Kuinka vanha olet?

Anonyymi-ap

Jotkut teistit epäilevät palstan ateistien olevan enimmäkseen teini-ikäisiä amispoikia, minkä vuoksi kysynkin, kuinka vanhoja olette.

Minä olen 58 vuotta ja kirjoittelen silloin tällöin anonyyminä. Ateisti.

81

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko palstalla kukaan 1970-luvun taistolainen?

      • Anonyymi

        Suuri osa noista oli ensisijaisesti kirkkoa ja papistoa vastaan ja ovat epäanalyyttisuuttaan palanneet kirkon jäseniksi, tai jo kuolleet.


    • Olen syntynyt 1944.

      • Anonyymi

        Jotkut eivät kasva aikuisiksi, osa ei isoiksikaan.


      • Anonyymi

        Olet tosi vanha kantaupseeriksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet tosi vanha kantaupseeriksi.

        En ole koskaan ollut kantaupseeri.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        En ole koskaan ollut kantaupseeri.

        Olet sanonut työskenteleväsi Suomen armeijassa komppanian päällikkönä ja pataljoonan komentajana. Eikö sellainen ole kantaupseeri?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet sanonut työskenteleväsi Suomen armeijassa komppanian päällikkönä ja pataljoonan komentajana. Eikö sellainen ole kantaupseeri?

        Laitatko lainauksen, jossa näin sanon?


      • Anonyymi

        Hyvä Richard, syntymävuotesi on edelleen 1941.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        Laitatko lainauksen, jossa näin sanon?

        Sanoit sen aiemmilla nikeilläsi, mm. Friendly_atheist ja Kampelatutkija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit sen aiemmilla nikeilläsi, mm. Friendly_atheist ja Kampelatutkija.

        En tunne kyseisiä henkilöitä.


      • Anonyymi

        Olet samanikäinen kuin Moses_Zuckerkandl ja Humanist_atheist.


    • Anonyymi

      Tiesittekö, että Jumalaa ei ole olemassa, mutta Saatana on? Mikä muu voisi selittää ympäri maailmaa tapahtuvat kauheudet, joita ihmiset toisilleen tekevät. Ai niin, onko ihminen ateisti vai teisti, jos uskoo Saatanaan, mutta ei Jumalaan.

      • Anonyymi

        Tiedän ei ole MITÄÄN!KUN KUOLEMME SE ON SIINÄ,EI MITÄÄN ENÄÄN KANNATTAA YRITTÄÄ ELÄÄ PITKÄÄN ,JOS HALUAA!


      • Anonyymi

        Jos mää sitte lopetan nää kahakat (Jumala)

        Ei. Se on ihmisten tehtävä itse.

        Jos kodissa on aseita. Kuolema on paljon lähempänä.
        Samoin valtioissa. Ydinase on uhka ja sen toteuttamiseen
        On helppo matka tuhota suuri osa väestöstä kokonaan pois.

        Jos selkkauksista päästään pois. Se edellyttää diktatuurien
        Kaatamista. Uusi sukupolvi elää kuin yhdessä kylässä.
        Maapallo on pienentynyt yhteyksien ansiosta mutta ei kutistunut.


      • Anonyymi

        Ihminen ei usko rakkauteen jos uskoo saatanaan. Tässä ero.
        Voidaan myös palvoa vastavoimaa. Nyt pitäisi mitoittaa

        Mittasuhteet.

        Luojan edessä saatana. Mitä maalaisjärki sanoo.

        Saatana on ihmisen mielen tuotosta eikä luo mitään.


      • Anonyymi

        "Ai niin, onko ihminen ateisti vai teisti, jos uskoo Saatanaan, mutta ei Jumalaan."

        Saatana on allegoriaa, eli uskot olemattomaan.

        Pahuuden ongelma oli suuri huolenaihe Zarathustran kaltaisille ihmisille. Zarathustra aloitti saarnaamisensa Intiassa, ja hänellä, kuten monilla karismaattisilla, nykyajan ajattelijoilla, oli kysymys: "Jos Jumala on olemassa, hänen pitäisi olla hyvän lähde, mutta näen, että maailmassa on niin paljon epätäydellisyyttä ja pahaa". Sitten Zarathustra päätteli, että jumalia on itse asiassa kaksi. Ne ovat hyvän jumala ja pahan jumala, ja pahan jumalaa kutsuttiin paholaiseksi. Ja kävi ilmi, että Zarathustralaisen näkökulmasta oli toinenkin ongelma - hyvän jumala taisteli jatkuvasti pahan jumalaa vastaan.

        Myöhemmin kristityt filosofit ottivat tämän ajatuksen omakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ai niin, onko ihminen ateisti vai teisti, jos uskoo Saatanaan, mutta ei Jumalaan."

        Saatana on allegoriaa, eli uskot olemattomaan.

        Pahuuden ongelma oli suuri huolenaihe Zarathustran kaltaisille ihmisille. Zarathustra aloitti saarnaamisensa Intiassa, ja hänellä, kuten monilla karismaattisilla, nykyajan ajattelijoilla, oli kysymys: "Jos Jumala on olemassa, hänen pitäisi olla hyvän lähde, mutta näen, että maailmassa on niin paljon epätäydellisyyttä ja pahaa". Sitten Zarathustra päätteli, että jumalia on itse asiassa kaksi. Ne ovat hyvän jumala ja pahan jumala, ja pahan jumalaa kutsuttiin paholaiseksi. Ja kävi ilmi, että Zarathustralaisen näkökulmasta oli toinenkin ongelma - hyvän jumala taisteli jatkuvasti pahan jumalaa vastaan.

        Myöhemmin kristityt filosofit ottivat tämän ajatuksen omakseen.

        "Ai niin, onko ihminen ateisti vai teisti, jos uskoo Saatanaan, mutta ei Jumalaan."

        Jos saatana olisi ollut olemassa, niin silloin hän olisi Jumalan palveluksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ai niin, onko ihminen ateisti vai teisti, jos uskoo Saatanaan, mutta ei Jumalaan."

        Jos saatana olisi ollut olemassa, niin silloin hän olisi Jumalan palveluksessa.

        "Ai niin, onko ihminen ateisti vai teisti, jos uskoo Saatanaan, mutta ei Jumalaan."

        Jos saatana olisi ollut olemassa, niin silloin hän olisi Jumalan palveluksessa.


        Muinaiset henkiset perinteet kuvaavat näitä kiusauksia eri tavoin. Siinä missä Raamattu kuvaa Saatanaa pahuuden ruumiillistumana, joka vastustaa Jumalaa ja viettelee muita eläviä olentoja palvelemaan häntä, puhutaan muinaisissa kirjoituksissa Mayasta, joka on aineellisen illuusion ruumiillistuma. Sen sijaan, että Maya vastustaisi Herraa, se palvelee häntä suorittamalla armotonta palvelua houkuttelemalla ehdollistunutta sielua kaikenlaisilla maukkailla myrkyllisillä herkuilla koetellakseen meitä ja lopulta muuttaakseen meitä paremmaksi, opettaakseen meille elämän kovia oppitunteja, kunnes kehitämme kyvyn havaita todellisuus oikein, jotta emme eksyisi todellisen onnen saavuttamisen tieltä.

        Aivan kuten sotilaan on opittava erottamaan vihollinen hänen univormunsa ja ammustensa perusteella ja yritettävä ymmärtää hänen taktiikkaansa, henkisen soturin on opittava kaikissa olosuhteissa torjumaan hyökkäykset, jotka johtavat hänen tuhoonsa ja alennustilaansa. Meidän ei tietenkään pidä tulla vainoharhaisiksi tai antaa omien pelkojemme voittaa järkeä. Toisaalta, jos jätämme huomiotta vihollisemme tuhovoiman, emme voi olla varmoja omasta voitostamme.

        Maya yrittää ensin miehittää ihmisen tuhoavaan, vahingolliseen toimintaan. Ja niille, joita se ei pysty valtaamaan ensimmäisellä kerralla, se luo olosuhteet, joissa yksilö tuntee olonsa masentuneeksi ja yksinäiseksi ja menettää olemassaolon tarkoituksen, kunnes tulee se hetki, jolloin yksilö päättää, ettei mitään voi muuttaa eikä ole enää mitään järkeä yrittää tehdä asialle mitään. Tällä tavoin jopa ne, joita ei voida pitää paatuneina materialisteina, ovat hallinnassa.


        Jokainen aineellisessa kehossa oleva on kohde. Ennen kuin kehitämme vihaa mayaa kohtaan rehellisinä ihmisinä, on hyväksyttävä, että olemme tällaisessa tilanteessa omasta vapaasta tahdostamme. Sen sijaan, että pitäisimme Mayaa ruumiillistuneena pahana, joka pyrkii tuhoamaan meidät, meidän on opittava näkemään hänet vanginvartijana, jonka koko tarkoitus on pitää meidät vangittuina, kunnes päätämme, ettemme enää halua olla tässä varjojen maassa. Se voi opettaa ja häiritä meitä, kunnes teemme lopullisen ja peruuttamattoman päätöksen ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei usko rakkauteen jos uskoo saatanaan. Tässä ero.
        Voidaan myös palvoa vastavoimaa. Nyt pitäisi mitoittaa

        Mittasuhteet.

        Luojan edessä saatana. Mitä maalaisjärki sanoo.

        Saatana on ihmisen mielen tuotosta eikä luo mitään.

        Luojan työtä ei voi tuhota saatanan voimasta. Voi tällainen henki periytyä ihmiseen siitä huolimatta.. mutta se on pahaa karmaa. Tästäkin on hyvä esimerkki Aavedatan Youtube ssa vuosia sitten Kreikassa kuvattu dokumentti joka on näytelty eli dubattu päälle. Pappi kävi ajamassa tämän pahan hengen pois ihmisestä ja asunnosta. Se on jo melko todellista kun pappi toimii enkelinä omalla voimallaan.


      • Anonyymi

        Olet teisti. Uskot Saatanaan. Vaikka et siitä diggaakaan se on sinulle jumalaa vastaava mielikuvitusolento.


      • Anonyymi

        Jos uskoo Saatanaan persoonallisena olentona, on teisti. Heille se on vain toisen niminen jumala.


    • Anonyymi

      Mulla ikää yli 60.

      Olisin niin halunnut uskoa. Lapsena rukoilin, kävin pyhäkoulusa, lauloin kirkkokuorossa.

      Porukat seurakunnassa saivat minut kääntymään pois. Käyttivät uskoaan aseena 'huonompia' vastaan, jotka eivät siis uskoneet. Paheksuivat, syrjivät ja tuomitsivat. Kun niillä oli Jumala puolellaan.

      Mua rupes tympimään se touhu. Eroanomukseen kirjoitin etten usko kirkkoon maaillisena instituutiona vaan pidän sitä harhaoppisena vallankäytön välineenä.

      Jumalaa edelleen toivon. En ole saanutmitään 'merkkiä'. Ite on pitänyt tietää mikä on oikein ja mikä vaäärin.

    • Anonyymi

      70-v ja ateisti syntymästä asti.

    • Anonyymi

      telian asiakaspalvelu ei ymmärrä asiakkaan ikää,pitää toistaa aina monta kertaa.Miksiköhän?

      • Anonyymi

        kuulolaite voisi parantaa asiaa nuorillakin!hahaHAAAA


    • Anonyymi

      74 v .

    • Anonyymi

      Hahaa haa

      Me emme vanhene koskaan.
      Jeesuksen karitsa lapsina elämme ikuisesti taivaassa.

      Itkekää sitä

      • Hassua, että kuolette kuitenkin kuten kaikki edesmenneet hihhulit.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Hassua, että kuolette kuitenkin kuten kaikki edesmenneet hihhulit.

        Sinä ikuisesti helvetissä.
        Katsomme kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ikuisesti helvetissä.
        Katsomme kyllä.

        Taikauskonne ei minua helvettiin heitä eikä teitä taivaaseen.
        Kuolette niin että naks ja pam.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Taikauskonne ei minua helvettiin heitä eikä teitä taivaaseen.
        Kuolette niin että naks ja pam.

        Sinä uliset ja iket helvetissä Jeesukselta turhaan armoa huutaen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä uliset ja iket helvetissä Jeesukselta turhaan armoa huutaen.

        Kuoltuaan kukaan ei enää ulise eikä ike (HAH)


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Kuoltuaan kukaan ei enää ulise eikä ike (HAH)

        Itket ja uliset, miksemme uskoneet Lutheria, miksi emme emme aaargghhhh


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itket ja uliset, miksemme uskoneet Lutheria, miksi emme emme aaargghhhh

        Luther? En tunne miestä. Vai onko hän mies?


    • Olen 15 v.

      • Sensurointi täällä suoli24:ssä on tosi pölhöä. Edellinen kommentti poistetaan, mutta vastaus jätetään. Sitten vastaus jää irralliseksi. Voisko sinne valvomoon saada ihmisen töihin?


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Sensurointi täällä suoli24:ssä on tosi pölhöä. Edellinen kommentti poistetaan, mutta vastaus jätetään. Sitten vastaus jää irralliseksi. Voisko sinne valvomoon saada ihmisen töihin?

        Pyh

        Joku nörde tietsikalla verkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyh

        Joku nörde tietsikalla verkossa.

        "Pyh
        Joku nörde tietsikalla verkossa."

        No niin näyt nörde olevan. Pyh, pyhempi, pyhin.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Sensurointi täällä suoli24:ssä on tosi pölhöä. Edellinen kommentti poistetaan, mutta vastaus jätetään. Sitten vastaus jää irralliseksi. Voisko sinne valvomoon saada ihmisen töihin?

        "Voisko sinne valvomoon saada ihmisen töihin?"

        Ei voi, paikka vaikuttaa olevan venäläisten bulvaanin omistama. Ihmisyytensä säilyttäneet eivät sellaisiin töihin mene.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Voisko sinne valvomoon saada ihmisen töihin?"

        Ei voi, paikka vaikuttaa olevan venäläisten bulvaanin omistama. Ihmisyytensä säilyttäneet eivät sellaisiin töihin mene.

        Ok. Se selittääkin kuubalaisen meiningin.


    • 37 vuotta

    • Anonyymi

      Olen 78 v

      Pidän jumalien olemassaoloa epätodennäköisenä.
      Jos he kuitenkin ovat olemassa niin ok

      Varma Tieto
      Toisenpolven ateisti

      • Anonyymi

        Vai että toisen polven ateisti. Onko toisessa polvessa vettä, vai onko se neste päässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että toisen polven ateisti. Onko toisessa polvessa vettä, vai onko se neste päässä?

        Päästä neste lähtee kun kustessa puristelee ohimoista. Näin olen tehnyt.

        Varma Tieto
        Toisenpolven ateisti


      • Anonyymi

        olen 38 vuotias nymfomaani, en ole perästäni tarkka, tosin pieren hillitysti.
        autoon en koske kuin juovuksissa. olen eroiteettu.


    • Anonyymi

      Olen 65 juuri täyttänyt. En ole fundamentaali tunnuzztuksellinen.
      Julistaja. Pitkä uskossaolo aika johtaa parempaan ymmärrykseen.
      Riemuidiootti vajakki linjaukset ovat tuttuja. Ymmärrettäviä.
      Sokeutta myös.

    • Anonyymi

      Juuri rippikoulun koulun käyneenä tiedän että te ateisti papparaiset päädytte kaikki kohta Helvettiin kun me Jeesukseen uskovat elämme ikuisesti Taivaassa.

      • Anonyymi

        Tiedätkö kuka kävi kanssani rippikoulua 🤣 et uskosi , että se kävi rippikoulun ja pappi ei sanonut mitään .


    • Anonyymi

      Olen74-vuotias, koko aikuisikäni olen ollut ateisti. Enkä vaihtaisi mihinkään.

      • Anonyymi

        Ja heh.


    • Lahkosaarnaajien suosikkivalhe "juoksuhaudoissa ja kuolinvuoteilla ei ole ateisteja" ei taida pitää paikkansa. Paljon vaikuttaa olevan vakaita ateisteja elämänsä ehtoopuolella eikä yhtään kuolema pelota tai ole tarve alkaa uskomaan mielikuvitusolentoihin tai ikuiseen elämään.

      • Anonyymi

        Olen tutkija radio amatööri ja sotilas nyt eläkkeellä ja teen edelleen töitä. Yrittäjä taustaa paljon ja lääninä Eurooppa. Jumala on ollut läsnä murrosiästä saakka.
        Olen myös 100% varma elämän jatkumisesta. Yhteys omaan äitiin ja isoäitini. Myös vasta menehtyneen ystävän kanssa. Sekä lukuisia muita. Se mikä hämmästyttää on Jeesuksen läsnäolo siellä. Tämä asia puhuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tutkija radio amatööri ja sotilas nyt eläkkeellä ja teen edelleen töitä. Yrittäjä taustaa paljon ja lääninä Eurooppa. Jumala on ollut läsnä murrosiästä saakka.
        Olen myös 100% varma elämän jatkumisesta. Yhteys omaan äitiin ja isoäitini. Myös vasta menehtyneen ystävän kanssa. Sekä lukuisia muita. Se mikä hämmästyttää on Jeesuksen läsnäolo siellä. Tämä asia puhuttaa.

        Helppo kai se yhteyksiä pitää jos on radioamatööri.


    • Anonyymi

      me olla eläke idiootti persuja tietenkin

      • Anonyymi

        meollaeläkeidioottipersujatietenkin tiedätkö kuka olisi kirjoittanut noin ?


    • Anonyymi

      Area 51

    • Anonyymi

      Nyt mä sen hokasin. Ihmisestä tulee ateisti, kun on niin vanha, ettei enää muista kuka on Herra.

      • Anonyymi

        Niinistö.


      • Anonyymi

        Niin mutta missä suunnassa se Herra on?
        Muistaako sitä kukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta missä suunnassa se Herra on?
        Muistaako sitä kukaan?

        Kova penis on.


    • Anonyymi

      65 vuotta ja ateisti jo pienestä pitäen.
      Muistan kuinka ihmettelin seuroissa selvästikin mytologian alalle kuuluvien tarinoiden paasaamista ja koulun uskonnollisten rituaalien onttoutta.
      Uskonnollinen hoopoilu ei kertakaikkiaan ollut minun alaani.

      • Anonyymi

        Hyvää, että olemme kaikki erilaisia.


    • Anonyymi

      58 vuotias Spiritualisti, mitä se tarkoittaa. Uskonnolliset
      lakisääteiset traumatisoivat aina jossain mittakaavassa
      ja on suoranaista syrjintää. Spiritualisti ei heitä uskomattomia
      eikä homoseksuaaleja helvetin tulille, vaan on liberaali ja
      avarakatseinen. Kuka antaa vallan tuomita ihmisiä ominaisuuksien
      perusteella. Ei inakaan Jumala. Kaikki on ihmislähtöistä tuomarointia.
      Ja huvittavaa sekoittaa Jumala tähän, joka tekisi ihmisen elämästä helverin
      jo maallisessa elämässä.

      • Anonyymi

        spiritus fortis 🤣


    • Anonyymi

      60v. ja ateisti. En ole kärsinyt helvetin tulissa ennen syntymääni, enkä tule niin tekemään myöskään kuoltuani. Lakkaan olemasta, kuten en ole ollut olemassa myöskään 13,8 miljardia vuotta ennen syntymääni.
      Lainattu ajatus, tiedän, mutta myös totta.

    • Anonyymi

      Siino on tähän mennessä ainoa teini-ikäiseksi ilmoittautunut. (15 v) Onko niin, että palstalla ei ole kuin aikuisia ateisteja? Ja hekin vanhan puoleisia, enin osa noin 60-80 vuotta vanhoja.

      Eikö ateismi vetoa nuoriin? Luulisi palstan olevan täynnä nuoria kirjoittajia, sillä suurin osa ateisteista on nuoria, vanhojen ollessa edelleen enemmistönä teistejä (kristittyjä) Suomessa.

      • Saattaa olla, että olen vanhempikin. Poikani täytti viimeksi 43 vuotta.
        Laskutaitoni ei ole kovin hyvä, paitsi pierua osaan laskea housuun sujuvasti.


      • Anonyymi

        "Eikö ateismi vetoa nuoriin?"
        Tuo täysin käsittämätön kysymys avaa ongelmaa. Miten ateismi voisi "vedota"? Miksi asaunatonttu-usko on vielä yleisempää kuin ateismi?


      • Anonyymi

        Useimmille nuorille uskonnot ovat niin vieraita ja epäuskottavia, etteivät vaan kiinnosta niin paljon, että viitsisi kutsua itseään ateistiksi. Koko skene on täysin EVVK!
        Uskonnottomiksi voivat lukeutua, mutta sana ateismi tuntuu monelle liian vaativalle. Vaikkeivat siis usko mihinkään jumalaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Useimmille nuorille uskonnot ovat niin vieraita ja epäuskottavia, etteivät vaan kiinnosta niin paljon, että viitsisi kutsua itseään ateistiksi. Koko skene on täysin EVVK!
        Uskonnottomiksi voivat lukeutua, mutta sana ateismi tuntuu monelle liian vaativalle. Vaikkeivat siis usko mihinkään jumalaan.

        ”Useimmille nuorille uskonnot ovat niin vieraita ja epäuskottavia, etteivät vaan kiinnosta niin paljon, että viitsisi kutsua itseään ateistiksi.”

        Ateismi ei ole uskonto. Tehdään ateismista sellainen termi kuin sen kuuluu olla. Teismi on poikkeavaa, ateismi on normaalia.

        PS. Varo, ettei ovi taas lyö takaraivoon kun poistut palstalta.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        ”Useimmille nuorille uskonnot ovat niin vieraita ja epäuskottavia, etteivät vaan kiinnosta niin paljon, että viitsisi kutsua itseään ateistiksi.”

        Ateismi ei ole uskonto. Tehdään ateismista sellainen termi kuin sen kuuluu olla. Teismi on poikkeavaa, ateismi on normaalia.

        PS. Varo, ettei ovi taas lyö takaraivoon kun poistut palstalta.

        Hm, onko siellä liian kuumaa...

        Mielestäni ilmaisin tarpeeksi selvästi, että nuoret ovat käytännössä ateisteja, mutta koska koko skene ei kiinnosta, niin eivät paneudu asiaan, eivätkä siksi edes tunnustaudu ateisteiksi, vaikka siis ovat.

        Menikö tuo epäselvä paremmin jakeluun?

        Ns. fucking hardcore ateistina satun tietämään erinomaisen hyvin, ettei ateismi ole uskonto, ja olen kirjoittanut siitä tälläkin palstalla x-kymmentä kertaa.

        "PS. Varo, ettei ovi taas lyö takaraivoon kun poistut palstalta."

        Ei taida olla ihan paras päiväsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hm, onko siellä liian kuumaa...

        Mielestäni ilmaisin tarpeeksi selvästi, että nuoret ovat käytännössä ateisteja, mutta koska koko skene ei kiinnosta, niin eivät paneudu asiaan, eivätkä siksi edes tunnustaudu ateisteiksi, vaikka siis ovat.

        Menikö tuo epäselvä paremmin jakeluun?

        Ns. fucking hardcore ateistina satun tietämään erinomaisen hyvin, ettei ateismi ole uskonto, ja olen kirjoittanut siitä tälläkin palstalla x-kymmentä kertaa.

        "PS. Varo, ettei ovi taas lyö takaraivoon kun poistut palstalta."

        Ei taida olla ihan paras päiväsi?

        "...mutta koska koko skene ei kiinnosta, niin eivät paneudu asiaan..."

        Jumaliin uskomattomuus ei ole mikään skene eikä se edellytä paneutumista. Riittää, ettei usko jumaliin.

        "...eivätkä siksi edes tunnustaudu ateisteiksi..."

        Ei ateistiksi tunnustauduta. Ateisti on teistien keksimä nimitys niille, jotka eivät usko mielikuvitusolentoihin, joita jumaliksi nimitetään.

        "Menikö tuo epäselvä paremmin jakeluun?"

        Samaa sekoilua kuin ennenkin.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        "...mutta koska koko skene ei kiinnosta, niin eivät paneudu asiaan..."

        Jumaliin uskomattomuus ei ole mikään skene eikä se edellytä paneutumista. Riittää, ettei usko jumaliin.

        "...eivätkä siksi edes tunnustaudu ateisteiksi..."

        Ei ateistiksi tunnustauduta. Ateisti on teistien keksimä nimitys niille, jotka eivät usko mielikuvitusolentoihin, joita jumaliksi nimitetään.

        "Menikö tuo epäselvä paremmin jakeluun?"

        Samaa sekoilua kuin ennenkin.

        Osanottoni, yritä pärjätä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osanottoni, yritä pärjätä!

        Auts, sehän oli tämän palstan tämän vuoden viiltävin argumentti, jolla todistit ateismin olevan jotain vitun skeneä ja tunnustautumista. Jäin ihan sanattomaksi.


    • Anonyymi

      14-15v ei uskalla haastaa jumalaa vielä 🤣

    • Anonyymi

      Olen 40 vuotias. Käyn tällä palstalla lähinnä huumoriarvon takia joskus. Jos haluaa paljon älykkäämpää keskustelua ateismista tai uskonnoista yleensä ilman jatkuvaa trollausta, niin suosittelen Reddit alustaa, siellä on aihealueet kumpaakin.

    • Anonyymi

      Olen yli 70 vuotta

    • Anonyymi

      Olen 64 vuotta, ateisti, entinen uskovainen.

    • Anonyymi

      Uskovaiset uskovat, että ihmiset ovat jotenkin samanlaisia , eivät ole !
      Elämä on vain temppurata , joka pitää kahlata läpi ja jokainen tyylillään.
      Pitäisi saada pappi roustaukseen .

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe