteni äidin, mutta tässä onkin plot twist. Kumpikaan ei ollut siellä juomassa, vaan ihan tanssimassa ja hengailemassa. En myöskään lähtenyt heti sen tapaamisen jälkeen hänen luokse, vaan tavattiin toisen kerran uudelleen. Minä en ollut varsinaisesti rakastunut häneen. Olin enemmän ihastunut silloiseen koulukaveriin. Mutta en uskonut saavani häntä. Otin sitten kakkospalkinnon.

    • Anonyymi

      Trolli.

    • Anonyymi

      Tule autuaaksi.

    • Anonyymi

      Sivusta sivuun

      Valtakunta on kehittynyt vuosien varrella todella paljon kirjoittamisessa, mistä muistan hänet alkuun.

      Jokaisen jolla on ongelmia kirjoittamisessa, kannattaa tehdä sitä erityisesti. Kannustan jatkamaan edelleenkin :) Hänellä on kauniita ajatuksia, joista voimme nauttia entistä enemmän tulevaisuudessa.

    • Anonyymi

      mutta niin ... itsellä on aika hauskaakin kun lämpöä on, aitten ajatteleekin jotain mukavaa naista lakanan alla..

      ootas... nimittelijän mitä tekisi kun tekee aina eri..

      Rifverila
      Mustai
      Pals

    • Anonyymi

      niin tämä voi olla aika nopea tämä tietokone lempinimenä Breakerr eli numeroiden murskaaja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe