Onko itsekkäämpää?

Anonyymi-ap

Se, että haluaa kuolla, koska tuntuu siltä, että jää ikuiseksi sinkuksi vai, että toinen toivoo, että elän vanhaksi, vaikka joutuisin olemaan ikuisesti sinkku?

22

348

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinkkunakin voi elää ihan hyvää elämää.
      Sisältöä elämään voi löytyä myös ilman parisuhdetta.
      Ja jos kuolee ennen aikojaan, niin ei saa koskaan tietääkään, olisiko kuitenkin vielä joku kumppani löytynyt.
      Ei tuollaisen takia kannata luovuttaa.

      • Anonyymi

        Varsinkaan 33-vuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkaan 33-vuotiaana.

        No varsinkaan.
        Ei ikä siihen vaikuta, mitä tekee, miten elää.
        Itsekin sinkkuna elelen, yli viisikymppinen. En edes kaipaa parisuhdetta, ei nekään aina niin onnellisia ole, tai onnelliseksi tee. Pettynyt joitain kertoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkaan 33-vuotiaana.

        Oon jo kohta 35-vuotias enkä ole seurustellut koskaan, seksiä sentään joskus saanut mut siitäkin kohta jo 5 vuotta. Jos olisin nainen mulla tuskin olis tätä ongelmaa.

        Masentunut Mies


    • Anonyymi

      Mielestäni se pitäisi tehdä mikä tuntuu hyvältä vaikka se tuntuisi muista oudolta, meistä jokainen elää itselleen omilla ehdoillaan ja se pitäisi kuulua kenellekkään kohan emme sivullisia telo.

      Terveisin 49 vuotias mies.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        On typerää verrata itseään muihin, siitä ei ole kuin haittaa.
        Eikä myöskään tarvitse elää siten kuin muut haluaisivat, itseämme vartenhan me täällä elämme, toki ottaen muutkin huomioon.


    • Anonyymi

      Itsemurha ei ainakaan kannata, koska joutuu samanlaisen tilanteen eteen seuraavassa elämässä. Sinkkuna vois olla hyväkin elellä, varsinkin jos panostaa henkisyyteen. Nimittäin ei ihminen ole vain fyysinen ja psyykkinen olento, vaan myos henkinen. Mitä edemmäs pääsee henkisellä tiellä tässä elämässä, se säilyy aina sielun mukana seuraavaan elämää, kun taas materialistiset ja älylliset saavutukset jää tänne maan päälle. Eli kannattaa panostaa henkiseeen kehitykseen.

      • Anonyymi

        Jotenkin en olisi niin vakuuttunut että tulee mitään seuraavaa elämää.

        Masentunut Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin en olisi niin vakuuttunut että tulee mitään seuraavaa elämää.

        Masentunut Mies

        Minäkään en usko mihinkään tulevaan elämään, ja juuri sen takia ajattelen, että on elettävä tämä elämä, joka nyt on.
        Ei se aina niin herkkua ja mukavaa ole, vastoinkäymisiä riittää usein, mutta on niitä kivojakin aikoja, jos ne vain huomaa.
        Ikävät asiat ja tapahtumat herättävät pahalta tuntuvia tunteita ja siitä syystä ne jää vahvemmin mieleen, koska ne tunteet ovat voimakkaampia, aiheuttavat ikävämpiä tunnereaktioita.
        Iloiset ja hyvät asiat saattavat mennä tavallaan ohi, koska nekin kyllä herättävät tunteita, mutta sillä tavalla, ettei niistä koe mitään pahalta tuntuvaa tunnetta.

        Jos ainoa asia, joka herättää huolta, on se ettei löydä naista, tai ylipäänsä seurustelukumppania, on parempi keskittyä muihin asioihin, eikä ainoastaan surra sitä, ettei ole parisuhdetta. Se voi tulla myöhemmin ajankohtaiseksi, sitähän ei voi tällä hetkellä tietää.

        Masentuneelle Miehelle sen verran lohdutukseksi, että kyllä on naisiakin, jotka kärsivät siitä, etteivät löydä tai ole löytäneet miestä itselleen. Juttu on molemminpuolinen, ei ainoastaan miesten tai naisten " ongelma ".

        Itse elelen yksikseni, ilman kumppania, mutta ajattelen asiaa niin päin, että eipä tarvitse riidellä kenenkään kanssa, kukaan ei ole mustasukkainen, voin itse päättää tulemiseni ja menemiseni selittelemättä kenellekään mitään, siivoan itse vain omat sotkuni, en toisen, jne. Paljon on hyviäkin puolia olla sinkku. Enkä toki voi tietää tulevasta tässä hetkessä, elämä voi tuoda eteen ihan mitä vaan. Kaikki voi muuttua, suuntaan tai toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkään en usko mihinkään tulevaan elämään, ja juuri sen takia ajattelen, että on elettävä tämä elämä, joka nyt on.
        Ei se aina niin herkkua ja mukavaa ole, vastoinkäymisiä riittää usein, mutta on niitä kivojakin aikoja, jos ne vain huomaa.
        Ikävät asiat ja tapahtumat herättävät pahalta tuntuvia tunteita ja siitä syystä ne jää vahvemmin mieleen, koska ne tunteet ovat voimakkaampia, aiheuttavat ikävämpiä tunnereaktioita.
        Iloiset ja hyvät asiat saattavat mennä tavallaan ohi, koska nekin kyllä herättävät tunteita, mutta sillä tavalla, ettei niistä koe mitään pahalta tuntuvaa tunnetta.

        Jos ainoa asia, joka herättää huolta, on se ettei löydä naista, tai ylipäänsä seurustelukumppania, on parempi keskittyä muihin asioihin, eikä ainoastaan surra sitä, ettei ole parisuhdetta. Se voi tulla myöhemmin ajankohtaiseksi, sitähän ei voi tällä hetkellä tietää.

        Masentuneelle Miehelle sen verran lohdutukseksi, että kyllä on naisiakin, jotka kärsivät siitä, etteivät löydä tai ole löytäneet miestä itselleen. Juttu on molemminpuolinen, ei ainoastaan miesten tai naisten " ongelma ".

        Itse elelen yksikseni, ilman kumppania, mutta ajattelen asiaa niin päin, että eipä tarvitse riidellä kenenkään kanssa, kukaan ei ole mustasukkainen, voin itse päättää tulemiseni ja menemiseni selittelemättä kenellekään mitään, siivoan itse vain omat sotkuni, en toisen, jne. Paljon on hyviäkin puolia olla sinkku. Enkä toki voi tietää tulevasta tässä hetkessä, elämä voi tuoda eteen ihan mitä vaan. Kaikki voi muuttua, suuntaan tai toiseen.

        Mua haukutaan sinkut palstalla ja sanotaan trolliätmiksi. Lisäksi joku väittää, että olen naimisissa äitini kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua haukutaan sinkut palstalla ja sanotaan trolliätmiksi. Lisäksi joku väittää, että olen naimisissa äitini kanssa.

        Ei kannata uskoa, mitä tuiki tuntemattomat siellä kirjoittelevat.
        Jos sinua ahdistaa ne kirjoitukset, niin yritä pysyä poissa niiltä palstoilta.
        Kukaan tuntematon ei voi tietää sinusta yhtään mitään, ovat vain typerästi käyttäytyviä, kun niillä on itsellä paha olla.
        Tärkeintä on, että itse tiedät kuka olet, ja millainen olet. Uskon, että olet ihan hyvä tyyppi, usko siihen itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua haukutaan sinkut palstalla ja sanotaan trolliätmiksi. Lisäksi joku väittää, että olen naimisissa äitini kanssa.

        Niin siis en ole sama kuin yllä oleva kirjoittaja. Vaikka olen jo pitkään itse uskonut olevani myös joku ätmi.

        T: Se kohta 35-vuotias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua haukutaan sinkut palstalla ja sanotaan trolliätmiksi. Lisäksi joku väittää, että olen naimisissa äitini kanssa.

        Lisäksi siellä viinamies väittää, että jos ei mene baariin juomaan viinaa, ei naisia tapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi siellä viinamies väittää, että jos ei mene baariin juomaan viinaa, ei naisia tapaa.

        Älä usko viinamiestä, viinamiesten onkin vaikeaa saada luotua hyvää suhdetta vastakkaiseen sukupuoleen.
        Kaikki naiset eivät tykkää viinamiehistä, useimmiten raittiimmat kelpaavat paremmin.
        Itse naisena en perustaisi suhdetta viinamiehen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä usko viinamiestä, viinamiesten onkin vaikeaa saada luotua hyvää suhdetta vastakkaiseen sukupuoleen.
        Kaikki naiset eivät tykkää viinamiehistä, useimmiten raittiimmat kelpaavat paremmin.
        Itse naisena en perustaisi suhdetta viinamiehen kanssa.

        Mun isä kuoli maksakirroosiin 64-vuotiaana, itsellekkin maistuu viina liian usein enkä ole sen ansiosta naista löytänyt.

        T: Se Kohta 35-vuotias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun isä kuoli maksakirroosiin 64-vuotiaana, itsellekkin maistuu viina liian usein enkä ole sen ansiosta naista löytänyt.

        T: Se Kohta 35-vuotias

        Munkin elämä on siis pilalla kun isä kuollut viinasairauteen, mielenterveys mennyt eikä naiset edes pidä viinamiehistä, parempi kun teen itsemurhan.

        T: Se 35-vuotias peräkammarin luuseri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun isä kuoli maksakirroosiin 64-vuotiaana, itsellekkin maistuu viina liian usein enkä ole sen ansiosta naista löytänyt.

        T: Se Kohta 35-vuotias

        Taitaa olla sama syy mulla

        T: 33-vuotias


    • Anonyymi

      Jokasen meistä pitäisi elää kuten haluaa niin lyhyen tai pitkän elämän ihan oman valinnan mukaan.

      Oman päätöksen mukaan tulen itse aiheuttamaan oman kuoleman itse valitsemalla tavalla ja silloin kuin itse haluan ja jättäen koko sotkun viranomaisten siivottavaksi.

      Terveisin 49 vuotias mies.

    • Anonyymi

      Ei kukaan loppujen lopuksi ole luuseri.
      Itsestä voi toki tuntua siltä, jos ei ole itsetunto kohdillaan, ja niin usein käy alkoholiongelmien kanssa, että se itsensä arvostus ja itsestä tykkääminen lopahtaa.
      Kun pitää itseään huonona ja luuserina, silloin luulee, että muutkin pitävät, vaikkei se olekaan totta.

      Se mitä naisiin tulee vaikkapa viinamiesten näkökulmasta, niin tottahan tuo taitaa olla, etteivät kovin monet naiset pidä runsaasti alkoa käyttävistä miehistä. Ehkäpä jos naisella on sama ongelma, saattaisi suhdekin onnistua, mutta sellainen ei ole hyvä suhde.
      Jos pitää naisen saantia mahdottomana oman juomisen takia, niin kannattaa miettiä, voisiko asialle tehdä jotain. Usein on tapana laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, moni juttu riippuu omista valinnoista.

      Jos onnistuu pääsemään alkoholista eroon, ajan myötä huomaa, että monet jutut omassa päässä muuttuvat, tietenkin positiiviseen suuntaan. Alkaa tykätä itsestään ja hyväksyy itsensä, ja huomaa, että kyllä ne muutkin, myös naiset, tykkäävät.

      Ja muistakaa, vaikka olisi alkoholiongelmia, joista on vaikea päästä eroon, ette te silti mitään luusereita ole, teillä on vain ongelma, ja ongelmia pystyy hoitamaan.

    • Anonyymi

      Toisaalta tää elämä on liian lyhyt sellaisen miettimiseen mitä muut ihmiset jostain asiasta tai omasta elämäntyylistä ajattelee. Parempi olisi keskittyä miettimään mitä itse haluaa ja elää sen mukaisesti kunhan ei lakia riko tai tee muille pahaa.

      Jos tai kun kokee itsensä luuseriksi niin täytyy muistaa että edes harva suurmies tai nainenkaan mihinkään ihmeisiin pystyy. Toki joku pystyy mutta suhteessa tällaiset henkilöt on harvassa kun ajattelee kuinka paljon maailmassa on ihmisiä.

      On myös paljon muitakin miehiä jotka ei naista löydä ainakaan helpolla tai löytävät vasta vanhemmalla iällä. Jotkut ole edes koskaan pitänyt naista kädestä kiinni tai suudellut saati mitään sen enempää. Tuskin tuostakaan asiasta kannattaa turhaan paineita ottaa tai tehdä mitään pakkomiellettä itselleen. Olisihan se varmaan hienoa jos jonkun mukavan naisen löytäisi mutta ilmankin varmaan voi elää.

      T: Mies34v

      • Anonyymi

        Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi. Osa 2
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18392690/jos-kyseenalaistat-toisten-totuuden-menetat-oman-totuutesi--osa-2
        Kysymys: Mikä on ominaista länsimaiselle aikakäsitykselle?


        B.S.Swami:

        Vastaus: Kun jätämme huomiotta sisäisen ajan, meistä tulee ”länsimainen” ihminen. ”Länsimainen” ihminen ajattelee, että huomenna on parempi (eli nyt ei ole niin kuin haluaisimme, mutta huomenna on parempi). Ihmettelen - mistä hän saa tämän? Tällaista kysymystä ei kannata kysyä ”länsimaiselta” ihmiseltä, koska se pelottaa häntä. Hän ajattelee, että huomenna on parempi, koska olen suunnitellut sen niin; olen oppinut menneisyyden virheistä, en aio toistaa niitä uudelleen, joten huomenna kaikki on hyvin. Mutta tärkein virhe, jota hän ei tunnista ja jonka vuoksi huomenna ei tule olemaan parempi, on se, että hän ei koe nykyhetken tunnetta, eli hän ei koe yhtenäisyyden tunnetta, harmonian tunnetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe