Halusin uskovaisia ystäviä

Anonyymi-ap

Halusin uskovaisia ystäviä, mutta en halua kuulua seurakuntaan. Uskon, että Jumala ei halua, että palvon pappia ja alttaria.

En halua kaikille kertoa, että uskon Jumalaan, sillä se riittää, että Jumala tietää.

14

390

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se, että uskoo Jumalaan. Ei sitä tarvitse maailmalle julistaa.

      • Anonyymi

        Nimenomaan raamattu kehottaa julistamaan, jos siis uskoo raamatun Jumalaan ja Jeesukseen.
        Ja seurakunta yhteys on omaksi parhaakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan raamattu kehottaa julistamaan, jos siis uskoo raamatun Jumalaan ja Jeesukseen.
        Ja seurakunta yhteys on omaksi parhaakseen.

        Seurakuntayhteys ei ole hyvästä. Miksi muuten niin moni eroaisi kirkosta? He eivät ehkä eroa uskosta tai Jumalasta, vain kirkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakuntayhteys ei ole hyvästä. Miksi muuten niin moni eroaisi kirkosta? He eivät ehkä eroa uskosta tai Jumalasta, vain kirkosta.

        Ongelmana on että nykyään ihmiset eivät ole tyytyväisiä kirkkoon ja sen toimintaan.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­­N­­­y­­­m­­f­­­o­m­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18063922L

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Erakkomunkit eivä tarvinneet seurakuntia ympärilleen vahvistamaan uskoaan.
      Heille toimi täydellisesti olla aivan yksin uskonsa kanssa.

      Voitko sinä eristäytyä muusta maailmasta? Eiko seurakunnan ja yleensäkin samaan asiaan uskovan ja samoin ajattelevien yhteisö vahvista ja tue porukkaansa? Varsinkin silloin jos ja kun tarvitsee henkistä (joskus jopa maallistakin) tukea?
      Eihän heistäkään kukaan maalaa taivaalle että "me ollaan xxx(sitä tai tätä)"
      Samoin ajattelevien ryhmä, poppoo, vain auttaa tukemaan "jäseniään", he eivät ole sen parempia tai pahempia kuin kukaan muukaan.

      Mikä tuossa sinusta on niin vastenmieleistä ja luotaantyötävää?

    • Anonyymi

      Itse olen myös maallistunut. Tajuan, että seurakuntayhteys on oleellinen uskossa pysymisen ja kasvamisen suhteen, mutta olen niin laiska, etten jaksaisi millään nähdä sitä vaivaa tutustua ihmisiin. Lisäksi en oikein kestä ”kaitsemisesta”, mikä sekin on jollain tapaa merkki maallistumisesta. Välillä muistan, kuinka hyvältä tuntuu, kun saa kokea Jumalan voimakasta läsnäoloa. Saan toki tuntea sitä näinkin, mutta ylistys ja palvonta on aivan ihanaa. Seurakunta on varmasti tärkeä asia.

    • Mun on pakko, ihan omituinen pakko, vastata tähän.
      Joskus se seurakunta yhteisö on erittäinkin
      "myrkyllistä". Itselle joskus näin on käynyt.
      Liian tuomitsevia jotkut, liian vaativia.
      Se sai itseni joskus eroon ja karkuun
      koko Uskoa. Jos vaaditaan luopumaan
      jopa omasta perheestä koska ei ole Uskossa,
      se on väärin. Olen omasta perheestä/suvusta
      ainoa uskossa oleva. En tuputa sitä, en tuomitse
      muita siitä etteivät ole uskossa, en hylkää myöskään
      siitä syystä ketään, enkä monesta muustakaan syystä.
      Ja tämän takia itse saan kuraa niskaan, ja aivan totaalisen
      julmaa kuraa. Pilkkaa, mustamaalausta, uhkailua, pelottelua,
      kaikki yritetään tuhota minulta, vaan koska en tuomitse, inhoa, hylkää
      taikka jätä yksin. Minä pystyn ja saan välittää kenestä haluan.
      En pidä itseäni kenenkään yläpuolella, en ketään parempana, taikka puhtaampana.
      En ole synnitön, en virheetön, mutta en myöskään paha. Tällä hetkellä en kuulu seurakuntaan, käyn kyllä välillä, muutama vuosi sitten säännöllisestikin vielä, ja vaikka siellä en nyt käy se ei ole väärin. Itse saan enemmän tukea pysyäkseni tällä polulla seurakunnan ulkopuolella. Harhailen, eksyn, kompuroin, saan säröjä pahojakin, mutta palaan aina sinne mihin kuulun.
      Ja taas tekisi mieli poistaa ja olla klikkaamatta..

      https://youtu.be/sEPtnQbmdF8?feature=shared
      Kaipaan Jotain on tuo kappale.


      Eli aloittaja, vain sinä tiedät millainen usko sinulle on paras. <3

    • Anonyymi

      Eri uskonnot ovat erilaisia ja ns. lahkot ovat erilaisia.
      Kukaan ei pakota palvomaan pappia tai alttaria tai hylkäämään omia sukulaisiaan tai ystäviään.

    • Anonyymi

      Rajoittuuko seurakunta vain pelkkään kirkkorakennukseen? Siis kasaan tiiltä,laastia jne jne? Tietty konkreettinen rakennus helpottaa muiden samoin uskovien kohtaamista. Mutta eikö samaan seurakuntaan kuulu kaikki Jeesukseen uskovat? Joku voi olla vaikka sidottuna masennukseen yksin kotona pyörätuolissa, eikä kukaan tuu viemään srk tilaisuuksiin, saati on paljon muista syistä konkreettisen srk ulkopuolelle joutuneita, joita kukaan ei etsi tai kaipaa... Silti hekin kuuluvat "seurakuntaan", ovat yhtä suurta kristittyjen perhettä, vaikka itse kokoontumisien yms. ulkopuolelle ovatkin joutuneet...

    • Anonyymi

      En halua liittyä seurakuntaan, koska itse olen sitä mieltä, että se että uskoo Jumalaan on tärkeintä eikä se mihin seurakuntaan kuuluu.

      Eri seurakunnat eivät hyvällä katso, jos haluat ystäviä myös muista seurakunnista.

      En tykkää, kun minulta aletaan kysymään uskonko Jumalaan. Ihminen, jota en tunne..

      En pidä myöskään siitä, että joissakin seurakunnissa, ei tykätä, että välitän ihmisistä, jotka eivät usko Jumalaan. Se että en halua uskoa kaikille kertoa johtuu siitä, että sain itse ihan tarpeeksi ihmisistä, joka vaati, että olisin valinnut vain heidän seurakunnan ja jättänyt kaiken muut tärkeät ihmiset pois minun elämästäni ja tehnyt niin kuin hänen mielestään olisi ollut oikein.

      Se, että joku muu kuin Jumala pyytää tekemää valinnan ja päätöksen ei ole minun mielestäni oikein.

      Se onko Ihminen suhteessa vai ei. Ei pitäisi seurakuntaan vaikuttaa mitenkään. Yhtälailla sinkut ovat ihmisiä kuin he jotka ovat suhteessa.

      Parisuhde ei pitäisi määritellä onko arvokas ihminen vai ei.

      • Anonyymi

        Eikä varsinkaan ekalla kerralla kun avaa seurakunnan ovea kysytä uskotko Jumalaan, sillä se on luotaan työntävä asia.


    • Anonyymi

      No nyt olet oivaltanut jotain.. onnea matkallesi♥️

    • Anonyymi

      Voit käydä seurakunnassa tai kirkossa ilman että liityt siihen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      187
      7436
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4322
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2059
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1681
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe