Elämä hymyilee, no hymyile takaisin. Mikä mättää?
Tänään vein tyttären treeneihin. Sitä ennen syötiin, tietysti helposti sulavaa, energiaa antavaa.
Katselin häntä treeneissä, siellä se viilettää hymy huulilla tyytyväisenä.
Menee, tekee ja tulee hymyillen.
Huonoja tapoja, kyllä. Kävin hakemassa ja katsoi reppuaan sanoen, ota tuo. Korjasin tilannetta, kysy voisinko ottaa. Hän kysyi, no, voisitko ottaa...sanoin voisin, mutta en ota.
Tunnetteko aina olevanne riittäviä, ihmisille jotka ovat tärkeitä?
Joskus itse sitä epäilee, mutta jos katsoo hymyä, epäilee taas toiseen suuntaan. Ehkä olemme jotain siitä väliltä. Riittävän riittämättömiä, jokaiselle.
https://www.youtube.com/watch?v=EflkXHaDYsU&list=PLafySlYJ1aZqeoh4BBJhVhflApwBjdc7C
AV
Olenko se oikea, kenellekään?
30
393
Vastaukset
En tiedä olenko riittävä mutta tämä. Eilinen keskustelu sai sanattomaksi. Sanoin pojalle isäsi oli hyvä tyyppi. Poika siihen niin olikin mutta äidinkin kanssa on mukava olla. Voisin sanoa, että jotenkin lämmitti mieltä. Vuosipäivävuosipäivä.
Hyvä kun korjailet, niin minäkin joudun tekemään ja monesti. Pojat on aina poikia😉😂- Anonyymi
Tytär kokeilee rajojaan huonolla käytöksellä, sinussa juuri oikein vastusta.
En koe olevani riittämätön. Minusta on luonnollista, ettei yksikään ihminen ole yksin riittävä toiselle ihmisille. Ihminen tarvitsee ihmisiä ympärilleen. Minun tyttärelläni on tapana sanoa: Haluaisiko hakea minulle.. kun hän tarkoittaa, että hakisitko. - On ikävää sanoa, että ei, en halua 😉
Mutta kyllä. Minulla on varmaan aina ollut se tunne, että lapseni rakastavat minua ja minä riitän.🤗
Sen sijaan parisuhteessa, työelämässä ja harrastuksissakin aina silloin tällöin tunnen ja olen tuntenut riittämättömyyttä, mitä stressi voimistaa.
https://youtu.be/rZLVIVByZn8?si=HxI08m4TuIPvBr4x- Anonyymi
No, olen vähän lälly isä tyttärille.
En tiedä edes miksi olen, joku luontainen juttu joka tulee jostain esi-isien historiasta.
Innostan, kehitän omalla positiiviseen energiaan tarttuvalla tavalla. Mutta kyllä, se innoittaa tekemään, mutta jossain vaiheessa tilannetta pitää muuttaa. Nyt pääasia on vain se että lapsi tuntee olevansa lapsi, myöhemmin voi sitten ottaa vastaan myös niitä oikeita elämän haasteita.
Tietoja, taitoja ja turvallisuutta.
Onneksi lapsella on monta aikuista elämässään, jokainen antaa pienen palasen omastaan. Tulee uusi kokonaisuus, joka omalla tavallaan on uniikki.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä edes miksi olen, joku luontainen juttu joka tulee jostain esi-isien historiasta.
Innostan, kehitän omalla positiiviseen energiaan tarttuvalla tavalla. Mutta kyllä, se innoittaa tekemään, mutta jossain vaiheessa tilannetta pitää muuttaa. Nyt pääasia on vain se että lapsi tuntee olevansa lapsi, myöhemmin voi sitten ottaa vastaan myös niitä oikeita elämän haasteita.
Onneksi lapsella on monta aikuista elämässään, jokainen antaa pienen palasen omastaan. Tulee uusi kokonaisuus, joka omalla tavallaan on uniikki.
AVVastasin jo aiemmin mutta katosi bittitaivaaseen. Minua häiritsi tuossa:
"Huonoja tapoja, kyllä. Kävin hakemassa ja katsoi reppuaan sanoen, ota tuo. Korjasin tilannetta, kysy voisinko ottaa. Hän kysyi, no, voisitko ottaa...sanoin voisin, mutta en ota."
Korjaat käyttätymään kohteliaasti, no hyvä, mutta sitten kun käyttäytyy palkitset tylytyksellä. Tyttö oppii kyllä ottamaan itse reppunsa mutta myös olemaan kyselemättä kun ystävlliseenkin tiedusteluun tulee tyly vastaus.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
AVAinakin mitä olen huomannut kirjoituksiasi, olet lapsistasi iloinen ja ylpeä. Lapset kyllä ymmärtävät sen ja olet varmasti heille rakas.
Toki lasten voi olla haasteellista ymmärtää aikuisten käyttäytymistä keskenään, mutta pääasia, että lasten ei koskaan tarvitse valita puoliaan, heitä ei manipuloida eikä heille vahingossakaan synny sellaista käsitystä, että he olisivat tehneet jotakin väärää, jos aikuisten on vaikea kommunikoida keskenään tai vanhemmat ovat eronneet.
Kyllä sinä riität. Olet heidän isänsä. Ole läsnä pienimmälle ja helposti tavoitettavissa isommille. 🙂- Anonyymi
Kiva biisi, kuuntelin ja viereiseen palkkiin tuli seuraava jota klikkasin.
Hieno, vaikka murheellisesta aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=FmjrTdTydLE
AV Anonyymi kirjoitti:
Kiva biisi, kuuntelin ja viereiseen palkkiin tuli seuraava jota klikkasin.
Hieno, vaikka murheellisesta aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=FmjrTdTydLE
AVOn kaunis biisi, kiitos.
En ollut kuullut tätä aiemmin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasin jo aiemmin mutta katosi bittitaivaaseen. Minua häiritsi tuossa:
"Huonoja tapoja, kyllä. Kävin hakemassa ja katsoi reppuaan sanoen, ota tuo. Korjasin tilannetta, kysy voisinko ottaa. Hän kysyi, no, voisitko ottaa...sanoin voisin, mutta en ota."
Korjaat käyttätymään kohteliaasti, no hyvä, mutta sitten kun käyttäytyy palkitset tylytyksellä. Tyttö oppii kyllä ottamaan itse reppunsa mutta myös olemaan kyselemättä kun ystävlliseenkin tiedusteluun tulee tyly vastaus.
-harmiseikirj-Tavoite, jos kysyy kohteliaasti voi saada haluamansa. Ehdollinen kysymys tarkoittaa sitä että ymmärtää toisen ihmisen valintamahdollisuuden. Elämä ei ole sellaista jossa voisi itse sanoa mitä toisten tulisi tehdä, jos ei voi tehdä, pitää kysyä kiltisti apua toisilta?
Mutta joo, kyllä iskä sen repun kantoi. Meillä on sarkastinen huumori, jota äiti ei aina ymmärrä.
Äiti lähti mukaan viemään tytärtä treeneihin, laulettiin tyttären kanssa "joulupuu on rakennettu" biisi yhdessä, täytenä versiona, kun nähtiin Jouluvalot. Äiti vieressä katsoi silmät kierossa epäuskoisesti hymyillen. Te olette pimeitä...Mutta, Joulu on sitä pimeää aikaa. No, ainakin ne pikkujoulut.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavoite, jos kysyy kohteliaasti voi saada haluamansa. Ehdollinen kysymys tarkoittaa sitä että ymmärtää toisen ihmisen valintamahdollisuuden. Elämä ei ole sellaista jossa voisi itse sanoa mitä toisten tulisi tehdä, jos ei voi tehdä, pitää kysyä kiltisti apua toisilta?
Mutta joo, kyllä iskä sen repun kantoi. Meillä on sarkastinen huumori, jota äiti ei aina ymmärrä.
Äiti lähti mukaan viemään tytärtä treeneihin, laulettiin tyttären kanssa "joulupuu on rakennettu" biisi yhdessä, täytenä versiona, kun nähtiin Jouluvalot. Äiti vieressä katsoi silmät kierossa epäuskoisesti hymyillen. Te olette pimeitä...Mutta, Joulu on sitä pimeää aikaa. No, ainakin ne pikkujoulut.
AVAi niin ne pikkujoulut siellä sängyssä ... ne unohtui.. 😉
- Anonyymi
Voisit olla vähän vähemmän teennäinen tyrkky.
- Anonyymi
Sinä voisit olla enemmän tyrkky, katoat heti kirjoittamisen jälkeen, ilman että avaisit yhtään enemmän? Tuosta syystä kirjoituksesi menettää tehon, sen tehon jonka vuoksi kirjoitit.
AV - Anonyymi
Ei tuo mkn Tyrkky ole.. 🤭
- Anonyymi
Mitä h…ttiä en ymmärtänyt mitään.
Taivaan kiitos silti ettei mitään tarinaa nuoruuden harjoittelusta. - Anonyymi
Ihme nokittelua puolin ja toisin.. Itse olisin sanonut, älä komentele, ota itse ole hyvä.
Lasten kasvatus on siitä hyvä laji, että harvoin mikään menee toistuvasti ihan pieleen. Olen huomannut toimiessani pienen kummipoikani kanssa, että hänen äitinsä taipuu kaikenlaiseen ihmeelliseen mitä itse en salli (mikä ei välttämättä ole ollenkaan huono pojan kannalta, näkee eri toimintamalleja). Kuten pallon pomputtamiseen/pitelyyn rappukäytävässä. Ylärappuselle jäädään "uhaten" että tiputtaa pallon (liian matalan) kaiteen yli. Poika ei puhu mitään, kävelykin on vielä aika epävarmaa, mutta ilme kertoo kaiken "Tästä pudotan pallon, mitä tuumaat, en siirry kotiin, jään tähän pelehtimään". Kun nappaan pojan palloineen kainaloista ja nostan kotinsa eteiseen, niin parkuhan siinä pääsee. Sanon vain "rappukäytävässä ei leikitä". Ehkä pidän poikaa nerona, mutta hän rauhoittui hetkessä ja ilmeessä näkyi "kiitos". Vastaavia tilanteita on muitakin. On todella mielenkiintoista miten pieni puhumaton ihminen ymmärtää mitä sanotaan. Ymmärtää, että tuon tyypin kanssa mennään noin, omien vanhempien ja muiden läheisten kanssa eritavalla.
- Sheena- Anonyymi
Totta, mutta tämä oma tapani pitää hymyn molempien kasvoilla. Ei ole huonoja päiviä.
Sarkastisuus, se on hyvä opettaa jo lapsena. Siinä on ne syvät totuudet ihmismielestä.
Asioita ei kannata aina ottaa liian vakavasti, ei edes vanhempana.
Janina muuten lauloi jotenkin särkevästi, ainakin kun tietää sen ettei se hänen oma suhde ole enää kantava. Suhteeseen lisää huumoria, siitä voisi saada molemmat energiaa. Siitä voisi lapsikin jotain hyötyä. No, onpahan saanut aikaan jotain kaunista johon tarttua.
https://www.youtube.com/watch?v=JKe85e7Ri2M
AV - Anonyymi
Lapsen pitää oppia pienestä pitäen sietämään myös pettymyksiä.
Aina ei saa kaikkea mitä haluaa.
Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajoja.
Huonosti on asiat, jos vasta koulussa tätä pakosta joutuu harjoittelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsen pitää oppia pienestä pitäen sietämään myös pettymyksiä.
Aina ei saa kaikkea mitä haluaa.
Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajoja.
Huonosti on asiat, jos vasta koulussa tätä pakosta joutuu harjoittelemaan.Mjoo, en ole vielä aikaisemmin tavannut yhtä ahkeraa ja kilttiä tyttölasta.
Hänestä pitääkin tulla se joka näyttää kaapin paikan, ei tarvitse missään nettipalstoilla vinkua saamattomuuttaan syyttäen siitä vaikka miehiä. Amatzon, laittaa miehet vasemman tossunsa alle, eikä valita.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, mutta tämä oma tapani pitää hymyn molempien kasvoilla. Ei ole huonoja päiviä.
Sarkastisuus, se on hyvä opettaa jo lapsena. Siinä on ne syvät totuudet ihmismielestä.
Asioita ei kannata aina ottaa liian vakavasti, ei edes vanhempana.
Janina muuten lauloi jotenkin särkevästi, ainakin kun tietää sen ettei se hänen oma suhde ole enää kantava. Suhteeseen lisää huumoria, siitä voisi saada molemmat energiaa. Siitä voisi lapsikin jotain hyötyä. No, onpahan saanut aikaan jotain kaunista johon tarttua.
https://www.youtube.com/watch?v=JKe85e7Ri2M
AVTuossa sarkasmissa olen aivan eri mieltä. Lastenkasvatuksessa se vie "vain" mm luottamuksen ja aiheuttaa hämmennystä.
Yleisesti ottaen sarkasmi onnistuu kahden aikuisenkin välillä kun molemmat tykkäävät sarkasmista ja tuntevat toisensa läpikotaisin.
- Sheena
- Anonyymi
...joo Sergeitä mönkii susirajan takaa Suomen puolelle lasten polkupyörilläkin....
- Anonyymi
Siis mitä? Saako tytär puhutella ilman,että kysyy: "Saanko puhutella, herra?"
Huono kasvatus! - Anonyymi
Ei voi tietää ennen kun juot viinaa baarissa. Vain viinaa juomalla tapaa niitä kumppani ehdokkaita.
T: viinamies- Anonyymi
Älkää viinamiehestä välittäkö.
- Anonyymi
Olenko se oikea, kenellekään?
Noin kysyt..
Mikäli olet ihminen niin kyllä,
uskoisin että olet oikea jollekin.- Anonyymi
No tietysti olen, olen ollutkin. Ajallisesta laadukkuudesta en ala tässä väittelemään. Se on sama kun autokauppaan menisi, tyytyväisyys perävalotakuulla.
Huomenta, kukas sinä olet? Etkö muista, eilen meillä oli tosi hauskaa. Mites huomenna, onko sinulla jotain erityistä...No on joo, lähden ensimmäiseksi asukkaaksi Marsiin, ei varmaan enää tavata, ei ainakaan hetkeen. No, kiva kuitenkin että tavattiin. Päähän jyskyttää, mutta oli minustakin. Saanko valokuvan, sellaisen vanhanaikaisen paperisen jota voi hypistellä. Saat, tämä on otettu minusta kymmenen vuotta sitten otettu, käykö tämä. Katsoo, käyhän se. Hyvät muistot eivät ikää katso, ja näytät tuossa edustavammalta.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tietysti olen, olen ollutkin. Ajallisesta laadukkuudesta en ala tässä väittelemään. Se on sama kun autokauppaan menisi, tyytyväisyys perävalotakuulla.
Huomenta, kukas sinä olet? Etkö muista, eilen meillä oli tosi hauskaa. Mites huomenna, onko sinulla jotain erityistä...No on joo, lähden ensimmäiseksi asukkaaksi Marsiin, ei varmaan enää tavata, ei ainakaan hetkeen. No, kiva kuitenkin että tavattiin. Päähän jyskyttää, mutta oli minustakin. Saanko valokuvan, sellaisen vanhanaikaisen paperisen jota voi hypistellä. Saat, tämä on otettu minusta kymmenen vuotta sitten otettu, käykö tämä. Katsoo, käyhän se. Hyvät muistot eivät ikää katso, ja näytät tuossa edustavammalta.
AVNo siinähän sitten tuli tarina yllättäen.
Älä nyt kuitenkaan Marsiin lähe.
Ohitit kokonaan pikkujoulut .. ; )
Niin kyllä se uni ja olo on turvallinen
kun on käsi kylen pääl. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siinähän sitten tuli tarina yllättäen.
kun on käsi kylen pääl.Olisiko sellainen tarjolla, hyvällä kattauksella?
Tiedän yhden joka itsenään voisi riittää, ei niitä montaa ole.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siinähän sitten tuli tarina yllättäen.
kun on käsi kylen pääl....Mutta kun on black friday aika, red goes black.
Voisin jakaa jotain, jota voi myös sivuttain tanssia.
https://www.youtube.com/watch?v=ChPJBXYgxHM
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Mutta kun on black friday aika, red goes black.
Voisin jakaa jotain, jota voi myös sivuttain tanssia.
https://www.youtube.com/watch?v=ChPJBXYgxHM
AVVastataanpas sitten.
Kai olet tehnyt asialle jotain jos tiedät jo yhden riittävän?
Ja kuinkas monta niitä on jos ei montaa ole?
Että kuinkas monta sinne sängyn päälle mahtuikaan pikkujouluilemaan?
Ei mistään kattauksista taikka tarjolla oloista voi sanoa mitään tuntemattomana.
Täällähän voi olla millainen vaan vastassa anonyymin takana.
https://youtu.be/6BJjUgPAOlM?feature=shared
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin6212218Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh175231Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r344798Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4712381Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142260Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2931833FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01481Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu941328- 391236
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101215