Romania on ilmiselvästi masentava maa

33

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Romania on kyllä maana oikein miellyttävä ja ihmiset ovat vieraanvaraisia, mutta kyllä siellä kieltämättä tuota alkoholia tarjotaan ja otetaan joka välissä. Ja siis onhan siellä tosi isot tuloerot ja hyvinvointierot eri ihmisryhmien välillä.

      • Ikinä en ole käynyt, Transylvaniassa olen kyllä halunnut käydä jo pitkään. Mä olen suuri Dracula-/vampyyrifani, mutta ovathan ne Transylvanian metsät kuulemma muutenkin näkemisen arvoiset. Ja mielenkiintoinen historia, kun on aina välillä kuulunut Unkarillekin.

        Mutta eka eksä oli sieltä ja lisäksi ystävystyin eteläisessä Euroopassa oleskellessani erään baarinpitäjän poikaan ja tämän samanmaalaiseen kaveripiiriin johon kuului sekä miehiä että naisia (yksi todiste taas että kyllä miehet ja naiset voivat olla vain hyviäkin kavereita!), joten olen tuntenut jonkin verran romanialaisia ihmisiä ja kulttuuriakin siinä sivussa. Ja sen vuoksi mua on ärsyttänyt aikanaan mielettömästi, että jotkut asiaa tuntemattomat luulevat että romanialainen = romani. Oikeastihan mustalaiset ovat maassa suuri vähemmistö (muistaakseni 20 % luokkaa) mutta eivät todellakaan lähellekään sama asia kuin valkoiset romanialaiset. Mustalaiset ovat alun perin intialaista alkuperää, romanialaiset daakialaista/ roomalaista... Eihän se maankaan nimi mistään romaneista tule, vaan Rooman valtakunnasta.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Ikinä en ole käynyt, Transylvaniassa olen kyllä halunnut käydä jo pitkään. Mä olen suuri Dracula-/vampyyrifani, mutta ovathan ne Transylvanian metsät kuulemma muutenkin näkemisen arvoiset. Ja mielenkiintoinen historia, kun on aina välillä kuulunut Unkarillekin.

        Mutta eka eksä oli sieltä ja lisäksi ystävystyin eteläisessä Euroopassa oleskellessani erään baarinpitäjän poikaan ja tämän samanmaalaiseen kaveripiiriin johon kuului sekä miehiä että naisia (yksi todiste taas että kyllä miehet ja naiset voivat olla vain hyviäkin kavereita!), joten olen tuntenut jonkin verran romanialaisia ihmisiä ja kulttuuriakin siinä sivussa. Ja sen vuoksi mua on ärsyttänyt aikanaan mielettömästi, että jotkut asiaa tuntemattomat luulevat että romanialainen = romani. Oikeastihan mustalaiset ovat maassa suuri vähemmistö (muistaakseni 20 % luokkaa) mutta eivät todellakaan lähellekään sama asia kuin valkoiset romanialaiset. Mustalaiset ovat alun perin intialaista alkuperää, romanialaiset daakialaista/ roomalaista... Eihän se maankaan nimi mistään romaneista tule, vaan Rooman valtakunnasta.

        Juu, mullakin on sukujuuria tuollapäin. Tosin virallisesti Unkarin puolella, mutta myös Romaniassa on tullut lomailtua useampaan otteeseen. Siellähän riittää historiaa vaikka muille jakaa ja upeita paikkoja ja maisemia.

        Eipä tosiaan tyypillinen romanialainen edes näytä romanilta ja romanian kieli on ihan muuta kuin romanikieli. Eikä kulttuurikaan litty mitenkään romanikulttuuriin, vaikka kyllä siellä tosiaan romaneitakin on. Romania kielenä on aika lähellä italiaa ja sitä jopa ymmärtää italian pohjalta. Sitä en tiedä miten paljon totuutta väitteessä on, mutta sanovat, että romanian kieli on lähinnä sitä mitä roomalaiset aikanaan puhuivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mullakin on sukujuuria tuollapäin. Tosin virallisesti Unkarin puolella, mutta myös Romaniassa on tullut lomailtua useampaan otteeseen. Siellähän riittää historiaa vaikka muille jakaa ja upeita paikkoja ja maisemia.

        Eipä tosiaan tyypillinen romanialainen edes näytä romanilta ja romanian kieli on ihan muuta kuin romanikieli. Eikä kulttuurikaan litty mitenkään romanikulttuuriin, vaikka kyllä siellä tosiaan romaneitakin on. Romania kielenä on aika lähellä italiaa ja sitä jopa ymmärtää italian pohjalta. Sitä en tiedä miten paljon totuutta väitteessä on, mutta sanovat, että romanian kieli on lähinnä sitä mitä roomalaiset aikanaan puhuivat.

        "Eipä tosiaan tyypillinen romanialainen edes näytä romanilta ja romanian kieli on ihan muuta kuin romanikieli."

        Tähän liittyen hauskin oli, kun kiinalainen kaverini selitti ihan vakavissaan että "jos sun miehellä on siniset silmät, se ei ole Romaniasta vaan se on tullut jostain rajan takaa muualta, koska kaikilla syntyperäisillä romanialaisilla on ruskeat silmät". Kuulemma hänen romanialaiset tuttavansa olivat hänelle tuon kertoneet :D

        Baarimikkopojan isä sanoi myös tuon saman, että parhaiten romania on verrattavissa italiaan.


    • Anonyymi

      Siellä kuitenkaan naiset eivät hirveästi kännää toisin kuin pohjoismaissa, Suomi jos olisi ollut mukana varmaan olisi naisten osuus ollut vielä suurempi.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Vähänpä tiedät tuostakaan. Kyllä todellakin kännäävät. 😂


    • Mutta romaniassa on kreivi draclua ja ceausescu. Että sieltä löytyy vaikka mitä ja se kansanlaulu aijahii aijahuu numa numa nei eli Dragostea, se oli hauska. Pariisi ja Rooma voi pidemmän päälle olla tylsä.

      • "se kansanlaulu aijahii aijahuu numa numa nei eli Dragostea, se oli hauska"

        Pop-kappale, ei kansanlaulu. Lisäksi se oli moldovalainen bändi, ei romanialainen. Moldovassa puhutaan romaniaa, siitä varmaan sekaannus? Teininä kuuntelin kyllä itsekin tuota, mutta kaikkein eniten tuolta bändiltä (O-Zone) tykkään kipaleesta Numai Tu ("vain sinä"):

        https://www.youtube.com/watch?v=5NosF-zuJpc

        Pariisista en tykkää (siis nykyajan Pariisista, joka on pilattu, 20-luvulla tunnelma varmasti oli ihan eri kun taiteilijatkin sieltä innoitusta hakivat) ja Roomakin lyhyen päivävierailun perusteella ei yllä lähellekään Italian suosikkikohteitani. Hyvin harvassa maassa se pääkaupunki nyt yleensäkään on maan kiinnostavin tai paras kohde, Madrid on tästä mielestäni poikkeus koska se on edelleen yksi suosikkikaupunkejani Espanjassa.



      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        "se kansanlaulu aijahii aijahuu numa numa nei eli Dragostea, se oli hauska"

        Pop-kappale, ei kansanlaulu. Lisäksi se oli moldovalainen bändi, ei romanialainen. Moldovassa puhutaan romaniaa, siitä varmaan sekaannus? Teininä kuuntelin kyllä itsekin tuota, mutta kaikkein eniten tuolta bändiltä (O-Zone) tykkään kipaleesta Numai Tu ("vain sinä"):

        https://www.youtube.com/watch?v=5NosF-zuJpc

        Pariisista en tykkää (siis nykyajan Pariisista, joka on pilattu, 20-luvulla tunnelma varmasti oli ihan eri kun taiteilijatkin sieltä innoitusta hakivat) ja Roomakin lyhyen päivävierailun perusteella ei yllä lähellekään Italian suosikkikohteitani. Hyvin harvassa maassa se pääkaupunki nyt yleensäkään on maan kiinnostavin tai paras kohde, Madrid on tästä mielestäni poikkeus koska se on edelleen yksi suosikkikaupunkejani Espanjassa.

        Mä kattelin lisää, niin näyttäis että ainakin ton kappaleen teon aikaan ois romaniassa asunu, vaikka moldovasta on kotosin. Ainakin tuntuis toi kappale liian iloselta Moldovaan. Toi kansanlaulu sekoilu on multa lievemmästä päästä, kun mä luulin ennen että viron kansanlaulu ois Kaelakee hääl.


      • JeroP kirjoitti:

        Mä kattelin lisää, niin näyttäis että ainakin ton kappaleen teon aikaan ois romaniassa asunu, vaikka moldovasta on kotosin. Ainakin tuntuis toi kappale liian iloselta Moldovaan. Toi kansanlaulu sekoilu on multa lievemmästä päästä, kun mä luulin ennen että viron kansanlaulu ois Kaelakee hääl.

        Moldovasta en tiedä mitään muuta kuin että taitaa olla Euroopan köyhin maa ja laiton elinkauppa rehottaa siellä (tämä muistaakseni yläasteella katsotun dokumentin pohjalta).


    • Romanialaisten alkoholin käyttö näkyy kulttuurissa ja luonteessa. Heillä on joku kaiho, pettymys ja katkeruus, jota he yrittävät lievittää viinalla. Vaikka he ovat ystävällisiä ja vieraanvaraisia, heillä on pitkä ja synkkä menneisyys.

      mutta.. mutta.. Mikäs noita tanskalaisia oikein riivaa? He nousivat listalle hyvänä kakkosena.

      Missä Suomi? Miksi emme taaskaan pärjänneet kansainvälisillä markkinoilla?

      • "Missä Suomi? Miksi emme taaskaan pärjänneet kansainvälisillä markkinoilla?"

        Uutisen mukaan Suomi ei ollut mukana koko skabassa.

        "Mikäs noita tanskalaisia oikein riivaa? He nousivat listalle hyvänä kakkosena."

        Elokuva "Yhdet vielä" selittää tuon asian parhaiten :D


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        "Missä Suomi? Miksi emme taaskaan pärjänneet kansainvälisillä markkinoilla?"

        Uutisen mukaan Suomi ei ollut mukana koko skabassa.

        "Mikäs noita tanskalaisia oikein riivaa? He nousivat listalle hyvänä kakkosena."

        Elokuva "Yhdet vielä" selittää tuon asian parhaiten :D

        Meitä ei taaskaan huolittu mukaan koko kisaan? Epistä! Mihin saa valittaa?

        Tanskalaisille näyttää maistuvan senkin edestä. 😊


      • Anonyymi

        Siellä on traditiot, historia ja uskonnollisuus sekä pyhyys läsnä. Ne ajattelee olevansa kirottu kansa. Siihen ne noitumistraditiot varmaan jotenkin liittyvät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on traditiot, historia ja uskonnollisuus sekä pyhyys läsnä. Ne ajattelee olevansa kirottu kansa. Siihen ne noitumistraditiot varmaan jotenkin liittyvät.

        He ovat aina olleet alistettu kansa. Sieltä nousee pintaan kaikenlaisia lieveilmiöitä, kuten taikausko, jne. Tietysti uskonnollisuus on heillä aina vahvasti läsnä. Köyhälle kansalle tämä on ollut normaalia. Lohtua elämään haetaan joko uskonnosta, viinasta, tai molemmista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on traditiot, historia ja uskonnollisuus sekä pyhyys läsnä. Ne ajattelee olevansa kirottu kansa. Siihen ne noitumistraditiot varmaan jotenkin liittyvät.

        Joo, eksän uskonnollisuus oli yksi ärsyttävimpiä asioita suhteessa ja yksi niistä asioista minkä takia tuli ero. Muutoin ei ollut sen "kummoisempi" sälli kuin keskiverto suomalainenkaan, teki töitä, keskusteli mistä tahansa aiheesta, ei ollut mustasukkainen (tosin hänen mukaansa iso osa romanialaisista miehistä on mustasukkaisia vaikkei hän ollutkaan), oli päällisin puolin rehellinen (sanoi mm. suoraan, että varmasti kumpikin meistä katseli hyvännäköistä vastakkaisen sukupuolen edustajaa vaikka olimmekin suhteessa, ja että ero tulee siinä katsooko vain vai tekeekö muutakin), eikä hakannut missään tilanteessa. Mutta se keskiverto suomalainen olisi kyllä ollut häntä huomattavasti vähemmän uskonnollinen, ja se on asia joka nykyisin on mulle ehdoton asia suhteessa, enkä enää ikinä uskiksen kanssa mitään virittelemään lähtisi.

        Olisi kiva tietää kuinka paljon Romaniassa keskimäärin on tuota uskonnollisuutta, ja paljonko on maallistuneiden osuus väkiluvusta? Maaseudulla ja pienissä kaupungeissa lienee jäljellä paljon vanhanaikaisuutta?


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Joo, eksän uskonnollisuus oli yksi ärsyttävimpiä asioita suhteessa ja yksi niistä asioista minkä takia tuli ero. Muutoin ei ollut sen "kummoisempi" sälli kuin keskiverto suomalainenkaan, teki töitä, keskusteli mistä tahansa aiheesta, ei ollut mustasukkainen (tosin hänen mukaansa iso osa romanialaisista miehistä on mustasukkaisia vaikkei hän ollutkaan), oli päällisin puolin rehellinen (sanoi mm. suoraan, että varmasti kumpikin meistä katseli hyvännäköistä vastakkaisen sukupuolen edustajaa vaikka olimmekin suhteessa, ja että ero tulee siinä katsooko vain vai tekeekö muutakin), eikä hakannut missään tilanteessa. Mutta se keskiverto suomalainen olisi kyllä ollut häntä huomattavasti vähemmän uskonnollinen, ja se on asia joka nykyisin on mulle ehdoton asia suhteessa, enkä enää ikinä uskiksen kanssa mitään virittelemään lähtisi.

        Olisi kiva tietää kuinka paljon Romaniassa keskimäärin on tuota uskonnollisuutta, ja paljonko on maallistuneiden osuus väkiluvusta? Maaseudulla ja pienissä kaupungeissa lienee jäljellä paljon vanhanaikaisuutta?

        Mulla on aika samanlainen kokemus tuosta uskonnollisuudesta. Hehän ovat isolta osin ortodokseja, joten ne traditiot ovat muutenkin itselleni tietyltä osin vieraita. Sittne tosiaan se, että se uskonnollisuus putkahtaa usein pintaa odottamattomissakin paikoissa ja hyvin odottamattomien ihmisten taholta. Ihmisten saattaa muutoin olla hyvnikin maallinen, mutta sitten se uskonnollisuus putkahtaa pintaa jossain hyvinkin oudossa kohtaa. olen mm. törmännyt sellaiseen, itsehänn en ole lainkaan uskonnollinen ja sanon sen suoraan, mutta useampi romanialainen tuttavani, jotka eivät myöskään ole todellisuudessa ja todellisessa elämässään lainkaan uskonnollisia, eivät sitten kuitenkaan voi sitä ikäänkuin myöntää. Se pohjavire on siellä pinnan alla tavall, jota en itse pysty käsittämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on aika samanlainen kokemus tuosta uskonnollisuudesta. Hehän ovat isolta osin ortodokseja, joten ne traditiot ovat muutenkin itselleni tietyltä osin vieraita. Sittne tosiaan se, että se uskonnollisuus putkahtaa usein pintaa odottamattomissakin paikoissa ja hyvin odottamattomien ihmisten taholta. Ihmisten saattaa muutoin olla hyvnikin maallinen, mutta sitten se uskonnollisuus putkahtaa pintaa jossain hyvinkin oudossa kohtaa. olen mm. törmännyt sellaiseen, itsehänn en ole lainkaan uskonnollinen ja sanon sen suoraan, mutta useampi romanialainen tuttavani, jotka eivät myöskään ole todellisuudessa ja todellisessa elämässään lainkaan uskonnollisia, eivät sitten kuitenkaan voi sitä ikäänkuin myöntää. Se pohjavire on siellä pinnan alla tavall, jota en itse pysty käsittämään.

        "eivät myöskään ole todellisuudessa ja todellisessa elämässään lainkaan uskonnollisia, eivät sitten kuitenkaan voi sitä ikäänkuin myöntää"

        Voiko kyse olla myös siitä, etteivät he halua vanhempiensa saavan tietää ettei uskonnollisuus merkitsekään heille kovin paljoa eli se suvun mielipiteen painoarvo asioissa? Eksä kertoi mulle suoraan, että hänen äitinsä olisi halunnut hänen etsivän neitsytnaisen, hän itse kuittasi sen sanomalla "Ei enää nykyaikana melkein kukaan ole neitsyt." Lisäksi meidän ero oli kuulemma "häpäissyt" hänet hänen perheensä silmissä ja sen takia olisi pitänyt "antaa toinen mahdollisuus". Vähän samankaltaista mammanpoikakulttuuria kai sitten osittain kuin vaikka Italiassa.


    • Anonyymi

      olen jutellut taas jotain tuon haaveilija-naisenkin kanssa koska hauskaa

    • Anonyymi

      Äläs nyt. Romania on paljon hienompi maa kuin Tuusula

      • Kuten totesin, en ole itse käynyt. Mutta mä luulen että vaihtelee aika paljon paikoittain, ehkä ne jotkut Transylvanian metsät ovat hienompia kuin Tuusulan heinäpellot järvenpläntin vieressä, mutta mutulla sanoisin että Bukarest on paljon Tuusulaa masentavamman näköinen.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Kuten totesin, en ole itse käynyt. Mutta mä luulen että vaihtelee aika paljon paikoittain, ehkä ne jotkut Transylvanian metsät ovat hienompia kuin Tuusulan heinäpellot järvenpläntin vieressä, mutta mutulla sanoisin että Bukarest on paljon Tuusulaa masentavamman näköinen.

        Ei ole. Tule tänne Romaniaan kato niin käydään yhdessä kiertelee paikkoja, voin toimia oppaana. Olen ihan syntyperäinen ja se tavallaan varmaan tuntuu ja näkyykin


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Kuten totesin, en ole itse käynyt. Mutta mä luulen että vaihtelee aika paljon paikoittain, ehkä ne jotkut Transylvanian metsät ovat hienompia kuin Tuusulan heinäpellot järvenpläntin vieressä, mutta mutulla sanoisin että Bukarest on paljon Tuusulaa masentavamman näköinen.

        Ainakin ne jokelan tehtaat tuusulassa on tosi hienoja ja kellokosken sairaala. Harmi vaan kun joku on poltellu taloja ja joku siivousintoinen sitten viimeistelee vahingon. Jokelan valu, laatikkotehdas ja vanutehdas haihtunu savuna ilmaan. ja kellokosken nuorisosairaala.


      • JeroP kirjoitti:

        Ainakin ne jokelan tehtaat tuusulassa on tosi hienoja ja kellokosken sairaala. Harmi vaan kun joku on poltellu taloja ja joku siivousintoinen sitten viimeistelee vahingon. Jokelan valu, laatikkotehdas ja vanutehdas haihtunu savuna ilmaan. ja kellokosken nuorisosairaala.

        Mä asun aika lähellä Tuusulaa. Oma paikkakunta mielestäni voittaa Tuusulan mennen tullen, koska täällä on mm. huomattavasti selkeämpi keskusta-alue. Mutta en mä koko Tuusulaa tunne, mitä nyt lähinnä sen järvenympärysalueen.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Mä asun aika lähellä Tuusulaa. Oma paikkakunta mielestäni voittaa Tuusulan mennen tullen, koska täällä on mm. huomattavasti selkeämpi keskusta-alue. Mutta en mä koko Tuusulaa tunne, mitä nyt lähinnä sen järvenympärysalueen.

        Missä asut? Tule käymään Hyvinkäällä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä asut? Tule käymään Hyvinkäällä?

        En uskalla tarkkaa paikkakuntaa sanoa :D Vaikken olekaan täältä syntyjäni kotoisin vaan muuttanut myöhemmin tänne... Hyvinkää on ihan kivan yhteyden päässä, mutta en varmaan ole riittävän rohkea tullakseni käymään yksikseni. Palstamiitin jos joku sinne järjestäisi, voisin uskaltautuakin.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        En uskalla tarkkaa paikkakuntaa sanoa :D Vaikken olekaan täältä syntyjäni kotoisin vaan muuttanut myöhemmin tänne... Hyvinkää on ihan kivan yhteyden päässä, mutta en varmaan ole riittävän rohkea tullakseni käymään yksikseni. Palstamiitin jos joku sinne järjestäisi, voisin uskaltautuakin.

        Sivusta.

        Kenellekään sun kanssa pidempään keskustelleelle ei ole mitenkään epäselvää missä suunnilleen asut, sen verran hyvin olet itse vaihtoehdot jo rajannut pois. Kunhan nyt kommentoin kun moni kuvittelee ettei kerro itsestään mitään palstalle, mutta...

        t: Suvelan Sulttaani


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sivusta.

        Kenellekään sun kanssa pidempään keskustelleelle ei ole mitenkään epäselvää missä suunnilleen asut, sen verran hyvin olet itse vaihtoehdot jo rajannut pois. Kunhan nyt kommentoin kun moni kuvittelee ettei kerro itsestään mitään palstalle, mutta...

        t: Suvelan Sulttaani

        Älä sinä jauha pskaa siinä. Täyssaatanan sekopää joka kirjoittelee sinne sun tänne asioita jotka ei liity sinun herkkään ja nössöön elämänkaareesi mitenkään. Äläkä kysy tai vähättele, kaikki on tallessa.

        Oletko SINÄ valmis tulemaan tuusbyyn pedarin kanssa julkisuuteen? Et taida olla

        P.S Harhaisuus ja kaikki nööh, minut on jo kuulusteltu asiasta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä jauha pskaa siinä. Täyssaatanan sekopää joka kirjoittelee sinne sun tänne asioita jotka ei liity sinun herkkään ja nössöön elämänkaareesi mitenkään. Äläkä kysy tai vähättele, kaikki on tallessa.

        Oletko SINÄ valmis tulemaan tuusbyyn pedarin kanssa julkisuuteen? Et taida olla

        P.S Harhaisuus ja kaikki nööh, minut on jo kuulusteltu asiasta

        Mitähän sinä pilleripää nyt sekoilet? Olet taas napsinut liikaa vääriä nappeja ja sotket hahmot toisiinsa, business as usual.

        Sulle ihan vain tiedoksi, että kirjoittelen mitä haluan minne haluan kun haluan eikä sun kaltaisilla karvanopilla ole siihen mitään sanottavaa. Ei ole ollut, ei tule ikinä olemaankaan. Jos se on ongelma, laita meiliä ja tavataan. Tosin sitä et uskalla, sen tiedän jo ennalta, koska et ole ensimmäinen jolla persoonaa isompi suu. Pthyi.

        PS. En tiedä mistä puhut kun sanot tuusbyyn pedari, mutta ilmeisesti tarkoitat omaa toimintaasi?


    • Anonyymi

      miten haluaisit mennänukkumaan yötä sänkyyn jossa xena tositypy ja haaveilija yhtä aikaa

    • Anonyymi

      tuollainen tyttöjenkin mielestä aika hassua mitä nimiä joku tuollainenkin ohjehlmakoodi voi tedhtä

    • Anonyymi

      Tulisivat Suomeen marraskuussa.
      Tämä vaatii selkärankaa, olla täällä selvin päin.

      Tuskin se maa niin masentava on kuin suomi syystalvella. Kansakunta voi olla melankolista. Olemmekohan sukulaissieluja kansoina?

      -keinovaginamies-

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      56
      4113
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2841
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      132
      2135
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1866
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      61
      1324
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1167
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1066
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1039
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      86
      1025
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      982
    Aihe