Keskiviikon LeikkiVisa - Muistatko vanhoja pihaleikkejä yhtään?

Tuosta:
https://www.is.fi/viihde/art-2000009960037.html

No en kyllä ihan hirveesti muista, jäisin jalkoihin jos nyt tarttis noita leikkiä, vaikka aina joku hitunen on takaraivoon jäänytkin. Visa meni silti mukavasti.


Voisihan sitä vieläkin mennä kisailemaan kirkonrotassa ja tervapadassa!

Vastasit oikein 9/12 kysymykseen

63

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8 oikein

    • Anonyymi

      Muistat täydellisesti kaikki vanhat pihaleikit peilistä kirkonrottaan!
      Vastasit oikein 12 kysymykseen

      Lapsuudesta on aikaa..Leikkien nimet muuttuu..

      - Sheena

      • Mahtava tulos!

        Mä en kyllä muista puoliakaan enää...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Mä en kyllä muista puoliakaan enää...

        Minulla on vaan hyvä muisti 🤷‍♀️.

        Aika harvoja noista leikeistä leikin itse. Inhosin leikkiä isossa "laumassa" eikä sellaista oikein saanutkaan kasaan naapuruston lapsista. Useinmiten leikin naapurin pojan kanssa ja leikeistä oli ihan oma versio. Esimerkiksi rosvoa ja poliisia leikittiin siten, että olimme molemmat poliiseja ja rosvo(t) oli meidän yhteinen mielikuvitushahmo.Poliiseilla riitti työtä..ei päästäneet rosvohahmot meitä vähällä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vaan hyvä muisti 🤷‍♀️.

        Aika harvoja noista leikeistä leikin itse. Inhosin leikkiä isossa "laumassa" eikä sellaista oikein saanutkaan kasaan naapuruston lapsista. Useinmiten leikin naapurin pojan kanssa ja leikeistä oli ihan oma versio. Esimerkiksi rosvoa ja poliisia leikittiin siten, että olimme molemmat poliiseja ja rosvo(t) oli meidän yhteinen mielikuvitushahmo.Poliiseilla riitti työtä..ei päästäneet rosvohahmot meitä vähällä.

        - Sheena

        Itse ehdin kyllä leikkiä noita kaikkia visassa mainittuja, tosin enemmän tuli touhuttua pienemmissä ryhmissä tai itekseen. Mutta oli se kivaa välillä kun oli koko pihapiirin muksut yhdessä leikkimässä pihaleikkejä, se oli menoa se 😁

        Voin uskoa, että tuolla etsivätaktiilla työt eivät loppuneet kesken 😉


    • Norppa ehti vastaamaan TÄYSIN neutraalisti ja kappas vain, k-pää modebotti poisti sen vastauksen, ihan vain lotolla. Tuon verran sain pelasteltua vellikellosta:

      "Tulos 9/12. Olen lapsena leikkinyt monia vanhoja ulkoleikkejä. Kymmentä tikkua laudalla, rosvoa ja poliisia, polttopalloa, keinupalloa, nimet kirjoissa ja kirjankannet kiinni, luutamummoa, kukkulan ku"

      Norpalle tiedoksi.

      Hieno tulos!

      Samoja leikkejä on leikitty, vaan eipä noita sääntöineen enää oikein muista. Pitäisi järkätä palstalaisten pihaleikkimiitti ensi suvena, eikö? 😂

      • Nyt uusintakierroksella tuli tulokseksi 12/12.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt uusintakierroksella tuli tulokseksi 12/12.

        Mahtava tulos!

        Modet mahdollistaa kivasti tulosten preppaamisen 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Modet mahdollistaa kivasti tulosten preppaamisen 😂

        Näköjään on näin. =D Toivottavasti nyt mun vastaus pysyy tässä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näköjään on näin. =D Toivottavasti nyt mun vastaus pysyy tässä.

        No ainakin tuo lainattu eka vastauksesi pysyy, koska minä OLEN palsta 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No ainakin tuo lainattu eka vastauksesi pysyy, koska minä OLEN palsta 😂

        Ai niin, niinhän sää oot =D =D


    • 11/12 tosin muutama meni arvaamalla, en jaksa muistaa oonko esim. tervapataa koskaan leikkinyt, vai onko ollu eri nimellä🤔
      Ite muistan lapsuudesta myös "nurkkajussin" ja jonkun missä heitettiin pallo ilmaan ja huudettiin jotain et "haili hailoo!" taijotainsinnepäin

      • Loistava tulos!

        Teillä sen leikin nimi on varmaan ollut Tervatupa 🤣

        Hailii hailoon muistan kyllä, siis että sellaista tuli leikittyä, en sitä miten sitä leikittiin. Muista enää paljon muutakaan 😁


    • Suurin osa oli tuttuja leikkejä. Ilmeisesti kilpailuhenkisyyteni on loistanut jo lapsena. Kiva visa. 😊

      "Voisihan sitä vieläkin mennä kisailemaan kirkonrotassa ja tervapadassa!

      Vastasit oikein 10 kysymykseen"

      • Loistava tulos!

        Arvatenkin olet muksuna ollut se joka ei lopeta leikkiä ennenkuin on voittanut vähintään kertaalleen, mieluiten enemmän kuin muut 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Arvatenkin olet muksuna ollut se joka ei lopeta leikkiä ennenkuin on voittanut vähintään kertaalleen, mieluiten enemmän kuin muut 😁

        Lapsena aina tykkäsin ulkopeleistä(kin). Kun pelaa täysillä, siis heittäytyy satasella, on pelin loppuratkaisu todella tärkeä. Ei asioita voi jättää puolitiehen.
        Myös pelien säännöt piti kovalla äänellä (huutokilpailulla) käydä useampaan kertaan läpi. Jälkipelivaiheessa voi omaa panosta vielä hehkuttaa. Leuhkiminen ja itsekehu eivät olleet sallittuja.

        Edesmennyt isäni kerran totesi, että minulla on kantava ja selkeä ääni. Otin sen kohteliaisuutena. 😆


      • tosi.typy kirjoitti:

        Lapsena aina tykkäsin ulkopeleistä(kin). Kun pelaa täysillä, siis heittäytyy satasella, on pelin loppuratkaisu todella tärkeä. Ei asioita voi jättää puolitiehen.
        Myös pelien säännöt piti kovalla äänellä (huutokilpailulla) käydä useampaan kertaan läpi. Jälkipelivaiheessa voi omaa panosta vielä hehkuttaa. Leuhkiminen ja itsekehu eivät olleet sallittuja.

        Edesmennyt isäni kerran totesi, että minulla on kantava ja selkeä ääni. Otin sen kohteliaisuutena. 😆

        Lapsenahan ulkokisailut oli mitä parhainta parasta, 24/7/365, säästä riippumatta. Se mikä niistä on erityisesti jäänyt mieleen, on se, että kun säännöistä oli epäselvyyttä, niin sitten niistä huutoneuvoteltiin ja kun sopu löytyi, nollattiin edellinen piste/maali/tms. ja jatkettiin sovussa "uusilla" säännöillä. Sellanen ei tunnu toimivan aikuisten maailmassa...

        No mä kyllä uskon, että sulla on komentajan ääni 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Lapsenahan ulkokisailut oli mitä parhainta parasta, 24/7/365, säästä riippumatta. Se mikä niistä on erityisesti jäänyt mieleen, on se, että kun säännöistä oli epäselvyyttä, niin sitten niistä huutoneuvoteltiin ja kun sopu löytyi, nollattiin edellinen piste/maali/tms. ja jatkettiin sovussa "uusilla" säännöillä. Sellanen ei tunnu toimivan aikuisten maailmassa...

        No mä kyllä uskon, että sulla on komentajan ääni 😁

        Mikäli näkemyseroja syntyi, olin vakuutava ja äänekäs. En ole luonteeltani ilkeä, en riidanhaluine, tai epäreilu, vaan määrätietoinen. Taistelen edelleen oikeudenmukaisuuden puolesta (joskus tuo on kyllä hieman häilyvää). 😄


      • tosi.typy kirjoitti:

        Mikäli näkemyseroja syntyi, olin vakuutava ja äänekäs. En ole luonteeltani ilkeä, en riidanhaluine, tai epäreilu, vaan määrätietoinen. Taistelen edelleen oikeudenmukaisuuden puolesta (joskus tuo on kyllä hieman häilyvää). 😄

        Juu, aivan varmasti äänekäs, hyvin todennäköisesti myös painokkaan vakuuttava 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, aivan varmasti äänekäs, hyvin todennäköisesti myös painokkaan vakuuttava 😂

        Aikuisten ihmisten ei pitäisi riidellä, vaan asiat ja tilanteet riitaantuvat. Itselläni ei ole henk.kohtaisia riitoja kenenkään kanssa. Mikäli tilanne vaatii, väittelen sujuvasti ja neuvottelen itseni ulos umpikujasta.

        Ristiriidat pitäisi aina pystyä selvittämään puhumalla. Valitettavasti se vaan ei sovi kaikille.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Aikuisten ihmisten ei pitäisi riidellä, vaan asiat ja tilanteet riitaantuvat. Itselläni ei ole henk.kohtaisia riitoja kenenkään kanssa. Mikäli tilanne vaatii, väittelen sujuvasti ja neuvottelen itseni ulos umpikujasta.

        Ristiriidat pitäisi aina pystyä selvittämään puhumalla. Valitettavasti se vaan ei sovi kaikille.

        No ei pitäisi ei. Olen aika monasti töissäni törmännyt tilanteeseen, jossa jonkun pitää olla oikeassa vain oikeassa olemisen tai oman aseman vuoksi. Ne on... hämmentäviä hetkiä. Niistäkin on selvitty, enemmän tai vähemmän puhumalla, joskus korostetulla äänenpainolla, joskus ihan sujuvasti olemalla kuulematta.


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei pitäisi ei. Olen aika monasti töissäni törmännyt tilanteeseen, jossa jonkun pitää olla oikeassa vain oikeassa olemisen tai oman aseman vuoksi. Ne on... hämmentäviä hetkiä. Niistäkin on selvitty, enemmän tai vähemmän puhumalla, joskus korostetulla äänenpainolla, joskus ihan sujuvasti olemalla kuulematta.

        Kun onnistuu laittamaan ihmisten egon sivuun, keskustelu ja yhteisymmärrys yleensä löytyvät. Joskus päädytään kompromisseihin. Laiha sopu on parempi kuin lihava riita, vai miten se nyt meni...?
        Haastavinta on pysyä rauhallisena ja osoittaa osapuolille rakentavasti selvät epäkohdat, vaikka itse näkee tilanteen päivänselvästi, ei voida mennä käskyttämään. On taito astua sivuun tilanteesta ja tarkkailla asiaa hieman erilaisista näkökulmista.
        Joskus on syytä jättää asia roikkumaan ja palata siihen, kun on käyty jäähyllä. Aikalisä on aina hyväksi.

        Väsymys vaivaa, nyt nukkumaan.

        öitä! 😴


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kun onnistuu laittamaan ihmisten egon sivuun, keskustelu ja yhteisymmärrys yleensä löytyvät. Joskus päädytään kompromisseihin. Laiha sopu on parempi kuin lihava riita, vai miten se nyt meni...?
        Haastavinta on pysyä rauhallisena ja osoittaa osapuolille rakentavasti selvät epäkohdat, vaikka itse näkee tilanteen päivänselvästi, ei voida mennä käskyttämään. On taito astua sivuun tilanteesta ja tarkkailla asiaa hieman erilaisista näkökulmista.
        Joskus on syytä jättää asia roikkumaan ja palata siihen, kun on käyty jäähyllä. Aikalisä on aina hyväksi.

        Väsymys vaivaa, nyt nukkumaan.

        öitä! 😴

        Hyvät yöt 🤗


    • Anonyymi

      joo muistaqn sellaisaen pihaleikin jossa ostimme .22 kqaliibereiqa stqrttipisoolejaq qammuimmew niillä pohjqajanmaqrjojaq poistri piiipustqa sen esteen jottqa maja lähtree vcqauhiin

    • Anonyymi

      ... ja siitten leikkiä lännenmiestä eli revolverisankaria tuollaisilla viritetyillä starttipistooleilla...

      • Meillä oli muuten vastaava leikki, tosin ei pihjalanmarjoilla, vaan kivillä ja kuulilla. Ne lähti sen verran, että tuntui, mutta varsinaista vahinkoa ei tullut.


    • Anonyymi

      ...lännen miehet polkypyörillään ratsastaa revolverit käsissään...

    • Anonyymi

      Tulokseni 11/12.

    • Tämä oli jo omempaa kuin ne tietsikkapelit 😁

      Voisihan sitä vieläkin mennä kisailemaan kirkonrotassa ja tervapadassa!
      Vastasit oikein 11 kysymykseen

      • Loistava tulos!

        Koska lähdetään pihalle leikkimään???? Mietin tosissani, että jos keväälle keksisi palstamiitin, niin miitin aiheena voisi hyvinkin olla vanhat pihaleikit 😁


    • 12/12 suurinosa oli tuttuja vaikka ei ihan kaikkia kai oo tullu leikittyä muksunakaan mutta monia kyllä. Keinupolttista pelattiin aina ala-asteella välitunneillakin.😀.

      • Mä muistan pelanneeni aikanaan keinupolttopalloa ihan vaan sen takia, että muista kuinka kerran perjantaina 13. päivä kyseisessä leikissä pallo osui yhtä keinunutta luokkakaveria poskeen ja sen hampaalle kävi jotain.


      • Mahtava tulos!

        Mun lapsuudessa noi kaikki on tullut kahlattua läpi, mutta se oli sitä toista aikaa, vähän leluja ja nekin patterin välissä 😂


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Mä muistan pelanneeni aikanaan keinupolttopalloa ihan vaan sen takia, että muista kuinka kerran perjantaina 13. päivä kyseisessä leikissä pallo osui yhtä keinunutta luokkakaveria poskeen ja sen hampaalle kävi jotain.

        No piha ja välituntileikeissä kyllä tuppas aina välillä sattuun ja tapahtuunkin.😀. Ja joistain tuollasista sattumuksista ne muistot monesti jää hyvin mieleen.🙂.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Mun lapsuudessa noi kaikki on tullut kahlattua läpi, mutta se oli sitä toista aikaa, vähän leluja ja nekin patterin välissä 😂

        No juu kyllä sitä aika monta noista varmaan tuli käytyä läpi mutta joku yksittäinen on voinu kyllä jäädä välistäkin.🙂.


    • Muistat täydellisesti kaikki vanhat pihaleikit peilistä kirkonrottaan! 12/12
      Minulla oli hieno lapsuus.

      • Mahtava tulos!

        On todella ollut kun kaikki nuo vielä muistit 🤗


    • Lähiölapsena tuli kyllä kaikki pihaleikit leikittyä. Koulusta pihalle siksi aikaa kunnes mutsi tuli töistä. Meitä oli iso lauma avainlapsia.

      Tulokseni 11/12. Ja se moka oli näpsäysmoka, eli muutoin olisi tullut täydet.

      • Anonyymi

        Saiko kotiin viedä kavereita, miksi leikitte pihalla?

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saiko kotiin viedä kavereita, miksi leikitte pihalla?

        - Sheena

        Niin.. lähiölapset ovat yleensä keskimääräisesti aikalailla köyhiä. Ei kotona ollut mitään tekemistä. Kirjaston kirjojen lukemista.
        Ei meillä ollut televisiota, leluja tai tietokonetta.

        Pihaleikit ja mielikuvitusleikit.. niitä oli rajattomasti. Metsissä puihin kiipeileminen ja majojen rakentaminen. Meressä uiminen. Noista lapsuuteni koostui.


      • Loistava tulos!

        Avainkaulalapsia, juu, tuttu juttu seiskarin kakaroille 😁


    • 8 kysymykseen. Kirkonrottakysymys löi ällikällä, sillä en tiennyt että siihen tollainen lorunrimpsu liittyy.

      • Enkä tiennyt, että "kuka pelkää mustaa miestä" on muutettu joksikin hemmetin mustekalaksi. Siksi en sitä hokannut.


      • Hieno tulos!

        Kyllä siihen aikanaan sellainen liittyi, en tosin itsekään muistanut ennen kuin se oli siinä silmien edessä.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Enkä tiennyt, että "kuka pelkää mustaa miestä" on muutettu joksikin hemmetin mustekalaksi. Siksi en sitä hokannut.

        Menin samaan halpaan, mikä vtun mustekala???? No se on tämä poliittisen korrektiuden aikakausi...


      • Juu, on siinä se nyanssinsa, mutta pitääkö kaikki tasa-arvoistaa ja tasapäistää vain siksi, ettei kukaan keksisi pahoittaa jostain mieltään? Entä jos minä pahoitan mieleni tasapäistysprojektin tuloksista? Mitäs sitten keksitään, palautetaan termeihin taas mustat miehet ja punanahat yms.? Pitäisi ehkäperustaa kansanliike kielellisen kulttuuriperinnön vaalimiseksi ja pahoittaa mielensä joka toisesta termimuutoksesta, alkaen vaikka palomiehen muuttamisesta pelastajaksi.


      • On mielestäni mennyt vähän liian pitkälle länsimaisen kulttuurin kaikesta varmuuden vuoksi pahoillaan oleminen. Loogisesti ei kukaan pyydä anteeksi ellei ole tietoisesti toista loukannut tai ellei joku anteeksipyyntöä vaadi. Automaattinen anteeksioleminen on pahinta skeidaa mitä ihminen, hallinto, yhteiskunta voi tehdä, siinä vain jätetään ovi auki sille, että joku voi haastaa valtion oikeuteen, koska pahoitti mielensä paskasta säästä 38.14.2023 Helsbergin kaupunnissa. Kun ollaan valmiiksi anteeksi anteeksi, niin oikeusjuttu on ihan perusteltu.

        On yksi omia lempiromaanejani myös, olkoonkin etten ole lukenut sitä sitten lapsuuden. Jolloin se oli vielä oikealla nimellään...


      • randombypasser kirjoitti:

        On mielestäni mennyt vähän liian pitkälle länsimaisen kulttuurin kaikesta varmuuden vuoksi pahoillaan oleminen. Loogisesti ei kukaan pyydä anteeksi ellei ole tietoisesti toista loukannut tai ellei joku anteeksipyyntöä vaadi. Automaattinen anteeksioleminen on pahinta skeidaa mitä ihminen, hallinto, yhteiskunta voi tehdä, siinä vain jätetään ovi auki sille, että joku voi haastaa valtion oikeuteen, koska pahoitti mielensä paskasta säästä 38.14.2023 Helsbergin kaupunnissa. Kun ollaan valmiiksi anteeksi anteeksi, niin oikeusjuttu on ihan perusteltu.

        On yksi omia lempiromaanejani myös, olkoonkin etten ole lukenut sitä sitten lapsuuden. Jolloin se oli vielä oikealla nimellään...

        Joo, en mäkään ole lukenut kuin kerran ja nimenomaan joskus varhaisessa teini-iässä :D Mutta hyvän kirjan juonen ja ennen kaikkea lopun kyllä muistaa. Siitä tehdyn leffan ja 3-osaisen sarjan olen sen sijaan molemmat katsonut aikuisiällä. Sarja noudatteli suht hyvin alkuperäistä juonta, leffassa taas loppuratkaisua oli muutettu.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Joo, en mäkään ole lukenut kuin kerran ja nimenomaan joskus varhaisessa teini-iässä :D Mutta hyvän kirjan juonen ja ennen kaikkea lopun kyllä muistaa. Siitä tehdyn leffan ja 3-osaisen sarjan olen sen sijaan molemmat katsonut aikuisiällä. Sarja noudatteli suht hyvin alkuperäistä juonta, leffassa taas loppuratkaisua oli muutettu.

        Ai niin ja oli se miljöökin tuossa leffassa muutettu, saaresta keskelle autiomaata Lähi-itään xD


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Joo, en mäkään ole lukenut kuin kerran ja nimenomaan joskus varhaisessa teini-iässä :D Mutta hyvän kirjan juonen ja ennen kaikkea lopun kyllä muistaa. Siitä tehdyn leffan ja 3-osaisen sarjan olen sen sijaan molemmat katsonut aikuisiällä. Sarja noudatteli suht hyvin alkuperäistä juonta, leffassa taas loppuratkaisua oli muutettu.

        Sarjaa en ainakaan ole nähnyt, jonkun varhaisen version leffasta luultavasti, senkin siis noin sata vuotta sitten tms. Ehkä. Kirjan voisi kyllä taas lukaista uudelleen, se oli pahuksen hyvä.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Ai niin ja oli se miljöökin tuossa leffassa muutettu, saaresta keskelle autiomaata Lähi-itään xD

        Lähi-itään???? Voi veetus... Joku voisi tehdä myös Kärpästen herrasta kunnollisen leffaversion, kirjassa olisi siihen ainesta ja se vanha filmatisointi on aika kaoottinen.


      • randombypasser kirjoitti:

        Sarjaa en ainakaan ole nähnyt, jonkun varhaisen version leffasta luultavasti, senkin siis noin sata vuotta sitten tms. Ehkä. Kirjan voisi kyllä taas lukaista uudelleen, se oli pahuksen hyvä.

        Leffoja on tehty käsittääkseni paljon. Olisi kiva joskus löytää jostain muutkin leffaversiot.

        Sarja oli muistaakseni BBC:n ja esitettiin jollain YLE:n kanavalla.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Leffoja on tehty käsittääkseni paljon. Olisi kiva joskus löytää jostain muutkin leffaversiot.

        Sarja oli muistaakseni BBC:n ja esitettiin jollain YLE:n kanavalla.

        Muistan, että tuo sarja tosiaan tuli peruskanavilta joskus, lienee juuri Ylen kanavilta. Leffoja olen tietoisesti välttänyt, alkaa vaan harmittamaan kun eivät täsmääkään romaaniin 😂


    • Anonyymi

      katson kiekkoa eli lätkää niin nuo jotku tsekin jotkut ammattilqisw4et6 e46tä huh

    • 10/12 tervapataa olen leikkinyt jollain toisella nimellä. Kun sama uudestaan toisessa muodossa, osasin kyllä vastata oikein. 😆

      Asuin lapsena Espoolaisen isohkossa riviritaloyhtiössä, jossa asui 20-30 lasta. Melkein kaikki perheet oli lapsiperheitä. Pihalla oli aina kavereita ja yksi siltä ajalta on jäänyt elämään.

      • Loistava tulos!

        Kokonainen yksi siltä ajalta on jäänyt elämään... Köyhempi selviytymisprosentti 😂

        Mut joo. Itellä oli hiukan vastaava tilanne, tosin muksuja oli puolet tuosta määrästä, mutta ihan riittävästi. Ja jos siirtyi kaverin pihalle, oli heti toinen mokoma muksuja leikkimässä. Aina oli porukkaa leikkimässä tai valmiina leikkimään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Kokonainen yksi siltä ajalta on jäänyt elämään... Köyhempi selviytymisprosentti 😂

        Mut joo. Itellä oli hiukan vastaava tilanne, tosin muksuja oli puolet tuosta määrästä, mutta ihan riittävästi. Ja jos siirtyi kaverin pihalle, oli heti toinen mokoma muksuja leikkimässä. Aina oli porukkaa leikkimässä tai valmiina leikkimään.

        No hän on lapsuuden paras kaveri. Olin 3v ja hän 2v kun tutustuimme. Muutimme isompaan asuntoon kun olin n.10v ja muut jäi sen jälkeen. En silloinkaan lapsena tuntenut suurempaa yhteyttä kuin tuon yhden kanssa… ja yhden joka muutti kun olin 6v.. Naapuritaloyhtiöissä oli lisäksi neljä 1-2lk koulukaveri, jotka on jääneet myöhemmin matkasta kun pääsin 3lk musiikkiluokalle. Heidän kuulumisia olisi kiva itseasiassa kuulla joskus.

        Muut pitkäaikaiset ystävät on myöhempiä koulukavereita, urheilukavereita ja entisiä työkavereita, joista on tullut ystäviä.


      • Citrinella kirjoitti:

        No hän on lapsuuden paras kaveri. Olin 3v ja hän 2v kun tutustuimme. Muutimme isompaan asuntoon kun olin n.10v ja muut jäi sen jälkeen. En silloinkaan lapsena tuntenut suurempaa yhteyttä kuin tuon yhden kanssa… ja yhden joka muutti kun olin 6v.. Naapuritaloyhtiöissä oli lisäksi neljä 1-2lk koulukaveri, jotka on jääneet myöhemmin matkasta kun pääsin 3lk musiikkiluokalle. Heidän kuulumisia olisi kiva itseasiassa kuulla joskus.

        Muut pitkäaikaiset ystävät on myöhempiä koulukavereita, urheilukavereita ja entisiä työkavereita, joista on tullut ystäviä.

        Mun ydinkaveripiiri löytyi muista kuin oman pihapiirin muksuista. Toki muistan useimmat oman pihapiirin hirviöistä ja satunnaisesti on kohdattukin Kirkkonummen kylillä, mutta kukaan niistä ei jäänyt niin sanotusti elämään oikeasti ystävänä.

        Joskus olis kiva, tavallaan, nähdä vanhoja lapsuudenajan ihmisiä, mutta toisaalta... Jos ne on taakse jääneet, on sille ollut syynsä, niin mitäpä sitä härkkimään menneitä? Melkein järjestin yläasteen luokkakokouksen viime vuonna, on kuitenkin kaikista tarkat tiedot tallessa edellisen luokkakokouksen ajoilta. Osa on muuttanut maailmalle, voisi olla hitaampi löytää, pari on poistunutkin jo, mutta enin osa on tiettävästi elossa ja tavoitettavissa helposti.


    • Anonyymi

      citrinellaq niin hassua jos niin haqluaqisi nähdä unrta josaqin hqaaceilijqastakin

    • Anonyymi

      Öisin soitettiin pirunviulua ja päivisin laitettiin luuta jonkun oven taakse.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3353
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      209
      2749
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2495
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2005
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      2002
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1662
    7. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1536
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1536
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1266
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1221
    Aihe