Kertokaa minkälaisia ongelmia olette kohdanneet dysfasiaa sairastavan puolison kanssa suhteessa?
Itselläni puoliso, jolla vaikea dysfasia, kirjoittaminen, lauseiden tuottaminen on vaikeaa ja aiheuttaa paljon väärinymmärryksiä. Itse ei ymmärrä että kirjoituksen ilmaisutyyli voi olla toisen osapuolen näkökulmasta loukkaavaa, flirttailevaa tai muuten epäilyttävää vaikka tarkoitusperä olisi ollut vain kysyä ystävänä kuulumisia, pyytää tapaamaan ystävänä tai olla muuten vain ystävällinen. Aiheuttaa suuria väärinymmärryksiä suhteessa ja mustasukkisuudelta ei ole voitu välttyä. Lisäksi ajantaju on dysfaatikko puolison kanssa olematon. "Oon tulos kohta" tarkoittaa että käy vielä 2 paikkaa, jää suustaan kiinni ja aikaa on kulunut puolitoista tuntia. Jonkun asian tekemisen pyytämiseen ja sen toteutukseen menee tolkuttomasti aikaa ja ennen pyydetyn asian tekemistä tehään 50 muuta asiaa. Dysfasiaa sairastava ei itse näe asioita ongelmina vaan vitsailee asialla eikä ymmärrä kuinka raskasta on jatkuvasti puolisona selventää, ymmärtää, joustaa, odottaa... Puolisona dysfaatikolle tunnen olevani myös äidillinen hahmo ja edunvalvoja. Voisin listata monia erinäisiä tapauksia mitä haasteita dysfaatikko puolison kanssa eläminen tuo mutta haluaisin kuulla muiden kohtaamia ongelmia ja vaikeuksia.
Dysfasia puolisolla
Anonyymi-ap
4
609
Vastaukset
- Anonyymi
Mä niin kuolen nauruun vaikka eihän tämä dysfasia naurun asia mutta niin hauskasti kerroit omakohtaisen kokemuksen ja voimia vaan sinne 😂😱😩
- Anonyymi
Nauru itkua se onkin
- Anonyymi
Miten tuo poikkeaa normaalista parisuhteesta noita ny kai on jokainen parisuhteessa ollu kokenu ilman mitään todettua sairauttakin
- Anonyymi
Ihan samanlaista on muissakin suhteissa, teet tuosta ongelman turhaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4013328Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151546En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841342- 1091341
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991315Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591265- 481175
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801082Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26985- 33867