Kupari vai hormoni

kierukka?

Pillerit sopivat kohtalaisesti, mutta silti ajatus hormoneista epäilyttää. Toisaalta runsaat kuukautiset ja kivut kauhistuttaa. Kertokaa kumpaan olette päätyneet ja miksi? Ei tällaista muuten osaa päättää!

Kiitoos :)

8

961

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • steriili

Minulle eivät pillerit sopineet, kokeilin varmaan kymmentä merkkiä. Ainoa hyvä niissä oli, että iho pysyi kunnossa.

Kuparikierukkaa harva gyne enää suosittelee, sillä kohdunulkoisen raskauden riski on suuri. Hormonikierukka on kuulemma hyvä, mutta aknepotilaille sitä ei määrätä.

Lopulta päädyimme sterilisointiin, ja olemme olleet todella tyytyäisiä ja "hormonittomia". :)

• Mä vaan

Mulla pillereiden hormoonit on vieneet halut, miten hormoonikierukan kanssa. Onko sama homma.

Vai pitäisikö hommata kuparikierukka.

• Mä vaan

Mulla pillereiden hormoonit on vieneet halut, miten hormoonikierukan kanssa. Onko sama homma.

Kertokaapas jos kokemuksia.

• steriili
        Mä vaan kirjoitti:

Kertokaapas jos kokemuksia.

Yksi ongelmistani pillereiden kanssa oli se, että ne veivät halut. Gynis sanoi, että samaa hormonia siinä kierukassa on, joten todennäköisesti käy samoin myös kierukan kanssa.

Mutta multa siis kiellettiin hormonikierukka aknetaipumuksen - ja e-pillereiden kanssa olleiden ongelmien - vuoksi.

Kuparikierukkaa taas ei enää mielellään määrätä muille kuin niille, joilla se on jo vuosia ollut. Eikä etenkään synnyttämättömille.

• n71

Minä otin jokin aika sitten hormonikierukan. Mukavalta tuntuu - ei ole vienyt seksihaluja ( kaikki pillerit vei ), iho ok, ei mielialamuutoksia.
      HOrmonikierukan hormonimäärä on vain murto-osa pillereiden, koska se vaikuttaa niin paikallisesti. Eli näitä ehkäisymuotoja ei oikein voi verrata.
      Kuparikierukka tosiaan on nykyään jo epäsuositumpi ed. mainituista syistä naiset eivät tykkää kun vuodot useimmilla runsautuvat.
      työni puolesta ( otan papanäytteitä ) tapaan hurjasti naisia, ja kyllä näppituntumalta voisin sanoa, että hormonikierukkaan ollaan tyytyväisiä, kuparia ei niin kehuta!

• steriili

Pientä hormonimäärää nykyään kovasti mainostetaan, mutta se on nimen omaan se syy, miksi monelta halut katoavat. Suurempi hormonimäärä takaisi halut, mutta lisäisi esim. rintasyöpäriskiä.

Kivaa että sinulle hormonikierukka on sopinut hyvin. Olet onnekas! :)

• nainen
        steriili kirjoitti:

Pientä hormonimäärää nykyään kovasti mainostetaan, mutta se on nimen omaan se syy, miksi monelta halut katoavat. Suurempi hormonimäärä takaisi halut, mutta lisäisi esim. rintasyöpäriskiä.

Kivaa että sinulle hormonikierukka on sopinut hyvin. Olet onnekas! :)

Jos oman elimistön hormonit riittävät seksihalujen ylläpitämiseen, miten mikään lisääminen niitä voi ensin poistaa ja sitten suuremmalla määrällä lisätä??
        Etyyliestradioli ei ymmärtääkseni ole hormoni, joka on vastuussa naisen seksihaluista?

• steriili
        nainen kirjoitti:

Jos oman elimistön hormonit riittävät seksihalujen ylläpitämiseen, miten mikään lisääminen niitä voi ensin poistaa ja sitten suuremmalla määrällä lisätä??
        Etyyliestradioli ei ymmärtääkseni ole hormoni, joka on vastuussa naisen seksihaluista?

Että pillereitä syövällä naisella ei ole omaa hormonitoimintaa, vaan pillerit lopettavat sen ja korvaavat synteettisellä. Synteettistä hormonia taas on pillereissä vähän syöpäriskin vuoksi. Monelle naiselle niiden sisältämä synteettinen hormoni ei ole riittävä halujen ylläpitämiseen. Samasta syystä moni masentuu hormoniehkäisyn myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      414
      9156
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3760
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      21
      2228
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1393
    5. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      114
      1148
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1145
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      80
      1116
    9. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1110
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55