Eräs ryhmä kävi Lapissa ja koko matka oli todistelua että kyllä patteriautolla voi ja pääsee, eikä latauksiin kulunut aikaa kuin vain. Ja kuitenkin matkanteko oli tarkkaa laskelmoimista, ennakoimista ja pohdintoja paljonko pitää ladata että pääsee perille, kun akkua ei kannatta ladata täyteen jos ei ole pakko. Yhtä selittelyn jatkumoa koko taival. Säästämisen kanssakin on vähän niin ja näin. Latauksiin kuluvaa aikaa taklataan sillä että käydään aina ostamassa jotain syömistä/juomista sieltä missä laturi sijaitsee.
Bensiinikäyttöinen auto edustaa aivan eri luokan vapausasteita kun syönti- ja tankkauspaikat voi valita muilla kriteereillä kuin auton vaatimilla.
Patteriautokuskit selittelee
76
685
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi pitäisi ajaa autolla etelästä Lappiin. Ja Miksi sen matkan pitäisi ajaa ilman syömätaukoja?
Kuulostaa täysin järjettömän touhulta.- Anonyymi
Luetun ymmärrys, keskity siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärrys, keskity siihen.
Voisi miettiä myös elämän ymmärrystä. Oikeasti on erittäin pieni ryhmä ihmisiä joilla on tarve matkustaa etelästä Lappiin.
Vielä pienempi on se ryhmä ihmisiä joilla olisi pakonomainen tarve ajaa se siirtymä autolla yhtäsoittoa.
Jos mulla olisi jostain ihmeen syystä järkyttävä kiire Lappiin nin lentäisin sinne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi miettiä myös elämän ymmärrystä. Oikeasti on erittäin pieni ryhmä ihmisiä joilla on tarve matkustaa etelästä Lappiin.
Vielä pienempi on se ryhmä ihmisiä joilla olisi pakonomainen tarve ajaa se siirtymä autolla yhtäsoittoa.
Jos mulla olisi jostain ihmeen syystä järkyttävä kiire Lappiin nin lentäisin sinne.Tilastojen mukaan 2023 9 kk:n ajalta suomalaisten majoitusöitä Lapissa on reilu 1,3 miljoonaa yötä, joten en sanoisi että Lapissa käyvien ihmisten ryhmä on erittäin pieni. Jos mietin tuttavaperheitä yms. niin itse asiassa on aika vähän tuttuja jotka eivät käy Lapissa vähintäänkin kerran talvessa.
Osa toki lentääkin, mutta 5 hengen meno-paluulennot ja vuokra-auto perillä viikoksi maksaa sen verran että käytännössä tuo vaihtoehto karsiutuu kustannusten vuoksi pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilastojen mukaan 2023 9 kk:n ajalta suomalaisten majoitusöitä Lapissa on reilu 1,3 miljoonaa yötä, joten en sanoisi että Lapissa käyvien ihmisten ryhmä on erittäin pieni. Jos mietin tuttavaperheitä yms. niin itse asiassa on aika vähän tuttuja jotka eivät käy Lapissa vähintäänkin kerran talvessa.
Osa toki lentääkin, mutta 5 hengen meno-paluulennot ja vuokra-auto perillä viikoksi maksaa sen verran että käytännössä tuo vaihtoehto karsiutuu kustannusten vuoksi pois.Niin niin mutta ei pitäisi. Tuollainen matkailu ei ole kestävää kehitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilastojen mukaan 2023 9 kk:n ajalta suomalaisten majoitusöitä Lapissa on reilu 1,3 miljoonaa yötä, joten en sanoisi että Lapissa käyvien ihmisten ryhmä on erittäin pieni. Jos mietin tuttavaperheitä yms. niin itse asiassa on aika vähän tuttuja jotka eivät käy Lapissa vähintäänkin kerran talvessa.
Osa toki lentääkin, mutta 5 hengen meno-paluulennot ja vuokra-auto perillä viikoksi maksaa sen verran että käytännössä tuo vaihtoehto karsiutuu kustannusten vuoksi pois.Kas kun junalippuja ei saa koko talveksi kuin h..tin kalliilla hinnoilla, autopaikkaa ei enää saa kuin harvoille lähdöille. Junalla lappiin matkustavia on ihan hitoikseen, seuraavana on lentäen matkustajat, ehkä 10% suomalaisista ajaa sinne autolla. Mitä tulee lapin hotellimajoituslukuihin, niin ulkomaalaisia kävijöitä on varmaan yli pari sataatuhatta.
- Anonyymi
Koska junamatkustus on saatanan kallista! Lentokone tulee halvimmaksi ja ilmasto kiittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun junalippuja ei saa koko talveksi kuin h..tin kalliilla hinnoilla, autopaikkaa ei enää saa kuin harvoille lähdöille. Junalla lappiin matkustavia on ihan hitoikseen, seuraavana on lentäen matkustajat, ehkä 10% suomalaisista ajaa sinne autolla. Mitä tulee lapin hotellimajoituslukuihin, niin ulkomaalaisia kävijöitä on varmaan yli pari sataatuhatta.
Mä ajan sinne Toyotalla. Köröttelen koko matkan 70:ä ja kerään jonoja. Omapa on häpeänsä jos haluaa kovempaa mennä ja kuluttaa enemmän bensaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun junalippuja ei saa koko talveksi kuin h..tin kalliilla hinnoilla, autopaikkaa ei enää saa kuin harvoille lähdöille. Junalla lappiin matkustavia on ihan hitoikseen, seuraavana on lentäen matkustajat, ehkä 10% suomalaisista ajaa sinne autolla. Mitä tulee lapin hotellimajoituslukuihin, niin ulkomaalaisia kävijöitä on varmaan yli pari sataatuhatta.
Kyllä niitä autojunapaikkoja löytyy, esim. maaliskuulla on vapaata lähes joka päivälle, lyhyet sesongit (joulu yms.) on sitten toinen juttu. Käyttö tosin edellyttää että asuu järkevän matkan päässä autojuna-asemasta ja valitettavasti hinnat on usein sitä luokkaa huomioifrn makuuvaunut yms. että itse autolla ajamalla pääsee ihan kohtuullisille tuntipalkoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi miettiä myös elämän ymmärrystä. Oikeasti on erittäin pieni ryhmä ihmisiä joilla on tarve matkustaa etelästä Lappiin.
Vielä pienempi on se ryhmä ihmisiä joilla olisi pakonomainen tarve ajaa se siirtymä autolla yhtäsoittoa.
Jos mulla olisi jostain ihmeen syystä järkyttävä kiire Lappiin nin lentäisin sinne.On erittäin mukava kuulla, että vain pieni ryhmä typeriä etelänpellejä tulee tänne lappiin.
Meille riittää ne ulkomailta tulevat oikeat turistit jotka ei kitise joka asiasta niin kuin näillä omasta mielestään niin täydellisillä eteläpelleillä on tapana.
Ovat niin täynnä itseään ja jotain patteriautoaan että mistään muusta ei edes puhuta.
Pyydän kauniisti, että jos/kun lähdette lomalle niin menkää vaikka välimerenmaihin ja juokaa siellä kaksinkäsin ja mellastakaa kunnolla. Jättäkää lappi oikeille turisteille.
Ajakaa sillä patteriautolla sinne lentoasemalle ja kitiskää siellä esim kalliista latauksesta ja ihan mistä vaan keksitte kitistä mutta tehkää se niin että kaikki ympärillä kuulee, että teillä on patteriauto.
- Anonyymi
Nelivetoisella Teslalla matka Lappiin onnistuu leikiten. Teslojen akuissa esilämmitysominaisuudet, joten ne latautuvat nopeasti myös kylmissä oloissa. Myös Teslan istuimet ovat erinomaiset. Takanakin istuin on riittävän korkea ja tukee hyvin. Monissa muissa sähköautoissa takaistuin on mataluuden vuoksi sopiva käytännössä vain lapsille.
- Anonyymi
Max 300 km kerrallaan. Akkua ei varata yli 80 %. Laturilta laturille käy patteriautomiehen tie.
- Anonyymi
Teslaooa elpmä on huoletonta bai usassa jossa on lämmintä ja hyvä teslan huolto
Suomessa ei kumpaakaan ja
Lisäksi teslamon aina eikki
Asiantuntija - Anonyymi
Akkukulaattorin esilämmitys lataukselle mennessä syö kymmeniä kilometriä toimintasäteestä. Patteriautot on kesäautoja ja harrasteajoneuvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslaooa elpmä on huoletonta bai usassa jossa on lämmintä ja hyvä teslan huolto
Suomessa ei kumpaakaan ja
Lisäksi teslamon aina eikki
AsiantuntijaNo eipä tuosta selvää saanut. Tuskin oli kirjoittajakaan.
Kyllä on tuskaa fossiileilla kun pitää tänne sähköautopalstoille kaikki illat kirjoitella.
Ajattelitko että mielipiteesi jotenkin vaikuttaa uusien autojen ostajiin? - Anonyymi
Jooooooo ja se ihana pierutoimintoki on ..... jos vain toimii....
- Anonyymi
Matka on yhtä nautintoa, kun koko ajan miettii seuraavaa toimivaa latausasemaa.
- Anonyymi
Avaajalla on selvästi suuri ja ylitsepääsemätön kateus ja se johtunee varattomuudesta.
Mitä sinulle kuuluu mitä ja miten muut liikkuvat?- Anonyymi
"ylitsepääsemätön kateus ja se johtunee varattomuudesta."
Säälittävää amistason pojun juttua. - Anonyymi
Sinäkö sillä lailla arvasit?
- Anonyymi
Kyllä harmittaa polttiskuskia paljon kun pitää tänne sähköautopalstoille tulla.
- Anonyymi
Ei, vaan me polttomotoristit nausreskellaan patteriautoja käyttäville selitteljöille, jotka koettavat todistella itselleen ja muulle maailmalle, kuinka patteriautoilu on melkein yhtä helppoa ja vaivatonta kuin polttiksilla ajaminen.
Patteriauto on mikä on, sillä pääsee lyhyitä matkoja jos se toimii. Talvella esim hullaripösöt ei tahdo toimia. Skodillacin paristoautoissa on valtavia ongelmia elektroniikan, korjausten ja varaosien saamisen kanssa. Tesla tarvii Bluetooth-nappeja pyyhkijöille.
- Anonyymi
Ja silti roikut sähköautopalstalla? Kateutta?
- Anonyymi
Sähköautot kiinnostavat, mutta tekniikka ei ole vielä sillä tasolla että hankkisin. Nyt kun tuli puheeksi, niin auton vaihto onkin ajankohtainen. Uusi polttis kiikarissa mallikohtaisen hinnaston alapäästä sen vuoksi jos sähköautot lyövät läpi ja polttiksia aletaan dissaamaan. Ei käy euromääräisen arvonalennuksen kanssa kuin finnairin osakkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot kiinnostavat, mutta tekniikka ei ole vielä sillä tasolla että hankkisin. Nyt kun tuli puheeksi, niin auton vaihto onkin ajankohtainen. Uusi polttis kiikarissa mallikohtaisen hinnaston alapäästä sen vuoksi jos sähköautot lyövät läpi ja polttiksia aletaan dissaamaan. Ei käy euromääräisen arvonalennuksen kanssa kuin finnairin osakkeelle.
Ja silti roikut täällä taas. Oikeesti, hanki elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti roikut täällä taas. Oikeesti, hanki elämä.
Niinhän sä roikut itsekin etkä omista edes ajokorttia, puhumattakaan mistään autosta.
Hanki ajokortti ja auto ja kitise sitten.
- Anonyymi
"Tilastojen mukaan 2023 9 kk:n ajalta suomalaisten majoitusöitä Lapissa on reilu 1,3 miljoonaa yötä, joten en sanoisi että Lapissa käyvien ihmisten ryhmä on erittäin pieni"
Jo pelkästään Helsingin päärautatieaseman kautta kulkee tuo ihmismäärä vajaassa viikossa.- Anonyymi
Oikeastaan se merkittävä asia on se että jos käy kerran vuodessa Autolla Lapissa niin kyllä sitä voi aivan hyvin ladata pari kertaa siinä matkalla.
Kun kolikon kääntöpuolella on se että voi ajaa sen loppuvuoden arkiajojaan 1.5 euroa per 100km.
- Anonyymi
"Ei, vaan me polttomotoristit nausreskellaan patteriautoja käyttäville selitteljöille, jotka koettavat todistella itselleen ja muulle maailmalle, kuinka patteriautoilu on melkein yhtä helppoa ja vaivatonta kuin polttiksilla ajaminen."
Ei melkein yhtä helppoa vaan helpompaa. Olisi tosi turhauttavaa lähteä tankkaamaan autoa jonnekin bensikselle ja maksaa 100km ajamisestayli 10 euroa.
Sähkö tulee kotiin ja sillä ajaa 100km noin 1.5 eurolla.
Helpompaa ja sikahalpaa.
Onneksi on teitä urpoja bensaveron maksajia niin sähköautolla voi ajaa halvalla jatkossakin.- Anonyymi
Nousee se sähkön hinta patteriautomiehillekin. 20 snt/kWh + siirtomaksu, siirto 85 % hyötysuhteella. Talvi on patteriautoille kovaa aikaa. Sähkön hinta nousee, akkua pitää lämmittää, latauksen hyötysuhde jää huonommaksi, kajuuttaa pitää lämittää sähköllä, ajoakku on kylmä eikä pysty antamaan parastaan. Kun sähkönhinta nousee, niin eiköhän korotukset realisoidu latausasemillekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nousee se sähkön hinta patteriautomiehillekin. 20 snt/kWh siirtomaksu, siirto 85 % hyötysuhteella. Talvi on patteriautoille kovaa aikaa. Sähkön hinta nousee, akkua pitää lämmittää, latauksen hyötysuhde jää huonommaksi, kajuuttaa pitää lämittää sähköllä, ajoakku on kylmä eikä pysty antamaan parastaan. Kun sähkönhinta nousee, niin eiköhän korotukset realisoidu latausasemillekin.
Pelkkä potaskaa.
Siirtomaksu Caruna Espoo / Yö (ALV24): 1,95 snt/kWh
Sähkövero (ALV 24) 2,8 snt/kWh
Yht 4,75 Snt/kWh
Sähkösopimus Fortum tarkka.
Pörssisähkö hinta (Sisältää Fortumin komission + ALV24) oli viime yönä 4,8 Snt/kWh
Yhteensä sähkön hinnaksi viime yönä tuli siis noin 9,55 Snt/kWh.
Kun auto vie noin 15 kWh / 100km niin km-kustannus tänään on 1,43 Euroa per sata kilsaa. Tämä talviaika on vähän kallista ajaa mutta ei voi mitään.
Odotellaan kun kevät tulee ja pörssisähköä saa taas ilmaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nousee se sähkön hinta patteriautomiehillekin. 20 snt/kWh siirtomaksu, siirto 85 % hyötysuhteella. Talvi on patteriautoille kovaa aikaa. Sähkön hinta nousee, akkua pitää lämmittää, latauksen hyötysuhde jää huonommaksi, kajuuttaa pitää lämittää sähköllä, ajoakku on kylmä eikä pysty antamaan parastaan. Kun sähkönhinta nousee, niin eiköhän korotukset realisoidu latausasemillekin.
Kyllähän sitä voi valehdella mitä vaan täällä netissä mutta se karu todellisuus iskee kun mene seuraavan kerran tankkaamaan. 100km maksaa jotain 10-14 euroa.
Oma sähköauto latautuu tuossa pihassa kun vietän aikaa perheeni kanssa. Huomenna ajamani kilometrit maksavat vain 1,5 euroa per sata kilsaa.
Olisiko aika hyväksyä todellisuus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sitä voi valehdella mitä vaan täällä netissä mutta se karu todellisuus iskee kun mene seuraavan kerran tankkaamaan. 100km maksaa jotain 10-14 euroa.
Oma sähköauto latautuu tuossa pihassa kun vietän aikaa perheeni kanssa. Huomenna ajamani kilometrit maksavat vain 1,5 euroa per sata kilsaa.
Olisiko aika hyväksyä todellisuus?Minulle 100 km polttoainekuluina maksaa sen kympin. Rangea n 880 km ja varallekin jää vielä ~50 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä potaskaa.
Siirtomaksu Caruna Espoo / Yö (ALV24): 1,95 snt/kWh
Sähkövero (ALV 24) 2,8 snt/kWh
Yht 4,75 Snt/kWh
Sähkösopimus Fortum tarkka.
Pörssisähkö hinta (Sisältää Fortumin komission ALV24) oli viime yönä 4,8 Snt/kWh
Yhteensä sähkön hinnaksi viime yönä tuli siis noin 9,55 Snt/kWh.
Kun auto vie noin 15 kWh / 100km niin km-kustannus tänään on 1,43 Euroa per sata kilsaa. Tämä talviaika on vähän kallista ajaa mutta ei voi mitään.
Odotellaan kun kevät tulee ja pörssisähköä saa taas ilmaiseksi.Kesäautojen on syytä odottaa kevättä. Liikenteeseen yhtä aikaa pärrien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sitä voi valehdella mitä vaan täällä netissä mutta se karu todellisuus iskee kun mene seuraavan kerran tankkaamaan. 100km maksaa jotain 10-14 euroa.
Oma sähköauto latautuu tuossa pihassa kun vietän aikaa perheeni kanssa. Huomenna ajamani kilometrit maksavat vain 1,5 euroa per sata kilsaa.
Olisiko aika hyväksyä todellisuus?Eihän sähköautossa muita kuluja olekkaan kun 1,5e/100km.
- Anonyymi
Kesäleluja ne on. Ei Pohjolan oloihin tehty.
- Anonyymi
Sähköauto puhaltaa lämmintä heti kun astuu autoon.
Polttiksen pitää lämmittää ensin mootori ennenkuin se voi lämmittää matkustajat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto puhaltaa lämmintä heti kun astuu autoon.
Polttiksen pitää lämmittää ensin mootori ennenkuin se voi lämmittää matkustajat.En minä tiedä mutta kuullut oon, patterit kuuluu radioon. Sisätilan lämmittimellä hytti on lämmin ajoon lähtiessä. Lämmityskustannus tavallaan nolla euroa, koska autopaikasta pitää maksaa vuokraa ympäri vuoden.
- Anonyymi
Niin, polttikset on kesäleluja. Vaikka polttiksen 1-2kW sähkösisälämmitin pauhaisi tunnin, auto on silti sisältä kylmä.
Täyssähköauto taas lämpiää 5 minuutissa t-paita lämpöihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, polttikset on kesäleluja. Vaikka polttiksen 1-2kW sähkösisälämmitin pauhaisi tunnin, auto on silti sisältä kylmä.
Täyssähköauto taas lämpiää 5 minuutissa t-paita lämpöihin.Höpsistä pussiin. Internjetti on täynnä todistusaineistoa. Sähköauto ei lämpiä 5 minuutissa mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, polttikset on kesäleluja. Vaikka polttiksen 1-2kW sähkösisälämmitin pauhaisi tunnin, auto on silti sisältä kylmä.
Täyssähköauto taas lämpiää 5 minuutissa t-paita lämpöihin.Täyttä tuubaa, esim. TM:n talvitesteissä yksikään sähköauto ei ole lämmennyt t-paita lämpöön 5 minuutissa. Osa sähköautoista ei mittausajan (30-40 min) puitteissa saavuta tuota lämpöä lainkaan vaikka mittaukset tehty hyvin kohtuullisissa pakkasissa (max -13 astetta).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä tuubaa, esim. TM:n talvitesteissä yksikään sähköauto ei ole lämmennyt t-paita lämpöön 5 minuutissa. Osa sähköautoista ei mittausajan (30-40 min) puitteissa saavuta tuota lämpöä lainkaan vaikka mittaukset tehty hyvin kohtuullisissa pakkasissa (max -13 astetta).
Paristoautoilijat selittelevät asioitaan parhain päin. Vaikka mitäpä se meille lämpimän talviauton omaaville kuuluu paleleeko populta paristokäyttöisissä ajoneuvoissansa. Ei meille tarvi selitellä. Kesäauto on kesäauto, vähän niin kuin kaikki Peugeotit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto puhaltaa lämmintä heti kun astuu autoon.
Polttiksen pitää lämmittää ensin mootori ennenkuin se voi lämmittää matkustajat.Niinhän se tekee ja tuulilasi halkeaa kun ei osata käyttää.
- Anonyymi
Eräs ryhmä 🤣 mutta hieno keksitty tarina taas. Lahjoja on!
- Anonyymi
"Bensiinikäyttöinen auto edustaa aivan eri luokan vapausasteita kun syönti- ja tankkauspaikat voi valita muilla kriteereillä kuin auton vaatimilla."
Tuollaiset maan päästä päähän ajamiset peräsuoli pitkällään ovat hyvin pienen marginaaliporukan elämää. - Anonyymi
Polttiksella kestää 20 minuuuttia että moottori lämpenee niin että termostaatti aukeaa ja päästää lämmintä hytin lämmitykseen. Tämä siis pikkupakkasella.
Sähköautolla kabiiniin tulee alusta alkaen lämmintä ilmaa.
Kateelliset fossillit täällä vaan roikkuu sähköautopalstalla.- Anonyymi
Kannattaa ehkä ensin nyt tutustua siihen termostaatin toimintaperiaatteeseen ja mihin nestekiertoon se vaikuttaa ennen kuin tulee höpöttelemään mitä sattuu.
- Anonyymi
Jos ulkona on 20 ast pakkasta ja se ihana patteriauto seisoo ulkona niin siellä kabiinissa on tasan 20 ast pakkasta. Sitten kun lähdetään ajamaan ja vaikka se alkaakin heti tuottamaan lämmintä niin ei se kabiini samassa hetkessä lämpeä ja ikkunat jäässä. Aivan höpöpuhetta, että siellä samantein olisi t paita lämmöt siellä kabiinissa. Oikea auto kun on roikassa 2 tuntia ja sisälämmitin päällä siellä sisällä on lähtiessä t paita lämmöt ja ikkunat sulat. Ja sähkössä ollu vain 2 tuntia. Patteriauto on ollut sähkössä 8 - 12 tuntia. ja ikkunat jäässä ja kylmä kabiini.
- Anonyymi
Tesla oli TM:n talvitestin ainoa auto joka ei saavuttanut tavoitelämpötilaa pikkupakkasessa. Siis ollenkaan koskaan. Kesällä Tesloihinkin saa 20 astetta.
- Anonyymi
"En minä tiedä mutta kuullut oon, patterit kuuluu radioon."
Hyvin kiteytetty tyhmyys. - Anonyymi
TM testasi taannoin että sähköautolla pääsee -7 °C pakkasella jopa 200 km, sadantonnin euron sähkärillä jopa 300 km.
500 kilometrin matkasta voi vain haaveilla jos eäi pysähdy tunniksi lataamaa,n suurteholaturilla, pikkulaturilla menee puolipäivää (12h) vähintään.- Anonyymi
Pehmoisia Esson baarin tarinoita. Jos pitää ladata niin nykyisin 15minuuttia riittää.
- Anonyymi
Itselataava hybridi-Toyota on siis oikea ratkaisu liikkumispulmiin. Suomalaiset ovat tämän tajunneet jo vuosia sitten.
- Anonyymi
Paristoautoilijan puolustuspuhe. Kun lähtee lämpimästä tallista ja ajaa kuutta kymppiä kinttupolkuja pitkin Helsingistä Turkkuseen, hyvällä tuurilla voi päästä perille myös 7 asteen pakkaisessa. Kunhan ei lämmitä koppia koska range.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pehmoisia Esson baarin tarinoita. Jos pitää ladata niin nykyisin 15minuuttia riittää.
Ei TM:n juttu puolessa vuodessa vanhene.
Kehitysmaakulkineita ovat sähköpatterivehkeet vielä pitkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pehmoisia Esson baarin tarinoita. Jos pitää ladata niin nykyisin 15minuuttia riittää.
Riittää jos edessä vain lyhyt matka.
- Anonyymi
Oot siis kattelut videoita sähköautolla ajamisesta. Mikä sua niissä niin kovasti kiinnostaa? Aattelitko kenties vaihtaa sellaiseen? Muutenhan tuo tuntuu aika oudolta käytökseltä.
- Anonyymi
Olen katsellut ja käynyt koeajolla. Auto oli paku ja kun lähdin ajamaan huomasin heti, että nyt lähdetään, oli nimittäin aika hyvät lähdöt. No sitten piti kääntyä ja ihmettelin, että kaverilla on jäänyt kuormatila tavaraa täyteen kun on niin painava ja kallistuu kamalasti. Ei ollut tavaraa kyydissä yhtään mitään ja auto oli niin raskas että jos vielä kuorman laittaa ei varmasti pitkiä matkoja ajella. Sen varran sähköä kului jo pienellä koeajolla. Ei kiitos patteriautoa ammattikäyttöön. Lyhyet työmatka ja hupiajelijat voi leikkiä ja väitellä ihan mistä haluaa. Lelu mikä lelu.
- Anonyymi
Kaikki uusi saa aina kalkkiset takajaloilleen.
Odottakaas muutama vuosi kun nämä essobaarin autogurut ovat ostaneet itselleen käytetyn sähköauton. Sitten täällä hehkutetaan niitä hyvinkin ahkeraan..- Anonyymi
Miksi pitäisi ostaa käytetty ? Eikö uusia ole myynnissä
- Anonyymi
"UUSILLE sähköautoille sattuu hinausta vaativia vahinkoja merkittävästi enemmän kuin samanikäisille bensiiniautoille, kertovat Pohjola Vakuutuksen tilastot.
– Näitä ovat muun muassa hinaukset maanteiden latauspisteiltä, kun akku ei lataudu tai täyty" https://www.is.fi/autot/art-2000009992487.html
Kivaa puuhailua piisaa sähköautojen kanssa. - Anonyymi
Pakoputkiautoilija selittelee lähinnä itselleen, miksi pensasta kannattaa maksaa törkyhintaa. Mun matka Korkeavuorenkadulta Leville on 995km. Pakoputkiautolla matka veisi 6 litraa satasella, eli n.60 litraa suuntaansa. Meno ja paluu tekee 120 litraa ja litrahinnan ollessa n. 2€, pelkkien matkojen hinta on 240€. Patteriautolla sama reissu maksaa n.40€.
Summa summarum, pakoputkiautoilu on ihanan kallista!- Anonyymi
Pakoputkiautoilija ajaa Leville mukavasti 8-10 tunnissa.
Jatkojohtopetteri viettää toista vuorokautta ABC:llä syömässä samoja eineshamppareita päivästä toiseen, patteriauton levätessä piuhan päässä pari tuntia kerrallaan 4-6 kertaa vuorokaudessa.
No, mikäs siinä jos on aikaa venyä parkkipaikkojen reunassa , hepo sähköletkun päässä nauttimassa virtasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputkiautoilija ajaa Leville mukavasti 8-10 tunnissa.
Jatkojohtopetteri viettää toista vuorokautta ABC:llä syömässä samoja eineshamppareita päivästä toiseen, patteriauton levätessä piuhan päässä pari tuntia kerrallaan 4-6 kertaa vuorokaudessa.
No, mikäs siinä jos on aikaa venyä parkkipaikkojen reunassa , hepo sähköletkun päässä nauttimassa virtasta.Sähköautolla ajaa Leville suurinpiirtein samassa ajassa kuin polttiksella. Matkan sähköt maksaa vain noin 10% bensakuluista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla ajaa Leville suurinpiirtein samassa ajassa kuin polttiksella. Matkan sähköt maksaa vain noin 10% bensakuluista.
Kyllä ajoon menee sama aika mutta patteriautolla pitää pysähtyä monta kertaa useemmin ja sen auton vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputkiautoilija ajaa Leville mukavasti 8-10 tunnissa.
Jatkojohtopetteri viettää toista vuorokautta ABC:llä syömässä samoja eineshamppareita päivästä toiseen, patteriauton levätessä piuhan päässä pari tuntia kerrallaan 4-6 kertaa vuorokaudessa.
No, mikäs siinä jos on aikaa venyä parkkipaikkojen reunassa , hepo sähköletkun päässä nauttimassa virtasta.Ehkä ajoaika riippuu siitä mistä lähtee liikkeelle
- Anonyymi
Senyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.
- Anonyymi
Kun on rahaa, niin on viimeisin asia ruveta edes ajattelemaan patteriauton ostamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on rahaa, niin on viimeisin asia ruveta edes ajattelemaan patteriauton ostamista.
Harvoin mikään uusi tuote on tuotu markkinoille paljon huonompana kuin alkuperäinen mutta sähköauton kohdalla on näin juuri käynyt.
- Anonyymi
Jos ajaa autolla, jonka pohja on sullottu täyteen tuhansilla AA-kokoisilla paristoilla, joissa on yhtä paljon energiaa kuin viidessä litrassa bensiiniä ja koko roska painaa puoli tonnia, on oltava jotain päässä vialla.
- Anonyymi
Paristoauton sähköllä voi käyttää antiikkista töpselisähköporakonetta. Voi käyttää myös matkaradiota ja johdollista partakonetta. Ihanan retroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paristoauton sähköllä voi käyttää antiikkista töpselisähköporakonetta. Voi käyttää myös matkaradiota ja johdollista partakonetta. Ihanan retroa.
Jätin uuden patteritoimisen porakoneen talveksi kylmillään olevaan kesämökkien. Keväällä porakonen ei enää toiminut. Myyjä syytti minua siitä, että olin jättänyt patterin pakkaseen. En kuulemma toiminut takuuehtojen mukaisesti. Ei sitten muuta näistä patterilaitteista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätin uuden patteritoimisen porakoneen talveksi kylmillään olevaan kesämökkien. Keväällä porakonen ei enää toiminut. Myyjä syytti minua siitä, että olin jättänyt patterin pakkaseen. En kuulemma toiminut takuuehtojen mukaisesti. Ei sitten muuta näistä patterilaitteista.
Mulla on samanlainen kokemus sähkösirkkelistä. Talven oli mökillä ulkovarastossa ja keväällä kun aloin sahaamaan niin poks ja tulet löi sähkömoottorista ja paloi sulake.
Miten ne muutkaan sähkömoottorit olisi yhtään parempia. Joku kyllä senkin todistaa koska on pakko kun lainat on maksamatta ja sähkösuto pihalla laturissa.
- Anonyymi
Syksyllä ajelin etelästä Lappiin hybridi Toyotalla ja koko matkan kulutus oli 3,9 litraa/100 km. En edes harkitsisi sähköautoa koska koko vuodessa bensaan kuluu 1200€ noin 16000 km ajosuoritteella. Tuommonen uusi Toyota maksaa noin 32000€. Saan ajaa 20 vuotta että autoon ja bensaan on kulunut sama summa rahaa kun halvin sähköauto.
Hybridi muuten tankataan 1000 km välein.- Anonyymi
Mä tankkaan kans Volvoni 1000km välein. Eikä ole mikään hyrpiiti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869