Aina puhutaan rangesta 100% akku täynnä. Kun menet hakemaan sähköautoa sitten liikkeestä niin myyjä kertoo ettei autoa saa ladata yli 80%😂 ja mielellään ei anneta akun mennä alle 10%
Joten sinulla on vain 70% käytössä parhaillaan maximi rangesta.
No sitten tullaa siihen että 80% akulla lähtiessä jos auto ei ole esilämmitetty ensimäinen 10% kuluu ihan hetkessä näillä pikkupakkasilla ihan lämmitykseen.
Noh ajelet sitten vaikka helsingistä tampereelle niin jo ennen tamperetta huomaat että akku alkaa olemaan 25% että missähän tämän lataisi? Se ahdistus sähköauton rangesta alkaa oikeasti itselläni jo siinä 50% paikkeilla kun akusta on pieni osa ajettu. Esim 20% akusta motarilla -5c kuluu ihan hetkessä.
Noh menet sitten abc lounaalle tähän aikaan ja toivot että saat auton pikalaturiin? Noh tänää en saanut joten on lounaan jälkeen lähdettävä lataamaan mäkkärin aikaperusteiseen kalliiseen laturiin...ai että tämä sähköautoilu on mukavaa.
Uskon että valtaosa sähköauton ostaneistavaihtaa ensikokeilun jälkeen pois kunhan velka autosta lyhenee...
Ensimäinen talvi ja se karu todellisuus sähköauton kulutuksesta...ajaa vaihtamaan hybridiin..
600km range todellisuudessa noin 350km...tätä myyjä ei kerro
27
344
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköauton kamala hinnanlasku on säikäyttänyt ostajat.
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18111295C
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Niin miksei saa ladata täyteen? Aina, kun tietää lähtevänsä pidemmälle matkalle voi akun ladata huoletta täyteen. Päivittäisessä normaalissa työmatka-ajossa suositellaan latausta 80%. Tietääkseni kaikki sähköautot näyttää hyvinkin tarkasti navin päällä ollessa missä kannattaa ladata ja auton ehdottamaan paikkaan pääsee varmuudella. Nuo kirjoituksesi loppulauseet ovat pelkkää mielikuvitusta joilla ei ole oikean elämän kanssa mitään tekemistä, siitä huomaa että et ole sähköautossa edes istunut saati ajanut.
- Anonyymi
Minulla on ollu kaksi uutta sähköautoa kahden vuoden aikana. Sinä et taida näistä mitään ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollu kaksi uutta sähköautoa kahden vuoden aikana. Sinä et taida näistä mitään ymmärtää.
Ei varmasti ole ollut kun tuollaisia höpiset!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollu kaksi uutta sähköautoa kahden vuoden aikana. Sinä et taida näistä mitään ymmärtää.
Mielikuvissasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollu kaksi uutta sähköautoa kahden vuoden aikana. Sinä et taida näistä mitään ymmärtää.
" Minulla on ollu kaksi uutta sähköautoa kahden vuoden aikana. Sinä et taida näistä mitään ymmärtää."
Sinut ainakin pitäisi toimittaa psykiatriseen sairaalaan,
olit sitten niin kaheli ettet kerrasta uskonut.
PATTERIÄÄLIÖT HOITOON
- Anonyymi
Akku ladataan 100% ennen pidempää matkaa. Mutta 100% sitä ei saa pitää päivä/viikkotolkulla, jottei akku kärsi.
- Anonyymi
Vaikka lataisi 100% ei edes 500km rangen autolla range ole tällä -3c kelillä kuin 350km...ja todellinen 250km jolloin on jo kiire laturille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka lataisi 100% ei edes 500km rangen autolla range ole tällä -3c kelillä kuin 350km...ja todellinen 250km jolloin on jo kiire laturille.
Millä autolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka lataisi 100% ei edes 500km rangen autolla range ole tällä -3c kelillä kuin 350km...ja todellinen 250km jolloin on jo kiire laturille.
Tuosta rangesta on tullut uusi hieno sana, jota ilmeisesti käyttävät lähinnä kielitaidottomat, tarkoitan ihmisiä, joiden suomen kielen taito on aika vähäinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka lataisi 100% ei edes 500km rangen autolla range ole tällä -3c kelillä kuin 350km...ja todellinen 250km jolloin on jo kiire laturille.
Onko sulla oikein hlökohtaista kokemusta, tukin?
Kateus on rumaa ja tyhmää.
- Anonyymi
Mitä ihmeen väliä sillä on jos joutuu välillä pysähtymään 15 minuutiksi. Pääseepä kuselle. Vai kusetko sinä pulloon? Vai housuihisi?
- Anonyymi
Realismia.
Vastaavaan tulokseen on ilmeisemmin tullut moni muukin ja ostoa harkitsevatkaan eivät ole tuosta konseptista vakuuttuneita ja siksi lykkäävät mahdollista EV-hankintaa, kuten oheinen fakta-artikkeli kertoo.
Entäpä kaikki pakua tarvitsevat, jotka ajavat myös eripituista matka-ajoa, kun pakujen paperi-hypöteettinenkin range on jo lähtökohtaisestikin varsin olematon.
Stellantiskin on patteroimassa kaikki pakunsa, joskin on alkanut valmistaa tonniluokassa myös (maltaita maksavia) vety-pakuja, joskin EU-direktiivin vetyverkot ovat vasta aluillaan.
"Sähköautokauppa vaipuu ”kuoleman laaksoon” vuosina 2024–2027, ennusteet sanovat"
* ”Me kutsumme sitä kuoleman laaksoksi, jonka läpi kuljemme vuosina 2024–2027. Heikko jälleenmyyntiarvo, suuri tarjonta, mutta alhainen kysyntä”, Nothard toteaa.
Koko artikkeli:
- https://tekniikanmaailma.fi/sahkoautokauppa-vaipuu-kuoleman-laaksoon-vuosina-2024-2027-ennusteet-sanovat/
:/- Anonyymi
Tesloja kuitenkin menee kaupaksi entiseen tahtiin. Mistä se kertoo? Teslan ylivoimaisesta hinta / laatusuhteesta. Muut valmistajat ovat polvillaan, eivät pysty tekemään Teslan veroisia sähköautoja kilpailukykyisin hinnoin, eli kauppa ei käy.
Toki korkeilla koroillakin on merkityksensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesloja kuitenkin menee kaupaksi entiseen tahtiin. Mistä se kertoo? Teslan ylivoimaisesta hinta / laatusuhteesta. Muut valmistajat ovat polvillaan, eivät pysty tekemään Teslan veroisia sähköautoja kilpailukykyisin hinnoin, eli kauppa ei käy.
Toki korkeilla koroillakin on merkityksensä.Tuosta kuvitelmasta huolimatta myös Tesla on huolissaan tulevista vuosista haistaessaan tuulen suunnan.
TM-artikkelista: "Reutersin mukaan muun muassa Mercedes-Benz, Tesla ja Volkswagen-konserni ovat huolissaan lähivuosien sähköautomyynnistään."
Teslan tuotannon hehkuttelu vs. muut valmistajat on varsin epärelevanttia, kuin myös älyllisestikin epäoikeudenmukaista.
Teslta lähti uutena toimijana puhtaalta pöydältä vain tuolla yhdellä ainoalla hevosella.
Sama suuresti valtionavusteisten kiinalaisten, jotka missasivat polttarit ja joilla on omalla maaperällään 80% maailman akkumineraaleista, sekä edullinen työvoima-armeija.
Tesla on kehittänyt tuotantotekniikkaansa onnistuneesti, jolla se laskee kuluja 40% vs. kilpailijat. Kannattaa laittaa hakuun, Tesla "Giga Press" ja "Gigacasting"
Tupla- tai tripaluomio peristeisille valmistajille.
Perinteiset autonvalmistajat ovat joutuneet paradoksaalisesti samaan aikaan jatkamaan polttarikehitystä päästönormisyistä ja samaan aikaan aloittamaan niiden hitaan alasajon.
Edelleen samaan aikaan poliittisen pakon sanelemana aloittamaan kokonaan uuden EV-teollisuuden mittavine kustannuksineen, R&D mukaanlukien.
Joskin nyttemmin Tesla on alkanut saada yhä suuremmalla volyymillä kilpailijoita, jotka alkavat progressiivisesti kuroa takamatkaansa kiinni, vaikka niillä on edelleenkin polttariteollisuuden alasajo suurena taloudellisena taakkanaan.
Minimiodotus. Olisi älyllistä rinnastaa sitä mikä on rinnastettavissa, edes alkeellisella objektiivisyydellä.
- Anonyymi
Ja pidät pari viikkoa käyttämättä ja lataamatta tallissa, niin menee kaikki akut vaihtoon, kun syvätyhjenee. Näin käynyt muutamilla tutuilla, eli akut ei enää lataudu, joten vahinko laitetaan kiertämään ja auto vaihtoon.
- Anonyymi
Älä jaksa valehdella noin selvässä asiassa, tyhmähän sinä olet.
- Anonyymi
Jos polttomoottoriautoa pitää käyttämättö tallissa viikon, niin sylinterit ruostuu ja kaikki männät renkaineen menee vaihtoon.
Näin on käynyt muutamilla tutuilla, eli männänrenkaat on aivan jumissa ja sylinterin seinämät täynnä ruostetta ja naarmuja, joten vahinko laitetaan kiertämään ja auto vaihtoon. - Anonyymi
Ihan jaskaa jauhat. Luuletko että joku täällä uskoo sinua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan jaskaa jauhat. Luuletko että joku täällä uskoo sinua?
Jarrulevyt ruostuu paskaksi jo muutaman päivän käyttämättömyyden jälkeen ulkoilmassa. Sähköautoissa on sentään rumpujarrut jotka ei ruostu.
- Anonyymi
Tottahan akun voi ja saa ladata täyteen. akun lataaminen on kuitenkin pitkäikäisyyden vuoksi parasta ladata 30-80% välillä, mutta välillä voi päästää hyvinkin tyhjiin ja ladata täyteen, ei ongelmaa.
- Anonyymi
Aloittaja voisi selittää sitten miksi monet autonvalmistajat valmistavat täyssähköautoja joita ei muka voi ladata täyteen? Kerro yksikin täyssähköauton valmistaja joka uhkailee auton käyttöohjekirjassa vaikkapa ajoakun takuun raukeamisella jos X kertaa kuukaudessa lataa 100% täyteen ja seisottaa autoa myös X päivää täydessä latauksessa? Ei taida löytyä.
Tuo max 80% täyteen lataus ja purku minimissään 10% tasoon on todennäköisesti vain SUOSITUS pidemmälle aikavälille ajoakun turvaamiseksi kun sisäistä kulumista tapahtuu vähemmän. Mutta kun ollaan sähköautovastainen ihminen niin avataan tahalleen virheellinen avaus sitten provosoivasti luoden suuria uhkakuvia valheellisesti.
Ja akkukemioitakin on erilaisia, joissa on erilaisia pieniä eroja lataamisen suhteen pidemmällä aikavälillä. - Anonyymi
"Noh ajelet sitten vaikka helsingistä tampereelle niin jo ennen tamperetta huomaat että akku alkaa olemaan 25% että missähän tämän lataisi? Se ahdistus sähköauton rangesta alkaa oikeasti itselläni jo siinä 50% paikkeilla kun akusta on pieni osa ajettu. Esim 20% akusta motarilla -5c kuluu ihan hetkessä."
Juuri näiden suurien pelkojen lataaminen sinne pääkoppaan saa ihmisen käyttäytymään tyhmästi ja avaamaan myös tyhmiä avauksia. - Anonyymi
Kävin alkuviikosta Tampereelta Hesassa työkeikalla. Ei tarvinnut ladata matkalla.
Minun kokemukseni on siis ristiriidassa sinun luulosi kanssa. Arvaa kumpaan luotan enemmän.
Mene sinne fossiilipalstalle valehtelemaan. Siellä on otollisempi yleisö, joka saattaa valheitasi uskoakin. Niin ja hanki poika elämä ettei tartte sähköautopalstalla aina kateellisena olla vinkumassa. - Anonyymi
hih
- Anonyymi
Onneksesi se ei ole sinun murheesi, koska sinulla ei ole varaa sähköauton ostamiseen.
Sinä voit kateellisena jatkaa ajamista sillä 500 euron ritsallasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869