Poikaystäväni sanoo usein, että minä en häntä ikinä jättäisi, sillä minusta ei siihen olisi. Hän uskoo, että "huikean" kolmen vuoden seurustelun jälkeen, ei voi enää erota, eikä voisi siis ikinä kuvitella myöskään jättävänsä minua. Itseäni on kuitenkin ruvennut nyt tosissaan ärsyttämään hänen käytöksensä, mikä kaikki johtuu vain siitä, että hän pitää minua niin itsestäänselvyytenä. Jos hän on esimerkiksi loukannut minua pahasti ja puhun hänelle asiasta, hän myöntää, että kaikki mitä sanon menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hän ei piittaa, sillä enhän minä hänen mukaansa mihinkään kuitenkaan ikinä häviä. Hän sanoo jumaloivansa minua ja osoittaa sen monella eri tavalla. Hän on sanonut, ettei kestäisi jos menettäisi minut, mutta ei hän kuitenkaan näytä pelkäävän sitä.
Nyt hän haluaa muuttaa yhteen, mutta itse en tähän vielä ole valmis, sillä luulen, että yhteenmuutto tekee minusta vielä enemmän itsestäänselvyyden. Tiedän olevani kaunis, sillä saan paljon huomiota kadulla ja baarissa poikaystävälläni on tekemistä hätistellessä miehiä ympäriltäni. Poikaystäväni kaverit ovat sanoneet sekä minulle että poikaystävälleni, että poikaystäväni on todella onnekas kun on löytänyt niin upean tytön. Eli tämä itsestäänselvyytenä pitäminen ei johdu siitä, että minua ei kukaan muu huolisi, vaan kyse on varmasti pelkästään kiltteydestäni. Ainakin niin epäilen. Poikaystäväni ei esimerkiksi koko kolmen vuoden aikana ole viettänyt yhtään yötä kotona yksin, niin että minä olisin ollut matkoilla, bilettämässä tms. Jos olen ollut yksin baarissa, hän soittelee huolissaan ja kyselee miehistä, jolloin minulle tulee niin paha mieli hänen puolestaan, että lähden aikaisin hänen luokseen. Tai jos olen kaverini luona kylässä, hän soittaa minulle vähintään puolen tunnin välein ja ihmettelee mikä kestää niin kauan, jolloin vihdoin jätän keskustelut kaverini kanssa kesken ja suuntaan poikaystäväni luokse.
Hän puolestaan matkustelee ja on paljon kavereittensa kanssa. Minä taas yritän sovittaa menoni hänen menojensa mukaan.
Älkää pliis haukkuko minua nyt täysin, vaan antakaa neuvoja, miten muutan käytöstäni. Olen ainakin huomannut nyt virheeni ja haluan muuttua. Ja onko mielestänne enää mitään mahdollisuutta pelastaa tätä suhdetta, vai pitääkö minun aloittaa joskus uusi suhde sitten kun olen kypsempi ja todella muuttunut. Onnistuuko siis muuttuminen samassa parisuhteessa ja jos niin miten? Mikä minua vaivaa?
Itsestäänselvyys
9
1247
Vastaukset
- Pepperonikas
...................
- Liian kiltti
Niin no olenhan mä tuonkin kuullut joskus, ja varmasti pitää toisinaan paikkansa. Mutta olisi kyllä joskus kiva saada arvoa ajatuksilleen, jos toinen on oikeesti loukannut.
- siltä että
poikaystäväsi ei välitä susta sanoistaa huolimatta. kokeiles jättää vastaamatta puheluihin vaikka pariksi päiväksi, jos tajuaisin vihjeen.
näyttäisi myös siltä, että sillä on ongelmia mustasukkaisuuden kanssa, kuten myös sulla mutta päinvastaisia. sä saisit olla enemmän mustasukkainen sen menoista ja se vähemmän sun menoistasi.
yhteenmuuttoa ei kannata tosissaan miettiä ennenkä saatte asian ratkaistua.- Lastu
Mikä on saanut sinut katkeraksi? Minulta putoaa kyynel ajatellessani, kuinka monta ydinvoimalaa pelkkä katkeruutesi muuttaminen sähköksi korvaisi.
"poikaystäväsi ei välitä susta sanoistaa huolimatta"
Unohdit lisätä, että myös teoistaan huolimatta. Ihanaa, olet oikea asiantuntija, kun pystyit sen tuon subjektiivisen jutun perusteella sanomaan.
"sä saisit olla enemmän mustasukkainen sen menoista ja se vähemmän sun menoistasi"
Miksi sun mielestä taas ihmisten pitäis muuttaa omaa persoonnallisuuttaan. Eiköhän jokainen ole niin mustasukkainen kuin haluaa ja katso itse haluaako muuttua.
"yhteenmuuttoa ei kannata tosissaan miettiä ennenkä saatte asian ratkaistua."
God bless USA! Olemme jostakin sentään samaa mieltä.
- ssssssss
Opi kysymään mitä itse haluat, äläkä mene muiden mielen mukaan.
- Lastu
Okei, tosi ikävää, mutta kaksi lausetta jäi oikein iloisesti mieleen:
"Jos olen ollut yksin baarissa, hän soittelee huolissaan ja kyselee miehistä"
"jos olen kaverini luona kylässä, hän soittaa minulle vähintään puolen tunnin välein ja ihmettelee mikä kestää niin kauan"
Ja noiden jälkeen väität, että hän pitää sinua itsestäänselvyytenä.
No joo, ei todellakaan kannata jättää puheluihin vastaamatta tai olet yhtä tyhmä kuin tuon vastauksen kirjoittajakin. Se hiertäisi välejänne pahemmin. Tuon puolentunnin välein soittelun ja muun "turhan" mustasukkaisuuden hoidat helpoiten jättämällä hänet kiemurtelemaan siihen. Eli et pilaa iltaasi, vaikka hän olisi kuinka huolissaan, sanot vaan että älä huoli jne. Miten voit olettaa, että hän muuttuisi, jos et totuta häntä tuollaisiin tilanteiseen, vaan hypit kiltisti hänen pillinsä mukaan? Taidat olla paitsi kiltti, myös tyhmä.
"Hän sanoo jumaloivansa minua ja _osoittaa sen monella eri tavalla_"
"poikaystävälläni on tekemistä hätistellessä miehiä ympäriltäni"
Ja kuitenkin:
"Hän on sanonut, ettei kestäisi jos menettäisi minut, mutta _ei hän kuitenkaan näytä pelkäävän sitä_"
Eikö muiden miehien hätistely ja jumaloinnin osoittaminen näytä sen, että hän pelkää menettävänsä sinut?
"Hän ei piittaa, sillä enhän minä hänen mukaansa mihinkään kuitenkaan ikinä häviä."
Näinkö hän on sinulle sanonut? Miksihän hän sitten on sanonut myös: "Hän on sanonut, ettei kestäisi jos menettäisi minut"
Eikö se mielestäsi sisällä oletuksen, että hän saattaa myös sinut menettää?
"Eli tämä itsestäänselvyytenä pitäminen ei johdu siitä, että minua ei kukaan muu huolisi, vaan kyse on varmasti pelkästään kiltteydestäni."
Jo se, että joudut tuollaista asiaa itsellesi ja meille todistelemaan osoittaa sen, että sinulla on aika huono itsetunto. Sitä voit korotella, vaikka ajattelemalla sitä, mitä poikaystäväsi kaverit sinusta puhuvat.
"Poikaystäväni sanoo usein, että minä en häntä ikinä jättäisi, sillä minusta ei siihen olisi."
Kun sen tarpeeksi usein sanoo, se muuttuu todeksi. Näin varmaankin poikaystäväsi ajattelee. Hän toistelee tuota lähinnä todistaakseen itselleen, että sinä pysyt hänen vieressään, eikä niinkään siksi, että pitäisi sinua itsestäänselvyytenä.
"Jos hän on esimerkiksi loukannut minua pahasti ja puhun hänelle asiasta, hän myöntää, että kaikki mitä sanon menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos."
Tuo on ainoa vika, jonka tekstisi perusteella poikaystävästäsi löydän, mutta kaikissa meissä on vikamme.
"Onnistuuko siis muuttuminen samassa parisuhteessa"
Tämmöisiä lauseita lukiessa ymmärtää, miksi parisuhteet päättyvät niin usein eroon. Onnistuuko? Mitä se vaihtaminen siihen asiaan vaikuttaa.
"Mikä minua vaivaa?"
Monen rivin paskanjauhannan jälkeen päästiin itse asiaan. Sinua vaivaa erityisesti huono itsetunto ja epävarmuus. Kuitenkin syy on myös siinä, ettette poikaystäväsi kanssa ymmärrä toisianne. Sinä tulkitset häntä väärin ja olet ehkä liian kiltti hänelle. Niin kuin heti aluksi sanoin, miten hän voi muuttua, jos et laita häntä vääntelemään mustasukkaisuudessaan? Jos et tähän pysty, niin sitten kai pitää harkita eroakin, mutta yritä nyt edes ensin! Jos et muutu, niin et tule kyllä koskaan löytämäänkään "sitä oikeaa"
Sitten ihan off-topic:
Säälittävää nähdä kuinka paljo katkeria naisia täällä liikkuu. Heti ekana oli joku vastaamassa "Mies on ihan paska jätä se, ei se susta välitä kuhan sanoo"... Yrittäkää nyt edes vähän hillitä tota negatiivisuuttanne.
Hyvää Kesää kaikille! Toivoo Lastu.- Lastu
Ota huomioon, että huono itsetunto ja asioiden tuolla tavalla tulkitseminen saattaa johtaa pettämiseen... Ei niinkään miehen, vaan sinun itsesi.
- -Kaveri-
Kaverillani on juuri samanlainen suhde ja näin ystävän näkökulmasta se on todella raivostuttavaa, kun ei nykyisin voi enää edes baariin lähteä, koska joka kerta mies onnistuu pilaamaan kaverini fiiliksen mustasukkaisuudellaan. Sitten kaverini viestittelee ja soittelee poikaystävänsä kanssa puolen tunnin välein eikä ollenkaan pysty keskittyä rentoutumiseen, ystäviensä kanssa olemiseen ja hauskanpitoon, kun koko ajan miettii, että mitäköhän se kulta ajattelee. Lopulta aina kaveri lähtee liian aikaisin poikaystävän luokse eli antaa hänen pompottaa itseään ihan täysin. Luonteen heikkoutta sanon minä!
Sitten heillä on aina hirveitä riitoja mitättömistä asioista ja kaverini haukkuu poikaystäväänsä ja valittaa, mitä hän on taas tehnyt, mutta seuraavan kerran, kun näemme, on kaikki muka kunnossa eikä "meillä mitään ongelmia koskaan ole ollutkaan". Tämän takia olen alkanut tosissani epäilemään ennen niin hyvän ystäväni älykkyyttä. Ei tällaista kauaa jaksa katsoa vierestä, kun toinen kärsii läheisriippuvaisessa suhteessa ja valittaa jatkuvasti riidoista, mutta ei kykene muuttamaan suhdetta tai jättämään miestä. Riskinä on, että ystävät kaikkoaa lopulta. Sitä hänen poikaystävänsäkin yrittää eli saada meidän välejä poikki. Hän on mm. valehdellut minun tekemisistäni, vaikka tosiasiassa hän on itse tehnyt kaikenlaista pahaa ja pelkää, että ystäväni uskoo ennemmin minua kuin poikaystäväänsä.
Nyt he ovat suunnittelemassa yhteisen asunnon hankkimista, vaikka 2 viikkoa sitten kaverini pinna oli täysi ja harkitsi vakavasti miehen jättämistä. Mies ihan selvästi pelkää menettävänsä tyttöystävänsä ja yrittää siksi sitoa tätä tiukemmin itseensä yhteisen asunnon hankkimisella. - Sleepflower
tottakai se pitää sua itsestäänselvyytenä jos koko ajan tanssit sen pillin mukaan....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576