Stellantis konvertoi ihan omalla eri linjallaan tonniluokkaisia diesel-pakuja patteripakuiksi "vaatimattomaan" 20 000 euron hintaan.
Nuokin alla olevat ei-kovertoitujen uusien patteripakujen todella vaatimattomat ranget ovat nekin pekkiä paperi-rangeja ja todellisuus on aivan toista, varsinkin kuormattuna ja motariajosssa vieläkin olemattomampia ... talviajosta puhumattakaan.
"Peugeot – tai työnantajansa Stellantis – ei kertonut millaista toimintamatkaa jälkiasennettavalle sähkövoimalinjalle olisi tarjolla, mutta kertoi että toimintamatka olisi kuitenkin ”uskottava”. "
"Käytettävissä olevan toimintamatkan uskotaan silti jäävän hieman vastaavien uusien Stellantis-sähköpakettiautojen vastaavan alle. Niille kerrotaan toimintamatkaksi nyt akun koosta riippuen 229 tai 350 kilometriä."
- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c4874091-77a9-4a1e-8f7b-cb43ae5e9388
Patteri-pakun range on todella onneton
14
192
Vastaukset
- Anonyymi
muutamat pullat/ pizzat voi toimittaa + tukkureisu ja sitten laturiin.
Jos se riittää niin ok. - Anonyymi
Konvertointi on höpö juttuja.. ja kardaanitunneli täynnä akkuja?
- Anonyymi
No, kas kun ei hanskalokeroon.
Mutta käypäs "insinööri" opettamassa Stellantista sen jo laittaman teollisen muutoslinjan toimeenpanossa, sillä Stellantiksellahan ei varmastikaan ole kokemusta eikä aavistustakaan autonvalmistuksesta.
"Stellantis Developing Electric Retrofits for Diesel Vans"
- https://professionalvan.com/stellantis-developing-electric-retrofits-for-diesel-vans/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kas kun ei hanskalokeroon.
Mutta käypäs "insinööri" opettamassa Stellantista sen jo laittaman teollisen muutoslinjan toimeenpanossa, sillä Stellantiksellahan ei varmastikaan ole kokemusta eikä aavistustakaan autonvalmistuksesta.
"Stellantis Developing Electric Retrofits for Diesel Vans"
- https://professionalvan.com/stellantis-developing-electric-retrofits-for-diesel-vans/"Stellantiksellahan ei varmastikaan ole kokemusta eikä aavistustakaan autonvalmistuksesta"
Naulan kantaan. Heillä ei tosiaan ole kokemusta hyvien täyssähköautojen valmistuksesta.
Kun Tesla tulee tälle markkinalle, vasta sitten alkaa tapahtua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Stellantiksellahan ei varmastikaan ole kokemusta eikä aavistustakaan autonvalmistuksesta"
Naulan kantaan. Heillä ei tosiaan ole kokemusta hyvien täyssähköautojen valmistuksesta.
Kun Tesla tulee tälle markkinalle, vasta sitten alkaa tapahtua.Varsin vastahan Stellantis & muut periteiset valmistajat ovat aloittaneet EV-tuotantonsa.
Teslan tuotannon hehkuttelu vs. muut valmistajat on varsin epärelevanttia, kuin myös älyllisestikin epäoikeudenmukaista.
Teslta lähti uutena toimijana puhtaalta pöydältä vain tuolla yhdellä ainoalla hevosella.
Sama suuresti valtionavusteisten kiinalaisten, jotka missasivat polttarit ja joilla on omalla maaperällään 80% maailman akkumineraaleista, sekä edullinen työvoima-armeija.
Tesla on kehittänyt tuotantotekniikkaansa onnistuneesti, jolla se laskee kuluja 40% vs. kilpailijat. Kannattaa laittaa hakuun, Tesla "Giga Press" ja "Gigacasting" “l’Unboxed Process”
Tosin nyttemmin muutkin valmistajat ovat aloittamassa edellä manittua valmistustapaa.
Tupla- tai tripaluomio peristeisille valmistajille.
Perinteiset autonvalmistajat ovat joutuneet paradoksaalisesti samaan aikaan jatkamaan polttarikehitystä päästönormisyistä ja samaan aikaan aloittamaan niiden hitaan alasajon.
Edelleen samaan aikaan poliittisen pakon sanelemana aloittamaan kokonaan uuden EV-teollisuuden mittavine kustannuksineen, R&D mukaanlukien.
Joskin nyttemmin Tesla on alkanut saada yhä suuremmalla volyymillä kilpailijoita, jotka alkavat progressiivisesti kuroa takamatkaansa kiinni, vaikka niillä on edelleenkin polttariteollisuuden alasajo suurena taloudellisena taakkanaan.
Minimiodotus. Olisi älyllistä rinnastaa sitä mikä on rinnastettavissa, edes alkeellisella objektiivisyydellä.
#
Milloin ja missä Tesla alkaa valmistaa tonniluokan EV-pakuja? - Anonyymi
Eihän etuvetoisessa autossa ole kardaanitunnelia.
- Anonyymi
Ehkä nuo ei ole lainkaan tarkoitettu moottoriteille ja pohjolaan, hölmö.
Noilla tehdään jakelu hommia kaupunkien keskustassa jossain päin lämmintä Eurooppaa.- Anonyymi
"Ehkä nuo ei ole lainkaan tarkoitettu moottoriteille ja pohjolaan, hölmö."
Niinpä, tarvitaan kaksi pakua jossa patterilla saattaa pärjätä rajoitetussa lyhyessä ajossa ja sitten normitoimiin diesel.
Mitä lämpötiloihin tulee, niin Etelä-Euroopasssakin lämpötilat laskevan talvisin toisinaan alle miinuksen ja ovat useinkin eri pituisia jaksoja 3-8 C° plussalla päivisin. Sitten korkeammalla vuoristo-olosuhteissa on oiken kunnon talvet ja haastevemmat puitteet kuin tasamaalla.
Sitten Suomesta poiketen pitkin EU:ta on pilvin pimein LEZ -alueita, joilla on jo nyt ajokielllot polttareille niiden EURO-luokasta riippuen ja joka vuosi putoaa yksi luokka sallittujen joukosta pois. Kaupunkeja joissa jo neljän vuoden kuluttua kaikki dieselit ovat kiellettyjä. Siinä on haastetta paikallisille sekä keikkaa tekeville.
Ongelmana on se, että dieselit ollaan ajamassa kokonaan alas ja Stellantiskin on jo lopettanut ja lopettamassa niiden valmistuksen. Vastaava kaava muillakin valmistajilla, sillä patteri-ideologia on poliittisella pakolla leimattu.
Tosin Stellantis valmistaa tonniluokassa myös vety-pakuja, mutta vetyverkko on toistaiseksi hyvin rajallinen EU:ssa ja tekniikka maksaa nyt alkuun maltaita.
"Today, Stellantis is the undisputed leader in zero-emission propulsion in commercial vehicles in Europe, offering both BEV and fuel-cell options. The renewed commercial vehicle lineup brings with it a 2nd generation of zero-emission technologies, including in-house EV battery systems that deliver greater range with no compromise in capability."
- https://www.stellantis.com/en/news/press-releases/2023/october/stellantis-pro-one-commercial-vehicles-reinforced-leadership-with-full-line-up-renewal-2nd-generation-electrification-and-100-percent-connected-vans-for-compact-mid-size-large
- Anonyymi
Älä jumalauta enää ikinä linkitä iltalehden sivulle, missä kommentointien pelkkä lukeminenkin vaatii rekisteröinnin. Tällaiset "uutissivustot" tulee hävittää juurimultineen.
- Anonyymi
Juu, kun pitää rekisteröityä, voi kommenttien sisältö olla parempaa. Varsinkin kun pitää rekisteröityä lukeakseen, ei ole enää hyötyä öyhöttää.
Suoli24 voisi tehdä saman muutoksen. Olisi tervettä. - Anonyymi
"Älä jumalauta enää ikinä linkitä iltalehden sivulle, missä kommentointien pelkkä lukeminenkin vaatii rekisteröinnin."
Informatiivinen uutinen ei muutu muuksi vain sen vuoksi, että artikkeleihin (pakkomielteinen) kommentointi ei ole mahdollista ilman kirjautumista.
Mitä kommenttien lukemiseen tulee, niin eikö sen oman mielipiteen muodostaminen ilmankin ole mahdollista.
Ehkäpä parempikin, jotta some-addiktioisille tulisi ehkä muutakin ajateltavaa ja toimintaa.
Paradoksi. Kommentoija valittaa turhautuneena ettei voi ko. sivulla kommentoida, mutta täällä missä voi vapaasti kommentoida ei esitä mielipidettään itse asiasta, eli patteripakuista ja niiden mitättömistä rangeista.
- Anonyymi
Lyhyesti tiivistettynä, kaupunkiautoja.
- Anonyymi
Korjaus: kesäkaupunkiautoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702277
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1012093- 781698
- 781516
Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en411510- 101417
- 311384
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?521278Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.631221Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?281196