Keittiövisa

22

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11/12. Kandeerausta en muistanut 😊

      • Tosi hyvä tulos!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tosi hyvä tulos!

        Olen joskus katsellut paljon Master Chefejä ja muita kokkausohjelmia. Niissä ei voinut välttyä näiltä termeiltä 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        Olen joskus katsellut paljon Master Chefejä ja muita kokkausohjelmia. Niissä ei voinut välttyä näiltä termeiltä 😄

        Jep. Mullekin on jäänyt noita termejä päähän joistain kokkiohjelmista.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Mullekin on jäänyt noita termejä päähän joistain kokkiohjelmista.

        Kokkiohjelmat ovat mukavia, kun ne ovat sellaisia hyvän tuulen ohjelmia, joissa (yleensä) kaikilla on hauskaa. Ja onhan se ruokakin ihan mielenkiintoista, joitain oppeja itsekin olen ottanut käyttöön kokkiohjelmista 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Kokkiohjelmat ovat mukavia, kun ne ovat sellaisia hyvän tuulen ohjelmia, joissa (yleensä) kaikilla on hauskaa. Ja onhan se ruokakin ihan mielenkiintoista, joitain oppeja itsekin olen ottanut käyttöön kokkiohjelmista 😊

        Yhteen aikaan katsoin paljon Jamie Oliverin ohjelmia. Joskus 1990-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa tuli sellainen suomalainen ohjelma kuin "Makupalat", sitäkin tuli katottua ja joskus olen kattonut yksittäisiä jaksoja Yle Areenasta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Yhteen aikaan katsoin paljon Jamie Oliverin ohjelmia. Joskus 1990-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa tuli sellainen suomalainen ohjelma kuin "Makupalat", sitäkin tuli katottua ja joskus olen kattonut yksittäisiä jaksoja Yle Areenasta.

        Jamie Oliverin kokkauspätkiä katson vielä nykyäänkin aina joskus. Vähintään jouluisin katson Jamien kokkauksia, siitä on tullut jonkinlainen jouluperinne.
        Muistan kyllä myös Makupalat! Jostain lapsuudesta muistan Kokkikolmosen, sitten oli Kokkisotaa yms. Ulkomaisista olen katsonut Jamien lisäksi Master Chefejä, Nigellaa, Ramsayta.. Ramsay on tosin joskus turhan ilkeä, liikaa tylytystä. Ja kaikenlaisia leipomis- ja kakkuohjelmiakin olen silloin tällöin katsellut.


      • Aletheias kirjoitti:

        Jamie Oliverin kokkauspätkiä katson vielä nykyäänkin aina joskus. Vähintään jouluisin katson Jamien kokkauksia, siitä on tullut jonkinlainen jouluperinne.
        Muistan kyllä myös Makupalat! Jostain lapsuudesta muistan Kokkikolmosen, sitten oli Kokkisotaa yms. Ulkomaisista olen katsonut Jamien lisäksi Master Chefejä, Nigellaa, Ramsayta.. Ramsay on tosin joskus turhan ilkeä, liikaa tylytystä. Ja kaikenlaisia leipomis- ja kakkuohjelmiakin olen silloin tällöin katsellut.

        Nigella Lawsonin ohjelmaa olen kattonut joskus ja joskus on näytetty telkkarissa Jaakko Kolmosen ja Veijo Vanamon vanhoja kokkauspätkiä, hyviä ruokia tekivät hekin. Joskus oon kattonu Master Chef Australiaa.

        Joo, Gordon Ramsey huutaa joskus liikaa.


    • 10 .

    • 11/12 yks meni väärin kun painoin huolimattomasti väärää vsstausta mitä piti painaa. Piti painaa lihan paloittelua mutta lipsahti kasvisten pilkkomiseen.🤬😂.

      • Säähän oot oikea keittiötermien tietäjä. Tosi hyvä tulos!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Säähän oot oikea keittiötermien tietäjä. Tosi hyvä tulos!

        Otan vähän yöpalaa ja palaan kohta. Tosin jonkun ajan päästä pitää mennä sänkyyn. Mutta hetki vielä täällä, ainakin sen aikaa kun syön.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Säähän oot oikea keittiötermien tietäjä. Tosi hyvä tulos!

        No mä oon opiskellu itteni sillon joskus lähes leipuriks ja tein päättötyön teknisenkin osuuden mutta poissaolojen takia eivät voineet päästää mua läpi ja sitten muutama vuos myöhemmin kun ajattelin suorittaa ne loppuun niin linja oli muuttunu 2 vuotisesta 3 vuotiseks ja olis pitäny aloittaa alusta niin mä menin sitten oppisopimuksella opiskeleen ne nuoriso ja vapaa-ajanohjaajan paperit. Kyllähän siitä on aikaa mutta on sieltä jotain päähän jääny ja kun oon ruokaa laittanu kuitenkin kokoajan silti muutenkin.🙂.


    • Fermentointi ei mennyt oikein edes arvaamalla 😄

      Hallitset keittiösanaston vaikka unissasi!
      Vastasit oikein 11 kysymykseen

      • Hyvä tulos!


    • Anonyymi

      Joo, no kokkiohjelmia tullut kai katsottua, 12/12. Muutama pois sulkemisen kautta toki.

      • Tosi hyvä tulos!


    • Anonyymi

      11/12, ihan ok

      -harmiseikirk-

      • Tosi hyvä tulos! Taidat olla kotikeittiön Jamie Oliver tai Gordon Ramasey. Vai oletko mieluummin Jaakko Kolmonen?


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tosi hyvä tulos! Taidat olla kotikeittiön Jamie Oliver tai Gordon Ramasey. Vai oletko mieluummin Jaakko Kolmonen?

        Kannattaa katsoa kokkailukilpailusarjoja. Telkkarista oikein muuta tulekaan katsottua kuin elokuvia ja noita, jotain rekkakuskit jäällä tms. Myös tulee katsottua silloin kun niitä lähettävät. Kokkina olen vähemmän kikkaileva ja enemmän tehokas, aika perinteistä suomalaista ruokaa tulee yleensä tehtyä aina suurempi satsit josta sitten syö useampana päivänä niin ei ole vara tehdä kovin huononmakuista, jos jo eka päivänä tympii niin seuraavana vielä enemmän, mutta jos/kun tekee tarpeeksi hyvää niin maistuu vielä kolmantena ja neljäntenäkin päivänä ihan sama eväs.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1674
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1005
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      891
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      823
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      794
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      792
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      783
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      783
    Aihe