Auton jarrut jumissa

Anonyymi-ap

Auton jarrut jumissa. Lähdin tänään tallista peruuttamaan ja jarrut oli jumissa. Kovalka kaasulla sain auton liikkeelle. Kuului naks ja sitte jumi laukesi. Mitä pitäisi tehdä.

32

2945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siellä on ollut vähän ruostetta.

    • Anonyymi

      Jos auto on seissyt muutamia päiviä, niin voi vaikka polkaista jarrua ennen lähtöä,
      niin palat tai kengät voivat liikahtaa ja näin jumi aukeaa.
      Mitään korjaustoimenpiteitä ei tuon vuoksi ole tarpeen tehdä.
      Kyseessä on siis suhteellisen normaali ilmiö.
      Lisään vielä, että tähän aikaan vuodesta ei ehkä kannata vetää käsijarrua
      päälle, jos on tulossa pakkasyö, sillä jarru saattaa jäätyä pahastikin kiinni,
      jos jarru on selvästi märkänä sateiden jälkeen.

      • Anonyymi

        Kyseessä on rumpujarrut. Jos tolla tiedolla on mitään merkitystä?
        Ja en vedä kässäriä päälle kun auto on tallissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on rumpujarrut. Jos tolla tiedolla on mitään merkitystä?
        Ja en vedä kässäriä päälle kun auto on tallissa

        Kässärit pitää nimenomaan käyttää, niin se pysyy kunnossa ja notkeana. Ulkona voi jättää käyttämättä jos on paha sohjokeli ja pakkasta.


    • Anonyymi

      Jos jarrut jäävät laahaamaan, niin sitten kannattaa huoltaa tai huollattaa.

      • Anonyymi

        Eivät jää laahaamaan. Kun jumi aukeaa niin kulkee niinku pitääkin. Aina sattunut kun auto on seissyt muutaman päivän tallissa. Nyt niin kolme päivää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät jää laahaamaan. Kun jumi aukeaa niin kulkee niinku pitääkin. Aina sattunut kun auto on seissyt muutaman päivän tallissa. Nyt niin kolme päivää

        Minäkin luulin ettei kässäri jäänyt laahaamaan kun ensin jumitti ja sitten helpotti, mutta seuraavassa huollossa kertoivat, että toinen puoli on kulunut poikkeuksellisen paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin luulin ettei kässäri jäänyt laahaamaan kun ensin jumitti ja sitten helpotti, mutta seuraavassa huollossa kertoivat, että toinen puoli on kulunut poikkeuksellisen paljon.

        Liikkuvat osat eivät enää liiku tarpeeksi hyvin. Huollon paikka.


    • Anonyymi

      Älä pidä sitä tallissa.

    • Anonyymi

      Muutama kovakouraisempi jarrutus niin ruosteet pitäisi lähteä kitkapinnoista.

    • Anonyymi

      Voisko joku vielä kertoa että mitä teen jos ne jarrut on kuitenki jumissa, kun lähden ajamaan. Ja jos ei auta jarrujen polkaisut tai kässärin vetelyt.
      Onko mitään muuta keinoa kun kovalla kaasulla vaan saada auto liikkeelle. Vähän hirvitti kun kytkin taisi kärytä tai jokin paha haju se oli. Ei ollut pakokaasun haju!

      • Anonyymi

        Auto korjaamolle. Älä itse hölmöile enempää. Eihän tuo ole normaalia.


      • Anonyymi

        On sellainen kikka että pamauttaa vasaralla vanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sellainen kikka että pamauttaa vasaralla vanteeseen.

        Ok . Kokeilenpa tätäkin jos vielä on jumissa. Kävin kyllä eilen ajelemassa ja jarruttelin niin että abs paukku .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok . Kokeilenpa tätäkin jos vielä on jumissa. Kävin kyllä eilen ajelemassa ja jarruttelin niin että abs paukku .

        Et selvästi ymmärrä autoista mitään, joten vie ihmeessä se kotterosi jo korjaamolle ennen kuin rikot sen käyttökelvottomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sellainen kikka että pamauttaa vasaralla vanteeseen.

        Ok . Onko sama mihin kohtaa vannetta pamauttan vasaralla ja onko se yksi kova lyömti vai naputtelua


    • Anonyymi

      Rumpujarruun auttaa peruutus pitävällä alustalla.
      Silloin itsetehostava kenkä saa voimaa väärään suuntaan ja yleensä irtoaa.

      • Anonyymi

        No niihän mä teinki . Peruutin tallista ja jarru irrotti.
        Mutta kovasti sai kaasuttaa, että ihan hirvitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niihän mä teinki . Peruutin tallista ja jarru irrotti.
        Mutta kovasti sai kaasuttaa, että ihan hirvitti.

        Rumpujarruissa on mahdollista, että jarrukengän kitkapinta irtoaa, ja kokee sitten väkivaltaisen lopun kun autoa liikutetaan väkisin, samalla saattaa muutkin jarruosat kokea kovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumpujarruissa on mahdollista, että jarrukengän kitkapinta irtoaa, ja kokee sitten väkivaltaisen lopun kun autoa liikutetaan väkisin, samalla saattaa muutkin jarruosat kokea kovia.

        Tuo on todella teoreettista nykyaikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on todella teoreettista nykyaikana.

        Nykyäänhän niitä kiinasta laivattuja mitääntekemättömiä halpispaskaosia vasta onkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumpujarruissa on mahdollista, että jarrukengän kitkapinta irtoaa, ja kokee sitten väkivaltaisen lopun kun autoa liikutetaan väkisin, samalla saattaa muutkin jarruosat kokea kovia.

        No miten sitä muuten voi liikuttaa kuin väkisin jos on jumissa. Meinaatko että tilaan hinausauton tämän takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten sitä muuten voi liikuttaa kuin väkisin jos on jumissa. Meinaatko että tilaan hinausauton tämän takia?

        Jarrurummulle voi näyttää vähän vasaraa niin ruoste voi hellittää otettaan.


    • Anonyymi

      Tuossa merkissä se on tyyppivika.

    • Anonyymi

      Oliko käsijallu kytkettynä kaarassa

      • Anonyymi

        Ei, mutta jalkajallu oli kytkemättä.


      • Anonyymi

        Ei ole. En ikinä kytke käsijarrua kun auto on tallissa. Ei se sieltä mihinkään karkaa


    • Anonyymi

      Ja jarrut jumiin yleensä silloin ,jos auto on käyttämättä muutaman päivän. Viimeksi kolme päivää. Mistä tää johtuu, että ne lukkiutuu itsestään.
      Ei kuitenkaan viitsisi joka päivä käydä hupiajelulla vain sen takia että jarrut toimisi.

      • Anonyymi

        Jarrupalat ruostuu jarrulevyyn kiinni. Kiittele ekohippejä jotka on vaatineet huonommat materiaalit jokapaikkaan...


    • Anonyymi

      Vielä lisään, että auto ei ole vanha. Vuosimallia 2018 ja ajettu 35 000 km

    • Anonyymi

      Oisko ollut kosteutta joka jäätyi, jos lämmin talli niin muuta.

      Renkaat pitää pyöriä kevyesti, sen jälken kun on käytetty kaikkia jarruja.

      Hyvä kokeilla jääkö esim pysäköintijarru päälle, sylinteri

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1486
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1248
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      930
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      843
    6. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      830
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      822
    8. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      804
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      800
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32
      745
    Aihe