Pakettiauto korinen vai makuutöttrerö kulutus utelu

Anonyymi-ap

Jos on ns iso pakettiautokorinen linjakas tai se missä on makuutila ylhäällä ilmajarruna niin kulutus ero on oltava vai onko se mitätön? Menee erot esim konetekniikan parantuessa eri teitä? Meillä ei ole vielä matkailuautoa ja hinta maks jotain 12000€ ei enempää missään tapauksessa kun semmoinen ostetaan. Kahden emännän kanssa ja pari isohkoa koiraa mukana. Jotain hyvin varmatoimista saa ehdottaa joka ei jätä tienpäälle. Nelivetoista kyllä haaveilen mutta eihän niitä saa kuin rikkaat irti. Ei pröystäilyä vaan varma koti pyörille.

14

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos sille mokkula-alkoville ei ole todellista tarvetta, niin suosittelisin linjakkaampaa mallia. En osaa vertailla polttoaineen kulutuksia, onhan auoja erilaisinen moottoreineen melkoisesti. Kovalla tuulella alkovin vaikutuksen kyllä huomaa ja tuntee, sen muistan vuokra-autosta 8 v sitten. Alkuun voi myös olla vaikea hahmottaa alkovillisen auton korkeutta. Nitä on hajotettu mm. puiden oksiin osumalla.
      Tuskin varmatoimisuudessa on kummoisia eroja, jos verrataan saman ikäisiä, yhtä paljon ajettuja ja samoin huolettuja autoja.

    • Anonyymi

      Minä ajelen vain yhden emännän kanssa ja hän on minun oma vaimo. Siinä sitä on jo tarpeeksi haastetta ja ilman yhtäkään koiraa. Mutta luulen, että se on ihan sama millä autolla vaan, jos emäntiä on kaksi mukana matkalla?! Ei tule helppoa olemaan!

    • Anonyymi

      Suomen kieli on rikasta... Tee pari reissua erilaisilla vuokra-autoilla, saat parhaan käsityksen, mikä sinulle sopisi. Jos omistat jonkun vaunun veturiksi soveltuvan auton, niin 12 000 saat jo suht hyvän vaunun. Vuotuiset käyttökulut ovat murto-osan autoon verrattuna. Terv. Vaunuilija

      • Anonyymi

        25v vaunulla, 5 v autolla. Ei ole paluuta vaunuun, vaikka auto enempi kustantaakin. Liikenteestä poisto tosin helpottaa kustannuksia melkoiseti. Meillä auto onkin liikennekäytössä vain silloin, kun sitä käytetään.
        Mitä väliä kustannuksilla, jos rahaa sattuu jonkin veran olemaan ja vallankin alkaa olla eläkeiässä?
        Toki, jos kausipaikka mielessä, niin vaunu on oikea ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25v vaunulla, 5 v autolla. Ei ole paluuta vaunuun, vaikka auto enempi kustantaakin. Liikenteestä poisto tosin helpottaa kustannuksia melkoiseti. Meillä auto onkin liikennekäytössä vain silloin, kun sitä käytetään.
        Mitä väliä kustannuksilla, jos rahaa sattuu jonkin veran olemaan ja vallankin alkaa olla eläkeiässä?
        Toki, jos kausipaikka mielessä, niin vaunu on oikea ratkaisu.

        Niinhän se menee kun pää harmaantuu eikä enää käänny niin paljon kun ennen on vaunu vaihdettava autoon. Vaimokaan ei enää tahdo jaksaa nousta näyttämään merkkiä kun vaunu pitäisi saada parkkiin. Seuraava vaihe onkin tuo kausipaikka ja taas ollaan vaunussa mutta vaunuliikkeen lipevä ja naurava myyjä pistää vaunun kätevästi siihen paikkaan mistä sitä ei koskaan enää siirretä, ei katsateta eikä huolleta alustaa ja vetopäätä. Sitten pitää olla se pieni auto jolla kuljetaan siellä vaunulla ja joka kerta tuodaan jotain ylimääräistä siihen pikkutontille näytille. Ja aita, sehän täytyy rakentaa tietystä kun muillakin on. Sitten pitää olla peräkärry ja traktorimönkijä, että pääsee vassaan ja saunaan. Sillä myös kuljetaan vaunulta toiselle kertomaan kuinka hyvä mönkkäri mulla onkaan. Tämä saatanallinen mönkkäreiden pulputus ja pörinä aikaisin aamulla karkoittaa kaikki vieraskävijät alueelta. Tämä on muuten ihan totta ainakin yhdellä suomen leirialueella. Arvatkaa missä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se menee kun pää harmaantuu eikä enää käänny niin paljon kun ennen on vaunu vaihdettava autoon. Vaimokaan ei enää tahdo jaksaa nousta näyttämään merkkiä kun vaunu pitäisi saada parkkiin. Seuraava vaihe onkin tuo kausipaikka ja taas ollaan vaunussa mutta vaunuliikkeen lipevä ja naurava myyjä pistää vaunun kätevästi siihen paikkaan mistä sitä ei koskaan enää siirretä, ei katsateta eikä huolleta alustaa ja vetopäätä. Sitten pitää olla se pieni auto jolla kuljetaan siellä vaunulla ja joka kerta tuodaan jotain ylimääräistä siihen pikkutontille näytille. Ja aita, sehän täytyy rakentaa tietystä kun muillakin on. Sitten pitää olla peräkärry ja traktorimönkijä, että pääsee vassaan ja saunaan. Sillä myös kuljetaan vaunulta toiselle kertomaan kuinka hyvä mönkkäri mulla onkaan. Tämä saatanallinen mönkkäreiden pulputus ja pörinä aikaisin aamulla karkoittaa kaikki vieraskävijät alueelta. Tämä on muuten ihan totta ainakin yhdellä suomen leirialueella. Arvatkaa missä.

        Mutta jos on ollut rahtarina 50v kuten minä niin ei tarvitse pää kääntyä eikä vaimon nousta näyttämään merkkiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos on ollut rahtarina 50v kuten minä niin ei tarvitse pää kääntyä eikä vaimon nousta näyttämään merkkiä

        Vain 50 v aika amis ja dimekset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se menee kun pää harmaantuu eikä enää käänny niin paljon kun ennen on vaunu vaihdettava autoon. Vaimokaan ei enää tahdo jaksaa nousta näyttämään merkkiä kun vaunu pitäisi saada parkkiin. Seuraava vaihe onkin tuo kausipaikka ja taas ollaan vaunussa mutta vaunuliikkeen lipevä ja naurava myyjä pistää vaunun kätevästi siihen paikkaan mistä sitä ei koskaan enää siirretä, ei katsateta eikä huolleta alustaa ja vetopäätä. Sitten pitää olla se pieni auto jolla kuljetaan siellä vaunulla ja joka kerta tuodaan jotain ylimääräistä siihen pikkutontille näytille. Ja aita, sehän täytyy rakentaa tietystä kun muillakin on. Sitten pitää olla peräkärry ja traktorimönkijä, että pääsee vassaan ja saunaan. Sillä myös kuljetaan vaunulta toiselle kertomaan kuinka hyvä mönkkäri mulla onkaan. Tämä saatanallinen mönkkäreiden pulputus ja pörinä aikaisin aamulla karkoittaa kaikki vieraskävijät alueelta. Tämä on muuten ihan totta ainakin yhdellä suomen leirialueella. Arvatkaa missä.

        Eipä ollut pään kääntely tarpeen vaununkaan kanssa, peileistä olen opetellut peruuttelemaan jo vuosikymmenet sitten. Pakettiautoilla tuli vaunuja aina vedettyä, joten pään kääntelystä ei pahemmin olisi ollut apuakaan 🥴
        Niin vanhaksi en elä, että kausipaikan hommaisin. Sellaista kokeiltiin ekan vaunun kanssa jo 30 v sitten ja yksi vuosi riiti. Ei ole meidän juttu.


    • Anonyymi

      Jos AP päätyy ostamaan peltikuorisen retkeilyauton ja kiikarin osuu Ducato niin tutki tosi tarkkaan helmakotelot.
      Koputtele ja katso hyvin tarkkaan näkyykö maalissa kupruja.

    • Anonyymi

      Niin, se paku kulkee 9-10 l:n kulutuksella, mutta alkovi kopin päällä vie 12 litraa
      vaikka ajaisi rauhallisestikin.

    • Anonyymi

      Jos on koiria niin kannattaa miettiä tarkkaan pohjarakenne. Missä koirat oleskelee sisällä kun ollaan valveilla ja missä koirat nukkuu yöllä.
      Otsakyhmy ei nyt merkittävästi polttoaineenkulutusta lisää.
      Vanhemmissa autoissa lattiatilaa enemmän kuin uusissa missä erillinen suihkukin.

      • Anonyymi

        Jo suksiboksi henkilöauton katolla lisää ilmanvastusta, josta seuraa melkoinen kulutuksen lisäys. Esim, aiempi bensa Superb vei laatikko katolla n. litran enemmän satasella.
        Ihan varmasti alkovimallin polttoaineen kulutus on suurempi kuin vastaavalla mallilla ilman alkovia. Kun 7 v sitten oli 2,3 l Ducatoalustainen alkovi-Sunlight vuokralla, niin kulutus oli 12-13 litran luokkaa. Nykyinen samalla koneella oleva kyhmytön malli vie sellaista 10-11 l / 100 km. Nopeus vaikuttaa melkoisesti, rekkavauhdilla pääsee alle kympin jos tie on kutakunkin tasaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo suksiboksi henkilöauton katolla lisää ilmanvastusta, josta seuraa melkoinen kulutuksen lisäys. Esim, aiempi bensa Superb vei laatikko katolla n. litran enemmän satasella.
        Ihan varmasti alkovimallin polttoaineen kulutus on suurempi kuin vastaavalla mallilla ilman alkovia. Kun 7 v sitten oli 2,3 l Ducatoalustainen alkovi-Sunlight vuokralla, niin kulutus oli 12-13 litran luokkaa. Nykyinen samalla koneella oleva kyhmytön malli vie sellaista 10-11 l / 100 km. Nopeus vaikuttaa melkoisesti, rekkavauhdilla pääsee alle kympin jos tie on kutakunkin tasaista.

        Jos litran vie satasella enemmän niin se tekee keskimäärin 2e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos litran vie satasella enemmän niin se tekee keskimäärin 2e

        Ja tuhannelle 20 €, kymppitonnille 200 € sadalle tuhannelle 2000 €, joten ei katolla mitään ylimääräistä kannata tarpeettomasti kuljettaa.
        Jos alkovikyhmy lisää kulutusta 2 l sataselle, niin nuo x 2. Siksikään en ottaisi alkovimallia, jos sellaiselle ei olisi todellista tarvetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6822
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4261
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      46
      3496
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3382
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      50
      3299
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      179
      3294
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2809
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      58
      2169
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      39
      2129
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1694
    Aihe