Olenko Minä Pelastunut?

Rauhan tervehdys.

Tämä elämämme tärkein kysymys ei nouse esille niin usein kuin sen olisi tarpeellista, mutta välillä se pysäyttää ja vie miettimään iankaikkista osaa, että kuka pääsee taivaaseen? Täällä moni ihminen kyselee, että kuka pelastuu, mitä on tehtävä ja mitä pelastukseen vaaditaan.

"Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: 'Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?'" - Apostolien teot 2:37

Tässä lyhyellä raamattupiirin puheessa avataan kysymystä pelastuksesta yhden ainoan Raamatun jakeen kautta, joka sen kirkkaasti ilmoittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=KUMHOWCeOUs

Siunauksin, MM.

112

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotenkin kuin Jope Ruonansuu

    • Anonyymi

      No Mauno Mattila ei ole pelastunut, ei uudestisyntynyt eikä vanhurskas. Hän ei täytä näitä pelastuksen ehtoja, joten Maunolla ei ole pelastusta.

      Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Mauno kuuluu tähän joukkoon:

      Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Suhtaudut noin kaikkiin muihin paitsi itseesi.

        Käytät Raamattua vain paholaisen tarkoituksiin, ei pelastukseen. Juuri sanalla Jeesustakin vuorella kiusattiin että kirjoitettu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhtaudut noin kaikkiin muihin paitsi itseesi.

        Käytät Raamattua vain paholaisen tarkoituksiin, ei pelastukseen. Juuri sanalla Jeesustakin vuorella kiusattiin että kirjoitettu on.

        Kuka/mikä on paholainen? Oletko tavannut sen/hänet? Vai mistä tiedät hänen/sellaisen olevan olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhtaudut noin kaikkiin muihin paitsi itseesi.

        Käytät Raamattua vain paholaisen tarkoituksiin, ei pelastukseen. Juuri sanalla Jeesustakin vuorella kiusattiin että kirjoitettu on.

        "Suhtaudut noin kaikkiin muihin paitsi itseesi."

        Höpö höpö.

        Minä suhtaudun muihin sen mukaan, miten he täyttävät pelastuksen ehdot. Mauno Mattila ei täytä pelastuksen ehtoja. Edellä siteerasin jakeita vuorisaarnasta, joissa kerrotaan, kuka pelastuu ja kuka ei. Tie taivaaseen on kapea ja portti ahdas. Mauno Mattila ei portista ole sisälle pääsemässä, vaikka hän kuulisi päässään ääniä ja tekisi ihmeitä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Tuollaisia asioita miettivät vain ne, joita on peloteltu helvetillä väärin perustein...tai oikein. Kun koko helvettiä ei ole Jeesuksen uskossa edes olemassa.

      • Anonyymi

        valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        valehtelet.

        Niinhän se valehtelee.Noita koiria on lopun aikana paljon. Toivoo ettei helvetti ole kun joutuu sinne itse ilman uskoa Jeesukseen helvetiltä pelastajana. Gazassa niitä siirtymän tehneitä riittää jatkavat valehtelua kun niitä opetettu siihen.

        https://www.youtube.com/shorts/L_P1nbNPH3M


    • Anonyymi

      Kuvitellaan että kun jakelee Raamatun sanaa, pyhää sanaa, olisi itse jotenkin pyhä ja täydellinen. Asia voi olla aivan päinvastoin. On kyse miten sitä käyttää. Kuten on tarkoitus vai omiin itsekkäisiin tarkoituksiin.

      Vaikka itse Jumalan sana on pyhä sitä voi käyttää lyömäaseena ja jopa rasismin välineenä.

      Ihmisiä voi ryhtyä syyttämään aivan lonkalta kyykäärmeen sikiöiksi kun kerran Raamatussa niin sanotaan. Ja silloin olen niin uskova kun kerran olen raamatullinen. Minussa on pyhyyden sädekehä ja muut ovat ali-ihmisiä.

    • Anonyymi

      >>>Olenko Minä Pelastunut?<<<

      Jaa, solis vaikea kysymys esittää toisele.
      Kukapa sen tietää oletko pelastunut?
      Sinun tulis itse se asia ratkaista ja tietää
      Jumalan edessä. Kysy Jeesukselta.

      EnTiä

    • Anonyymi

      Job.22:30 Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton; sinun kättesi puhtauden tähden hän pelastuu. Job.42:8. Jaak.5:16

    • Anonyymi

      Olenko minä pelastunut = helluntailaisten oppi pelastusvarmuudesta.

      Helluntailaisuus opettaa täysin väärin pelastuksen ja antaa väärän pelastusvarmuuden. Mattila tekee samaa.

      • Anonyymi

        Sinulla luterinen, joka et ole uskossa Jeesukseen, ei voi olla pelastusvarmuutta. Sen sijaa Jumalan lapsilla niillä, jotka ovat syntyneet Jumalasta on varmuus: olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,
        varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka. Jeesuksen seuraajan elämä on uskoa ja varmuutta. Varmuus on tunne.


      • Rauhan tervehdys.

        Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa, jonka mukaan pelastuksesta ei ole varmuutta tässä ajassa, koska pelastus perustuu tekoihin. Ja jos se pelastuu tekoihin tai itseensä, silloin se on aina omavanhurskautta.

        On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.

        "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta." - Roomalaiskirje 4:16

        Ironisesti syytät tätä helluntailaiseksi opiksi, kun todellisuudessa (valitettavasti) useat vapaatsuunnat kuten helluntailaisuus ja baptismi on lähempänä roomalais-katolisen kirkon oppia tässä, kun taas sitä vastoin klassinen protestanttisuus perustautuu armoon, joka tulee uskon kautta.

        Se on kuitenkin yhtälailla varma asia, että jos ei perustaudu uskon vanhurskauteen ja ei ole pelastusvarmuutta, täytyy olla uskonnollinen ja ulkokultainen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa, koska ei ole kuin lopulta kaksi tietä, jotka vievät kahteen eri päämäärään - taivaaseen ja helvettiin.

        "Ilman uskoa tehdyt teot, vaikka kuinka pyhiltä näyttävät, ovat synnin ja kirouksen alaisia. Niiden tekijät eivät suinkaan ansaitse armoa, vanhurskautta eivätkä ikuista elämää, he kun kaiken aikaa kartuttavat syntiä synnin päälle. Semmoisia tekoja tekee paavi, tuo 'synnin ihminen ja kadotuksen lapsi' (2. Tess. 2:3), ja kaikki, jotka seuraavat häntä. Niitä tekoja tekevät kaikki tekopyhät ja harhaoppiset, jotka ovat luopuneet uskosta." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa, jonka mukaan pelastuksesta ei ole varmuutta tässä ajassa, koska pelastus perustuu tekoihin. Ja jos se pelastuu tekoihin tai itseensä, silloin se on aina omavanhurskautta.

        On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.

        "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta." - Roomalaiskirje 4:16

        Ironisesti syytät tätä helluntailaiseksi opiksi, kun todellisuudessa (valitettavasti) useat vapaatsuunnat kuten helluntailaisuus ja baptismi on lähempänä roomalais-katolisen kirkon oppia tässä, kun taas sitä vastoin klassinen protestanttisuus perustautuu armoon, joka tulee uskon kautta.

        Se on kuitenkin yhtälailla varma asia, että jos ei perustaudu uskon vanhurskauteen ja ei ole pelastusvarmuutta, täytyy olla uskonnollinen ja ulkokultainen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa, koska ei ole kuin lopulta kaksi tietä, jotka vievät kahteen eri päämäärään - taivaaseen ja helvettiin.

        "Ilman uskoa tehdyt teot, vaikka kuinka pyhiltä näyttävät, ovat synnin ja kirouksen alaisia. Niiden tekijät eivät suinkaan ansaitse armoa, vanhurskautta eivätkä ikuista elämää, he kun kaiken aikaa kartuttavat syntiä synnin päälle. Semmoisia tekoja tekee paavi, tuo 'synnin ihminen ja kadotuksen lapsi' (2. Tess. 2:3), ja kaikki, jotka seuraavat häntä. Niitä tekoja tekevät kaikki tekopyhät ja harhaoppiset, jotka ovat luopuneet uskosta." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.

        Galatalaiskirje 3:1-11

        "[1] Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

        [2] Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

        [3] Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?

        [4] Niin paljonko olette turhaan kärsineet? — jos se on turhaa ollut.

        [5] Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, [6] samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?

        [7] Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.

        [8] Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".

        [9] Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.

        [10] Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

        [11] Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta"."


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa, jonka mukaan pelastuksesta ei ole varmuutta tässä ajassa, koska pelastus perustuu tekoihin. Ja jos se pelastuu tekoihin tai itseensä, silloin se on aina omavanhurskautta.

        On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.

        "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta." - Roomalaiskirje 4:16

        Ironisesti syytät tätä helluntailaiseksi opiksi, kun todellisuudessa (valitettavasti) useat vapaatsuunnat kuten helluntailaisuus ja baptismi on lähempänä roomalais-katolisen kirkon oppia tässä, kun taas sitä vastoin klassinen protestanttisuus perustautuu armoon, joka tulee uskon kautta.

        Se on kuitenkin yhtälailla varma asia, että jos ei perustaudu uskon vanhurskauteen ja ei ole pelastusvarmuutta, täytyy olla uskonnollinen ja ulkokultainen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa, koska ei ole kuin lopulta kaksi tietä, jotka vievät kahteen eri päämäärään - taivaaseen ja helvettiin.

        "Ilman uskoa tehdyt teot, vaikka kuinka pyhiltä näyttävät, ovat synnin ja kirouksen alaisia. Niiden tekijät eivät suinkaan ansaitse armoa, vanhurskautta eivätkä ikuista elämää, he kun kaiken aikaa kartuttavat syntiä synnin päälle. Semmoisia tekoja tekee paavi, tuo 'synnin ihminen ja kadotuksen lapsi' (2. Tess. 2:3), ja kaikki, jotka seuraavat häntä. Niitä tekoja tekevät kaikki tekopyhät ja harhaoppiset, jotka ovat luopuneet uskosta." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.

        Voisitko tehdä opetuksen/videon sapatista?

        Kuitenkin se lepopäivä siellä 10 käskyssä on.

        Lepopäivän pyhityksestä ja muutenkin laajemmin sen pitämisen merkityksestä.

        Mitä saa ja mitä ei saa tehdä, vai miten se nyt on?

        Sapatti on tehty ihmistä varten, mutta kumminkin se tosiaan on ihan käskynä.

        Eikai sapatin pitämistä mitenkään kumottu kuitenkaan ole...

        Saako sapattina tehdä ruokaa, vai täytyykö ruoka olla edellisenä päivänä valmistettua jonka sitten lämmittää sapattina. Vai saako sapattina ollenkaan lämmittää ruokaa? Saako kahvia keittää?

        Tässä tulee myös se että tekee syntiä tietoisesti ja tarkoituksella jos ei noudata lepopäivän käskyä. Vai miten tämä nyt pitäisi ajatella?

        Olen tähän rukoillut Jumalalta vastausta, mutta tässä on ajatukseni menneet edestakaisin että miten se nyt oikein on, varsinkin kun jotkut on tosi tiukkoja sapatin suhteen ja toiset taas ei niinkään, monet ei pidä ollenkaan varsinaista sapatti.

        Jossain määrin olen taipunut siihen että sapatti on tehty ihmistä varten, ja hyvää saa tehdä sapattina ja näin, etenkin toisia auttaa, mutta silti hämmentää tämä että pitäisikö minun pyrkiä pitämään sapatista tiukemmin kiinni, siis noudattaa ns. sapatin sääntöjä ehdottomammin?

        Jos taas en pidä lepopäivää ollenkaan tai pidän sen hyvin leväperäisillä "omilla säännöillä" niin tulee taas se että olisi tätä lepopäivän pyhittämistä vastaan, tai ei ainakaan täysin linjassa sen kanssa, joten olisi syntiä silloinkin.

        Eihän tarkoituksellista syntielämää pidä jatkaa, tämä on tässä se iso ongelma minulle.

        Jumalan siunausta.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa, jonka mukaan pelastuksesta ei ole varmuutta tässä ajassa, koska pelastus perustuu tekoihin. Ja jos se pelastuu tekoihin tai itseensä, silloin se on aina omavanhurskautta.

        On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.

        "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta." - Roomalaiskirje 4:16

        Ironisesti syytät tätä helluntailaiseksi opiksi, kun todellisuudessa (valitettavasti) useat vapaatsuunnat kuten helluntailaisuus ja baptismi on lähempänä roomalais-katolisen kirkon oppia tässä, kun taas sitä vastoin klassinen protestanttisuus perustautuu armoon, joka tulee uskon kautta.

        Se on kuitenkin yhtälailla varma asia, että jos ei perustaudu uskon vanhurskauteen ja ei ole pelastusvarmuutta, täytyy olla uskonnollinen ja ulkokultainen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa, koska ei ole kuin lopulta kaksi tietä, jotka vievät kahteen eri päämäärään - taivaaseen ja helvettiin.

        "Ilman uskoa tehdyt teot, vaikka kuinka pyhiltä näyttävät, ovat synnin ja kirouksen alaisia. Niiden tekijät eivät suinkaan ansaitse armoa, vanhurskautta eivätkä ikuista elämää, he kun kaiken aikaa kartuttavat syntiä synnin päälle. Semmoisia tekoja tekee paavi, tuo 'synnin ihminen ja kadotuksen lapsi' (2. Tess. 2:3), ja kaikki, jotka seuraavat häntä. Niitä tekoja tekevät kaikki tekopyhät ja harhaoppiset, jotka ovat luopuneet uskosta." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.

        Uskon että pelastus on nimenomaan vain uskosta, teot toki seuraa tätä uskoa.

        Kuitenkin, voiko ihminen menettää pelastuksensa jos "koira palaa oksennukselleen"?

        En korvasyyhyyn kysele, vaan alkoi mietityttämään tämä nyt tässä.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa, jonka mukaan pelastuksesta ei ole varmuutta tässä ajassa, koska pelastus perustuu tekoihin. Ja jos se pelastuu tekoihin tai itseensä, silloin se on aina omavanhurskautta.

        On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.

        "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta." - Roomalaiskirje 4:16

        Ironisesti syytät tätä helluntailaiseksi opiksi, kun todellisuudessa (valitettavasti) useat vapaatsuunnat kuten helluntailaisuus ja baptismi on lähempänä roomalais-katolisen kirkon oppia tässä, kun taas sitä vastoin klassinen protestanttisuus perustautuu armoon, joka tulee uskon kautta.

        Se on kuitenkin yhtälailla varma asia, että jos ei perustaudu uskon vanhurskauteen ja ei ole pelastusvarmuutta, täytyy olla uskonnollinen ja ulkokultainen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa, koska ei ole kuin lopulta kaksi tietä, jotka vievät kahteen eri päämäärään - taivaaseen ja helvettiin.

        "Ilman uskoa tehdyt teot, vaikka kuinka pyhiltä näyttävät, ovat synnin ja kirouksen alaisia. Niiden tekijät eivät suinkaan ansaitse armoa, vanhurskautta eivätkä ikuista elämää, he kun kaiken aikaa kartuttavat syntiä synnin päälle. Semmoisia tekoja tekee paavi, tuo 'synnin ihminen ja kadotuksen lapsi' (2. Tess. 2:3), ja kaikki, jotka seuraavat häntä. Niitä tekoja tekevät kaikki tekopyhät ja harhaoppiset, jotka ovat luopuneet uskosta." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.

        >>Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa<<

        Tällaista johtopäätöstä ei voi tehdä. Mitä tulee helluntailaisten pelastusvarmuuteen, se ei ole todellista, koska helluntailaiset ja myös sinä Mauno Mattila opetat väärin pelastuksen ehdot.

        Ei Paavalikaan ollut niin varma pelastuksestaan.

        Fil 3:10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa.
        11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa, jonka mukaan pelastuksesta ei ole varmuutta tässä ajassa, koska pelastus perustuu tekoihin. Ja jos se pelastuu tekoihin tai itseensä, silloin se on aina omavanhurskautta.

        On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.

        "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta." - Roomalaiskirje 4:16

        Ironisesti syytät tätä helluntailaiseksi opiksi, kun todellisuudessa (valitettavasti) useat vapaatsuunnat kuten helluntailaisuus ja baptismi on lähempänä roomalais-katolisen kirkon oppia tässä, kun taas sitä vastoin klassinen protestanttisuus perustautuu armoon, joka tulee uskon kautta.

        Se on kuitenkin yhtälailla varma asia, että jos ei perustaudu uskon vanhurskauteen ja ei ole pelastusvarmuutta, täytyy olla uskonnollinen ja ulkokultainen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa, koska ei ole kuin lopulta kaksi tietä, jotka vievät kahteen eri päämäärään - taivaaseen ja helvettiin.

        "Ilman uskoa tehdyt teot, vaikka kuinka pyhiltä näyttävät, ovat synnin ja kirouksen alaisia. Niiden tekijät eivät suinkaan ansaitse armoa, vanhurskautta eivätkä ikuista elämää, he kun kaiken aikaa kartuttavat syntiä synnin päälle. Semmoisia tekoja tekee paavi, tuo 'synnin ihminen ja kadotuksen lapsi' (2. Tess. 2:3), ja kaikki, jotka seuraavat häntä. Niitä tekoja tekevät kaikki tekopyhät ja harhaoppiset, jotka ovat luopuneet uskosta." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.

        >>On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.<<

        Huomaan, ettet tunne edes kristinuskon perusasioita. Usko tarkoittaa uskollisuutta. Jos ei ole tekoja, usko on yhtä kuollut, kuin sinun kuollut uskosi.

        Hab 2:4 Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        No kuka on sitten vanhurskas? Lueppas tästä Paavalin kirjeestä, jossa hän sen opettaa. Mauno, sinä et täytä Paavalin kriteeriä vanhurskaudesta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa<<

        Tällaista johtopäätöstä ei voi tehdä. Mitä tulee helluntailaisten pelastusvarmuuteen, se ei ole todellista, koska helluntailaiset ja myös sinä Mauno Mattila opetat väärin pelastuksen ehdot.

        Ei Paavalikaan ollut niin varma pelastuksestaan.

        Fil 3:10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa.
        11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista.

        Paavali lausuu kuitenkin Galatalaiskirjeessä

        Galatalaiskirje 2:19-21
        "[19] Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle.

        Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, [20] ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        [21] En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.<<

        Huomaan, ettet tunne edes kristinuskon perusasioita. Usko tarkoittaa uskollisuutta. Jos ei ole tekoja, usko on yhtä kuollut, kuin sinun kuollut uskosi.

        Hab 2:4 Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        No kuka on sitten vanhurskas? Lueppas tästä Paavalin kirjeestä, jossa hän sen opettaa. Mauno, sinä et täytä Paavalin kriteeriä vanhurskaudesta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Kuinka moni meistä sitten kykenee noudattamaan lakia loppuelämämme ihan prikulleen?

        Niin. Eli kukaan ei silloin pelastuisi jos se olisi lain teoista kiinni.

        Se on pakko olla Jumalan armosta ja uskosta koska me olemme vajavaisia, hairahdumme ja erehdymme, teemme virheitä vaikka kuinka tahto tehdä hyvää ja pysyä hyvässä olisikin.

        Puhumme typeriä läheisillemme ja juoruamme, joita ei monikaan ymmärrä synniksi, joskus ihan viattomaksi kokemamme vitsikin voi aiheuttaa toiselle ihmiselle turhaksi harmiksi, noin niinkuin esimerkkinä. Jälkeen saatamme tajuta että tulipas valittua hölmöt sanat, olisi ollut parempi pitää suu kiinni.

        Se että pelastus on nimenomaan uskosta ei kuitenkaan tarkoita että meidän tulisi syntielämässämme jatkaa vaan tehdä joka päivä parannusta ja kun hairahdumme, pyytää syntejämme anteeksi. Todella katua, eikä vain oikeuttaa synnintekemistä.

        Näin minä tämän nykyään käsitän.

        Jokaisen on syytä rukoilla jotta saisi Pyhän Hengen, jotta saisimme Puolustajan avuksemme valintoihimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko tehdä opetuksen/videon sapatista?

        Kuitenkin se lepopäivä siellä 10 käskyssä on.

        Lepopäivän pyhityksestä ja muutenkin laajemmin sen pitämisen merkityksestä.

        Mitä saa ja mitä ei saa tehdä, vai miten se nyt on?

        Sapatti on tehty ihmistä varten, mutta kumminkin se tosiaan on ihan käskynä.

        Eikai sapatin pitämistä mitenkään kumottu kuitenkaan ole...

        Saako sapattina tehdä ruokaa, vai täytyykö ruoka olla edellisenä päivänä valmistettua jonka sitten lämmittää sapattina. Vai saako sapattina ollenkaan lämmittää ruokaa? Saako kahvia keittää?

        Tässä tulee myös se että tekee syntiä tietoisesti ja tarkoituksella jos ei noudata lepopäivän käskyä. Vai miten tämä nyt pitäisi ajatella?

        Olen tähän rukoillut Jumalalta vastausta, mutta tässä on ajatukseni menneet edestakaisin että miten se nyt oikein on, varsinkin kun jotkut on tosi tiukkoja sapatin suhteen ja toiset taas ei niinkään, monet ei pidä ollenkaan varsinaista sapatti.

        Jossain määrin olen taipunut siihen että sapatti on tehty ihmistä varten, ja hyvää saa tehdä sapattina ja näin, etenkin toisia auttaa, mutta silti hämmentää tämä että pitäisikö minun pyrkiä pitämään sapatista tiukemmin kiinni, siis noudattaa ns. sapatin sääntöjä ehdottomammin?

        Jos taas en pidä lepopäivää ollenkaan tai pidän sen hyvin leväperäisillä "omilla säännöillä" niin tulee taas se että olisi tätä lepopäivän pyhittämistä vastaan, tai ei ainakaan täysin linjassa sen kanssa, joten olisi syntiä silloinkin.

        Eihän tarkoituksellista syntielämää pidä jatkaa, tämä on tässä se iso ongelma minulle.

        Jumalan siunausta.

        Juurihan oli Raamatun teksti, että jonka teot perustuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia.

        Ei ihmisille pidä opettaa kirotuksi tulemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.<<

        Huomaan, ettet tunne edes kristinuskon perusasioita. Usko tarkoittaa uskollisuutta. Jos ei ole tekoja, usko on yhtä kuollut, kuin sinun kuollut uskosi.

        Hab 2:4 Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        No kuka on sitten vanhurskas? Lueppas tästä Paavalin kirjeestä, jossa hän sen opettaa. Mauno, sinä et täytä Paavalin kriteeriä vanhurskaudesta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Usko ilman tekoja ei tarkoita lain tekoja, vaan hengellisyyttä. Ilman Pyhää Henkeä ja sen voimaa, usko ei ole mitään. Saatanakin uskoo ja vapisee.

        Joiden usko perustuu lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moni meistä sitten kykenee noudattamaan lakia loppuelämämme ihan prikulleen?

        Niin. Eli kukaan ei silloin pelastuisi jos se olisi lain teoista kiinni.

        Se on pakko olla Jumalan armosta ja uskosta koska me olemme vajavaisia, hairahdumme ja erehdymme, teemme virheitä vaikka kuinka tahto tehdä hyvää ja pysyä hyvässä olisikin.

        Puhumme typeriä läheisillemme ja juoruamme, joita ei monikaan ymmärrä synniksi, joskus ihan viattomaksi kokemamme vitsikin voi aiheuttaa toiselle ihmiselle turhaksi harmiksi, noin niinkuin esimerkkinä. Jälkeen saatamme tajuta että tulipas valittua hölmöt sanat, olisi ollut parempi pitää suu kiinni.

        Se että pelastus on nimenomaan uskosta ei kuitenkaan tarkoita että meidän tulisi syntielämässämme jatkaa vaan tehdä joka päivä parannusta ja kun hairahdumme, pyytää syntejämme anteeksi. Todella katua, eikä vain oikeuttaa synnintekemistä.

        Näin minä tämän nykyään käsitän.

        Jokaisen on syytä rukoilla jotta saisi Pyhän Hengen, jotta saisimme Puolustajan avuksemme valintoihimme.

        >>Kuinka moni meistä sitten kykenee noudattamaan lakia loppuelämämme ihan prikulleen?<<

        Paavalin mukaan on sellaisia kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain uskossa Jeesukseen Kristukseen. Parannuksen teon kautta se onnistuu. Helluntailaisilla ei ole edes aikomusta täyttää lakia, joten he eivät pelastu.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Raamatun mukaan lain pystyy täyttämään. Lain noudattaminen on evankeliumin mukaan helppoa ja kevyt taakka.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        5 Moos 30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
        ---
        14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko ilman tekoja ei tarkoita lain tekoja, vaan hengellisyyttä. Ilman Pyhää Henkeä ja sen voimaa, usko ei ole mitään. Saatanakin uskoo ja vapisee.

        Joiden usko perustuu lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia.

        >>Usko ilman tekoja ei tarkoita lain tekoja<<

        Puhut valhetta. Jaakob puhui nimenomaan lain teoista. Tässä suljetaan ns. "uskon teot" pois, mutta laissa on käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää, jotta olisi uskoa siis uskollisuutta. Kenelläkään ei ole uskoa, jos ei ole lain tekoja.

        Jaak 2:9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.
        ---
        17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        ---
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan oli Raamatun teksti, että jonka teot perustuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia.

        Ei ihmisille pidä opettaa kirotuksi tulemista.

        Raamattu opettaa, että lain rikkominen johtaa kirouksen alle. Paavali ei koskaan opettanut, että lain noudattaminen johtaisi kiroukseen.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu opettaa, että lain rikkominen johtaa kirouksen alle. Paavali ei koskaan opettanut, että lain noudattaminen johtaisi kiroukseen.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Rauhan tervehdys.

        Lain kautta voi pelastua, jos sen täydellisesti täyttää, mutta jos olet pätkääkään rehellinen, voit todeta että se on mahdotonta olla rikkomatta Jumalan pyhää lakia ihmiselle - vain Jeesus Kristus pystyi siihen. Tosiasiassa olemme läpemme syntisiä ja pahoja jokainen.

        Siksi meille apostoli kirjoittaa näin kirkkaasti sen totuuden mitä on tapahtunut, jos ihminen uskoo kuitenkin voivansa lain suorittaa moitteettomasti.

        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." - Galatalaiskirje 5:4

        Laki on uskon vastakohta, niinkuin ansio on lahjan vastakohta.

        On vain tavattoman vaikea uskoa, että se pelastus on lahja, tulee ilman ansioita ja kelvatakseen ottamaan lahjan tarvitsee ainoastaan uskon, joka tekeekin siitä sen ahtaan portin, josta ei pääse sisälle, kun turvautuminen yksin uskoon Herraan Jeesukseen merkitsee oman itsensä kieltämisen, riisutumisen ja kaikkien ansiomerkkien roskakoriin heittämisen. Se on ristin tie.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko tehdä opetuksen/videon sapatista?

        Kuitenkin se lepopäivä siellä 10 käskyssä on.

        Lepopäivän pyhityksestä ja muutenkin laajemmin sen pitämisen merkityksestä.

        Mitä saa ja mitä ei saa tehdä, vai miten se nyt on?

        Sapatti on tehty ihmistä varten, mutta kumminkin se tosiaan on ihan käskynä.

        Eikai sapatin pitämistä mitenkään kumottu kuitenkaan ole...

        Saako sapattina tehdä ruokaa, vai täytyykö ruoka olla edellisenä päivänä valmistettua jonka sitten lämmittää sapattina. Vai saako sapattina ollenkaan lämmittää ruokaa? Saako kahvia keittää?

        Tässä tulee myös se että tekee syntiä tietoisesti ja tarkoituksella jos ei noudata lepopäivän käskyä. Vai miten tämä nyt pitäisi ajatella?

        Olen tähän rukoillut Jumalalta vastausta, mutta tässä on ajatukseni menneet edestakaisin että miten se nyt oikein on, varsinkin kun jotkut on tosi tiukkoja sapatin suhteen ja toiset taas ei niinkään, monet ei pidä ollenkaan varsinaista sapatti.

        Jossain määrin olen taipunut siihen että sapatti on tehty ihmistä varten, ja hyvää saa tehdä sapattina ja näin, etenkin toisia auttaa, mutta silti hämmentää tämä että pitäisikö minun pyrkiä pitämään sapatista tiukemmin kiinni, siis noudattaa ns. sapatin sääntöjä ehdottomammin?

        Jos taas en pidä lepopäivää ollenkaan tai pidän sen hyvin leväperäisillä "omilla säännöillä" niin tulee taas se että olisi tätä lepopäivän pyhittämistä vastaan, tai ei ainakaan täysin linjassa sen kanssa, joten olisi syntiä silloinkin.

        Eihän tarkoituksellista syntielämää pidä jatkaa, tämä on tässä se iso ongelma minulle.

        Jumalan siunausta.

        Rauhan tervehdys.

        Sapatti käskyhän ei kuuluu maalaiskielellä: "pidä lomaa", vaan "katso miten lomasi pidät" - pyhitä lepopäivä.

        Sapattitotuus raamattutuntini.
        https://www.youtube.com/watch?v=fMDWHGWIAMY

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa, jonka mukaan pelastuksesta ei ole varmuutta tässä ajassa, koska pelastus perustuu tekoihin. Ja jos se pelastuu tekoihin tai itseensä, silloin se on aina omavanhurskautta.

        On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.

        "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta." - Roomalaiskirje 4:16

        Ironisesti syytät tätä helluntailaiseksi opiksi, kun todellisuudessa (valitettavasti) useat vapaatsuunnat kuten helluntailaisuus ja baptismi on lähempänä roomalais-katolisen kirkon oppia tässä, kun taas sitä vastoin klassinen protestanttisuus perustautuu armoon, joka tulee uskon kautta.

        Se on kuitenkin yhtälailla varma asia, että jos ei perustaudu uskon vanhurskauteen ja ei ole pelastusvarmuutta, täytyy olla uskonnollinen ja ulkokultainen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa, koska ei ole kuin lopulta kaksi tietä, jotka vievät kahteen eri päämäärään - taivaaseen ja helvettiin.

        "Ilman uskoa tehdyt teot, vaikka kuinka pyhiltä näyttävät, ovat synnin ja kirouksen alaisia. Niiden tekijät eivät suinkaan ansaitse armoa, vanhurskautta eivätkä ikuista elämää, he kun kaiken aikaa kartuttavat syntiä synnin päälle. Semmoisia tekoja tekee paavi, tuo 'synnin ihminen ja kadotuksen lapsi' (2. Tess. 2:3), ja kaikki, jotka seuraavat häntä. Niitä tekoja tekevät kaikki tekopyhät ja harhaoppiset, jotka ovat luopuneet uskosta." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.

        Monilla helluntailaisilla on "varmuus omasta pelastuksesta", kuten on esim. Petri Paavolalla, joka televisiossa selittää Jeesuksen pelastaneen hänet.

        Tosin Jeesus sanoi, että moni yrittää päästä taivasten valtakuntaan, mutta harva sinne kuitenkin pääsee. Sen takia ei helluntailaisilla, ei maunolaisilla eikä paavolalaisilla ole mitään todellista pelastusvarmuutta. Pikemminkin he yllättyvät viimeisenä päivänä, kun pelastusta ei tullutkaan.

        "Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene." (Luuk 13:23,24)


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos kiellät pelastusvarmuuden, silloin olet roomalais-katolisen kirkon vanhurskauttamis opissa, jonka mukaan pelastuksesta ei ole varmuutta tässä ajassa, koska pelastus perustuu tekoihin. Ja jos se pelastuu tekoihin tai itseensä, silloin se on aina omavanhurskautta.

        On siis vain kahdenlaista vanhurskautta, epävarmaa omaa vanhurskautta ja varmaa uskon vanhurskautta, jossa omavanhurskaus perustuu ansioon, mutta uskon vanhurskaus armoon.

        "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta." - Roomalaiskirje 4:16

        Ironisesti syytät tätä helluntailaiseksi opiksi, kun todellisuudessa (valitettavasti) useat vapaatsuunnat kuten helluntailaisuus ja baptismi on lähempänä roomalais-katolisen kirkon oppia tässä, kun taas sitä vastoin klassinen protestanttisuus perustautuu armoon, joka tulee uskon kautta.

        Se on kuitenkin yhtälailla varma asia, että jos ei perustaudu uskon vanhurskauteen ja ei ole pelastusvarmuutta, täytyy olla uskonnollinen ja ulkokultainen. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa, koska ei ole kuin lopulta kaksi tietä, jotka vievät kahteen eri päämäärään - taivaaseen ja helvettiin.

        "Ilman uskoa tehdyt teot, vaikka kuinka pyhiltä näyttävät, ovat synnin ja kirouksen alaisia. Niiden tekijät eivät suinkaan ansaitse armoa, vanhurskautta eivätkä ikuista elämää, he kun kaiken aikaa kartuttavat syntiä synnin päälle. Semmoisia tekoja tekee paavi, tuo 'synnin ihminen ja kadotuksen lapsi' (2. Tess. 2:3), ja kaikki, jotka seuraavat häntä. Niitä tekoja tekevät kaikki tekopyhät ja harhaoppiset, jotka ovat luopuneet uskosta." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.

        "Pelastusvarmuus" sanaa ei ole Raamatussa.
        Ihmisten toimesta ei voi jakaa pelustusvarmuus paikkoja maanpäällä itselleen ja muille.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Sapatti käskyhän ei kuuluu maalaiskielellä: "pidä lomaa", vaan "katso miten lomasi pidät" - pyhitä lepopäivä.

        Sapattitotuus raamattutuntini.
        https://www.youtube.com/watch?v=fMDWHGWIAMY

        Siunauksin, MM.

        Sinun "sapattitouus" opetuksesi sisältää huomattavan paljon olennaisia asiavirheitä. Opetat koko aiheen täysin väärin.

        Otan esille yhden olennaisen virheen. Sanot, että alkuseurakunta kokoontui helluntaina viikon ensimmäisenä päivänä sunnuntaina. Teet johtopäätöksen, että sapatti olisi siirretty lauantailta sunnuntaihin.

        Olet todella väärässä. Juutalaisten kalenterissa shavuotjuhla eli helluntai osuu aina sunnuntaille. Se on yksi setsemästä suuresta sapatista. Kyse ei ollut viikkosapatin viettämisestä vaan yhdestä seitsemästä suuresta sapatista. Apostolit viettivät aina viikoittaista sapattia sen oikella paikalla.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Lain kautta voi pelastua, jos sen täydellisesti täyttää, mutta jos olet pätkääkään rehellinen, voit todeta että se on mahdotonta olla rikkomatta Jumalan pyhää lakia ihmiselle - vain Jeesus Kristus pystyi siihen. Tosiasiassa olemme läpemme syntisiä ja pahoja jokainen.

        Siksi meille apostoli kirjoittaa näin kirkkaasti sen totuuden mitä on tapahtunut, jos ihminen uskoo kuitenkin voivansa lain suorittaa moitteettomasti.

        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." - Galatalaiskirje 5:4

        Laki on uskon vastakohta, niinkuin ansio on lahjan vastakohta.

        On vain tavattoman vaikea uskoa, että se pelastus on lahja, tulee ilman ansioita ja kelvatakseen ottamaan lahjan tarvitsee ainoastaan uskon, joka tekeekin siitä sen ahtaan portin, josta ei pääse sisälle, kun turvautuminen yksin uskoon Herraan Jeesukseen merkitsee oman itsensä kieltämisen, riisutumisen ja kaikkien ansiomerkkien roskakoriin heittämisen. Se on ristin tie.

        Siunauksin, MM.

        Olet ymmärtänyt täysin väärin Paavalin kirjeen galatialaisille. Paavali moittii siinä niitä juutalaisia, jotka eivät täytä lain käskyä uskoa Kristusta, vaan haluavat vain noudattaa muita lain käskyjä.

        Paavali sanoo aivan oikein, ettei lain tekojen kautta voi pelastua, jos ei täytä lain käskyä uskoa Kristusta. Laissa on käsky uskoa Kristusta kadotustuomion uhalla, joten se käsky tulee täyttää.

        Paavali ei missään tapauksessa tarkoita sitä, että kristitty voisi pelastua ilman lain tekoja. Hän sanoo, että lain tekojen lisäksi pitää myös uskoa Kristusta, kuten lakikin käskee tekemään.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Lain täyttäminen tarkoittaa lain noudattamista. Se ei tarkoita täysin virheetöntä lain noudattamista, koska ihminen on erehtyväinen. Jos kristitty erehtyy, hän voi tunnustaa syntinsä Herralle, pyytää anteesi ja tehdä parannuksen, jolloin hän saa anteeksi. Mutta jos joku kristitty ei halua edes noudattaa lakia, kuten sinä Mauno et halua noudattaa, niin silloin kristitty menettää armonsa ja pelastuksensa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Lain kautta voi pelastua, jos sen täydellisesti täyttää, mutta jos olet pätkääkään rehellinen, voit todeta että se on mahdotonta olla rikkomatta Jumalan pyhää lakia ihmiselle - vain Jeesus Kristus pystyi siihen. Tosiasiassa olemme läpemme syntisiä ja pahoja jokainen.

        Siksi meille apostoli kirjoittaa näin kirkkaasti sen totuuden mitä on tapahtunut, jos ihminen uskoo kuitenkin voivansa lain suorittaa moitteettomasti.

        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." - Galatalaiskirje 5:4

        Laki on uskon vastakohta, niinkuin ansio on lahjan vastakohta.

        On vain tavattoman vaikea uskoa, että se pelastus on lahja, tulee ilman ansioita ja kelvatakseen ottamaan lahjan tarvitsee ainoastaan uskon, joka tekeekin siitä sen ahtaan portin, josta ei pääse sisälle, kun turvautuminen yksin uskoon Herraan Jeesukseen merkitsee oman itsensä kieltämisen, riisutumisen ja kaikkien ansiomerkkien roskakoriin heittämisen. Se on ristin tie.

        Siunauksin, MM.

        >>tulee ilman ansioita ja kelvatakseen ottamaan lahjan tarvitsee ainoastaan uskon<<

        Lahjalla Paavali tarkoittaa sitä, ettei armosta tarvitse maksaa rahalla maksua. Sen maksun on suorittanut Kristus omalla sovitusverellään. Lahjaa ei kuitenkaan anneta kenelle tahansa. Jos joku ei lakia halua noudattaa, hänen uskonsa on on kuollut, kuten sinunkin usko on kuollut.

        MAUNO MATTILA, SINULLA EI OLE JUMALLE KELPAAVAA USKOA.

        Jaak 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        ---
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • Anonyymi

        Jeesuksen ristillä täytetty työ on myös helluntalaisten pelastuksen perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen ristillä täytetty työ on myös helluntalaisten pelastuksen perusta.

        Mitä helluntailaiset ja maunolaiset eivät saa hyväkseen heidän laittomuutensa takia.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Ei tarvi tuollaisia älyttömiä kysymyksiä pohtia, kun ymmärtää mistä tässä on kysymys. Eli siis aikuisten ihmisten pelleilystä ja mielikuvitusleikkeistä. Kun sä kuolet niin sä sammut kuin saunalyhty. Lopullisesti ja aamen. Uusia ihmisiä syntyy ja vanhoja kuolee. Ei siinä mitään sen kummallisempaa ole.

      • Rauhan tervehdys.

        Ihminen, joka perustautuu yksinomaan tälle ajalle, jonka arvot ovat itsekeskeisiä ja nautintokeskeisiä, ovat mitä tyhjimpiä ihmisiä vailla minkään sortin kunniaa, toivoa ja suurempaa näköalaa elämästä. Se on hyvin surkuteltava näkökulma, jossa millään ei lopulta ole merkitystä ja lopulta vie vain itsemurhan tielle, kuten monen ateistin ja sodomiitin irstas elämä.

        "Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat." - Heprealaiskirje 9:27-28

        Jokainen ihminen tietää, että on enemmän kuin kuolema, joka näkyy jo siinä että välttelemme puhumasta koko aiheesta.

        Mutta ei kysymys ole mielikuvitellusta, filosofiasta tai uskonnosta, vaan jokainen Jeesuksen Kristuksen kohdannut on tullut tuntemaan, että on Jumala, on iankaikkisuus ja armo. Ei se ole teoria, uskomus tai luulo, että minulla on vaimo, vaan minä tunnen hänet, minä rakastan häntä ja minulla on yhteys hänen kanssaan.

        Samoin jokainen Jeesuksen Kristuksen luo tuleva tulee tuntemaan Jumalan, kuulee Hänen äänensä ja tietää myös käytännön kautta Hänen kuulevan rukouksia. Tämä lisää rauhaa elämässä, mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri vellon sitä ja tätä raivossaan.

        "Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta." - 2. Pietarin kirje 1:2

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Ihminen, joka perustautuu yksinomaan tälle ajalle, jonka arvot ovat itsekeskeisiä ja nautintokeskeisiä, ovat mitä tyhjimpiä ihmisiä vailla minkään sortin kunniaa, toivoa ja suurempaa näköalaa elämästä. Se on hyvin surkuteltava näkökulma, jossa millään ei lopulta ole merkitystä ja lopulta vie vain itsemurhan tielle, kuten monen ateistin ja sodomiitin irstas elämä.

        "Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat." - Heprealaiskirje 9:27-28

        Jokainen ihminen tietää, että on enemmän kuin kuolema, joka näkyy jo siinä että välttelemme puhumasta koko aiheesta.

        Mutta ei kysymys ole mielikuvitellusta, filosofiasta tai uskonnosta, vaan jokainen Jeesuksen Kristuksen kohdannut on tullut tuntemaan, että on Jumala, on iankaikkisuus ja armo. Ei se ole teoria, uskomus tai luulo, että minulla on vaimo, vaan minä tunnen hänet, minä rakastan häntä ja minulla on yhteys hänen kanssaan.

        Samoin jokainen Jeesuksen Kristuksen luo tuleva tulee tuntemaan Jumalan, kuulee Hänen äänensä ja tietää myös käytännön kautta Hänen kuulevan rukouksia. Tämä lisää rauhaa elämässä, mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri vellon sitä ja tätä raivossaan.

        "Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta." - 2. Pietarin kirje 1:2

        Siunauksin, MM.

        "Se on hyvin surkuteltava näkökulma, jossa millään ei lopulta ole merkitystä ja lopulta vie vain itsemurhan tielle, kuten monen ateistin ja sodomiitin irstas elämä."

        Ohhoh! Jopas oli toteamus. Ihanko oikeasti herra MM vakavissaan kuvittelee tälläisiä? Onneksi todellisuus ei ole näin masentava. Sodomiitti, eläimiin sekaantuja. Ei ole ihan terveen ihmisen pohdintoja tälläiset.


    • Anonyymi

      Taivaaseen?
      Vittu kun pääsis edes Korsoon.

      • Anonyymi

        :D :D :D

        Päivän paras!!!


    • Anonyymi

      Päivän tyhmin.

      • Anonyymi

        Nii. Kuka nyt Korsoon haluaisi.


    • Anonyymi

      Apt.2
      Uudestisyntyminen, pelastus ja vanhurskauttaminen, KAIKKI ne liittyy
      Kristilliseen YHTEEN kasteeseen.

      Helluntaina 3000 syntistä uudestisyntyi kasteessa vedestä ja Hengestä ja saivat Pyhän Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi Kristuksen omiksi.

      Ef. 5:26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla [Joh. 3:5; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

      Näin kävi myös syntiselle Saulus Tarsolaiselle kasteessa.

      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

      And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

      • Anonyymi

        Oikeat Kristityt (ei helluntailaiset) on kastannu lapsensa Jeesuksen omiksi jo 2000 vuotta.
        Ja tekevät niin Ihmisen Pojan päivään asti. Silloin toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
        Silloin ei enää ketään ehditä kastaa kristityiksi ("pistis" kreikaksi).

        Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        Jag skriver till eder, kära barn, ty synderna äro eder förlåtna för hans namns skull.

        I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name’s sake.


      • Anonyymi

        Voiskos sille soittaa pirahuttaa nii ei tarttis huutaa koilottaa. Saattaa muuten hyvinnii tuo hoitoonohjaus toima vaikka henkilökunnasta on muuten pulaa.
        Raamatusta löytynee puhelinnumero ja kännykänteko-ohjeet? Kerro sivu.


    • Anonyymi

      Sellainen nyassi asiassa on, että ihmiset,jotka kiistelevät pelastuksesta, syyttelevät toisia sen suhteen ja ovat varmoja että toiset menevät helvettiin, eivät itse pelastu. Sellaista tietä ei vain ole viitoitettu Raamatussa.

      • Anonyymi

        Sillä kaikki tekonsa (helluntailaiset) tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.
        'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät.
        Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä kaikki tekonsa (helluntailaiset) tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.
        'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät.
        Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'

        Palstan härskit hellarit demonisoivat jopa kristukselle kastettua lapsia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan härskit hellarit demonisoivat jopa kristukselle kastettua lapsia!

        Jumalattomat helluntailaiset herjaavat Kristittyjen lapsien uskoa ja kastetta Jeesuksen omaksi.

        Matt. 21:16

        ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?"

        [Ps. 8:3] Ps. 8:3

        Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan. [Matt. 21:16]


    • Anonyymi

      Paavalin Jeesukselta saama sovituksen sana kuuluu seuraavasti:

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

      Tämä on se sovituksen sana, jonka Jumala antoi Paavalille julistettavaksi, kuten hän tuon jakeen päätteeksi toteaa.

      Sovittaminen tarkoittaa sovintoon ja yhteyteen saattamista.

      Sovinto, sopiminen, sovitus tarkoittaa sitä, että kaksi osapuolta saavuttaa yhteisymmärryksen jossain asiassa, jonka suhteen on vallinnut eripuraa ja joka on rikkonut kyseisten osapuolien keskinäiset välit.

      Kun asia sovitaan, tämä eripura raukeaa ja tilalle tulee sovinto. Mikäli sovinto on todella saavutettu eli se tyydyttää molempia osapuolia, siihen sisältyy molempien osapuolten ajatus siitä, että menneitä EI TARVITSE enää muistella. Vääryydet on oikaistu, välirikon syyt annettu puolin ja toisin anteeksi.

      Jumalan ja ihmiskunnan välillä sovinnon laativat Isä Jumala ja Hänen Poikansa, Ihmisen Poika Jeesus Kristus.

      Koska Jumalasta vieraantuneesta ihmiskunnasta ei ollut sen pois poikenneisuuden vuoksi sovintoa tekemään, ihmiskunta tarvitse itselleen Edustajan. Täksi Edustajaksi suostui vapaaehtoisesti Jeesus Nasaretilainen. Ihmiskunta ei valinnut Jeesusta edustajakseen, vaan sen teki ihmiskunnalta lupaa kysymättä Jeesus itse ja Isä Jumala. Yhtä mahdotonta kuin ihmiskunnan oli valita edustajakseen Aadamia, yhtä mahdotonta sen oli valita Edustajakseen Jeesusta.

      Kukaan ihmiskunnasta ei antanut Aadamille lupaa langeta puolestaan syntiin; Aadamin syntiinlankeemus TULI KAIKKIEN OSAKSI, halusipa joku sitä tai ei. Välien rikkoutuminen Jumalan kanssa tapahtui Aadamin lankeemuksen tähden; kun hän lankesi ja vieraantui ja poikkesi pois Jumalasta, hänen kupeissaan tapahtui samoin KOKO IHMISKUNNALLE.

      Jokainen ihmiskunnan jäsen on syntynyt Jumalasta vieraantuneeseen ja pois poikenneeseen sukukuntaan. Kukaan ei ole VALINNUT tätä osaa itselleen. KUKAAN IHMINEN EI OLE SYYPÄÄ SYNTISYYTEENSÄ. Ja samalla KUKAAN IHMINEN EI OLE MITÄÄN MUUTA KUIN HEIKKO, SYNTINEN JA JUMALAN VIHOLLINEN.

      Siksi on niin, että kun Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Kristuksessa, Hän EI KYSYNYT TÄHÄN KENELTÄKÄÄN LUPAA; Hänen ei TARVINNUT tehdä sitä, koskapa Jeesus suostui ihmiskunnan Edustajaksi vapaaehtoisesti.

      Koska Jumala ei kysynyt keneltäkään yksilöihmiseltä lupaa, haluaiko tämä langeta Aadamissa, Hän ei kysy keneltäkään ihmiseltä myöskään sitä, halusiko tämä tulla Jumalan kanssa sovitetuksi Jeesuksessa Kristuksessa.

      Tästä puhuu Room. 5.

      Siispä Jumala saattoi koko ihmiskunnan jo täydelliseen sovintoon ja yhteyteen kanssaan Golgatan ristillä. Tätä on evankeliumi. Tämä on se iloinen uutinen eli TOSIASIA, joka on annettu meille koko maailmalle julistettavaksi.

      • Anonyymi

        Ajatus siitä, että Jeesuksen vapaaehtoisen uhrin LISÄKSI on jokaisen yksilöihmisen SUOSTUTTAVA tähän sovintoon ollakseen sovitettu, on yhtä järjetön ja Raamatun vastainen kuin olisi ajatus, jonka mukaan Aadamin lankeemuksen LISÄKSI on jokaisen yksilöihmisen (ollut) SUOSTUTTAVA tähän lankeemukseen Aadamissa ollakseen langennut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus siitä, että Jeesuksen vapaaehtoisen uhrin LISÄKSI on jokaisen yksilöihmisen SUOSTUTTAVA tähän sovintoon ollakseen sovitettu, on yhtä järjetön ja Raamatun vastainen kuin olisi ajatus, jonka mukaan Aadamin lankeemuksen LISÄKSI on jokaisen yksilöihmisen (ollut) SUOSTUTTAVA tähän lankeemukseen Aadamissa ollakseen langennut.

        Jokainen on suostunut ja langennut Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen on suostunut ja langennut Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen.

        Se on mahdotonta, koskapa tuo lankeemus tapahtui ennen kuin kukaan oli syntynyt. Väitteesi on mieletön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus siitä, että Jeesuksen vapaaehtoisen uhrin LISÄKSI on jokaisen yksilöihmisen SUOSTUTTAVA tähän sovintoon ollakseen sovitettu, on yhtä järjetön ja Raamatun vastainen kuin olisi ajatus, jonka mukaan Aadamin lankeemuksen LISÄKSI on jokaisen yksilöihmisen (ollut) SUOSTUTTAVA tähän lankeemukseen Aadamissa ollakseen langennut.

        Sovituksen sanan vastaanottaminen on sitä, että uskoo Jumalan sovittaneen jo KOKO MAAILMAN Jeesuksessa Kristuksessa.

        Sovituksen sanan vastaanottaminen ei saa aikaan yhtään mitään; se ei saa aikaan sovitusta sen enempää kuin jonkin onnettumuusuutisen vastaanottaminen saa aikaan tuon onnettomuuden.

        Sovituksen sanan vastaanottaminen saa aikaan ihmisen ymmärryksessä seuraavan ajatuksen: "Vai niin. Jos ja kun Jumala sovitti jo Kristuksessa koko maailman itsensä kanssa 2000 vuotta sitten, silloinhan hän sovitti myös minut."

        Tämän tosiasian toteaminen ei saa aikaan mitään muuta kuin sen, että sanoman vastaanottaja tajuaa saaneensa itsekin syntinsä anteeksi ja olevansa sovinnossa Jumalan kanssa, koskapa se on ollut totta jo 2000 vuoden ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovituksen sanan vastaanottaminen on sitä, että uskoo Jumalan sovittaneen jo KOKO MAAILMAN Jeesuksessa Kristuksessa.

        Sovituksen sanan vastaanottaminen ei saa aikaan yhtään mitään; se ei saa aikaan sovitusta sen enempää kuin jonkin onnettumuusuutisen vastaanottaminen saa aikaan tuon onnettomuuden.

        Sovituksen sanan vastaanottaminen saa aikaan ihmisen ymmärryksessä seuraavan ajatuksen: "Vai niin. Jos ja kun Jumala sovitti jo Kristuksessa koko maailman itsensä kanssa 2000 vuotta sitten, silloinhan hän sovitti myös minut."

        Tämän tosiasian toteaminen ei saa aikaan mitään muuta kuin sen, että sanoman vastaanottaja tajuaa saaneensa itsekin syntinsä anteeksi ja olevansa sovinnossa Jumalan kanssa, koskapa se on ollut totta jo 2000 vuoden ajan.

        Sovitus eli syntien pois peseminen otetaan vastaan Kristittyjen yhdessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta ollenkaan.

        Ap. t. 22:16

        Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitus eli syntien pois peseminen otetaan vastaan Kristittyjen yhdessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta ollenkaan.

        Ap. t. 22:16

        Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Helluntailaisuudessa otetaan villitseviä hurmoshenkiä vastaan jeesuksina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus siitä, että Jeesuksen vapaaehtoisen uhrin LISÄKSI on jokaisen yksilöihmisen SUOSTUTTAVA tähän sovintoon ollakseen sovitettu, on yhtä järjetön ja Raamatun vastainen kuin olisi ajatus, jonka mukaan Aadamin lankeemuksen LISÄKSI on jokaisen yksilöihmisen (ollut) SUOSTUTTAVA tähän lankeemukseen Aadamissa ollakseen langennut.

        Jumala kunnioittaa ihmisen omaa tahtoa. Hän ei ketään pakota Taivaaseen.

        Kyllä Jeesus kutsuu jokaista ihmistä yhteyteensä, mutta ihminen vastaa
        Jeesukselle kyllä tai ei. Hiljaisuuskin on valinta.

        Ei kukaan pelastu automaattisesti. Asiaa valaisee seuraava Raamatun
        kohta.
        Ensimmäinen Johanneksen kirje 1: 8-9
        Jae 8: Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme,
        ja totuus ei ole meissä.

        Jae 9: JOS me TUNNUSTAMME syntimme, on Hän ( Jeesus) uskollinen
        ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa
        meidät kaikesta vääryydestä .

        Eli Jeesus kutsuu ensin meitä yhteyteensä ja me vastaamme Hänelle, joko
        kieltävästi tai myöntävästi.
        Uskoontuleminen on vasta Alku ja siitä alkaa Vaeltaminen yhteydessä
        Jeesukseen.
        Jeesukselle voimme kertoa surumme, ilomme, syntimme jne.
        Hän on Todellinen ja Jeesus mielellään kuuntelee meitä, koska
        Hän Todella rakastaa meitä ihmislapsia ja Hän ymmärtää
        meitä, koska Hän eli täällä maan päällä ihmisenä, mutta samalla
        Jeesus oli ja on Jumalan Poika.


    • Anonyymi

      Edes Mattila ei ole pelastunut, koska täällä vielä kirjoittelee. Pelastuneet ovat paratiisissa tällä hetkellä. Jokainen voi langeta uskostaan täällä puolella kuoleman rajaa.

    • Ihme ja kumma, tämä MM aloitus ei tällä kertaa sotinut ketään vastaan.

      • Anonyymi

        tottele miehen edessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tottele miehen edessä.

        Kuka käskee ja mitä?


      • Rauhan tervehdys.

        Kuinka niin? Täällähän on täysi sota käynnissä uskon vanhurskautta vastaan?

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kuinka niin? Täällähän on täysi sota käynnissä uskon vanhurskautta vastaan?

        Siunauksin, MM.

        "Täällähän on täysi sota käynnissä uskon vanhurskautta vastaan"

        Mitähän sinä yritä tarkoittaa uskon vanhurskaudella? Et taida itse edes ymmärtää, mitä se tarkoittaa.

        Uskon vanhurskaus on on uskollista kuuliaisuutta Kristuksen käskyille. Tässä pari jaetta, mistä sinunkin pitäisi tämä asia tajuta, mutta vääränä profeettana tuskin haluat ymmärtää asiaa oikein.

        Room 1:5 ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen.
        ---
        16:26 Nyt se on saatettu julki ja annettu ikuisen Jumalan käskystä profeetallisissa kirjoituksissa tiedoksi kaikille kansoille, jotta ne johdettaisiin uskoon ja kuuliaisuuteen.

        Hab 2:4 vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.

        Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."


    • Anonyymi

      Paavalin uusi henkiopas oli Saatanan enkeli, demoni.
      King James -käännöksen mukaan oikein viestintäalan ammattilainen: "The messenger of Satan" -niminen demoni. Paha demoni "hän" ei lähtenyt Paavalista pois ollenkaan.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Paavali oli paha antikristus. Kirosi Jumalan säätämät lait.

      Jeesusta meidän uskottava.

      Matt. 5:18

      Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

      Pietari varoitti Paavalista ja siksi hänen karkotettiin pois Patmos-nimiselle saarelle.

      1. Joh. 2:18

      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

      • Anonyymi

        Saatuaan demonin Paavali ei kaihtanut valehtelemista eikä pitänyt sitä edes syntinä.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


    • Anonyymi

      Se ei edusta kristinuskoa kun "pelastusvarmat" jakelevat helvetti ja taivaspaikkoja.
      "Pelastusvarmuus" sanaa ei ole Raamatussa vaan se nousee ihmisen sielullisuudesta ja toivekuvitelmistaan.

    • Anonyymi

      Helluntailailaiset luulee olevansa pelastuneita.

      Totuus selviää heille vasta taivaanportilla.

      Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Jumalan lakien voimassaolon todellisuus murskaa lahkojen hurmoshenkien perässä juoksijat.

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

      Matt. 5:18

      Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

      Matt. 7:24

      "Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle."

      Ihminen joutuu tekemään valinnan Jeesuksen ja Paavalin välillä.


      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

    • Anonyymi

      Eihän pelastuminen ole mitään ihme sepustuksia eikä muiden herjaamista tai muissa vian näkemistä, vaan se on ihmisen ja Pyhän Hengen liitto, jossa henki on sinetti pelastuksesta. Ihminenhän mene hengessään taivaaseen, siellä ollaan ja sinne päästään sellaisina hengellisinä ihmisinä kuin tässä ajassa ollaan. Ei sinne päästä kiistelemällä ja huomaamalla sitten, että kyllä minä sittenkin olin oikeassa vaikka eivät muut uskoneet mitä yritin epätoivoisesti selittää.

      Pelastuminen ei edellytä mitään uskonnollisia tekoja, tietämystä, tulkintoja, vaan ihmisen tulee nöyrtyä Jumalan edessä tunnustamaan syntinsä sekä se ettei tästä mitään tule omassa varassa. En kykene omavaraiseen uskonnollisuuteen enkä ole yhtään parempi kuin mitä muut. Silloin Jumala armahtaa hänet, Kristuksen veri pesee hänet puhtaaksi ja hän on vamis ottamaan vastaan Pyhän Hengen jos Jumala suo. Sitä ei siis saa minkään oman uskomuksen, suorituksen tai mihinkään liittymisen seurauksena. Se on Jumalan ja ihmisen välinen asia ja siihen on turha sotkea mitään muita tai muita syyllistää tai olla heistä jotain mieltä.

      • Anonyymi

        hellarit pitää hurmoshenkiä pyhinä henkinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hellarit pitää hurmoshenkiä pyhinä henkinä

        Jenkkilän hurmostouhu helluntailaisuus ei ole tervettä kristinuskoa nähnytkään.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hellarit pitää hurmoshenkiä pyhinä henkinä

        Hurmoslahkoissa kelpaa henki kun henki. Hurmoksen saaminen kun tapahtuu.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.


      • Anonyymi

        Etkö ymmärrä, että olet vain kääntänyt farisealaisen uskonnollisuuden sen noyryyttä korostavaksi vastakohdaksi, jolla yhtä lailla kuvittelet ostavasi Jumalan armon?
        On aivan yhtä röyhkeätä kuvitella voivansa noyrtymällä saada Jumalan armon osakseen kuin uskonnolliseslla suorituksella - viime kädessä molemmat ovat jotain, millä toivotaan Jumalalta ansaittavan jotakin. Fariseus toivoo saavansa armon teoillaan, "noyrä" nöyrtymisellään. Molemmissa sama PERIAATE, eri valuutta vain.
        Mutta nytpä Jumala onkin sovittanut jo KOKO MAAILMAN Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa keneltäkään tekoja tai nöyrtymisiä edellyttämättä.

        TÄTÄ ja VAIN tätä on Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa.

        TÄMÄN ainoan tosi evankeliumin vastaanottaminen on yksinkertaisesti sen toteamista, että Jumala sovitti JO minut ja kaikki muut Golgatan ristillä.

        On nimittäin nin, että kun jokin uutinen otetaan vastaan, vastaanottamisen hetkessä ei tapahdu yhtikäs mitään muuta kuin muutos uutisen vastaanottaneen henkilön tiedoissa.

        Kun evankeliumi eli iloinen uutinen otetaan vastaan, tällöin ihmisen ymmärrykseen astuu jotain (syntien anteeksisaaminen), mitä siellä ei aikaisemmin ollut. Siinä kaikki. Synnit on jo anteeksi annettu 2000 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Testaa sydämesi!
      1.Korinttolaiskirje: 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

      • Anonyymi

        Riivaajatkin tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?

        Luuk. 8:28

        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Ap. t. 16:17

        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".


    • Anonyymi

      Jatkuva Jeesuksen nimen ja veren hokeminen pitäisi laittaa hälytyskellot soimaan.

      Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        "te laittomuuden tekijät"

        nen tyypit julistaa, että lait on kumottu kuten Paavali meitä opetti


      • Anonyymi

        10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        Jotka ei ota armoa vastaan on: te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Mihin seurakuntaan sinä Mauno Mattila kuulut?

    • Anonyymi

      Voisi sanoa, että jokainen jonka synnit on anteeksiannettu, on pelastunut tuomiolta, joka synnin vuoksi tulisi. Mutta, ikuinen elämä on luvttu vain vanhurskaille. Siksi ihmisen tulisi tehd parannus ja luopua synnistä, muuten anteeksiannosta ei ole hyötyä.

      "En minäkään sinua tuomitse;
      mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
      John 8:11

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      " Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      "Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
      Mat. 5:20

      "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

    • Anonyymi

      Käytännössä ihminen ei pelastu mitenkään muutoin kuin Pyhän Hengen kautta. Siinä kaikki Raamatun lupaukset täyttyvät kun Jumala ottaa ohjat Hengen kautta ihmisessä eikä hän enää itse yritä luoda itselleen pelastusoppia epätoivoisesti.

      Ja jos pelastus on kullekin epävarma, niin se on varmaa että muita haukkumalla ei ainakaan pelastu. Se ei ole tie pelastukseen.

    • Anonyymi

      Minä olen pelastunut ja täysi synnitön. Lemppasin nääs jumalan lepikkoon korvien välistä vaivaamasta jo vuosikymmeniä sitten.
      Suosittelen lämpimästi.

      • Anonyymi

        Näyt olevan Jumalan vastustaja. Aivot on valuneet vesirajan alle.


      • Anonyymi

        Jumalaa et pysty heittämään minnekään, mutta oma heittosi Helvettiin odottaa sinua, jollet vanhurskaudu ennen kuolemasi hetkeä, jolloin rewind-nappula tähän hetkeen kelpaisi, mutta rajan takaa et takaisin tule, ellei niin armosta käy.Helvetissä olon ikuisuus on ikävä kokemus ilman autuutta, rentoutta.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä ihmisen uskosta mitään kun lainkirjat avataan ja kukin tuomitaan tekojensa mukaan.

      • Anonyymi

        Jeesusta meidän uskominen, eikä valehtelevata Paavalia.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Ilm. 20:12

        Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta meidän uskominen, eikä valehtelevata Paavalia.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Ilm. 20:12

        Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

        Paavali puhui milloin mitäkin. Ketä kuulijat sattuivat olemaan.

        Room. 2:27

        Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Toisille sanoi, että lait on kirottu. (itse ne kirosi)

        Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti Pavalin saatanan haltuun ja mies koki paha välivaltaisen kuolema Roomassa.

        4. käskyn noudattaminen olisi jo tuonut Paavalille pitkän iän.""


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhui milloin mitäkin. Ketä kuulijat sattuivat olemaan.

        Room. 2:27

        Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Toisille sanoi, että lait on kirottu. (itse ne kirosi)

        Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti Pavalin saatanan haltuun ja mies koki paha välivaltaisen kuolema Roomassa.

        4. käskyn noudattaminen olisi jo tuonut Paavalille pitkän iän.""

        "Kunnioita isääsi ja äitiäsi että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä." Amen.


      • Anonyymi

        Sen mukaan kaikki joutuisivat helvettiin, kun kukaan ei pysty lakia täyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen mukaan kaikki joutuisivat helvettiin, kun kukaan ei pysty lakia täyttämään.

        Ei mikään laki Suomessakaan kumoudu sillä perusteella, että kaikki eivät sitä pysty noudattamaan.

        Roistojen puhetta, että lait ovat kumottu.

        Juutalaisten sanonta "lain alle joutuminen" ei tarkoita lakien noudattamista, vaan lain määräämän rangaistuksen alle joutumista.

        Matt. 5:17

        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Ei saatanalle heitetyllä Tarsolaisella murhamiehellä ole mitään oikeuksia Jumalan säätämiä lakeja kumota.

        Paavalissa oli demoni "hän".

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen mukaan kaikki joutuisivat helvettiin, kun kukaan ei pysty lakia täyttämään.

        Jumala antaa myös anteeksi katuvalle syntiselle lain rikkomisen. Ei siitä heti automaattisesti joudu helvettiin, kuten eksyttäjät puhuu.

        Syntiä vaikka sen saisi anteeksi, seuraa aina jonkinlainen rangaistus.

        2. Moos. 34:7

        Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."


    • Anonyymi

      Paavali puhui täyttä potaskaa. Oli väkevän eksytyksen keulamies, jossa oli sisällä saatanan henki ja demoni.

    • Anonyymi

      Jeesus varoitti sellaisesta julistuksesta, kun sanotaan että lait ja profeetat ovat vain Jeesukseen asti ja sen jälkeen julistetaan vain Jumalan valtakuntaa, jonne kaikki tunkeutuu väkisin omilla uskonratkaisuillaan.

      • Anonyymi

        Jeesus lähetti uusia profeettoja, miehiä jotka ovat lainopettajia.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus lähetti uusia profeettoja, miehiä jotka ovat lainopettajia.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Miksi Jeesus olisi lähettänyt uusia lainopettajia, jos hän olisi kumonnut lait.


      • Anonyymi

        millään OMALLA uskonratkaisuillaan ei kukaan mene, AINOASTAAN
        lunastettuna Jeesuksessa Kristuksessa > Jumalan teko Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        "Kun minut ylennetään maasta , minä vedän kaikki tyköni ." Joh: 12: 32

        ei sanota , että ihminen itse vetää itsensä Jeesuksen tykö, vaan :
        Jeesus sanoo: "minä vedän kaikki tyköni"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        millään OMALLA uskonratkaisuillaan ei kukaan mene, AINOASTAAN
        lunastettuna Jeesuksessa Kristuksessa > Jumalan teko Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        "Kun minut ylennetään maasta , minä vedän kaikki tyköni ." Joh: 12: 32

        ei sanota , että ihminen itse vetää itsensä Jeesuksen tykö, vaan :
        Jeesus sanoo: "minä vedän kaikki tyköni"

        Jeesus nostettiin jo taivaaseen Galilean vuorelta.
        "Kun minut ylennetään maasta , minä vedän kaikki tyköni ." Joh: 12: 32

        Raamatussa on paljon sellaista, mikä on laitettu Jeesukse sanomaksi jälkeenpäin kun eri henkilöiden kirjoituksia on yhdistetty ja laitettu jonkun kuuluisan henkilön nimiin.

        Raamatun kieli on paljon runollista, tunteita ja illusioita nostattavai kielikuvia.

        Jeesuksen suuhun on laitettu sellainenkin väärä väite, että hän tulee takaisin silloin eläneiden ihmisten aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus nostettiin jo taivaaseen Galilean vuorelta.
        "Kun minut ylennetään maasta , minä vedän kaikki tyköni ." Joh: 12: 32

        Raamatussa on paljon sellaista, mikä on laitettu Jeesukse sanomaksi jälkeenpäin kun eri henkilöiden kirjoituksia on yhdistetty ja laitettu jonkun kuuluisan henkilön nimiin.

        Raamatun kieli on paljon runollista, tunteita ja illusioita nostattavai kielikuvia.

        Jeesuksen suuhun on laitettu sellainenkin väärä väite, että hän tulee takaisin silloin eläneiden ihmisten aikana.

        Koko Markuksen evankeliumin loppuosa on laitettu Jeesuksen sanomaksi, mikä on Raamatun tutkimuksessa todettu täysin tuntemattoman kulkumiehen kirjoittamaksi tekstiksi satojen vuosien perästä ja on vaan lisätty riitaisassa kirkolliskokouksessa joidenkin vahvojen persoonien vaatimuksesta ja runtattu Jeesuksen sanomaksi vieläpä kuoleman jällkeen (myrkynjuomiset, käärmeillä pistämisen, kun vaan uskotaa ja kastetaa, ei mitään hätää)

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen

        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus nostettiin jo taivaaseen Galilean vuorelta.
        "Kun minut ylennetään maasta , minä vedän kaikki tyköni ." Joh: 12: 32

        Raamatussa on paljon sellaista, mikä on laitettu Jeesukse sanomaksi jälkeenpäin kun eri henkilöiden kirjoituksia on yhdistetty ja laitettu jonkun kuuluisan henkilön nimiin.

        Raamatun kieli on paljon runollista, tunteita ja illusioita nostattavai kielikuvia.

        Jeesuksen suuhun on laitettu sellainenkin väärä väite, että hän tulee takaisin silloin eläneiden ihmisten aikana.

        " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." (Joh.3:13)

        helluntailaiset saarnamiehet valehtelee käyvänsä säännöllisesti taivaassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." (Joh.3:13)

        helluntailaiset saarnamiehet valehtelee käyvänsä säännöllisesti taivaassa

        kun pääsis edes Korsoon


    • Anonyymi

      Mitä siellä Pelastuksessa tehdään?
      Pitäähän siellä olla jotain tekemistä, kun joutuu niin pitää olemaan siellä Pelastuksessa.

    • Anonyymi

      Paavali oli lain opettaja: näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.

      • Anonyymi

        Paavali pisti sinne sekaan valhetta totuuden kirkastamiseksi.

        Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän.
        Kannatta lukea muutakin kuin Paavalin puheita.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali pisti sinne sekaan valhetta totuuden kirkastamiseksi.

        Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän.
        Kannatta lukea muutakin kuin Paavalin puheita.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavalin puheet ja opetus muuttui erilaiseksi sen jälkeen kun hän oli saanut Saatanan enkelin eli demonin "hän", jota ei otettu hänestä pois, vaikka kuinka sitä rukoili.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi

        Siellä ylistetään ja palvotaan. Robottimaisesti ja tauotta. Siellä jossakin ei syödä eikä naida. Ei ole yötä eikä päivää, ei väsytä eikä sairastuta. Siellä palvotaan herraa.


    • Anonyymi

      Jos vahingossa vaikka hairahtanut Paavali sanoo lakiin tarrautumista älyttömäksi, olisikin niin että lain mukaan pelastutaan, niin miten se käytännössä tapahtuu kun lain tulkinta on niin vaikeaa sekä moniselkoista ja olisi ainainen kina onko se ja se syntiä ja kullakin olisi omat perinnäissäännöt. Kuka olisi se oppimestari, joka sanoisi miten pysytään lain laidalla tiellä mikä äkkiä kuvitellen on ihmiselle jopa mahdotonta.

      Vai onko kyse vain farisealaista kiivailusta. Käytännössä asiassa ei olisi mitään merkitystä?

    • Anonyymi

      Ongelmana lain noudattamisessa on vielä se, että Jumalan lait ovat kirjoitettu aikana, jolloin monia asioita mitä nyt on, ei ole olemassakaan eikä niihin ole mitään suhtautumista, mikä on olisi syntiä ja mikä ei. Pitäisi oikeastaan kirjoittaa uusi Raamattu koskien kaikkia nykyajan asioita ja siitä kirjasta tulisi paljon paksumpi kuin mitä Raamattu kaikkine selvitykseen. Sitten pitäisi olla uskonnolliset asianajajat kuten maallistenkin lakien kanssa, jotka puolustavat onnetonta lainrikkojaa ja etsivät lieventäviä asianhaaroja.

      Tai sitten Jumalan lait pitäisi yksinkertaistaa sellaisiksi että vain todella räikeät teot olisivat lain rikkomista. Tappaa saisi kuten juutalaiset oli sapatti tai ei kun siihen vain keksii hyvän syyn. Varastaakkin voisi kun ei nyt vie aivan viimeistä leipäpalaa toisen suusta ja haureutta saisi harrastaa kun ei tee sitä niin että muut joutuvat henkihieveriin.

      Ei ole yksinkertainen keissi ryhtyä lain noudattajaksi.

      • Rauhan tervehdys.

        Olet erehtynyt monella tasolla.

        Ensimmäinen ilmeinen virheesi on, että luulet Raamatun syntyneen kuin jonkin Himasen sinisen kirjan omasta päästään keksien juttuja.

        Toinen tätä seuraava virhe on epäjumala käsityksesi Jumalasta, jonka täytyisi muuttua ajassa, joka ei tietäisi tulevaisuutta ja joka vaatisi päivitystä. Jos Jumalan pitäisi korjata itseään, Hän ei olisi Jumala laisinkaan vaan epäjumala, jollaiseksi moni Jumalan tekeekin mielessään.

        Kolmas virheesi on olettamus, että ihminen olisi oleellisesti muuttunut, mutta tosiasia on että Raamatusta löydämme jo varhaisesta ajasta lähtien aivan samat kysymykset, samat synnit ja samat ongelmat, kuin mitä nyt tässä ajassa kohtaamme. Ihminen ei ole muuttunut, koska evoluutio on satua - vain entropiaa eli rapistumista havaitaan ajansaatossa missään asiassa.

        "Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä. Viisaat saavat häpeän, kauhistuvat ja joutuvat kiinni. Katso, he ovat hyljänneet Herran sanan-mitä heillä on viisautta?" - Jeremian kirja 8:8-9

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Jos sitä pitää täältä vastausta etsiä, niin huono on luottamuksesi omaan uskoosi.


      Lightning

      • Anonyymi

        Sullahan on apinasta lähtenyt sukuhistoria.Kirjoita runo ennen eläneestä apinasukulaisestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan on apinasta lähtenyt sukuhistoria.Kirjoita runo ennen eläneestä apinasukulaisestasi.

        ...heippa sullekin, miksi kalikka kalahti?

        Lightning


    • Anonyymi

      Kukaan ei kuitenkaan ole pelastunut, vaan kaikki höllöttävät mitä sattuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1565
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      997
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      828
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe