Voinko ottaa elämäntavaksi 750-1200 kaloria /päivä

Anonyymi-ap

Onko vaarallista, jos elän näin 1 vuoden? Voiko näin elää loppuelämää?

Minä: nainen, kevyttä toimistotyötä tekevä.
170cm, lähtöpaino 65kg.
Laskenut lukuun 58 kg.

Ruoka:

Aamu: vesikaurapuuro hedelmillä + voisilmä.
Kahvia ja tilkka maitoa, 1 paahtoleipäviipale ilman rasvaa, ohut kalkkunaleikkele.

Välipala: banaani tai muuta hedelmää, tai kuiva leipäpala leikkeellä. 1-2 x viikossa croissant johon laitan 1 tl hunajaa. Tiedän että croissantit ovat energiapommeroisia.

Päiväruoka: Aina pääosin jäävuorisalaattia. Tomaattia + hedelmää+vähän lihaa + siemeniä sekaan. Vihersalaatin määrä peittää koko lautasen. Kermaviiliä 3 rkl.
Hikiliikuntapäivinä ruokaan sekaan 1 -2 pikku perunaa tai kourallinen pastaa.

Iltapala: kuppi teetä, leipäviipale kalkkunalla ilman levitettä, tuoretta hedelmää.
Joskus 1 luumu tai taateli.

Lisäravinteet: kalaöljykapselit, magnesium, rauta, b-vitamiini.

Viikonloput: viihteellä juon vissyvettä, 1 limun ja syön 1 kevyen ateriapatukan. En käy ikinä nakkikioskilla baarin jälkeen.


Aika: 2 kk elänyt näin.

Päiväliikunta 120 vatsalihasta, 60 selkää ja muita juttuja noin 30 min.
1-3 x viikossa kevyttä hikiliikuntaa, niinä päivinä en tee noita lihasliikkeitä.


Havainnot: Paino ei putoa enää juurikaan, mutta kroppa ohentunut mikä tavoitteena. Housuihin tullut lisätilaa selvästi.
Saappaista menee vetskarit kiinni. Jalat ei näytä pöhöttyneille. Käsivarret ohentuneet.
Rinnan ympäryksestä lähtenyt 4 cm, vyötäröltä 7 cm, lantiolta 5 cm. Jalatkin näyttää omiin silmiin ohuemmille.

Yläkropasta näkyy paremmin luusto. Vatsalihakset alkaa erottua. Lankuttaessa mahanahka vähän roikkuu, mutta eipä se mua haittaa.

Välillä huimaa. Energian puute kiusaa varmaan aivoja, kun on henkisesti lohduton ja epätodellinen olo hetkittäin, vaikkei ole aihetta. Mutta senkin kestän. Näkö huonontunut vähän. Paleltaa helpommin.


Jatkan jos tämä on turvallista.

28

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin vähillä kaloreilla kuolee nälkään.

    • Anonyymi

      Mikä on syy syödä noin ravintoköyhää ruokaa tuohon kcal-määrään?
      Miksi laihduttaa vielä lisää? Keho haurastuu ennen aikojaan ...
      Järkyttävää luettavaa!

    • Anonyymi

      Olet jo kuivan kesän orava. Nyt kannattaisi syödä enemmän hiilihydraatteja, niin riittäisi energiaa pitkin päivää.

      • Anonyymi

        Pitkäkestoista energiaa saa lähinnä rasvasta ja proteiinista - hiilarit aiheuttavat insuliinipiikin.


    • Anonyymi

      Haaste on saada kaikki tarvittavat ravintoaineet, kun syö noin vähän. Ymmärrän tilanteesi, koska olen itse 178 cm ja painan 64 kg. Haluaisin kuitenkin olla vielä pari kiloa hoikempi. Tiedän, että monia ärsyttää hoikan ihmisen yritys olla vielä hoikempi, mutta vaatteet näyttävät paremmilta.

      Suosittelen korvaamaan tuon croissantin jollain proteiinirahkalla, koska jos harrastat liikuntaa, niin tällä hetkellä elimistösi saattaa polttaa lihaksia rasvan sijasta.

      Psykologisesti on rankkaa syödä noina vähän ja se aiheuttaa sosiaalista paheksuntaa. Ole varovainen, ettet hanki syömishäiriötä.

      Muista, että lapsuutesi/nuoruutesi elämäntavat vaikuttavat jonkin verran nykyhetkeen. Olen yllättynyt, että et laihdu nopeammin.

      • Anonyymi

        Vaatteet näyttävät paremmilta!?
        Entä sinä itse?

        Liian laihan päällä vaatteet roikkuvat rumasti.


    • Anonyymi

      Itse olen tyytyväinen 171 cm pitkänä ja 58 kiloisena. En halua pudottaa tästä grammaakaan. Liikun paljon pyöräillen ja joskus käyn uimassa.
      Syön varmaan kaksi tai kolme kertaa enemmän kuin avaaja, mutta en olekaan sammuttanut aineenvaihduntaani kitudieeteillä. Croisanteista en välitä.
      Naisen pitää näyttää naiselta, eikä pulkannarulta.

      • Anonyymi

        Minä haluan näyttää "pulkannarulta"!
        Nyt näytän vain "kukkakepiltä". ;-(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluan näyttää "pulkannarulta"!
        Nyt näytän vain "kukkakepiltä". ;-(

        Haudassa ei tarvi olla edes pulkannarun kokoinen.


      • Anonyymi

        Jos sinulla on yhtään lihasta niin näytät kyllä muulta kuin naiselta.


    • Anonyymi

      Oot sairas. Etsi apua ennen kuin löydät itsesi osastolta.

    • Anonyymi

      Oletko kissa?

    • Anonyymi

      On vaarallista.Itse syön yhdellä ateriallakin 1000 kaloria ja laihdutin kesällä itse kaloreilla 2600 läskit pois mahasta kovalla liikunnalla.Painoni pysyi melkein vain samassa,mutta läskit suli pois.

      • Anonyymi

        Olen kokenut samaa, että syö sen normaalin kcal-määrän -
        tietysti ravintorikasta, eikä mitään mössöä!
        Sitten 2- tuntia mmärätietoista liikuntaa.
        Suursiivosu ja puutarhatyö laihduttaa myös, kun
        liikkuessa muistaa harjoittaa samalla lihaksiaan.
        Paino voi pysyä samana, mutta mitat pienenevät!


    • Anonyymi

      Syöt liian vähän. Jäät tuolla kalorivajaaksi, että ravinnevajaaksi. Ei seuraa pitkässäjuoksussa mitään hyvää. Lähtökohdaksi kannattaa ottaa, että ravinteet tulee aidosta ruoasta, ei lisäravinteista.

      Tässä yksi esimerkki melko terveellisestä päivän ravinnosta, lihaton, mutta voi ottaa lihaa mukaan, ja vaikka jättää rahka pois, ja kalaa myös voi lisätä mukaan. Tämä lista vaatii D-vitamiinilisän, ja vielä jodioitua suolaa jonkin verran.

      peruna 300g
      riisi (raakapaino) 60g
      kaurahiutale 80g
      täysjyväleipää 100g

      maitorahka 200g
      jogurtti 400g
      kananmuna 1kpl

      maapähkinälevite 1rkl
      oliiviöljy 1rkl
      parapähkinä 1kpl
      manteli 10g
      seesaminsiemen kuorineen 10g

      parsakaali 100g
      pinaatti 30g
      porkkana 100g
      vesimeloni (kuoreton) 100g
      banaani 1kpl
      appelsiini 1kpl

      tumma suklaa 15g

      • Anonyymi

        Näyttää oikein maukkaalta ja ravitsevalta!


      • Anonyymi

        En voi syödä pähkinää!!!! Miksi kaikkiin ruokaehdotuksiin tungetaan pähkinöitä!!!! T. Aloittaja


      • Anonyymi

        En voi syödä parsakaaliakaan, vatsani ei kestä sitä eikä kukkakaalia. T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi syödä pähkinää!!!! Miksi kaikkiin ruokaehdotuksiin tungetaan pähkinöitä!!!! T. Aloittaja

        Minkä ikäinen olet? Lapsiko?
        Etkö tajua vaihtaa jotain ravintoa toiseen, mikä sopii sinulle?
        Eivät nyt osanneet tehdä listaa sinulle persoonalliseksi!


      • Anonyymi

        Mikä vitsi -anteeksi - tuo i kpl parapähkinöitä on? Kourallisesta saa ison määrän seleeniäkin muun hyvän ohella. 5-10 kpl.


    • Anonyymi

      Kyllä voit elää tuolla tavalla LOPPUELÄMÄSI!

      • Anonyymi

        Hyvää sarkasmia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää sarkasmia!

        Meinasin saada orkasmin kun oli niin hyvää sarkasmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää sarkasmia!

        Nyt ymmärrän paremmin, tuo oli siis sarkasmia. Pidin sitä typeränä vitsinä.


    • Anonyymi

      No ei ole turvallista. Mainitsemallasi kalorimäärällä loppuelämäsi tulee olemaan lyhyt jaa kurja.

    • Anonyymi

      Mikä on lepokulutuksesi? Elintoimintojen yylläpitämisen vaatima!
      Jos aiot elää sen vaatimuksen alapuolella niin valmistaudu testamentin tekemiseen!
      80kg / 79v ukko.
      Elintoimintojen ylläpito kaipaa 1872kcal/vrk.

    • Anonyymi

      Rasva ja lihakset lähtevät niin kauan kuin niitä on.
      Katso keskitysleirikuvia!

    • Anonyymi

      Voit ottaa.

      Koska olet jo lähellä ihannepainoasi, pidä kulutus 1200 kalorissa.

      Jos tai kun menet jossakin vaiheessa reilusti alle valitsemasi ihannepainon, joudut nostamaan energiankulutustasi kentien noin 1500 kaloriin. Aika näyttää.

      Elämäntapana on terveellistä syödä vähän ja noin 10 % alle lasketun todellisen vrk-kulutuksen. Se saa solut uusiutumaan tehokkaasti ja elimistön mukautumaan vähäiseen energiaan: tuolla tavalla voidaan luvata yleisellä tasolla pitkää ja tervettä elämää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe