https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/a0ec1986-cdd2-487f-bd4d-e19f0a93fb47
"Muistathan miten peruna kuuluu säilyttää? Vaarana myrkytys
Peruna on noussut otsikoihin. Tai oikeammin vihreä peruna on noussut.
Vihreää perunaa ei kannata syödä. Yllättävän usein kaupasta ostetusta perunapusseista löytyy kuitenkin vihertäviä perunoita. Vältä niitä.
Vihreän perunan syöminen voi aiheuttaa myrkytysoireita kuten vatsa- tai suolistokipua, ripulia, oksentelua ja hermosto-oireita."
En heitä vihreää perunaa pois, vaan kuorin perunaa, että vihreä osa perunasta lähtee pois.
Ennen maalla perunan nosto talkossa löytyi pellosta kokonaan vihreitä, ihan tumman vihreäksi menneitä perunoita, ne yleensä heitettiin pellonpientareelle.
Mitään oireita ei ole tullut, vaikka välillä on syönyt vihertyneitä perunoita.
Syötkö vihreitä perunoita???
6
140
Vastaukset
Noissa koirannapuloissa (joista tämä kohu sai alkunsa) käytetään vähän mitä sattuu ja muutenkin ovat jäännösrehua ne aineet mitä nappuloihin ahdetaan. Onneksi itse syötän koiralleni raakaruokaa + kotiruokaa (kanaa, perunamuusia) siinä sivussa. Ei tarvitse koiran allergisoitua ja sairastua teollisesta moskasta.
- Anonyymi
Ruokaa ei heitetä meneen. Syön
>simiti<- Anonyymi
Tarkoitit varmaankin että mereen? Vai millainen paikka on "mene"?
- Anonyymi
Muistakaa mullata pottunne oikein etteivät saa valoa!
-keinovaginamies- - Anonyymi
Muistan jostain lukeneena, että mitä vihreämpi vihannes sitä ravintorikkaampi se on. En ole kohdannut vihreätä perunaa vielä, mutta uskon, että keitettynä on parempaa ravintoa kuin normaalit perunat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082