Israel on ahtaammalla kuin koskaan historiansa aikana.

TV-toimittaja, joka juuri oli palannut Israelista-Palestiinasta, tiesi kertoa, että vain neljännes Israelin väestä haluaa Netanjahun jatkavan. Toimittaja piti varmana, että tämän lähtölaskenta on alkanut. Ei ainakaan minun muistissani ole, että Israelin pääministerin kannatus koskaan olisi mennyt näin alas.

Israelilaiset eivät halua hyökkäystä Gazaa vastaan jatkettavan. Netanjahu taas kertoo, että sitä jatketaan. Sotaa siis käy valtio, jonka väki ei sitä hyväksy. Tilanne on uusi ja outo.

Sen sijaan meillä ns. kristilliset sionistit antavat täyden tukensa Netanjahun määräämälle silmittömälle terrorille, vaikkeivat itse israelilaiset anna. Ei näin voi jatkua. Jotakin radikaalia tapahtuu, ja taatusti tapahtuu.

Kuinka kristilliset sionistit voisivat pestä Israelin puhtaaksi sortopolitiikasta, jota maan väestökään ei kannata? Nämä lahkolaiset ovat israelilaistenkin silmin radikaalia kiihkomielistä ääriainesta. 🌹👀

69

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      >>Israelilaiset eivät halua hyökkäystä Gazaa vastaan jatkettavan. Netanjahu taas kertoo, että sitä jatketaan. Sotaa siis käy valtio, jonka väki ei sitä hyväksy. Tilanne on uusi ja outo.<<

      No, yhtä "outo" on sitten myös Suomi. Eihän meilläkään kansan mielipidettä kysytä. Johtoporras tekee mikä heitä huvittaa.

      • Anonyymi

        Ouro tuo taas esille katkeruutensa kristillisiä siionisteja kohtaan ja joutuu VALEHTELEMAAN jotta saisi uskottavuutta vihalleen.
        Kukaan kristitty siionisti tai ei, ei kannata mitään terrorismia. Ouro itse näköjään on omaksumansa siionismitterrorismin kannataja.
        Israelilla on oikeus puolustaa maataan, mutta terrorismin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jotain rotia noihin ouron sairaisiin kommentteihinkin.


      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Ainakin lehtitietojen mukaan Israelissa kyllä pitäisi olla hätätilahallitus, missä myös oppositio on mukana ja sotakabinetti.

        "Israelin pääministeri Benjamin Netanjahu ilmoitti keskiviikkona hätätilahallituksen muodostamisesta oppositiojohtaja Benny Gantzin kanssa. Hätätilahallitus toimii niin kauan kuin taistelut Hamasin kanssa jatkuvat.

        Lisäksi Israeliin on muodostettu sotakabinetti, johon kuuluu Netanjahun ja Gantzin lisäksi puolustusministeri Yoav Gallant. Gantz on entinen puolustusministeri ja entinen Israelin puolustusvoimien komentaja."
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009916971.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Ainakin lehtitietojen mukaan Israelissa kyllä pitäisi olla hätätilahallitus, missä myös oppositio on mukana ja sotakabinetti.

        "Israelin pääministeri Benjamin Netanjahu ilmoitti keskiviikkona hätätilahallituksen muodostamisesta oppositiojohtaja Benny Gantzin kanssa. Hätätilahallitus toimii niin kauan kuin taistelut Hamasin kanssa jatkuvat.

        Lisäksi Israeliin on muodostettu sotakabinetti, johon kuuluu Netanjahun ja Gantzin lisäksi puolustusministeri Yoav Gallant. Gantz on entinen puolustusministeri ja entinen Israelin puolustusvoimien komentaja."
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009916971.html

        Kyselyjen mukaan 76% israelilaisista ei hyväksy Netanjahun politiikkaa. Olisi sinunkin aika herätä!

        Moni haluaisi, että Netanjahu olisi valmis tekemään mitä tahansa israelilaisten panttivankien vapauttamiseksi, mukaanlukien vankien vaihto ja paussit pommitukseen.

        Lue:
        https://www.cbsnews.com/news/israel-hamas-war-netanyahu-faces-rising-domestic-anger/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselyjen mukaan 76% israelilaisista ei hyväksy Netanjahun politiikkaa. Olisi sinunkin aika herätä!

        Moni haluaisi, että Netanjahu olisi valmis tekemään mitä tahansa israelilaisten panttivankien vapauttamiseksi, mukaanlukien vankien vaihto ja paussit pommitukseen.

        Lue:
        https://www.cbsnews.com/news/israel-hamas-war-netanyahu-faces-rising-domestic-anger/

        Olisikohan sinun aika jo herätä näkemään realiteetit Israelissa.
        Vaikka Netanjahun suosio oli alamaissa ennen terroristien hyökkäystä, niin nyt tuo tragedia on YHDISTÄNYT juutalaiset ja tokihan panttivankien vapauttaminen on jokaisen juutalaisen agendalla ja toiveissa.
        Mutta reaalipoliitikkona Netanjahu tietää, että terroristien kanssa ei voi neuvotella ja siksi hän pitkittää sotaa, jotta voisi tuoda kaikki panttivangit elävänä kotiin.
        Mutta sodan jälkeen voi Netanjahulle tulla lähtö.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­N­­y­­­m­­f­­o­­­m­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18094409E

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Gazan painekattila räjähti. Paine nousee Israelia ympäröiville painekattiloilla. Viisari lähestyy punaista.
      Israel saattaa hajota, ei vihamielisten arabikansojen ympäröimänä voi asua. Arabit ovat hyvin julmaa väkeä ja erityisesti Iran on vakava uhka.

    • ”Kuinka kristilliset sionistit voisivat pestä Israelin puhtaaksi sortopolitiikasta, jota maan väestökään ei kannata?”

      Kieltämättä mielenkiintoinen tilanne.

      Israelilainen Maariv-sanomalehti teki tutkimuksen pelkästään juutalaisten keskuudessa. Tuloksia oli mm. ”Kokoomuspuolueiden äänestäjistä 79 % viime vaaleissa sanoi näkevänsä tapahtuman valtion johdon laiminlyönniksi.”
      ”Yli puolet yleisöstä (56 %) uskoo, että pääministeri Benjamin Netanjahun pitäisi erota virastaan taistelun päätyttyä.”

      Hallituksen vastaisuus vain lisääntyy.

    • Anonyymi

      Jes.44:1-2 Biblia (1776) Niin kuule nyt pslveliani Jakob, ja Israel, jonka minä valitsin. Näin sanoo Herra, joka sinut tehnyt ja valmistanut on äitis kohdusta, joka sinua autaa; älä pelkää, minun palveliani Jakob, ja sinä hurskas, jonka minä valitsin. Jes.41:9. 43:1. 43:5. Jer.30:10. 46:27-28

    • Anonyymi

      >>Israel on ahtaammalla kuin koskaan historiansa aikana.<<

      Eivätköhän juutalaiset ole aina olleet enemmän tai vähemmän "ahtaalla". Historiansa aikana kokeneet paljon pahempaakin. Pogromit, holokaustit, kaikki VT:n taistelut esim. filistealaisia vastaan.

      Onhan heillä tietysti nytkin vaikeaa, tätä ei pidä vähätellä.

      Mitä voimme asialle tehdä? Itse asialle: emme mitään. Jumalan johdatusta ovat kaikki Hänen omiensa vaikeudetkin. Johonkin hyvään tämäkin lopulta johtaa. Ainakin: parannukseen ja enemmän turvautumaan Jumalaan, juutalaisuuden omilla säännöillä.

      Kellä goj:lla on empatioita juutalaisia kohtaan, voi esim. kirjoituksillaan osoittaa sitä täällä netissä. Mutta juutalaiset ovat kyllä oppineet pärjäämään ilmankin gojimien empatioita. Heillä on Jumala, Yksi, Taivaassa ja maan päällä:

      Elokuvan "Entebbe" alussa nähtävä musiikkiesitys, Echad mi jodea:
      https://www.youtube.com/watch?v=7v6tY_u-Mls

      Kyseessä on eräänlainen juutalainen, uskonnollinen luettelo: "Yksi, jonka tiedän: On Yksi Jumala Taivaassa ja maan päällä. Kaksi minkä tiedän:..."

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Operaatio_Entebbe :

      >>Operaatio Entebbe oli Israelin puolustusvoimien Sayeret Matkal -erikoisjoukkojen suorittama hyökkäys, joka tapahtui heinäkuun 3. ja 4. päivän välisenä yönä vuonna 1976. Operaatio sai alkunsa, kun terroristit kaappasivat Air France -lentoyhtiön matkustajalentokoneen ja lensivät sen Entebben lentoasemalle Ugandaan. Israelilaiset lähettivät kuitenkin erikoisjoukkoja, joiden tehtävänä oli pelastaa 103 siviiliä, joita Ugandan sotilasdiktaattori Idi Aminin tukemat terroristit pitivät panttivankeina lentoaseman terminaalin sisätiloissa.

      Operaatio Entebbe muistetaan yhtenä kaikkien aikojen onnistuneimmista erikoisoperaatioista: puolen tunnin sisällä israelilaiset kommandot pelastivat sata panttivankia ja tappoivat kuusi terroristia sekä 45 ugandalaista sotilasta, mutta israelilaiset itse menettivät ainoastaan yhden kommandon ja kolme panttivankia. Operaatio on Israelin puolustusvoimien historian maineikkaimpia, ja se oli myös yksi ensimmäisistä terrorismin vastaisista erikoisoperaatioista.

      Operaatio Entebbe on tunnettu myös koodinimellä operaatio Ukonnuoli, jota Israelin puolustusvoimat käytti operaation suunnitteluvaiheessa. Israelissa operaatio sai jälkeenpäin uuden nimen operaatio Joonatan, mikä viittaa everstiluutnantti Jonathan ”Joni” Netanjahuun, joka oli ainoa iskussa kaatunut israelilainen kommando.<<

      Joni oli Benjamin Netanjahun veli. "Netanjahu" = "natanialainen".

      Muistan nuo tapahtumat (1976) hyvin ja muistan myös nähneeni siitä painajaisia, aivan kuin itse olisin ollut siellä mukana.
      🌺

      • Anonyymi

        Nuo ovat muistoja kunnian päiviltä. Gazan reissusta ei kunniakasta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat muistoja kunnian päiviltä. Gazan reissusta ei kunniakasta saa.

        Vain Jumalan mielipiteellä on väliä. Sillä, mitä Hän haluaa tai mitä Hän ei hyväksy.

        Itse näen "Gazan reissun" täysin loogisena Israelin toimintana. Onko se oikein, vai väärin, ei ole minun ongelmani.

        Jokainen, joka juutalaisia tuntee, tietää, että he vastaavat aina moninkertaisesti heitä vastaan tehtyihin rikoksiin. Etsivät esim. natsirikolliset Argentiinan peräkyliä myöten. Ja löysivätkin, mm. Mengelen ja Eichmannin, joka komeasti hirtettiin Ramlan vankilassa.

        Myös Hamas tiesi ja tietää tämän, mutta päätti uhrata gazalaiset oman väkivaltansa alttarille. Valinta oli Hamasin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Josef_Mengele

        Tehtyä ei saa tekemättömäksi, omien tekojensa seuraukset on vain otettava vastaan. Israel ei anna anteeksi, vaan aina kostaa. Tämä on heidän uskonsa ja kulttuurinsa.

        Samoinhan toimii myös NL / Venäjä, joka on ollut maailman suurin juutalaisvaltio. Tämä, osin juutalainen toimintatapa on myös heillä, joskaan ei niin äärimmäisesti kuin israelilaisilla. Venäjä sentään harkitsee, yrittää löytää rauhanomaisia ratkaisuja.

        Israel ei tällaisia pohdiskele, vaan vääntää kammesta ja lähtee tankkeineen heti liikkeelle.

        Kyllä Israelin viholliset tämän kaiken tietävät.


      • Tarkoitukseni oli puhua nyky-Israelin valtiosta. Se ei koskaan historiansa aikana ole ollut yhtä ahtaalla kuin nyt.

        Sulkia Israelin hatussa ovat Entebben operaatio ja Kuuden päivän sota. Seurasin kumpiakin ihaillen. Varsinkin Entebben operaatio sujui käsittämättömän hyvin.

        Israelin suurin alennustila on Hamasin hyökkäys. Israel yllätettiin housut jalassa. Kun Israel kuitenkin voittanee sodan, se jää kuitenkin ikuiseksi historian häpeätahraksi sekä israelilaisten että maailman mieleen. Seuraukset Israelin ennestään vähäiselle suosiolle maailmalla ovat katastrofaaliset. 🌹👀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumalan mielipiteellä on väliä. Sillä, mitä Hän haluaa tai mitä Hän ei hyväksy.

        Itse näen "Gazan reissun" täysin loogisena Israelin toimintana. Onko se oikein, vai väärin, ei ole minun ongelmani.

        Jokainen, joka juutalaisia tuntee, tietää, että he vastaavat aina moninkertaisesti heitä vastaan tehtyihin rikoksiin. Etsivät esim. natsirikolliset Argentiinan peräkyliä myöten. Ja löysivätkin, mm. Mengelen ja Eichmannin, joka komeasti hirtettiin Ramlan vankilassa.

        Myös Hamas tiesi ja tietää tämän, mutta päätti uhrata gazalaiset oman väkivaltansa alttarille. Valinta oli Hamasin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Josef_Mengele

        Tehtyä ei saa tekemättömäksi, omien tekojensa seuraukset on vain otettava vastaan. Israel ei anna anteeksi, vaan aina kostaa. Tämä on heidän uskonsa ja kulttuurinsa.

        Samoinhan toimii myös NL / Venäjä, joka on ollut maailman suurin juutalaisvaltio. Tämä, osin juutalainen toimintatapa on myös heillä, joskaan ei niin äärimmäisesti kuin israelilaisilla. Venäjä sentään harkitsee, yrittää löytää rauhanomaisia ratkaisuja.

        Israel ei tällaisia pohdiskele, vaan vääntää kammesta ja lähtee tankkeineen heti liikkeelle.

        Kyllä Israelin viholliset tämän kaiken tietävät.

        Olisivat laittaneet jo holokaustin aikaan kampoihin mutta ei mykkänä seisoivat kuin lampaat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisivat laittaneet jo holokaustin aikaan kampoihin mutta ei mykkänä seisoivat kuin lampaat.

        Näinkö helppoa olisikin ollut torjua holokaust? No, nyt on entisten sorrettujen jälkeläisistä kasvanut veristen sortajien polvi. Mutta onneksi suurin osa israelilaisista ei lukeudu sortajiin. 🌹👀


      • Anonyymi
        ouro kirjoitti:

        Näinkö helppoa olisikin ollut torjua holokaust? No, nyt on entisten sorrettujen jälkeläisistä kasvanut veristen sortajien polvi. Mutta onneksi suurin osa israelilaisista ei lukeudu sortajiin. 🌹👀

        Ilmeisesti tuli väärä osa hävitetyksi. Parhaimmisto ei jäänytkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tuli väärä osa hävitetyksi. Parhaimmisto ei jäänytkään.

        Kammottavuuksia ei poisteta hevostelemalla. 🌹👀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisivat laittaneet jo holokaustin aikaan kampoihin mutta ei mykkänä seisoivat kuin lampaat.

        Miten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisivat laittaneet jo holokaustin aikaan kampoihin mutta ei mykkänä seisoivat kuin lampaat.

        Miksi punaiset eivät laittaneet kampoihin, kun heitä surmattiin Hennalassa ? Miksi ? Siellä oli naisia ja lapsia, miksi he eivät laittaneet kampoihin ? Siellä ammuttiin naisia ja lapsia, miksi. Miksi he eivät laittaneet kampoihin ?

        Fellmanin veripellolle kerättiin punaisia, miksi he eivät laittaneet kampoihin. Miksi ?


    • Anonyymi

      Netanyahun aikana on kasvanut eriarvoisuus, Israelissa on alkanut asuntokriisi, Netanyahulla taipumus rumaan populismiin, Netanyahulla on useita korruptioskandaaleja joista hän on yhä syytteessä, ja viimeisimpänä oikeuslaitoksen uudistamisyritykset.

      Netanyahua pidetään toisaalta hyvänä Israelin puolustajana vaikeina aikoina mutta toisaalta myös epärehellisenä poliitikkona. Siinä on tasapainoittelemista.

    • Anonyymi

      Jer.30:10-11 Mutta sinä palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä. Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut hajottanut; ainoastaan sinusta minä en loppua tee; minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä. Jer.10:24-25

    • Kun Suomi oli sodassa 80 vuotta sitten, pahimmat henkiset vammat eivät aiheutuneet siitä, mitä oli joutunut itse kokemaan, vaan siitä, miten oli kohdellut vihollista. Niistä ei voinut kertoa edes silloin kotirintamalla käydessään, eikä sodan loputtua missään.

      Ne jäivät pysyviksi taakoiksi soimaavalle omalletunnolle. Se painoi, jos oli esimerkiksi raahannut jäätyneen vihollisen ruumiin korsun vartiomieheksi. Asia, jota sodan riehuessa oli pidetty hyvänä pilana kavereiden hurratessa, oli muuttunut raastavaksi muistoksi, josta ei päässyt irti yöllä unissa eikä päivällä valveilla. 🌹👀

    • Anonyymi

      2Moos.23:28 Ja minä lähetän herhiläisiä sinun edelläsi karkoittamaan hivviläiset, kanaanilaiset ja heettiläiset sinun tieltäsi. 5Moos.7:20 Niin Herra, sinun Jumalasi, lähettää heidän kimppuunsa herhiläisiä, kunnes ne, jotka ovat jäljellä ja ovat sinulta piiloutuneet, ovat hävitetyt. Joos.24:12 Ja minä lähetän herhiläisiä teidän edellänne, ja ne karkoittavat heidät teidän tieltänne, ne kaksi amorilaisten kuningasta; sinä miekallasi ja jousellasi et sitä tehnyt. Ps.44:3-5

      • Anonyymi

        "Israelin valtion tekemää sydämetöntä terroria ei tule katsoa antisemitismin eikä salaliittoteorioiden valossa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Israelin valtion tekemää sydämetöntä terroria ei tule katsoa antisemitismin eikä salaliittoteorioiden valossa."

        "Israelin valtion tekemää sydämetöntä terroria ei tule katsoa antisemitismin eikä salaliittoteorioiden valossa."

        Totta, vaan sitä on katsottava itsepuolustuksen ja historiallisten tapahtumien valossa.
        Arabit ovat aloittaneet kaikki sodat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Israelin valtion tekemää sydämetöntä terroria ei tule katsoa antisemitismin eikä salaliittoteorioiden valossa."

        Totta, vaan sitä on katsottava itsepuolustuksen ja historiallisten tapahtumien valossa.
        Arabit ovat aloittaneet kaikki sodat.

        "Arabit ovat aloittaneet kaikki sodat."

        Ja nyt islam on aloittamassa sodan myös Euroopassa, sillä ...

        "Aina välillä Saksassa esitetään kysymys, "Mihin yhteiskuntaan me kotoutamme, kun yhteiskunta ympärillä ei ole enää saksalainen". Berliinin Neukölln on tästä räikeimpiä esimerkkejä"

        Eräs islam-kommentaattori ylvästeli Berliinin kadulla, että "katsokaa ympärillenne, missään ei näy vaaleita ihmisiä, kaikki ovat muslimeja". Islam ottaa valtaa kovalla voimalla koko Euroopan suurimmissa maissa. Suomen tosiaan tulee olla varovainen, sillä vaikka nyt islam käy "hymykamppanjaa" niin systeemit voi muuttua koska tahansa.


    • "tiesi kertoa, että vain neljännes Israelin väestä haluaa Netanjahun jatkava"

      Tähän saakka avaajalla menee pääsääntöisesti oikein, joskin syyt tähän on vähän kaksipiippuinen.

      A) Ennenkin hyvin moni Israelilainen oli vastustanut Netanyahun yritystä siirtää enemmän valtaa itselleen esim. poistamalla oikeuslaitoksen kyvyn vaikuttaa lainsäädäntöön tarvittaessa (Israelissa ei ole perustuslakia, joten oikeuslaitos on toiminut sen sijasta pitäen huoli että ihmisten oikeuksia ei tallota).
      B) Israelilaiset katsoivat että se, että Israelin armeija ei ollut valmis puolustautumaan ja pysäyttämään Gazalaisten hyökkäystä suoraan on Netanyahun vuoksi, koska säästi liikaa armeijasta.

      Ei siis mitään tekemistä tämänhetken sotimisen kanssa, joka on pääosin saanut yleisön hyväksynnän.

      "Israelilaiset eivät halua hyökkäystä Gazaa vastaan jatkettavan. Netanjahu taas kertoo, että sitä jatketaan."

      Suurin osa Israelilaisista on sitä mieltä että ei ole syytä lopettaa tätä operaatiota ennen kuin panttivangit on saatu takaisin ja mahdollisesti Hamas lopullisesti pysäytetty.

      Tässä tapauksessa Netanyahu pakonomaisesti yrittää noudattaa enemmistön halua myös sen vuoksi että hänellä olisi edes pienenpieni mahdollisuus jatkaa seuraavissa vaaleissa.

      Erityisesti koska Hamasin hyökkäyksen onnistuminen sai Netanyahun näyttämään heikolta, ei hänellä ole vaihtoehtoa jatkaa liian lepsusti.

    • Anonyymi

      Tämä rasisti netanjahu on USA n käskyläinen.

      • Anonyymi

        Hyvin todennäköisesti.


      • <<Tämä rasisti netanjahu on USA n käskyläinen.<<

        Tuskinpa sentään. Tulee mieleen Bertold Brecht, joka oli julkisesti DDR:n suosikki, mutta hankala ja omapäinen suosittava. Suosijalla ja suosikilla oli kulissien takana jatkuva kova taistelu.

        Ei todellakaan ole USA:n halu, että Netanjahu käyttäytyy näin karkeasti. 🌹👀


    • Anonyymi

      Jer.48:10 Kirottu olkoon se, joka Herran työn laistasti tekee, kirottu olkoon se, joka pidättää miekansa verestä. Ps.137:7-9

    • Anonyymi

      Näyttäisi aika "munattomalta" touhulta. 75 vuoteen ei ole kyetty rauhoittumaan. Olisiko otettava käyttöön kiperämmät konstit ja määrätä Lähi-idän maihin naispääministerit.

      • Anonyymi

        Eiköhän Israel ole jo sisällissodan partaalla, ex-pääministerin ulostuloon viitaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän Israel ole jo sisällissodan partaalla, ex-pääministerin ulostuloon viitaten.

        Jokainen Israelia syyttelevä voisi katsoa Lähi-idän karttaa ja kuvitella sitä tilannetta mikä siellä on ja on ollut jo pitkään.
        Eli n. kaksi kertaa Uudenmaan läänin kokoinen Israel toisella puolella ja n. Euroopan kokoinen vihamielinen arabimaailma toisella puolella jonka pyhä päämäärä on tuhota Israel ja ajaa sen kansa mereen.
        Pinta-alojen suhde on monisatakertainen ja asukkaidenkin lähes samassa suhteessa.
        Vielä tulisi muistaa että aina ovat nämä aloittaneet sodat, niin Egypti kuin Syyria ja Jordania ja ja saaneet turpiinsa nyt viimeksi Hamas samoin aloitti ja kun nyt saa turpiinsa niin heitä puolustellaan.
        Sodissa aina siviilit kärsivät. Varsinkin silloin kun heitä käytetään ihmiskilpinä kuten nyt Hamas tekee.


      • Anonyymi

        Hamasin johtajille on Gaza ollut loistava bisnes. Nämä kymmenet miljardöörit johtavat karjaansa Qatarin loisto hotelleista. Heidän omaisensa ja suku ovat myös rikastuneet maailman vastikkeitta lahjottamista miljardeista. Tosin kansa on jäänyt hiukka vähemmälle. Myös Abbas sukuineen rypee rahoissa.


    • Netanjahu näyttää pyrkivän sodan eskaloimiseen saadakseen syyn taisteluun, jossa ei jää kiveä kiven päälle, USA rajoittamiseen. 🌹👀

      • Anonyymi

        En usko että Netanjahu kaipaa eskalaatiota vallalla olevaan tilanteeseen. Tilanne oli jo eskaloitunut äärimmilleen ennen Gazan operaation alkua. Palestiinalaiset tiesivät että Israel tulee kostamaan tavalla tai toisella Palestiinalaisten tekemän kibbuzien teurastuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että Netanjahu kaipaa eskalaatiota vallalla olevaan tilanteeseen. Tilanne oli jo eskaloitunut äärimmilleen ennen Gazan operaation alkua. Palestiinalaiset tiesivät että Israel tulee kostamaan tavalla tai toisella Palestiinalaisten tekemän kibbuzien teurastuksen.

        Asiaan liittyvä uutinen uudessa Uutisia Israelista blogissa: https://uutisiaisraelista.blogspot.com/2023/11/viisi-tuntia-hamasin-iskun-alkamisen.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että Netanjahu kaipaa eskalaatiota vallalla olevaan tilanteeseen. Tilanne oli jo eskaloitunut äärimmilleen ennen Gazan operaation alkua. Palestiinalaiset tiesivät että Israel tulee kostamaan tavalla tai toisella Palestiinalaisten tekemän kibbuzien teurastuksen.

        Kyllä Palestiinalaiset tietävät miten Israel toimii, siitä ei ole epäilystäkään. Pistää miettimään hakiko Hamas tätä sotaa tarkoituksella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Palestiinalaiset tietävät miten Israel toimii, siitä ei ole epäilystäkään. Pistää miettimään hakiko Hamas tätä sotaa tarkoituksella?

        Totta kai haki, koska halusi näyttää, ja onnistui näyttämään koko maailmalle, minkälainen raakalainen Israel on. Se ei suinkaan tee vähemmän todeksi, että myös Hamas on terrorijärjestö. 🌹👀


      • Anonyymi
        ouro kirjoitti:

        Totta kai haki, koska halusi näyttää, ja onnistui näyttämään koko maailmalle, minkälainen raakalainen Israel on. Se ei suinkaan tee vähemmän todeksi, että myös Hamas on terrorijärjestö. 🌹👀

        Mitäs noista niin muslimit kuin juutalaiset menevät kadotukseen. Kummallakaan ei mitään arvoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs noista niin muslimit kuin juutalaiset menevät kadotukseen. Kummallakaan ei mitään arvoa.

        Molemmilla on suuri arvo. Eivätkä kummatkaan, kuten eivät ketkään muutkaan, mene kadotukseen. 🌹👀


    • Anonyymi

      Tänään aloitetaan säännölliset tulitaukopäivät, joiden aikana ihmiset voivat siirtyä turvallisemmille alueille ja panttivankeja kotiuttaa.

      KTS

    • Anonyymi

      Ei pidä sinisilmäisesti uskoa hamasin tiedotuksia. Israel on ollut valtavan kärsivällinen 15 vuoden ajan, jolloin hamas on ampunut raketteja siviilikohteisiin. He ovat vasta iskuistaan ilmoittaneet etukäteen sijainnit. Putin ampuu siviilikohteita tarkoituksella ja ilmoittamatta ja tollot vain hymistelee. YK:n, EU:n johtajat huutavat raivoissaan Israelille, hamasin tiedottajien propaganda perusteenaan, ottamatta selkoa totuudesta. Hamas kaappaa tai käyttää ambulansseja tuttujen kuskien avulla siirtymisiin strategisiin paikkoihin. Ja Guterres raivoaa Israelille. Jos nyt sota keskeytettäisiin, niin takaako YK, ettei hamas enää koskaan ammu raketteja Israeliin. Kaikki islamistien tekemät rauhansopimukset ovat lentäneet samantien roskiin.

      • Anonyymi

        Ihan turhaa länkytystä. Israel johtaa vuosikymmenten ajalta tappotilastoja. Plus kaikki heidän muut toimet palestiinalaisia vastaan. Hyvä vaan että lopultakin maailma näkee totuuden Israelinkin toimista.


      • On aivan sama, mitä uskoo. On kuitenkin ehdoton factum, että Israelia inhotaan maailmalla syvästi, ja tämä inho on kasvanut merkittävästi. 🌹👀


      • Anonyymi
        ouro kirjoitti:

        On aivan sama, mitä uskoo. On kuitenkin ehdoton factum, että Israelia inhotaan maailmalla syvästi, ja tämä inho on kasvanut merkittävästi. 🌹👀

        No enpä tiedä pitääkö tuo inho paikkansa mutta selvää on ettei Israelin ylimitoitettu kollektiivinen kostotoimi mitään positiivista julkisuutta tuo. Mielikuvat siitä että Israelilaisia inhottaisiin juutalaisuutensa vuoksi ovat pääasiassa myös harhaa. Toki ainahan on olemassa rasisti ihmisiä jotka inhoavat ihmisiä etnisyyden tai uskonnon perusteella mutta he ovat vähemmistöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No enpä tiedä pitääkö tuo inho paikkansa mutta selvää on ettei Israelin ylimitoitettu kollektiivinen kostotoimi mitään positiivista julkisuutta tuo. Mielikuvat siitä että Israelilaisia inhottaisiin juutalaisuutensa vuoksi ovat pääasiassa myös harhaa. Toki ainahan on olemassa rasisti ihmisiä jotka inhoavat ihmisiä etnisyyden tai uskonnon perusteella mutta he ovat vähemmistöä.

        Israelin valtion syöttämä propaganda selittää inhon johtuvan juutalaisvastausuudesta. Ei johdu, vaan valtion harrastamasta raa´asta terrorismista. 🌹👀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä tiedä pitääkö tuo inho paikkansa mutta selvää on ettei Israelin ylimitoitettu kollektiivinen kostotoimi mitään positiivista julkisuutta tuo. Mielikuvat siitä että Israelilaisia inhottaisiin juutalaisuutensa vuoksi ovat pääasiassa myös harhaa. Toki ainahan on olemassa rasisti ihmisiä jotka inhoavat ihmisiä etnisyyden tai uskonnon perusteella mutta he ovat vähemmistöä.

        Juutalaisuus ei ole mitään 'etnisyyttä', vaan pelkkä uskonto, joka yhdistää ihmisiä kuten kristinusko, helluntalaisuus tai islam tai mikä muu uskonto tahansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus ei ole mitään 'etnisyyttä', vaan pelkkä uskonto, joka yhdistää ihmisiä kuten kristinusko, helluntalaisuus tai islam tai mikä muu uskonto tahansa.

        Ei kuulu tähän asiaan. Juutalainen propaganda kuitenkin yrittää saada toiset uskomaan, että kyse olisi myös etnisyydestä. 🌹👀


    • Anonyymi

      Suuri osa ihmisistä siellä vastustaa rasistista apartheidia, settlerien terroria ja kansanmurhaa. Maa vain on äärioikeistolaisten massamurhahullujen johtama.

      • Kansa ja johto ei ole samalla linjalla. Jos olisi, olisi kyseessä demokratia, kun ei kuitenkaan ole, on kyseessä diktatuuri. 🌹👀


      • Anonyymi
        ouro kirjoitti:

        Kansa ja johto ei ole samalla linjalla. Jos olisi, olisi kyseessä demokratia, kun ei kuitenkaan ole, on kyseessä diktatuuri. 🌹👀

        Israelissa onneksi pidetään säännöllisesti vaalit ja usein käy niin, että vaalien välillä kansan mielipide vaihtuu. Sitten vaihdetaan hallitusta.
        Palestiinalaisten puolella taas ei vaaleja ole pidettä sitten 2006, joten siellä on kysymys diktatuurista. Arvostelijoita on tapettu ja heitä vainotaan.
        Abbasinkin valtakausi päättyi jo 2009, mutta sitkeästi tuo vanha terroristi porskuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Israelissa onneksi pidetään säännöllisesti vaalit ja usein käy niin, että vaalien välillä kansan mielipide vaihtuu. Sitten vaihdetaan hallitusta.
        Palestiinalaisten puolella taas ei vaaleja ole pidettä sitten 2006, joten siellä on kysymys diktatuurista. Arvostelijoita on tapettu ja heitä vainotaan.
        Abbasinkin valtakausi päättyi jo 2009, mutta sitkeästi tuo vanha terroristi porskuttaa.

        Näennäisvaalit ovat hyvin haluttuja diktatuureissa, koska ne ovat hyvin tehokkaita peittämään. Todellisuudessa diktatuureissa, kuten Israelissakin, asiat hoidetaan diktaattoreille mieluisiksi kulissien takaisilla, rakenteellisilla keinoilla.

        Ei ole montakaan diktatuurivaltiota, jossa ei hämäyksen vuoksi pidettäisi vaaleja. 🌹👀


      • Anonyymi
        ouro kirjoitti:

        Näennäisvaalit ovat hyvin haluttuja diktatuureissa, koska ne ovat hyvin tehokkaita peittämään. Todellisuudessa diktatuureissa, kuten Israelissakin, asiat hoidetaan diktaattoreille mieluisiksi kulissien takaisilla, rakenteellisilla keinoilla.

        Ei ole montakaan diktatuurivaltiota, jossa ei hämäyksen vuoksi pidettäisi vaaleja. 🌹👀

        Mutta kun PLO ei edes pidä näennäisvaaleja! Se ei peittele diktatuuria.

        Miten Israel voi olla diktatuuri, kun siellä hallitus vaihtuu aina vaalien jälkeen? Oletkohan hieman tyhmä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun PLO ei edes pidä näennäisvaaleja! Se ei peittele diktatuuria.

        Miten Israel voi olla diktatuuri, kun siellä hallitus vaihtuu aina vaalien jälkeen? Oletkohan hieman tyhmä?

        Nyt on kysymys maailman suhtautumisesta ISRAELIN näennäisdiktatuuriin.

        Ei sitä poista se, että on monia muitakin diktatuureja. Maailma inhoaa diktatuureja, jos ne toimivat silmittömästi. Maailma katsoo Israelia tällä, ja vain tällä, silmällä. Se, että sitä katsotaan inhoten, on factum. Ja niin on, vaikka kuinka toivoisit, että olisi toisin.

        <<Oletkohan hieman tyhmä?<<

        Argumentum ad hominem on täysin hylättävä viehepäätelmä, mutta sitä paljon käytetään, jos valideja argumenttejä ei ole, ja on tapahtunut kiihtyminen. 🌹👀


      • ouro kirjoitti:

        Nyt on kysymys maailman suhtautumisesta ISRAELIN näennäisdiktatuuriin.

        Ei sitä poista se, että on monia muitakin diktatuureja. Maailma inhoaa diktatuureja, jos ne toimivat silmittömästi. Maailma katsoo Israelia tällä, ja vain tällä, silmällä. Se, että sitä katsotaan inhoten, on factum. Ja niin on, vaikka kuinka toivoisit, että olisi toisin.

        <<Oletkohan hieman tyhmä?<<

        Argumentum ad hominem on täysin hylättävä viehepäätelmä, mutta sitä paljon käytetään, jos valideja argumenttejä ei ole, ja on tapahtunut kiihtyminen. 🌹👀

        Nyt on kysymys maailman suhtautumisesta ISRAELIN näennäisdiktatuuriin. Piti olla: ...nennäisdemokratiaan eli diktatuuriin. Anteeksi. 🌹👀


      • Anonyymi
        ouro kirjoitti:

        Nyt on kysymys maailman suhtautumisesta ISRAELIN näennäisdiktatuuriin. Piti olla: ...nennäisdemokratiaan eli diktatuuriin. Anteeksi. 🌹👀

        Kuvitteleekohan ouro olevansa koko maailma:
        " Maailma katsoo Israelia tällä, ja vain tällä, silmällä. Se, että sitä katsotaan inhoten"

        Demokratia on AINA näennäistä. Suomessakin on tällä hetkellä demareilla enemmistö ja kuitenkin oikeisto hallitsee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitteleekohan ouro olevansa koko maailma:
        " Maailma katsoo Israelia tällä, ja vain tällä, silmällä. Se, että sitä katsotaan inhoten"

        Demokratia on AINA näennäistä. Suomessakin on tällä hetkellä demareilla enemmistö ja kuitenkin oikeisto hallitsee.

        <<Kuvitteleekohan ouro olevansa koko maailma:...<<

        Pyrkimys pilkata keskustelukumppania on alkeellisin tunnettu keskustelutapa. Sitä käytetään silloin, jos valideja argumentteja ei ole, ja itse on päässyt kiihtymään. 🌹👀


      • ouro kirjoitti:

        Kansa ja johto ei ole samalla linjalla. Jos olisi, olisi kyseessä demokratia, kun ei kuitenkaan ole, on kyseessä diktatuuri. 🌹👀

        "Kansa ja johto ei ole samalla linjalla. Jos olisi, olisi kyseessä demokratia, kun ei kuitenkaan ole, on kyseessä diktatuuri."

        Sanoisin että Israel on vaarallisella tiellä kohti diktatuuria. Vielä se ei sitä ole.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3778
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2691
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      130
      2017
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      101
      1741
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      56
      1192
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1137
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1036
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      966
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      945
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      904
    Aihe