Mihin tarvitaan helvatinmoista kiihtyvyyttä. Mihin tarvitaa hirveää vääntömomenttia. Mihin tarvitaan korkeaa huippunopeutta jne. Loppujen lopuksi vanha diesel vailla näitä ominaisuuksia kulkee 1000 km matkan nopeammin, rauhallisemmin ja turvallisemmin kuin uusi sähköloistoauto.
Hyvät sähköautot ovat typerästi suunniteltuja
38
451
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mihinkään tarvita . Mutta bensa ja diiseleit tarvitaan kun on varsinkin mm ralli ja f 1 kilpailuviikonloppu , niin häirikkö nuoret saa itteltän ja muiltakin hengen pois kun kovvin kaahaa ylinopeutta .
- Anonyymi
Sähköautoilla kolaroidaan enemmän kuin dieseleillä. Sähköautot ovat niin hermopelejä.
- Anonyymi
Hopeaa kiihtyvyyttä tarvitaan
Mainistamisen ja imgon luomiseen
jis mainostettaisiin vaan säästävää taloudelata sähkl autoo eihän ne myisi
Ja olisivat baikka ladan näköisä
- Anonyymi
Vanhan dieselin pienhiukkaset eivät ole hengitysilmassa turvallista sinunkaan terveydellesi.
- Anonyymi
Puhumattakaan sinun sähköautosi rengaspäästöistä. Kaiken kokoisia hiukkasia, jotka myös menevät vesistöön kalojen vatsaan jne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhumattakaan sinun sähköautosi rengaspäästöistä. Kaiken kokoisia hiukkasia, jotka myös menevät vesistöön kalojen vatsaan jne
Toivottavasti sähköautoilijoilla on sähkökiuas, jottei tule savupiipusta pienhiukkasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhumattakaan sinun sähköautosi rengaspäästöistä. Kaiken kokoisia hiukkasia, jotka myös menevät vesistöön kalojen vatsaan jne
En ole tiennytkään, että dieselauton renkaat ei kulu. Taidat olla väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tiennytkään, että dieselauton renkaat ei kulu. Taidat olla väärässä.
Meillä vantaalla sähkö tehdään hiilivoimalla ja ilmeiseti sakmisaaressakin
- Anonyymi
Samaa hulluutta kironnut. Täysin vailla mitään järjellistä selitystä täysin tarpeettomia tehoja rakennetaan ja ei sanaakaan sano vihreä puolue! Tarpeettomat tehot ja varusteet on maapallon rajallisten varojen tuhlausta. Henkinen kehitys on tavoiteltava ominaisuus liikkumiseen ja nyt ihannoidaan hulluja tarpeettomia ylitehoja! Järki hoi älä jätä autosuunnitelussa!
- Anonyymi
Ei teho luontoa saastuta vaan pakokaasut.
- Anonyymi
Sähköauton tehokas vääntö tulee ihan itsestään sähkömoottorista jossa on parempi hyötysuhde kuin polttiksessa.
Sähköautojen huippunopeus (Tesloja lukuunottamatta) ei minusta ole sen parempi kuin polttikissa. Päinvastoin useimmissa sähköautoissa huippunopeus rajoitettu 160km/h tai 180km/h. VW konsernin litraset bensaturbot kulkee helposti 190-220 km/h. Mutta sähköautojen muotoilu varsinkin sisältä on aivan perrseestä. Ratin takan on mitättömän pieni nopeusmittari ja keskelle kojelautaa liimattu hellvetin iso taulutv. Voi vit--ttu mitä suunnittelua. 😣😣😣!!!- Anonyymi
Pittäähän sulla olla taulu TV seurana kun jökötät kolme tuntia kälysessä sähkökiulussa latausta venatessa.
- Anonyymi
Voi näitä kateellisia ja ennakkoluuloisia reppanoita.
- Anonyymi
Voi sinua vitutuksen murtama sähköautoilija. Mene nyt katsomaan paljonko on pörssisähkön hinta. Varmasti ottaa päähän, kun on niin tyyntä.
- Anonyymi
Tablettia ja älypuhelinta kyllä räplätään mutta se on pahasta autossa.
- Anonyymi
Avauskirjoitus on ihan viisas. Järjetöntä tehoa ja mahdotonta vääntöä ei Suomessa talvella pysty mitenkään hyödyntämään.
Nyt muutamana päivänä on ollut niin liukkaat tiet, että itselataavan hybridi-Toyotani luistonestokin jatkuvasti vilkuttelee keltaista valoa. Jos laiskana pidetty 1,8 litran koneella varustettu Toyota sutii jatkuvasti tyhjää liukkaalla kelillä, niin mihin ihmeeseen sitä suurempaa tehoa ja vääntöä vielä tarvittaisiin? Ei se sähköautokaan liukkaalla kelillä kiihdy yhtään Toyotaa paremmin.- Anonyymi
Jos tehokkuuden kriteeri on se että auto sutii tyhjää liukkaalla kelillä niin käytännössä sitten kaikki autot ovat "liian" tehokkaita.
Oikeasti tehoa on liikaa vasta sitten jos auto kuivalla asfaltilla pyrkii sutimaan yli 80 km/h:n nopeuksissa. - Anonyymi
Polttiksissa luistonesto on sutta ja sekundaa. Vain laiska, hidas polttomoottori ja jarrut joilla pelata.
Hyvään luistonestoon tarvitaan tehokas sähkömoottori. Täyssähköautot eivät juuri sudi, koska niiden moottoreita voi ohjata millisekunneissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttiksissa luistonesto on sutta ja sekundaa. Vain laiska, hidas polttomoottori ja jarrut joilla pelata.
Hyvään luistonestoon tarvitaan tehokas sähkömoottori. Täyssähköautot eivät juuri sudi, koska niiden moottoreita voi ohjata millisekunneissa.Siitä huolimatta sitä pitoa on rajallinen määrä ja kaikkea tarjolla olevaa tehoa ei talviaikaan saa siirrettyä tiehen vaikka olisi kuinka hyvä luistonesto.
- Anonyymi
Kiihtyy huomattavasti paremmin älykkäämpien ja nopeampien tehonohjausjärjestelmien ansiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä huolimatta sitä pitoa on rajallinen määrä ja kaikkea tarjolla olevaa tehoa ei talviaikaan saa siirrettyä tiehen vaikka olisi kuinka hyvä luistonesto.
Enpä tiedä kun mietin minkälaisessa kunnossa nuo tiet ovat ainakin täällä kaupungissa, Ihan sulat ja kuivat. Lumisateen jälkeen suola sulattaa tiet. Aika harvoin nuo tiet liukkaita ovat.
Yleisesti voitaneen sanoa että parempi luistonesto on parempi :-)
- Anonyymi
Kyllä sitä nyt selitetään kun oma valinta ei pärjää alkuunkaan.
Silti olet koko ikäsi ihannoinut tehokkaita urheiluautoja ja niiden kiihtyvyyttä.
Kateellinen?- Anonyymi
Miksi ne huippusuorituskykyiset sähköautot liikkuvat sitten tientukkona muuta liikennettä hitaammin. Pitäisi ottaa kortti pois liikenneturvallisuuden rikkomisesta. Dieselit eivät ole ainakaan tulppana teillämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ne huippusuorituskykyiset sähköautot liikkuvat sitten tientukkona muuta liikennettä hitaammin. Pitäisi ottaa kortti pois liikenneturvallisuuden rikkomisesta. Dieselit eivät ole ainakaan tulppana teillämme.
Ja tietenkin sinulla on todisteita tuosta :-) Minun kokemukseni mukaan ne ovat dieseleitä, jotka ovat tien tukkona.
- Anonyymi
Riittävä kiihtyvyys on jo ihan turvallisuustekijäkin maantieliikenteessä. Riskit tulee siitä miten sitä reservissä olevaa voimaa käyttää. Itse pyrin aina valitsemaan autoni siten että kiihtyvyys on riittävää vielä 80km/h nopeudesta ylöspäinkin. Kaupunkinopeuksissa kaupunkiautoilla kiihtyvyydellä ei ole niin suurta merkitystä.
Monissa sähköautoissa huippunopeutta on ihan järkevästikkin rajoitettu, esimerkiksi 160km/h, mikä riittää Suomen oloissa, jossain isoilla teillä Saksassa on ehkä harvoija tilanteita missä voi päästellä lujempaa. 160km/h ei ole nykyautolle hyvissä olosuhteissa mikään ylenpalttinen ajonopeus, mutta sähköä siinä vauhdissa kuluu. - Anonyymi
Sähköautojakin on monenlaisia aivan kuten polttiksiakin. Sellaisiakin myydään joissa ei ole paljoa tehoja ja näitä malleja tulee myös lisää.
Esim. Toyota BZX tai Dacia Electric
Ihan voit itse valita sinulle sopivan. - Anonyymi
Niin ne ajat muuttuu... Jos mennään jokunen vuosi taaksepäin niin samaiset diesel-kuskit hehkuttivat kilpaa kuinka turbodieselissä on vääntöä jo alakierroksilla ja sen myötä mm. hyvä käytännön ohituskiihtyvyys. Eipä näitä ominaisuuksia silloin kyseenalaistettu mutta samat ominaisuudet sähköautossa ovatkin sitten aivan turhia...
- Anonyymi
Tuohan on niin totta, hihii!
- Anonyymi
Suorituskyky tulee sähköautossa sivutuotteena kun tehdään laatua.
1000km jatkuva ajo ei ole niinkään tavoittelemisen arvoinen asia, koska ajosuoritteet ovat välillä 20-150km ja yleensä pitkillä matkoilla pidetään taukoja jotka on tärkeitä turvallisen matkan vuoksi. - Anonyymi
PItänee kysyä niiltä diesel-kuskeilta. Heidän mielestäänhän autossa pitää olla vääntöä.
- Anonyymi
Noin diesel kuskit perustelivat valintaansa bensa-autoilijoille. Nyt he perustelevat valintaansa sillä että siinä ei ole tehoja eikä vääntöä. Mene ja tiedä. Hupaisaa porukkaa. Mikäs siinä, saahan sitä kuolevaa tekniikka puolustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin diesel kuskit perustelivat valintaansa bensa-autoilijoille. Nyt he perustelevat valintaansa sillä että siinä ei ole tehoja eikä vääntöä. Mene ja tiedä. Hupaisaa porukkaa. Mikäs siinä, saahan sitä kuolevaa tekniikka puolustaa.
Sähköautokauppa vaipuu ”kuoleman laaksoon” vuosina 2024–2027, ennusteet sanovat
Tämmöinen otsikko joka perustuu aika selvään asiaan. Turhakkeita tehty sähköautoista ja tarpeetonta hajoavaa tekniikkaa vaan ympätty täyteen jota hankala käyttää srmet jäässä ja kiireessä puhelin tyhjänä tai rikki tai kotona taiu pudonnut jne. Yksinkertaisia sähköautoja vailla turhaa ja se hinta ! nyt halpaa sekeää sähköautoa markkinoille eikä turhaa ylitehoista lelua.
- Anonyymi
Tesla Y:n valtaisia suosio johtuu siitä, että se täyttää perheellisenkin autoilijan tarpeet erinomaisesti. Tesla Y on erinomaisen tilava auto. Nelivetoinen on myös huippuhyvä ajettavuudeltaan myös talvella. Kaikki toimii. Myös monet turvaominaisuudet aivan omaa luokkaansa. Kyllä Amerikka on autoilun ja autosuunnittelun ykkösmaa. Muut kopioivat sen mitä kehtaavat. Omia ideoita ei löydy. Ei Euroopasta eikä Japanista ollut kunnollisen sähköauton tuottajaksi.
- Anonyymi
Juurikin teslat ovat typerästi suunniteltuja etenkin kuskin kannalta. KOjetalussa pelkkä ratti ja ylisuuri "lääppimis" tablettti johon kaikki toiminnot tungettu. Vanha liiton autoilijana varmaan monottaisin hellvettiin koko näytön jos kysesitä passkaa joutuisin ajamaan.
Tällä hetkellä parhaiten suunnitellut patteriautot tulevat Audilta. Q(4, 6,8) sarjan e-troneissa normi mittaristo ja säätimet eikä mitään witun taulutv näyttöjä pilaamassa näkyvyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin teslat ovat typerästi suunniteltuja etenkin kuskin kannalta. KOjetalussa pelkkä ratti ja ylisuuri "lääppimis" tablettti johon kaikki toiminnot tungettu. Vanha liiton autoilijana varmaan monottaisin hellvettiin koko näytön jos kysesitä passkaa joutuisin ajamaan.
Tällä hetkellä parhaiten suunnitellut patteriautot tulevat Audilta. Q(4, 6,8) sarjan e-troneissa normi mittaristo ja säätimet eikä mitään witun taulutv näyttöjä pilaamassa näkyvyyttä.Teslassa on paljon parempi näkyvyys ulos kuin noissa Audeissa!
Ei ole sitä onnetonta näyttöä siellä ratin keskellä, jota ei koskaan näe kunnolla kun ratti on tiellä. Menneisyyttä josta on jo aika luopua ja kun katselet hieman ympärillesi niin suurin osa autonvalmistajista laittaa yhden tai kaksi isoa näyttöä siihen kojelautaan ja poistaa pääosa nappuloista. Tämä on kehityssuunta johon ollaan menossa. Halusit tai et. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslassa on paljon parempi näkyvyys ulos kuin noissa Audeissa!
Ei ole sitä onnetonta näyttöä siellä ratin keskellä, jota ei koskaan näe kunnolla kun ratti on tiellä. Menneisyyttä josta on jo aika luopua ja kun katselet hieman ympärillesi niin suurin osa autonvalmistajista laittaa yhden tai kaksi isoa näyttöä siihen kojelautaan ja poistaa pääosa nappuloista. Tämä on kehityssuunta johon ollaan menossa. Halusit tai et.Jokaisella on oma maku. Itse en pidä Tesloja edes autoina, mutta jotkut pitävä. Onneksi muutamat autovalmistajat tekevät myös sähköautoja joissa on perinteiset säätimet ja kytkimet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisella on oma maku. Itse en pidä Tesloja edes autoina, mutta jotkut pitävä. Onneksi muutamat autovalmistajat tekevät myös sähköautoja joissa on perinteiset säätimet ja kytkimet.
Kustannussäästöjen vuoksihan niitä toimintoja siirretään ison keskusnäytön taakse erillisten katkaisijoiden sijaan ja useimmissa tapauksissa käytetttävyyden näkökulmasta tämä on huono suunta.
Verrataanpa tilannetta vaikka lentokoneeseen: valtaosalle toiminnoista on omat erilliset käyttökytkimet, eikä niitä ole ympätty isoon keskusnäyttöön moniportaisen valikon taakse. Jokainen voi miettiä miksi näin.
- Anonyymi
Ja jokainen voi miettiä miksi lentokoneissa on autopilot vaikka lentäjät ovat saaneet 4 vuotta kestävän koulutuksen koneensa ohjaamiseen.
Ei ne nappulat asiaa helpommaksi tee. Päin vastoin. Ja valmistajat tietävät tämän.
Katsoppa vaikka uutta EQS sähkömersua, Kallis kuin mikä eikä silti ole nappuloita.
Sulla on varmaan edelleen sellainen Nokian "äly"puhelin, jossa on ihan oikea näppäimistö. Miksiköhän muilla ei ole, oletko miettinyt?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869