No jippii.

Naapuritalossa on näköjään luteita, sillä torjuntafirman auto on pihassa.
Toisaalta hyvä että torjuvat, mutta ilmiö on kyllä tavattoman typerä.

46

476

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ilmiö on typerä, luteiden hävittäminen vai luteiden leviäminen? Vai jokin muu?

      xLiner

      • Se että niitä on täällä.
        Sotien jälkeenhän ne hävitettiin olemattomiin.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Se että niitä on täällä.
        Sotien jälkeenhän ne hävitettiin olemattomiin.

        Syytätkö matkustelevia vai maahanmuuttajia?

        Mitään idioottivarmaa hävitystapaa ei taida nykyään ollakaan.

        Ajatus ludepopulaatiosta omassa asunnossa on kyllä hyytävä.

        Yhdessä asunnossani oli aikoinaan turkiskuoriaisia ja ne toukat kuorineen jo iljetti. Tutulla on paperitoukkia, jotka eivät häviä millään - myrkytysten jälkeen niitä vilisee taas hetken päästä.

        Turkiskuoriaiset ja paperitoukat ovat aika harmittomia muuten, mutta ajatus ötököistä omassa asunnossa, omissa tavaroissa, ei ole mukava.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syytätkö matkustelevia vai maahanmuuttajia?

        Mitään idioottivarmaa hävitystapaa ei taida nykyään ollakaan.

        Ajatus ludepopulaatiosta omassa asunnossa on kyllä hyytävä.

        Yhdessä asunnossani oli aikoinaan turkiskuoriaisia ja ne toukat kuorineen jo iljetti. Tutulla on paperitoukkia, jotka eivät häviä millään - myrkytysten jälkeen niitä vilisee taas hetken päästä.

        Turkiskuoriaiset ja paperitoukat ovat aika harmittomia muuten, mutta ajatus ötököistä omassa asunnossa, omissa tavaroissa, ei ole mukava.

        xLiner

        On uusi systeemi, jossa ludepaikkaan laitetaan sähkölämmitteinen laite.
        Aluksi se on mukavan lämmin ja luteet siirtyvät sen suojiin, mutta äkillisesti se kuumennetaan niin kuumaksi, että luteet kuolevat.
        Ilmeisesti laitetta ei varsinaisesti ole vielä myynnissä.

        Täällä oli aikoinaan turkiskuoriaisia harvakseltaan, mutta ne ovat hävinneet.
        Samoin sokeritoukat ovat nykyään poissa.


      • Anonyymi

        Siinä samalla häviää ihmisetkin.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­­N­y­­­m­f­­o­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18111115I

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Torjuntafirmat torjuu paljon muutakin kuin luteita. Ätmisyyhy on pahin

      • Anonyymi

        Oliko käyntikorttia ym jos joskus tarvii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko käyntikorttia ym jos joskus tarvii?

        Nevermind i found what was looking for at the yellow pages


    • Siellä varmaankin on sinkkuluteita.

    • Oletko tarkistanut oman asuntosi, ettei sinne ole kulkeutunut luteita? Varmuuden vuoksi siellä kannattaisi tehdä suursiivous.

      Miten voit? Onko yskä hellittänyt? Reissaaminen puolikuntoisena ei ole kovinkaan terveellistä.

      • Ei täällä ole muuta kuin pölyistä (vaikka siivosin silloin pari kuukautta sitten, eikä täällä ole kukaan käynyt). Voisin tosiaan hiukan imuroida.

        Lievää keuhkoputkentulehdusta ja yskä jatkuu, mutta muuten kunto on ok.
        Piti kuitenkin käydä hakemassa se kone, sillä siinä sopimuksessa oli aikaraja.

        (enkä nukkunut tarpeeksi, sillä piti olla ajoissa liikkeellä)
        ((otin kyllä torkut))


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ei täällä ole muuta kuin pölyistä (vaikka siivosin silloin pari kuukautta sitten, eikä täällä ole kukaan käynyt). Voisin tosiaan hiukan imuroida.

        Lievää keuhkoputkentulehdusta ja yskä jatkuu, mutta muuten kunto on ok.
        Piti kuitenkin käydä hakemassa se kone, sillä siinä sopimuksessa oli aikaraja.

        (enkä nukkunut tarpeeksi, sillä piti olla ajoissa liikkeellä)
        ((otin kyllä torkut))

        Järjenköyhää seisottaa kämppää Stadissa tyhjillään. Ei ole ihme, jos on asuntopula.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Järjenköyhää seisottaa kämppää Stadissa tyhjillään. Ei ole ihme, jos on asuntopula.

        No ei tänne vuokralaistakaan voi ottaa, sillä toisinaan olen pitkäänkin täällä.
        Eikä täällä mitään asuntopulaa ole, sillä uusia asuntoja on myymättä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei täällä ole muuta kuin pölyistä (vaikka siivosin silloin pari kuukautta sitten, eikä täällä ole kukaan käynyt). Voisin tosiaan hiukan imuroida.

        Lievää keuhkoputkentulehdusta ja yskä jatkuu, mutta muuten kunto on ok.
        Piti kuitenkin käydä hakemassa se kone, sillä siinä sopimuksessa oli aikaraja.

        (enkä nukkunut tarpeeksi, sillä piti olla ajoissa liikkeellä)
        ((otin kyllä torkut))

        Pystytkö nukkumaan hyvin reissun jäljkeen, vaikka ympäristö muuttuu maalaismaisemasta kaupunkilaisyhteisöksi? Kaikki äänet, valot ja tunnelma ovat erilaisia.
        Häiritseeko hälinä rauhoittumista?

        Juo kuumaa, vaikka hunajalla maustettua teetä. Muuten kurkku kuivuu ja parantuminen on hitaampaa. Pitäisi huolehtia nesteytyksestä.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Pystytkö nukkumaan hyvin reissun jäljkeen, vaikka ympäristö muuttuu maalaismaisemasta kaupunkilaisyhteisöksi? Kaikki äänet, valot ja tunnelma ovat erilaisia.
        Häiritseeko hälinä rauhoittumista?

        Juo kuumaa, vaikka hunajalla maustettua teetä. Muuten kurkku kuivuu ja parantuminen on hitaampaa. Pitäisi huolehtia nesteytyksestä.

        Täällä on yllättävän hiljaista (paitsi, että naapurin koira hermostuu joskus jostain ja haukkuu, mutta sekin on nykyään yleensä hiljaa). Eikä ole edes pihalla juuri liikennettä.
        Yleensä häiritsevin ääni on sateella, sillä ränni tuossa vieressä pitää ääntä, mutta näin talvella sekään ei ääntele.


      • buddy-love kirjoitti:

        Täällä on yllättävän hiljaista (paitsi, että naapurin koira hermostuu joskus jostain ja haukkuu, mutta sekin on nykyään yleensä hiljaa). Eikä ole edes pihalla juuri liikennettä.
        Yleensä häiritsevin ääni on sateella, sillä ränni tuossa vieressä pitää ääntä, mutta näin talvella sekään ei ääntele.

        Onpa mukava ja rauhallinen lähiö. Yllättävää, että pk-seudulla vielä löytyy hiljaisia alueita. Usein se on liikenteen melu ja rappukäytävän äänet, jotka häiritsevät. Yöllä haittaa katuvalojen kirkkaus, vaikka olisi pimennysverhot ikkunassa.

        Moottoritie meni läheltä meidän lapsuudenkotia. Siihen huminaan jotenkin turtui. Sitä ei vaan ajatellut, eikä kuunnellut. Ei haitannut ollenkaan. Kummasti asioihin vaan tottuu.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Onpa mukava ja rauhallinen lähiö. Yllättävää, että pk-seudulla vielä löytyy hiljaisia alueita. Usein se on liikenteen melu ja rappukäytävän äänet, jotka häiritsevät. Yöllä haittaa katuvalojen kirkkaus, vaikka olisi pimennysverhot ikkunassa.

        Moottoritie meni läheltä meidän lapsuudenkotia. Siihen huminaan jotenkin turtui. Sitä ei vaan ajatellut, eikä kuunnellut. Ei haitannut ollenkaan. Kummasti asioihin vaan tottuu.

        Silloin pienenä, tuossa lähistöllä ajeltiin öisin kuorma-autoilla ja ne valvottivat minua, mutta niiden reitti muuttui uusien parempien teiden myötä, eli niitäkään ei enää kuulu.
        Naapuritalon rapun päällä oleva valo kyllä häiritsee, sillä valitsivat siihen todella kirkkaan ja valkean valon. Jouduin hankkimaan pimennysverhon sen takia, tai muuten täällä ei saa nukuttua (ilmoitin, että voisivat jossain vaiheessa vaihtaa sen keltaisemmksi, eikä sitä vastustettu).

        (tämä paikka on siis mummolani)


      • buddy-love kirjoitti:

        Silloin pienenä, tuossa lähistöllä ajeltiin öisin kuorma-autoilla ja ne valvottivat minua, mutta niiden reitti muuttui uusien parempien teiden myötä, eli niitäkään ei enää kuulu.
        Naapuritalon rapun päällä oleva valo kyllä häiritsee, sillä valitsivat siihen todella kirkkaan ja valkean valon. Jouduin hankkimaan pimennysverhon sen takia, tai muuten täällä ei saa nukuttua (ilmoitin, että voisivat jossain vaiheessa vaihtaa sen keltaisemmksi, eikä sitä vastustettu).

        (tämä paikka on siis mummolani)

        Nyt kun mainitsit, nuo kuorma-autot aiheuttavat melusaastetta. Ainakin itsellä se menee pintaa syvemmälle. En pidä räminästä. Vanhempien naapurustossa asui liikennöitsijä, jolla oli pari kuorma-autoa pihan vieressä parkissa. Joka arkiaamu, klo 5 se lähti apukuskien ja kuorma-autojen kanssa töihin. Jäätävää piipatusta ja moottorinräminää.
        Aamu-unisena sitä oli vaikea sietää.

        Viihdytkö paremmin maalla, vai pk-seudulla? Kumpaa pidät oikeana kotina? Mummola on ainakin tuttu paikka ja siellä on sinulle paljon muistoja.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Nyt kun mainitsit, nuo kuorma-autot aiheuttavat melusaastetta. Ainakin itsellä se menee pintaa syvemmälle. En pidä räminästä. Vanhempien naapurustossa asui liikennöitsijä, jolla oli pari kuorma-autoa pihan vieressä parkissa. Joka arkiaamu, klo 5 se lähti apukuskien ja kuorma-autojen kanssa töihin. Jäätävää piipatusta ja moottorinräminää.
        Aamu-unisena sitä oli vaikea sietää.

        Viihdytkö paremmin maalla, vai pk-seudulla? Kumpaa pidät oikeana kotina? Mummola on ainakin tuttu paikka ja siellä on sinulle paljon muistoja.

        Koti on koti ja tämä on jotain muuta. Täällä on hyvä käydä kaupoissa, mutta muutoin täällä on vaikea tehdä mitään. Naapurusto on muuttunut paljon ja nykyään täällä on nuorehkoja pareja, jotka muuttavat pois kun saavat lapsia tai ne kasvavat ja tarvitsevat oman huoneen (en tunne naapureista enää kuin muutaman). Alakerran hyvä naapurikin kuoli vuosi sitten (korona).

        Tein täällä aikanaan lattiaremonttia ja yksi kohta hioessa alkoi haista hajuvedeltä. Piti muistella aika pitkään, mutta muistin viimein, että oma syynihän se oli, sillä ihan pienenä leikin luvatta vaarini näyteputkiloilla ja yksi niistä kaatui lattialle (vaarillani oli siis maahantuontiliike ja toivat kemikaaleja, kemikaliotuotteita ja valmistivat kosmetiikkaa).


      • buddy-love kirjoitti:

        Koti on koti ja tämä on jotain muuta. Täällä on hyvä käydä kaupoissa, mutta muutoin täällä on vaikea tehdä mitään. Naapurusto on muuttunut paljon ja nykyään täällä on nuorehkoja pareja, jotka muuttavat pois kun saavat lapsia tai ne kasvavat ja tarvitsevat oman huoneen (en tunne naapureista enää kuin muutaman). Alakerran hyvä naapurikin kuoli vuosi sitten (korona).

        Tein täällä aikanaan lattiaremonttia ja yksi kohta hioessa alkoi haista hajuvedeltä. Piti muistella aika pitkään, mutta muistin viimein, että oma syynihän se oli, sillä ihan pienenä leikin luvatta vaarini näyteputkiloilla ja yksi niistä kaatui lattialle (vaarillani oli siis maahantuontiliike ja toivat kemikaaleja, kemikaliotuotteita ja valmistivat kosmetiikkaa).

        Minkälaisia kemikaliotuotteita vaarisi valmisti? Myikö hän niitä tuotteita suoraan kemikalioihin? Ennen vanhaan oli kivijalkakemikaalioita vähän jokaisessa ostoskeskuksessa. Oletan, että kauppa kävi hyvin.

        Eiko sinua taaskaan pienenä vahdittu? Pääsit näpelöimään vaarisi näyteputkiloilla. Kuriton!
        (vai pelkästään utelias ja tiedonhaluinen?)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Minkälaisia kemikaliotuotteita vaarisi valmisti? Myikö hän niitä tuotteita suoraan kemikalioihin? Ennen vanhaan oli kivijalkakemikaalioita vähän jokaisessa ostoskeskuksessa. Oletan, että kauppa kävi hyvin.

        Eiko sinua taaskaan pienenä vahdittu? Pääsit näpelöimään vaarisi näyteputkiloilla. Kuriton!
        (vai pelkästään utelias ja tiedonhaluinen?)

        Vaarini kuoli niin varhain, etten ehtinyt nähdä häntä (äiti oli silloin vain 13v.).
        Se firma oli kohta sodan jälkeen ja kauppa olisi käynyt jos ihmisillä olisi ollut rahaa.
        Olivat kemikaalialan tukkukauppa ja myivät siis kemikaaleja teollisuudelle ja pitivät pientä kemikaliota tuossa:
        https://hkm.finna.fi/Record/hkm.F83C345C-407E-4C0E-B7AE-9A705EF8343A?imgid=1
        (Nimi on jo vaihtunut, mutta nuokin taitavat olla sukulaisia)

        Valmistivat ainakin leivinjauhetta, parta-alunaa, hajuvesiä, huulipunaa, puuteria ym. ja ilmeisesti myös joitain lääkintään käytettäviä yhdistelmiä (mutta eivät varsinaisia lääkkeitä).

        Pienenä tutkin kaiken mitä käsiini sain ja kun opin käyttämään ruuvimeisseliä, niin purin kaiken mistä ei suututtu (ja vahingossa myös niitä joista suututtiin).


      • buddy-love kirjoitti:

        Vaarini kuoli niin varhain, etten ehtinyt nähdä häntä (äiti oli silloin vain 13v.).
        Se firma oli kohta sodan jälkeen ja kauppa olisi käynyt jos ihmisillä olisi ollut rahaa.
        Olivat kemikaalialan tukkukauppa ja myivät siis kemikaaleja teollisuudelle ja pitivät pientä kemikaliota tuossa:
        https://hkm.finna.fi/Record/hkm.F83C345C-407E-4C0E-B7AE-9A705EF8343A?imgid=1
        (Nimi on jo vaihtunut, mutta nuokin taitavat olla sukulaisia)

        Valmistivat ainakin leivinjauhetta, parta-alunaa, hajuvesiä, huulipunaa, puuteria ym. ja ilmeisesti myös joitain lääkintään käytettäviä yhdistelmiä (mutta eivät varsinaisia lääkkeitä).

        Pienenä tutkin kaiken mitä käsiini sain ja kun opin käyttämään ruuvimeisseliä, niin purin kaiken mistä ei suututtu (ja vahingossa myös niitä joista suututtiin).

        Olen pahoillani, että vaarisi kuoli ennen kuin ehdit tutustua häneen. Olisit varmasti oppinut häneltä paljon.

        Tuo vanha valokuva (v.1966) on mielenkiintonen, oikealla kadunpuoleisissa kaari-ikkunoissa näyttää olevan pystypalkit. Klikkasin ja suurensin sitä kuvaa. Nuo palkit näkyvät hyvin ikkunaruuduissa.
        Ei kai niitä vaan varkaiden takia ole laitettu? Voisiko olla jokin muu tarkoitus?
        Hieno vanha kuvamuisto.

        Hyvä yötä sinne.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Olen pahoillani, että vaarisi kuoli ennen kuin ehdit tutustua häneen. Olisit varmasti oppinut häneltä paljon.

        Tuo vanha valokuva (v.1966) on mielenkiintonen, oikealla kadunpuoleisissa kaari-ikkunoissa näyttää olevan pystypalkit. Klikkasin ja suurensin sitä kuvaa. Nuo palkit näkyvät hyvin ikkunaruuduissa.
        Ei kai niitä vaan varkaiden takia ole laitettu? Voisiko olla jokin muu tarkoitus?
        Hieno vanha kuvamuisto.

        Hyvä yötä sinne.

        Epäilen, että ikkunassa on lasien välissä epätavallisen paljon tilaa ja että nuo olisivat siten vain ikkunoiden puitteita.

        Äitini mielestä minussa on hyvin paljon samaa kuin vaarissani.


    • Anonyymi

      En muuttaisi asuntoon joka on myrkytetty tai taloon jonka yleiset tilat on myrkytetty. Ikävä kyllä vuokranantaja ei tälläistä "korjaustoimenpidettä" mainitse vuokrausilmoituksen tehdyissä korjauksissa.

    • Voihan ne olla muitakin öttiäisiä kuin luteita?

      • Anonyymi

        Buddylla on tarkat silmät!


    • Anonyymi

      voi olla muitakin jos esim. jollain on turkisvaate, niin sellaista usein leviää koko kerrostaloonkin ne turkiskuoriaiset, jolloin koko kerrostalo on myrkytettävä.

      • Turkiskuoriaiset tulevat usein ilmanvaihdon kautta (elävät katolla linnunpesissä).


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Turkiskuoriaiset tulevat usein ilmanvaihdon kautta (elävät katolla linnunpesissä).

        Suomessa luonnonvaraisena esiintyvästä kahdesta turkiskuoriaislajista ainoastaan yhtä tavataan sisätiloissa, muut ovat sisätilalajeja.

        https://laji.fi/taxon/MX.192570
        "Pilkkuturkiskuorianen on luonnonvarainen laji Suomessa, mutta sitä tavataan satunnaisesti sisätilatuholaisena."

        Oma kysymyksensä on onko Suomessa niin paljon villavaatteita että koko talo pitäisi niiden vuoksi myrkyttää. Kulkeeko joku vielä villakalsareissa? Ainiin se merinovillavillitys, mutta syökö lampaan villaan mieltynyt hyönteinen sekakuituja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa luonnonvaraisena esiintyvästä kahdesta turkiskuoriaislajista ainoastaan yhtä tavataan sisätiloissa, muut ovat sisätilalajeja.

        https://laji.fi/taxon/MX.192570
        "Pilkkuturkiskuorianen on luonnonvarainen laji Suomessa, mutta sitä tavataan satunnaisesti sisätilatuholaisena."

        Oma kysymyksensä on onko Suomessa niin paljon villavaatteita että koko talo pitäisi niiden vuoksi myrkyttää. Kulkeeko joku vielä villakalsareissa? Ainiin se merinovillavillitys, mutta syökö lampaan villaan mieltynyt hyönteinen sekakuituja.

        Unohdin turkikset kun itsellä ei ole kokoemusta luxus-tuotteista.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Turkiskuoriaiset tulevat usein ilmanvaihdon kautta (elävät katolla linnunpesissä).

        Mä toin alkuviikosta ilmeisesti meille uusia kotieläimiä hedelmissä, ostatin näet banaaneja nipun ja 500g rasian tummia viinirypäleitä! 1 banaani vielä syömättä, ja sille näyttää lentäviä ystäviä löytyvän. Osan niistä mä olen saanut sumutepullolla ja lämpimällä vedellä lentokyvyttömiksi ja talouspaperiin nitistänyt, ne uitetut banaanikärpäset.

        Ajattelin tänään illalla avata niille kaljatölkin tiskipöydälle; saavat juopotella ja hukuttaa itsensä tölkkiin, enkä kyllä sure niiden kohtaloa!
        Joko flunssa helpottaa? Mä olen ollut pari päivää kotona; mimmillä todettiin korona virus, lämpöä alle 38 astetta ja nuha, yöllä yski "kuivaa yskää nalkuttaen", ei paljon hänellä tahtia näytä haittaavan. Pientä erimielisyyttä kun en naapurin lapsia meille päästä leikkimään, enkä päästä Mimmiä ulos leikkimään.

        Naapuriin ilmoitin Mimmin sairaudesta; koska lapset ovat leikkineet keskenään pihalla alkuviikossa ainakin. Heillä ei ainakaan vielä ole merkkejä minkäänlaisesta sairaudesta.
        Vanhempani ovat nyt valmisruuan varassa, tein heille ruokatilauksen kaupasta ja se toimitettiin heille ulko-ovelle asti. Mulla oli pihaportti avoinna toista tuntia, kun toimitus hiukan heitti siitä arvioidusta ajankohdasta. Nyt heillä on kinkkukiusausta ja maitoa, leipää ja omenamunkkeja. Uskoisin heidän pärjäävän huomiseen, vanhin siskoni tulee silloin apuun, pesten äidin ja imuroiden huushollin.
        Ei oteta riskiä ett tauti tarttuisi heihin. Käly pyysi heiltäkin näytteet, ei ainakaan nuo apteekista ostetut pikatestit vielä näyttäneet tartuntoja heillä olevan.

        Mun uudessa työpaikassa eivät oikein asiaa ymmärtäneet. Mä ilmoitin ett mun 3 vuotias on sairastunut koronaan enkä mä tule ainakaan viikkoon töihin! Työnantaja ilmoitti ettei hän maksa mulle palkkaa jos en töihin tule! Kerroin ett ymmärrän kyllä ne asiat ilman perustelujakin! En ole tehnyt edes sitä kuukautta töitä, joka edellyttäisi sairastapauksessa palkallista vapaata.

        Pisti kyllä miettimään, onko tuo oikea työpaikka mulle? Siis paha kulkutauti lapsella; mulla mahdollisesti myös tartunta, nukutaan samassa suuressa sängyssä vierekkäin. Minusta mulla ei ole syytä mennä leipoomoon ainakaan viikkoon, näyttää testit sitt vaikka mun olevan terve! Eikä kyse mulla ole palkasta; viikon palkka miinus verot = n. 300€ käteen.

        Ei se todellakaan kaada mun taloutta. Mutt tapa jolla työnantaja asiaa käsitteli; tsiisus ei hän taida edes käsittää asian vakavuutta!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä toin alkuviikosta ilmeisesti meille uusia kotieläimiä hedelmissä, ostatin näet banaaneja nipun ja 500g rasian tummia viinirypäleitä! 1 banaani vielä syömättä, ja sille näyttää lentäviä ystäviä löytyvän. Osan niistä mä olen saanut sumutepullolla ja lämpimällä vedellä lentokyvyttömiksi ja talouspaperiin nitistänyt, ne uitetut banaanikärpäset.

        Ajattelin tänään illalla avata niille kaljatölkin tiskipöydälle; saavat juopotella ja hukuttaa itsensä tölkkiin, enkä kyllä sure niiden kohtaloa!
        Joko flunssa helpottaa? Mä olen ollut pari päivää kotona; mimmillä todettiin korona virus, lämpöä alle 38 astetta ja nuha, yöllä yski "kuivaa yskää nalkuttaen", ei paljon hänellä tahtia näytä haittaavan. Pientä erimielisyyttä kun en naapurin lapsia meille päästä leikkimään, enkä päästä Mimmiä ulos leikkimään.

        Naapuriin ilmoitin Mimmin sairaudesta; koska lapset ovat leikkineet keskenään pihalla alkuviikossa ainakin. Heillä ei ainakaan vielä ole merkkejä minkäänlaisesta sairaudesta.
        Vanhempani ovat nyt valmisruuan varassa, tein heille ruokatilauksen kaupasta ja se toimitettiin heille ulko-ovelle asti. Mulla oli pihaportti avoinna toista tuntia, kun toimitus hiukan heitti siitä arvioidusta ajankohdasta. Nyt heillä on kinkkukiusausta ja maitoa, leipää ja omenamunkkeja. Uskoisin heidän pärjäävän huomiseen, vanhin siskoni tulee silloin apuun, pesten äidin ja imuroiden huushollin.
        Ei oteta riskiä ett tauti tarttuisi heihin. Käly pyysi heiltäkin näytteet, ei ainakaan nuo apteekista ostetut pikatestit vielä näyttäneet tartuntoja heillä olevan.

        Mun uudessa työpaikassa eivät oikein asiaa ymmärtäneet. Mä ilmoitin ett mun 3 vuotias on sairastunut koronaan enkä mä tule ainakaan viikkoon töihin! Työnantaja ilmoitti ettei hän maksa mulle palkkaa jos en töihin tule! Kerroin ett ymmärrän kyllä ne asiat ilman perustelujakin! En ole tehnyt edes sitä kuukautta töitä, joka edellyttäisi sairastapauksessa palkallista vapaata.

        Pisti kyllä miettimään, onko tuo oikea työpaikka mulle? Siis paha kulkutauti lapsella; mulla mahdollisesti myös tartunta, nukutaan samassa suuressa sängyssä vierekkäin. Minusta mulla ei ole syytä mennä leipoomoon ainakaan viikkoon, näyttää testit sitt vaikka mun olevan terve! Eikä kyse mulla ole palkasta; viikon palkka miinus verot = n. 300€ käteen.

        Ei se todellakaan kaada mun taloutta. Mutt tapa jolla työnantaja asiaa käsitteli; tsiisus ei hän taida edes käsittää asian vakavuutta!
        trollikka

        Kysy siltä pomolta, että haluaako hän hankkia sijaisia koko porukalle, jos lähdet tartuttamaan koronan kaikille.
        Täällä jatkuu keuhkoputkentulehduksena (kohtuullisen lievä) ja yskittää.
        (väsyttää myös)

        Tämä omani ei tarttunut kenellekään muulle, sillä olin todella tarkaan eristyksissä.

        Ananasmehu tuntui toimivan banaanikärpäsiin todella hyvin. Tilkka astianpesuainetta sekaan, niin hukkuivat nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä toin alkuviikosta ilmeisesti meille uusia kotieläimiä hedelmissä, ostatin näet banaaneja nipun ja 500g rasian tummia viinirypäleitä! 1 banaani vielä syömättä, ja sille näyttää lentäviä ystäviä löytyvän. Osan niistä mä olen saanut sumutepullolla ja lämpimällä vedellä lentokyvyttömiksi ja talouspaperiin nitistänyt, ne uitetut banaanikärpäset.

        Ajattelin tänään illalla avata niille kaljatölkin tiskipöydälle; saavat juopotella ja hukuttaa itsensä tölkkiin, enkä kyllä sure niiden kohtaloa!
        Joko flunssa helpottaa? Mä olen ollut pari päivää kotona; mimmillä todettiin korona virus, lämpöä alle 38 astetta ja nuha, yöllä yski "kuivaa yskää nalkuttaen", ei paljon hänellä tahtia näytä haittaavan. Pientä erimielisyyttä kun en naapurin lapsia meille päästä leikkimään, enkä päästä Mimmiä ulos leikkimään.

        Naapuriin ilmoitin Mimmin sairaudesta; koska lapset ovat leikkineet keskenään pihalla alkuviikossa ainakin. Heillä ei ainakaan vielä ole merkkejä minkäänlaisesta sairaudesta.
        Vanhempani ovat nyt valmisruuan varassa, tein heille ruokatilauksen kaupasta ja se toimitettiin heille ulko-ovelle asti. Mulla oli pihaportti avoinna toista tuntia, kun toimitus hiukan heitti siitä arvioidusta ajankohdasta. Nyt heillä on kinkkukiusausta ja maitoa, leipää ja omenamunkkeja. Uskoisin heidän pärjäävän huomiseen, vanhin siskoni tulee silloin apuun, pesten äidin ja imuroiden huushollin.
        Ei oteta riskiä ett tauti tarttuisi heihin. Käly pyysi heiltäkin näytteet, ei ainakaan nuo apteekista ostetut pikatestit vielä näyttäneet tartuntoja heillä olevan.

        Mun uudessa työpaikassa eivät oikein asiaa ymmärtäneet. Mä ilmoitin ett mun 3 vuotias on sairastunut koronaan enkä mä tule ainakaan viikkoon töihin! Työnantaja ilmoitti ettei hän maksa mulle palkkaa jos en töihin tule! Kerroin ett ymmärrän kyllä ne asiat ilman perustelujakin! En ole tehnyt edes sitä kuukautta töitä, joka edellyttäisi sairastapauksessa palkallista vapaata.

        Pisti kyllä miettimään, onko tuo oikea työpaikka mulle? Siis paha kulkutauti lapsella; mulla mahdollisesti myös tartunta, nukutaan samassa suuressa sängyssä vierekkäin. Minusta mulla ei ole syytä mennä leipoomoon ainakaan viikkoon, näyttää testit sitt vaikka mun olevan terve! Eikä kyse mulla ole palkasta; viikon palkka miinus verot = n. 300€ käteen.

        Ei se todellakaan kaada mun taloutta. Mutt tapa jolla työnantaja asiaa käsitteli; tsiisus ei hän taida edes käsittää asian vakavuutta!
        trollikka

        Olen ihmetellyt miksei täällä ole banaanikärpäsiä. Mulla roikkuu tiskipöydän nurkassa kärpäspaperirulla, on roikkunut kesästä saakka, eikä siinä ole kuin ihan muutama banaanikärpänen. Ja aikaisemmin niitä on ollut välillä oikein kunnolla. Ilmeisesti täällä asustaa piilossa jotain banaanikärpäsiä syöviä petoja tai talon rakenteista on alkanut erittyä ilmaan myrkkyjä... 😜

        Jos työnantajan asenne on noin ikävä, parempi alkaa katselemaan toista paikkaa. Tuollainen käytös ennustaa muitakin ongelmia.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa luonnonvaraisena esiintyvästä kahdesta turkiskuoriaislajista ainoastaan yhtä tavataan sisätiloissa, muut ovat sisätilalajeja.

        https://laji.fi/taxon/MX.192570
        "Pilkkuturkiskuorianen on luonnonvarainen laji Suomessa, mutta sitä tavataan satunnaisesti sisätilatuholaisena."

        Oma kysymyksensä on onko Suomessa niin paljon villavaatteita että koko talo pitäisi niiden vuoksi myrkyttää. Kulkeeko joku vielä villakalsareissa? Ainiin se merinovillavillitys, mutta syökö lampaan villaan mieltynyt hyönteinen sekakuituja.

        Turkiskuoriaiset syövät melkein mitä vaan. Lemmikkien karvaa, ruuantähteitä, vaatepölyä, puuvillaa... Kyllä niille asunnoissa ruokaa riittää.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turkiskuoriaiset syövät melkein mitä vaan. Lemmikkien karvaa, ruuantähteitä, vaatepölyä, puuvillaa... Kyllä niille asunnoissa ruokaa riittää.

        xLiner

        Ai niin.. pikku vaatetuholaiset syövät kuulemma nykyään jo keinokuitujakin.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin.. pikku vaatetuholaiset syövät kuulemma nykyään jo keinokuitujakin.

        xLiner

        Polyamidi-sukkahousut ovat niiden herkkua.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Kysy siltä pomolta, että haluaako hän hankkia sijaisia koko porukalle, jos lähdet tartuttamaan koronan kaikille.
        Täällä jatkuu keuhkoputkentulehduksena (kohtuullisen lievä) ja yskittää.
        (väsyttää myös)

        Tämä omani ei tarttunut kenellekään muulle, sillä olin todella tarkaan eristyksissä.

        Ananasmehu tuntui toimivan banaanikärpäsiin todella hyvin. Tilkka astianpesuainetta sekaan, niin hukkuivat nopeasti.

        Ei sen yksinkertaisen tarvitse sijaisia hankkia, saa hankkia toisen työntekijän! Soitti 12.00 jälkeen ja hyvin tiukkasanaisesti ilmoitti mulle; Maanantai aamuna viimeistään klo 06.00 alkaa aamuvuorosi, pakkaat leipiä ja munkkeja laatikoihin, jotka menevät myyntiin!

        Kysyin oliko hänellä muuta asiaa... ja jos ei ole niin, mun tähän astiset tienistitvoit lähettää pankkitililleni jonka teille sinne jätin. Tämä on muuten sitten irtisanoutuminen; mitään irtisanoutumis aikaa kun ei ole näin lyhyessä työsuhteessa! Kiitos mielenkiintoisesta kokemuksesta ja hyvää jatkoa teille!
        Suljin linjan, ennenkuin se yskijä ehti sanomaan sanaakaan. Munsta meillä ei ollut enää mitään sanottavaa toisillemme.

        Mun känny on soinut kahdesti, ja soittajan kyllä tiedän... olen sulkenut puhelimeni!
        Mä suljin kännyn koska, mihinkään järkevään keskusteluun munsta ei nyt ole.
        Itseni tuntien keskustelu olisi pikemminkin; kärkevää, eikä mitenkään yhteistyökykyistä, joten säästän meidät kummatkin siltä. Mä osaan olla todella myrkyllinen halutessani ja tällä hetkellä mun tunnetasoni on tapissaan. Tuolla yritystä johtaa: IDIOOTTI!
        trollikka

        jk. Mimmillä kuumetta 38,2°c, muuten flikka voi hyvin, mutt välillä paleltaa; silloin menee sänkyyn täkin alle lämmittelemään. Juo paljon ja käy pottalla, Poju makaa sängyn vieressä lattialla vartiossa, Vain hetken jaksoivat leikkiä yhdessä, kunnes Mimmi meni sänkyyn.


    • Anonyymi

      Elävät itäeuroopan turkiksissakin yleensä, meillä tosiaan myrkytettiin koko rappu kerrostalosta turkiskuoriaisten takia. Eli turkiksia ei saa tuoda ulkomailta missään tapauksessa.

    • Oletan kuvailusta ja kaupan osoitteesta, että asunto on kantakaupungissa. Siellä on harvoin maahanmuuttajia, paitsi heitä, jotka tulevat työnperässä ja maksavat suhteellisen isoa veroa Suomeen. Nuoret, joilla on opiskelun ohessa työ tai joilla on pappa betalar-tilanne, ja usein tykkäävät seuraelämästä ja asuvat pienessä asunnossa kaverin tai partnerin kanssa taitaa olla naapureissa yleisin porukka.

      Siis lutikat tulee todennäköisesti matkailun mukana (nuorille tyypillinen reppumatkailu on isompi riski kuin 5* hotellit). Taloyhtiöille voisi olla halvenmaksi hankkia yksi iso pakastin kellariin kuin maksaa myrkytyksistä ja tilata lavoja asukkaiden sängyille ja sohville. Onneksi ei tuota riesaa ole tarvinnut kokea omassa kodissa.

      Kaksi enoani asuu myös ihan keskustassa. Onhan nuo kämpät aivan ihania, huonekorkeus on varmaan 3-4m (vaikka olisi parvi, siellä pystyy lyhempi nainen melkein seisomaan). Ja useissa asunnoissa on holvikaaret, isot kiviset ikkunalaudat ja ikkunasyvennyksiä. Pidän kyllä itse enemmän luonnonrauhasta ja valitsen mielummin ison asunnon ja tilaa, kuin 30m2 kahden teinin ja yhden koululaisen kanssa sumpussa, mutta silti nuo vanhat keskustan asunnot on usein aika valloittavia.

      • Melkein noin, sillä alkujaan mummoni ja vaarini asuivat muistaakseni Kapteeninkadulla. Tämä paikka ei ole ihan kantakaupungissa, mutta ratikkareitin varrella kuitenkin. Huoneet eivät siis ole valtavan korkeita, sillä tämä on alkujaankin keskuslämmitysaluetta, eikä niitä korkeutta vaativia lämmitysuuneja ole ollut koskaan.
        Ulkomaisia ei yhtiössä tähän mennessä ole ollut, mutta nyt näyttää yksi pariskunta tulleen ja ilmeisesti vuokralle.

        Oletan, että ludeongelma johtuu matkailusta ja yleisestä hippeilystä, sillä täällä nuorempi porukka on sen näköistä, että harrastavat noita asioita. Yläkerrassa oli myös yksi huumeporukka aikanaan vuokralla ja heistä aiheutui paljon häiriöitä, mutta onneksi saivat häädön. Samoin vuokralla oli myös yksi huumekauppias ja rapussa ramppasi silloin melko outoa porukkaa, mutta hänestäkin on jo aikaa (poliisi kävi kyselemässä kaikilta rapussa, olemmeko nähneet jotain todisteiksi kelpaavaa).
        Nykyisin naapurit vaikuttavat hyvin tavallisilta ja oikeastaan suurin ongelma heissä on se, että asuvat vain vähän aikaa, eikä heihin siksi ehdi tutustua (eikä heillä ole myöskään tapana sanoa päivää kun tulevat vastaan ja se on tämän yhtiön vanhojen tapojen vastaista).


      • Kyllä sitä kaikenlaista ötökkää löytyy kerrostaloissa, muistan kun yhden vanhemman sukulaiseni keittiöön tapahtui keväisin muurahaisinvaasio. Niitä ei ollut vain muutamia kymmeniä, vaan satoja, sellaisia mustan värisiä. Asunto oli Helsingin kantakaupungin alueella, mutta talo oli uudempaa mallia, eli 80-luvulta peräisin.

        Taloyhtiöltä ei kuitenkaan tullut apua tähän ongelmaan, joten jouduin sitten toimimaan tuholaistorjujana, hain kaupasta Raidia, ja suihkuttelin sitä vähän sinne sun tänne, ja heitin kuolleet muurahaiset roskiin. Ei ollut havaintoa myöskään mistä raoista ne tulivat.


    • Lutikoita tuntuu taas löytyvän vähän joka paikasta..
      Olin vanhemmillani kyläilemässä tuossa hiljattain ja siellä tuli nämä puheeksi, niin isäni kertoi kuinka hänen lapsuudenkodissaan, jotain 50-60-luvulla, olivat isä sisaruksineen liiskanneet seinillä kiipeilleitä luteita niin että niistä jääneitä verirantuja oli ollut pitkin makuukammarin seiniä,

      Mullakin jonkun öttiäisen toukkia välillä tulee vastaan omassa kämpässä, tai lähinnä näiden toukkien nahkoja. Tod.näk. turkis- tai ihrakuoriaisia,

    • Anonyymi

      Naapurin ukolla satiaisii korvisa kävi ruotsin matkal täsä vasta

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En ole nähnyt yhtäkään ryömivää ötökkää tässä asunnossa, ainoat ötökät mitä olen nähnyt; banaanikärpäset ruokien kimpussa ja sisälle eksyvät ampiaiset ja kärpäset.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      116
      1682
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1076
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      143
      1021
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      96
      880
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      877
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      22
      842
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      822
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      735
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      711
    Aihe