Jeesus täytti lain eikä siksi tehnyt mitään syntiä. Jeessus ei pitänyt sitä edes vaikeana eikä raskaana.
Jeesuksen ristin ottaminen kannettavakseen tarkoittaa lain eli Jumalan tahdon noudattamista Jeesuksen tavoin.
Raamatussa synti tarkoittaa lain rikkomusta eli hengellistä rikosta Jumalan tahtoa vastaan.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Jeesus ei pitänyt lain noudattamista edes vaikeana
244
776
Vastaukset
- Anonyymi
Ei Suomessakaan kukaan voi väittää, että kaikki lait on kumottu sillä perusteella, että ei kukaan pysty niitä täydellisesti noudattamaan. Ne on just niitä kieroja ajatuskuvioita, joilla käydään vastustamaan ja kapinaan Jumalaa ja laillista yhteiskuntaa vastaan.
- Anonyymi
Ps.1
" Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!- Anonyymi
Jumalattomien ja pilkkaajien neuvo on väkevä eksytys eli Mooseksen lain vouhottaminen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalattomien ja pilkkaajien neuvo on väkevä eksytys eli Mooseksen lain vouhottaminen!
Eihän kristinuskoakaan ole, ellei Raamatussa ole "Moosesta!"
- Anonyymi
"Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä".
Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä." - Anonyymi
Helluntailaisuus on antikristillinen henkiliike ja ne vastustaa Jumalan ja Jeesuksen käskyjen noudattamista.
Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat."- Anonyymi
Ilmeisesti oikea henkiliike on puhujalla, jossa uskotaan ihmiseen, jolla oli se profetoimisen armolahja. Se riittää tälle --- käskyttäjällle.
- Anonyymi
Todista, että Suomessa on Mooseksen laki voimassa!
- Anonyymi
Jumalan antama kymmenenkäskyn laki on voimassa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Suomen laista ei löydy dekalogia. Ei siis ole voimassa Suomen valtiossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen laista ei löydy dekalogia. Ei siis ole voimassa Suomen valtiossa.
1700-luvun Luterilaisen virren sanoin: Nää käskysanaa kymmenen, NE MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Tulihan se adventisti puskista esiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen laista ei löydy dekalogia. Ei siis ole voimassa Suomen valtiossa.
No, mietihän, miksi virkakoneisto raamatulla sormet, vannotaan valat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mietihän, miksi virkakoneisto raamatulla sormet, vannotaan valat?
Vanha jäänne siltä ajalta, kun uskonto tuli Suomeen. Se on muuten jäänyt pois monissa yhteyksissä. Eikä liity mitenkään siihen mikä laki on Suomessa voimassa.
- Anonyymi
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
Gerhard Olsen-Smidt palasi laittomasti Suomeen saarnaamaan vuonna 1930, mutta hänet karkotettiin uudelleen.[17]- Anonyymi
Olet pöheli. Olseni huumeessa, rakastat miehimyksiä kun hänen kuvaansa vahtaat koko ajan.
Eli piilo- homppeli
- Anonyymi
Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.
- Anonyymi
Aloittaja, lain kiivailia, kirjoittaa taas kerran potaskaa.
"Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan antaen teille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme. Sen hän otti pois tieltämme ja naulitsi ristiin."
kirjoituksen säädöksineen = laki- Anonyymi
Tiedätkö sinä- mitkä kirjoitukset olivat ne "säädökset"! Eli oletko vain toisten mantrojen toistaja?
Löydät tuon muutaman luvun opetukset viidennestä Mooseksen kirjasta.
Eli säädökset oli sen arkin vieressä. Jos et ole itse asiaa tutkinut.
ts. jos teet näin ja näin, saat siunauksen, jos et tee - tulee ongelmat.
Tämä oli siitä pitkästä luettelosta tiivistelämä ja se pantiin arkin vierelle.
Se kumottiin..
Myös seremonialaki oli vanhanliito, seremoniapuolen laki. Se lakkautettiin.
Ei enää uhrata- kertakaikkinen uhri riittää ja pappeus muuttui. Eli sekin laki päättyi.
Sinulla on läksyt lukematta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö sinä- mitkä kirjoitukset olivat ne "säädökset"! Eli oletko vain toisten mantrojen toistaja?
Löydät tuon muutaman luvun opetukset viidennestä Mooseksen kirjasta.
Eli säädökset oli sen arkin vieressä. Jos et ole itse asiaa tutkinut.
ts. jos teet näin ja näin, saat siunauksen, jos et tee - tulee ongelmat.
Tämä oli siitä pitkästä luettelosta tiivistelämä ja se pantiin arkin vierelle.
Se kumottiin..
Myös seremonialaki oli vanhanliito, seremoniapuolen laki. Se lakkautettiin.
Ei enää uhrata- kertakaikkinen uhri riittää ja pappeus muuttui. Eli sekin laki päättyi.
Sinulla on läksyt lukematta.Noinkin sen voi tulkita.
- Anonyymi
Vielä kun tietäisi mistä niistä laista on kyse: siviililait, rituaalilait, moraalilait, juutalaiset perinnäislait, yms. Jumala on kaikenl isäksi muutellut lakejaan kolmisenkymmentä kertaa Raamatun historiassa. Tehnyt lisäyksiä, poistoja ja lopettanut niiden voimassaoloa.
- Anonyymi
Tärkeintä on sanoa, että pitää koko lain.
Ei sillä väliä, että ei pidä puoltakaan. Onhan syyna esimerkiksi, ettei temppeliä ole, ja toiseksi lait ovat olleet voimassa ainoastaan Israelin maassa. Kolmanneksi voi sanoa, että tämän maan lait estävät Mooseksen lain toteuttamisen.
Loput säännöistä on helppo pitää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä on sanoa, että pitää koko lain.
Ei sillä väliä, että ei pidä puoltakaan. Onhan syyna esimerkiksi, ettei temppeliä ole, ja toiseksi lait ovat olleet voimassa ainoastaan Israelin maassa. Kolmanneksi voi sanoa, että tämän maan lait estävät Mooseksen lain toteuttamisen.
Loput säännöistä on helppo pitää."Loput säännöistä on helppo pitää."
Kun dekalogi rankaisi sinua siitä, jos et tehnyt lain mukaan, niin Rakkauden laki rankaisee sinua jo siitäkin, ettet tee yhtään mitään. Helppo pitää vai? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Loput säännöistä on helppo pitää."
Kun dekalogi rankaisi sinua siitä, jos et tehnyt lain mukaan, niin Rakkauden laki rankaisee sinua jo siitäkin, ettet tee yhtään mitään. Helppo pitää vai?Eli vanhaliitto -siitä Herran kansalle oli kymmenkäskyä ja 613 lainoppia.
Uusiliitto. kymmenenkäskyä, ja yli 1000 käskyä ja kehotusta.
Siitähän on heleppo repiä - kiistaa.
- Anonyymi
Lain rikkominen oli synti ja sen sai anteeksi tunnustamalla sen. Kyll armo toimi vanhan liiton aikanakin.
Ei lakeja tarvinnut kumota siksi kun kukaan ei kaikkia lakeja noudattanut.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.- Anonyymi
ts. Jumalan profeetallinen kello käy, sen profetiallinen kirjain ja piirto, se ei katoa. Vasta taivaan ja maan katoaminen. kun kaikki entinen on mennyt ja tuomiot luettu ja helvetti tappanut syntiä tekevät, on tuhkauttanut joutavat, silloin kaikki on tapahtunut - profetian mukaan.
- Anonyymi
Helppohan Jeesuksen oli laki pitää kun fariseukset tappoivat hänet sapattirikkomuksista. Hän oli Jumalan Poika ja vetosi isäänsä kun Häntä syytettiin sapattirikkomuksista. Hän sanoi että Isäni tekee töitä alati ja niin minä myös.
Ei Jeesus selitellyt fariseuksille mitään vääristä laintulkinnoista tai siitä että nyt hyvät fariseukset hellittäkää vähän köyttä, ei lakia aivan kirjaimellisesti tarvitse pitää, vaan sanoi ettei aio levätä sapattina kun ei Isäkään lepää.
Joskin meillä on sama tilanne uudessa liitossa jos vaellamme Pyhässä Hengessä. Olemme silloin perillisiä, Jumalan perillisiä ja lapsia voiden sanoa että Isä tekee työtä alati ja niin myös me.- Anonyymi
Jeesuksen tappamisen syy ei ollut sapatin asiat, vaan Juutalaisten kuninkaaksi julistamisesta irti Rooman hirmuvallasta, jonka alaisena Juutalaiset silloin olivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen tappamisen syy ei ollut sapatin asiat, vaan Juutalaisten kuninkaaksi julistamisesta irti Rooman hirmuvallasta, jonka alaisena Juutalaiset silloin olivat.
Jeesus oli uhka Rooman hirmuvallalle, kansa kohisi, että Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas ja he julistautuvat itsenäisiski.
Jeesuksen tappaminen oli poliittinen päätös. Herodekset ja muut satraapit palveli Rooman hirmuvaltaa. - Anonyymi
Taisitte lyödä kirveenne kiveen. Ei Jeesusta muusta syytetty, kuin perinnäisoppien rikkomisesta.
Meilläkin on omat perinnäissäännöt, joissa tehdään tyhjäksi Jumalan Sana ja ristiinnaulitsemme kohdallamme lähimmäisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli uhka Rooman hirmuvallalle, kansa kohisi, että Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas ja he julistautuvat itsenäisiski.
Jeesuksen tappaminen oli poliittinen päätös. Herodekset ja muut satraapit palveli Rooman hirmuvaltaa.Aivan kuin tänään. Jeesus on uhka - markkinataloudelle, Baabelilaisuudella ja pelätään Hänen kuninkuudestaan, joka toteutuu Ilmestyskirjan mukaan hetkessä, kun rienaaja pannaan kahleisiin tuhanneksi vuodeksi ja alkaa Kristuksen valtikan aikakausi.
Jopa kauppiaita ja kuninkaita itkettää se h-hetki.
- Anonyymi
Lahkolaiset hokee lakien loppumista ja koska ovat menneet vieraiden lahkohenkien alle piiloon.
- Anonyymi
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. - Anonyymi
Joh. 3:20
Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. - Anonyymi
Eihän laki ole loppunut. Uudet lait ja katekismukset loistaa taivaasta valkeutta jalkojen alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.Ei ole tuullut. Profeetta Leo Meller- johtaa ja Lutheri - katekismus lakeineen ja sakramentteineen on tätäpäivää. Siinä ne toteutuu .----- -edelleen----
- Anonyymi
Tuomiolla avataan Lainkirja ja Tekojen kirja.
- Anonyymi
Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan. Poikkeuksia ei ole.
Kristukseen kastetun kadotustuomio on kumottu ristinpuussa.. mutta muu tuomio tulee heillekin. - Anonyymi
Totta, nimeäsi ei löydy Kirjasta, johon Jumala kirjoittaa, niin kohdallasi avataan Lainkirja Tekojan kirja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, nimeäsi ei löydy Kirjasta, johon Jumala kirjoittaa, niin kohdallasi avataan Lainkirja Tekojan kirja.
Kasteessa nimi laitetaan Kristuksen kirjaan.
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Kaste tarkoittaa Jumalan armotekoa, syntien pois pesua ja sielun pelastusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Kaste tarkoittaa Jumalan armotekoa, syntien pois pesua ja sielun pelastusta.1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Uusi liitto alkaa kasteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste tarkoittaa Jumalan armotekoa, syntien pois pesua ja sielun pelastusta.Mietin sitä, kun puhutaan lapsikaste- ympärileikkaus yhtälöistä pelastukseen.
Sitten meitä opetetaan Raamatusta, ettei juutalaiset voi luottaa siihen ympärileikkauspelastukseen, eikä ylepeillä sillä, ja puhutaan kirveestä, kuivista oksista ja tulesta. näin varoitellaan lopunaikaakin, että vanhanliiton epäusko ja niskoittelu on varoittava esimerkki- lopun aikaa eläville.
Ja sitten muistutetaan, ettei se ympärileikkaus lihaan merkitse odotettuun tulokseen pääsyä, vaan pitää ollakin ----sydämen ----- ympärileikkaus.
ts. tämä vauvakasteessa pitääkin ei ylpeillä siitä kasteesta, vaan katsoa, onko -sydän- ympärileikattu.
Taitaa vauvakasteen juhlapäivä jäädä vain sen nimen anto hetkeen.
- Anonyymi
ei uskon varaan voi perustaa autuuttaan
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?- Anonyymi
usko on mieliala,voi vaihdella ajan mukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
usko on mieliala,voi vaihdella ajan mukaan
ihminen kun kuolee, niin uskokin katoaa pois
kaste on ikuinen armoliitto
>>Jeesus täytti lain eikä siksi tehnyt mitään syntiä. Jeessus ei pitänyt sitä edes vaikeana eikä raskaana.>>
Ei tehnyt. Sapattina sänkyään (uudessä käännöksessä matto) kantanut teki syntiä ja Jeesus katsoi vierestä.
😄😄😄😄😄
Sairas vastasi hänelle: "Herra, minulla ei ole ketään, joka veisi minut lammikkoon, kun vesi on kuohutettu; ja kun minä olen menemässä, astuu toinen sinne ennen minua". 8Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy". 9Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti. 10Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta"- Anonyymi
Jeesus oli syntyessään ainoa synnitön ihminen, koska oli siinnyt Pyhästä Hengestä.
Eikä Jeesus tehnyt mitään syntiä eläissää, koska eli Jumalan säätämien lakien mukaan.
1. Piet. 2:22
-- Hän ei syntiä tehnyt, hänen suustaan ei valhetta kuultu.
Hepr. 4:15
Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. - Anonyymi
Raamatussa on eri tahojen erilaisia väitteitä. Raamattua lukiessa pitää olla ymmärrys mukana. Hellareilla on valheen henki ja ymmärrys puuttuu.
Luuk. 5:24
Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi. - Anonyymi
Juutalaiset keksivät omia lakejaan mitä sapattina sai tehdä ja mitä ei Jeesus näytti mitä on oikea sapatin vietto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset keksivät omia lakejaan mitä sapattina sai tehdä ja mitä ei Jeesus näytti mitä on oikea sapatin vietto.
Niin, Jeesus sanoi, että ihminen päättää itse mikä on sapattina hyvää ja oikein. Hän sanoi: ihminen on sapatin herra.
- Anonyymi
Mihin sitä lakia tarvitaan jos kaste pelastaa. Niinhän nimenomaan sanotaan ettei niiden tekojen kautta.
Silloinhan laista höyryäminen on mitä pahin harhaoppi.
Siitä pitää sanoutua irti ennen kuin joku julistaa jo kuolemantuomion.- Anonyymi
Laki määrittelee mikä lain rikkomus eli synti, viimeinen tuomio tulee syntitekojen perusteella, siksi laki pitää olla voimassa viimeiseen asti.
Kaste antaa ikuisen elämän,, mutta sen jälkeen tehdyt synnin saadaa anteeksi ehtoollisessa, siksi Jeesus kehotti tekemään sen mahdollsimman usein. Kristukseen kasteessa liitetyllä ei ole mitään kadotustuomiota. Muu tuomio tulee tietenkin kaikille ihmisille.
Saatana syyttää ihmistä synneistä, mitkä ovat lain vastaisia tekoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki määrittelee mikä lain rikkomus eli synti, viimeinen tuomio tulee syntitekojen perusteella, siksi laki pitää olla voimassa viimeiseen asti.
Kaste antaa ikuisen elämän,, mutta sen jälkeen tehdyt synnin saadaa anteeksi ehtoollisessa, siksi Jeesus kehotti tekemään sen mahdollsimman usein. Kristukseen kasteessa liitetyllä ei ole mitään kadotustuomiota. Muu tuomio tulee tietenkin kaikille ihmisille.
Saatana syyttää ihmistä synneistä, mitkä ovat lain vastaisia tekoja.Ihan turhaa on Jeesuksen sanoja vastaan tapella.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turhaa on Jeesuksen sanoja vastaan tapella.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Luuk. 16:17
Jeesus ei valehtele.
Paavali valehtelee ja on siksi epäluotettava todistaja.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Helluntailaisissa on valheen henki, siksi ne uskoo valheeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei valehtele.
Paavali valehtelee ja on siksi epäluotettava todistaja.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Helluntailaisissa on valheen henki, siksi ne uskoo valheeseen.Paavali teki syntiä eli valehteli.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
- Anonyymi
Ihan totta vaikka suomenlaki onkin raskaampi kuin esim juutalainen. Antikristilliset jopa suosittelevat sitä demokraattisesti noudattamaan. Tai muuten tulee ns turpiin.
- Anonyymi
Jeesus sanoi: Seuraa sinä minua!
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT." >>Eikä Jeesus tehnyt mitään syntiä eläissää, koska eli Jumalan säätämien lakien mukaan.>>
Hevonpaskaa.- Anonyymi
Helluntailainen on Saatanan asialla maan päällä kun syyttää Jeesusta synnistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailainen on Saatanan asialla maan päällä kun syyttää Jeesusta synnistä!
Eihän Jeesus olisi edes kelvannut viattomaksi ja tahrattomaksi syntiuhriksi, jos hän olisi tehnyt pienimmänkin Jumalan lain vastaisen teon eli synnin eläissään maan päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Jeesus olisi edes kelvannut viattomaksi ja tahrattomaksi syntiuhriksi, jos hän olisi tehnyt pienimmänkin Jumalan lain vastaisen teon eli synnin eläissään maan päällä.
Eihän Jeesuksen olisi edes tarvinnut tulla tänne maan päälle, jos täältä olisi löytynyt yksikin synnitön ihminen esim. lapsi syntiuhriksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Jeesuksen olisi edes tarvinnut tulla tänne maan päälle, jos täältä olisi löytynyt yksikin synnitön ihminen esim. lapsi syntiuhriksi.
"Ei ole ketään vanhurskasta
Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta."
(Room.3) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole ketään vanhurskasta
Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta."
(Room.3)Sodomasta ja Gomorrasta niitä synnittömiä ja viattomia ihmisiä etsittiin useamman kerran, muutta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko kaupunkien väki olisi säästynyt kauhealta tuholta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodomasta ja Gomorrasta niitä synnittömiä ja viattomia ihmisiä etsittiin useamman kerran, muutta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko kaupunkien väki olisi säästynyt kauhealta tuholta.
Aadam ja Kristus
12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]
"mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa" (sitä hellarit haluaa)
- Anonyymi
Jeesus ei uskonut armeijaan:" Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu." Entä Poliisiin? Hyvät tavat pitää olla ja liikennesäännöt.
- Anonyymi
Silloin ei oltu vielä keksitty kastetta mikä puhdistaa synnistä ja yritetiin epätoivoisesti lain mukaan pelastua mikä tietenkin ei onnistunut ja Jeesuksella myös tökki, koska fariseukset halusivat tappaa hänet sapattirikkomuksista.
Katse pelastaa meidät hirveältä kinastelulta laista ja siten muiden tuomitsemiselta.- Anonyymi
Kasteen esikuvat ja veden käyttäminen pelastuksessa ja paranenisestä ovat Juutalaisille täysin tuttuja asioita jo vanhan liiton ajalta.
Koko Israelin kaste pilvessä (vesihöyryä) ja meressä.
1. Kor. 10:2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
Kasteastia eli pesoastia oli käytössä jo silloin.
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
4. Moos. 8:7 "Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä"
Jes. 12:3 "Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."
Sekä Johanneksen kasteen että helluntaina alkaneen Kristillisen kasteen perusmerkitys on ihan sama: syntien pois peseminen, mikä tarkoittaa pelastusta ja hyvää omaatuntoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteen esikuvat ja veden käyttäminen pelastuksessa ja paranenisestä ovat Juutalaisille täysin tuttuja asioita jo vanhan liiton ajalta.
Koko Israelin kaste pilvessä (vesihöyryä) ja meressä.
1. Kor. 10:2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
Kasteastia eli pesoastia oli käytössä jo silloin.
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
4. Moos. 8:7 "Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä"
Jes. 12:3 "Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."
Sekä Johanneksen kasteen että helluntaina alkaneen Kristillisen kasteen perusmerkitys on ihan sama: syntien pois peseminen, mikä tarkoittaa pelastusta ja hyvää omaatuntoa.Mooseslapsen laittaminen kaislakoriin veden varaan on kasteen vahva esikuva.
Nooan arkkkia verrataan kasteeseen, koska arkissa pelastui kahdeksan ihmistä veden kantamana.
1.Pt.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa VEDEN kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
Juu tosiaan turhia ovat jupinat laista ja siitä miten Raamatun mukaan olisi tuomio tulossa lain tekojen kautta. Täyttä huuhaata sellainen ja pahemman luokan harhaoppia kun kaste hoitaa homman kotiin eikä harhaoppisten langettamat tuomiot kosketa eikä kuolemantuomiot pelota.
- Anonyymi
Kyllä Kristukseen kastetutkin tuomitaan viimeisellä tuomolla tekojensa mukaan. Ei siltä tuomiolta kukaan ihminen välty.
Raamatun mukaan Kristukseen kasteessa liitettyä ei tuomita kadotukseen, mikä aiheutui kaikille ihmisille perisynnin seuraukssena. (Room.5) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Kristukseen kastetutkin tuomitaan viimeisellä tuomolla tekojensa mukaan. Ei siltä tuomiolta kukaan ihminen välty.
Raamatun mukaan Kristukseen kasteessa liitettyä ei tuomita kadotukseen, mikä aiheutui kaikille ihmisille perisynnin seuraukssena. (Room.5)Vähän sekava käsitys. Ensin tuomitaan tarkalleen sen mukaan mitä on tehnyt eikä mikään asia siihen auta.
Sitten kaste kuitenkin vapauttaa tuomiosta.
Vai peseekö kaste pois vain perisynnin ja lakisynnit saa omalle harteille?
Miten tässä kukaan tietää miten pitää elää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän sekava käsitys. Ensin tuomitaan tarkalleen sen mukaan mitä on tehnyt eikä mikään asia siihen auta.
Sitten kaste kuitenkin vapauttaa tuomiosta.
Vai peseekö kaste pois vain perisynnin ja lakisynnit saa omalle harteille?
Miten tässä kukaan tietää miten pitää elää.Kaste vapauttaa kadotustuomiosta, minkä perisynti aiheutti kaikille ihmisille.
Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Kristukseen kastettu on ikuisen elämän perillinen, toisin kuin kastamaton pakana.
Perisyntinen ihminen ei elä selaisenaan ikuisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste vapauttaa kadotustuomiosta, minkä perisynti aiheutti kaikille ihmisille.
Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Kristukseen kastettu on ikuisen elämän perillinen, toisin kuin kastamaton pakana.
Perisyntinen ihminen ei elä selaisenaan ikuisesti.Kukaan ei välty viimeiseltä tuomiolta, on ihan selvä periaate.
Jaak. 2:13
Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
- Anonyymi
Perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä. Kyse ei ole pelkästä taipumuksesta, kuten asiata yritetään kieltää ja vääristellä.
Aadam ja Kristus
Room.5:12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]
18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion.
19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus TEKI KAIKISTA SYNTISIÄ.- Anonyymi
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
Ps. 58:4
Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
- Anonyymi
4. Moos. 32:14
Nyt te syntisten sikiöt astutte isienne jälkiä ja saatte näin Herran vihan kääntymään vieläkin kiivaammin Israelia vastaan!- Anonyymi
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
- Anonyymi
Ei tuo nyt yhtään selvittänyt sitä miten ihmisen pitää sen syntitaakan kanssa elää.
Onko synnit ja laki pyyhitty pois kasteessa, vai pitääkö pinnistää lain jokaisen piirron kanssa.
Ja jos tarvitsee, mitä merkitystä koko kasteella sitten olisi.
Ja jos ei tarvitse, niin silloin ei ketään voi tuomita lain mukaan ja siitä haahuilu on aivan turhaa miten saamme sen mukaan mitä kukin on tehnyt.- Anonyymi
Kasteessa Jumala pesee synnit pois mukaanlukien perisynnin kadotustuomion.
Se tarkoittaa, että ihmisen elämä ei pääty eli katoa fyysiseen kuolemaan, sillä perisyntinen ihminen ei ole ikuisesti elävä olento.
22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. [Ilm. 22:14]
Helluntailaiset ovat harhaoppisia lahkolaisia. He kieltävät koko perisynnin.
- Anonyymi
2. Kor. 5:20
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' - Anonyymi
Jumalattomat seksimiehet perusti koko helluntailiikkeen, organisoi sen lahkoliikkeeksi ja houkuttelee sinne kristittyjä saatanallisella anabaptistisella uudestikasteella, mikä on paha Jumalan sanan vastainen herjaus ja pilkka.
- Anonyymi
Helluntailaiset tuovat Amerikasta vierasta tulta alttarille.
Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta.
- Anonyymi
Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan. Olsen-Smidt saapui Suomeen Barrattin kannustamana.[9]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]- Anonyymi
Gerhard Olsen-Smidt perusti Suomeen 40 ens. hell. srk. Ensin Helsinkiin ja sitten muualle maahan. Oli ahkera kielimies ja voideltu pastori, teki lapsityötä, poikatyötä, miestyötä ja lopulta vankilatyötä. On ylennetty kirkkauteen.
- Anonyymi
Perisyntihän on paras asia mitä ihminen on keksinyt.
Se kun ei ole ihmisen itsensä syytä eikä ihmistä voi siitä syyttää. Voi tietenkin huvin vuoksi herjata, mutta oikeasti ei tietenkään voi syyttää että nyt teet perisyntiä.
Ja kun perisynti sitten jollakin vippaskonstilla poistetaan, niin ihminen on vapaa kuin taivaan lintu. Ei ahdista Jumalan lait eikä synnin orjuus.
Kyllä sen keksijälle joku palkinto pitäisi antaa. - Anonyymi
Perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.
Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta.- Anonyymi
Toistelet Parhamin keksimiä fraaseja ja hellaeiden harhaoppisia nouvumeita.
Käärme julisti paratiisissa omaa evankeliumia, mitään perisyntiä ei ole olemassakaan, Jumala valehtelee teille. Siihen hellarit huutaa aamentaan ja halleeluujaa-huutojaan päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistelet Parhamin keksimiä fraaseja ja hellaeiden harhaoppisia nouvumeita.
Käärme julisti paratiisissa omaa evankeliumia, mitään perisyntiä ei ole olemassakaan, Jumala valehtelee teille. Siihen hellarit huutaa aamentaan ja halleeluujaa-huutojaan päälle.Syntiinlankeemus paratiisissa on sama asia kuin perisynti. Kaikenikäiset ihmiset kuolevat perisynnin vuoksi. Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]
Jokainen käsittää, että ei perisynnin aiheuttama ihmisten kuolema loppunut Jeesuksen aikaan. Myös lapsia kuolee, koska ovat perisynnin alaisia.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
- Anonyymi
Perisynti on karmeaa todellisuutta, ei mikään pelkkä oppi.
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]- Anonyymi
Room.3:9
"Ei ole ketään vanhurskasta.
Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että KAIKKI , niin juutalaiset kuin kreikkalaiset, OVAT SYNNIN VALLASSA."
- Anonyymi
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
helluntailaisia nurin viskovat henget ja voimat eivät kuulu kristinuskoon- Anonyymi
Henkivallat hurmoshenkineen on sitonut monet orjikseen. Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19 ja lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on. - Anonyymi
Ei kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan, kuten hellarit opettaa.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
- Anonyymi
Mitä laki kuuluu perisyntiin?
Toisekseen jos ei ole oikein asioista perillä, niin voi vain varmuuden vuoksi herjata muita.
Sillä aina tasoittaa omaa taivastietään riippumatta perisynnistä.- Anonyymi
Jumalan sana on totuus ja laki: "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette"
=hengellinen ku olema ja ero Jumalasta
Käärme ja hellarit julistaa: mitään perisyntiä ei ole, Jumala valehtelee.
- Anonyymi
KAIKKI kuolee perisynnin takia.
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut KAIKKI ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]- Anonyymi
Jos maailmasta olisi löytynyt yksikin täysin synnitön ja viaton ihminen syntiuhriksi, niin ei Jeesuksen olisi tarvinnut tänne sitä varten tulla ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos maailmasta olisi löytynyt yksikin täysin synnitön ja viaton ihminen syntiuhriksi, niin ei Jeesuksen olisi tarvinnut tänne sitä varten tulla ollenkaan.
Room.3:9
"Ei ole ketään vanhurskasta.
Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että KAIKKI , niin juutalaiset kuin kreikkalaiset, OVAT SYNNIN VALLASSA." - Anonyymi
Mitä syntiä vauva siis on tehnyt ???
Vastatkaa nyt viimein edes tähän kysymykseen !
Vai periikö syntiä tekemätön ja siten viaton vauva muka isien syntejä ja kantaa niskassaan siis muiden syntejä ja jotuu sinne kirkkokuntien julistamaan helvetin tuleen kärventymään ???
19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä syntiä vauva siis on tehnyt ???
Vastatkaa nyt viimein edes tähän kysymykseen !
Vai periikö syntiä tekemätön ja siten viaton vauva muka isien syntejä ja kantaa niskassaan siis muiden syntejä ja jotuu sinne kirkkokuntien julistamaan helvetin tuleen kärventymään ???
19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.Perisyntiin ei tarvita omia syntejä.
Adamin synti tulee perintönä kaikille ihmisille.
"Yhden ihmisen tottelemattomuuden teko (perisynti) teki kaikista ihmisistä syntisiä" (Room.5) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisyntiin ei tarvita omia syntejä.
Adamin synti tulee perintönä kaikille ihmisille.
"Yhden ihmisen tottelemattomuuden teko (perisynti) teki kaikista ihmisistä syntisiä" (Room.5)Perisynti on kollektiivinen "globaali" synti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti on kollektiivinen "globaali" synti.
Parhamin kotikaupungista Sodomasta ei löytynyt niitä kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta
- Anonyymi
En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jossa olisi ollut Totuuden Henki.
Muita villitseviä henkiä ja voimia ja kundalinia heissä kyllä näyttäisi olevan. - Anonyymi
Ylivainio sai kaatovoimat kun kävi Australian matkalla tapaamasa aboriginaaleja.
Niilon hyvä taikuriystävä Pohjanmaalta "Oliver Hawk" (Olavi Hakasalo) kävi myös heitä tapaamassa.- Anonyymi
Olavi oli vielä taitavampi ihmisten kaataja kuin Niilo.
- Anonyymi
Muun herjaamien ohella jäi avoimeksi miten se laki liittyy perisyntiin?
Jos ihminen on synnissä siinnyt, niin mitä tekemistä lailla on sen asian kanssa että ihminen on totaallisesti syntinen teki mitä tahansa.- Anonyymi
Jumalan käsky/laki kielsi Adamia ja Eeva syömästä yhdestä paratiisin puusta.
Käärme uskotteli heille helluntailaisten tavoin, Jumala valehtelee, voitte syödä vapaasti kaikista paratiisin puista. Jumala valehtee, ei ole mitään perisyntiä.
Ensimmäiset ihmiset rikkoivat Jumalan lakia ja käskyä kohtalokkain seurauksin.
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni kielsivät kaikki Jumalan lait ja käskyt.
Ja homostelivat seurakunnan nuorten poikien kanssa ja vietiin vankilaan sodomiasta.
Lainkirjaa kirjoitetut kymmenen käksyä annettiin myöhemmin Mooseksen aikaan.
Toki sitä ennenkin Jumala antoi käksyjä ihmisille kuinka tulee eläää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan käsky/laki kielsi Adamia ja Eeva syömästä yhdestä paratiisin puusta.
Käärme uskotteli heille helluntailaisten tavoin, Jumala valehtelee, voitte syödä vapaasti kaikista paratiisin puista. Jumala valehtee, ei ole mitään perisyntiä.
Ensimmäiset ihmiset rikkoivat Jumalan lakia ja käskyä kohtalokkain seurauksin.
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni kielsivät kaikki Jumalan lait ja käskyt.
Ja homostelivat seurakunnan nuorten poikien kanssa ja vietiin vankilaan sodomiasta.
Lainkirjaa kirjoitetut kymmenen käksyä annettiin myöhemmin Mooseksen aikaan.
Toki sitä ennenkin Jumala antoi käksyjä ihmisille kuinka tulee eläää.Jumala ei ole perunnut mitään antamiaan käskyjä ja lakeja, eikä sitä tee Pyhä Henkikään.
Yksi helluntailaisten viljelemä valhe onkin, että Pyhä Henki puhuu toista, mitä Jumala itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole perunnut mitään antamiaan käskyjä ja lakeja, eikä sitä tee Pyhä Henkikään.
Yksi helluntailaisten viljelemä valhe onkin, että Pyhä Henki puhuu toista, mitä Jumala itse.Eikä Jeesus kumonnut yhtään Jumalan antamaa käksyä, lakia eikä profeettojen ennustuksia.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."
Eikä kenelläkään ihmisellä ole valtaa Jumalan säätämiä lakeja kumota pienintä yksityiskohtaakaan.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Helluntailaiset potkii tutkainta vastaan väittäessään Jumalan lakeja mitättömiksi, kun juoksevat pelkkien hurmoshenkiensä perässä.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."
- Anonyymi
Mutta jos on se perisynti, niin mitä merkitystä niillä niin tärkeillä lailla sitten on?
Ihminen on synnissä siinnyt ja syntinen vaikka miten olisi lait ja Jumalan käskyt.
Perisyntihän ei kumoa lakeja, vaan sen ettei ihmisen hyödytä mitään yrittää lakeja noudattaa kun on kuitenkin syntinen. Aivan samalla on muiden herjaamisen kohdalla. Ei ne poista omia syntejä jos perisynti on istutettu ihmisiin. Turhaa touhua sekin.
Ja jos se että yrittää noudattaa niitä Jumalan lakeja jotka kulloinkin sattuu muistamaan, tekee ihmisestä synnittömän ja vie taivaaseen, niin eihän silloin koko perisyntiä ole silloin olemassa. Silloin on valheelle siinnyt. >>Eikä Jeesus kumonnut yhtään Jumalan antamaa käksyä, lakia eikä profeettojen ennustuksia.>>
Jotkut ajattelee että Jeesus ei kunnioittanut Äitiään eikä meidänkään tarvitse kunnioittaa Mariaa.- Anonyymi
Raamatussa on monta sataa eri kirjoittajaa, jotka kirjoittavat huhupuheiden perusteella, mitä kukin kirjoittaa.
Sitten kun niitä kirjoituksia ja muistelmia on koottu yhteen, niitä on laitettu jonkun kuuluisan henkilön sanomaksi ja otsikoitu, vaika ko. henkilö ei ole sitä itse puhunut.
Esim. Markuksen evankeliumin loppuun on lisätty täysin tuntemattoman henkilön kirjoituksia satojen vuosien perästä. Ei ne ole mitään Jeesuksen itsensä puhumia lauseita ollenkaan. Raamatun tutkimuksessa niitä asioita paljastuu.
Markuksen lopun teksteistä on varoitus Mark.16:9 kohdalla v. -92 painoksessa
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Katolisia pilkataan ihan syyttä suotta. Marian arvostus ja kunnioitus on vähintä mitä ihminen voi toista ihmistä kohtaan osoittaa. Marian synnytyskipujen kautta Jeesus on tähän maailmaan syntynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolisia pilkataan ihan syyttä suotta. Marian arvostus ja kunnioitus on vähintä mitä ihminen voi toista ihmistä kohtaan osoittaa. Marian synnytyskipujen kautta Jeesus on tähän maailmaan syntynyt.
Helluntailaiset palvoo ja kunnioittaa salaa oman lahkonsa perustajia Parhamia ja Olsenia, vaikka ne miehet oli homoja paljon enemmän kuin Katoliset Mairaa, Jeesuksen äitiä.
Charles Fox Parham was The f a t h e r modern Pentecostalism.
Gerhard Olsen-Smidt toi helluntailiikkeen Suomeen ja perusti tänne 40 ens. hell.srk.
- Anonyymi
Paavali pyöritteli lakiasiaa monelta kantilta puheissaan, mutta lopullinen johtopäätös kuuluu:
Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi
Mutta mitä tekemistä perisynnillä ja lailla on? Nehän kumoavat toisensa. Jos se laki on niin pyhä ja hyvä sekä siihen perustuu pelastus, niin kannattaa unohtaa lätinät perisynnistä. Sillä ei laki voi pestä pois perisyntiä. Tai jos pesee kyse ei ole persynnistä.
Kyllä harhaopeissakin pitäisi edes siteeksi olla totuutta sekä järkeä että ne edes vahingossa johonkin uppoaisi.
Perisyntiä ja lakia voi verrata siten jos ihmisellä olisi syntymähumala ja hän olisi koko ajan kännissä. Sitten hän keksisi että voi lähteä kyllä ajamaan autoa kun vain yrittää noudattaa liikennesääntöjä.
Yhtä tyhmää on selittää perisynnistä ja heti perään lakien noudattamisesta.
Se on suurinta uskonnollista idiotismia mitä ihminen voi keksiä.- Anonyymi
Ei perisyntiä saa tekemättömäksi millään lailla eikä julistuksilla, eikä helluntailaisten valheilla.
Ihmisiä kuolee edelleen perisynnin vuoksi. Myös lapsia kuolee sen takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei perisyntiä saa tekemättömäksi millään lailla eikä julistuksilla, eikä helluntailaisten valheilla.
Ihmisiä kuolee edelleen perisynnin vuoksi. Myös lapsia kuolee sen takia.Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]
Yhden ihmisen tottelelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kadotustuomion alaisia.
1. Kor. 15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
Ei kukaan synny perisynnin vuoksi suoraan sisälle Jumalan valtakuntaa. Kastaa pitää.
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden ihmisen tottelelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kadotustuomion alaisia.
1. Kor. 15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
Ei kukaan synny perisynnin vuoksi suoraan sisälle Jumalan valtakuntaa. Kastaa pitää.
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.Vanhan liiton aikana lapsi pääsi sisälle Jumalan valtakuntaan Jumalan lapseksi,
pojat ympärileikattiin 8pv. ikäisenä ja tytöistä piti uhrata syntiuhrina perisynnin vuoksi kaksi kyyhkysen poikasta.
Uuden liiton syntiuhri on Jeesus ja hänestä lapsi tulee osalliseksi Kristillisessä kasteessa.
Ilman veren vuodatusta ei ole sovitusta, sanoo Jumalan sana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhan liiton aikana lapsi pääsi sisälle Jumalan valtakuntaan Jumalan lapseksi,
pojat ympärileikattiin 8pv. ikäisenä ja tytöistä piti uhrata syntiuhrina perisynnin vuoksi kaksi kyyhkysen poikasta.
Uuden liiton syntiuhri on Jeesus ja hänestä lapsi tulee osalliseksi Kristillisessä kasteessa.
Ilman veren vuodatusta ei ole sovitusta, sanoo Jumalan sana.4. Moos. 35:33
Älkääkä saastuttako sitä maata, jossa te olette, sillä veri saastuttaa maan. Ja maalle ei voi toimittaa sovitusta verestä, joka siihen on vuodatettu, muulla kuin sen verellä, joka sen on vuodattanut.
Hepr. 9:22
Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Jeesus otetaan vastaan kasteessa
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
- Anonyymi
Hyvä juttu se onkin ettei tarvitse mitään Jumalan lakia noudatella eikä miettiä että miten se sapattina tappaminen oikein menee, kun perisynti pelastaa siitä katalasta opista. Maunollekin turhaan langetettiin kuolemantuomio. Jos on perisynnin turmelema niin ei tarvitse vielä erikseen minkään lain nojalla tuomita. Ja vielä kuolemaan.
Kyllä perisynti on kiva juttu. Paras keksintö ikinä. - Anonyymi
Miten kukaan muka voi vastustaa perisyntiä? Mikä ihmeen järki siinä olisi jos ihminen olisikin vapaa synnistä syntyessään ja sitten pitäisi kaikenlaisia lakeja noudattaa sekä muistaa ne kaikissa tilanteissa miten pitää toimia sekä koko ajan olisi joku nurkan takana syyttelemässä sekä jakamassa kuolemantuomioita. Ei hyvä päivää ettei siitä mitään tulisi ja menisi järki vähemmästäkin.
Kyllä halllelujaa perisynnille.- Anonyymi
Helluntailaisen väärän opin mukaan he ovat Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä tähän maailmaan syntyissään.
Hellariopin mukaan lapsi tulee syntiseksi vasta noin 14 vuotiaana. Pojat kun alkaa masturbointi ja tytöillä alkaa kuukautiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisen väärän opin mukaan he ovat Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä tähän maailmaan syntyissään.
Hellariopin mukaan lapsi tulee syntiseksi vasta noin 14 vuotiaana. Pojat kun alkaa masturbointi ja tytöillä alkaa kuukautiset.Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä heti kun he sikiävät syntiinlangenneen Adamin sukuun.
Vain yksin Jeesus oli synntitön syntyissään, koska hänen Isänsä on Jumala ja Pyhä Henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä heti kun he sikiävät syntiinlangenneen Adamin sukuun.
Vain yksin Jeesus oli synntitön syntyissään, koska hänen Isänsä on Jumala ja Pyhä Henki.Helluntailaiset eivät usko Jumalan sanan totuuteen. Ne lukee salaa Mormonin kirjaa ja Vartiotornia, koska heillä on sama henki kuin muillakin jenkkilahkoihin sotkeentuneilla.
Room.3
Ei ole ketään vanhurskasta
Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, ETTÄ KAIKKI, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, OVAT SYNNIN VALLASSA.
Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä heti kun he sikiävät syntiinlangenneen Adamin sukuun.
Vain yksin Jeesus oli synntitön syntyissään, koska hänen Isänsä on Jumala ja Pyhä Henki.Juu, ja sinä luterilainen olet edelleen Aadamin perillinen!
- Anonyymi
Aadamin synti oli tottelemattomuus, ja kun sinä elät tottelemattomuudessa ja eläessäsi tottelemattomuudessa olet osallisen Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen ja teet Aadamin tekoja ja SINUN OMA TEKOSI eli tottelemattomuutesi Jumalan Sanalle aiheuttaa sinulle itsellesi kuoleman. KAIKKI OVAT SYNTIÄ TEHNEET! Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.
- Anonyymi
Mitä syntiä on vauva / pieni lapsi tehnyt ???
Herätkää jo "perisynti" harhoistanne !
- Anonyymi
Vai ei ole lain pitäminen raskasta, vaan helppoa ?
Mitä Apostoli Paavali kertoo itse itsestään ?
Roomalaiskirje 7
12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Kertooko Paavali tässä lain täyttämisen helppoudesta ???
Vai mahdottomuudesta ???- Anonyymi
Paavali oli kiero mies.
Paavali teki tahallaan syntiä, valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä. Yritti syyttää omista synneitää jotain vanhoja aatameita ja lihojen ja lakien vaikutuksia. Yritti vierittää vastuun omista synneistää jonkun muun päälle.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli kiero mies.
Paavali teki tahallaan syntiä, valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä. Yritti syyttää omista synneitää jotain vanhoja aatameita ja lihojen ja lakien vaikutuksia. Yritti vierittää vastuun omista synneistää jonkun muun päälle.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.Paavali toki tiesi, että hänessa asuu Saatanan henkiolento, enkeli eli demoni "hän".
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
- Anonyymi
Jeesuksen synnyttäneen Marian kunnioitus on parempi kuin valheita levittäneen Paavalin kunnioittaminen.
Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?- Anonyymi
Kaikki kirjoitukset pitää rohkeasti uskaltaa tutkia.
Pelkkien Paavalin väitteiden perusteleminen Paavalin omilla kirjoituksilla ja tulkinnoilla on kavalaa eksytystä. Ihminen joutuu silloin valheellisiin kehäpäätelmiin.
Hyvä ohe: "Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin."
Kaikki Paavalin väitteet pitää verrata Jeesuksen omiin puheisiin. Aina kun ne ovat keskenään ristiriitaisia, kuten on havaittu, niin silloin Paavalin väitteet tulee laittaa hyllylle ja noudattaa Jeesuksen sanomia totuuksia.
Jumalan sana yksin on totuus.
Jeesus: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." - Anonyymi
Lopeta jo nämä järjettömyytesi !
Paavali oli Jeesuksen valitsema ja opettama ja apostoliksi asettama !
Sinä raukka et tuonkaan Raamatun paikan sanomaa käsitä !
Sinusta ja kaltaisistasi Pietari kirjoittaa näin:
2. Pietarin kirje 3
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Juuri tuota sinäkin nyt teet, eli väännät kieroon kirjoituksia - omaksi kadotukseksesi !
- Anonyymi
Paavali ei edes nähnyt Jeesusta eläissään, eikä kuullut Jeesuksen puhetta, joten oli helppo eksytettävä.
Jeesus varoitti Paavalin kaltaisista valheprofeetoista, joita ilmestyy hänen jälkeensä.
Paavali ei ollut Karitsan apostoli.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Paavali piilotteli Damaskon tien tapahtumien jälkeen oikeilta apostoleilta monta vuotta Arabien kanssa kolme vuotta ja Damaskossa kymmenen vuotta, eikä kukaan tiedä mitä siellä puuhasteli.
Saatana näytti Paavalille ihania ilmestyksiä, joista Paavali ylpistyi ja sai siksi Saatanan enkelin sisälleen.
King James käännöksen mukaan oikein Saatanan viestintäpäällikön "The messenger of Satan -nimisen demonin" koko lopun elämän ajaksi uudeksi henkioppaaksi.
7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.- Anonyymi
Paavalin ja Kuningas Saulin kohtalo oli ihan samanlainen.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Jumala ei katso henkilöön.
Enkeleissään hän havaitsee vikoja eikä luota palvelijoihinsa.
Jumala ei ole ihminen.
- Anonyymi
Eihän mitään totuutta etsitä, vaan puolustellaan omaa harhaoppia.
Toisekseen uuden liiton totuus on ainoastaan se mitä Paavali yritti uskoville selvittää, että pelastumme Pyhän Hengen kautta ja se on meidän sinetti pelastukseen. Ei opit, ei väittely ja sanakiistat eikä edes kaste jonkin tehtynä, vaan se että Jumala tunnistaa Hengessä lapsekseen ja silloin ollaan taivastiellä. Tietenkin koska miten muutoin Jumalan Pyhä Henki voisi olla. Ei se ojennut ihmisten selitysten mukaan.- Anonyymi
Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat lakia. Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin.
Jos joku helluntailainen ei noudata lakia, hän on lihallinen synnin orja ja erossa Kristuksesta, jolla ei ole Pyhää Henkeä, vaikka hän puhuisi kielillä.
Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
---
8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat lakia. Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin.
Jos joku helluntailainen ei noudata lakia, hän on lihallinen synnin orja ja erossa Kristuksesta, jolla ei ole Pyhää Henkeä, vaikka hän puhuisi kielillä.
Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
---
8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.Sydämeen lakien kirjoittainen tarkoittaa vasta sitä profetiaa ja valtakuntaa, kun tuhatvuotisen maan päällisen valtakunnan jälkeen alkavaa Jumalan valtakuntaa. Jossa kukaan ei opettele sotimaan jne.
Siihen asti lait ovat kirjallisessa muodossa Raamatussa ja oikeoppisten vanhojen kirkkokuntien saarnoissa.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydämeen lakien kirjoittainen tarkoittaa vasta sitä profetiaa ja valtakuntaa, kun tuhatvuotisen maan päällisen valtakunnan jälkeen alkavaa Jumalan valtakuntaa. Jossa kukaan ei opettele sotimaan jne.
Siihen asti lait ovat kirjallisessa muodossa Raamatussa ja oikeoppisten vanhojen kirkkokuntien saarnoissa.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.Koko maa ja kaikki ihmiset ja luomakunta ovat saastuneet perisynnin vuoksi. Niin kauan kuin tämä maa on olemassa on Jumalan lait voimassa.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Vasta sitten kun Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, Jumalan lait on ihmisten sydämessä. Sillä katso uudeksi minä luon KAIKEN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydämeen lakien kirjoittainen tarkoittaa vasta sitä profetiaa ja valtakuntaa, kun tuhatvuotisen maan päällisen valtakunnan jälkeen alkavaa Jumalan valtakuntaa. Jossa kukaan ei opettele sotimaan jne.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.Olet väärässä. Jeremia kertoo yksiselitteisesti, että uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Jos joku ei opiskele ja noudata lakia, hänellä ei ole sydämessään lakia eikä hän ole uudessa liitossa.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Pyhä Henki tulee asumaan sydämeen ja vaikuttaa, että ihminen noudattaa lakia.
Joka ei halua noudattaa lakia, hänessä ei ole Pyhää Henkeä, koska Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka lakia noudattavat.
Hes 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.1000-vuotsikaudella opetetaan edelleen Mooseksen lakia.
Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Jeremia kertoo yksiselitteisesti, että uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Jos joku ei opiskele ja noudata lakia, hänellä ei ole sydämessään lakia eikä hän ole uudessa liitossa.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Joka ei halua noudattaa lakia, hänessä ei ole Pyhää Henkeä, koska Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka lakia noudattavat.
Hes 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.Paavalikin noudatti aluksi lakia, mutta ei hän sen perusteella mitään Pyhää Henkeä annettu. Pyhä Henki ei tule synnin sekaan, vaikka noudattaisi lakia. Ihminen kun on saastunut perisynni vuoksi syntiseksi, ei sinne tule Pyhä Henki silloin asumaan.
Vasta kun ihminen tunnustaa olevansa syntinen ja siksi tarviii kasteen syntien pois pesemiseksi, hän voi saada Pyhän Hengen sisälleen asuvaiseksi puhtaaseen ja tyhjän sydämeen. Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei voi olla Jeesuksen seuraaja.
Jokainen istutus ja omat uskot on revittävä ensin juurinensa pois, jotta Herra voi tulla sydämeen asumaan, täysin tyhjään ja puhtaaseen sydämeen.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalikin noudatti aluksi lakia, mutta ei hän sen perusteella mitään Pyhää Henkeä annettu. Pyhä Henki ei tule synnin sekaan, vaikka noudattaisi lakia. Ihminen kun on saastunut perisynni vuoksi syntiseksi, ei sinne tule Pyhä Henki silloin asumaan.
Vasta kun ihminen tunnustaa olevansa syntinen ja siksi tarviii kasteen syntien pois pesemiseksi, hän voi saada Pyhän Hengen sisälleen asuvaiseksi puhtaaseen ja tyhjän sydämeen. Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei voi olla Jeesuksen seuraaja.
Jokainen istutus ja omat uskot on revittävä ensin juurinensa pois, jotta Herra voi tulla sydämeen asumaan, täysin tyhjään ja puhtaaseen sydämeen.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.Mark. 2:22
Eikä kukaan laske uutta viiniä vanhoihin leileihin. Silloinhan viini rikkoo ne ja sekä viini että leilit menevät hukkaan. Ei, uusi viini on laskettava uusiin leileihin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Jeremia kertoo yksiselitteisesti, että uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Jos joku ei opiskele ja noudata lakia, hänellä ei ole sydämessään lakia eikä hän ole uudessa liitossa.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.Hesekielin profetia toteutuu vasta tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hesekielin profetia toteutuu vasta tulevaisuudessa.
Jumalan lait ovat voimassa Raamatussa koko tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti . Vasta sitten luodaan uudet taivaat ja uusi maa, joissa vanhurskaus asuu ja kaikki ihmiset saavat Pyhän Hengen lahjan pysyväiseksi asumaan. Ei se ole vielä tapahtunut. Miekat taotaan auroiksi, leijona ja lehmä nukkuu vierekkäin. Se on vasta tulevaisuutta.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mark. 2:22
Eikä kukaan laske uutta viiniä vanhoihin leileihin. Silloinhan viini rikkoo ne ja sekä viini että leilit menevät hukkaan. Ei, uusi viini on laskettava uusiin leileihin."Fariseukset noudatti lakia piirun tarkasti, mutta ei heitä sen perusteella täytetty Pyhällä Hengellä.
Eikä Johannes kastanut heitä Jordanilla, koska he eivät tunnustaneet olevansa syntisiä.
Johannes kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.
Johannes: Jumala, Pyhä Henki ja vesi oli Jordanilla ja ne, jotka tuli syntisyyden vuoksi kastettavaksi, he saivat synnit anteeksi Jumalalta ja kyllä he saivat merkin Pyhän Hengen silloin jo Johanneksen kasteessa.
Jumalan Henki liikkuu vetten yllä.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla.
Jeesus seisoo matalasssa vedessä joen ylityspaikassa Johanneksen edessä kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsitään vettä Jeesuksen pään päälle.
Pyhä Henki tuli Kyyhkysen muodossa Jeesuksen pään päälle.
Jordanilla kasteita tehtiin turvallisesti joen ylityspaikassa, jossa ihmisiä tuli kävellen joen toiselta puolelta katsomaan sankoin joukoin Johanneksen kastetoimintaa. Koko Jerusalemi oli liikkeellä kasteasian suhteen.
Jordanilla oli useita matalia joen ylityspaikkoja, jossa joki voitiin ylittää kävellen. Niitä kutsuttiin kahluupaikoiksi.
Joos. 2:7
Kuninkaan miehet lähtivät ajamaan takaa vakoojia ja kulkivat Jordanin suuntaan aina kahluupaikoille asti. Takaa-ajajien lähdettyä portti suljettiin jälleen.
>>Olet väärässä. Jeremia kertoo yksiselitteisesti, että uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. >>
Vanhassa liitossa noudattivat lakia ihan hyvin ilmankin.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Vanhassa liitossa Israel ei noudattanut lakia, joten liitto purettiin.
- Anonyymi
Sydämenlaki tarkoittaa vasta sitä aikaa kun leijona ja lehmä makaa vierekkäin, eikä kansat enää opettele sotimaan, vaan kaikki tuntevat Herran.
Se aika on vielä edessäpäin.
Jeesus luki sitä lakia Toorasta.
Jumalan sana on totuus ja pysyy ikuisesti.
Pyhä Henki ja Jeesus noudattaa kirjoitettua lakia.
Piirto tarkoittaa kirjoitettua lain kohtaa.
>>1000-vuotsikaudella opetetaan edelleen Mooseksen lakia.>>
Ja uskotaan Litteään Maahan.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Mooseksen laki ei opeta maan olevan litteä.
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen laki ei opeta maan olevan litteä.
Mooseksen laki ei opeta maan olevan pyöreä.
Eikä käske uskomaan Jeesukseen.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
PasiToivonen5 kirjoitti:
Mooseksen laki ei opeta maan olevan pyöreä.
Eikä käske uskomaan Jeesukseen.
😄😄😄😄😄Sinä Pasi Toivonen olet entinen helluntailainen, joka kääntyi katoliseksi ja sinä johdat Tampereen katolisessa kirkossa neitsyt Maria rukouksia. Olet langennut epäjumalanpalvelukseen. Tämän takia sinä tuotat koko ajan roskaa tälle palstalle.
Mooseksen lain mukaan Maa on pyöreä ja se on ripustettu tyhjyyden päälle. UT opetus sisältää kuvauksen akselinsa ympäri pyörivästä pallosta.
Mooseksen laissa on monta Messias profetiaa ja käsky uskoa Kristusta, minkä perusteella Paavali ja Pietari opettivat.
Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.
Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
21 Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
25 Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
>>Hän ei syntiä tehnyt, hänen suustaan ei valhetta kuultu.>>
6. Niin Jeesus sanoi heille: "Minun aikani ei ole vielä tullut; mutta teille aika on aina sovelias.
7. Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat.
8. Menkää te ylös juhlille; minä en vielä mene näille juhlille, sillä minun aikani ei ole vielä täyttynyt.
9. Tämän hän sanoi heille ja jäi Galileaan.
10. Mutta kun hänen veljensä olivat menneet juhlille, silloin hänkin meni sinne, ei julki, vaan ikäänkuin salaa.
-------------------------------
Jeesus valehteli ihan selvästi.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Jeesus ei valehdellut. Hän sanoi, ettei lähde VIELÄ, mutta myöhemmin meni.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni valehteli. Ei Jeesus.
- Anonyymi
Nämä raamatun jutut kansineen voisi työntää jonkun papin hanuriin.
- Anonyymi
Siinä sitten aloittajana ottaa sanoistaan kopin.
Ts. juutalaiset- kymmenenkäskyn laki ja 613 lisäoppia.
Tässä uudessaliitossa, kymmenen käskynlaki- eli tämä perustuslaki, päämäärää rakkaus ja tämä UT- yli tuhat - käskyä, sekä kehotusta, mitä kirjoitukset sisältää.
Ole hyvä, eikös olekin heleppua, kuin heinänteko.
Adventisti on hieman oikonut, jätti profetian lahjan Ellenille, ja sapattina käy kirkossa, niin homma on siinä.- Anonyymi
Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Jos joku ei opiskele ja noudata lakia, hänellä ei ole sydämessään lakia eikä hän ole uudessa liitossa.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne. - Anonyymi
Muistathan että on myös seitsemännen päivän babtisteja ja Helluntalaisija jotka viettävät sapattia.
- Anonyymi
Kyllä harhaopi tosiaan voisi työntää jonkin hanuriin. Ei niistä ole kuin harmia.
Hengessä kun vaeltaa ei ole täynnä katkeruuden sappea ja silloin juuri ne ennustukset toteutuvat. Eivät siinä että syyllistää kaikki kristityt laittomuuden tekijöiksi. Ei siinä toteudu mikään ennustus, vaan siinä että Henki yhdessä meidän Henkemme kanssa todistaa että olemme Jumalan lapsia.- Anonyymi
>>>Eivät siinä että syyllistää kaikki kristityt laittomuuden tekijöiksi.<<<
Helluntailaisuus ja luterilaisuus eivät ole kristinuskoa, koska nämä uskonnot perustuvat laittomuuteen, lain purkaimiseen ja korvasyyhyyn saarnaamiseen. Helluntailaisuudessa on erityisesti ongelmana lukuisat väärä profetia ja vieras tuli.
Jos sinä olisit kristitty, et tekisi laittomuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Eivät siinä että syyllistää kaikki kristityt laittomuuden tekijöiksi.<<<
Helluntailaisuus ja luterilaisuus eivät ole kristinuskoa, koska nämä uskonnot perustuvat laittomuuteen, lain purkaimiseen ja korvasyyhyyn saarnaamiseen. Helluntailaisuudessa on erityisesti ongelmana lukuisat väärä profetia ja vieras tuli.
Jos sinä olisit kristitty, et tekisi laittomuutta.Luterilaisuus on oikeata kristinuskoa, siellä lait ovat ja sakramentit ovat niiden alkuperäisessa merkityksessä
Helluntailaisuus on 100 v. sitten Amerikasta homomiehen tuoma väkevä eksytys eli hereria. - Anonyymi
helluntailaisten hurmoshengissä vaeltamiset tiedetään. Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on oikeata kristinuskoa, siellä lait ovat ja sakramentit ovat niiden alkuperäisessa merkityksessä
Helluntailaisuus on 100 v. sitten Amerikasta homomiehen tuoma väkevä eksytys eli hereria.Sinä olet todella eksynyt. Luterilaisuudessa lait ja rituaalit perustuvat suurelta osin katolisen kirkon kautta tulleisiin kreikkalais-roomalaisiin pakanallisiin oppeihin, jotka ovat jyrkästi ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa. Martti Luther muutti joitaikin oppeja, mutta ei kuitenkaan tuonut mitään muuta entistä pahemman laittomuuden ja antisemitismin luterilaisuuteen.
- Anonyymi
Pitää kysyä Pyhältä Hengeltä mitä laittomuutta olen tehnyt.
Ei ainakaan sitä että haukkunut koko kristikunnan laittomuuden tekijöiksi. Mikä olisi kyllä aika paha nakki. Ja jos vielä langettaisi siinä yhteydessä jollekin kuolemantuomion, niin olisi aivan laittomuuden syövereissä.
Henki nimenomaan suojaa laittomuuden tekemiseltä eikä ole peljättävinä mitä maan päällä on kuten harhaoppiset kuvittelevat.- Anonyymi
HURMAHENGET VASTAA IHAN SITÄ MITÄ NIIDEN HALUTAAN VASTAAVANKIN.
Afrikasta asti tuodaan helluntalaisia poppamiehiä lyömään rumpua ja ennustamaan sitä Suomesta alkavaa suurta herätystä.
- Anonyymi
Ei hurmahenget tajua yhtään mitään. Juuri siitähän niitä herjataan kun molottavat sekaisina sellaista kieltä mitä kukaan ei ymmärrä eivätkä itsekään. Kaatuvat lattialle ja ovat hengellisessä hurmoksessa orgasmeineen. Ei siinä kyllä paljon syntiä pysty tekemään eikä mitään muutakaan kuvioita. Eikä myöskään syöttämään harhappista pajunköyttä kellekään.
>>Jeesus ei valehdellut. Hän sanoi, ettei lähde VIELÄ, mutta myöhemmin meni.>>
Osaan lukea Raamattua. Turha selitellä.>>Mooseksen lain mukaan Maa on pyöreä ja se on ripustettu tyhjyyden päälle. UT opetus sisältää kuvauksen akselinsa ympäri pyörivästä pallosta.>>
UT ei ole Mooseksen Laki eikä sisällä kuvausta akselinsa ympäri pyörivästä pallosta.
Vanha Testamentti sisältää kuvauksen pylväiden varassa seisovasta liikkumattomasta maasta. Joka voidaan tulkita litteäksi.- Anonyymi
Luuletko todella että maa pyörii akselinsa ympäri? Miten paksu akseli maapallolla on? Onko siinä laakerit?
Eikö ole niin, että maapallon akseli on vain teoreettinen käsite, eikä mitään materiaalia.
Sillä ei ole mitään paksuutta, siis sen paksuus on nolla, ja nollaa ei ole käytännössä.
Missä muuten kuvataan maa pylvään päässä olevaksi pannukakuksi?
>>Luterilaisuus on oikeata kristinuskoa, siellä lait ovat ja sakramentit ovat niiden alkuperäisessa merkityksessä>>
Tätä "oikeata kristinuskoa" suomalaiset lähtivät viemään innokkaina itärajan taakse kesällä 1941. Nolosti kävi.
😄😄😄😄😄>>Pyhä Henki tulee asumaan sydämeen ja vaikuttaa, että ihminen noudattaa lakia.>>
Sinä sitten varmaan olet synnitön ja kaikin puolin täydellinen.
😄😄😄😄😄>>Sinä Pasi Toivonen olet entinen helluntailainen, joka kääntyi katoliseksi ja sinä johdat Tampereen katolisessa kirkossa neitsyt Maria rukouksia. Olet langennut epäjumalanpalvelukseen. Tämän takia sinä tuotat koko ajan roskaa tälle palstalle.>>
En ole entinen helluntailainen. Olen nykyinen helluntailainen. Ja putinisti.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Lainkirjat ja taulut on Liitonarkussa, mikä tuodaan uuteen Temppeliin Jerusalemiin.
Ilm. 11:19
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva LIITONARKKU voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.
Jeesusta meidän on uskominen tässä asiassa, eikä mitään hurmoshenkiä, joiden varaan helluntailaiset autuutensa perustaa.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]- Anonyymi
Jeesusta meidän on uskominen tässä asiassa, eikä mitään eksyttäviä henkiä, joiden varaan luterilaset autuutensa perustaa.
- Anonyymi
Milloin käsky Älä tapa" on tapahtunut ?
Lue Luuk.24:44 mitä kaiken Lain täyttyminen tarkoittaa!
- Anonyymi
Luther ja Billy Graham, David Wilkerson opettivat että 10 käskyä on edelleen voimassa.
- Anonyymi
Juuri niillä ja kaikilla lain piiruilla jumalattomat ja lakiin luottavat tuomitaan.
Ettei olisi mitään millä he itseään puolustavat, kuten Paavali kirjoittaa.
Ja eihän maailmaa voisi tuomita jos lain jokainen piirto ei olisi voimassa.
Jumalan lapset, ovat onneksi siitä tuomiosta vapaat. Ja onneksi, kun kukaan ei selviä siitä ehdin nahoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niillä ja kaikilla lain piiruilla jumalattomat ja lakiin luottavat tuomitaan.
Ettei olisi mitään millä he itseään puolustavat, kuten Paavali kirjoittaa.
Ja eihän maailmaa voisi tuomita jos lain jokainen piirto ei olisi voimassa.
Jumalan lapset, ovat onneksi siitä tuomiosta vapaat. Ja onneksi, kun kukaan ei selviä siitä ehdin nahoin.Lain noudattajia ei tuomita, vaan lain rikkojat tuomitaan, koska lain rikkkomus on synti.
Synti tarkoittaa lain rikkomista Raamatun mukaan.
Jos lait kumottaisiin, nii ei olisi syntiäkään. Eikä lain kirjoja avattavaksi viimeisellä tuomiolla, ,jolloin kaikki tuomitaan tekojensa mukaan.
Saatana on syyttäjä ja syyttää synnistä vetoamalla Jumalan lakiin, jonka mukaan tuomio tulee.
>>Missä muuten kuvataan maa pylvään päässä olevaksi pannukakuksi?>>
1 Samuel 2:
8. Hän tomusta nostaa halvan, hän loasta korottaa köyhän, pannaksensa heidät ruhtinasten rinnalle ja antaaksensa heidän periä kunniasijat. Sillä maan tukipylväät ovat Herran, hän on asettanut niiden päälle maanpiirin.>>Luuletko todella että maa pyörii akselinsa ympäri? Miten paksu akseli maapallolla on? Onko siinä laakerit?>>
En. Minä luulen että Maa pysyy liikkumatta.- Anonyymi
Putin ja helluntailaisuus on saanut sun pään sekaisin.
>>Luther ja Billy Graham, David Wilkerson opettivat että 10 käskyä on edelleen voimassa.>>
606 käskyä eivät ole edelleen voimassa.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Oikeat 12 apostolia puhuivat totta. Sen jälkeiset itsensä apostoliksi julistaneet ovat epäluotettavia todistajia.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Paavali ei kuulu tähän joukkoon, koska yritti kumota Jumalan ikuiset lait.
Jeesua varoittaa oikeita apostoleita uusista "apostoleista", joita heidän joukkoon ilmestyy hänen kuolemansa jälkeen.
Ap. t. 20:29
Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän joukkoonne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä.- Anonyymi
Jeesusta meidän on uskominen totteleminen. Ei ketään muuta.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
- Anonyymi
Lain rikkojat katsotaan tuomion alaisiksi ja heitä kutsutaan liiton rikkojiksi.
Jumalan laki/käsky määräri vanhemmat ympärileikkaamaan poikalapsen 8 pv. ikäisenä. tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi. liiton jäseneksi pääsemiseksi.
Mikäli vanhemmat rikkoi tuon ympärileikkauksesta annetun lain käskyn, siitä oli ankarat seuraamukset sekä vanhemmille että lapselle. He olivat lain ja liiton rikkojia, koska ympärileikkaus lapselle tarkoitti Jumalan liitoon pääsemistä. (nyk.kaste lapselle on liittoon pääseminen Jumalna kanssa.=uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin)- Anonyymi
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
1. Moos. 17:14
Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
Ympärileikkaamaton ei kuulunut liittoon ja piti hävittää pois kansasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
1. Moos. 17:14
Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
Ympärileikkaamaton ei kuulunut liittoon ja piti hävittää pois kansasta.Liitto tehtiin siis ympärileikkaamattomien kanssa! Ketään ei leikattu erämaavaelluksen aikana!
Joosua 5:5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liitto tehtiin siis ympärileikkaamattomien kanssa! Ketään ei leikattu erämaavaelluksen aikana!
Joosua 5:5Olisi siis pitänyt koko Israel hävittää ympärileikkaamatomina erämaassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi siis pitänyt koko Israel hävittää ympärileikkaamatomina erämaassa!
Osasta matkan aikana ei leikattu, mutta se aloitettiin uudestaan. Vain kaksi alunperin matkalle lähtenyttä pääsi luvattuun MAANTIETEELLISEEN maahan pääsemisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osasta matkan aikana ei leikattu, mutta se aloitettiin uudestaan. Vain kaksi alunperin matkalle lähtenyttä pääsi luvattuun MAANTIETEELLISEEN maahan pääsemisestä.
Kaikki saivat lisäksi kasteen Punaisen meren ylityksen aikana ja Kristuksen Hengen matkalle.
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
herätti heidän poikansa heidän sijaansa; ne Joosua ympärileikkasi, sillä he olivat ympärileikkaamattomia, koska ei heitä oltu ympärileikattu matkalla. 8Kun koko kansa oli saatu ympärileikatuksi, pysyivät he paikallaan leirissä, kunnes olivat toipuneet. 9Niin Herra sanoi Joosualle: "Tänä päivänä minä olen vierittänyt teidän päältänne Egyptin häväistyksen". Sentähden kutsutaan paikkaa vielä tänäkin päivänä Gilgaliksi.
- Anonyymi
Jeesus noudatti lain eikä tehnyt näin syntiä. Sillä synti on lain vastainen teko.
Jeesuksen esimerkin hyväksyminen lain noudattaminen on se ristin kantaminen, mikä ei ole vaikeata, kun se tekee oikealla asenteella.- Anonyymi
Ps. 40:9
Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni."
Matt. 6:10
tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps. 40:9
Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni."
Matt. 6:10
tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;Lakien hyväksyminen ja noudattaminen on sydämen asenteen kysymys.
Matt. 11:29
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Matt. 11:30
Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakien hyväksyminen ja noudattaminen on sydämen asenteen kysymys.
Matt. 11:29
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Matt. 11:30
Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Jeesus tiesi että Hänen Voimalla on helppo rakastaa vihollinen jonka kautta koko Laki täytetään sun elämässä. Nyt olet vain lainvinkuja kenties ??
- Anonyymi
Parhami ja Olseni yritti kuitata lait noudatetuksi homostelemalla osoittaa ikuista rakkautta toisia miehiä ja poikia kohtaan. Rakkaudessa on kaikki keinot mahdollista, sanoi Parhami.
Ihmisen rakkauden osoitukset ei korvaa koskaan Jumalan säätämiä lakeja, mitkä on lainkirjassa.
Lainkirja avataan viimeisessä tuomiolla ja tuomiot perustuu kirjoitettuihin lakeihin ja tekoihin.
- Anonyymi
Perkelettä ei pidä alkaa rakastamaan, vaan kehottaa poistumaan. Väisty tieltäni Saatana, sillä sinä ajattelet kuten ihminen ajattelee, eikä niinkuin Jumala ajattelee.
- Anonyymi
Vastusta Perkelettä, niin se sinusta pakenee. Älä rakasta perkelettä eikä sen apureita.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi
Joillakin saataa olla sellainen käsitys, että Jeesus on poistanut kymmenen käskyn lain tai muuttanut sitä. Mutta Jeesus kumoaa jyrkästi tällaisen otaksuman.
Kaikkina aikoina ovat totiset jumalanpalvelijat antaneet arvoa kymmenelle käskylle.
Suuri uskonpuhdistaja Martti Luther sanoo: "Ihmettelen suuresti, että minua on syytetty kymmenen käskyn lain hylkäämisestä. Voisimmeko pitää synnin olemassaoloa mahdollisena ilman lakia ? Joka poistaa lain, hänen ehdottomasti täyty poistaa myös synti. En ole milloinkaan hylänyt lakia."
Metodismin perustaja John Wesley lausuu dekalogista: "Tämän lain jokaisen osan täyty pysyä voimassa koko ihmiskunnalle ja kaikkina aikoina."
Saarnaajien ruhtinas C. H. Spurgeon puolestaan todistaa: "Uudestisyntymisen kautta laki tulee täytetyksi, sillä kun ihminen syntyy uudesti, tulee hänessä uusi luomus, joka rakastaa Jumalan lakia ja on täydellisessä sopusoinnussa sen kanssa."
Raamatussa puhutaan kyllä laista, jonka Jeesus kumosi. Tämä laki oli seremonialaki, joka sisälsi määräyksiä Jeesukseen viittaavista uhreista vuotuisista juhlista, ym. Nämä säädökset on naulittu ristille. Mutta ei suinkaan siveyslakia eli kymmentä käskyä.- Anonyymi
Jossakin maassa tapahtuu rikos, josta maan laki tuomitsee rikolliset kuolemaan. Asia tulee hallitsijan eteen, joka jostakin syystä näkee hyväksi armahtaa rikolliset.
Merkitseekö tämä sitä, että maan laki olisi poistettu tai muutettu ? Ei suinkaan.
Jos nuo "armon alaisina" olevat kansalaiset menisivät ja tekisivät uuden rikoksen, miten heille kävisi ? He joutuisivat jälleen lain tuomion alle. Samoin on Jumalan kanssa. Koska sitä ei voitu kumota eikä muuttaa, Jumala armahti rikolliset ja antoi rakkaudessaan Poikansa kuolemaan rikollisten tähden. Parhain todistus kymmenen käskyn sitovuudesta ja pyhydestä meillä on ristissä.
- Anonyymi
Jeesus ei saisi nykypäivänä tehdä työtä monessakaan ammatissa. Laki ei anna työlupaa. Hän ei voisi parantaakaan, sillä lääkärinä esiintyminen on rikos. Eikä rekka-autoakaan saisi likuttaa jos tavaratilassa olisi jotakin kuljetettavaa. Yrittäkää nyt ymmärtää vähän enemmän millaisessa maailmassa me elämme. Synti nimittäin tarkoittaa ristriitaa todellisuuden ja oman mielen välillä. Joskus se johtaa lain rikkomiseen jossa joku kärsii, mutta silloin ollaan jo aika heikoilla.
- Anonyymi
Kyllä on harhaoppisilla selitykset että risti on merkki lain pysyvyydestä. Asia on juuri päinvastoin. Turhaanko Kristus on kuollut Paavali kysyi lakihenkisiltä. Eikä sanonut siksi että etteivät he uskoneet Jeesukseen. Mitä kysellä rististä, jos siihen ei edes uskota.
Lakihenkisyys ei saa aikaan mitään muuta kuin farisealaista uskoa. Juuri sitä mistä on ollut kärjät kun homous on sanan mukaan tuomittu. Ja sitä kun ei edes ole kymmenessä käskyssä ja kun kaikki lait aletaan perata läpi niin kyllä käräjiä riittää. Sellainen usko ei ole muuta kuin idioottimaista farisealaisuutta.
Kristus nimenomaan vapautti meidät lain kirouksesta. Se ei kuitenkaan tapahdu kuin uskon kautta ja katumalla omia tekojaan ja omaa lihallista itsekkyyttään. Niin saa puhtaan sydämen ja mahdollisuuden siihen että Jumala antaa Pyhä Hengen, jolloin ei ole lain alainen. Se ei ole lain rikkomista kuten lakihenkinen kuvittelee, vaan paljon pyhempää elämää kuin farisealaisen muiden tuomitseminen ja herjaaminen siitä että eivät noudata lakia.
UT on juuri hengellinen kirja siitä miten ihminen pääsee Hengen yhteyteen. Se ei tapahdu kinastelemalla, muita syyttelemällä, vaan se on henkilökohtainen suhde Jumalan kanssa. Siitä tule elävä usko ja uskon teot. - Anonyymi
Seimi on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään, eikä Henkeä voi edes nähdä.
Mutta Jumalan sana pysyy.
Lainkirjat on tallessa siellä Liitonarkussa, mikä tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin.
Viimeisellä tuomiolla avataan Lainkirjat ja Tekojen kirjat ja moni joutuu häpeään.
Jumalan käskyjen mukaan tulee uskossa ojentautua, eikä lähteä lahkolaisten kanssa hurmoshenkien perään kaatuilemaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi
lm. 11:19
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva LIITONARKKU voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lm. 11:19
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva LIITONARKKU voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.Matt. 5:18
Jeesusta meidän pitää uskoa ja seurata, eikä hurmoshenkisten helluntailaisten villitseviä kaatohenkiä.
- Anonyymi
Laki on juuri sitä varten että siellä tuomitaan. Ja sillä luodaan perinnnäisääntöjä. Siitä esim. mitä saa tehdä sapattina, milloin sitä on laittomuuden tekijä ja milloin taasen matkalla taivaaseen jos ei ole muita lakeja rikkonut.
Lakeja on niin paljon Raamatussa sekä kaikenlaisia sääntöjä, että aivan varmasti niiden kanssa joutuu tekemään elämässään kompromisseja sekä lehmänkauppoja mitä noudattaa ja mitkä jättää noudattamatta.
Tosin harhaopissa on hyvin pitkälle se mahdollisuus ettei lain noudattamisella ole mitään merkitystä. Tärkeintä on julistaa lakia samoilla jakeilla, tuomita muita ja heittää joku herja väliin. Siinä se on harhaoppisen uskon kuva. Siinä ovat sen taivasvaunut millä se sinne on matkalla.
Varsinkaan UT:sta ei sitten pysty kovin pitkiä pätkiä lukemaan kerralla ja on lähes pakko väittää Paavalia valehtelijaksi että jutut käy omaan oppiin. Mutta se onnistuu kyllä mainiosti kun omatunto on poltinraudalla merkitty. - Anonyymi
Kun huomaamme elämämme puutteelliseksi Jumalan lain täydellisen kuvastimen edessä ja näemme toivottomaksi omin voimin puhdistaa itsemme, joudumme etsimään apua muualta. Laki ajaa meidät Kristuksen luo.
Niinmuodoin laista on tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Laki on evankeliumin parhain apulainen, koeteltu keino viemään meitä Vapahtajan luo, jolta saamme armahduksen.
Merkitseekö "armon alaisina" oleminen, että laki on poistettu eikä meidän enää tarvitse välittää siitä ? Eikö laki kuulukaan uskovalle ?
Raamattu antaa tähän varman selityksen: "Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon ? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo." Room. 3:31 Uskova ihminen on vapaa lain tuomiosta, sen rangaistuksesta ja kirouksesta Gal. 3:13, mutta tarvitsee lakia jatkuvasti koeteltuna elämän ohjeena.- Anonyymi
Tuon mukaan siis laki ei tuomitse ihmistä eikä ole kirous ihmiselle. Sen mukaan emme voi myöskään silloin tuomita millään lailla muita ihmisiä. Muutoin se laki tuomitsee myös meidät jos alamme sapatista höyryämään että silloin ei saa juosta kovaa eikä lapset metelöidä.
Muu oli sittiä, ei meitä laki ohjaa mihinkään muuhun kuin muiden tuomitsemiseen, porsaanreikien etsimiseen ja perinnäisääntöjen luomiseen. Siinä on lain johdatus.
Meitä kasvattaa ja ohjaa Pyhä Henki, jolla. on todella paremmat ohjeet kuin lain kirjaimelle. Todella paremmat ohjeet. Niiden saaminen vain vaatii nöyrtymistä, oman avuttomuutensa tunnustamista ja omavanhurskauden hylkäämistä.
Jeesus ei varastanut joten tuota käskyä ei enää tarvitse noudattaa mutta kävikö Jeesus puhdistautumassa kuukautistensa jälkeen tai noudatti muita naisia koskevia lakeja? Tai vaikka papillisia .Tuskin ne sentään , joten ne ovat voimassa.
Sabatin saa rikkoa koska Jeesus varmasti piti sabatit kaikkien tulevienkin juutalaisten puolesta .Käsky kyllä sanoo että se on ikuinen niin kauan kun israelilaisia yhä on, joten heidän pitäisi pyhittää sabatti mutta ei nyt sitten tarvitsekaan. Kymmenestä käskystä jää pari, muut Jeesus siis kristinuskon opin mukaan noudatti kaikkien muiden puolesta.- Anonyymi
Ymmärrät uskosta yhtä paljon kuin sika matkaradiosta.
Uuden liiton uskossa ei ole mitään hyötyä taivaspaikan kannalta sillä onko noudattavinaan lakia vai ei ole. Ei sillä ajaako sapattina autolla vai ei. Yritys pitää laki ei johda yhtään mihinkään sen parempaan kuin sillä, joka rikkoo lain jokaista piirtoa. Jumalattomuus on ja pysyy lain kautta riippumatta siitä onko sitä yritys noudattaa vai ei. Lakivanhurskautta kun ei ole.
Ei pidä asettaa ihmisten päälle sitä iestä, mitä vanhan liiton ihmisetkään eivät pystyneet kantamaan.
Uusi liitto ei vapauta rikkomaan lakia. Ei siinä rikota lakia eikä laki ole tuomitsija, vaan siinä eletään Hengen elämää. Heti kun hengen johdatus loppuu ihmiseltä, niin silloin hän on jumattomalla tiellä riippumatta siitä onko mitään lakia edes vielä rikkonut.
UT:han ei meille lakia lue eikä siellä ole sapattikäskyä eikä muitakaan käskyjä, mutta hyvin paljon kuvausta siitä millainen ihminen on Pyhä Hengen johdatuksessa. Ei sellaisessa ihmisessä ole pahuutta, ei hän riitele, ei herjaa, vaan hänessä on hengen hedelmät. Ne ovat hänen turvansa ja taivaspaikkansa sinetti. Laki taasen ei voi kuin tuomita. Ja se tosiaan tuomitsee silloin kun ihminen ei ole Hengessä Jumalan lapsi. Ei laki siten ole mihinkään hävinnyt. Ei edes sapattilaki kuolemantuomioineen. Se tuomitsee sen, joka yrittää sitä noudattaa. Jumalan lapsia se ei koske eikä heitä tuomitse.
- Anonyymi
Täällä on todettu mitenkä Billy Graham ja David Wilkerson opettivat 10 käskyistä
mitenkä ne ovat voimassa vielä tänäänkin je niiden opettaminen ei ole lakihenkistä.- Anonyymi
Ei lakien opettaminen ole väärin ja lait ovat voimassa.
Harhaoppi on vain tuomita ihmisiä lain mukaan helvettiin tai langettaa heille kuolemantuomio jos eivät vietä sapattia.
On väärin sanoa että nuo ihmiset ovat laittomuuden ihmisiä ja minä olen lain noudattaja ja pääsen taivaaseen.
Lakia noudattamalla kun ei pääse taivaaseen ja laki on vain tuomioksi jumalattomille ei Jumalan lapsille. Lakia voi opettaa siinä että minkä mukaan ihminen tuomitaan jos ei ole Hengessä Jumalan lapsi eikä vaella Hengen pyhyydessä, vaan uskonnollisessa lihallisuudessa lakinsa kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lakien opettaminen ole väärin ja lait ovat voimassa.
Harhaoppi on vain tuomita ihmisiä lain mukaan helvettiin tai langettaa heille kuolemantuomio jos eivät vietä sapattia.
On väärin sanoa että nuo ihmiset ovat laittomuuden ihmisiä ja minä olen lain noudattaja ja pääsen taivaaseen.
Lakia noudattamalla kun ei pääse taivaaseen ja laki on vain tuomioksi jumalattomille ei Jumalan lapsille. Lakia voi opettaa siinä että minkä mukaan ihminen tuomitaan jos ei ole Hengessä Jumalan lapsi eikä vaella Hengen pyhyydessä, vaan uskonnollisessa lihallisuudessa lakinsa kanssa.Joh. 7:24
Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
- Anonyymi
Jumalan lait on kirjoitettu Jumalan sanassa, mikä on ikuinen totuus,
ei lait ole mihinkään henkien kokemuksiin ja voimavaikutusiin liitetty, joita hihhulit pitävät lakeinaan.
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'. - Anonyymi
Jos uskoo lain käskyjen lakanneen pois olemasta, tietysti on helppo täyttää käskyt!
Joka taas tietää että esimerkiksi käsky ÄLÄ TAPA myös kieltää toisen vihaamisen, hänen täytyy jatkuvasti elää anteeksiannon alla, koska aika usein me suutumme.
Vasta kun olemme saaneet armon elää Hengen johdossa ja rakkauden täyttäminä, voimme myös elää sopusoinnussa lain kanssa.
Toisaalta, jos luulemme olevamme täydellisiä lain täyttäjiä, emme varmaan ole edes tajunneet uuden elämän aakkosia.- Anonyymi
Ei kukaan kuvittele olevansa täydellinen Jumalan lain noudattaja,
mutta Jumalan kirjoitetut lait ovat ne, joihin Jeesus ja Pyhä Henki ovat täysin sitoutuneet.
Jeesus noudatti kaikkia Jumalan lakeja Pyhän Hengen johtamana. Siksi ei tehnyt syntiä, koska synti on Jumalan lain vastainen teko.
Pirullinen harhaoppi hellareilla, että heidän hurmoshengillä olisi jotain muita lakeja ihmiselle, kun mitä Jumalan sana Jumalan laiksi ilmoittaa.
Pelkkiä omia "hengenlakejaan" kuuntelevat Jeesus pysäyttää taivaanportilla.
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."
- Anonyymi
Eikö vatipäät tosiaan ymmärrä, että lait ovat viimeistä piirtoa myöten voimassa. Tuomitakseen ilman Jumalan henkeä elävät ihmiset. Eikä siihen liity armoa. Ei laki ja armo käy yhteen.
Lain noudattamisesta saamme esimerkin Israelista, jossa sapattina tapetaan ihmisiä.- Anonyymi
Katkooko ne kauloja veitsineen, kuten hamasilaiset ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katkooko ne kauloja veitsineen, kuten hamasilaiset ?
Se jää nähtävksi miten toteuttavat uhkauksen.
Eikä siltä tuomiolta edes voi oikein välttyä kun kukaan ei kerro miten pitäisi olla ettei riko sapattia.
Mutta näitä aina on vaikka miten käräjöitäisiin.
- Anonyymi
Paavali oli talibaani, kotoisin nykyisen Turkin alueelta ja vaati sharian lakien perusteella naisia hiljaiseksi, pitämään huntua, tai muuten otti lampaiden keritsimet ja leikkasi naisilta hiukset pois.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
1. Tim. 2:11
Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
[1. Kor. 14:35]
Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.- Anonyymi
1. Kor. 11:10
Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia.
Paavalissa itsessään oli Saatanan enkeli? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Kor. 11:10
Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia.
Paavalissa itsessään oli Saatanan enkeli?Raamatusta kun lukee muutakin kuin Paavalin vuodatuksia, niin huomaa, että ihminen ei saanut edes kumartua enkeleiden edessä, eikä palvoa enkeleitä millään tavoin.
- Anonyymi
Sapattia Paavali ei käskenyt pitää, mutta se pitää pitää js muita ei.
Paavali ei ollut lakihenkinen uskova, niin ei nuo ole lakeja. Tai lisätä perään, että joka ei tätä ymmärrä, oltkoot ymmärtämättä.
Uskosta tulee lakihenkisyyden kautta idiotismia, kuten olemme lähipäivinä nähneet.- Anonyymi
Paavi on lakihenkinen, ja monet seuraavat paavia. Paavin ajatus sunnuntai koko maailman lepopäiväksi.
1234567---
- Anonyymi
Laki on kirous kuten se oli Israelin kansalle. Ei se tuonut sille mitään hyvää ja sitä kautta Jeesuskin joutui ristille kun ei viettänyt sitä fariseusten sapattia. Mikä oli aivan oikea sapatti eikä sen oikeampaa ole eikä ole tullut. Lakihenkisyys on juuri sitä kinastelua miten se sapatti oikein vietetään, mitä silloin oikein saa tehdä ja mitä ei. Ja tietenkin kinastelua siitä. Ei Jeesus mitenkään pukenut sapattilakia fiksuun muotoon, että näin se oikeasti vietetään, näin sitä ei vietetä muka fariseusten sapattia. Mitään muuta sapattia ei ole olemassa.
Jos haluaa että uskosta tulee vain pelkää kinastelua, kyyläämistä ja pahan puhumista, niin voi vaikka yrittää noudattaa sapattilakia. Etsiä siihen ohjeet Raamatusta ja toteuttaa niitä niin ei mene aikakaan kun on jonkin kanssa erimielisyys että mitä oikein touhuat kun on sapatti ja toinen, että kyllä näin saa tehdä, näin Jeesus vietti sapattialk - Anonyymi
Paavali oli lakihenkinen henkeen ja vereen. Oikea fariseusten fariseus, joilla on kaikki Mooseksen lait täydellisesti hallussa ja hän pyrki niitä noudattamaan.
Mutta hän tuli kääntymykseen ja hylkäsi lakihenkisyyden. Hän ryhtyi johdattamaan ihmisiä Hengen uskoon ja siihen että heidän uskonelämänsä ei ole samanlaista kuin se oli hänen ennen. Lain kanssa kiivailua, muiden lainrikkomisten tarkkailua ja omaa todellista syntisyyttä. Siitä piti tehdä parannus ja uskoa se, että on olemassa aivan muuta. On olemassa Hengen elämä, jossa ihminen elää aivan toisen luokan uskoa ja pyhyyttä kuin lihallisessa lakihenkisyydessä, jossa ei ole mitään hyvää vaikka sillä on ulkonaisen hurskauden maine ja se voi kovin korostaa lakia ja sen noudattamista, mutta mitään minkä Jumala hyväksyy ei ole. - Anonyymi
Etkö sinä tonttu edes tiedä mitä ristinsä kantaminen tarkoittaa.
- Anonyymi
Ei Paavalille laki ollut kasvattaja Kristukseen. Se oli kiihkon väline jolla hän vainosi Hengen uskovia ja oli valmis laittamaan nämä vankilaan. Sinänsä Paavali teki tätä vilpitttömässä uskossa. Hän luuli, että näin sitä lain mukaan palvellaan Jumalaa kun vainotaan niitä jotka eivät vietä sapattia ja joille lakikaan ei ole pyhä, vaan puhuvat jostain Hengestä, joka vuodatettu taivaasta. Sellaiset hihhulit pitääkin saada telkien taa vapaana kuljeksimasta.
Tätä taustaa vasten pitää ajatella Paavalin kirjoituksia ettei hän suinkaan kirjoittanut uskoville mitään lakitekstejä, että näin sitä nyt sitten kuitenkin pitää toimia juuri kuten minä sanon eikä olla Pyhän Hengen johdatuksessa. Häntä harmitti aina kun uskovat ojentautuivat jonkin muun mukaan kuin Kristuksen Hengen. Silloin hän moitti, sanoi älyttömiksi, oli pahoillaan kun oli riitoja, kun vaellettiin kuin muutkin ihmiset riidellen ja kun vielä oli huonoja tapoja pahempia kuin jumalattomilla. Se ei johtunut siitä ettei sitä lakia ollut, vaan siitä että oli kadotettu Jumalan Hengen yhteys. Silloin sillä omahurskaudellakaan ei olisi ollut mitään merkitystä. - Anonyymi
Jumala ei tarvinut lepoa väsymyksen takia, vaan hän lepäsi siten, että hän lakkasi luomistyöstänsä ja oli tyytyväinen hyvyytensä ja viisautensa mestariteoksiin.
Jeesus sanoi: "Sapatti on ihmistä varten" Se oli Jumalan paratiisilahja Aadamille, koko ihmissuvun edustajalle ja Isälle. Sapatti ei rajoitu mihinkään kansaan, vaan se on
yleismaailmallinen ja kaikkia aikoja koskeva taivaan kallis lahja.
Sapatti asetettiin jo yli 2000 vuotta ennen juutalaiskansan syntymistä.
Raamattu ei koskaan nimitä sapattia juutalaiseksi vaan nimellä "Herran sinun Jumalasi, sapatti. Yksi syy kehitysopin hyväksymiseen ja sukulaisuuden etsimiseen eläinkunnan kanssa on siinä, ettei haluta tunnustaa Raamatun määräämää luomisen muistopäivää.
Se, että juutalaisetkin ovat viettäneet Herran käskystä hänen osoittamaansa seitsemättä päivää lepopäivänään, ei tee sitä juutalaiseksi, samoin kuin ei ole juutalaista kunnioittaa isää ja äitiä, sillä tämä käsky on samassa laissa.
Kuuluisa herätyssaarnaaja D. L. Moody sanoi puhuessaan laista: "Jos asetan itseni riippumaan ketjusta, jossa on kymmenen rengasta, nin minä, jos rikon niistä yhden, putoan alas yhtä varmasti kuin jos rikkoisin kaikki kymmenen Kuuliaisuuden kultainen ketju on rikkinäinen, jos siitä uupuu yksikin rengas. - Anonyymi
Mitä säädöksiä Jumala siihen sapattiin luomisessa asetti?
Joskaan hän ei muistanut mainita niistä säädöksistä mitään Aadamille ja Eevalle.
Ei ennen syntiinlankeemusta eikä sen jälkeen.
Eikä kukaan tuntunut niitä säädöksiä rikkovan oli ne mitä tahansa, kuin vasta sitten kun Mooses oli ne laintauluissa tuonut alas ja siinä oli ne tarkat ohjeet mitkä Jumala oli unohtanut antaa luomisessa. Vasta sitten ihmisiä alettiin tappaa sapatin vuoksi.
Ja viettääkö Jumala yhtä sapattia? Ainakaan ei Jeesuksen puheiden mukaan vietä. Kun fariseukset syyttivät Jeesusta sapatin rikkomisesta ei hän väittänyt vastaan eikä sanonut että teillä on väärä sapatti, minulla on oikea, vaan sanoi, että Isäni tekee työtä alati, niin myös minä. Eli hän kielsi sapatin kun sanoi tekevänsä mitä huvittaa sapattina. Ei se sellainen säädös kyllä ollut kun Mooses sen lain tauluissa toi alas, että tehkää alati töitä kuten Jumala.
Ja jos haluaa asetella noita vaikeasti kannettavia taakkoja ihmisten päälle, mitä juutalaisetkan eivät jaksaneet kantaa, pitäisi ne perustella uuden liiton sanoilla. Ei lainauksilla sieltä ja täältä, vaan selkeänä sanomana siitä miten se sapatti on niin tärkeä, niin tavattoman tärkeä mutta sen viettämistä ei missään painotettu, vaan oli aivan toisenlainen usko uudessa liitossa Kristuksen seuraamiseen kuin että laki siihen kasvattaa. On Kristuksen kautta matka Jumalan luo Pyhässä Hengessä. Eikä sen ymmärtäminen vaadi kiemuraisia tarinoita, vaan asian voi lukea UT:sta - Anonyymi
Sapatti alkoi Mooseksesta. Silloin alettiin tappaa sapatin vuoksi. Ja loppui Johannekseen, silloin tappaminen sapatin vuoksi olisi pitänyt loppua. Ei kuitenkaan loppunut, vaan vielä Paavali vainosi uuden liiton uskovia sapattisäädöksistä.
Kun rooman kirkko otti kristinuskon omakseen, niin silloin loppui krisittyjen sapatin vuoksi tappaminen, koska sitten oli niin suuri mahti juutalaisia vastassa ettei voinut enää vainota kristittyjä sapatin vuoksi.
Juutalaisilla on vielä kyllä ankarat sapattilait, mutta eivät he tosiaan sapatin vuoksi tapa kun muiden tappaminen sen vuoksi on käynyt mahdottomaksi. - Anonyymi
Jeesus, joka Luojana vietti Aadamin kanssa ensimäisen sapatin, kunnioitti ihmiseksi tultuaan jälleen samaa päivää. Evankeliumi kertoo hänestä, että hän "meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän joutui fariseusten kanssa usein ristiriitaan lepopäivän viettotavasta, mutta koskaan ei tullut erimielisyyttä päivästä.
- Anonyymi
Ei Jeesus ole sama asia kuin Luoja. Logos tarkoittaa järkeä, ei ihmistä.
1. Moos. 1:1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Jeesuksesta ei puhuta VT:ssä luomisen yhteydessä yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesus ole sama asia kuin Luoja. Logos tarkoittaa järkeä, ei ihmistä.
1. Moos. 1:1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Jeesuksesta ei puhuta VT:ssä luomisen yhteydessä yhtään mitään.Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
- Anonyymi
Se nyt olisi ollut idioottimaisinta mitä voi kuvitella jos Jeesus ja fariseus olivat kiistelleet siitä mikä päivä on sapatti. Että mennäänkö rukoilemaan, lauantaina, sunnuntaina tai maanantaina. Ei Raamattu edes olisi uskottava kirja jos siellä sellaisia juttuja olisi.
He kinastelivat koko sapatista ja sen olemassaolosta sekä sen säännöistä. Minkä Jeesus kumosi sanomalla että minä teen töitä alati kuten minun Isäni tekee. Jeesus ei siis sanonut, että hyvät herrat teillä on väärä sapatti ja väärät säännöt, minäpä annan teille uuden pelikirjan miten homma pitää hoitaa. Hän antoi piutpaut koko sapatille sanomalla että tekee silloin mitä lystää ja sille on Jumalan siunaus.- Anonyymi
Jumala rakastaa sunnuntai viettäjiä yhtä paljon kuin sapatin viettäjiä. Sappattikysymys ei liity Jumalan rakkauteen meitä kohtaan, vaan meidän rakkauteemme Jumalaa kohtaan.
- Anonyymi
Jeesuksen sanojen mukaan mitään sapattikysymystä ei ole olemassakaan. Hän vastasi sen fariseuksille että minun Isäni tekee työtä alati ja minä myös. Sitten ei ole mitään sapatti-eikä sunnuntaikysymyksiä. Ne ovat silkkaa ihmislähtöistä hapatusta, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä uskon kanssa.
- Anonyymi
Niin Jeesus näytti esimerkillään mitä on oikea sapatin vietto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .613757Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493000Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631272914Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3661970- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101141Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101125Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27949- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että108918