Kielioppivisa palstalaisille

45

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuloksesi: 10 / 12
      Tietämys huippulukemissa!
      Huh, taidat olla todellinen kielinero. Tämän testin perusteella on selvää, etteivät numeroiden kirjoittamisen yleisimmät kompastuskivet tuota sinulle juurikaan päänvaivaa.

      • Tosi hyvä tulos!


    • Ehdit ensin, tein tuon visan jo tunti sitten, mutta sillä ei ole väliä 😂


      Tuloksesi: 7 / 12
      Ei hullumpi suoritus!

      Kielipääsi pelaa jo melkoisen hyvin. Vielä vähän lisää treeniä, ja kiidät jo kovaa vauhtia kohti huippua!

      • Hyvä tulos!


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä tulos!

        Rakennuksen omistaja on hakenut rakennukselle purkulupaa ja museoviranomaiset puoltavat purkamista.


    • Anonyymi

      Minun tulokseni 7/12.

    • Anonyymi

      Ihan hyvin meni: Tuloksesi: 11 / 12
      Tietämys huippulukemissa!
      Huh, taidat olla todellinen kielinero. Tämän testin perusteella on selvää, etteivät numeroiden kirjoittamisen yleisimmät kompastuskivet tuota sinulle juurikaan päänvaivaa.

      • Mahtava tulos!


      • Hienoa!


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Hienoa!

        immuunikatotauti (AIDS). AIDS syntyy ihmisen immuunipuutosvirustartunnasta (HIV). AIDS hyökkää kehon immuunijärjestelmää vastaan. Yleensä se siirtyy emätin-, suu- tai anaaliseksin välityksellä. Monilla sitä sairastavilla ihmisillä ei ole oireita, kun taas toiset kärsivät flunssan kaltaisista oireista. AIDS on tappava sukupuolitauti, johon ei ole parannusta. Viruslääkkeitä voidaan kuitenkin käyttää sairauden torjumiseen ja tartunnan saaneen ihmisen elämän pidentämiseen.


    • Luulin että tämä olisi mua varten koska peruskoulussa ja lukiossa paras aineeni oli äidinkieli. Mutta sitten kun huomasin että kaikki(?) kysymykset liittyivät numeroiden oikeanlaiseen kirjoitusasuun, niin jo monta hutia tehneenä jätin koko visan kesken. :D

      • Ei mullakaan menny hyvin ja mullakin yks mun parhaista aineista joulussa oli äidinkieli.


    • 4/12 Ei oo kielioppi ollu ikinä mun juttuni.😀.

      • Älä sure, mää sain vaan kolme pistettä, vaikka äidinkieli oli yks mun lempiaineista koulussa ja oon aina luullu hallitsevani kielioppia vähintään ihan ok. Tosin toi nyt oli vaan tollanen visa, ettei se mittaa kaikkea ihmisen osaamista.


    • Anonyymi

      Puolet oikein. Tein visan ihan piruuttani ja osa kysymyksenasetteluista vaikutti näsäviisailta. Olen eri mieltä miten tietyt sanamuodot kääntyvät eli tosipaikan tullen kirjoittaisin tahallani väärin jos se olisi minun silmääni kuitenkin oikein :).

      • Anonyymi

        Ihan samoin ajattelen itsekin, sitä tartte olla niin tarkka joka sanan kanssa.


    • Kaipaan lisää harjoitusta. Tein tyhmiä virheitä. Harmittaa! 😫

      "Tuloksesi: 7 / 12
      Ei hullumpi suoritus!

      Kielipääsi pelaa jo melkoisen hyvin. Vielä vähän lisää treeniä, ja kiidät jo kovaa vauhtia kohti huippua!"

      Kiitti haastavasta visasta! 😊🌸

      • Hyvä tuloshan tuo on =) Mulla meni huonommin =D


    • Anonyymi

      oli tv-mainos en tiedä onko enää mustis ytarjousjuttujas jällkllä XXL-urheiluksupzsd jotsain voi olls

    • Anonyymi

      nimittelijän muutama nimi voin laittaa

      Ma
      Unju
      Aernita

    • Anonyymi

      tuo juttu joo jos laittaisi tekemään paljon nimiä psldyslsididys

    • Anonyymi

      7 oikein.

    • Tuloksesi: 2 / 12
      Hupsista!

      Osaamisesi suomen kielen koukeroissa ei ole pyöreä nolla, mutta parantamisen varaa on vielä. Kenties matkaasi tarttui tästä testistä muutama uusi kielioppisääntö.

      No se siitä sitten😂 mä en oikein jaksanut keskittyä!

      • Tuloshan se tuokin on kaikesta huolimatta.


    • Anonyymi

      10/12

      Mutta olisi pitänyt olla 11/12.

      Tätä protestoin:
      Kellonaikoihin ei merkitä etunollaa. Aamuyön tunteihin ne voi kuitenkin selvyyden vuoksi merkitä. Näin ollen kello 02 on oikein, mutta 06 väärin.

      V.ttu, 06 on ihan varmasti aamuyötä ainakin minun ajanlaskussani!

      -keinovaginamies-

      • Tosi hyvä tulos kaikesta protestoinnista huolimatta.


    • Anonyymi

      8 meni oikein, mutta olipas melkoista pilkun viilausta. Nyt muistinkin, miksi peruskoulussa inhosin äidinkieltä.

      >simiti<

      • Hyvä tulos kaikesta huolimatta =)


    • Anonyymi

      Mjoo

      1/12 on ihan kelpo tulos, josta on kiva ponnistaa.

      (hihitystä)

    • 9/12. Moni kieliopin mukainen kirjoitusasu on enää nykyään yleisti käytössä ihmisten arjessa.

      • Anonyymi

        Ajatteleppas jos joku kirjoittaisi murteella, ihan alkeellisitkin kieliopit unohtaneena!

        Jotkut matalaotsaiset rikolliset ja heitä äänestävät aasit toki tekevät niin. Esimerkkinä olkoon pensamauri täältä pohjanmaalta.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteleppas jos joku kirjoittaisi murteella, ihan alkeellisitkin kieliopit unohtaneena!

        Jotkut matalaotsaiset rikolliset ja heitä äänestävät aasit toki tekevät niin. Esimerkkinä olkoon pensamauri täältä pohjanmaalta.

        >simiti<

        Itseä ei yhtään haittaa, vaikka joku kirjoittaa murteella. Päinvastoin. Pääasia, on että tulee ymmärretyksi. Vaikka palstalla on itselleni ihan sama onko joukossa kirjoitusvirheitä, mutta sisällön puute tai ajatuksen hajanaisuus sen sijaan on mielestä isompi puute. Eikä nekään saisi osallistumista estää.

        Viralliset dokumentit, lehtijutut, tiedotteet yms. sitten saisi mielellään olla oikein kirjoitettu, mutta silloin yleensä onkin kyseessä ammattikirjoittaja.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Itseä ei yhtään haittaa, vaikka joku kirjoittaa murteella. Päinvastoin. Pääasia, on että tulee ymmärretyksi. Vaikka palstalla on itselleni ihan sama onko joukossa kirjoitusvirheitä, mutta sisällön puute tai ajatuksen hajanaisuus sen sijaan on mielestä isompi puute. Eikä nekään saisi osallistumista estää.

        Viralliset dokumentit, lehtijutut, tiedotteet yms. sitten saisi mielellään olla oikein kirjoitettu, mutta silloin yleensä onkin kyseessä ammattikirjoittaja.

        Siirtelet tolppia olet siis persujen uhri.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siirtelet tolppia olet siis persujen uhri.

        >simiti<

        En ole persujen uhri, siis jos tarkoitat, että aivopesu on onnistunut. Kyseinen ideologia tökkii enemmän kuin mikään muu.

        Arvostan toki paljon sivistystä ja koulutusta. Ihailen hyviä kirjoittajia. Mutta, silti ihminen ja ihmisen ajatukset kirjoituksen takana kiinnostaa minua enemmän kuin kielioppivirheet. Ja myös toivoisin murteiden ja suomen kielen säilymisen ihmisten arkikäytössä.


      • Tosi hieno tulos!


    • Anonyymi

      jos joku ke4nkäkin on jo riittävän hyvä enää jotwin lisäopsiw lswai66ws

    • Anonyymi

      tytöt voivat lisä vaatteisiinkin jotawin lisäosia...

      Liluktonyy
      Nanamaker
      Kutama

    • Anonyymi

      tuo juytytuni joks tekee nimiä, niin kyllä tuo voi tehdä hassuja t6yttöjernkin nimidä

      Kutsma.

    • 6/12, tässä en ollut hyvä. Näitä ei juuri käyty läpi koulussa, ja suomi ei ole myöskään äidinkieleni. Tosin kaupat käyttävät aukioloajoissa muotoa 06-02. Ja en ole varma meneekö kaikki muutkaan kysymykset ihan oikein.

    • 6/10, ei hullumpi suoritus!

      Ärsyttävää pilkunnus*imista😂 äidinkieli oli minunkin vahvuuteni etenkin alakoulussa. Eihän noita juttuja vaan käytännössä itse ainakaan niin kirjoita noin.

      • Hyvä suoritus!


    • Anonyymi

      kieli-poppeli

      mutta näyttää todella hauskalle nuo hiihtojutut, kun on mäkiä jas mutkis missä mennä suksilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      149
      25902
    2. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      628
      23719
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      176
      15936
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      399
      10088
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      333
      8730
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      26
      6183
    7. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      3753
    8. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      188
      3618
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      78
      2104
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      124
      1773
    Aihe