Pakettiauto korinen vai makuutöttrerö kulutus utelu

Anonyymi-ap

Jos on ns iso pakettiautokorinen linjakas tai se missä on makuutila ylhäällä ilmajarruna niin kulutus ero on oltava vai onko se mitätön? Menee erot esim konetekniikan parantuessa eri teitä? Meillä ei ole vielä matkailuautoa ja hinta maks jotain 12000€ ei enempää missään tapauksessa kun semmoinen ostetaan. Kahden emännän kanssa ja pari isohkoa koiraa mukana. Jotain hyvin varmatoimista saa ehdottaa joka ei jätä tienpäälle. Nelivetoista kyllä haaveilen mutta eihän niitä saa kuin rikkaat irti. Ei pröystäilyä vaan varma koti pyörille.

14

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos sille mokkula-alkoville ei ole todellista tarvetta, niin suosittelisin linjakkaampaa mallia. En osaa vertailla polttoaineen kulutuksia, onhan auoja erilaisinen moottoreineen melkoisesti. Kovalla tuulella alkovin vaikutuksen kyllä huomaa ja tuntee, sen muistan vuokra-autosta 8 v sitten. Alkuun voi myös olla vaikea hahmottaa alkovillisen auton korkeutta. Nitä on hajotettu mm. puiden oksiin osumalla.
      Tuskin varmatoimisuudessa on kummoisia eroja, jos verrataan saman ikäisiä, yhtä paljon ajettuja ja samoin huolettuja autoja.

    • Anonyymi

      Minä ajelen vain yhden emännän kanssa ja hän on minun oma vaimo. Siinä sitä on jo tarpeeksi haastetta ja ilman yhtäkään koiraa. Mutta luulen, että se on ihan sama millä autolla vaan, jos emäntiä on kaksi mukana matkalla?! Ei tule helppoa olemaan!

    • Anonyymi

      Suomen kieli on rikasta... Tee pari reissua erilaisilla vuokra-autoilla, saat parhaan käsityksen, mikä sinulle sopisi. Jos omistat jonkun vaunun veturiksi soveltuvan auton, niin 12 000 saat jo suht hyvän vaunun. Vuotuiset käyttökulut ovat murto-osan autoon verrattuna. Terv. Vaunuilija

      • Anonyymi

        25v vaunulla, 5 v autolla. Ei ole paluuta vaunuun, vaikka auto enempi kustantaakin. Liikenteestä poisto tosin helpottaa kustannuksia melkoiseti. Meillä auto onkin liikennekäytössä vain silloin, kun sitä käytetään.
        Mitä väliä kustannuksilla, jos rahaa sattuu jonkin veran olemaan ja vallankin alkaa olla eläkeiässä?
        Toki, jos kausipaikka mielessä, niin vaunu on oikea ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25v vaunulla, 5 v autolla. Ei ole paluuta vaunuun, vaikka auto enempi kustantaakin. Liikenteestä poisto tosin helpottaa kustannuksia melkoiseti. Meillä auto onkin liikennekäytössä vain silloin, kun sitä käytetään.
        Mitä väliä kustannuksilla, jos rahaa sattuu jonkin veran olemaan ja vallankin alkaa olla eläkeiässä?
        Toki, jos kausipaikka mielessä, niin vaunu on oikea ratkaisu.

        Niinhän se menee kun pää harmaantuu eikä enää käänny niin paljon kun ennen on vaunu vaihdettava autoon. Vaimokaan ei enää tahdo jaksaa nousta näyttämään merkkiä kun vaunu pitäisi saada parkkiin. Seuraava vaihe onkin tuo kausipaikka ja taas ollaan vaunussa mutta vaunuliikkeen lipevä ja naurava myyjä pistää vaunun kätevästi siihen paikkaan mistä sitä ei koskaan enää siirretä, ei katsateta eikä huolleta alustaa ja vetopäätä. Sitten pitää olla se pieni auto jolla kuljetaan siellä vaunulla ja joka kerta tuodaan jotain ylimääräistä siihen pikkutontille näytille. Ja aita, sehän täytyy rakentaa tietystä kun muillakin on. Sitten pitää olla peräkärry ja traktorimönkijä, että pääsee vassaan ja saunaan. Sillä myös kuljetaan vaunulta toiselle kertomaan kuinka hyvä mönkkäri mulla onkaan. Tämä saatanallinen mönkkäreiden pulputus ja pörinä aikaisin aamulla karkoittaa kaikki vieraskävijät alueelta. Tämä on muuten ihan totta ainakin yhdellä suomen leirialueella. Arvatkaa missä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se menee kun pää harmaantuu eikä enää käänny niin paljon kun ennen on vaunu vaihdettava autoon. Vaimokaan ei enää tahdo jaksaa nousta näyttämään merkkiä kun vaunu pitäisi saada parkkiin. Seuraava vaihe onkin tuo kausipaikka ja taas ollaan vaunussa mutta vaunuliikkeen lipevä ja naurava myyjä pistää vaunun kätevästi siihen paikkaan mistä sitä ei koskaan enää siirretä, ei katsateta eikä huolleta alustaa ja vetopäätä. Sitten pitää olla se pieni auto jolla kuljetaan siellä vaunulla ja joka kerta tuodaan jotain ylimääräistä siihen pikkutontille näytille. Ja aita, sehän täytyy rakentaa tietystä kun muillakin on. Sitten pitää olla peräkärry ja traktorimönkijä, että pääsee vassaan ja saunaan. Sillä myös kuljetaan vaunulta toiselle kertomaan kuinka hyvä mönkkäri mulla onkaan. Tämä saatanallinen mönkkäreiden pulputus ja pörinä aikaisin aamulla karkoittaa kaikki vieraskävijät alueelta. Tämä on muuten ihan totta ainakin yhdellä suomen leirialueella. Arvatkaa missä.

        Mutta jos on ollut rahtarina 50v kuten minä niin ei tarvitse pää kääntyä eikä vaimon nousta näyttämään merkkiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos on ollut rahtarina 50v kuten minä niin ei tarvitse pää kääntyä eikä vaimon nousta näyttämään merkkiä

        Vain 50 v aika amis ja dimekset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se menee kun pää harmaantuu eikä enää käänny niin paljon kun ennen on vaunu vaihdettava autoon. Vaimokaan ei enää tahdo jaksaa nousta näyttämään merkkiä kun vaunu pitäisi saada parkkiin. Seuraava vaihe onkin tuo kausipaikka ja taas ollaan vaunussa mutta vaunuliikkeen lipevä ja naurava myyjä pistää vaunun kätevästi siihen paikkaan mistä sitä ei koskaan enää siirretä, ei katsateta eikä huolleta alustaa ja vetopäätä. Sitten pitää olla se pieni auto jolla kuljetaan siellä vaunulla ja joka kerta tuodaan jotain ylimääräistä siihen pikkutontille näytille. Ja aita, sehän täytyy rakentaa tietystä kun muillakin on. Sitten pitää olla peräkärry ja traktorimönkijä, että pääsee vassaan ja saunaan. Sillä myös kuljetaan vaunulta toiselle kertomaan kuinka hyvä mönkkäri mulla onkaan. Tämä saatanallinen mönkkäreiden pulputus ja pörinä aikaisin aamulla karkoittaa kaikki vieraskävijät alueelta. Tämä on muuten ihan totta ainakin yhdellä suomen leirialueella. Arvatkaa missä.

        Eipä ollut pään kääntely tarpeen vaununkaan kanssa, peileistä olen opetellut peruuttelemaan jo vuosikymmenet sitten. Pakettiautoilla tuli vaunuja aina vedettyä, joten pään kääntelystä ei pahemmin olisi ollut apuakaan 🥴
        Niin vanhaksi en elä, että kausipaikan hommaisin. Sellaista kokeiltiin ekan vaunun kanssa jo 30 v sitten ja yksi vuosi riiti. Ei ole meidän juttu.


    • Anonyymi

      Jos AP päätyy ostamaan peltikuorisen retkeilyauton ja kiikarin osuu Ducato niin tutki tosi tarkkaan helmakotelot.
      Koputtele ja katso hyvin tarkkaan näkyykö maalissa kupruja.

    • Anonyymi

      Niin, se paku kulkee 9-10 l:n kulutuksella, mutta alkovi kopin päällä vie 12 litraa
      vaikka ajaisi rauhallisestikin.

    • Anonyymi

      Jos on koiria niin kannattaa miettiä tarkkaan pohjarakenne. Missä koirat oleskelee sisällä kun ollaan valveilla ja missä koirat nukkuu yöllä.
      Otsakyhmy ei nyt merkittävästi polttoaineenkulutusta lisää.
      Vanhemmissa autoissa lattiatilaa enemmän kuin uusissa missä erillinen suihkukin.

      • Anonyymi

        Jo suksiboksi henkilöauton katolla lisää ilmanvastusta, josta seuraa melkoinen kulutuksen lisäys. Esim, aiempi bensa Superb vei laatikko katolla n. litran enemmän satasella.
        Ihan varmasti alkovimallin polttoaineen kulutus on suurempi kuin vastaavalla mallilla ilman alkovia. Kun 7 v sitten oli 2,3 l Ducatoalustainen alkovi-Sunlight vuokralla, niin kulutus oli 12-13 litran luokkaa. Nykyinen samalla koneella oleva kyhmytön malli vie sellaista 10-11 l / 100 km. Nopeus vaikuttaa melkoisesti, rekkavauhdilla pääsee alle kympin jos tie on kutakunkin tasaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo suksiboksi henkilöauton katolla lisää ilmanvastusta, josta seuraa melkoinen kulutuksen lisäys. Esim, aiempi bensa Superb vei laatikko katolla n. litran enemmän satasella.
        Ihan varmasti alkovimallin polttoaineen kulutus on suurempi kuin vastaavalla mallilla ilman alkovia. Kun 7 v sitten oli 2,3 l Ducatoalustainen alkovi-Sunlight vuokralla, niin kulutus oli 12-13 litran luokkaa. Nykyinen samalla koneella oleva kyhmytön malli vie sellaista 10-11 l / 100 km. Nopeus vaikuttaa melkoisesti, rekkavauhdilla pääsee alle kympin jos tie on kutakunkin tasaista.

        Jos litran vie satasella enemmän niin se tekee keskimäärin 2e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos litran vie satasella enemmän niin se tekee keskimäärin 2e

        Ja tuhannelle 20 €, kymppitonnille 200 € sadalle tuhannelle 2000 €, joten ei katolla mitään ylimääräistä kannata tarpeettomasti kuljettaa.
        Jos alkovikyhmy lisää kulutusta 2 l sataselle, niin nuo x 2. Siksikään en ottaisi alkovimallia, jos sellaiselle ei olisi todellista tarvetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      23
      4173
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      223
      3744
    3. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

      Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      40
      2704
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      24
      2689
    5. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      99
      2681
    6. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

      Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      9
      2609
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      2406
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

      Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      40
      2374
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2306
    10. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      61
      1801
    Aihe