Minusta tuntuu että moni on nykyään ongelmien kanssaan yksin.

Anonyymi-ap

Vaikka on älykännykät ja somet ja kaikki.

Mummon ja vaarin aikaan naapuristakin huolehdettiin.

16

257

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupungeissa kukaan ei tunne toisiaan ja se kulttuuri on levittäytymässä kaikkialle.

      • Anonyymi

        Asun maalla ja tuohon naapuriin muutti yli 2 vuotta sitten nuoripari. Eivät ole vieläkään käyneet esittäytymässä.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍑 ­­N­­­y­m­f­­o­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18109067h

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Somessa jaetaan vain sellaista, mikä pönkittää omaa egoa. Kulissia pidetään yllä.

      • Anonyymi

        Ovat aika persoonattomia juttuja mitä somessa jaetaan.


    • Anonyymi

      Korona teki sen, että eristäydyttiin lisää toisistamme.

    • Hei,

      Älypuhelin, netti ja some myös mahdollistavat asioita. On esimerkiksi olemassa monia auttamistahoja, joihin voi olla yhteydessä puhelimen tai verkon välityksellä ja vieläpä matalalla kynnyksellä sekä anonyymisti.

      Tässä yhteystietoja:

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Ryhmiin osallistuminen voi lievittää yksinäisyyttä.

      Esimerkiksi joka viikko ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Lähes päivittäin on useita ryhmächattejä eri kohderyhmille. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      Ysätävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

      • Anonyymi

        Avun hakeminen ja saaminen on samansuuntainen juttu kuin monessa muussakin asiassa eli sen ensikynnyksen ottaminen voi olla korkea ihmisille ketkä kohtaavat ongelmia. Osa ei suostu hakemaan apua vaikka sitä tarvitsisivatkin. Sitten kun on ollut riittävän kauan ilman apua niin siitä tulee ikään kuin "normaalia" elämää, jolloin henkilö ei välttämättä edes tajua tai välitä saavansa apua. Kaikenlaiset syrjäytymistä aiheuttavat seikat satavat tuohon laariin mitkä voivat olla esteenä avun saamiselle.


    • Anonyymi

      Ja jos haluaa ystävän arkeensa siitä pitää nykyään maksaa. 😅

    • Anonyymi

      Ilman vastavuoroisuutta tullut talkooapu olisi kiva, minulla kun ei ole resursseja auttaa muita.

    • Anonyymi

      Kuitenkin olette siellä mukavia ja mietitte, mitä minulle kuuluu. Minulle kuuluu ihan hyvää oikeastaan. Ollaan miehen kanssa koronassa ja autetaan toinen toisiamme. Meillä on hyvin asiat. Töissäkin edelleen käyn ja kaikki on pientä mutta kuitenkin kunnossa. Kulisseja en enää halua pitää, en ole vuoden perheenäiti. Minulla ei ole tarvetta enää kulisdien pitämiselle eikä sille, että tuntisin itseni jotenkin erityiseksi. Luullakseni olen antanut sinulle/teille en tiedä liikkumatilaa, jotta voit elää omaa elämääsi. En tarvi teidän apua, mutta, jos tarvin, niin pyydän. Sovitaanko niin?

    • Anonyymi

      Miksi jollain ei ole huolehtivia läheisiä, siis oikeasti pahan paikan tullen? Kannattaa katsoa peiliin jos näin on

    • Anonyymi

      Kyllä minulla on, välillä liioittelen asioitani joko hyvään tai huonoon suuntaan. Sitä ei pitäisi tehdä. Mies on edelleen tuossa rinnalla ja lapset tietenkin välittävät, samoin sisarukseni. Tiedän, että tarkoitatte hyvää kaikella tällä. Minäkin tarkoitan hyvää. Minä en niin hyvä tai niin huono kuin luulette. Olen tavallinen pulliainen. Asioilla on tarkoituksensa mutta luulen, että muutautumiskykyni on kohdannut rajan. Pärjäättehän te tästä eteenpäin?

    • Anonyymi

      Lupaan kuitenkin käyttäytyämahdollisimman hyvin tästä eteenpäin. Ei mokia, ei nolouksia, ei mitään. Se on ainakin tavoite😊👍

    • Anonyymi

      Mies sanoo, että ei pidä tehdä ehdottomia päätöksiä. Alkoholistit tekevät niin ja sitten rikkovat päätökset☹️

    • Anonyymi

      Älykännykät hiiteen lapsilta
      ..15v vois vasta ostaa..ei tule kuin rikoksia kuvataan ja tehdään kiusaa..
      VANHEMMAT KASVATTAKAA LAPSIANNE.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3135
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2351
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1720
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      774
    Aihe