D82 Mitä mitä tämä tarkoittaa??

Anonyymi-ap

Ientulehdusta ollut, ja hammaskiven putsauksessa kävinkin tänään.. kuitenkin seuraava aika vasta vuoden päähän ja pelottaa nyt vain tuo d82.. Eli tarjoaa vaihtoehdoksi Parodontiittia... Mitään sellaisesta eivät puhuneet , vaan käskivät hankkia sähköhammasharja ja langata huolellisemmin.. pelottaa ja itkettää. Hampaat eivät heilu. Jos minulla olisi tuo sairaus, niin Kait minulle siitä oltaisiin sanottu suoraan vai??

13

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Apua kiitos!!

    • Anonyymi

      D82 Halooo

    • Anonyymi

      Up!!!

    • Anonyymi

      Up!!!!

    • Anonyymi

      Jos parodontiitti todetaan, hoidon kulmakiviä ovat omahoito – päivittäinen hampaiden ja hammasvälien puhdistus – sekä ammattilaisen tekemä perushoito ja sen jälkeen säännöllinen ylläpitohoito. Tupakoivan parodontiittipotilaan hoitoon kuuluu myös tupakkatuotteista vieroitus.

      Sekä kiinnityskudostulehdusta (parodontiitti) että ientulehdusta (gingiviitti) voidaan ehkäistä hyvällä suuhygienialla: hampaat harjataan huolella sekä aamuin että illoin. Sähköhammasharjan on todettu olevan hampaiden päivittäisessä puhdistuksessa tehokkaampi kuin tavallisen hammasharjan.

      Harjauksen lisäksi myös hammasvälit pitää muistaa puhdistaa päivittäin; parodontiitti alkaa usein takahampaiden hammasväleistä. Hammasvälien puhdistukseen on olemassa erilaisia hammasväliharjoja, -tikkuja ja -lankoja. Näistä väliharja on tehokkain bakteeripeitteiden poistamisessa.

    • Anonyymi

      Minulla on. Eikä johdu huonosta hampaiden hoidosta. Omahoitoani ovat hammaslääkärit ylistäneet vuosikausia. Hampaiden liikkuminen kun väleistä puuttuu hampaita, on aiheuttanut sen että ientaskut ovat avautuneet eikä ien enää painaudu tiiviisti hampaan pintaan suojaten siltä, ettei ruoka pääse ientaskuihin tulehduttamaan. Ei riitä että harjaa hampaan näkyvän osan.
      Jos mä oisin sä, soittaisin ajan terveydkeskukseen ja pyytäisin päästä useammin kunnolliseen puhdistukseen, sellaiseen että puhdistetaan myös ientaskut. Niiden syvyydestä riippuen sen voi tehdä hygienisti, jos hyvin syviä, voi tehdä vain hammaslääkäri. Minulla on neljä kertaa vuodessa ja tähän asti on ollut hammaslääkäri. Saa nähdä soten myötä miten käy. Hygienistille kyllä menen jos sinne määrätään. Hyvällä omahoidolla ja ammattihenkilön putsauksella ientaskut madaltatuvat. Sitten kelpaa hygiensisti oikein hyvin. Ientaskut voivat myös hävitä kokonaan. Jos on parandontiitti, putsaus kerran vuodessa ei riitä, sen on minulle sanonut useampi hammaslääkäri. Netissä jankataan vain omahoitoa, jonka merkitystä en väheksy, mutta tiedän että se ei riitä, vaikka kuinka huolellisesti putsauksen itse tekisi. Ientaskuihin ei itse pääse.

    • Anonyymi

      D82 on hampaan numero. Se on alaoikealla oleva maitohammas, toinen hammas keskeltä laskettuna. Se ei tarkoita mitään muuta, eikä sillä ole mitään tekemistä parodontiitin kanssa. T. hammaslääkäri.

      • Anonyymi

        Kyllä ihmettelinkin kun en ole koskaan kuullut vaikka sairastan paradontiittiä. Miksihän, kun laittaa tuon D82 googleen, tulee paradontiitistä pitkät jutut, eikä sanallakaan mainita että olisi hampaan nro. Ohessa linkki joka tulee haulla D82.

        https://www.kaypahoito.fi/khp00126

        Mutta totta on että maitohampailla on numerointi, jossa on juuri tuo alaoikea 82. Eli aloittaja on niin nuori että on vielä maitohampaat. Joka tapauksessa hyvä kysymys kun opin uuden asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmettelinkin kun en ole koskaan kuullut vaikka sairastan paradontiittiä. Miksihän, kun laittaa tuon D82 googleen, tulee paradontiitistä pitkät jutut, eikä sanallakaan mainita että olisi hampaan nro. Ohessa linkki joka tulee haulla D82.

        https://www.kaypahoito.fi/khp00126

        Mutta totta on että maitohampailla on numerointi, jossa on juuri tuo alaoikea 82. Eli aloittaja on niin nuori että on vielä maitohampaat. Joka tapauksessa hyvä kysymys kun opin uuden asian.

        sieltä tulee myös kaikkea muuta d 82 lle


    • Anonyymi

      150e ja pääset putsaukseen yksityiselle niin useasti kuin haluat.

      • Anonyymi

        Mutta pudistavat huonosti, kokemus Oralista. Mimmi rapsutteli sieltä täältä, ei mennyt ientaskuihin ollenkaan. Vaihteli radiokanavia ja sai kuin saikin puoli tuntia kulumaan. Hinta yli 100 euroa jo vuosia sitten ja laskussa: paradontiittinen hampaiden puhdistus. Sen jälkeen olen tilatessani kysynyt, osaako myös puhdistaa tai mennyt kunnalliselle suuhygienistille.


    • Anonyymi

      aloittajan kannattaa ostaa sähköhammasharja ja puhdistaa välitkin ensin ennen pesua. ite ostin sähköhammasharjan helmikuussa ja aloin joka ilta puhdistaa hammasvälitkin. Yhtään ei ole hammaskiveä tullut eli kyllä se sähköhammasharja on parempi plus ne välien puhdistus. Olen 47 ja yhtään reikää ei ole tullut elämäni aikana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe