https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009994692.html
"Kummakivi on yksi Suomen erikoisimmista luonnonnähtävyyksistä. Nyt siitä on riittänyt ihmetyksen aihetta laajasti ulkomailla.
Ruokolahdella sijaitseva Kummakivi on ollut yksi alkuviikon ”suomalaisjulkkiksista” maailmalla. 3,4 miljoonan seuraajan Historic Vids -tili jakoi siitä kuvan X:ssä. Keskiviikko-iltana julkaisu oli tavoittanut jo lähes 8 miljoonaa X:n käyttäjää.
Englanninkielisessä julkaisussa kiven kerrotaan painavan 68–75 tonnia, mutta monissa lähteissä kiven arvellaan painavan jopa 500 tonnia.
Etelä-Karjalan ihmeellisyyksiin kuuluva Kummakivi on seitsemän metriä leveä ja viisi metriä korkea. Kummakivi rauhoitettiin vuonna 1962, eikä sitä ole juurikaan markkinoitu nähtävyytenä. Turistit ja retkeilijät ovat löytäneet paikan viimeisten parinkymmenen vuoden kuluessa."
Jos tuota kiveä alkaisin pumppaamaan tuosta reunasta, niin kivi menettäisi tasapainon ja horjahtaisi alas.
Kyllä tuon kiven on jättiläinen asettanut paikalleen samaan tapaan, kuin joillakin ihmisillä on tapana asettaa kiviä toinen toisensa päälle tasapainoon.
Kummakivi kummajainen
Anonyymi-ap
1
147
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349