apua en osaa
miten kajaalit laitetaan?
55
37459
Vastaukset
- ninkku
kajaalia laitetaa silmään.siihen kohtaan mis alaripset kasvaa.voi laittaa myös sinne mis yläripset kasvaa:)
onnea yrityksille! ;)- miia*
Nii justiinsa eli kajalia käytetään yleensä siinä silmän limakalvolla, eli alaripsien yläpuolella. Väritetään vaan varovasti kynällä (tai siis vedetään viiva) alaripsien sisäpuolelle siihen limakalvolle, musta tekee katseesta tarkan ja vaalea kajal suurentaa ja "avaa" silmää. Kantsii harjotella ettei töki kovin silmään. :)
Ja kynärajaus on sitten eri asia, en tiiä tarkoititko sitä mutta vastasin nyt tuohon miten kajalia yleensä laitetaan :P - tyhhmä
miia* kirjoitti:
Nii justiinsa eli kajalia käytetään yleensä siinä silmän limakalvolla, eli alaripsien yläpuolella. Väritetään vaan varovasti kynällä (tai siis vedetään viiva) alaripsien sisäpuolelle siihen limakalvolle, musta tekee katseesta tarkan ja vaalea kajal suurentaa ja "avaa" silmää. Kantsii harjotella ettei töki kovin silmään. :)
Ja kynärajaus on sitten eri asia, en tiiä tarkoititko sitä mutta vastasin nyt tuohon miten kajalia yleensä laitetaan :Pjoo tarkotin tota sillee mut ei mul oo viel mitää meikkei ees, voisitsä kertoo samal kynä rajauksen ja sillee pitäis varmaa ostaa jotai et vois treenailla:P
- Ujo ja arka
miia* kirjoitti:
Ja kynärajaus on sitten eri asia, en tiiä tarkoititko sitä mutta vastasin nyt tuohon miten kajalia yleensä laitetaan :PKaupungilla näkyy näitä gootteja, jotka vetelee sellasii hienoja mustii viivoja niitten silmien ympärille.
Tekeekö ne sen kajaalilla? Jos ei, voitko kertoo millä ja miten ne tehää? - Sanna
miia* kirjoitti:
Ja kynärajaus on sitten eri asia, en tiiä tarkoititko sitä mutta vastasin nyt tuohon miten kajalia yleensä laitetaan :PJust, itse olen meikannut kohta 13 vuoden ajan, ja kajali kuuluu lempparituotteisiin. Olen kajaliriippuvainen ;)
Onko nyt nuorten keskuudessa "muotia" käyttää kajalia vain alaluomella? Itse kun käytän sitä arkimeikeissä vain yläluomella, vedän ohuehkon viivan ihan ripsien juureen. Tällä tavalla saan syvyyttä katseeseen ja ripset näyttävät tuuheammilta. Arkena käytän ruskeaa kajalia, juhlana mustaa kajalia tai sitten eyelineriä.
Kajalia käytetään juuri kynarajauksen tekoon, ja mielestäni "yleensä" laitetaan kajalia molempiin luomiin. Näyttäähän se melko tyhmältä, jos on rajaus vain alaluomella. Tai ehkä te "yleensä" vain alaluomeen kajalia laittavat sitten hoidatte yläluomien meikkaamisen esim. eyelinerillä ja luomiväreillä, jolloin tulos saattaa olla parempi.
Näin tällainen 25-vuotias vanhus asiasta ajattelee. - tyhhmä
Sanna kirjoitti:
Just, itse olen meikannut kohta 13 vuoden ajan, ja kajali kuuluu lempparituotteisiin. Olen kajaliriippuvainen ;)
Onko nyt nuorten keskuudessa "muotia" käyttää kajalia vain alaluomella? Itse kun käytän sitä arkimeikeissä vain yläluomella, vedän ohuehkon viivan ihan ripsien juureen. Tällä tavalla saan syvyyttä katseeseen ja ripset näyttävät tuuheammilta. Arkena käytän ruskeaa kajalia, juhlana mustaa kajalia tai sitten eyelineriä.
Kajalia käytetään juuri kynarajauksen tekoon, ja mielestäni "yleensä" laitetaan kajalia molempiin luomiin. Näyttäähän se melko tyhmältä, jos on rajaus vain alaluomella. Tai ehkä te "yleensä" vain alaluomeen kajalia laittavat sitten hoidatte yläluomien meikkaamisen esim. eyelinerillä ja luomiväreillä, jolloin tulos saattaa olla parempi.
Näin tällainen 25-vuotias vanhus asiasta ajattelee.voiks eye lineria laittaa myös silmän ala puolelle vai laitetaanko se kajaalilla, mitä eroo on eye lineril ja kajaalil? entä miten se tehää kun laitetaan jotai eye linerii tai öö sillee ripsen ja silmän välii.
- Sanna
tyhhmä kirjoitti:
voiks eye lineria laittaa myös silmän ala puolelle vai laitetaanko se kajaalilla, mitä eroo on eye lineril ja kajaalil? entä miten se tehää kun laitetaan jotai eye linerii tai öö sillee ripsen ja silmän välii.
Kajal on kynä, se on yleensä melko pehmeä ja helppo käyttää ja sillä rajaus on ehkä hieman paksumpi kuin eyelinerillä.
Eyeliner on tussimainen, yleisin eyeliner on pensselimainen ja väriä on pienessä "pullossa" johon pensseli kastetaan. Eyelineriä on hieman vaikeampaa saada siistin näköiseksi kuin kajalia. Molemmat tosin vaatii harjoittelua.
Kyllä eyelineriä varmasti voi laittaa silmän alapuolelle, mutten laittaisi sitä tuohon limakalvoon. Mutta jos teet rajauksen alaripsien alle voit käyttää eyelineriä, ja ripsien yläpuolelle (eli siihen limakalvolle) sitten kajalia.
Eyelineriä voi yrittää "tukkia" ripsien väliin, tätä joskus suositellaan tuuhempien ripsien vaikutuksen aikaansaamiseksi. Eli sillä tussin kärjellä tukitaan väriä ripsien välisiin aukkoihin. Mutta silmän ja yläripsien väliin en lähtisi sitä laittamaan.
Jos paikkakunnallasi on Body shop kannattaa mennä sinne kyselemään meikkausvinkkejä tai meikkaustuntia. Ainakin oman kotipaikkakunnan Body Shop tarjoaa tällaista palvelua, ilmaiseksi!! Muutenkin kannattaa ostaa meikit kaupasta, josta voi kysyä neuvoa myyjältä, itse ostin ekan eyelinerin juuri Body shopista, ja myyjä kyseli osaanko käyttää sitä. Joten rohkeasti vaan neuvoja kyselemään, - pulla
Sanna kirjoitti:
Kajal on kynä, se on yleensä melko pehmeä ja helppo käyttää ja sillä rajaus on ehkä hieman paksumpi kuin eyelinerillä.
Eyeliner on tussimainen, yleisin eyeliner on pensselimainen ja väriä on pienessä "pullossa" johon pensseli kastetaan. Eyelineriä on hieman vaikeampaa saada siistin näköiseksi kuin kajalia. Molemmat tosin vaatii harjoittelua.
Kyllä eyelineriä varmasti voi laittaa silmän alapuolelle, mutten laittaisi sitä tuohon limakalvoon. Mutta jos teet rajauksen alaripsien alle voit käyttää eyelineriä, ja ripsien yläpuolelle (eli siihen limakalvolle) sitten kajalia.
Eyelineriä voi yrittää "tukkia" ripsien väliin, tätä joskus suositellaan tuuhempien ripsien vaikutuksen aikaansaamiseksi. Eli sillä tussin kärjellä tukitaan väriä ripsien välisiin aukkoihin. Mutta silmän ja yläripsien väliin en lähtisi sitä laittamaan.
Jos paikkakunnallasi on Body shop kannattaa mennä sinne kyselemään meikkausvinkkejä tai meikkaustuntia. Ainakin oman kotipaikkakunnan Body Shop tarjoaa tällaista palvelua, ilmaiseksi!! Muutenkin kannattaa ostaa meikit kaupasta, josta voi kysyä neuvoa myyjältä, itse ostin ekan eyelinerin juuri Body shopista, ja myyjä kyseli osaanko käyttää sitä. Joten rohkeasti vaan neuvoja kyselemään,Ajattelin nyt sitten tähän samaan viestiketjuun laittaa oman kysymykseni (ehkä tämä kiinnostaa myös ketjun aloittajaa?). Eli siis entäs, kun tuntuu että vaikka tekisin kuinka kiinni ripsien rajaan tuon rajauksen, näyttää silti että rajaus "on ilmassa"? Vaikka tökkisin väriä vielä ripsien väleihinkin. Tuntuu, että on pakko vähän "värittää" yläripsien limakalvoa kajalilla, jotta rajaus näyttää hyvältä. Jälki on kyllä ihan hyvä, mutta on inhottavaa hommaa tehdä tollasta rajausta sisään (tökin koko ajan silmääni) eikä se edes tunnu lähtevän meikinpoistoaineilla :(.
Eli oisko muita vinkkejä siistiin lopputulokseen, ilman tota kajalin käyttöä silmän "sisällä".
Anteeksi näin pitkä viesti. - Sanna
pulla kirjoitti:
Ajattelin nyt sitten tähän samaan viestiketjuun laittaa oman kysymykseni (ehkä tämä kiinnostaa myös ketjun aloittajaa?). Eli siis entäs, kun tuntuu että vaikka tekisin kuinka kiinni ripsien rajaan tuon rajauksen, näyttää silti että rajaus "on ilmassa"? Vaikka tökkisin väriä vielä ripsien väleihinkin. Tuntuu, että on pakko vähän "värittää" yläripsien limakalvoa kajalilla, jotta rajaus näyttää hyvältä. Jälki on kyllä ihan hyvä, mutta on inhottavaa hommaa tehdä tollasta rajausta sisään (tökin koko ajan silmääni) eikä se edes tunnu lähtevän meikinpoistoaineilla :(.
Eli oisko muita vinkkejä siistiin lopputulokseen, ilman tota kajalin käyttöä silmän "sisällä".
Anteeksi näin pitkä viesti.Hmm, itse en ole ikinä laittanut kajalia yläripsien alle, eli limakalvolle. Jo ajatus tuntuu ikävältä, tuommonen ärsyttää varmasti silmiä.
Yritin oikein miettiä, miten teen ja miltä tulos näyttää kun teen kajalia, ja tässä vähän pohdintaa: Teen rajauksen terävällä kynällä ripsien tyveen, tarvittaessa käytän topsia rajan pehmentämiseen. Sitten lisään luomivärin, taivutan ripset ja laitan pari kerrosta mustaa ripsaria. Kyllähän ripsien ja silmän väliin jää "tyhjää", eli tuo limakalvo jota todellakin jätän meikkaamatta. Mutta näinhän se kuuluu olla, harvoin (tai en koskaan) olen nähnyt ihmisiä joilla on mustattuna tuo limakalvokin.
Laitathan sinä ripsaria ripsien tyveen asti? Ja taivutatko ripsiä ennen ripsarin laittoa?
En oikein voi muita neuvoja antaa kuin harjoittelu. Kannattaa tietysti myös panostaa hyvään kajaliin, joka ei ole liian pehmeä eikä liian kova. Kannattaa myös pitää kajali hyvin terotettuna, ennen terotusta sitä voi laittaa pakastimeen hetkeks.
Kyllä se siitä! :) - Joku**
tyhhmä kirjoitti:
voiks eye lineria laittaa myös silmän ala puolelle vai laitetaanko se kajaalilla, mitä eroo on eye lineril ja kajaalil? entä miten se tehää kun laitetaan jotai eye linerii tai öö sillee ripsen ja silmän välii.
Eyelinerilla tehdään silmän ulkorajaus, rajauskynää voi käyttää myös alarajaukseen ripsien tyveen ja nestemäiset- tussi- kakkurajaukset on tarkoitettu yläripsien tyveen koska niissä se rajausjälki on niin vahva että ei oikein sovellu alaripsiin. Kajal on pehmeämpi kuin tavallinen rajauskynä ja sillä tehdään silmän sisärajaus sisäluomeen.
- ^__^
Joku** kirjoitti:
Eyelinerilla tehdään silmän ulkorajaus, rajauskynää voi käyttää myös alarajaukseen ripsien tyveen ja nestemäiset- tussi- kakkurajaukset on tarkoitettu yläripsien tyveen koska niissä se rajausjälki on niin vahva että ei oikein sovellu alaripsiin. Kajal on pehmeämpi kuin tavallinen rajauskynä ja sillä tehdään silmän sisärajaus sisäluomeen.
Laitan kysymykseni samaan ketjuun.
Eli mitä erilaisia rajaus tekniikoita on (kajalkynällä siis) eli mihin kannattaa laittaa paksummin jne. jotta silmään tulisi tietynlainen muoto ? Yleensä vedän vain silmää mukailevan viivan josta tulee tylsän näköinen... :S - tyttö tuollainen...
Sanna kirjoitti:
Jos paikkakunnallasi on Body shop kannattaa mennä sinne kyselemään meikkausvinkkejä tai meikkaustuntia. Ainakin oman kotipaikkakunnan Body Shop tarjoaa tällaista palvelua, ilmaiseksi!! Muutenkin kannattaa ostaa meikit kaupasta, josta voi kysyä neuvoa myyjältä, itse ostin ekan eyelinerin juuri Body shopista, ja myyjä kyseli osaanko käyttää sitä. Joten rohkeasti vaan neuvoja kyselemään,must kyl eyelineria on helpompi laittaa ku kajalia, ja siit saa mun mielestä siistimmin laitettua..mut tää on vaa mun mielipide...
- apua
Sanna kirjoitti:
Just, itse olen meikannut kohta 13 vuoden ajan, ja kajali kuuluu lempparituotteisiin. Olen kajaliriippuvainen ;)
Näin tällainen 25-vuotias vanhus asiasta ajattelee.Mä en millään saa alaluomelle "tummaa" rajausta. Se ärsyttää silmiä ja kun ne rupeaa vuotamaan niin väri näyttää vetiseltä ja harmaalta. Mikä on paras keino että siitä tulisi vahva ja se myös kestäisi pidempää kuin tunnin?
- eyes91
apua kirjoitti:
Mä en millään saa alaluomelle "tummaa" rajausta. Se ärsyttää silmiä ja kun ne rupeaa vuotamaan niin väri näyttää vetiseltä ja harmaalta. Mikä on paras keino että siitä tulisi vahva ja se myös kestäisi pidempää kuin tunnin?
mulla on kans vuotavat silmät heti kun laitan vaikka vaan ripsaria niin silmät rupee vuotaan.
Kajaalia en pysty laittaan ollenkaan, heti kun laitan kajaalia, niin silmät alkaa vuotaa ja jos laitan silmään ala luomen limakalvolle kajaalia niin se sattuu : - kajaaliton :D :D
apua kirjoitti:
Mä en millään saa alaluomelle "tummaa" rajausta. Se ärsyttää silmiä ja kun ne rupeaa vuotamaan niin väri näyttää vetiseltä ja harmaalta. Mikä on paras keino että siitä tulisi vahva ja se myös kestäisi pidempää kuin tunnin?
mä puhdistan silmät aina ennen kajaalin laittoo sellasella silmämeikin poisto aineella jossa on ns. jtn öljyy ja sit kajaalin saa laitettua helpommin:D
- .Uruha
miia* kirjoitti:
Ja kynärajaus on sitten eri asia, en tiiä tarkoititko sitä mutta vastasin nyt tuohon miten kajalia yleensä laitetaan :PEn tiennyt että sitä laitetaan limakalvolle... o____O''
Huhhuh.. Ehkä jätän tuon kajaalin vähemmälle kun cossaan Uruhaa ensivuonna Animeconissa... o.o
Hui kamala. Kuulostaa pelottavalta.. X''DDDD - .Uruha
^__^ kirjoitti:
Eli mitä erilaisia rajaus tekniikoita on (kajalkynällä siis) eli mihin kannattaa laittaa paksummin jne. jotta silmään tulisi tietynlainen muoto ? Yleensä vedän vain silmää mukailevan viivan josta tulee tylsän näköinen... :SKannattaa etsiä esim. Googlesta J-rokkareiden kuvia. ^__^ He osaavat käyttää kajaalia varmaan miljoonalla eri tavalla. *w* Kateeksi käy..
Tai no, tuskin he itse itseään meikkaavat mutta kuitenkin. x3
Esim.:
http://i41.photobucket.com/albums/e274/blood_mistress_trinity/ruki3j.jpg
Ja
http://i165.photobucket.com/albums/u53/mishka209/Uruha.jpg
Toivottavasti oli edes VÄHÄN apua.. ^-^' - asiaa ..
pulla kirjoitti:
Ajattelin nyt sitten tähän samaan viestiketjuun laittaa oman kysymykseni (ehkä tämä kiinnostaa myös ketjun aloittajaa?). Eli siis entäs, kun tuntuu että vaikka tekisin kuinka kiinni ripsien rajaan tuon rajauksen, näyttää silti että rajaus "on ilmassa"? Vaikka tökkisin väriä vielä ripsien väleihinkin. Tuntuu, että on pakko vähän "värittää" yläripsien limakalvoa kajalilla, jotta rajaus näyttää hyvältä. Jälki on kyllä ihan hyvä, mutta on inhottavaa hommaa tehdä tollasta rajausta sisään (tökin koko ajan silmääni) eikä se edes tunnu lähtevän meikinpoistoaineilla :(.
Anteeksi näin pitkä viesti.Kyllä eye lineria tai kajalia voi halutessaan laittaa myös yläluomen limakalvolle, siis ripsien ja silmän väliin. Olen nähnyt tällaisia ohjeitakin joissain lehdissä, tuo kuulemma syvyyttä katseeseen ja tekee meikatumman näköiseksi. Käytän välillä itsekin. Tosin ainakin mulla väri kuluu melko nopeasti pois kostealta limakalvolta. Mutta ihan hauska silti käyttää aina joskus bilemeikissä!
- adsiiads
^__^ kirjoitti:
Eli mitä erilaisia rajaus tekniikoita on (kajalkynällä siis) eli mihin kannattaa laittaa paksummin jne. jotta silmään tulisi tietynlainen muoto ? Yleensä vedän vain silmää mukailevan viivan josta tulee tylsän näköinen... :SIhan ohut viiva silmän sisänurkkaan ja siitä viivan pitäisi paksuuntua ulkonurkkaa kohti, niin että ulkonurkassa rajaus on paksuimmillaan ja vahvimmillaan. Tämä on siis perustapa.
http://www.she.com.pk/wp-content/uploads/2009/06/eyeliner.jpg
Halutessasi voit jatkaa viivaa myös silmän ulkopuolelle kissamaisesti, ks. http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Articles/2036763/angelina_Full.jpg
Tietty jos haluat muotoilla silmiäsi esim. pyöreämmiksi tai jotain, niin sitten on eri kuviot... :) Mutta yleensä tuo edellämainitsemani tapa on käytössä. Tekee silmästä vähän "kissamaisemman". - ApuaTarvitseva.
asiaa .. kirjoitti:
Kyllä eye lineria tai kajalia voi halutessaan laittaa myös yläluomen limakalvolle, siis ripsien ja silmän väliin. Olen nähnyt tällaisia ohjeitakin joissain lehdissä, tuo kuulemma syvyyttä katseeseen ja tekee meikatumman näköiseksi. Käytän välillä itsekin. Tosin ainakin mulla väri kuluu melko nopeasti pois kostealta limakalvolta. Mutta ihan hauska silti käyttää aina joskus bilemeikissä!
Jos on piikkisuorat ripset ja rahaa ei ole juurikaan ollenkaan vedenkestävään ripsariin, niin mitä teen? olen löytänyt ihan hyvän vesiliukoisen ripsarin laatikostani, mutta silmän ulkokulmassa olevat ripset eivät taivu ja siksi näyttävät tönköiltä, koska jäävät suoriksi. mikä neuvoksi?
Sitten olisi vielä yksi kysymys...
silmäni vuotavat jos laitan kajaalia silmän alapuolelle (limakalvo tai ei) ja varsinkin ulkoreunaan (kulmaan). silmäni kestävät n. tunnin (vähän allekkin) kunnes kajaali sotkeentuu koska silmäni vuotavat KULMASTA (ulkoreuna). Mitä voisin tehdä asialle? Silmäni vuotavat aina silloin tällöin ilman meikkiäkin, mutta kun on ripsaria ei tapahdu mitään. - pandasilmä :)
.Uruha kirjoitti:
En tiennyt että sitä laitetaan limakalvolle... o____O''
Huhhuh.. Ehkä jätän tuon kajaalin vähemmälle kun cossaan Uruhaa ensivuonna Animeconissa... o.o
Hui kamala. Kuulostaa pelottavalta.. X''DDDDOlen käyttänyt tooosi kauan..siis teiniajoista lähtien kajalia eri väreissä (siis -80 luvulta). Laitan sitä ripsien alle luomen "limakalvolle" ja alaripsien ylle "limakalvolle". Minulla on herkät silmät, mutta vedenkestävä kajalkynä pysyy hyvin, ei ärsytä eikä päästä mustia "hiutaleita" silmään leijumaan.
Clarinsilla on erittäin hyvä pehmeä, vedenkestävä kajali. Alas laitan kajalin niin, että hieman vedän pikkulillillä luomea alaspäin ja vedän värin. Yläluomelle laitan samalla tekniikalla kun ripsiväriäkin, eli katson ylös ja laitan kynän alaviistosta ylöspäin ja vedän värin. Kajalin laitan kaikkein viimeisimpänä! Olen erittäin vaalea ja kajalilla saan väriä silmiini ripsarin lisäksi. Oli muotia tai ei niin kajalista en luovu...haluan näkyvät silmät joka päivä! - pupuli87
Miten saisin Kajalin pysymään alaluomessani? Se hetken pysyy ja sitten valahtaa alas, ja paakkuntuu silmäkulmaan..
- kirsiii
Kun laitan kajaalia alhaalle eli siihen "kalvolle" niin kun on kulunut n. tunti niin kajaali kuluu pois! Mikä neuvoksi?
- Näin... ehkä...
Yhteishyvä.fi: "Yksi hyvä konsti on myös painella siveltimellä kajalkynän päälle alaluomen sisäpinnalle luomiväriä, joka tavallaan puuteroi rajauksen."
En oo itte kokeillu, satuin vaan löytämään tommosen vinkin. :D
- Juups...
Neuvokaa te viisaammat, että voisko kajalia laittaa ylä - ja alaluomeen molempiin ja ettei laittaisi sitä alaluomen limakalvolle vaan siihen luomenreunaan...
Kun en oikein osaa käyttää tussia ja nestemäistä, kun suttaan sillä niin paljon, et jos vois käyttää kajalia molempiin luomiin siihen ihan reunaan? Vai näyttääkö se ihan tyhmältä? :D- help me
niin mulla on sama ongelma auttaka pliiiiiiiss
- Apuja?
Itse käytän kajaalia ainakin silmän ulkopuolella ja välillä limakalvolla. Eikä se musta mitenkään tyhmältä näytä. Ongelmana on vaan se, et varsinkin limakalvolta kajaali kuluu tosi nopeesti pois. Olisko kellään vinkkejä?
- Anttu-chan
Apuja? kirjoitti:
Itse käytän kajaalia ainakin silmän ulkopuolella ja välillä limakalvolla. Eikä se musta mitenkään tyhmältä näytä. Ongelmana on vaan se, et varsinkin limakalvolta kajaali kuluu tosi nopeesti pois. Olisko kellään vinkkejä?
Itse käytän kajaalia sekä silmän alaripsien limakalvolla ja niiden ripsien alla. Näin ei haittaa, jos limakalvolla oleva ripsiväri kuluu vähitellen pois, koska sitä ei juurikaan huomaa, jos sitä on ripsienkin alla.
Jos silmät alkavat vuotaa laiton yhteydessä odota hetki, katso ylöspäin ja räpyttele silmiä, jatka sitten.
Limakalvo saattaa olla aran tuntuinen heti ensimmäisten laittojen yhteydessä, mutta tarpeeksi tahdonlujuutta, niin se tottuu, jos käytät joka päivä tai usein. Itselläni vain toinen silmä aristelee kajaalikynää tietämättömästä syystä.
Kajaalia voi laittaa limakalvolle useamman kerroksen eli voi vahvistaa sitä hieman jälkeenpäin ja kajaalia kannattaa lisäillä välillä, jos haluaa sen pysyvän limakalvollakin.
Esim. Lumenen kajaali näyttää limakalvolla laiton yhteydessä hieman huonosti laitetulta ja ohuelta, mutta kokonaisuutena se näyttää tummalta ja hyvältä. - Anttu-chan
Anttu-chan kirjoitti:
Itse käytän kajaalia sekä silmän alaripsien limakalvolla ja niiden ripsien alla. Näin ei haittaa, jos limakalvolla oleva ripsiväri kuluu vähitellen pois, koska sitä ei juurikaan huomaa, jos sitä on ripsienkin alla.
Jos silmät alkavat vuotaa laiton yhteydessä odota hetki, katso ylöspäin ja räpyttele silmiä, jatka sitten.
Limakalvo saattaa olla aran tuntuinen heti ensimmäisten laittojen yhteydessä, mutta tarpeeksi tahdonlujuutta, niin se tottuu, jos käytät joka päivä tai usein. Itselläni vain toinen silmä aristelee kajaalikynää tietämättömästä syystä.
Kajaalia voi laittaa limakalvolle useamman kerroksen eli voi vahvistaa sitä hieman jälkeenpäin ja kajaalia kannattaa lisäillä välillä, jos haluaa sen pysyvän limakalvollakin.
Esim. Lumenen kajaali näyttää limakalvolla laiton yhteydessä hieman huonosti laitetulta ja ohuelta, mutta kokonaisuutena se näyttää tummalta ja hyvältä.Sanoin, että jos limakalvolla oleva ripsiväri.. jne.
Tarkoitin tietysti kajaalia.. - ...
Opettele edes kirjottamaan oikein....
- joku?
Opettele ees kirjottaa !! Ja tuskin tiedät enemmän meikkauksesta kun esim. aikuiset tai minä.?! Esität vaa jotain tosi kovaa ihmistä. Oikeesti, säälin sua ! -.-'''
- c'mon
oot aika paskamainen loll. Mistä sä tiiät et osaaks laittaa "paremmin" meikkii ku muut?? ai nii joo mäki on muute 12 ja oon "1000 kertaaenemmän parempi meikkauksessa ku sä!! vittu oikeest loll!!"
- Iimoukid
En ole varma, että puhunko nyt samasta asiasta mistä jotkut muut täällä ovat kyselleet, joten kysyn nyt itsekin.
Eli, aina kun laitan kajalia, se leviää jo n. tunnin kuluttua todella paljon, sitä ei ole enää yhtään limakalvolla, kaikki ovat jo alaripsien "alla". Millä saisin sisärajauksen pysymään?- ^.^
Kannattaa vaihtaa kajalia. Siis jos se leviää ja näytät ihan turpaan vedetyltä vaihda kajalin merkkiä, itellä ei ole sellaista ongelmaa ollutkaan, mutta siskon kaverilla oli ja se näytti heti paljon paremmalta, kun se vaihto sen kajalin merkin.
- sitä p-päivää varten
Ensin lyhyitä piirrosvetoja. Ne sitten yhytetään yhdeksi linjaksi. Aivan ripsirajan tyveen.
- että näyttääkö
ihan tyhmältä jos rajaa vain yläripsien tyvestä vai pitäisikö se alaripsien luona oleva limakalvokin rajata ?
- .
Kokeilemalla selviää! Turha sitä on täällä kysellä, kynä kauniiseen käteen. Itse rajaan aina yläluomen nestemäisellä eyelinerillä, antaa tarpeeksi intensiivisen tuloksen, ja toisinaan jätän kajalit alhaalta pois kokonaan, ja ei, ei näytä tyhmältä. Riippuu ihan siitä, miten hyvin sitä osaa laittaa ja mitä muuta meikkiä on naamassa. Tarkimman tuloksen saa ehdottomasti nestemäisellä, ja on ihan must goottimeikissä, voi taiteilla vaikka mitä kiekuroita. Mut alaripsien limakalvolle en mistään hinnasta laittais nestemäistä, peruskajal ajaa asian ihan hyvin... Ja koska kyseessä on limakalvo, ei ihme ettei kajalit pysy siellä kauankaan. Pakko vain varautua lisäämään sitä päivän mittaan, parempaakaan keinoa ei taida olla.
. kirjoitti:
Kokeilemalla selviää! Turha sitä on täällä kysellä, kynä kauniiseen käteen. Itse rajaan aina yläluomen nestemäisellä eyelinerillä, antaa tarpeeksi intensiivisen tuloksen, ja toisinaan jätän kajalit alhaalta pois kokonaan, ja ei, ei näytä tyhmältä. Riippuu ihan siitä, miten hyvin sitä osaa laittaa ja mitä muuta meikkiä on naamassa. Tarkimman tuloksen saa ehdottomasti nestemäisellä, ja on ihan must goottimeikissä, voi taiteilla vaikka mitä kiekuroita. Mut alaripsien limakalvolle en mistään hinnasta laittais nestemäistä, peruskajal ajaa asian ihan hyvin... Ja koska kyseessä on limakalvo, ei ihme ettei kajalit pysy siellä kauankaan. Pakko vain varautua lisäämään sitä päivän mittaan, parempaakaan keinoa ei taida olla.
Otsikointi ei ole minulla mistään parhaasta päästä mutta eipäs anneta sen häiritä.
Itse en oikein ole varma tarkoitetaanko kajaalilla ylensä sitä teroitettavaa meikkikynää? Ilmeisesti
Kajaalilla rajaus tehdään yleensä alaripsien yläpuolella olevalla limakalvokohdalla. Itse kun aloin meikkaamaan, siihen laittaminen kutitti aivan vietävästi. Sittemmin siihen tottui ja nyt vetelen siihen kuin vettä vain.
Itse laitan rajaukset silloin tällöin myös yläluomelle. Ja käytän sellaista puikko eyelineriä. Ei sellasta nestemäistä ,< sitä kun en osaa käyttää yhtään, ihan suttua tulee. Silloin tällöin tulee rajattua myös koko silmä, yläluomelta ja alaluomelta. Sellainen ns. goottimeikki. Se peittää kyllä ikävästi silmien oman värin mutta ;<
Kannattaa kaupan meikkihyllyjä menn' tutkimaan ja ottaa sieltä ihan rohkeesti niitä testeri kyniä ja testata vaikka käteen. Silleen löytyy paras, ja värejäkin on mistä valita.
- Jade Jäde Jäte
Teet lyhyitä viivoja jotka sitten "yhyytät" samaksi linjaksi,lähelle ripsirajaa.Aivan tyveen yleensä.
- *tytsykkä*
Aattelin kans laittaa tänne kyssän et miten te saatte sitä kajaalia sinne yläripsien tyveen?? Vinkkejä?? Itse olen jo kauan harjoitellut (monta vuotta) mutta silti on vaikeuksia. :( Ja kissamainen rajaus mitenkäs se onnistuu?? Vai onkohan mulla sitten niin oudon malliset silmät ettei vaan onnistu :DD hah :D Kiitos jo etukäteen :)
- apuja..
http://www.youtube.com/watch?v=8LXAA_WytOA
Tossa neljän minuutin kohdalla alkaa tapahtuun =)
Katso myös muita Kandeen videoita!
- KiuKiu
Vaikka tämä viestiketju on alkanut jo viisi vuotta sitten, niin siltä varalta että joku kaltaiseni tänne edelleen eksyy, haluaisin muistuttaa että luomen sisäpuolelle (eli tuohon limakalvolle) laitettava tumma rajaus tekee silmistä pienemmän, joten en suosittele sitä tihrusilmille.
Mutta jos sitä haluaa siihen laittaa, niin itse käytän todella teräväkärkistä kynää/lineria jolla teen sen AIVAN
ripsien tyveen. Siitä se ei ärsytä silmää. Vaati harjoittelua varsinkin linerin kohdalla mutta toi siistin lopputuloksen ja terävämmän katseen. Sitten yleensä laitan mustaa luomiväriä teräväkärkisellä siveltimellä alaluomelle (eli ripsien alle!) mutta vain silmän ulkonurkkaan (keskemmälle/sisänurkkaan laitettuna mulla väri suttaantuu herkästi silmän alla olevan pienen ihopoimun tai "rypyn" takia).
Jokainen kehittää oman tyylinsä, kokeilemalla selviää. :) - Käyttäjä 555
Itse olen 36v ja käytän kajalia päivittäin,sekä vedenkestävää että normia. Aloittelijalle suosittelisin kynää koska sen jälkeä on helpompi korjata ja tulos on pehmeämpi. Itse olen saanut hyviä vinkkejä youtube: sta esim tästä ohjeet miten levittää yläripsiin "näkymättömän" rajauksen.
http://www.youtube.com/watch?v=3y6IaTgsAbQ
(Itse kokeillut ja hyväks havainnut)
Olen luopunut myös nestemäisten rajausvärien käytöstä, koska ne eivät pysy. Kajal- kynä sisältää sen verran rasvaa,että pysyy sentään paremmin. Ja saadaksesi pysymään koko päivän,kuivaa alue silmäluomen sisäosasta vaikka tops-puikolla. Näin se tarttuu paremmin eikä leviä päivän aikana. (Tämäkin opittu youtube:sta) :) Harjoittelua se vaatii ja aloita mielellään jollain neutraalilla värillä, sininen ja vihreä sopivat hirveän monelle :)- Girl-
Itselläni on juuri niin, että nestemmäinen pysyy mutta normi leviää - ja paljon! Aloittelijoiden kannattaa suosia normia mutta kun viivojen veteleminen jo sujuu niin voi siirtyä nestemäiseen. Itse kokeilin ensin nestemäistä ja tuli sellaista suttua että... Myöhemmin kuitenkin siiryin nestemäiseen ja sitä käytän yhä, tosin vain yläluomen rajauksessa ^^
- Kalpeahkonaama
Tämä on vanha keskustelu, mutta... Ainakin omassa kirjastossani on useita meikkaus- tai ehostuskirjoja, eivätkä ne näytä kovin lainatuilta. Eli marssikaapa kirjastoon. Itse olen nyt vanhempana kiinnostunut vasta meikkausasioista, kun olen niin kalpea ja väritön. Joka tapauksessa tuskin yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa on. Luovuutta saa käyttää, ja kehittää omaa persoonallista tyyliään. Mikä näyttää ja tuntuu hyvältä. Jossain noissa kirjoissakin heitettiin romukoppaan kaikki ennakkoasenteet. Jopa siitä, mitkä värit sopivat kellekin. Eli kannattaa harjoitella ennakkoluulottomasti, ja samalla kuunnella omaa kehoaan. Jos jostain tuotteesta tai tietystä tavasta käyttää sitä tulee oireita, niin sitten se tapa tai tuote ei sovellu itselle. Katselkaa kirjoja, lehtiä, toisia ihmisiä... Matkikaa, tai olkaa omapäisiä...
- *_*
Minkälainen rinpsari mulle sopis teijän mielestä ku mulla on silleen aika lyhyet ripset ... Haluisin semmosen ripsarin et se pitentäs ja ehkä vääähän tuuheuttas. : )
Mut luin kerran lehestä et jos on lyhyet ripset, sille sopii pitentävä ripsari (:(: NII ja haluisin aika taivutetut ripset ku ne ei taivu ollenkaa sillee "ylöspäin" :/ ku mulla on sillee et jos laitan esim.vaa ripsarii ja katon vaik kameraan suoraan (kamera kasvojen edssä) nii ripsiä ei sillee "näy" vaa ne näkyy vaa suorina eteenpäi.... :(:(
ja siis siitä öööö... siis se kajal on siis kynä?? okei, nii haluisin ostaa semmosennnn,luulen et mulle sopis semmone :33 ♥
mua ärsyttää ku mulla on pisamia :( :( oon ruman näköne .... nyyh.. joo mut asiaan: aattelin ostaa meikkivoiteen nii mistä se siis pittää testata onkse oikee väri?? kämmeneltä vai ? ? ? ja sit pitäskö siihe meikkivoiteen päälle laittaa puuterii et se voide ei täytä semmoselta ... jännältä :D:D hihi joo en osaa selittää.
Joo täs se sit oli . : ))) vastailkaa ♥ ♥ ♥ - Lady BlaBla
Hei, sun kannattaa kokeilla sitä mieluiten just kämmeneen/ranteeseen _päivänvalossa_. :)
- steffy1
eieiieieiei anteeks jos korjaan mut testaa meikittömään kasvoon!! käsi on erivärinen, kuin naamasi iho:) mutta päivänvalossa se pitää tehdä:) juu ja ei tarvi, mielestäni puuteri näyttää pahemmalta, pakkelimaiselta. siis mielestäni. en tiedä teistä:)
- totuus on tarua karu
Kun tulet 10 vuotiaaksi, olet aikuinen. Onhan iässäsi jo kaksi numeroa. Kun tulet 100 vuotiaaksi, olet vanhus. Onhan iässäsi silloin 3 numeroa.
Nykyään lapset ovat hetken vain lapsia, 10 vuotiaana alkaa "aikuistuminen" meikataan ja värjätään hiuksia...olkaa lapsia!! Vanhuksia olette vasta 100 vuotiaina jos sinne asti elätte, mummoilla näkyy kaupungilla teatterimaskit. Live while were young! - Lumiukko37
Mäkin haluaisin alkaa käyttää kajaalia ja nyt oon lukenu netistä kaikenlaista kajaalista ja muusta ja nyt en oo vieläkään ihan perillä näistä asioista... O_o XD
Eli siis jos joku viitsisi linkata tähän että missä kuvassa on käytetty kajaalia, missä eye lineriä? En vieläkään tajua niiden eroa, enkä myöskään tiedä että millainen on toi tussi mistä tuolla puhuttiin ja millainen on nestemäinen, enkä tiedä minne mitäkin noista pitäisi laittaa, ylä vai ala luomi, millä kuuluu tehdä paksumpaa jälkeä millä pikkuviivaa... Apuja? :) Kun tiedän nämä niin voin alkaa miettimään mitä käyttäisin ja mikä tuote yms. Jos jollain on suosituksia tuotteista niin niitäkin saisi tulla :) En hae mitään ihmeellistä meikkiä, "ihan perus", ja toivoisin ettei tarvitsisi laittaa limakalvolle, sen puhdistaminen on varmaan ikävää ja kaikki sanoo että se kestää vain tunnin :/ Mutta jos en laittaisi limakalvolle, näyttäisikö meikki "vajaalta" tai "keskeneräiseltä/tyhmältä"?
Ihanaa jos joku jaksaisi vastata :)! - meikkailija
Mitenkähän sitä on itse aikoinaan oppinut meikkaamaan, kun ei nettiäkään vielä ollut...
No kuitenkin. Kajaalilla tarkoitetaan yleensä pehmeää ja "rasvaista" kynää, jolla tehdään rajaukset silmän limakalvoille, eli ripsien sisäpuolelle. Voihan kajaaliksi kutsua jotain muutakin kynää, mutta se vain sotkee asioita. Tätä tietenkin voi käytää myös ulkopuolella, mutta siihen se on usein liian pehmeä ja sotkee, ainakin ellei kiinnitä sitä vaikka luomivärillä. Ja tietty voihan sillä pohjustaa koko luomen, jos välttämättä haluaa.
Silmänrajauskynä on kovempi, eikä tartu limakalvolle. Tätä käytetään ulkorajauksiin, sekä ylä- että alaluomelle. Molempia kyniä voi myös pehmentää siveltimellä.
Eyelineriksi kutsutaan yleensä nestemäistä rajausta, joka tehdään siveltimellä yläluomelle. Kukaan ei varmaan käytä sitä alaluomella...? Tussi on samantapainen, mutta erilainen.
Lisäksi on geelirajaukset, jotka levitetään erillisellä siveltimellä. Näitä saatetaan myös laittaa omalla luvalla limakalvoille. - Lumiukko37
Kiitos! :)
Lueskelin lisää ja siis kynällä saa epätarkempaa jälkeä kuin nestemäisillä (nestemäisillä MILLÄ? Onks kajaalit nestemäisiä ja onks eye linerit ja siis häh onks niit molempii nestemäisii ja/vai/tai kuivii? Eiku ei kajaalit vaan silmänrajauskynät siis?)? Ja nestemäisil sais ihan ripsien tyveen vai voisko saada myös kuivilla ihan tyveen?
Vaikkei ehkä siltä vaikuta nii kyl mä koko ajan tajuun jotai lisää XD Ja olishan tää sata kertaa helpompaa vaan kysyy apua joltai eikä huhuilla täälä mut en usko et semmonen jolta kysyisin tietäis ku se ihan varmana ei oo koskaa käyttäny kajaalia tai eyelineriä tai tussia tai mitä nää kaikki nyt olikaan :D - meikkailija
Kajaalit ja silmänrajauskynät ovat kyniä, nestemäinen eyeliner on pikkupurkissa olevaa värillistä nestettä. Kynän tarkkuus riippuu sen terävyydestä, mutta tuskin sitä ihan ripsen tyveen saa.
- makeupOFC
Siis ekaks kajaalin laittamisesta sanon sen, että vähä riippuu minkä ikäin. Yleensä joku sellai 13-16 ni näyttää parhaimmalta ku ei laita ollenkaa alas hehee en tiiä muuta...... oon ite muute 13
- tää vaa
Munkin mielestä kajali ei näytä kenelläkäään alaluomella hyvältä jos hsluat olla normaali älä.laita alas jos olet niin tee mi
Tä vaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191245
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61047- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161851Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784