Täyssähköauton 74,5 kWh:n akku oli vajaan kahden vuoden jälkeen vain muisto
https://www.is.fi/autot/art-2000009784735.html
Pikalatausta havoin ja harkiten.
Akuston tuho syntyi lataamalla - runsaasti pikaladattu
12
185
Vastaukset
- Anonyymi
Ei pikalataus tuota ole pilannut. Monia Tesloja pikaladataan jatkuvasti, eikä se aiheuta tuollaisia ongelmia.
Paljon todennäköisempää, että akku on pilattu pitämällä jatkuvasti 100% lataustasoa yllä. Tai päästetty joskus täysin tyhjäksi.- Anonyymi
Luetun ymmärtämistä toki tarvitaan ymmärtämään jutussa mainittu faktatieto tutkimustuloksesta.
- Anonyymi
Noita väärinkäyttöä varten autoissa on suojaukset, eli ohjelmoidut jutut jotka estää sellaisen käytön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärtämistä toki tarvitaan ymmärtämään jutussa mainittu faktatieto tutkimustuloksesta.
Lähteiden informaatio, eli faktatieto, oli täysin jätetty artikkelissa huomioitta.
On toki niin haastavaa käydä lähteet läpi. Kyllä se siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähteiden informaatio, eli faktatieto, oli täysin jätetty artikkelissa huomioitta.
On toki niin haastavaa käydä lähteet läpi. Kyllä se siitä.Halutessa pääsee varmasti tutustumaan materiaaliin.
- Anonyymi
Tuhosta ei voida puhua jos kapasiteetistä on lähtenyt 23%, mutta pitäähän sähköauto pelkoisen kirjoittaa jotain hurjaa ja huimaa.
- Anonyymi
Jutun mukaan. Tesla Model 3:n ajoakusta oli 96 300 kilometrin jälkeen jäljellä enää 84 prosenttia, eli auton alkuperäisestä toimintamatkasta oli toisin sanoen hävinnyt jopa lähes sata kilometriä. Jos toimintasäteestä lähtee 100 km, niin onhan sillä vaikutusta.
Lisäksi mainitaan, että runsaasti pikaladatuissa autoissa akkukapasiteettia on samoilla kilometreillä jäljellä vain 87 prosenttia. Kyseisessä analyysissä oli mukana noin 160 sähköautoa eri valmistajilta.
Pikaladatun akun kapasiteetin heikkeneminen näinkin paljon näinkin nopeasti on todettu aiemmin muun muassa diagnostiikkayritys Aviloon julkistamissa massamittauksissa. Niiden mukaan vain hidasladatuissa autoissa akun kapasiteetista on jäljellä 80 000 - 100 000 kilometrin ajon jälkeen keskimäärin 94,5 prosenttia.
Meinaako joku, että 94 prosenttia verrattuna 87 prosenttiin, ei olisi mitään vaikutusta?
- Anonyymi
Vertailun vuoksi, niin 300 000 km ajetun polttomoottoriauton tankissa on kuitenkin edelleen 100 % jäljellä tilavuudessa.
- Anonyymi
Onkos polttomoottori apulaitteineen uutta vastaavassa kunnossa? Niin, eipä taida olla…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkos polttomoottori apulaitteineen uutta vastaavassa kunnossa? Niin, eipä taida olla…
Uusi vastaaja en ole tuo jolta kysyit.
En huomaa eroa ainakaan vw 1.6 16v moottorissa, kaksi autoa tiedossa joilla on ajettu 320 - 360 000km, lambda anturi vaihdettu kumpaankin 250-300tkm nurkilla ja kumpaankin 1 kpl sytytyspuola sekin kymppien osa ja startit 60€ uusi tehdaskunnostettu. Vanhasta vain solenoidi rikki eli tietyllä tavalla turha uuden osto, itse muu startti erinomainen. Mutta niin halpa kunnostettu alkuperäinen bosch. 320 000km pätkäajoilla ei polta yhtään ylimäääräistä öljyä. Kiitos öljyjen vaihtamisen ja eikää ole kaasu pohjassa
EGR ja Kaasuläppä alkuperäiset puhdistettu noesta itse ajoissa niin ei tule ongelmia.
nissan sunnyn multivalve 1.4 moottori oli yli 300 000km ajettuna joskus kauan sitten ei siitä moottorista tiennyt oliko 30tkm vain 300tkm ajettu. Paljon hyviä koneita mennyt autojen mukana valitettavasti romuksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi vastaaja en ole tuo jolta kysyit.
En huomaa eroa ainakaan vw 1.6 16v moottorissa, kaksi autoa tiedossa joilla on ajettu 320 - 360 000km, lambda anturi vaihdettu kumpaankin 250-300tkm nurkilla ja kumpaankin 1 kpl sytytyspuola sekin kymppien osa ja startit 60€ uusi tehdaskunnostettu. Vanhasta vain solenoidi rikki eli tietyllä tavalla turha uuden osto, itse muu startti erinomainen. Mutta niin halpa kunnostettu alkuperäinen bosch. 320 000km pätkäajoilla ei polta yhtään ylimäääräistä öljyä. Kiitos öljyjen vaihtamisen ja eikää ole kaasu pohjassa
EGR ja Kaasuläppä alkuperäiset puhdistettu noesta itse ajoissa niin ei tule ongelmia.
nissan sunnyn multivalve 1.4 moottori oli yli 300 000km ajettuna joskus kauan sitten ei siitä moottorista tiennyt oliko 30tkm vain 300tkm ajettu. Paljon hyviä koneita mennyt autojen mukana valitettavasti romuksi!Niin ja manuaaliaihteisto toimii jopa paremmin kuin uutena, menee vaihteet kevyemmin päälle.
- Anonyymi
pitää kieltää myynti yksityisille E
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta781795Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181689- 161504
En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee12118450+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191183Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61172hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121126Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291121Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61099Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71094