Se älypää mulkvisti

Anonyymi-ap

joka suuressa viisaudessaan keksi, että kaistavahti tulee olla aina oletuksena päällä uusissa autoissa ja kytkeytyä aina oletuksena päälle, kun autoon istahtaa, ansaitsisi kohtalon virua kylmässä ja pimeässä tyrmässä koko surkean loppuelämänsä ajan poissa normaalien työssäkäyvien autoliijoiden elämää hankaloittamasta.

20

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eu- "suositus". Kyllä sen osaava asentaja pois päältä saa. Merkkikorjaamolla ei ole lupaa mutta joku heidän "tuttunsa" saa.

      • Anonyymi

        Suositus, jota monet autovalmistajat noudattavat orjallisesti saadakseen täyden viiden tähden turvallisuusluokituksen. Konseptihan olisi muuten vallan mainio, jos ominaisuus toimisi edes tyydyttävästi, mutta lähes poikkeuksetta se on täysi susi ja vielä hyvin kokeellisella tasolla. Tämän päälläolon "pakottaminen" uusiin autoihin kertoo vain, kuinka todellisuudesta vieraantuneita näiden autoiluorganisaatioiden hyväpalkkaiset virkamiehet ovat ja on näin jatkumoa muille typerille EU direktiiveille. Noissa kaistantunnistus ohjelmissa ei yleensä ole edes mitään koneoppimista ym. edistyneitä ominaisuuksia, vaan hyvin yksinkertainen algoritmi, joka yrittää lukea kuvasta tien reunaviivoja. En kerta kaikkiaan pysty ajamaan yhtäkään autoa, missä se on päällä, koska ärsyttää niin suunnattomasti se aiheeton ratin nytkyttäminen. Mitenkähän sitä oikein ennen on pärjätty ilman?


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍑 ­­N­y­m­f­­o­­­m­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18105086x

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Liian voimallisesti toimiva kaistavahti estää pulkalla tielle laskevan lapsen väistämisen. Se on traagista, väärin ja tyhmää. EU on todella tyhmä aivan liian monissa asioissa.

    • Anonyymi

      Ainakin omassa autossani sen voi kytkeä ajokerraksi pois päältä kojetaulun nappia painamalla. Minulla se on jo kehittynyt rutiiniksi: Kun käynnistän auton, painan nappia ja vahti on pois päältä.

    • Anonyymi

      Omassa ajoneuvossani yhdistetty kaistavahti ja adaptiivinen vakkari on erittäin fiksu varuste kesäkeleissä kun ajoratamaalaukset ovat edes tyydyttävässä kunnossa. Auto kulkee juuri sillä kohtaa kaistaa kuin kuljettaja haluaa, vaikka reunaviivan vieressä. Sen voi siis opettaa kulkemaan haluamallaan linjalla. Eikä auto myöskään halua ajaa jalankulkijoiden tai pyöräilijöiden päälle, vaikka kulkisivat ajoradan puolella. Siitä pitää huolen hyvissä ajoin äänekäs ja värikäs varoitus ja heti perään automaattinen jarrutus ellei kuljettaja reagoi esteeseen.
      Talvi on sitten toinen tarina. Jos tiellä on lunta tai polanteita kaistavahti alkaa arpomaan ajolinjoja urien mukaan. Auton käyttöohjeissa suositellaankin olla käyttämättä sitä lumisissa olosuhteissa.
      Valmistajan jäljiltä kaistavahti on oletuksena aina päällä, mutta saa poistettua tilapäisesti ratin napista. Pysyvämpi muutos vaatii obd-testeriä jolla saa asetuksista laitteen muistamaan edellinen asetettu tila.

      • Anonyymi

        Noin sen pitäisi toimia kaikissa autoissa, mutta ei toimi. Joissakin uusissa autoissa ei edes tavallinen kaistavahti toimi täsmällisesti parhaissakaan olosuhteissa vaan ohjaa autoa pingpongina kaistan reunasta toiseen. Ei sellaista viitsi käyttää ja on varsinainen riesa jos ei saa disabloitua pois kokonaan.
        Muuten missä autossa ominaisuus toimii noin kuin kerroit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sen pitäisi toimia kaikissa autoissa, mutta ei toimi. Joissakin uusissa autoissa ei edes tavallinen kaistavahti toimi täsmällisesti parhaissakaan olosuhteissa vaan ohjaa autoa pingpongina kaistan reunasta toiseen. Ei sellaista viitsi käyttää ja on varsinainen riesa jos ei saa disabloitua pois kokonaan.
        Muuten missä autossa ominaisuus toimii noin kuin kerroit?

        "Muuten missä autossa ominaisuus toimii noin kuin kerroit?"
        ID.4 vm. 2023


    • Anonyymi

      Aloittaja on näitä vaareja jotka seilaa tojollaan reunasta reunaan.
      Kun osaa ajaa keskellä kaistaa niin kaistavahti ei puutu mitenkään ajamiseen. Auto joutuu antamaan neuvoja vain tumpelokuskille.

    • Anonyymi

      Autokouluissa suurin osa ns ajotunneista on jo korvattu simulaattorilla, joten nykykuskeilta ei voi paljon odottaa liikenteessäkään.

    • Anonyymi

      Kaistavahti on ärsyttävä esim. Toyotissa jotka seilaavat reunasta reunaan vaikka kuinka paimentaisi. Sitten taas esim. suuntavakaissa autoissa (esim. Ford) kaistavahti ei joudu puuttumaan menoon kuin kuljettajan nukahtaessa rattiin pidemmäksi ajaksi tai jos kuski saa sairauskohtauksen.

      • Anonyymi

        Toyotissa kaikki anturit ja laitteet ovat äärimmilleen halpuutettuja ja niiden tarkoitus on olla pelkästään varusteluettelon täytettä. Tämä on nähty tällä vuosituhannella.


    • Anonyymi

      Eri merkeillä on erilaisia ja tyyppisiä kaistavahteja ja toisissa ne saa itse valikosta pois asentoon ja toisissa pitää jokaisen käynnistyksen jälkeen mennä valikkojen läpi poistamaan se Toisissa se toimii hyvin ja toisissa on todella ärsyttävä ja paskamainen pakottaja.

    • Anonyymi

      Missä EU, siellä ongelma. Mitään hyvää ei moisesta eliittiklubista seuraa tavallisille ihmisille.

      • Anonyymi

        Paljon hyvää ja vakautta EU on tuonut Suomelle. Nyt Oikeistohallitus taas yrittää sabotoida taloutta ja työelämän sääntöjä jotka ovat toimineet meillä oikein hyvin ja olemme saaneet sovittua asiat hyvin nopeasti ja säyseästi. Noilla hallituksen toimilla saadaan aikaan vain riitainen työelämä ja lisää köyhiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon hyvää ja vakautta EU on tuonut Suomelle. Nyt Oikeistohallitus taas yrittää sabotoida taloutta ja työelämän sääntöjä jotka ovat toimineet meillä oikein hyvin ja olemme saaneet sovittua asiat hyvin nopeasti ja säyseästi. Noilla hallituksen toimilla saadaan aikaan vain riitainen työelämä ja lisää köyhiä.

        Olen samaa mieltä tästä onnettomasta hallituksesta, se on ylivoimaisesti Suomen historian huonoin ja toivon pikaista loppua tälle hallitukselle. EU:sta sen sijaan olen eri mieltä, mitään positiivista ei ole tullut, ei halventunut ruoka, ei halventuneet uudet autot, päinvastoin EU direktiivit ovat käyneet suomalaisille ennennäkemättömän kalliiksi!!!


    • Anonyymi

      Apina ratissa, se tarvitsee kaikki avustimet.

      Normaali järeä ja järkevä mies ei tarvitse mitään avustimia, hän ajaa omilla käsillään ja jaloillaan..

      Typerät aivottomat tarvitsevat kaikenmaailman avustimia jotta pääsevät kauppaan ostamaan kevytmaitoa.

      Typerä ilme kasvoillaan.🤪

    • Anonyymi

      Tuo on vain niin totta🖕

    • Anonyymi

      Ei ole ollut koskaan autoa joissa kaistavahtia eikä tule! saatan ajaa autolla vielä useita kymmeniä vuosia max.

      Onneksi ei ole nykyisessä parkkitutkia jotka aivan tarpeettomia autoon, ei tule myöskään vikaa niiden takia.

      Oli joskus 5kk diesel auto jossa parkkitutka, auto meni myyntiin koska polttoainevero nosti ajoneuvoveron yli 500 euroon 12kk, turhaa kulua ja dpf järjestelmä haittana.

      Teknisesti ajettavuus heikentynyt ja viat myös lisääntyneet merkittävästi siis juuri näkee vertaamalla samaa mallia eri aikoina.

      Paremman auton saa ostamalla 10-20 kertaa edullisemman paljon ajetun tai vanhan.

      Halpa, laadukas, viaton, ei rassaa hermoja, vapaus. 50 000e maksanut auto 5000e ja sama laatu ja kunto + käyttö. Näin se ollut käytetyissä autoiss

    • Anonyymi

      Onneksi ei ole kokemusta, kuulema kaiken maialman varopittimet piippailee jatkuvasti eikä saa pois. Jos kaistavahti puuttuu ohjaamiseen virheellisesti kuten teslat, niin sehän on suorastaan vaarallista.

      Kesäkelissä parhaiten toimii tärinäurat kaistojen reunalla, voisihan ne olla keskelläkin kaistojen välissä eikä vaan ulkoreunalla. Ainakin talvella kaistavahti pitäisi perustua muuhun kuin maalauksiin, eikäs siihen ole jo koeteitä missä upotettu kaapelit tms tiehen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe