Kun ihminen muuttuu

Anonyymi-ap

Mistä johtuu sellainen, olen kuullut muutamalta muultakin saman tyylistä, että mukava ja rakas ihminen muuttuu täysin kylmäksi ja julmaksi? Ja siis siinä vaiheessa on jo se kuuluisa salasuhde vireillä. Itselläni tilanne, jossa pitkä parisuhde lapsineen päivineen, harvoin riitoja, mukavaa vuorovaikutusta, toisen eteen tekemistä, auttamista, hellyyttä, välittämistä, puolin ja toisin eri tavoin.

Yhteisiä suunnitelmia ja vaimo vaikuttaa onnelliselta, ja minä myös. Kunnes, eräänä päivänä hän nyyhkyttää, ja sanoo ettei suhteessamme ole kaikki kunnossa, hän sanoo että kipinä on loppu. Kyselen mitä olen tehnyt väärin, ja mitä voin tehdä paremmin. Ei auta mikään, ei ole kuulemma minussa vikaa, että häntä vain ahdistaa ja ehkä menee ohi. Myöhemmin selvisi että oli jo tuossa vaiheessa pettänyt työkaverin kanssa.

Menee aikaa, ja yhtäkkiä mukava ja kiltti ihminen on muuttunut aivan erilaiseksi. Saan tekaistuja syytöksiä ties mistä. Tuntuu kuin jokin paholainen olisi vallannut vaimon mielen, suoranainen pahuus heijastaa kaikkia hänen ajatuksia. Lopulta hän jopa huijaa minulta rahaa itselleen, siirtää siis salaa tililtäni rahoja, ja siirtelee niitä omalta tililtään jonnekin äitinsä tilille turvaan. Hän myös mustamaalaa minua, puhumalla minusta pahaa selkäni takana, ja kuulen näistä asioista vahingossa eräältä henkilöltä. Todella siis julmaa mustamaalausta, sellaista mitä en voisi ikipäivänä kenestäkään ihmisestä keksiä.

Mikä saa ihmisen muuttumaan niin julmaksi? Joskus olen miettinyt, että meneekö ihmiseen oikeasti jokin demoni tms, joka saa toimimaan tällä tavoin, mitä ei ikinä voisi edes kuvitella kyseisestä ihmisestä? Vai voiko ihminen piilotella todellista luonnettaan, 15 vuoden ajan, ja pitää hyvän ihmisen naamiota niin kauan yllään? Niin että tulen täysin yllätetyksi, enkä näe mitään merkkejä tuona aikana. Mikä saa aikaan muutoksen hyvästä pahaksi?

11

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdevuodet tuon aiheuttaa ja paljon muutakin. Ensioireet ilmenevät munasarjakkaassa noin 40 ikävuoden paikkeilla.

      • Anonyymi

        Ymmärrän että vaihdevuodet aiheuttaa mielialan heilahtelua. Mutta en jaksa uskoa että pelkät vaihdevuodet muuttaisi ihmisen niin demonisen pahaksi, että suorastaan haluaa tuhota toisen ihmisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän että vaihdevuodet aiheuttaa mielialan heilahtelua. Mutta en jaksa uskoa että pelkät vaihdevuodet muuttaisi ihmisen niin demonisen pahaksi, että suorastaan haluaa tuhota toisen ihmisen.

        Heilahtelua aiheuttaa, mutta epätasapainoista. Jokainen heilahdus nitkauttaa katkeruuden ja kostonhimon puolelle, kunnes on muutamien kuukausien päästä itse paholainen.


    • Anonyymi

      Missä tapaisitte?

    • Anonyymi

      Puolisosi on tehnyt ja tekee edelleen vävrin. Ilmeisesti tuo kaivaa hänen omaatuntoaan ja hän on valinnut tuoda pahan olonsa noin esiin.

      En tiedä ratkaisua ongelmaan. Puolisosi on se itse löydettävä. Kunnon rehellinen keskustelu saattaisi olla paikallaan. Jos lapsenne ovat vielä kotona, he kärsivät tilanteesta eniten. Heidän kuvansa aikuisista kieroutuu pahasti.

    • Anonyymi

      Arvailuksi menee.
      Vahva epäily että jutut kulkee takanasi.

    • Anonyymi

      Puhuminen auttaa, jos toiseen voi luottaa? Jos kumppanisi on jäänyt kiinni pettämisestä, uskon sen kalvavan hänen mieltään, ehkä on neuvoton ja pelkää sinussa niitä piirteitä, joita löytää nyt itsestään? Epävakaa ihminen on petollinen, hän on omien tekojensa myötä epävakaa, tietää tehneensä väärin, muttei osaa käsitellä asiaa oikein, eikä löydä ulospääsyä yksin? Eikä osaa järkevästi asioita käsitellä?

      Pelkää oman maineensa puolesta, eikä luota sinuun tekojensa takia. Siksi ennakoi tulevaa ja siksi harrastaa näitä mustamaalaamisia, pyrkii heikentämään sinun asemaa, jotta sinun uskottavuus ei olisi niin vahva, jos alkaisit käyttäytymään hänen lailla? Pelko synnyttää epävarmuutta ja luottamuksen puutetta. Nämä vain omia ajatelmia.

      Kaikista meistä löytyy hyvä ja huono minä, myös vaimostasi. Huono minä paljastuu yleensä luottamuksen puutteen takia, ihmettelen sitä, jos tiedostaa tehneensä väärin ja että on yksin syypää kaikelle, miksi käyttäytyy näin vai etkö kerro omaa osuuttasi ja totuutta, miksi tilanne on kärjistynyt näin kuin annat ymmärtää?

      Riidat vaatii aina vähintään kaksi, harvemmin syyllinen on pelkästään toinen? Tosin mun isä tuntui olevan, oli sota-ajan lapsi, ehkä sillä oli myös oma vaikutus asioihin ja teki hänestä sen mitä oli? Oli vähemmän sosiaalinen ja luotettava ihminen. Tukea ja turvaa häneltä harvemmin sai.

      Minun isä oli narsistinen, osasi itsensä puhua aina kärsiväksi osapuoleksi, kun löysi itselleen uuden naisen. Naiset sääli häntä, et miten noin hyvä ihminen voi joutua kokemaan näin ikäviä asioita, väitti valkoisen mustaksi ja syyt oli aina jossain muualla kuin hänessä. Totuus oli kaikkea muuta kuin se mitä isämme väitti. Näin itse koen.

    • Anonyymi

      Mitään hedelmällistä keskustelua hänen kanssaan en ole saanut tuo jälkeen aikaiseksi. Hän pakenee kaikkea keskustelua. Kyllä, riitaan tarvitaan aina kaksi, mutta tätä ennen riitoja ei hirveästi ollut, varmaan kaikilla huonoja päiviä on ja joskus tulee tokaistua tyhmästi, mutta ei niitä voi tähän laskea. Kaikki paha olo on tietyllä tavalla syntynyt tyhjästä, ja hän vaikuttaa enemmänkin kylmältä ja laskelmoivalta psykopaatilta, mitä hän ei aiemmin ole ollut. Hän laittaa kaikki keskustelut kiertämään kehää, eikä mikään vastaantuloni ja joustavuuteni ole riittänyt.

      • Anonyymi

        Siis tilanne on kärjistynyt sen takia, että yhtäkkiä ei ollut enää kipinää. Kärjistyminen sai alkunsa työpaikkaromanssista. Näin siis pähkinänkuoressa. Mikään riita ei ole tähän johtanut, vaan joku sattuma ehkä, en osaa sanoa. Tuntuu kuin jokin paholainen olisi vallannut hänet. Niin eri ihmiseksi hän muuttui, hylkäsi jopa henkisesti omat lapsensa, jotka ovat pääasiassa minun vastuullani. Jotenkin hän on muuttunut sellaiseksi, että yrittää poimia elämässään rusinoita pullasta, eikä siedä mitään tavallista ja tylsää arkea.


    • Anonyymi

      Ihan kuin omasta elämästä. En aiheuttanut riitoja, jostain syystä vaimo vain halusi riidellä, vältellä jne. Seksi hyytyi kunnes yhtäkkiä piristyi ihan villiksi ja taas hiljeni. En kelvannut mihinkään. Ihmettelin, miksi vaimoni on niin paha minua kohtaan ja muita kohtaan ystävällinen. Puhuminen ei auttanut. Vaimo ei kuullut mitä sanoin. Ja pariterapiaan hän ei halunnut. Vaimo täytti kaikki pettämise merkit. En saanut ikinä kiinni pettämisestä. Outoja sanoja kyllä karkasi vaimon suusta. Lopulta meinasin erota kun hyvästä parisuhteesta ei ollut mitään jäljellä. Sitten vaimo muuttui takaisin siksi ihmiseksi jonka aikaisemmin tunsin.

      • Anonyymi

        Kommentoin tuota omaa kirjoitustani.

        Vaimo käyttäytyi tuolloin juuri kuin pahan riivaama niin kuin ap kuvaili. Nyt vaikka kaikki on jälleen hyvin, en oikein osaa enää samalla tavalla rakastaa, niin ilkeä oma vaimoni oli minua kohtaan. Epäilen vaimossani piilonarsistia.

        Olen itse todella ymmälläni mitä parisuhteessa tapahtui. Miksi joku voi muuttua niin eri henkilöksi...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2752
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      248
      2713
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2376
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      203
      1861
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1338
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1244
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1142
    Aihe