Miksi täytyy olla samanlainen kuin muut?

Anonyymi-ap

Miksi ei saa olla omanlainen? 🤔

24

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen saa olla omanlaisensa, ei tarvitse olla samanlainen kuin muut.
      Miksi pitäisi olla samanlainen kuin muut ?

      • Anonyymi

        Lääkärini vaatii minun olevan tietynlainen, hän jopa kiristää minua. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärini vaatii minun olevan tietynlainen, hän jopa kiristää minua. 🙄

        Mikä sinussa on hänen mielestään vialla ?
        Millainen hän haluaa sinun olevan ?
        Millä hän kiristää sinua ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärini vaatii minun olevan tietynlainen, hän jopa kiristää minua. 🙄

        Minkä ikäinen olet ? Ja miten se lääkäri sinua kiristää ?
        Kerto hieman enemmän niin ehkä moni voisi neuvoa


      • Anonyymi

        Miksi et voi kertoa, miksi et muka voi olla sellainen kuin olet? Miksi teet aloituksen, jos et voi kertoa? Tehdään aloituksia, mutta ei sitten suostuta kertomaan, mikä on ongelma. Taidat todella olla omituinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et voi kertoa, miksi et muka voi olla sellainen kuin olet? Miksi teet aloituksen, jos et voi kertoa? Tehdään aloituksia, mutta ei sitten suostuta kertomaan, mikä on ongelma. Taidat todella olla omituinen...

        Huoh, nyt pitäisi miellyttää sinuakin. 😣Miellytä tota ja miellytä tota. Sovi yhteiskuntaan ja tee mitä lääkäri haluaa.
        Minulle EI käy. 😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärini vaatii minun olevan tietynlainen, hän jopa kiristää minua. 🙄

        Mua kiristää mun terapeutti. Tai noh, en tiedä onko kiristäminen ihan oikea termi. Mutta alkanut vähän tietyt asiat vaan mietityttämään.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍑 ­­N­­­y­­­m­­­f­­o­­m­­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#180672355

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Yhteiskunnassa on kaikilla ihmisillä velvoitteita , mitä, noudatetaan .
      Silti voi olla oman lapsensa kunhan noudattaa esim lakia ja joitakin asioita yhteiskunnassa joihin kaikilla on velvollisuus . Sitten voi olla niin erilainen kun haluaa kun pitää mielessä ettei se erilaisuus häiritse muita ihmisiä . Tai että jos on esim sairas niin nauttii lääkärin kirjoittamat lääkkeet . Siis jokaisessa yhteiskunnassa on velvollisuuksia
      Kaikille ihmisille ja niitä ei voi välttää että sanoo olevansa erilainen .

    • Anonyymi

      Kai sitä voi hyvinkin erilainen olla, mutta se vaatii uhrauksia sitten se. Kun ei lueta kuuluvaksi normiporukoihin totunnaisine elämänkaarineen. Onhan näitä aina ollut ulkopuolisia, kylähulluja. Pitää olla tarpeeksi sitten itseriittoinen, ettei välitä hyväksytyksi tulemisesta. Tarpeeksi omalaatuinen sitten toki jo voi saada arvonantoakin. Taiteilijoissa ollut aina kaikenlaisia eläjiä.

    • Anonyymi

      Halutaan saada hyväksyntää muilta? 🤔

    • Anonyymi

      20-30 iässä me vielä haetaan muilta hyväksyntää, mutta en minä ainakaan enää. 🧓

      • Anonyymi

        Muistan oman nuoruuteni hyvin, halusin tulla hyväksytyksi, ja tein paljon muiden mielen mukaan, olin avulias, olin aina kohtelias, jne.
        Pelkäsin, jos en jotain tee, kieltäydyn tai en tee samoin kuin muut, tulisin hylätyksi.
        Se kaikki oli ihan turhaa pelkoa.
        Vanhemmiten etenkin ymmärtää sen, että ne, jotka sinut hyväksyvät omana itsenäsi, tekevät sen olet sitten millainen tahansa.
        Eikä kukaan hyväksy kaikkia ympärilleen, tuttavikseen, kavereikseen, ym.
        Ja yksi iso asia on se, kun hyväksyy itse itsensä, ymmärtää, että kyllä ne muutkin hyväksyvät.


    • Anonyymi

      Itselläni lääkäri piti mua erikoisena ja sen takia en sovellu työelämään. Koska asioista sai lukea lääkärinlausunnosta niin en päässyt kysyy lääkäriltä mitä hän tuolla mahtoi tarkoittaa. Koska hoitosuhde päättyi tuohon lääkärinlausunnon saamiseen niin jäi paljon kysymyksiä auki.

      Myönnän että olen erilainen kuin valtaosa ihmisistä mutta lääkärissä sitä ei katsota hyvällä vaan pitää olla samanlainen kuin kaikki toiset ja ns terveet on.

      Tuosta saa käsityksen ettei työelämässä ole ketään erikoista ja kaikki kuuluu samaan muottiin. Erilainen ei saa missään tapauksessa saa olla.

      • Anonyymi

        Kuule kyllä meistä joka ikinen on omanlaisensa, ja se on hyvä se. Sitä vastaan ei kellään ole mitään.

        Mutta sitten osa on sopimattomia johonkin tiettyyn työhön tai jopa kaikkeen työhön, kun on jokin puute, vamma, sairaus, luonnevika, epäluotettavuus tms. Sille ei voi mitään. Saat silti olla niin erilainen kuin olet, mutta johonkin tiettyyn työhön et sovi. Jo sellainen seikka kuin runsaat tatuoinnit sulkevat monia ovia. Se on ollut sitten oma valinta, mitä haluaa elämältä. Tatuoinnit tai korkea asema työelämässä, voit saada vain toisen, valitse itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule kyllä meistä joka ikinen on omanlaisensa, ja se on hyvä se. Sitä vastaan ei kellään ole mitään.

        Mutta sitten osa on sopimattomia johonkin tiettyyn työhön tai jopa kaikkeen työhön, kun on jokin puute, vamma, sairaus, luonnevika, epäluotettavuus tms. Sille ei voi mitään. Saat silti olla niin erilainen kuin olet, mutta johonkin tiettyyn työhön et sovi. Jo sellainen seikka kuin runsaat tatuoinnit sulkevat monia ovia. Se on ollut sitten oma valinta, mitä haluaa elämältä. Tatuoinnit tai korkea asema työelämässä, voit saada vain toisen, valitse itse.

        Itse en sovellu mihinkään työhön. Kyllä tätä on tutkittu ja kuntoutuksissa käyty. Mutta työelämään pääsy ei ollut lähelläkään. Joskus hyvät luonteenpiirteet eivät vaan auta tässä yhteiskunnassa esim ahkeruus,täsmällisyys,luotettavuus,sinnikkyys. Nämä vaan ei riitä kun puhutaan työelämästä. Olen saanut hyvää palautetta näistä piirteistä mutta jos ei opi työtä ja uusia asioita niin se on se miksi olen erilainen ja pois työelämästä. Sanottakoon vielä että kaksi ammattitutkintoa ei takaa työkykyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule kyllä meistä joka ikinen on omanlaisensa, ja se on hyvä se. Sitä vastaan ei kellään ole mitään.

        Mutta sitten osa on sopimattomia johonkin tiettyyn työhön tai jopa kaikkeen työhön, kun on jokin puute, vamma, sairaus, luonnevika, epäluotettavuus tms. Sille ei voi mitään. Saat silti olla niin erilainen kuin olet, mutta johonkin tiettyyn työhön et sovi. Jo sellainen seikka kuin runsaat tatuoinnit sulkevat monia ovia. Se on ollut sitten oma valinta, mitä haluaa elämältä. Tatuoinnit tai korkea asema työelämässä, voit saada vain toisen, valitse itse.

        Tatuoinnit tai korkea asema...
        Ei tuokaan ole niin sanottu. Riippuu työstä ja mihin se liittyy, ei tatuoinnit joka ikistä korkeaa asemaa estä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en sovellu mihinkään työhön. Kyllä tätä on tutkittu ja kuntoutuksissa käyty. Mutta työelämään pääsy ei ollut lähelläkään. Joskus hyvät luonteenpiirteet eivät vaan auta tässä yhteiskunnassa esim ahkeruus,täsmällisyys,luotettavuus,sinnikkyys. Nämä vaan ei riitä kun puhutaan työelämästä. Olen saanut hyvää palautetta näistä piirteistä mutta jos ei opi työtä ja uusia asioita niin se on se miksi olen erilainen ja pois työelämästä. Sanottakoon vielä että kaksi ammattitutkintoa ei takaa työkykyä.

        Ei se tee sinusta huonompaa ihmistä kuitenkaan, vaikka ei työkykyä olisikaan.
        Jos ei työtä pysty tekemään, voi tehdä jotain muuta.
        Harrastaa jotain, tai vapaaehtoistöitä pystyy usein tekemään, vaikkei paljon mitään osaisikaan. Sen mitä vapaaehtoisena tekee, pystyy oppimaan omia kykyjä ajatellen, tekee sen, mihin pystyy.
        Mainittakoon, että sinulla on hyvät luonteenpiirteet, niillä pärjää, vaikkei työelämässä pärjäisikään, mutta muuten elämässä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tee sinusta huonompaa ihmistä kuitenkaan, vaikka ei työkykyä olisikaan.
        Jos ei työtä pysty tekemään, voi tehdä jotain muuta.
        Harrastaa jotain, tai vapaaehtoistöitä pystyy usein tekemään, vaikkei paljon mitään osaisikaan. Sen mitä vapaaehtoisena tekee, pystyy oppimaan omia kykyjä ajatellen, tekee sen, mihin pystyy.
        Mainittakoon, että sinulla on hyvät luonteenpiirteet, niillä pärjää, vaikkei työelämässä pärjäisikään, mutta muuten elämässä kyllä.

        Mulla on psyykkisistä syistä mm sosiaalista väsymystä. En edes jaksa kauaa olla läheisteni kanssa jos käyn kylässä. Psyyke väsyy tosi nopeesti. Mä pärjään kyllä elämässä muuten mutta työelämä yms ei ole mua varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on psyykkisistä syistä mm sosiaalista väsymystä. En edes jaksa kauaa olla läheisteni kanssa jos käyn kylässä. Psyyke väsyy tosi nopeesti. Mä pärjään kyllä elämässä muuten mutta työelämä yms ei ole mua varten.

        Psyykkisiä ongelmia on mullakin ollut, aikoinaan enemmänkin.
        Itse ajattelen, että on pääasia, kunhan joten kuten pärjäilen.
        Enempään ei pysty, jos ei pysty, elelee niillä mitä on, mikä on mahdollista.
        Ja on hyvä, jos tunnistaa omat voimavarat, voi elää sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Jos väsyy, niin painaa jarrua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psyykkisiä ongelmia on mullakin ollut, aikoinaan enemmänkin.
        Itse ajattelen, että on pääasia, kunhan joten kuten pärjäilen.
        Enempään ei pysty, jos ei pysty, elelee niillä mitä on, mikä on mahdollista.
        Ja on hyvä, jos tunnistaa omat voimavarat, voi elää sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Jos väsyy, niin painaa jarrua.

        Mulla oli tätä sosiaalista ja emotionaalista väsymystä jo vuosia sitten. Vasta viime vuonna löysin tuon termin. Koskaan kukaan ei terapioissa edes kysynyt tai mainninnut tuosta. Ei nähtävästi terveydenhuollossa edes tiedetä tästä. Mutta kun luin oireet/kriteerit niin tunnistin itseni niistä. On ollut helpompaa kun asioille on nimi. En tiedä olisi elämä kuntoutuksen aikana ollut helpompaa jos silloin olisi jo tiennyt mikä vaivaa ahdistuneisuushäiriön lisäksi.

        Mä tykkään tavata ystäviä joita ei ole kauheesti. Ja mulle riittää että nähdään silloin tällöin. Ja silloinkin kun nähdään niin mulle riittä esim tunti,koska sitten mä alan jo psyykkisesti väsyy,vaikka ystävät on tärkeitä ja viihdyn heidän seurassaan. Mutta kun psyyke alkaa väsyy niin sitä haluaa olla yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli tätä sosiaalista ja emotionaalista väsymystä jo vuosia sitten. Vasta viime vuonna löysin tuon termin. Koskaan kukaan ei terapioissa edes kysynyt tai mainninnut tuosta. Ei nähtävästi terveydenhuollossa edes tiedetä tästä. Mutta kun luin oireet/kriteerit niin tunnistin itseni niistä. On ollut helpompaa kun asioille on nimi. En tiedä olisi elämä kuntoutuksen aikana ollut helpompaa jos silloin olisi jo tiennyt mikä vaivaa ahdistuneisuushäiriön lisäksi.

        Mä tykkään tavata ystäviä joita ei ole kauheesti. Ja mulle riittää että nähdään silloin tällöin. Ja silloinkin kun nähdään niin mulle riittä esim tunti,koska sitten mä alan jo psyykkisesti väsyy,vaikka ystävät on tärkeitä ja viihdyn heidän seurassaan. Mutta kun psyyke alkaa väsyy niin sitä haluaa olla yksin.

        Olisi kiva tietää, mitä tarkoitat tuolla, että väsyt psyykkisesti ?
        Tarkoittaako se sitä, kun juttelet jonkun kanssa, sinua ehkä alkaa ahdistaa jokin seikka, tai tuleeko sinulle jotain ahdistavia tai eriskummallisia ajatuksia ?

        Väsymisen muuten ymmärrän, mutta mikä voi väsyttää psyykkisesti ?
        Ehkäpä resilienssi, sieto-/kestokyky, vaikuttaa siihen, mikä alkaa väsyttää, ja miten se väsymys vaikuttaa, siis psyykkisesti.
        Täytyykin vähän pohdiskella tätä asiaa, minua kun kiinnostaa kaikki, mikä liittyy psyykeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiva tietää, mitä tarkoitat tuolla, että väsyt psyykkisesti ?
        Tarkoittaako se sitä, kun juttelet jonkun kanssa, sinua ehkä alkaa ahdistaa jokin seikka, tai tuleeko sinulle jotain ahdistavia tai eriskummallisia ajatuksia ?

        Väsymisen muuten ymmärrän, mutta mikä voi väsyttää psyykkisesti ?
        Ehkäpä resilienssi, sieto-/kestokyky, vaikuttaa siihen, mikä alkaa väsyttää, ja miten se väsymys vaikuttaa, siis psyykkisesti.
        Täytyykin vähän pohdiskella tätä asiaa, minua kun kiinnostaa kaikki, mikä liittyy psyykeen.

        Tarkoitan että energinen olo muuttuu väsymykseksi. Olen energinen kun tapaan ystävän,mutta energiataso alkaa laskea siinä tapaamisen aikana. Kyse ei ole kyllästymisestä vaan energiatason laskusta. Esim joulua odotan innolla ja läheisten näkemistä,mutta sitten kun se väsymys alkaa tulla esiin niin sitä haluaa lähteä kotiin. Olen sanonut mun läheisille etteivät he ole tehneet mitään vaan että mua vaan väsyttää. Energiataso vaan laskee niin alas että haluaa vaan lepäämään. Kun olen tarpeeksi uupunut niin ei jaksa keskittyä enää kuuntelemaan muita vaan haluaa omiin oloihinsa. Musta myös näkee päälle päin kun se uupumus on päällä . näin varsinkin on läheisten kanssa. Yleensä lähden kotiin kun mä olen vetäytynyt pois keskusteluista. Jouluna varsinkin mua itseeni harmittaa se että joudun lähtee kotiin uupumuksen takia. Vähän pelkään että tänä joulunakin se uupumus iskee. Sitä aina luulee että kyllä tänä vuonna pystyn olee useamman tunnin mutta ei. se väsymys vaan tulee.

        Hyvä kysymys mikä voi väsyttää psyykkisesti. No tällä hetkellä läheisen muistisairaus aiheuttaa sen että olen uupunut henkisesti vaikka olisin yksin.

        Lyhyesti sanottua energiataso laskee. Sitä yrittää viimeseen asti pysyä skrppina. Silloin ystävien seurassa sen tunnin jaksaa koska tietää sen jälkeen pääseväni kotiin. Mutta esim äidin luokse kun menee niin ei voi tietää kuinka kauan siinä menee ja se stressaa jo valmiiksi kuinka kauan energiataso pysyy normaalina ennen kuin se väsymys iskee.Siis siitä psyykkisestä väsmisestä seuraa mulla fyysinen väsymys.


    • Anonyymi

      Omanlaisensa voi ihan hyvin olla jos on sattunut syntymään kultalusikka suussa tai itse pystynyt jotenkin hyödyntämään omalaatuisuuttaan niin että kykenee elättämään itsensä. Jos tähän ei tuota erikoisuuttaan kykene, on alistuttava systeemin korjaaviin toimiin jotta toisi kortensa kekoon muiden tavoin. Edes yrittämällä mahtua normiin. Vaikka sitten lääkityksellä. Se on tavallaan systeemin rangaistus jos muutoin helpotetaan elämää pystymättömyyteen viitaten. Hullun kirjoihin joutuu siis paljolti ihan köyhyyttään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe