Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Johannes 1:1-5 FB38
https://bible.com/fi/bible/365/jhn.1.1-5.FB38
Sana,, on Jeesus pelastajamme.
43
351
Vastaukset
- Anonyymi
Siksi Jeesuksen opetus uudestisyntymisestä tarkoittaa sitä, että Jumalan sana uudestisynnyttää ihmisen, joka uskoo Sanaan eli Kristukseen.
Joh 3
"Jeesus vastasi hänelle: ”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.” Nikodemos kysyi: ”Kuinka ihminen voi vanhana syntyä? Ei kai hän voi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä uudestaan?” Jeesus vastasi: ”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. "
Luterilainen opetus väärentää tuon "vesi"-sanan tarkoittamaan kastetta, vaikka Jeesus puhui syntymisestä YLHÄÄLTÄ, ei alhaalta vedestä.- Anonyymi
Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda". Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä." Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi? Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään". Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa". Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne". Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä', sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
Johannes 4:5-18 FB38
https://bible.com/fi/bible/365/jhn.4.5-18.FB38
Niin kyllä tästä Jeesuksen sanoista käy ilmi, mikä ero on elävällä vedellä ja kaivovedellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda". Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä." Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi? Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään". Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa". Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne". Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä', sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
Niin kyllä tästä Jeesuksen sanoista käy ilmi, mikä ero on elävällä vedellä ja kaivovedellä.Niin, jos Raamatussa edes olisi Jeesuksen omia sanoja. Vaan kun ei ole, joten maailman tässä tilanteessa voisitte jo edes viisaasti vaieta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, jos Raamatussa edes olisi Jeesuksen omia sanoja. Vaan kun ei ole, joten maailman tässä tilanteessa voisitte jo edes viisaasti vaieta.
Raamatussa on Jeesuksen sanoja.
Koko Raamattu on Jumalan ilmoitus jokaiselle ihmiselle.
2.Piet.1:
16. Emmehän me seuranneet viekkaasti sepitettyjä taruja, kun teimme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan olimme hänen valtasuuruutensa silminnäkijöitä.
17. Hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun hänelle tuli tämä Ylhäisimmän Kirkkauden ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."
18. Tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
19. Niin on nyt meille profeetallinen sana entistäkin lujempi, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin niin kuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti syttyy teidän sydämissänne.
20. Ennen kaikkea teidän tulee tietää, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä(3),
21. sillä mitään profetiaa ei ole koskaan tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta. Anonyymi kirjoitti:
Niin kyllä tästä Jeesuksen sanoista käy ilmi, mikä ero on elävällä vedellä ja kaivovedellä.Jeesuksen sanomaksi kirjoitettua.
Milloin ihmiset tajuavat, että Raamattu on vain kirja kirjojen joukossa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jeesuksen sanomaksi kirjoitettua.
Milloin ihmiset tajuavat, että Raamattu on vain kirja kirjojen joukossa.Kuutioi se on vedeIIyt sinua náismaista PyIIyyn.
- Anonyymi
1Moos.33:20 Ja hän pystytti siihen altarin ja antoi sille nimen Eel **, Israelin Jumala. *Hebeaksi sukkot **Nimi merkitsee: Jumala.
- Anonyymi
Allah merkitsee nimi Jumala, God merkitsee nimi Jumala, Jahve merkitsee nimi Jumala, Jehova merkitsee nimi Jumala, Baal merkitsee nimi Jumala, Marduk merkitsee nimi Jumala, mutta Elohim (kyseisen sivun mukasn) merkitsee nimi Luojajumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Allah merkitsee nimi Jumala, God merkitsee nimi Jumala, Jahve merkitsee nimi Jumala, Jehova merkitsee nimi Jumala, Baal merkitsee nimi Jumala, Marduk merkitsee nimi Jumala, mutta Elohim (kyseisen sivun mukasn) merkitsee nimi Luojajumala.
Ne ovat Jeesuksen sanat, kun hänen kirjoitettiin ristillä huutaneen Jumalani, Jumalani miksi minnut - hän ei huutanut JHWH, ei Allah, ei Jehova, ei Jahve, ei Baal eikä edes Marduk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ovat Jeesuksen sanat, kun hänen kirjoitettiin ristillä huutaneen Jumalani, Jumalani miksi minnut - hän ei huutanut JHWH, ei Allah, ei Jehova, ei Jahve, ei Baal eikä edes Marduk.
Suomeksi on vedetty mutkat suoriksi Raamattuun - koko tarina läpi vain yhdellä Jumala nimellä. Helppoa ja kätevää ja näin muuttui uskontoon Saatanakin Jumalaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeksi on vedetty mutkat suoriksi Raamattuun - koko tarina läpi vain yhdellä Jumala nimellä. Helppoa ja kätevää ja näin muuttui uskontoon Saatanakin Jumalaksi.
Ja taivaassakin palaa tuli (1.Kor.3:13).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taivaassakin palaa tuli (1.Kor.3:13).
Ja edelleenkään entiteetti 'Jumala' ei ole vain nimi, vaan se syntyy nimen merkitysvarauksesta, jos se käsitetään Jeesuksen puhumaksi hyväksi taivasten valtakunnan isä Jumalaksi. Se ei silloin ole yhtäkuin pahuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleenkään entiteetti 'Jumala' ei ole vain nimi, vaan se syntyy nimen merkitysvarauksesta, jos se käsitetään Jeesuksen puhumaksi hyväksi taivasten valtakunnan isä Jumalaksi. Se ei silloin ole yhtäkuin pahuus.
Ja tässä on iso vika käsityskyvyssä, kun ateistit vaativat uskovaisia todistamaan Jumalan olemassa olon ,että minkähän näistä kaikista jumalista he nyt haluaisivat uskovaisten todistavan, kun uskovaisten taivaassa palaa tulikin.
- Anonyymi
Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään Jeesukselta (Sanalta) kasteen merkitystä.
Siiihen Jeesus vastasi:
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.
Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.- Anonyymi
Edelleenkään Jeesus ei puhu sanaakasn Raamatussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään Jeesus ei puhu sanaakasn Raamatussa.
Kaikki tekstit ovat luoneet tuntemattomat kirjoittajat ja saarnaajat kukin omalla mielikuvituksellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki tekstit ovat luoneet tuntemattomat kirjoittajat ja saarnaajat kukin omalla mielikuvituksellaan.
Ja ei ole mitään syytä olettaa, että jumalanpilkasta syytetty terroristi, joka riehui Jahven temppelissä, olisi sanonut, puhunut yhtään mitään kasteesta vastustaessaan uskontoa. Kaste todennäköisesti tulee kreikkalaisesta Mithran kultista, joka lyötiin päällekäin kristinuskon kanssa. Myös ylösnousemus, luolassa syntyminen, Jeesuksen syntymäpäivä ynnä moni muu ovat Mithran kultista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ei ole mitään syytä olettaa, että jumalanpilkasta syytetty terroristi, joka riehui Jahven temppelissä, olisi sanonut, puhunut yhtään mitään kasteesta vastustaessaan uskontoa. Kaste todennäköisesti tulee kreikkalaisesta Mithran kultista, joka lyötiin päällekäin kristinuskon kanssa. Myös ylösnousemus, luolassa syntyminen, Jeesuksen syntymäpäivä ynnä moni muu ovat Mithran kultista.
Myös itämaantietäjät tulevat Mithran kultista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös itämaantietäjät tulevat Mithran kultista.
Se mikä Mithrassa on mielenkiintoista kristinuskon juutalaisperustaan nähden, mikä perustuu Moosekseen, jolle kuvataan sarvet päähän kuin härälle, niin Mithran kultti liittyy härän tappamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä Mithrassa on mielenkiintoista kristinuskon juutalaisperustaan nähden, mikä perustuu Moosekseen, jolle kuvataan sarvet päähän kuin härälle, niin Mithran kultti liittyy härän tappamiseen.
Mithran kultti liittyy härän verellä kastamiseen, ja samalla tavallahan kristinuskossa uskovaiset pläträävät Jeesuksen verellä kastamista.
- Anonyymi
Jeesus puhui kirjoituksista
Luuk. 24:
24. Jotkut niistä, jotka olivat meidän kanssamme, lähtivät haudalle ja huomasivat asian olevan juuri niin kuin naiset olivat sanoneet, mutta Jeesusta he eivät nähneet."
25. Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi teitä ymmärtämättömiä! Kuinka hitaita te olettekaan sydämessänne uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet.
26. Eikö Kristuksen pitänyt juuri näin kärsiä ja sitten mennä kirkkauteensa?"
27. Ja alkaen Mooseksesta ja kaikista profeetoista hän selitti heille, mitä kaikissa kirjoituksissa oli hänestä sanottu.
28. Kun he lähestyivät kylää, jonne olivat matkalla, Jeesus oli kulkevinaan edemmäksi,
29. mutta miehet pidättelivät häntä sanoen: "Jää meidän luoksemme, sillä kohta on ilta ja päivä on jo päättymässä." Niin hän meni sisään ja jäi heidän luokseen.
30. Kun hän oli aterialla heidän kanssaan, hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen heille.
31. Silloin heidän silmänsä aukenivat ja he tunsivat Jeesuksen. Mutta hän katosi heidän näkyvistään.
32. He sanoivat toisilleen: "Eikö meidän sydämemme ollutkin palava, kun hän puhui meille tiellä ja avasi meille Kirjoitukset?"- Anonyymi
Ja kukahan kirjoitti?
- Anonyymi
Raamatun alkuperä , käytettiin myös sanaa "pyhät Kirjoitukset"
2.Tim.3:
14. Pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut.
15. Olet myös jo lapsuudestasi asti tuntenut pyhät Kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, ja se on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. jotta Jumalan ihminen olisi täydellinen ja varustautunut kaikkiin hyviin tekoihin.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et tajua, että tuollaista höhlää Raamattu on täynnä.
Kuutio se on vedeIIyt sinua pienellään PyIIyyn.
- Anonyymi
Ja kukahan kirjoitti?
- Anonyymi
Kuka oli se Jumala jonka tykönä Sana oli alussa? Ei voi olla kahta Jumalaa?
- Anonyymi
Luojajumala tietysti.
Löytyy 1.Moos.3:22 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luojajumala tietysti.
Löytyy 1.Moos.3:22Niin eli Jeesus ei ole luoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eli Jeesus ei ole luoja
Ei tietenkään, hän oli aikansa sielutieteen opettaja, jolloin psykologia ja filosofia olivat yksi ja sama aine yhdistettynä metafysiikkaan.
Jeesus on uskonnossa tosi Jumala, Israelin Jumala, teurastettu uhrilampaana, jonka kuolemaa julistetaan ehtoollisella, jota hän opetti isänä, koska juutalaiset halusivat häivyttää koko jumaluuden saadakseen uhrikulttijumalansa Israelin Jumalan paikalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään, hän oli aikansa sielutieteen opettaja, jolloin psykologia ja filosofia olivat yksi ja sama aine yhdistettynä metafysiikkaan.
Jeesus on uskonnossa tosi Jumala, Israelin Jumala, teurastettu uhrilampaana, jonka kuolemaa julistetaan ehtoollisella, jota hän opetti isänä, koska juutalaiset halusivat häivyttää koko jumaluuden saadakseen uhrikulttijumalansa Israelin Jumalan paikalle.Ja sehän onnistui ihan sataprosenttisesti kristinuskona, eikä näihin päiviin mennessä kukaan huomannut huijausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sehän onnistui ihan sataprosenttisesti kristinuskona, eikä näihin päiviin mennessä kukaan huomannut huijausta.
Nyt on tilanne toinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on tilanne toinen.
Ja siiihen on useampikin syy; tiede onnistui todistamaan Jeesuksen opetukset, arkeologiset kaivaukset todistivatkin juutalaisten Jumalan olevan Saatana, löytyi papyruskirjoitukset ajalta ennen Paavalin kirjeitä, jotka todistivat Paavalin valehdelleen ja on rikosasioita, jossa syntioppia käytettiin kristinuskona hyväksi pahuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siiihen on useampikin syy; tiede onnistui todistamaan Jeesuksen opetukset, arkeologiset kaivaukset todistivatkin juutalaisten Jumalan olevan Saatana, löytyi papyruskirjoitukset ajalta ennen Paavalin kirjeitä, jotka todistivat Paavalin valehdelleen ja on rikosasioita, jossa syntioppia käytettiin kristinuskona hyväksi pahuuteen.
Ja näillä syillä uskonto ajautui sellaiseen paitsioon, että uskontoa ei tässä juutalaisessa muodossaan voida enää pitää yllä, sen aihettaman mittavan vahingon vuoksi.
Jatkossa uskonto perustuu Jeesuksen opetuksiin tienä takaisin paratiisiin, sekä moraaliin ja etiikkaan. Ihmisen teot ja toiminta ovat omantunnon asia, ei uskon asia, ja ateistit ovat ihan samalla viivalla toimintansa suhteen kuin uskovaisetkin, eikä uskosta saa yhtään irtopistettä - syntiä ei ole, eikä helvettiä, pahat sielut vain katoavat ja hyvät jatkavat matkaa kuoleman jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näillä syillä uskonto ajautui sellaiseen paitsioon, että uskontoa ei tässä juutalaisessa muodossaan voida enää pitää yllä, sen aihettaman mittavan vahingon vuoksi.
Jatkossa uskonto perustuu Jeesuksen opetuksiin tienä takaisin paratiisiin, sekä moraaliin ja etiikkaan. Ihmisen teot ja toiminta ovat omantunnon asia, ei uskon asia, ja ateistit ovat ihan samalla viivalla toimintansa suhteen kuin uskovaisetkin, eikä uskosta saa yhtään irtopistettä - syntiä ei ole, eikä helvettiä, pahat sielut vain katoavat ja hyvät jatkavat matkaa kuoleman jälkeen.Ja näin oikeudenmukaisuus palaa maailmaan ja julistetaan sitä Jeesuksen käskemää taivasten valtakunnan tulemista maan päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin oikeudenmukaisuus palaa maailmaan ja julistetaan sitä Jeesuksen käskemää taivasten valtakunnan tulemista maan päälle.
Vaikea nyt sanoa, että.kauan tähän prosessiin menee, mutta askelmerkit on jo kirjoitettu ja varmasti toimintasuunnitelman aikataulukin olemassa. Tämä tulee olemaan monelle taholle valtavan suuri helpotus tämän hetken kristinuskon ristiriitaiseen tilanteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea nyt sanoa, että.kauan tähän prosessiin menee, mutta askelmerkit on jo kirjoitettu ja varmasti toimintasuunnitelman aikataulukin olemassa. Tämä tulee olemaan monelle taholle valtavan suuri helpotus tämän hetken kristinuskon ristiriitaiseen tilanteeseen.
Varmasti moni äärikristitty tulee vielä pahojen tekojensa kanssa kärvistelemään, kun Jeesus ei niitä uhrikuolemallaan sovitakaan, mutta hoitoonohjaus on keksitty ja jatkossa ei yksinkertaisesti vain tehdä niitä pahoja tekoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti moni äärikristitty tulee vielä pahojen tekojensa kanssa kärvistelemään, kun Jeesus ei niitä uhrikuolemallaan sovitakaan, mutta hoitoonohjaus on keksitty ja jatkossa ei yksinkertaisesti vain tehdä niitä pahoja tekoja.
Ai niin ja Jumalana on se hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala, jonka 'kämmenellä on hyvä ja turvallinen olla', eikä se syntejä laskeva paholainen, joka laittaa tottelemattomia lapsia
helvettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja Jumalana on se hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala, jonka 'kämmenellä on hyvä ja turvallinen olla', eikä se syntejä laskeva paholainen, joka laittaa tottelemattomia lapsia
helvettiin.Niin kuin tässä:
https://www.youtube.com/watch?v=ox3-VjBmeR4
- Anonyymi
Uskovaisia on jymäytetty
Mitään jumalaa tai Jeesusta ei ole, on varsin luonnonlait- Anonyymi
Ja nekin luonnon lait ovat olleet jo sata vuotta vain tilastollisia todennäköisyyksiä.
APUA! Olemme hukassa! Paatti on tuuliajolla, ilman kompassia , purjeet rikki ja airot hukassa!
Ja pohjatulppa irti!
Mahtaakohan auttaa, jos kiljutte?
Selvää informaatiomonismia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1102338
- 661445
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2321218Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971155- 111128
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671065Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91962IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56959Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175948Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸43928