Varietee esikoisstudiokiekko, myrskyn jälkeen ja äänet sekä nuorallatanssija(se on hieman epätasainen levy tosin mut esim joutsenlaulu, napoli ja laulu meille kahdelle on huippuhetkiä korvaparilleni). Äänet sisältää paljon kappaleita jotka on syystä tai toisesta jääneet yön kokoelmalevyiltä unohduksiin ellei lasketa lasisilmää joka yleensä löytynyt useilta eri yön kokoelmilta. Äänet levy sisältää paljon eri piilotettuja kitarajuttuja. Eräs yön entinen jäsen sanoi minulle että hän pitää tätä levyä varieteen ohella kovimpana yö-julkaisuna. Yhdyn tähän, mut eipä tuo myrskyn jälkeen paljoa jälkeen jää noista kahdesta. Myrskyn jälkeen sisältää esim eeppisen vain vuoksi toisten kappaleen. Tätä biisiä kehuin yön fanisivuilla (naamakirja = facebookki) eikä kukaan oikein ollut kanssani samaa mieltä. Pidän myös myrskyn jälkeen levyn kappaleista enkelille, niin paljon me teihini luotettiin ja onnellinen perhe(jonka sanoittanut pelle miljoona).
Levyn sävellykset on jääneet hämärän peittoon ja vähän sama juttu myös äänet levyä koskee eli kappaleiden säveltäjäksi on merkitty koko bändi mut siihen liittynee joku tietty juttu miksi näin on tehty. Tuohon aikaan noilla kahdella levyllä soittivat mm markku petander(rytmikitara), jani viitanen(soolosähkökitara), veikko veki lehtiranta(rummut), olli lindholomi (laulu&päävokaalit) ja juha raäuang basso(maailman vaikein nimi kirjoittaa oikein!).
Eli siis mä nautin toden teolla näistä yön 80-luvun levyistä. On paljon tullut kuunneltua myös paria muuta 80-luvun yö levyä eli nuorallatanssija, lanka palaa(1988) ja toinen puoliaika(1989. Lanka palaa levyltä nousee suosikeikseni laulu rakkaudelle, tia-maria ,pojat(jonka kappaleen bassojuttu kertosäkeen jälkeen on eeppinen), viimeisen hetken kyyneleet ja mutta kun tulee aamu. Äänet levyltä nousee suosikeikseni arpa on heitetty, lasisilmä, hyvää yötä(oi mikä kauneus!), äänet ja et ole liian villi oppimaan(jossa niin väliosa kuinb kertosäe tosi hyvin onnistunut + kitarajutut) ja toinen puoliaika levyltä suosikkejani ovat köynnös, levoton mieli ja juokse lujaa(mielosen sävellys). Juokse lujaa on aika punk-henkinen sanoitus.
Myöhemminkin toki yö on tekeny hyviä levyjä kuten vuoden 2002 rakkaus on lumivalkoinen. Mut yö on yö minulle = 1980-luku. Silloin musa oli heillä enempi originaalia ja luomutyylisempää. Aidompaa.
Yö yhtyeen parhaat vaiheet minulle
Anonyymi-ap
0
115
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827