Hyvät sähköautot ovat typerästi suunniteltuja

Anonyymi-ap

Mihin tarvitaan helvatinmoista kiihtyvyyttä. Mihin tarvitaa hirveää vääntömomenttia. Mihin tarvitaan korkeaa huippunopeutta jne. Loppujen lopuksi vanha diesel vailla näitä ominaisuuksia kulkee 1000 km matkan nopeammin, rauhallisemmin ja turvallisemmin kuin uusi sähköloistoauto.

38

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mihinkään tarvita . Mutta bensa ja diiseleit tarvitaan kun on varsinkin mm ralli ja f 1 kilpailuviikonloppu , niin häirikkö nuoret saa itteltän ja muiltakin hengen pois kun kovvin kaahaa ylinopeutta .

      • Anonyymi

        Sähköautoilla kolaroidaan enemmän kuin dieseleillä. Sähköautot ovat niin hermopelejä.


      • Anonyymi

        Hopeaa kiihtyvyyttä tarvitaan
        Mainistamisen ja imgon luomiseen
        jis mainostettaisiin vaan säästävää taloudelata sähkl autoo eihän ne myisi
        Ja olisivat baikka ladan näköisä


    • Anonyymi

      Vanhan dieselin pienhiukkaset eivät ole hengitysilmassa turvallista sinunkaan terveydellesi.

      • Anonyymi

        Puhumattakaan sinun sähköautosi rengaspäästöistä. Kaiken kokoisia hiukkasia, jotka myös menevät vesistöön kalojen vatsaan jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhumattakaan sinun sähköautosi rengaspäästöistä. Kaiken kokoisia hiukkasia, jotka myös menevät vesistöön kalojen vatsaan jne

        Toivottavasti sähköautoilijoilla on sähkökiuas, jottei tule savupiipusta pienhiukkasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhumattakaan sinun sähköautosi rengaspäästöistä. Kaiken kokoisia hiukkasia, jotka myös menevät vesistöön kalojen vatsaan jne

        En ole tiennytkään, että dieselauton renkaat ei kulu. Taidat olla väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tiennytkään, että dieselauton renkaat ei kulu. Taidat olla väärässä.

        Meillä vantaalla sähkö tehdään hiilivoimalla ja ilmeiseti sakmisaaressakin


    • Anonyymi

      Samaa hulluutta kironnut. Täysin vailla mitään järjellistä selitystä täysin tarpeettomia tehoja rakennetaan ja ei sanaakaan sano vihreä puolue! Tarpeettomat tehot ja varusteet on maapallon rajallisten varojen tuhlausta. Henkinen kehitys on tavoiteltava ominaisuus liikkumiseen ja nyt ihannoidaan hulluja tarpeettomia ylitehoja! Järki hoi älä jätä autosuunnitelussa!

      • Anonyymi

        Ei teho luontoa saastuta vaan pakokaasut.


    • Anonyymi

      Sähköauton tehokas vääntö tulee ihan itsestään sähkömoottorista jossa on parempi hyötysuhde kuin polttiksessa.

      Sähköautojen huippunopeus (Tesloja lukuunottamatta) ei minusta ole sen parempi kuin polttikissa. Päinvastoin useimmissa sähköautoissa huippunopeus rajoitettu 160km/h tai 180km/h. VW konsernin litraset bensaturbot kulkee helposti 190-220 km/h. Mutta sähköautojen muotoilu varsinkin sisältä on aivan perrseestä. Ratin takan on mitättömän pieni nopeusmittari ja keskelle kojelautaa liimattu hellvetin iso taulutv. Voi vit--ttu mitä suunnittelua. 😣😣😣!!!

      • Anonyymi

        Pittäähän sulla olla taulu TV seurana kun jökötät kolme tuntia kälysessä sähkökiulussa latausta venatessa.


    • Anonyymi

      Voi näitä kateellisia ja ennakkoluuloisia reppanoita.

      • Anonyymi

        Voi sinua vitutuksen murtama sähköautoilija. Mene nyt katsomaan paljonko on pörssisähkön hinta. Varmasti ottaa päähän, kun on niin tyyntä.


    • Anonyymi

      Tablettia ja älypuhelinta kyllä räplätään mutta se on pahasta autossa.

    • Anonyymi

      Avauskirjoitus on ihan viisas. Järjetöntä tehoa ja mahdotonta vääntöä ei Suomessa talvella pysty mitenkään hyödyntämään.

      Nyt muutamana päivänä on ollut niin liukkaat tiet, että itselataavan hybridi-Toyotani luistonestokin jatkuvasti vilkuttelee keltaista valoa. Jos laiskana pidetty 1,8 litran koneella varustettu Toyota sutii jatkuvasti tyhjää liukkaalla kelillä, niin mihin ihmeeseen sitä suurempaa tehoa ja vääntöä vielä tarvittaisiin? Ei se sähköautokaan liukkaalla kelillä kiihdy yhtään Toyotaa paremmin.

      • Anonyymi

        Jos tehokkuuden kriteeri on se että auto sutii tyhjää liukkaalla kelillä niin käytännössä sitten kaikki autot ovat "liian" tehokkaita.

        Oikeasti tehoa on liikaa vasta sitten jos auto kuivalla asfaltilla pyrkii sutimaan yli 80 km/h:n nopeuksissa.


      • Anonyymi

        Polttiksissa luistonesto on sutta ja sekundaa. Vain laiska, hidas polttomoottori ja jarrut joilla pelata.

        Hyvään luistonestoon tarvitaan tehokas sähkömoottori. Täyssähköautot eivät juuri sudi, koska niiden moottoreita voi ohjata millisekunneissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiksissa luistonesto on sutta ja sekundaa. Vain laiska, hidas polttomoottori ja jarrut joilla pelata.

        Hyvään luistonestoon tarvitaan tehokas sähkömoottori. Täyssähköautot eivät juuri sudi, koska niiden moottoreita voi ohjata millisekunneissa.

        Siitä huolimatta sitä pitoa on rajallinen määrä ja kaikkea tarjolla olevaa tehoa ei talviaikaan saa siirrettyä tiehen vaikka olisi kuinka hyvä luistonesto.


      • Anonyymi

        Kiihtyy huomattavasti paremmin älykkäämpien ja nopeampien tehonohjausjärjestelmien ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä huolimatta sitä pitoa on rajallinen määrä ja kaikkea tarjolla olevaa tehoa ei talviaikaan saa siirrettyä tiehen vaikka olisi kuinka hyvä luistonesto.

        Enpä tiedä kun mietin minkälaisessa kunnossa nuo tiet ovat ainakin täällä kaupungissa, Ihan sulat ja kuivat. Lumisateen jälkeen suola sulattaa tiet. Aika harvoin nuo tiet liukkaita ovat.

        Yleisesti voitaneen sanoa että parempi luistonesto on parempi :-)


    • Anonyymi

      Kyllä sitä nyt selitetään kun oma valinta ei pärjää alkuunkaan.
      Silti olet koko ikäsi ihannoinut tehokkaita urheiluautoja ja niiden kiihtyvyyttä.

      Kateellinen?

      • Anonyymi

        Miksi ne huippusuorituskykyiset sähköautot liikkuvat sitten tientukkona muuta liikennettä hitaammin. Pitäisi ottaa kortti pois liikenneturvallisuuden rikkomisesta. Dieselit eivät ole ainakaan tulppana teillämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ne huippusuorituskykyiset sähköautot liikkuvat sitten tientukkona muuta liikennettä hitaammin. Pitäisi ottaa kortti pois liikenneturvallisuuden rikkomisesta. Dieselit eivät ole ainakaan tulppana teillämme.

        Ja tietenkin sinulla on todisteita tuosta :-) Minun kokemukseni mukaan ne ovat dieseleitä, jotka ovat tien tukkona.


    • Anonyymi

      Riittävä kiihtyvyys on jo ihan turvallisuustekijäkin maantieliikenteessä. Riskit tulee siitä miten sitä reservissä olevaa voimaa käyttää. Itse pyrin aina valitsemaan autoni siten että kiihtyvyys on riittävää vielä 80km/h nopeudesta ylöspäinkin. Kaupunkinopeuksissa kaupunkiautoilla kiihtyvyydellä ei ole niin suurta merkitystä.
      Monissa sähköautoissa huippunopeutta on ihan järkevästikkin rajoitettu, esimerkiksi 160km/h, mikä riittää Suomen oloissa, jossain isoilla teillä Saksassa on ehkä harvoija tilanteita missä voi päästellä lujempaa. 160km/h ei ole nykyautolle hyvissä olosuhteissa mikään ylenpalttinen ajonopeus, mutta sähköä siinä vauhdissa kuluu.

    • Anonyymi

      Sähköautojakin on monenlaisia aivan kuten polttiksiakin. Sellaisiakin myydään joissa ei ole paljoa tehoja ja näitä malleja tulee myös lisää.
      Esim. Toyota BZX tai Dacia Electric

      Ihan voit itse valita sinulle sopivan.

    • Anonyymi

      Niin ne ajat muuttuu... Jos mennään jokunen vuosi taaksepäin niin samaiset diesel-kuskit hehkuttivat kilpaa kuinka turbodieselissä on vääntöä jo alakierroksilla ja sen myötä mm. hyvä käytännön ohituskiihtyvyys. Eipä näitä ominaisuuksia silloin kyseenalaistettu mutta samat ominaisuudet sähköautossa ovatkin sitten aivan turhia...

      • Anonyymi

        Tuohan on niin totta, hihii!


    • Anonyymi

      Suorituskyky tulee sähköautossa sivutuotteena kun tehdään laatua.
      1000km jatkuva ajo ei ole niinkään tavoittelemisen arvoinen asia, koska ajosuoritteet ovat välillä 20-150km ja yleensä pitkillä matkoilla pidetään taukoja jotka on tärkeitä turvallisen matkan vuoksi.

    • Anonyymi

      PItänee kysyä niiltä diesel-kuskeilta. Heidän mielestäänhän autossa pitää olla vääntöä.

      • Anonyymi

        Noin diesel kuskit perustelivat valintaansa bensa-autoilijoille. Nyt he perustelevat valintaansa sillä että siinä ei ole tehoja eikä vääntöä. Mene ja tiedä. Hupaisaa porukkaa. Mikäs siinä, saahan sitä kuolevaa tekniikka puolustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin diesel kuskit perustelivat valintaansa bensa-autoilijoille. Nyt he perustelevat valintaansa sillä että siinä ei ole tehoja eikä vääntöä. Mene ja tiedä. Hupaisaa porukkaa. Mikäs siinä, saahan sitä kuolevaa tekniikka puolustaa.

        Sähköautokauppa vaipuu ”kuoleman laaksoon” vuosina 2024–2027, ennusteet sanovat

        Tämmöinen otsikko joka perustuu aika selvään asiaan. Turhakkeita tehty sähköautoista ja tarpeetonta hajoavaa tekniikkaa vaan ympätty täyteen jota hankala käyttää srmet jäässä ja kiireessä puhelin tyhjänä tai rikki tai kotona taiu pudonnut jne. Yksinkertaisia sähköautoja vailla turhaa ja se hinta ! nyt halpaa sekeää sähköautoa markkinoille eikä turhaa ylitehoista lelua.


    • Anonyymi

      Tesla Y:n valtaisia suosio johtuu siitä, että se täyttää perheellisenkin autoilijan tarpeet erinomaisesti. Tesla Y on erinomaisen tilava auto. Nelivetoinen on myös huippuhyvä ajettavuudeltaan myös talvella. Kaikki toimii. Myös monet turvaominaisuudet aivan omaa luokkaansa. Kyllä Amerikka on autoilun ja autosuunnittelun ykkösmaa. Muut kopioivat sen mitä kehtaavat. Omia ideoita ei löydy. Ei Euroopasta eikä Japanista ollut kunnollisen sähköauton tuottajaksi.

      • Anonyymi

        Juurikin teslat ovat typerästi suunniteltuja etenkin kuskin kannalta. KOjetalussa pelkkä ratti ja ylisuuri "lääppimis" tablettti johon kaikki toiminnot tungettu. Vanha liiton autoilijana varmaan monottaisin hellvettiin koko näytön jos kysesitä passkaa joutuisin ajamaan.

        Tällä hetkellä parhaiten suunnitellut patteriautot tulevat Audilta. Q(4, 6,8) sarjan e-troneissa normi mittaristo ja säätimet eikä mitään witun taulutv näyttöjä pilaamassa näkyvyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin teslat ovat typerästi suunniteltuja etenkin kuskin kannalta. KOjetalussa pelkkä ratti ja ylisuuri "lääppimis" tablettti johon kaikki toiminnot tungettu. Vanha liiton autoilijana varmaan monottaisin hellvettiin koko näytön jos kysesitä passkaa joutuisin ajamaan.

        Tällä hetkellä parhaiten suunnitellut patteriautot tulevat Audilta. Q(4, 6,8) sarjan e-troneissa normi mittaristo ja säätimet eikä mitään witun taulutv näyttöjä pilaamassa näkyvyyttä.

        Teslassa on paljon parempi näkyvyys ulos kuin noissa Audeissa!

        Ei ole sitä onnetonta näyttöä siellä ratin keskellä, jota ei koskaan näe kunnolla kun ratti on tiellä. Menneisyyttä josta on jo aika luopua ja kun katselet hieman ympärillesi niin suurin osa autonvalmistajista laittaa yhden tai kaksi isoa näyttöä siihen kojelautaan ja poistaa pääosa nappuloista. Tämä on kehityssuunta johon ollaan menossa. Halusit tai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslassa on paljon parempi näkyvyys ulos kuin noissa Audeissa!

        Ei ole sitä onnetonta näyttöä siellä ratin keskellä, jota ei koskaan näe kunnolla kun ratti on tiellä. Menneisyyttä josta on jo aika luopua ja kun katselet hieman ympärillesi niin suurin osa autonvalmistajista laittaa yhden tai kaksi isoa näyttöä siihen kojelautaan ja poistaa pääosa nappuloista. Tämä on kehityssuunta johon ollaan menossa. Halusit tai et.

        Jokaisella on oma maku. Itse en pidä Tesloja edes autoina, mutta jotkut pitävä. Onneksi muutamat autovalmistajat tekevät myös sähköautoja joissa on perinteiset säätimet ja kytkimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oma maku. Itse en pidä Tesloja edes autoina, mutta jotkut pitävä. Onneksi muutamat autovalmistajat tekevät myös sähköautoja joissa on perinteiset säätimet ja kytkimet.

        Kustannussäästöjen vuoksihan niitä toimintoja siirretään ison keskusnäytön taakse erillisten katkaisijoiden sijaan ja useimmissa tapauksissa käytetttävyyden näkökulmasta tämä on huono suunta.

        Verrataanpa tilannetta vaikka lentokoneeseen: valtaosalle toiminnoista on omat erilliset käyttökytkimet, eikä niitä ole ympätty isoon keskusnäyttöön moniportaisen valikon taakse. Jokainen voi miettiä miksi näin.


    • Anonyymi

      Ja jokainen voi miettiä miksi lentokoneissa on autopilot vaikka lentäjät ovat saaneet 4 vuotta kestävän koulutuksen koneensa ohjaamiseen.

      Ei ne nappulat asiaa helpommaksi tee. Päin vastoin. Ja valmistajat tietävät tämän.
      Katsoppa vaikka uutta EQS sähkömersua, Kallis kuin mikä eikä silti ole nappuloita.

      Sulla on varmaan edelleen sellainen Nokian "äly"puhelin, jossa on ihan oikea näppäimistö. Miksiköhän muilla ei ole, oletko miettinyt?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      23
      1131
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe