Korviaan myöten järjestötoiminnassa

"Korviaan myöten järjestötoimintaan vajonnut henkilö voi harvoin katsoa oman järjestönsä asioita todella puolueettomasti. Hän näkee ne useimmiten väritettyjen silmälasien läpi. Hänen oma järjestönsä on silloin mitä mallikelpoisimmassa kunnossa ja hän ihmettelee vain sitä, miksi eivät kaikki ulkopuolella järjestön olevat ihmiset kilvan riennä lunastamaan sen jäsenkirjaa." -- Vapaa Ajattelija 1/1941.

En minäkään ymmärrä miksi sangemmin joukoin ei rynnätä vapaa-ajattelijoiden iloiseen seuraan eli seureeseen. Tulkaa torstaina 26.10 kello 17:30 kertomaan se minulle, silloin meillä on uusien jäsenten ilta. Saa siis tulla myös wannabe-jäsen, tai maybe-jäsen. Tai oikeammin hardly so -jäsen parhaiten osaisi kysymykseeni vastata.

13

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nosto, tämä siis ylihuomenna.

      • Huomenna.

        Millainen tilaisuus pitäisi järjestää, jotta palstalla va-liikettä vastaan kirjoittavan saisi paikalle tutustumaan meihin ihan elävinä?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Huomenna.

        Millainen tilaisuus pitäisi järjestää, jotta palstalla va-liikettä vastaan kirjoittavan saisi paikalle tutustumaan meihin ihan elävinä?

        Ei hän kehtaa, koska tajuaa toimivansa epäkorrektisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän kehtaa, koska tajuaa toimivansa epäkorrektisti.

        Mutta pakostakin ajattelee, että va-liikkeelle kettuilu on niin tärkeää että on pienempi paha noin yleisesti lisätä entisestään nettikeskustelujen tyhmäilyä. Ihan oikeasti mielelläni tapaisin ja kuulisin mikä on vikana.


    • Anonyymi

      Voi tämä olla toisinkin: "Hän näkee ne useimmiten väritettyjen silmälasien läpi. Hänen oma järjestönsä on silloin mitä mallikelpoisimmassa kunnossa..."
      Voi nähdä niinkin, että oma järjestö ei ole todellakaan mallikelpoisessa kunnossa, mutta koska sen tavoitteet ovat oman mielen mukaiset, pysyy silti jäsenenä ja yrittää parantaa järjestön kuntoa.

      • Anonyymi

        Mitähän pahaa sanoin, kun viestini poistui? Pohdin vain onko tuollaisia myös uusissa jäsenissä.


    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelun perusta on jumalattomuus, ateismi.

      Silloin se on hiekalle rakennettu ja tulee sortumaan.
      Ja sen sortuminen on suuri.

    • Anonyymi

      Ilta-Lehti uutisoi 26.10.23
      ============================================
      IL- Kotimaa
      Eroakirkosta.fi on henkitoreissaan
      Eroakirkosta.fi-palvelun eroamislomake voi olla pian historiaa.
      =========================================

      Jorin silmäterä "Eroakirkosta.fi " on tulossa tiensä päähän. Sen tarina voi olla pian lopussa.
      Vapaa-ajattelun aurinko on laskemassa.
      Erotkaa vapareista !

      • Luitko koko artikkelin?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Luitko koko artikkelin?

        En. Sen verran että sinun kommentteja siinä oli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En. Sen verran että sinun kommentteja siinä oli.

        Iltapäivälehdissä harvoin kannattaa lukea otsikkoa jos ei lue koko juttua.

        Itse asia, erovirran ohjaaminen DVV:lle, on ollut tälläkin palstalla jo pitkään esillä, vielä enemmän kirkosta eroaminen -palstalla.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Iltapäivälehdissä harvoin kannattaa lukea otsikkoa jos ei lue koko juttua.

        Itse asia, erovirran ohjaaminen DVV:lle, on ollut tälläkin palstalla jo pitkään esillä, vielä enemmän kirkosta eroaminen -palstalla.

        Juttu oli asiallinen, mutta joku otsikkomaakari oli repäissyt suorastaan valheellista otsikon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu oli asiallinen, mutta joku otsikkomaakari oli repäissyt suorastaan valheellista otsikon.

        Veikkaus: Otsikko oli tehty ensin, sitten lähdetty tekemään juttua, mutta ei haluttu luopua klikkiotsikosta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe