Evlut kirkko on ainoa kirkko tai seurakunta

Anonyymi-ap

jonka jäsenistä enemmistö on ateisteja.
Ei siis ihme, että siellä ei uskovia suvaita.

20

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo muuten on ihan totta.

    • Anonyymi

      Siksi evlut kirkko ei enää olekaan kristillinen kirkko.

    • Anonyymi

      Sekoitat ateismin ja uskonnottomat kristilliset. Ateismi kuuluu uskovaisuuteen, mutta kielteisessä muodossa.

      • Anonyymi

        Uskonnoton on ateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnoton on ateisti.

        Teismi tarkoittaa jumaluskoa, ateismi on sen vastakohta.
        Uskonto voi olla teistinen tai ateistinen.


    • Anonyymi

      Ateistit ovat kirkossa hiljaisena enemmistönä. Kannatusjäseniä, jotka eivät meininkiin puutu.

      • Anonyymi

        Kyllä ne ovat äänekkäänä enemmistönä jopa alttareilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne ovat äänekkäänä enemmistönä jopa alttareilla.

        Kyllä, he muuttavat kirkkoa maalliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, he muuttavat kirkkoa maalliseksi.

        Ateisti pappi evlut kirjossa on pikemmin sääntö kuin poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti pappi evlut kirjossa on pikemmin sääntö kuin poikkeus.

        Ateistit alttarilla on hyvä kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit alttarilla on hyvä kirja.

        Eskolan kirja.


    • Kirkossa saa olla kuka tahansa. Ulos ei heitetä. Ei edes homoa.

    • Anonyymi

      Ovatko nuo ateistit sitten niitä oikeita tekopyhiä? :)

    • Anonyymi

      Tänään osallistuessani Jumalanpalvelukseen Kirkossa, kaikki olivat tervetulleita ja ketään ei käännytetty ovelta.
      Missähän Kirkossa teidän herätysliikkeenne kokoontuu ja olet voinut todentaa aloituksessa mainitsemasi asian todeksi?

      • Anonyymi

        Uskovaisuuteen kuuluu että totuudesta ei juurikaan välitetä.


      • Niin on se ihmeellisistä. Palstan aitoakin aidommat tuntuvat jankkaavan täällä homojen hommista aamusta iltaan ja etenkin sunnuntaiaamut vedetään "brunssi" kaavan mukaan silti kuitenkin ovat muka selvillä mitä kirkoissa tapahtuu.


    • Anonyymi

      Kuinka paljon papeista on ateisteja riippuu siitä kuinka ovat ottaneet tosissaan teologisten tiedekuntien opetukset. Pappien omista puheista päätellen niin ainakin puolet papeista ovat ateisteja ja hoitavat vain palkan vuoksi liturgiat säädetellä tavalla, muuten sitten ollaan se kuuluisa kiva pappi.

    • Anonyymi-ap kirjoitit: "Evlut kirkko on ainoa kirkko tai seurakunta, jonka jäsenistä enemmistö on ateisteja."

      Väite on niin epätavallinen, että kertonet tietolähteen. Onko eri kirkkojen jäsenten ateismin aste jotenkin todella tutkittu tai muuten selvitetty? 🌹👀

    • Anonyymi

      Aloittaja valehtelee nyt kovasti. Hän on ilmeisesti oikea kiihkouskovainen jonka täytyy valehdella tunteakseen itsensä jotenkin paremmaksi uskovaiseksi.

      Minusta olisi todella hienoa että kirkossa saisi myös rehellisesti tunnustaa oman epäuskonsa ja kriittisyytensä. Olihan Jeesuksen seuraajissakin monenlaisia ihmisiä. Epäilijöitä kuten Johannes Kastaja ja Tuomas, Kieltäjä Pietari ja kavaltaja Juudas ym. Jeesus ei ajanut heitä pois seurastaan. Miksi nyt pitäisi toimia toisin?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe