Miljoonasade ;alkuaikojen hyvyys on aina korville huippujuttu

Anonyymi-ap

Esim levy vain nopeat elävät joka täynnä pullollaan hyvää materiaa kuten nimibiisi tai vaikkapa coveri rokkibändi wounded knee tai vaikkapa harakan suudelma tai kolmen helmen motelli. Loistavaa 80-luvun miljoonsadetta on myös levyt pesuhuoneesta keittiöön ja laukauksia viulukotelossa. Harmi että laatu alkoi mennä huonompaan suuntaan 90-luvulla mut vielä 92 lelukaupan häät studiolevyllä oli ihan asiallinen meno ns kokonaiskuvassa, mut sen jälkeen tullut epätasaisempia levyjä.Varmaan se on aika monelle musantekijälle melko tyypillistä että uran alkuvaiheissa tehdään ne parhaat jutut jonka jälkeen on vaikea enää keksiä koukkuisia ja mielenkiintoisia juttuja. Ehkä näin, en tiedä. Alussa musa oli luomumpaa. Ihan ekalla studiolevyllä(pesuhuoneesta keittiöön) soundimaailma oli raskaampi mut yhtye teki heti debyyttistudiolevyn jälkeen muutoksen soittamiseen eli soittamisen soundiin nimenomaan tarkemmin sanottuna. Soitto oli sitten vähemmän isosoundista. Ja ei ehkä miljoonasateen musaa pidäkään soittaa liian isoin soundein. Rokkibändi wounded knee kappaleeseen liittyy upea muisto kun vanhempieni työreissulla minä ja mun pikkuveli volkswagen golfin takapenkillä istuttiin ja isä ajoi haapajärvellä levonperän mäkistä tietä ja aina jokainen mäki kouraisi vatsan pohjasta ja auton c-kasettiaukosta soi tuo kyseinen laulu.

5

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jee

• Anonyymi

Alku määrittää luomusti myöhempää.

Köyhät ja Desperadot on aika hyviä nykymoderneja lauluja. Pitäisi ottaa kuunteluun Miljoonalaskeuman kultakausi muutenkin.

• Anonyymi

debyytillä on huippujuttu laadukkaat sävellykset mut haittaa heikki salon ylikova laulu että laulu menee yli eli sen takia mun on käytännössä mahdotonta kuunnella niitä lauluja. Eli viittaan levyyn pesuhuoneesta keittiöön. Jos kuuntelenkin levyä niin valkkaan vain pari biisiä, muuten menee kuuntelukelvottomaksi .

• Anonyymi

enite kolahttaa levy vainnopeat elävät (89)
        mul on se levy CD:nä. Laukauksia viulukotelossa löytyy sekä C-kasettina kuin myös CD:nä.

vain nopeat elävät täynnä täysosumia. Samana vuonna 89 tekivät toisen studiokiekon myös = veitsen valossa

bändiä ei ainakaa voinu moittia aktiivisuudesta kunniitä levyjä tuli paljo vuosien 87-94 aikajaksolla. Vuonna 94 tais julkaista kaksi levyä = vieraalla maalla ja sen toisen nimi ei tuu mielene. Vuotta aiemmin 93 oli muyistaakseni hevonen ja madonna.

vuonna 90 tais julkaista joululevyn = minisingle/mini EP ellen väärin muista mut onko sulla tarkempaa tietoa jos on niin kertoisitko kiitos?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

debyytillä on huippujuttu laadukkaat sävellykset mut haittaa heikki salon ylikova laulu että laulu menee yli eli sen takia mun on käytännössä mahdotonta kuunnella niitä lauluja. Eli viittaan levyyn pesuhuoneesta keittiöön. Jos kuuntelenkin levyä niin valkkaan vain pari biisiä, muuten menee kuuntelukelvottomaksi .

Raju nuori rokkisolisti Hessu saattoi koittaa vähän ylikovaa matkia englantia vähän ylikovaa matkinutta Alankoa ym. skeneveljiä. Onneksi tässäkin tapauksessa biisit voi kuitenkin kuvitella laulettuna luontevasti suomeksi, kuten nykypopissa ei aina niin hyvin voi.

Kyyneleitä joulupuurossa / Joulurauhaa (1989) ?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      118
      4339
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      150
      3689
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      97
      3467
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      129
      1740
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      37
      1575
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1211
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1154
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe