Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

Anonyymi-ap

Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

192

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, kyllähän sitä yritetään keinoilla millä tahansa selitellä. Usein vaan käy niin ettei kannabis enää riitäkään ja siirrytään vahvempiin ja pahempiin.

      • Anonyymi

        Hyvin harvoin käy niin. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei kokeile muitakin laittomia päihteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin harvoin käy niin. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei kokeile muitakin laittomia päihteitä.

        Sanot vastoin parempaa tietoa. Se on niin että ihmiset on erilaisia ja kokevat asiat eritavalla se mikä sopii yhdelle voi olla hengenvaarallista jollekkin toiselle . Joten ei tämäkään asia ole mitenkään verrattavissa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin harvoin käy niin. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei kokeile muitakin laittomia päihteitä.

        Mikä vika on ihmisessä jonka on yleensä käytettävä päihteitä ?
        Ei päihteet ole koskaan terveellisiä ihmiselle, joten aika kummallinen ajatus sinänsä että muka olisi valittava joku päihde, ihminen ei tarvitse päihteitä kehoonsa mitenkään , ja terve ihminen ei sellaisi edes kaipaa.
        Jokun päihteen aviåulla elävä ihminen ei oikein kai osaa elää elämäänsä raittiinaja omilla resursseillaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika on ihmisessä jonka on yleensä käytettävä päihteitä ?
        Ei päihteet ole koskaan terveellisiä ihmiselle, joten aika kummallinen ajatus sinänsä että muka olisi valittava joku päihde, ihminen ei tarvitse päihteitä kehoonsa mitenkään , ja terve ihminen ei sellaisi edes kaipaa.
        Jokun päihteen aviåulla elävä ihminen ei oikein kai osaa elää elämäänsä raittiinaja omilla resursseillaan

        Kyllähän se niin on, että monet pakenevat päihteiden avulla " elämänsä kurjuutta ", omia synkkiä ajatuksiaan, jotka ahdistavat mielessä.
        Ns. normaali alkoholin käyttö, kohtuukäyttö on tietenkin asia erikseen, monet ottavat joissain tilanteissa alkoholia.
        Erikseen on nämä ongelmaiset käyttäjät, alkoholin, kannabiksen, tai minkä muun tahansa, heillä on muitakin ongelmia kuin päihteet.
        En leimaa, en tuomitse ketään, itsekin ollut ongelmakäyttäjä, solmussa monenlaisten ongelmien kanssa.


      • Anonyymi

        Kyllä, näin on kun kauppaa hoitaa rikolliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, näin on kun kauppaa hoitaa rikolliset.

        Kyllä päihteiden ongelmakäyttö onnistuu ihan laillisestikin, ilman rikollista toimintaa.
        Tosin silloin käytöstä jää pois laittomat huumeet.
        Mutta kyllä laillisillakin aineilla saa päänsä sekaisin, jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä päihteiden ongelmakäyttö onnistuu ihan laillisestikin, ilman rikollista toimintaa.
        Tosin silloin käytöstä jää pois laittomat huumeet.
        Mutta kyllä laillisillakin aineilla saa päänsä sekaisin, jos haluaa.

        https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
        "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."
        .

        Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivinta-ainetta-alkoholi-ja-tupakka-samassa-sarjassa-kovien-huumeiden-kanssa/7225282
        .
        https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
        Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
        .
        https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
        Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.


    • Anonyymi

      Kannabis on myös monipuolinen lääkeyrtti ja lajikkeilla on erilaisia ominaisuuksia.

      Löytyy tutkimustietoa sen tehosta covid tyyppisiin viruksiin, sekä alzheimerin ennaltaehkäisyyn ja kykyyn puhdistaa aivoja sinne jo kertyneestä amyloidiplakista.
      CBD lajikkeet höyrytettynä tehoaa myös moniin muihin hengitysteihin leviävistä viruksista, jotka aiheuttavat kurkkukipua jne.
      Tilapäiset nukahtamis- ja heräilyongelmat.
      Tilapäinen ahdistus ja tressaantuneisuus.
      Vähempihaittainen vaihtoehto alkoholille.
      Ruokahalun parantaminen tilanteissa, joissa esim. syöpähoito, tai jokin muu sairaus on sitä heikentänyt.
      Särkylääke tiettyihin hermostollisiin särkyihin.
      MS-taudin hoidossa saatu joillakin myönteisiä vaikutuksia.
      Terapeuttinen meditaatio
      Yrtti on niin toimiva, että lääkeyhtiöt tulevat tekemään kaikkensa, ettei sitä aleta käyttämään lääkkeenä, koska se vähentäisi kalliiden synteettisten lääkkeiden myyntiä. Siksi sen käyttö on myös laitonta Suomessa, enkä sitä tässä suosittele, päätelköön jokainen itse.

      Pitää tietysti muistaa vanha sääntö, määrä erottaa lääkkeen myrkystä. Liikakäyttö on haitallista. Lääkekäyttö voi kuitenkin tietyissä vaivoissa olla niin vähäistä ja tapahtua lajikkeilla, jotka eivät aiheuta pilvessä oloa. Joitakin CBD kannbistuotteita voi ostaa Suomesta, jos THC on alle 0,2%.

      • Anonyymi

        Kun ei käytä mitään päihteitä niin ei tarvitse miettiä niiden vaarallisuuksia edes


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei käytä mitään päihteitä niin ei tarvitse miettiä niiden vaarallisuuksia edes

        Olet ihan oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei käytä mitään päihteitä niin ei tarvitse miettiä niiden vaarallisuuksia edes

        Olet jonkinsortin äärifanaatikko. Jos se sinun vakaumus, pysy siinä.
        Silloin jää terveyttä edistävät vaikutukset saamatta ja muut nautinnot. Hyödyt kun voi saada ilman haittojakin.
        Outo näkemys tuokin, ettei haitoista saisi keskustella ja siten pyrkiä poistamaan juuri niitä haittoja, esim lopettamalla alkoholin käyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jonkinsortin äärifanaatikko. Jos se sinun vakaumus, pysy siinä.
        Silloin jää terveyttä edistävät vaikutukset saamatta ja muut nautinnot. Hyödyt kun voi saada ilman haittojakin.
        Outo näkemys tuokin, ettei haitoista saisi keskustella ja siten pyrkiä poistamaan juuri niitä haittoja, esim lopettamalla alkoholin käyttö.

        Niinpä, joku halusi vain esittää oman mielipiteensä. Suotakoon se hänelle.


    • Anonyymi

      Et sitten ole ollut akuutti vastaaanotossa näkemässä niitä ihmeitä mitä cannabis on aiheuttanut , hyvä huudella kun ei tiedä mistään mitään

      • Anonyymi

        Vaikutat itse sellaiselta, ettet tiedä itse asiasta yhtään mitään, eli et ole koskaan edes kokeillut.

        - kommentti sivusta


    • Anonyymi

      Kansainvälinen tutkimus pitää kannabista sangen epätoksisena. Aina on sattumalöydöksiä, ihmiset voivat kuolla monenlaisissa tilanteissa ja jopa veden juontiin, mutta suurten maiden kirjauksissa kannabiskuolemia ei käytännössä ole.

      • Anonyymi

        Niin, jos ei heti kuole, onhan se hyvä asia.
        Mutta kun kannabis tuhoaa aivoja koko ajan vähitellen niin onko se kiva olla dementikko jo nuorena?
        Tätä ei monet osaa ajatella.

        Elämässä on ongelmia jokaisella, niihin pitää tarttua ja ratkaista ongelmat.
        Aina on erilaisia vaihtoehtoja ongelmien ratkaisuun.

        Elämä ilman päihteitä on oikeaa elämää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jos ei heti kuole, onhan se hyvä asia.
        Mutta kun kannabis tuhoaa aivoja koko ajan vähitellen niin onko se kiva olla dementikko jo nuorena?
        Tätä ei monet osaa ajatella.

        Elämässä on ongelmia jokaisella, niihin pitää tarttua ja ratkaista ongelmat.
        Aina on erilaisia vaihtoehtoja ongelmien ratkaisuun.

        Elämä ilman päihteitä on oikeaa elämää!

        Kannabis ei tuhoa aivoja edes lääkekäytössä. Alkoholi taas tuhoaa eniten aivoja kaikista maailman huumeista ja päihteistä, koska on solumyrkkyhuume.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis ei tuhoa aivoja edes lääkekäytössä. Alkoholi taas tuhoaa eniten aivoja kaikista maailman huumeista ja päihteistä, koska on solumyrkkyhuume.

        Mistä sitä voi tietää, mitä vaikkapa yli kymmenen vuoden kannabiksen käyttö tekee aivoille ?
        Pitkäaikainen käyttö saa ihan varmasti jotakin aikaan, on sitten kyse mistä päihteestä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sitä voi tietää, mitä vaikkapa yli kymmenen vuoden kannabiksen käyttö tekee aivoille ?
        Pitkäaikainen käyttö saa ihan varmasti jotakin aikaan, on sitten kyse mistä päihteestä tahansa.

        Kannabiksen ei ole tähän mennessä todettu tuhoavan aivoja, mutta alkoholi tuhoaa niitä kaikkein eniten.


    • Anonyymi

      EU-parlamentti haluaa lääkekannabiksen Kela-korvauksen piiriin.

    • Anonyymi

      Myyntimielellä (henkilöllä ei satu olemaan kannabista. Haluatko kokeilla
      jotain muuta ? No joo kokeillaan. Näin se porttiteoria saa alkunsa.

      • Anonyymi

        Joka ikinen narkomaani on entinen kokeilija.
        Että sekin vielä.


    • Anonyymi

      Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

      Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

      Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

      https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en
      https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

      https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
      "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

    • Anonyymi

      Mitä järkeä on luokitella enemmän ja vähemmän vaaralliset aineet, vaarallisia ne on silti kaikki, on sitten enemmän tai vähemmän ?

    • Anonyymi

      Varmasti onkin, mutta ei poista sitä faktaa, että lähes kaikki kannabiksen käyttäjät ovat käytännössä katsoen sekakäyttäjiä. En tunne ensimmäistäkään kenellä tuon käyttö olisi pysynyt ns. kohtuudessa tai käyttäjää, joka ei olisi myöhemmin alkanut käyttämään muitakin päihteitä.

      Toivon, että kannabis vapautettaisiin ainoastaan lääkinnälliseen käyttöön ja sen vaikeaa lääkinnällistä saatavuutta helpotettaisiin. Viihdekäyttöön ei missään nimessä.

      • Anonyymi

        Saman olen huomannut, että monet kannabiksen polttelijat polttavat sitä usein humalapäissään.
        Johtuneeko osittain siitä, ettei alkoholi riitä tuomaan jotain tiettyä oloa, jota sillä yritetään hakea.
        Kaverit aina selittelevät " en mä koukussa ole, mutta kun...", ja sitten alkaa tulla selitystä, miksi sitä niin ahkeraan poltellaan.
        Ja monilla niistäkin polttajista, jotka tunnen, olen huomannut, että polttelu on jatkuvasti lisääntynyt, tarvitseekin saada joka päivä, ehkä useampaankin kertaan.
        En sanoisi sellaista viihdekäytöksi, vaan riippuvuudeksi.


      • Anonyymi

        Mitä se sinun elämääsi vaikuttaa, käyttääkö joku lääkekäyttöön, jossa määrät ovat monikertaisia, vai viihdekäyttöön?
        Muuta uskottavaa selitystä ei ole, kuin se, että sinä koet jääväsi osattomaksi niistä nautinnoista, mitä jotkut saavat viihdekäytöstä, kun itse kuulut niin ahdasmieliseen lahkoon, ettei se sinulle ole mahdollista.
        Sinulla on toinenkin yhtä idioottimainen ajatuskulku, kuvittelet, että laillistamisessa on kysymys siitä, käytetäänkö kannabista vai ei, sitä käytetään joka tapauksessa, oli laillista, tai ei. Laittomuus tuo vain vaihtoehdoksi monille kovat huumeet, joita pimeästi toimivat myyjät tarjoaa samalla.

        Missä päihdehelvetissä sinä elät ja asut, kun tunnet lauman sekakäyttäjiä, joilla homma ei olisi pysynyt kohtuudessa, vai keksitkö senkin omasta päästäsi? Itse en tunne keskivertokansalaisena ainuttakaan sellaista sekakäyttäjää.

        Alkoholi on yksi kaikkein viheliäsimmistä huumeista, se sammuttaa järjen ja poistaa estot, mikä tekee juopuneen todella vastemieliseksi ja vaaralliseksi muille, sekä itselleen. Kannabis korkeintaan hieman sosiaalisemmaksi, ei kuitenkaan häiriköi ympäristöään.

        Järkeen perustuvilla seikoilla ei tietenkään ole mitään merkitystä sinun kaltaiselle ihmiselle, kokemattomuus, oikean tiedon puute, uskonnon kaltaisesti päähän iskostunut agenda menee järjenkäytön edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinun elämääsi vaikuttaa, käyttääkö joku lääkekäyttöön, jossa määrät ovat monikertaisia, vai viihdekäyttöön?
        Muuta uskottavaa selitystä ei ole, kuin se, että sinä koet jääväsi osattomaksi niistä nautinnoista, mitä jotkut saavat viihdekäytöstä, kun itse kuulut niin ahdasmieliseen lahkoon, ettei se sinulle ole mahdollista.
        Sinulla on toinenkin yhtä idioottimainen ajatuskulku, kuvittelet, että laillistamisessa on kysymys siitä, käytetäänkö kannabista vai ei, sitä käytetään joka tapauksessa, oli laillista, tai ei. Laittomuus tuo vain vaihtoehdoksi monille kovat huumeet, joita pimeästi toimivat myyjät tarjoaa samalla.

        Missä päihdehelvetissä sinä elät ja asut, kun tunnet lauman sekakäyttäjiä, joilla homma ei olisi pysynyt kohtuudessa, vai keksitkö senkin omasta päästäsi? Itse en tunne keskivertokansalaisena ainuttakaan sellaista sekakäyttäjää.

        Alkoholi on yksi kaikkein viheliäsimmistä huumeista, se sammuttaa järjen ja poistaa estot, mikä tekee juopuneen todella vastemieliseksi ja vaaralliseksi muille, sekä itselleen. Kannabis korkeintaan hieman sosiaalisemmaksi, ei kuitenkaan häiriköi ympäristöään.

        Järkeen perustuvilla seikoilla ei tietenkään ole mitään merkitystä sinun kaltaiselle ihmiselle, kokemattomuus, oikean tiedon puute, uskonnon kaltaisesti päähän iskostunut agenda menee järjenkäytön edelle.

        Kiitos henkilöanalyysistä, joka meni kyllä aika lailla pieleen.
        Olen pahoillani, jos sinulla meni nyt viikonloppu pilalle, taisin pahoittaa mielesi.
        En asu päihdehelvetissä, satun jostain syystä tuntemaan tosi paljon ihmisiä, erilaisia ihmisiä, sekä paremmin pärjääviä, että myös heikommin pärjääviä.
        Esim. sinun kirjoituksesi kertoo siitä, että katsot, ja näet asiat vain yhdeltä suunnalta ( ehkä kuvittelet jotenkin olevasi vähän " ylempänä " ).
        Ja tiedätkös mitä, se avaa silmiä tosi hyvin, ja opettaa ymmärtämään asioita monilta suunnilta, mitä erilaisempia ihmisiä tuntee ja tietää.
        On valitettavaa, jos minun elämänympyrät eivät sinulle sovi, mutta hyvä niin, olkaamme omissa kuvioissamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos henkilöanalyysistä, joka meni kyllä aika lailla pieleen.
        Olen pahoillani, jos sinulla meni nyt viikonloppu pilalle, taisin pahoittaa mielesi.
        En asu päihdehelvetissä, satun jostain syystä tuntemaan tosi paljon ihmisiä, erilaisia ihmisiä, sekä paremmin pärjääviä, että myös heikommin pärjääviä.
        Esim. sinun kirjoituksesi kertoo siitä, että katsot, ja näet asiat vain yhdeltä suunnalta ( ehkä kuvittelet jotenkin olevasi vähän " ylempänä " ).
        Ja tiedätkös mitä, se avaa silmiä tosi hyvin, ja opettaa ymmärtämään asioita monilta suunnilta, mitä erilaisempia ihmisiä tuntee ja tietää.
        On valitettavaa, jos minun elämänympyrät eivät sinulle sovi, mutta hyvä niin, olkaamme omissa kuvioissamme.

        Itsehän sinä näet kannabiksen käyttäjät tietynlaisina, vaikka käyttäjiä on jokaisessa ammatti- ja sosiaaliryhmässä poliiseista putkimiehiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän sinä näet kannabiksen käyttäjät tietynlaisina, vaikka käyttäjiä on jokaisessa ammatti- ja sosiaaliryhmässä poliiseista putkimiehiin.

        Tietenkin näen ihmiset erilaisina, huolimatta siitä käyttääkö joku jotain vai ei.
        Olen itsekin aikoinaan polttanut kannabista monet vuodet.
        Ja miksikö lopetin ? Siksi, koska tuli hyvin selväksi, miten haitallista se on, etenkin pitkällä aikavälillä.
        Henkilökohtaisesti minua ei haittaa, jos joku sitä polttelee, se on jokaisen oma asia.

        Oman kokemuksen kautta voin sanoa, että alkuun on ihan kivaa, joo, olla pikku pöllyssä.
        Polttaminen lisääntyy pikkuhiljaa, muuttuen päivittäiseksi, jopa useampaan kertaan päivässä.
        Mieliala alkaa heitellä, ajoittain ahdistaa ja masentaa, mistä moinen, ei ole aiemmin niin ollutkaan. Käytös muuttuu ailahtelevaisemmaksi, voi ei ennen ole niin ollut.
        Rahat eivät tahdo millään riittää, voi että kun tulee niin kalliiksikin, ei ennen ole mennyt näin paljon rahaa.

        Ahdistus lisääntyy, alkaa ottaa päähän oma kannabiksen käyttö, menee koko elämä ihan ylösalaisin, asiat vituttaa, oma itse vituttaa, ajatukset muuttuu itseä kohtaan, tunnen olevani huono ihminen, täysi paska, kukaan ei hyväksy minua, miksi elän näin, miksi teen näin, miksi kaveritkin tulee ja menee, mikään ei ole pysyvää, mikään ei kiinnosta, minua kohdellaan joka paikassa huonosti, terveydenhuollosta ei saa apua, kukaan ei ymmärrä minua, jne. jne.

        Tuossa se, mitä siitä pahimmillaan voi seurata. En ole ainoa, joka on tuon läpikäynyt, mutta uudestaan en enää alkaisi.
        Enkä todellakaan nuorena ajatellut lainkaan alkaessani poltella, mihin se saattaa johtaa.
        En nyt väitä, että kaikilla kävisi noin, mutta ihan varmasti joillain.
        Että miten sen vaarattomuuden itse kukin sitten ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin näen ihmiset erilaisina, huolimatta siitä käyttääkö joku jotain vai ei.
        Olen itsekin aikoinaan polttanut kannabista monet vuodet.
        Ja miksikö lopetin ? Siksi, koska tuli hyvin selväksi, miten haitallista se on, etenkin pitkällä aikavälillä.
        Henkilökohtaisesti minua ei haittaa, jos joku sitä polttelee, se on jokaisen oma asia.

        Oman kokemuksen kautta voin sanoa, että alkuun on ihan kivaa, joo, olla pikku pöllyssä.
        Polttaminen lisääntyy pikkuhiljaa, muuttuen päivittäiseksi, jopa useampaan kertaan päivässä.
        Mieliala alkaa heitellä, ajoittain ahdistaa ja masentaa, mistä moinen, ei ole aiemmin niin ollutkaan. Käytös muuttuu ailahtelevaisemmaksi, voi ei ennen ole niin ollut.
        Rahat eivät tahdo millään riittää, voi että kun tulee niin kalliiksikin, ei ennen ole mennyt näin paljon rahaa.

        Ahdistus lisääntyy, alkaa ottaa päähän oma kannabiksen käyttö, menee koko elämä ihan ylösalaisin, asiat vituttaa, oma itse vituttaa, ajatukset muuttuu itseä kohtaan, tunnen olevani huono ihminen, täysi paska, kukaan ei hyväksy minua, miksi elän näin, miksi teen näin, miksi kaveritkin tulee ja menee, mikään ei ole pysyvää, mikään ei kiinnosta, minua kohdellaan joka paikassa huonosti, terveydenhuollosta ei saa apua, kukaan ei ymmärrä minua, jne. jne.

        Tuossa se, mitä siitä pahimmillaan voi seurata. En ole ainoa, joka on tuon läpikäynyt, mutta uudestaan en enää alkaisi.
        Enkä todellakaan nuorena ajatellut lainkaan alkaessani poltella, mihin se saattaa johtaa.
        En nyt väitä, että kaikilla kävisi noin, mutta ihan varmasti joillain.
        Että miten sen vaarattomuuden itse kukin sitten ajattelee.

        Eli käytit kannabista ja sitten lopetit käytön kun et enää jaksanut käytellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli käytit kannabista ja sitten lopetit käytön kun et enää jaksanut käytellä?

        En kirjoittanut, etten olisi jaksanut käytellä, vaan koska se oli todella haitallista.
        Ai miten niin, no se aiheutti vähän väliä psykooseja, ja niitä en enää jaksanut.
        Onko siinä jotain, mikä on vaikea ymmärtää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittanut, etten olisi jaksanut käytellä, vaan koska se oli todella haitallista.
        Ai miten niin, no se aiheutti vähän väliä psykooseja, ja niitä en enää jaksanut.
        Onko siinä jotain, mikä on vaikea ymmärtää ?

        Miksi keksit tuollaisia typeriä satuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi keksit tuollaisia typeriä satuja?

        Enpä minä voi ketään käskeä tai pakottaa uskomaan.
        Jos pidät tätä satuna, sille en voi mitään.
        Olisi vaan kiva tietää, miksi pidät asiaa typeränä satuna ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä minä voi ketään käskeä tai pakottaa uskomaan.
        Jos pidät tätä satuna, sille en voi mitään.
        Olisi vaan kiva tietää, miksi pidät asiaa typeränä satuna ?

        Kerrotko lisää psykooseistasi? Kuinka kauan olit psykoosissa ja minkälaisia harhoja sinulla oli? Veikö poliisi vai ambulanssi sinut mielisairaalaan?

        Entä minkälaisia psykoosin ennakko-oireita sinulla oli ja kuinka kauan aiemmin niitä ehdit kokemaan ennen varsinaista psykoosia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittanut, etten olisi jaksanut käytellä, vaan koska se oli todella haitallista.
        Ai miten niin, no se aiheutti vähän väliä psykooseja, ja niitä en enää jaksanut.
        Onko siinä jotain, mikä on vaikea ymmärtää ?

        Eli lopetit kannabiksen käytön ja siinä se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli lopetit kannabiksen käytön ja siinä se?

        Siinä se, että kannabiksen käyttö loppui.
        Alkoholia alkoi sen jälkeen mennä runsaasti.
        Tarkoitus oli niinä vuosina olla vain mahdollisimman sekaisin, mutta kannabis ei enää kiinnostanut juurikin psykoosien takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se, että kannabiksen käyttö loppui.
        Alkoholia alkoi sen jälkeen mennä runsaasti.
        Tarkoitus oli niinä vuosina olla vain mahdollisimman sekaisin, mutta kannabis ei enää kiinnostanut juurikin psykoosien takia.

        Kerrotko lisää niistä psykooseistasi? Kuinka kauan olit psykoosissa ja minkälaisia harhoja sinulla oli? Veikö poliisi vai ambulanssi sinut mielisairaalaan?

        Entä minkälaisia psykoosin ennakko-oireita sinulla oli ja kuinka kauan aiemmin niitä ehdit kokemaan ennen varsinaista psykoosia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se, että kannabiksen käyttö loppui.
        Alkoholia alkoi sen jälkeen mennä runsaasti.
        Tarkoitus oli niinä vuosina olla vain mahdollisimman sekaisin, mutta kannabis ei enää kiinnostanut juurikin psykoosien takia.

        Kannabisriippuvuus ei siis ollut kovinkaan voimakas, kun vaan lopetit käytön? Suurin osa tosiaan lopettaa käytön jossain vaiheessa ilman mitään ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko lisää psykooseistasi? Kuinka kauan olit psykoosissa ja minkälaisia harhoja sinulla oli? Veikö poliisi vai ambulanssi sinut mielisairaalaan?

        Entä minkälaisia psykoosin ennakko-oireita sinulla oli ja kuinka kauan aiemmin niitä ehdit kokemaan ennen varsinaista psykoosia?

        Niistä ajoista on kolmisenkymmentä vuotta, eli muistikuvat on aika hatarat. Osittain toki siitäkin syystä, koska psykoosit luultavimmin jättivät jälkensä aivoihin, sekä myös psykoosilääkkeet vaikuttivat muistiin heikentävästi sitä.
        Ennakko-oireista on vaikea sanoa mitään, olin usein niin pitkään psykoosissa ennen kuin jouduin sairaalaan.
        Poliisit eivät vieneet kertaakaan, vaan ambulanssi, sekin turhan usein.

        Oli näkö- sekä kuuloharhoja, todellisuudentaju täysin hukassa, itsariyrityksiäkin oli useampia.
        Elämänmeno oli tuohon aikaan niin sekavaa, ettei kaikesta ole kovin selkeitä muistikuvia.
        Kun hengissä kaikesta lopulta selvisin, en enää lähtisi uusintakierrokselle mistään hinnasta.
        En tunne tarvetta päihdyttää itseäni, pärjään tunteideni ja ajatusteni kanssa ihan selvinkin päin, vaikkei se aina niin helppoa olekaan. Ei ole kuitenkaan tarve paeta mitään pahaa oloa, tms.
        Itseäni aikoinaan pakenin päihteisiin, ihan väärä tapa hoitaa ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se, että kannabiksen käyttö loppui.
        Alkoholia alkoi sen jälkeen mennä runsaasti.
        Tarkoitus oli niinä vuosina olla vain mahdollisimman sekaisin, mutta kannabis ei enää kiinnostanut juurikin psykoosien takia.

        Kannabiksella on muutenkin vaikea "olla sekaisin" kun mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, ja jos taas alkaa käyttää enemmän ja päivittäin, ei päihdy enää lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä ajoista on kolmisenkymmentä vuotta, eli muistikuvat on aika hatarat. Osittain toki siitäkin syystä, koska psykoosit luultavimmin jättivät jälkensä aivoihin, sekä myös psykoosilääkkeet vaikuttivat muistiin heikentävästi sitä.
        Ennakko-oireista on vaikea sanoa mitään, olin usein niin pitkään psykoosissa ennen kuin jouduin sairaalaan.
        Poliisit eivät vieneet kertaakaan, vaan ambulanssi, sekin turhan usein.

        Oli näkö- sekä kuuloharhoja, todellisuudentaju täysin hukassa, itsariyrityksiäkin oli useampia.
        Elämänmeno oli tuohon aikaan niin sekavaa, ettei kaikesta ole kovin selkeitä muistikuvia.
        Kun hengissä kaikesta lopulta selvisin, en enää lähtisi uusintakierrokselle mistään hinnasta.
        En tunne tarvetta päihdyttää itseäni, pärjään tunteideni ja ajatusteni kanssa ihan selvinkin päin, vaikkei se aina niin helppoa olekaan. Ei ole kuitenkaan tarve paeta mitään pahaa oloa, tms.
        Itseäni aikoinaan pakenin päihteisiin, ihan väärä tapa hoitaa ongelmia.

        Kannattaa muistaa, että suurimmalla osalla päihteiden käyttäjiä ei ole tuollaisia ongelmia mitä sinulla on ollut. Eikä näyttänyt huumeiden laittomuuskaan sinua auttaneen millään tavalla, ja jotenkin kyllä huomaa, että alkoholia olet käyttänyt runsaasti.

        Kannabiksesta pääsit siis eroon kun vain lopetit käytön, eli riippuvuus ei kovinkaan voimakas ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa, että suurimmalla osalla päihteiden käyttäjiä ei ole tuollaisia ongelmia mitä sinulla on ollut. Eikä näyttänyt huumeiden laittomuuskaan sinua auttaneen millään tavalla, ja jotenkin kyllä huomaa, että alkoholia olet käyttänyt runsaasti.

        Kannabiksesta pääsit siis eroon kun vain lopetit käytön, eli riippuvuus ei kovinkaan voimakas ollut.

        Joku sekakäyttäjä sai siis psykoosin "kannabiksesta" ja lopetti sen käytön, minkä jälkeen tuhosi aivonsa alkoholilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku sekakäyttäjä sai siis psykoosin "kannabiksesta" ja lopetti sen käytön, minkä jälkeen tuhosi aivonsa alkoholilla.

        No näinhän siinä kävi, sen voin myöntää.
        Liian nuoresta alkoi alkoholikokeilut, ja sen käyttö oli silloin vielä vähäistä, kun kannabis tuli kuvioihin.
        Kannabiksesta tuli alussa ihan hyvä olo, se rentoutti, poisti jännitystä, jne.
        Kun meno yltyi, tuli sitten käytettyä sitä sun tätä sekaisin.
        Aivot ovat varmasti osittain tuhoutuneet, vaikkei se missään kuvauksissa näykään, magneettikuvan jälkeen sanottiin, että päässä ei ole mitään vikaa. ( Itse olen ehkä vähän eri mieltä. )
        Nuoruuden ajan sekoilun jälkeen ei ole mukavaa ikääntyä, koska ei ole oikeasti hyvässä kunnossa, mutta elämä on mennyt niin kuin on mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinhän siinä kävi, sen voin myöntää.
        Liian nuoresta alkoi alkoholikokeilut, ja sen käyttö oli silloin vielä vähäistä, kun kannabis tuli kuvioihin.
        Kannabiksesta tuli alussa ihan hyvä olo, se rentoutti, poisti jännitystä, jne.
        Kun meno yltyi, tuli sitten käytettyä sitä sun tätä sekaisin.
        Aivot ovat varmasti osittain tuhoutuneet, vaikkei se missään kuvauksissa näykään, magneettikuvan jälkeen sanottiin, että päässä ei ole mitään vikaa. ( Itse olen ehkä vähän eri mieltä. )
        Nuoruuden ajan sekoilun jälkeen ei ole mukavaa ikääntyä, koska ei ole oikeasti hyvässä kunnossa, mutta elämä on mennyt niin kuin on mennyt.

        Eli olit siis sekakäyttäjä joka sai useita päihdepsykooseja? Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei käytä "sitä sun tätä sekaisin", kuten sinä olet tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinhän siinä kävi, sen voin myöntää.
        Liian nuoresta alkoi alkoholikokeilut, ja sen käyttö oli silloin vielä vähäistä, kun kannabis tuli kuvioihin.
        Kannabiksesta tuli alussa ihan hyvä olo, se rentoutti, poisti jännitystä, jne.
        Kun meno yltyi, tuli sitten käytettyä sitä sun tätä sekaisin.
        Aivot ovat varmasti osittain tuhoutuneet, vaikkei se missään kuvauksissa näykään, magneettikuvan jälkeen sanottiin, että päässä ei ole mitään vikaa. ( Itse olen ehkä vähän eri mieltä. )
        Nuoruuden ajan sekoilun jälkeen ei ole mukavaa ikääntyä, koska ei ole oikeasti hyvässä kunnossa, mutta elämä on mennyt niin kuin on mennyt.

        Nuoruusiässä aivot ovat erityisen herkkiä alkoholin aiheuttamille vaurioille. Toistuva alkoholinkäyttö voi häiritä mesokortikolimbisen järjestelmän toimintaa ja aiheuttaa prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen degeneroitumista eli rappeutumista. Humalahakuinen juominen (”binge drinking”) vaurioittaa laaja-alaisesti aivojen valkoisen aineen radastoja. Muisti ja oppimiskyky voivat heikentyä pysyvästi, ja runsaasti alkoholia käyttävä nuori voi jäädä pysyvästi vähäjärkiseksi.
        .
        Alaikäisenä aloitettu alkoholinkäyttö häiritsee aivojen kypsymisprosessia. Prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen vajaatoiminta lisää impulsiivisuutta ja altistaa alkoholiriippuvuudelle. Alle 15 vuoden iässä alkoholia kokeilleilla onkin moninkertainen riski myöhemmän riippuvuuden kehittymiseen, verrattuna niiden riskiin joiden ensikosketus alkoholiin tapahtuu vasta täysi-ikäisenä. Mitä myöhempään ikään ensimmäiset ”pakolliset” alkoholikokeilut saadaan siirrettyä, sitä parempi aivojen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabiksella on muutenkin vaikea "olla sekaisin" kun mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, ja jos taas alkaa käyttää enemmän ja päivittäin, ei päihdy enää lainkaan.

        Sen myönnän, ettei siitä sitä päihtymystä tulekaan enää pidemmän ajan käytön jälkeen.
        Mutta se, miten se muuten vaikuttaa päähän, aivotoimintaan, sehän se ne ongelmat tuo esiin, ahdistukset, masennukset, joskus psykoositkin.
        Eihän pelkkä alkoholikaan saa yksistään päätä sekaisin, ahdistuksia ja masennuksia aikaan, vaan se, kuinka se käyttö muuttaa koko minäkuvaa, käsitystä itsestään, itsetunto-ongelmia, jne.
        Päihteet on siis osallisena auttamassa psyykkisten ongelmien muodostumisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen myönnän, ettei siitä sitä päihtymystä tulekaan enää pidemmän ajan käytön jälkeen.
        Mutta se, miten se muuten vaikuttaa päähän, aivotoimintaan, sehän se ne ongelmat tuo esiin, ahdistukset, masennukset, joskus psykoositkin.
        Eihän pelkkä alkoholikaan saa yksistään päätä sekaisin, ahdistuksia ja masennuksia aikaan, vaan se, kuinka se käyttö muuttaa koko minäkuvaa, käsitystä itsestään, itsetunto-ongelmia, jne.
        Päihteet on siis osallisena auttamassa psyykkisten ongelmien muodostumisessa.

        Ihan turhaan kuitenkin syyttelet kannabista, koska olit päihteiden sekakäyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen myönnän, ettei siitä sitä päihtymystä tulekaan enää pidemmän ajan käytön jälkeen.
        Mutta se, miten se muuten vaikuttaa päähän, aivotoimintaan, sehän se ne ongelmat tuo esiin, ahdistukset, masennukset, joskus psykoositkin.
        Eihän pelkkä alkoholikaan saa yksistään päätä sekaisin, ahdistuksia ja masennuksia aikaan, vaan se, kuinka se käyttö muuttaa koko minäkuvaa, käsitystä itsestään, itsetunto-ongelmia, jne.
        Päihteet on siis osallisena auttamassa psyykkisten ongelmien muodostumisessa.

        Suomessa alkoholi aiheuttaa yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia joka vuosi, ja joka vuosi noin 6000 ihmistä joutuu sairaseläkkeelle alkoholin aiheuttamien sairauksien johdosta. Lisäksi alkoholi tappaa Suomessa noin kuusi ihmistä päivässä. Alkoholi aiheuttaa myös erektio-ongelmia ja runsaasti alkoholia käyttävillä miehille kasvaa rinnat koska alkoholi tuhoaa kivekset eikä miessukuhormonia enää tule riittävästi.

        Raskaudenaikaisen alkoholinkäytön johdosta Suomessa syntyy vuosittain yli 600 FAS-lasta, joista monet ovat vakavasti kehitysvammaisia ja vaativat loppuelämän mittaista laitoshoitoa, koska alkoholi on tuhonnut aivot peruuttamattomasti jo ennen syntymää.

        Alkoholi on myös osallisena yli 80 prosentissa väkivaltaa, ja alkoholin arvioidaan olevan osallisena noin kymmenessä prosentissa maamme syöpätapauksia. Merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Tuhoaa myös eniten aivoja koska on voimakas solumyrkky.

        Suomessa menetetään vuosittain ennenaikaisia ehkäistävissä olevia elinvuosia 3900 jokaista 100 000 asukasta kohden. Määrä vastaa vajaata sataa neljäkymmenvuotista työuraa. Menetys bruttokansantuotteelle on neljännes Suomen valtion vuosittaisesta budjetista. Kansakuntana menetämme vähän alle 13 miljardia vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinun elämääsi vaikuttaa, käyttääkö joku lääkekäyttöön, jossa määrät ovat monikertaisia, vai viihdekäyttöön?
        Muuta uskottavaa selitystä ei ole, kuin se, että sinä koet jääväsi osattomaksi niistä nautinnoista, mitä jotkut saavat viihdekäytöstä, kun itse kuulut niin ahdasmieliseen lahkoon, ettei se sinulle ole mahdollista.
        Sinulla on toinenkin yhtä idioottimainen ajatuskulku, kuvittelet, että laillistamisessa on kysymys siitä, käytetäänkö kannabista vai ei, sitä käytetään joka tapauksessa, oli laillista, tai ei. Laittomuus tuo vain vaihtoehdoksi monille kovat huumeet, joita pimeästi toimivat myyjät tarjoaa samalla.

        Missä päihdehelvetissä sinä elät ja asut, kun tunnet lauman sekakäyttäjiä, joilla homma ei olisi pysynyt kohtuudessa, vai keksitkö senkin omasta päästäsi? Itse en tunne keskivertokansalaisena ainuttakaan sellaista sekakäyttäjää.

        Alkoholi on yksi kaikkein viheliäsimmistä huumeista, se sammuttaa järjen ja poistaa estot, mikä tekee juopuneen todella vastemieliseksi ja vaaralliseksi muille, sekä itselleen. Kannabis korkeintaan hieman sosiaalisemmaksi, ei kuitenkaan häiriköi ympäristöään.

        Järkeen perustuvilla seikoilla ei tietenkään ole mitään merkitystä sinun kaltaiselle ihmiselle, kokemattomuus, oikean tiedon puute, uskonnon kaltaisesti päähän iskostunut agenda menee järjenkäytön edelle.

        Viestisi on lähes pelkästään henkilöön käymistä. Kannattaisiko vähentää kannabiksen käyttöä, jos asiallinen viesti ja jonkun omakohtainen näkemys menee noin tunteisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabiksella on muutenkin vaikea "olla sekaisin" kun mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, ja jos taas alkaa käyttää enemmän ja päivittäin, ei päihdy enää lainkaan.

        Jaa, että kannabiksella on vaikea olla sekaisin? Sä et selvästikään tiedä mistä puhut tai puhut tarkoituksella potaskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestisi on lähes pelkästään henkilöön käymistä. Kannattaisiko vähentää kannabiksen käyttöä, jos asiallinen viesti ja jonkun omakohtainen näkemys menee noin tunteisiin?

        Missä päihdehelvetissä sinä elät ja asut, kun tunnet lauman sekakäyttäjiä, joilla homma ei olisi pysynyt kohtuudessa, vai keksitkö senkin omasta päästäsi? Itse en tunne keskivertokansalaisena ainuttakaan sellaista sekakäyttäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olit siis sekakäyttäjä joka sai useita päihdepsykooseja? Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei käytä "sitä sun tätä sekaisin", kuten sinä olet tehnyt.

        Kannabis on Suomess edelleen ns. marginaalipäihde ja se porukka kyllä vetää sekaisin lähes kaikkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, että kannabiksella on vaikea olla sekaisin? Sä et selvästikään tiedä mistä puhut tai puhut tarkoituksella potaskaa.

        Kannabiksella on vaikea "olla sekaisin" kun mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, ja jos taas alkaa käyttää enemmän ja päivittäin, ei päihdy enää lainkaan. Jos haluaa olla sekaisin, alkoholi on siihen paras huume. Sillä voi jopa sammuttaa tajunnan kokonaan. Se ei onnistu millään muulla aineella. Alkoholi myös tuhoaa eniten aivoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olit siis sekakäyttäjä joka sai useita päihdepsykooseja? Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei käytä "sitä sun tätä sekaisin", kuten sinä olet tehnyt.

        Tiedän kyllä ihan hyvin, ettei suurin osa ole tehnyt niin kuin olen itse tehnyt.
        Se, mitä ja miten olen tehnyt, on opettanut pysymään kaukana päihdyttävistä aineista, nyt saa elämä olla sitä parasta huumetta.
        Jotkut nuorista, ja vanhemmistakin, valitettavasti ajautuvat erinäisistä syistä käyttämään tuhoisasti jos vaikka mitä, eikä se ole koskaan hyvä asia.
        Kun on itse käynyt aika rankan tien läpi, tulee usein mieleen se pahin mahdollinen, vaikkei kaikille todellakaan käy niin. Ei kaikilta lähde välttämättä koko elämä ns. lapasesta.

        Minulla on edelleen aika monia kavereita ja tuttuja, jotka polttelevat kannabista, ja ikäväkseni voin todeta, että osalla heistä se käyttö on pikkuhiljaa riistäytynyt, eli huomaa riippuvuuden syntyneen.
        Ei sen puoleen, se ei minulle kuulu, olen itse pilannut oman elämäni, ja saanut osittain jotain siitä vielä takaisin. Tehkööt muut mitä haluavat, se ei vaan tunnu kovin hyvältä, kun kavereilla lähtee " keulimaan ".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän kyllä ihan hyvin, ettei suurin osa ole tehnyt niin kuin olen itse tehnyt.
        Se, mitä ja miten olen tehnyt, on opettanut pysymään kaukana päihdyttävistä aineista, nyt saa elämä olla sitä parasta huumetta.
        Jotkut nuorista, ja vanhemmistakin, valitettavasti ajautuvat erinäisistä syistä käyttämään tuhoisasti jos vaikka mitä, eikä se ole koskaan hyvä asia.
        Kun on itse käynyt aika rankan tien läpi, tulee usein mieleen se pahin mahdollinen, vaikkei kaikille todellakaan käy niin. Ei kaikilta lähde välttämättä koko elämä ns. lapasesta.

        Minulla on edelleen aika monia kavereita ja tuttuja, jotka polttelevat kannabista, ja ikäväkseni voin todeta, että osalla heistä se käyttö on pikkuhiljaa riistäytynyt, eli huomaa riippuvuuden syntyneen.
        Ei sen puoleen, se ei minulle kuulu, olen itse pilannut oman elämäni, ja saanut osittain jotain siitä vielä takaisin. Tehkööt muut mitä haluavat, se ei vaan tunnu kovin hyvältä, kun kavereilla lähtee " keulimaan ".

        Itsekin siis ymmärrät, että et ole mikään esimerkki kannabiksen haitoista koska olit useiden aineiden sekakäyttäjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoruusiässä aivot ovat erityisen herkkiä alkoholin aiheuttamille vaurioille. Toistuva alkoholinkäyttö voi häiritä mesokortikolimbisen järjestelmän toimintaa ja aiheuttaa prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen degeneroitumista eli rappeutumista. Humalahakuinen juominen (”binge drinking”) vaurioittaa laaja-alaisesti aivojen valkoisen aineen radastoja. Muisti ja oppimiskyky voivat heikentyä pysyvästi, ja runsaasti alkoholia käyttävä nuori voi jäädä pysyvästi vähäjärkiseksi.
        .
        Alaikäisenä aloitettu alkoholinkäyttö häiritsee aivojen kypsymisprosessia. Prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen vajaatoiminta lisää impulsiivisuutta ja altistaa alkoholiriippuvuudelle. Alle 15 vuoden iässä alkoholia kokeilleilla onkin moninkertainen riski myöhemmän riippuvuuden kehittymiseen, verrattuna niiden riskiin joiden ensikosketus alkoholiin tapahtuu vasta täysi-ikäisenä. Mitä myöhempään ikään ensimmäiset ”pakolliset” alkoholikokeilut saadaan siirrettyä, sitä parempi aivojen kannalta.

        Tuo on tuttua tekstiä. Sen verran on järkeä vielä tallella, että on nyt myöhempinä vuosina tullut tarkemmin aiheeseen tutustuttua.
        Olisihan se ihme, jos minäkin olisin kaikesta selvinnyt ilman mitään haittoja tai vaurioita.
        Aivojen valkoisessa aineessa on jo aikoja sitten näkynyt jotain epäspesifejä muutoksia.
        Myös muisti on heikentynyt, ja uuden oppiminen on hankalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaan kuitenkin syyttelet kannabista, koska olit päihteiden sekakäyttäjä.

        Omalla kohdallani saan syytellä ihan mitä aineita haluan syyttää.
        Se mitä minä olen kokenut onkin vain minun oma kokemukseni.
        Jokainen voi itse hankkia omansa, jos niin haluaa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdallani saan syytellä ihan mitä aineita haluan syyttää.
        Se mitä minä olen kokenut onkin vain minun oma kokemukseni.
        Jokainen voi itse hankkia omansa, jos niin haluaa tehdä.

        Kuitenkin sekakäyttäjänä varmaan ymmärrät sen verran, että pelkästään kannabiksen syyttely ongelmistasi on aika turhaa ja älyllistä itsepetosta koska olit useiden aineiden sekakäyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päihdehelvetissä sinä elät ja asut, kun tunnet lauman sekakäyttäjiä, joilla homma ei olisi pysynyt kohtuudessa, vai keksitkö senkin omasta päästäsi? Itse en tunne keskivertokansalaisena ainuttakaan sellaista sekakäyttäjää.

        Ei se vaadi päihdehelvetissä elämistä, että tuntee laajasti porukkaa.
        Se vaatii vain avarakatseisuutta ja tutustumista kaikenlaisiin ihmisiin, vauvasta vaariin ja kadun miehistä virkamiehiin.
        Keskivertokansalaisenakin se on täysin mahdollista, ja se on hyvin opettavaista näkemään, kuulemaan, ja ymmärtämään ihmisten elämää, ja miten kohtalot ym. ihmisiä heittelevät ja vievät ketä minnekin.
        Ihminen on laumasielu, ja voi itse valita laumansa, jos niin haluaa. Eikä mikään estä kulkemista laumasta toiseen. Itse asiassa se on mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin sekakäyttäjänä varmaan ymmärrät sen verran, että pelkästään kannabiksen syyttely ongelmistasi on aika turhaa ja älyllistä itsepetosta koska olit useiden aineiden sekakäyttäjä.

        Olen petokseni ja itsesyytökseni läpikäynyt, enkä koe enää mitään tarvetta syyttelemiseen.
        Tiedän nyt miten voin pysyä ongelmista erossa, ja se riittää minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen petokseni ja itsesyytökseni läpikäynyt, enkä koe enää mitään tarvetta syyttelemiseen.
        Tiedän nyt miten voin pysyä ongelmista erossa, ja se riittää minulle.

        Mitä kaikkia päihteitä käytit kannabiksen ja alkoholin lisäksi?

        Kirjoitit: "Kun meno yltyi, tuli sitten käytettyä sitä sun tätä sekaisin."

        Eli mitä kaikkia käytit sekaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kaikkia päihteitä käytit kannabiksen ja alkoholin lisäksi?

        Kirjoitit: "Kun meno yltyi, tuli sitten käytettyä sitä sun tätä sekaisin."

        Eli mitä kaikkia käytit sekaisin?

        Tätä on ennenkin kysytty, ja aina on pakko vastata, etten edes tiedä, mitä tuli käytettyä.
        Sen verran tiedän, etten koskaan piikittänyt huumeita. Siinä minulla meni raja.
        Voi olla, että on tullut nenän ja suun kautta käytettyä jos vaikka mitä. Kun on ollut todella sekaisin, ei ole ollut mitään tolkkua päihteiden suhteen. Yleensä ei tullut edes kysyttyä mitä esim. joku pilleri on ollut, kun joku tarjosi.
        Jossain vaiheessa aloin kärsiä pahasti psyykkisistä ongelmista, ja sain reseptejä milloin mihinkin lääkkeeseen, tuli sitten niitäkin käytettyä miten sattuu. Rauhoittavia tosin vähemmässä määrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä on ennenkin kysytty, ja aina on pakko vastata, etten edes tiedä, mitä tuli käytettyä.
        Sen verran tiedän, etten koskaan piikittänyt huumeita. Siinä minulla meni raja.
        Voi olla, että on tullut nenän ja suun kautta käytettyä jos vaikka mitä. Kun on ollut todella sekaisin, ei ole ollut mitään tolkkua päihteiden suhteen. Yleensä ei tullut edes kysyttyä mitä esim. joku pilleri on ollut, kun joku tarjosi.
        Jossain vaiheessa aloin kärsiä pahasti psyykkisistä ongelmista, ja sain reseptejä milloin mihinkin lääkkeeseen, tuli sitten niitäkin käytettyä miten sattuu. Rauhoittavia tosin vähemmässä määrin.

        Eli olit siis sekakäyttäjä joka sai useita päihdepsykooseja? Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei käytä "sitä sun tätä sekaisin", kuten sinä olet tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittanut, etten olisi jaksanut käytellä, vaan koska se oli todella haitallista.
        Ai miten niin, no se aiheutti vähän väliä psykooseja, ja niitä en enää jaksanut.
        Onko siinä jotain, mikä on vaikea ymmärtää ?

        "Ai miten niin, no se aiheutti vähän väliä psykooseja, "

        Miksi jatkoit kannabiksen käyttöä psykoosin jälkeen? Ja miksi et saanut psykoosiin estolääkitystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olit siis sekakäyttäjä joka sai useita päihdepsykooseja? Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei käytä "sitä sun tätä sekaisin", kuten sinä olet tehnyt.

        Kyllä, päihdepsykooseja, kannabispsykooseja, kenties muistakin syistä johtuvia psykooseja, alkoholin aiheuttamia deliriumeja unohtamatta, niitäkin oli.
        Vaikka olin sekakäyttäjä, käytin kyllä joitain aikoja esim. pelkkää kannabista, tai pelkkää alkoholia. Ei se ollut jatkuvaa kaiken sekaisin käyttämistä.
        Kun sellaista elämää tuli elettyä monta vuotta, niin siinä kerkesi kaikenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ai miten niin, no se aiheutti vähän väliä psykooseja, "

        Miksi jatkoit kannabiksen käyttöä psykoosin jälkeen? Ja miksi et saanut psykoosiin estolääkitystä?

        Enpä tuohon ole edelleenkään keksinyt vastausta, miksi jatkoin käyttöä. En sitä tosin ole enää vuosiin pohtinutkaan.
        Ja kyllä, sain toki lääkkeet psykoosiin/psykoosin estoon, ne lamasivat jo osastolla niin paljon, että väittivät minua masentuneeksi, kun tokkurassa vain makasin. Siihen laitettiin sitten masennuslääkkeet päälle. Ajan myötä masennuslääkkeet aiheuttivat maniaa, ja siihen tuli oma lääkityksensä.
        Kannabiksen käyttö jatkui, myös alkoholin, lääkkeet siihen päälle, varmaan helppo uskoa, että olin sekaisin.
        Siinä olisi sitten pitänyt ottaa oma elämä haltuun ja ottaa vastuuta elämästä ja itsestä, ehei, ei onnistunut.
        Sekoilu jatkui, ajoittain osastolle, ja ups, olikin sairaus pahentunut, lääkkeitä vaihtoon ja ei kun lisää lääkettä.
        Vaikka psykoosit ehkä jonkin verran helpottivat ( kuka tietää ), niin psykoosin kaltainen olotila pysyi kyllä jatkuvasti yllä. Se oli ilmeisesti sitä hoitoa tällaisissa tapauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tuohon ole edelleenkään keksinyt vastausta, miksi jatkoin käyttöä. En sitä tosin ole enää vuosiin pohtinutkaan.
        Ja kyllä, sain toki lääkkeet psykoosiin/psykoosin estoon, ne lamasivat jo osastolla niin paljon, että väittivät minua masentuneeksi, kun tokkurassa vain makasin. Siihen laitettiin sitten masennuslääkkeet päälle. Ajan myötä masennuslääkkeet aiheuttivat maniaa, ja siihen tuli oma lääkityksensä.
        Kannabiksen käyttö jatkui, myös alkoholin, lääkkeet siihen päälle, varmaan helppo uskoa, että olin sekaisin.
        Siinä olisi sitten pitänyt ottaa oma elämä haltuun ja ottaa vastuuta elämästä ja itsestä, ehei, ei onnistunut.
        Sekoilu jatkui, ajoittain osastolle, ja ups, olikin sairaus pahentunut, lääkkeitä vaihtoon ja ei kun lisää lääkettä.
        Vaikka psykoosit ehkä jonkin verran helpottivat ( kuka tietää ), niin psykoosin kaltainen olotila pysyi kyllä jatkuvasti yllä. Se oli ilmeisesti sitä hoitoa tällaisissa tapauksissa.

        Etkä siis sekakäyttäjänä ole mikään esimerkki kannabiksen haitoista. Ethän sinä edes tiedä mitä kaikkea olet käyttänyt.


    • Anonyymi

      Olipa taas aloitus.Kannabis aiheuttaa eniten psykooseja mitä muut päihteet

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kannabiksen lääkekäyttäjille ei ole psykooseja tullut, vaikka lääkekäytössä kannabista käytetään joka päivä ja paljon enemmän mitä päihdekäytössä. Lääkekäyttäjiä on jo miljoonia. Joten lienee "kannabispsykoosin" riski melko vähäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turun yliopiston päihdelääketieteen apulaisprofessori Solja Niemelä toteaa Twitterissä, että pelkästään kannabiksesta aiheutuvia psykooseja ei ole Suomessa vuosittain ainuttakaan, jos oikein tarkkoja ollaan:
        https://twitter.com/LahtinenMikko/status/1584239593691709441/photo/1

        On ainakin useita siellä missä olen töissä ja hoidan useita psykooseja nimenomaan kannabiksesta tulleita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabiksen lääkekäyttäjille ei ole psykooseja tullut, vaikka lääkekäytössä kannabista käytetään joka päivä ja paljon enemmän mitä päihdekäytössä. Lääkekäyttäjiä on jo miljoonia. Joten lienee "kannabispsykoosin" riski melko vähäinen.

        Kannabista lääkekäyttöön just,miksei alkoholia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabista lääkekäyttöön just,miksei alkoholia

        https://yle.fi/a/3-8903497

        "Alkoholin terveyshyödyt voivat olla tutkimuksen suurin floppi" – päihdeprofessori pitää Panimoliiton terveysraporttia vanhentuneena tietona.

        Panimoliitto pitää esillä tutkimustuloksia, joiden mukaan oluen kohtuukäyttö saattaa pidentää elinikää. Suomalainen professori sanoo, että alkoholista ei ole uusien tutkimusten mukaan mitään terveyshyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ainakin useita siellä missä olen töissä ja hoidan useita psykooseja nimenomaan kannabiksesta tulleita

        HUS:n lääkärin mukaan puhdas kannabispsykoosi on harvinaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabista lääkekäyttöön just,miksei alkoholia

        Voi kuinka moni lääkitseekään itseään alkoholilla.
        Itsekin tein niin nuorempana, eikä se ollut lainkaan hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ainakin useita siellä missä olen töissä ja hoidan useita psykooseja nimenomaan kannabiksesta tulleita

        Valehtelet. Sinun on mahdotonta tietää mitä kaikkea ovat käyttäneet, mikä on perimän osuus, muut vaikuttimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet. Sinun on mahdotonta tietää mitä kaikkea ovat käyttäneet, mikä on perimän osuus, muut vaikuttimet.

        Ainahan on mahdollista, että mukana on muitakin vaikuttimia.
        Jos niitä muita vaikuttimia on, ja jos ne vieläpä ovat tiedossa, miten kannabis lisänä niihin saattaa vaikuttaa, niin miksi hakea sitä jotain olotilaa ?
        Jos tietää riskit, niin typeräähän silloin on alkaa pelleillä.
        Tosin kovin monet eivät tiedä, millaisia riskit ovat. Esim. saattaa sekoittaa monenlaisia aineita yhteiskäytössä, ja ups, voikin käydä vahinko ilman tarkoitusta.
        On myös ihmisiä, jotka eivät välitä seurauksista, valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan on mahdollista, että mukana on muitakin vaikuttimia.
        Jos niitä muita vaikuttimia on, ja jos ne vieläpä ovat tiedossa, miten kannabis lisänä niihin saattaa vaikuttaa, niin miksi hakea sitä jotain olotilaa ?
        Jos tietää riskit, niin typeräähän silloin on alkaa pelleillä.
        Tosin kovin monet eivät tiedä, millaisia riskit ovat. Esim. saattaa sekoittaa monenlaisia aineita yhteiskäytössä, ja ups, voikin käydä vahinko ilman tarkoitusta.
        On myös ihmisiä, jotka eivät välitä seurauksista, valitettavasti.

        Kannattaa kuitenkin muistaa, että alkoholi on kaikkein vaarallisimpia huumeita mitä ihminen voi käyttää, ja se solumyrkkynä tuhoaa eniten aivoja.


        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivinta-ainetta-alkoholi-ja-tupakka-samassa-sarjassa-kovien-huumeiden-kanssa/7225282
        Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa.
        .
        https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
        Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
        .
        https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
        Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet. Sinun on mahdotonta tietää mitä kaikkea ovat käyttäneet, mikä on perimän osuus, muut vaikuttimet.

        Jos ihminen viedään sairaalaan huumausaineiden vaikutuksen alaisena, kyllä ne yleensä tekevät huumetestit, eli niistä selviää, mitä aineita on tullut nautittua.
        Testit eivät valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turun yliopiston päihdelääketieteen apulaisprofessori Solja Niemelä toteaa Twitterissä, että pelkästään kannabiksesta aiheutuvia psykooseja ei ole Suomessa vuosittain ainuttakaan, jos oikein tarkkoja ollaan:
        https://twitter.com/LahtinenMikko/status/1584239593691709441/photo/1

        Ihan sama mitä joku Solja Niemelä sanoo, mutta psykoosiosastoilla hyvin monella potilaalla on taustalla kannabiksen käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HUS:n lääkärin mukaan puhdas kannabispsykoosi on harvinaisuus.

        Ihan typerää saivartelua kun kannabis ne psykoosit kuitenkin laukaisee hyvin monille. Se on kummallista, että ilman kannabista ne psykoosit eivät monien kohdalla olisi lauenneet ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mitä joku Solja Niemelä sanoo, mutta psykoosiosastoilla hyvin monella potilaalla on taustalla kannabiksen käyttöä.

        "hyvin monella potilaalla on taustalla kannabiksen käyttöä."

        Kuten myös monien muidenkin päihteiden. Mielenterveysongelmaisista sekakäyttäjistä suuri osa tosiaan käyttää myös kannabista, mutta yksinään käytettynä kannabis ei aiheuta psykooseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan typerää saivartelua kun kannabis ne psykoosit kuitenkin laukaisee hyvin monille. Se on kummallista, että ilman kannabista ne psykoosit eivät monien kohdalla olisi lauenneet ollenkaan.

        Jos kannabis aiheuttaisi herkästi psykooseja, niitä olisi lääkekäyttäjillä todella paljon, koska lääkekäytössä käytetyt kannabismäärät ovat päihdekäyttöön verrattuna todella suuria ja käyttö on päivittäistä.

        Puhdas kannabispsykoosi on hyvin harvinainen, kuten HUS:n lääkärikin totesi. Suurin osa päihdepsykooseista johtuu alkoholista ja eri aineiden sekakäytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mitä joku Solja Niemelä sanoo, mutta psykoosiosastoilla hyvin monella potilaalla on taustalla kannabiksen käyttöä.

        Eihän päihdelääketieteen professorit mitään aiheesta tiedä. Suomi24-palstalla tiedetään asiat paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mitä joku Solja Niemelä sanoo, mutta psykoosiosastoilla hyvin monella potilaalla on taustalla kannabiksen käyttöä.

        Mikä psykoosissa on se pahin asia? Kaikki päihteet voivat aiheuttaa psykooseja. Esimerkiksi alkoholi aiheuttaa Suomessa joka vuosi yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia, mutta silti aiheesta ei varoitella eikä valisteta. Jos psykoosi olisi joku isokin juttu, niin eiköhän alkoholinkin suhteen asioista tiedotettaisi? Vai mitä luulet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mitä joku Solja Niemelä sanoo, mutta psykoosiosastoilla hyvin monella potilaalla on taustalla kannabiksen käyttöä.

        Vaikka olenkin itse ollut potilaspuolella, uskon täysin tuon, koska tiedän, että näin on.
        Aika usein päihde- ja mielenterveysongelmat kulkevat ns. käsi kädessä.
        Se ei kuitenkaan aina ole niin selkeää, kumpi on tullut ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kannabis aiheuttaisi herkästi psykooseja, niitä olisi lääkekäyttäjillä todella paljon, koska lääkekäytössä käytetyt kannabismäärät ovat päihdekäyttöön verrattuna todella suuria ja käyttö on päivittäistä.

        Puhdas kannabispsykoosi on hyvin harvinainen, kuten HUS:n lääkärikin totesi. Suurin osa päihdepsykooseista johtuu alkoholista ja eri aineiden sekakäytöstä.

        Onko esittää mitään tilastoa, jossa olisi potilasmäärät, montako heitä on, jotka Suomessa käyttävät lääkekannabista ihan luvan kanssa ?
        En usko heitä olevan kovin monia.
        Toki varmaan on sellaisia, jotka väittävät käyttävänsä lääkkeeksi, pitäähän sitä käyttöä jollain selityksellä puolustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko esittää mitään tilastoa, jossa olisi potilasmäärät, montako heitä on, jotka Suomessa käyttävät lääkekannabista ihan luvan kanssa ?
        En usko heitä olevan kovin monia.
        Toki varmaan on sellaisia, jotka väittävät käyttävänsä lääkkeeksi, pitäähän sitä käyttöä jollain selityksellä puolustella.

        Suomessa lääkekannabista ei enää saa mistään jos sitä ei itse kasvata, mutta maailmalla kannabiksen lääkekäyttäjiä on jo miljoonia, eikä mitään haittauutisointia aiheesta ole näkynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän päihdelääketieteen professorit mitään aiheesta tiedä. Suomi24-palstalla tiedetään asiat paremmin.

        Professoreita ja tutkijoita on aika paljon, ja jokaisella on omat näkemyksensä ja tuloksensa tutkimuksista.
        Ei siinä ole mitään uutta, että ihmiset tekevät erilaisia havaintoja samoista asioista, tutkimalla tai sitten jollain muulla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan typerää saivartelua kun kannabis ne psykoosit kuitenkin laukaisee hyvin monille. Se on kummallista, että ilman kannabista ne psykoosit eivät monien kohdalla olisi lauenneet ollenkaan.

        Kenellä vain voi olla taipumusta psykoosiin, mutta ei sellaista saa.
        Kuitenkin sen voi jokin tekijä laukaista, esim. kannabis, tai joku muu päihde.
        Jotkut voivat mennä psykoosiin liiasta valvomisesta, jotkut surun seurauksena, jotkut todella voimakkaan ahdistuksen seurauksena, kuka mistäkin syystä.
        Suurin osa ihmisistä ei saa psykoosia, vaikka joillain siihen taipumus voi ollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenellä vain voi olla taipumusta psykoosiin, mutta ei sellaista saa.
        Kuitenkin sen voi jokin tekijä laukaista, esim. kannabis, tai joku muu päihde.
        Jotkut voivat mennä psykoosiin liiasta valvomisesta, jotkut surun seurauksena, jotkut todella voimakkaan ahdistuksen seurauksena, kuka mistäkin syystä.
        Suurin osa ihmisistä ei saa psykoosia, vaikka joillain siihen taipumus voi ollakin.

        Kofeiini aiheuttaa psykooseja ja Suomessa juodaan eniten kahvia maailmassa. Käytännössä jokainen psykoosipotilas juo kahvia. Ja sitä saa psykoosipotilas juoda mielisairaalassakin aamusta iltaan, kuten moni tekeekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa lääkekannabista ei enää saa mistään jos sitä ei itse kasvata, mutta maailmalla kannabiksen lääkekäyttäjiä on jo miljoonia, eikä mitään haittauutisointia aiheesta ole näkynyt.

        Onko tullut mietittyä, miksei sitä lääkekannabista saa mistään ?
        Ovatkohan lääkärit ym. asiantuntijat tulleet tietoisiksi mahdollisista haitoista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tullut mietittyä, miksei sitä lääkekannabista saa mistään ?
        Ovatkohan lääkärit ym. asiantuntijat tulleet tietoisiksi mahdollisista haitoista ?

        Kyllä lääkekannabiksen käyttö on kasvanut maailmassa paljon, vaikka Suomessa onkin sen asian suhteen menty ns. takapakkia. Jopa Thaimaassa lääkekannabis on laillista. Lääkekannabiksen haitat eivät ole Suomessa syy sen kieltämiseen, vaan lähinnä yleiset asenteet ja valehtelu aiheesta.

        Kannabis on kuitenkin maailman monipuolisin lääkekasvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kofeiini aiheuttaa psykooseja ja Suomessa juodaan eniten kahvia maailmassa. Käytännössä jokainen psykoosipotilas juo kahvia. Ja sitä saa psykoosipotilas juoda mielisairaalassakin aamusta iltaan, kuten moni tekeekin.

        Voi voi. Olen ollut sairaalassa ja osastolla on ollut samaan aikaan useampia psykoosipotilaita.
        Kaikki heistä eivät juoneet kahvia, eli sinun käytäntösi ei nyt pidä täysin paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen viedään sairaalaan huumausaineiden vaikutuksen alaisena, kyllä ne yleensä tekevät huumetestit, eli niistä selviää, mitä aineita on tullut nautittua.
        Testit eivät valehtele.

        Valehtelet taas. Ei sinulla voi olla jonkun sairaalan kattavia testituloksia, mistä selviää mitä kukin on ottanut ja vieläpä niin, että juuri kannabis olisi syy, minkä takia ihmisiä päätyy sairaalaan. Voit tietenkin kumota edellä esitetyn, mutta silloin pitää esittää jotakin faktaa, eikä vain sinun oman pään tuotoksia.

        Kaikki on haitallista liikaa käytettynä, jopa vesi on silloin tappavaa. Jos haluat esittää jonkun aineen haitallisuutta, silloin pitää aina kertoa mikä on se määrä, milloin alkaa haittavaikutukset, mutta eihän sinulla ole kokemusta ja tietoa. Juttusi jään siksi epämääräisiksi valheita sisältäviksi heitoksi, joista ei ole kenellekään hyötyä, eivätkä ne kiinnosta ketään. Sinulla ei vaikuta olevan mitään annettavaa ja uutta näkökulmaa aiheesta keskusteluun.

        Jos haluat leikkiä jotakin kansanvalistajaa, saarnaa alkoholista, joka on megaluokan ongelmien aiheuttaja tässä maassa, sen haitoista löytyy oikeaa tutkimustietoakin ja tilastoja. Ehkä sinulla on tästä alkoholihuumeesta omakohtaisia kokemuksia, joka tekee jutuistasi uskottavampia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet taas. Ei sinulla voi olla jonkun sairaalan kattavia testituloksia, mistä selviää mitä kukin on ottanut ja vieläpä niin, että juuri kannabis olisi syy, minkä takia ihmisiä päätyy sairaalaan. Voit tietenkin kumota edellä esitetyn, mutta silloin pitää esittää jotakin faktaa, eikä vain sinun oman pään tuotoksia.

        Kaikki on haitallista liikaa käytettynä, jopa vesi on silloin tappavaa. Jos haluat esittää jonkun aineen haitallisuutta, silloin pitää aina kertoa mikä on se määrä, milloin alkaa haittavaikutukset, mutta eihän sinulla ole kokemusta ja tietoa. Juttusi jään siksi epämääräisiksi valheita sisältäviksi heitoksi, joista ei ole kenellekään hyötyä, eivätkä ne kiinnosta ketään. Sinulla ei vaikuta olevan mitään annettavaa ja uutta näkökulmaa aiheesta keskusteluun.

        Jos haluat leikkiä jotakin kansanvalistajaa, saarnaa alkoholista, joka on megaluokan ongelmien aiheuttaja tässä maassa, sen haitoista löytyy oikeaa tutkimustietoakin ja tilastoja. Ehkä sinulla on tästä alkoholihuumeesta omakohtaisia kokemuksia, joka tekee jutuistasi uskottavampia.

        Ja mikäköhän tekstissäni oli saarnaa, kun kirjoitin ainoastaan, että sairaalassa voidaan ottaa huumeseulat ? Ei se ole edes mitään valistamista. Eikä se myöskään ole väite minkään aineen vaarallisuudesta tai vaarattomuudesta.

        Luetun ymmärtäminen olisi hyvä oppia, ettei tarvitse alkaa jankata asiaa, johon ei ole mitään aihetta.
        En koe tarvetta esittää minkään sortin tilastoja, koska minua ei henkilökohtaisesti haittaa, jos joku haluaa, tai kokee jonkin aineen tarpeelliseksi. Enkä ole tarkemmin tähän aiheeseen liittyviä juttuja seurannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tullut mietittyä, miksei sitä lääkekannabista saa mistään ?
        Ovatkohan lääkärit ym. asiantuntijat tulleet tietoisiksi mahdollisista haitoista ?

        Mitä haittoja lääkekannabiksen on uutisoitu aiheuttaneen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä haittoja lääkekannabiksen on uutisoitu aiheuttaneen?

        Sitä pitää kysyä niiltä, jotka sitä käyttävät.
        Ihan kaikkea ei uutisoida, eihän haittoja aiheuttavista lääkkeistäkään uutisoida, ainoastaan uutisoidaan, tai kerrotaan hyödyistä. Haitathan eivät saa paljastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä pitää kysyä niiltä, jotka sitä käyttävät.
        Ihan kaikkea ei uutisoida, eihän haittoja aiheuttavista lääkkeistäkään uutisoida, ainoastaan uutisoidaan, tai kerrotaan hyödyistä. Haitathan eivät saa paljastua.

        Eli mitään uutisoituja haittoja kannabiksen lääkekäyttöä koskien ei siis ole? Sehän olisi lääkefirmojen etu jos niitä olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä pitää kysyä niiltä, jotka sitä käyttävät.
        Ihan kaikkea ei uutisoida, eihän haittoja aiheuttavista lääkkeistäkään uutisoida, ainoastaan uutisoidaan, tai kerrotaan hyödyistä. Haitathan eivät saa paljastua.

        Sinusta siis kannabiksen lääkekäytössä on haittoja koska niitä ei uutisoida?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta siis kannabiksen lääkekäytössä on haittoja koska niitä ei uutisoida?

        Jaksaa, jaksaa...
        Minä en enää jaksa, annan asian olla, höpiskää keskenänne.


    • Anonyymi

      Aina kun tulee puhetta kannabiksesta, aletaan sitä verrata alkoholiin.
      Mikä on vaarallisempaa ja mikä ei.
      Totuushan on se, että ihminen puolustelee sitä ainetta, mitä itse tykkää käyttää. Jos siis jotakin käyttää.
      Onko se loppujen lopuksi vain selittelyä itselle, kun nyt sattuu olemaan ehkä jopa ongelmallista jonkun päihteen käyttö ? Helpottaako se omaa oloa, kun vähättelee haittoja, vertaamalla aineita keskenään ?

      • Anonyymi

        Alkoholi on siis kaikkein haitallisin aine, erityisesti aivojen kannalta, ja kannabis on kaikkein vähähaittaisin jopa todella runsaassakin käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi on siis kaikkein haitallisin aine, erityisesti aivojen kannalta, ja kannabis on kaikkein vähähaittaisin jopa todella runsaassakin käytössä.

        Kumpaa ainetta on tutkittu enemmän, kumpaa on tutkittu kauemmin ?
        Kannabiksen haitoista ei varmaankaan ole vielä kunnolla selvyyttä esim. vuosien/vuosikymmenten käytön jäljiltä.
        Mikä päihde tahansa voi aiheuttaa haittoja, sitä enemmän mitä pidempään käyttö kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaa ainetta on tutkittu enemmän, kumpaa on tutkittu kauemmin ?
        Kannabiksen haitoista ei varmaankaan ole vielä kunnolla selvyyttä esim. vuosien/vuosikymmenten käytön jäljiltä.
        Mikä päihde tahansa voi aiheuttaa haittoja, sitä enemmän mitä pidempään käyttö kestää.

        Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

        Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

        Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en
        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

        https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
        "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaa ainetta on tutkittu enemmän, kumpaa on tutkittu kauemmin ?
        Kannabiksen haitoista ei varmaankaan ole vielä kunnolla selvyyttä esim. vuosien/vuosikymmenten käytön jäljiltä.
        Mikä päihde tahansa voi aiheuttaa haittoja, sitä enemmän mitä pidempään käyttö kestää.

        Kannabiksen lääkekäyttäjille ei ole psykooseja tullut, vaikka lääkekäytössä kannabista käytetään joka päivä ja paljon enemmän mitä päihdekäytössä. Lääkekäyttäjiä on jo miljoonia. Joten lienee "kannabispsykoosin" riski melko vähäinen.

        Ja mikä psykoosissa on se pahin asia? Kaikki päihteet voivat aiheuttaa psykooseja. Esimerkiksi alkoholi aiheuttaa Suomessa joka vuosi yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia, mutta silti aiheesta ei varoitella eikä valisteta. Jos psykoosi olisi joku isokin juttu, niin eiköhän alkoholinkin suhteen asioista tiedotettaisi? Vai mitä luulet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

        Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

        Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en
        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

        https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
        "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

        Olipa ajankohtaisia yhden ihmisen kannanottoja taas. Tuon jälkeen on jo 25 vuotta tutkittu asiaa enemmän, päivitäpä oma tietämyksesi myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa ajankohtaisia yhden ihmisen kannanottoja taas. Tuon jälkeen on jo 25 vuotta tutkittu asiaa enemmän, päivitäpä oma tietämyksesi myös.

        Edelleenkin kannabis on vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi. Kannabis on ollut koko olemassaolonsa ajan maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa ajankohtaisia yhden ihmisen kannanottoja taas. Tuon jälkeen on jo 25 vuotta tutkittu asiaa enemmän, päivitäpä oma tietämyksesi myös.

        Jos kannabis olisi niin haitallista kuin yrität väittää sen olevan, sinulla ei olisi tarvetta turvautua jatkuvaan sensuuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa ajankohtaisia yhden ihmisen kannanottoja taas. Tuon jälkeen on jo 25 vuotta tutkittu asiaa enemmän, päivitäpä oma tietämyksesi myös.

        Mitä päihdettä tällä hetkellä pidetään vähähaittaisimpana jopa runsaassakin käytössä, ja mikä kasvi on monipuolisin lääkekasvi? Tutkimusten mukaan siis.


      • Anonyymi

        Alkoholivertaus johtuu siitä, että kannabisnarkki yleensä juo myös alkoholia. On suorastaan hulvatonta, kun tää kannabisposse haukkuu alkoholin alimpaan helvettiin paljastaen lähinnä oman taipumuksensa sekakäyttöön. He eivät osaa käyttää alkoholia saati kannabista. Siitä kiukku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi on siis kaikkein haitallisin aine, erityisesti aivojen kannalta, ja kannabis on kaikkein vähähaittaisin jopa todella runsaassakin käytössä.

        "jopa todella runsaassakin käytössä"

        Ja kannabisnarkkihan sieltä taas paljastui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi on siis kaikkein haitallisin aine, erityisesti aivojen kannalta, ja kannabis on kaikkein vähähaittaisin jopa todella runsaassakin käytössä.

        Mikäs se on sitä haitattominta ? Se, ettei käytä mitään päihdyttäviä aineita.
        On hyvä opetella kestämään vastoinkäymisiä ja elämän hallintaa ihan selvin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs se on sitä haitattominta ? Se, ettei käytä mitään päihdyttäviä aineita.
        On hyvä opetella kestämään vastoinkäymisiä ja elämän hallintaa ihan selvin päin.

        Päihteistä kannabis on vähähaittaisin jopa runsaassakin käytössä, ja se on myös maailman monipuolisin lääkekasvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jopa todella runsaassakin käytössä"

        Ja kannabisnarkkihan sieltä taas paljastui.

        Viestisi on pelkästään henkilöön käymistä. Kannattaisiko vähentää alkoholin käyttöä, jos asiallinen viesti ja jonkun omakohtainen näkemys menee noin tunteisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin kannabis on vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi. Kannabis on ollut koko olemassaolonsa ajan maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi.

        Sen lääkinnälliset ominaisuudet ovat hyvin anekdotaalisia ja käyttöindikaatiot rajoittuvat lähinnä kivun lievitykseen ja lihasspasmien helpottamiseen. Moni kipukroonikko ei välttämättä edes saa riittävää vastetta kannabiksesta tai joutuvat käyttämään epämielyttävän suuria määriä saadakseen niitä. Pilvi ei ole monille ihmisille kovin mukava olotila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs se on sitä haitattominta ? Se, ettei käytä mitään päihdyttäviä aineita.
        On hyvä opetella kestämään vastoinkäymisiä ja elämän hallintaa ihan selvin päin.

        Eipä näytä päihteettömyys sinusta onnellista tehneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen lääkinnälliset ominaisuudet ovat hyvin anekdotaalisia ja käyttöindikaatiot rajoittuvat lähinnä kivun lievitykseen ja lihasspasmien helpottamiseen. Moni kipukroonikko ei välttämättä edes saa riittävää vastetta kannabiksesta tai joutuvat käyttämään epämielyttävän suuria määriä saadakseen niitä. Pilvi ei ole monille ihmisille kovin mukava olotila.

        "Pilvi ei ole monille ihmisille kovin mukava olotila."

        Lääkekäytössä kannabista käytetään niin paljon, että se ei päihdytä enää millään tavalla.


      • Anonyymi

        Kannabis on monipuolisin lääkekasvi, ja lääkekäytön tutkimus on vasta pääsemässä kunnolla alkuun vuosikymmenien kieltolakisekoilujen jälkeen. Ja jo nyt on täysin selvää, että kannabis on monipuolisin lääkekasvi maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis on monipuolisin lääkekasvi, ja lääkekäytön tutkimus on vasta pääsemässä kunnolla alkuun vuosikymmenien kieltolakisekoilujen jälkeen. Ja jo nyt on täysin selvää, että kannabis on monipuolisin lääkekasvi maailmassa.

        Uusissa Kalifornian yliopiston tutkimuksissa kannabiksen sisältämän THC:n havaittiin puhdistavan aivoista amyloidi-proteiinin muodostamia myrkyllisiä möykkyjä, jotka ovat yhdistettävissä Alzheimerin taudin syntymiseen.
        Yhdysvaltalaistutkimus on linjassa aiemmin saatuihin tuloksiin, jotka kertovat kannabinoidien suojaavasta vaikutuksesta ihmisillä, joilla on neurorappeutumista aiheuttava sairaus.

        https://www.nature.com/articles/npjamd201612


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näytä päihteettömyys sinusta onnellista tehneen.

        Täytyy kyllä sanoa, että olen paljon onnellisempi nykyään, kuin mitä olin vuosia sitten ollessani aina sekaisin päihteiden takia.
        Jopa niin onnellinen, etten halua enää päihdyttää itseäni.
        Onko siinä jotain vikaa, että jotkut pystyvät olemaan onnellisia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen lääkinnälliset ominaisuudet ovat hyvin anekdotaalisia ja käyttöindikaatiot rajoittuvat lähinnä kivun lievitykseen ja lihasspasmien helpottamiseen. Moni kipukroonikko ei välttämättä edes saa riittävää vastetta kannabiksesta tai joutuvat käyttämään epämielyttävän suuria määriä saadakseen niitä. Pilvi ei ole monille ihmisille kovin mukava olotila.

        Jos lääkekannabis on niin huonoa, niin miksi poistat viestit, joissa kerrotaan kannabiksen lääkekäytön eri mahdollisuuksista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa, että olen paljon onnellisempi nykyään, kuin mitä olin vuosia sitten ollessani aina sekaisin päihteiden takia.
        Jopa niin onnellinen, etten halua enää päihdyttää itseäni.
        Onko siinä jotain vikaa, että jotkut pystyvät olemaan onnellisia ?

        "Onko siinä jotain vikaa, että jotkut pystyvät olemaan onnellisia ?"

        Itse käytän satunnaisesti kannabista ja olen ihan onnellinen. Enkä ole ollut edes sekakäyttäjä kuten sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko siinä jotain vikaa, että jotkut pystyvät olemaan onnellisia ?"

        Itse käytän satunnaisesti kannabista ja olen ihan onnellinen. Enkä ole ollut edes sekakäyttäjä kuten sinä.

        Hyvä niin, mutta et voi siltikään väittää, ettei joku olisi onnellinen, tässä tapauksessa minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis on monipuolisin lääkekasvi, ja lääkekäytön tutkimus on vasta pääsemässä kunnolla alkuun vuosikymmenien kieltolakisekoilujen jälkeen. Ja jo nyt on täysin selvää, että kannabis on monipuolisin lääkekasvi maailmassa.

        No tässä kohtaa tuli tämä " tutkimus on vasta pääsemässä alkuun ".
        Ja täällä kun väitetään koko ajan, että on niin paljon tutkittu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä kohtaa tuli tämä " tutkimus on vasta pääsemässä alkuun ".
        Ja täällä kun väitetään koko ajan, että on niin paljon tutkittu...

        Sen verran asiaa on jo tutkittu, että kannabis on monipuolisin lääkekasvi maailmassa. Kuinka paljon lisää lääkekäyttömahdollisuusia kannabikselle löytyy tulevaisuudessa, on vielä epäselvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusissa Kalifornian yliopiston tutkimuksissa kannabiksen sisältämän THC:n havaittiin puhdistavan aivoista amyloidi-proteiinin muodostamia myrkyllisiä möykkyjä, jotka ovat yhdistettävissä Alzheimerin taudin syntymiseen.
        Yhdysvaltalaistutkimus on linjassa aiemmin saatuihin tuloksiin, jotka kertovat kannabinoidien suojaavasta vaikutuksesta ihmisillä, joilla on neurorappeutumista aiheuttava sairaus.

        https://www.nature.com/articles/npjamd201612

        On myös toimiva lääke covid 19 virukseen. Hakukoneella löytyy laajempaakin tutkimustietoa Pohjois-Amerikassa tehdyistä tutkimuksista.
        Tehoaa myös useimpiin muihinkin hengitysteiden kautta ihmiseen tarttuviin viruksiin.
        Tulisi yhteiskunnalle huomattavia säästöjä, kun lääkekäyttö sallittaisiin laajemmin, myös kansalaiset pääsisivät paljon vähemmällä sairastelulla.
        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008536878.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestisi on pelkästään henkilöön käymistä. Kannattaisiko vähentää alkoholin käyttöä, jos asiallinen viesti ja jonkun omakohtainen näkemys menee noin tunteisiin?

        Olen ollut kohta vuoden täysin juomatta. Mulle päihteet eivät ole ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pilvi ei ole monille ihmisille kovin mukava olotila."

        Lääkekäytössä kannabista käytetään niin paljon, että se ei päihdytä enää millään tavalla.

        Niihin tolerensseihin pitää päästä kovan pilven kautta ja tuohan kertoo vain ainoastaan siitä, että kannabis on todella huono kipulääke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis on monipuolisin lääkekasvi, ja lääkekäytön tutkimus on vasta pääsemässä kunnolla alkuun vuosikymmenien kieltolakisekoilujen jälkeen. Ja jo nyt on täysin selvää, että kannabis on monipuolisin lääkekasvi maailmassa.

        Eipä ole. Ei ole mitään pitävää näyttöä sen monipuolisista lääkinnällisistä ominaisuuksista. Kaikkea voidaan tutkia, mutta kovinkaan pitkälle niissä tutkimuksissa ei ole päästy. Lähinnä sen kiistattomat haitat alkavat vasta nyt kunnolla aukenemaan sitä mukaan kun sitä ollaan ryminällä laillistamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lääkekannabis on niin huonoa, niin miksi poistat viestit, joissa kerrotaan kannabiksen lääkekäytön eri mahdollisuuksista?

        Oletko kannabispsykoosissa vai miksi luulet, että minä voisin poistella toisten kirjoittamia viestejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä kohtaa tuli tämä " tutkimus on vasta pääsemässä alkuun ".
        Ja täällä kun väitetään koko ajan, että on niin paljon tutkittu...

        Savupäät kompastelevat jatkuvasti mitä tahansa puhuvat. Sitä se on kun pilvi on mielessä 24/7 ja koitetaan selitellä sen käyttämistä vetoamalla johonkin, joka ei edes heitä itseään koske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savupäät kompastelevat jatkuvasti mitä tahansa puhuvat. Sitä se on kun pilvi on mielessä 24/7 ja koitetaan selitellä sen käyttämistä vetoamalla johonkin, joka ei edes heitä itseään koske.

        Mikä omasta mielestäsi on maailman monipuolisin lääkekasvi jos se ei ole kannabis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kannabispsykoosissa vai miksi luulet, että minä voisin poistella toisten kirjoittamia viestejä?

        Kyllähän täältä poistuu paljon viestejä ja sensuuri on kovaa. Sitä et voi kiistää.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei tule koskaan Suomessa onneksi laillistumaan. Kannan käyttö on kaikille sekakäyttäjille toki yksi lailliseksi huudeltava vaihtoehto, kun pillerien saanti menee heillä vaikeaksi. Kannabiksen, sen polteltavan siis, haitat ovat tupakan luokkaa, paljon koko ajan asiaa tutkitaankin, paljon myös tutkimuksien kautta huomataan, että samat häkä ja terva siinäkin sivutuotteena aiheuttavat haittaa. Turha luulla, että Suomessa teille sekakäyttäjille tai jostain aineesta itsellenne jonkin huumaustunteen haluaville ainakaan mitään itsekasvateltavaa poltettavaa versiota koskaan saisi lailliseksi. Onneksi ei, kerrankin olen samaa mieltä lakien ja päättäjien kanssa.

      • Anonyymi

        Suuri osa kannabiksen käyttäjistä polttaa muutaman kannabissavukkeen viikossa tai kuukaudessa. Tupakkaa taas poltetaan yleensä aamusta iltaan ja helposti 20 - 40 savuketta päivässä. Ja jos kannabista käyttää vaporisaattorilla, leivonnaisina tai juomina, mitään savuhaittoja ei tule.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kertoo lisääntyneestä ihmisten henkisestä pahoinvoinnista, kun päihteiden käyttö lisääntyy jatkuvasti.
        Elämä on niin vaikeaa ja vaativaa, ettei pää kestä, niin sitten on pakko sitä jollain aineella turruttaa, kun ei kestä omia ajatuksia, omaa ahdistusta.
        Ja nyt en tarkoita lääkekannabista, uskon kyllä, että jotkut sitä ihan oikeasti käyttävät lääkkeenä, ja varmaankin hyötyvät, vaikkapa kipupotilaat.

        Mutta onhan niillä lajikkeilla pakko olla joku ero, jos lääkkeeksi tarkoitettua kannabista saa käyttää, kun taas muuten kannabis luetaan vielä laittomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo lisääntyneestä ihmisten henkisestä pahoinvoinnista, kun päihteiden käyttö lisääntyy jatkuvasti.
        Elämä on niin vaikeaa ja vaativaa, ettei pää kestä, niin sitten on pakko sitä jollain aineella turruttaa, kun ei kestä omia ajatuksia, omaa ahdistusta.
        Ja nyt en tarkoita lääkekannabista, uskon kyllä, että jotkut sitä ihan oikeasti käyttävät lääkkeenä, ja varmaankin hyötyvät, vaikkapa kipupotilaat.

        Mutta onhan niillä lajikkeilla pakko olla joku ero, jos lääkkeeksi tarkoitettua kannabista saa käyttää, kun taas muuten kannabis luetaan vielä laittomaksi.

        "Mutta onhan niillä lajikkeilla pakko olla joku ero, jos lääkkeeksi tarkoitettua kannabista saa käyttää, kun taas muuten kannabis luetaan vielä laittomaksi."

        Jokainen kannabislajike tosiaan vaikuttaa eri tavalla toiseen nähden. Suomessa kansan enemmistö ei enää rankaisisi kannabiksen päihdekäytöstäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo lisääntyneestä ihmisten henkisestä pahoinvoinnista, kun päihteiden käyttö lisääntyy jatkuvasti.
        Elämä on niin vaikeaa ja vaativaa, ettei pää kestä, niin sitten on pakko sitä jollain aineella turruttaa, kun ei kestä omia ajatuksia, omaa ahdistusta.
        Ja nyt en tarkoita lääkekannabista, uskon kyllä, että jotkut sitä ihan oikeasti käyttävät lääkkeenä, ja varmaankin hyötyvät, vaikkapa kipupotilaat.

        Mutta onhan niillä lajikkeilla pakko olla joku ero, jos lääkkeeksi tarkoitettua kannabista saa käyttää, kun taas muuten kannabis luetaan vielä laittomaksi.

        "Kertoo lisääntyneestä ihmisten henkisestä pahoinvoinnista, kun päihteiden käyttö lisääntyy jatkuvasti."

        Henkisesti pahoinvoivia ja päihderiippuvaisia ihmisiä ei taida sakotus ja vankilakaan auttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo lisääntyneestä ihmisten henkisestä pahoinvoinnista, kun päihteiden käyttö lisääntyy jatkuvasti.
        Elämä on niin vaikeaa ja vaativaa, ettei pää kestä, niin sitten on pakko sitä jollain aineella turruttaa, kun ei kestä omia ajatuksia, omaa ahdistusta.
        Ja nyt en tarkoita lääkekannabista, uskon kyllä, että jotkut sitä ihan oikeasti käyttävät lääkkeenä, ja varmaankin hyötyvät, vaikkapa kipupotilaat.

        Mutta onhan niillä lajikkeilla pakko olla joku ero, jos lääkkeeksi tarkoitettua kannabista saa käyttää, kun taas muuten kannabis luetaan vielä laittomaksi.

        Subutex voi aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden jo viikon päivittäiskäytön jälkeen, ja riippuvuus on voimakkaimpia päihderiippuvuuksia maailmassa. Kuinka monen vuoden ajan narkomaanin pitää ensin rikastuttaa huumekauppiaita ennen kuin aineet annetaan ilmaiseksi, että käyttäjän ei tarvitse tehdä rikoksia kustantaakseen Subutexin käytön?

        Jännä myös ajatella, että lääkefirma tienaa päivässä miljoonia Subutexillä, vaikka aine on käytännössä vain laiton huume, eikä sitä lääkäritkään enää paljon laillisesti kirjoittele. Jostain sitä kuitenkin tulee markkinoille suuria määriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa kannabiksen käyttäjistä polttaa muutaman kannabissavukkeen viikossa tai kuukaudessa. Tupakkaa taas poltetaan yleensä aamusta iltaan ja helposti 20 - 40 savuketta päivässä. Ja jos kannabista käyttää vaporisaattorilla, leivonnaisina tai juomina, mitään savuhaittoja ei tule.

        Suuri osa kannabiksen käyttäjistä polttaa myös itse tupakkaa tai käyttää tupakkatuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa kannabiksen käyttäjistä polttaa myös itse tupakkaa tai käyttää tupakkatuotteita.

        Itse pääsin eroon tupakasta lääkekannabiksen avulla. Nyt ollut tupakoimatta yli 10 vuotta. Kannabistakaan en enää käytä kovinkaan paljon.


      • Anonyymi

        Ne USA:n osavaltiot, jossa tuo on laillistettu, ovat muuttuneet täysiksi rappiopesiksi. Ei ikinä Suomeen samaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kertoo lisääntyneestä ihmisten henkisestä pahoinvoinnista, kun päihteiden käyttö lisääntyy jatkuvasti."

        Henkisesti pahoinvoivia ja päihderiippuvaisia ihmisiä ei taida sakotus ja vankilakaan auttaa?

        Ei varmasti kaikkia autakaan.
        Miksi päihteiden käyttöä ja väkivaltaa ylipäänsä on ?
        Tutkimuksissa ei ilmeisesti väkivallan määrä ole lisääntynyt, mutta väkivalta on raaistunut, jopa nuoretkin syyllistyvät vakaviin väkivaltarikoksiin.
        Ja uskoisin, että suurin osa niistäkin teoista tapahtuu jonkin päihteen vaikutuksen alaisena.

        Suurin osa ihmisistä ikään katsomatta voi kuitenkin ihan hyvin, ja käyttäytyy asiallisesti.
        Suurin osa myöskin elää enimmäkseen selvin päin hyvää elämää, pärjää itsensä ja muiden kanssa hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Subutex voi aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden jo viikon päivittäiskäytön jälkeen, ja riippuvuus on voimakkaimpia päihderiippuvuuksia maailmassa. Kuinka monen vuoden ajan narkomaanin pitää ensin rikastuttaa huumekauppiaita ennen kuin aineet annetaan ilmaiseksi, että käyttäjän ei tarvitse tehdä rikoksia kustantaakseen Subutexin käytön?

        Jännä myös ajatella, että lääkefirma tienaa päivässä miljoonia Subutexillä, vaikka aine on käytännössä vain laiton huume, eikä sitä lääkäritkään enää paljon laillisesti kirjoittele. Jostain sitä kuitenkin tulee markkinoille suuria määriä.

        Näinpä, Subutex oli alkuun vain lääke, jota käytettiin apuna huumevieroituksessa.
        Kunnes jotkut tajusi, että sitäkin voi käyttää väärin, huumaavaan tarkoitukseen.
        Aina löytyy heitä, jotka milloin mistäkin aineesta löytävät käyttötavan, jollaiseen aine ei välttämättä ole tarkoitettu.
        Se on niin kamalan helppoa puolustella " lääkkeeksi vaan.."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä, Subutex oli alkuun vain lääke, jota käytettiin apuna huumevieroituksessa.
        Kunnes jotkut tajusi, että sitäkin voi käyttää väärin, huumaavaan tarkoitukseen.
        Aina löytyy heitä, jotka milloin mistäkin aineesta löytävät käyttötavan, jollaiseen aine ei välttämättä ole tarkoitettu.
        Se on niin kamalan helppoa puolustella " lääkkeeksi vaan.."

        Oletko missään valistanut Subutexin vaaroista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa kannabiksen käyttäjistä polttaa muutaman kannabissavukkeen viikossa tai kuukaudessa. Tupakkaa taas poltetaan yleensä aamusta iltaan ja helposti 20 - 40 savuketta päivässä. Ja jos kannabista käyttää vaporisaattorilla, leivonnaisina tai juomina, mitään savuhaittoja ei tule.

        Itse en tunne yhtäkään kannabiksen polttajaa, jotka polttaisivat vain muutaman savukkeen viikossa tai kuukaudessa.
        Kyllä niillä palaa paljon enemmän, jopa useampi savuke päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne USA:n osavaltiot, jossa tuo on laillistettu, ovat muuttuneet täysiksi rappiopesiksi. Ei ikinä Suomeen samaa.

        Ja eikös juuri jotain uutisoitu siitä Tanskassa olevasta kaupungista, joka on ollut niin vapaa ja suvaitsevainen ( oliko se joku Kristianstad tms. ? ). Nyt siellä aiotaan kieltää myyntiä.
        Ihan sen takia, kun on tullut liikaa ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko missään valistanut Subutexin vaaroista?

        Ei ole minun asiani valistaa yhtään ketään, jääköön se ammattilaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en tunne yhtäkään kannabiksen polttajaa, jotka polttaisivat vain muutaman savukkeen viikossa tai kuukaudessa.
        Kyllä niillä palaa paljon enemmän, jopa useampi savuke päivässä.

        Se, että sinä et tunne, ei todista yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole minun asiani valistaa yhtään ketään, jääköön se ammattilaisille.

        "Valistat" ihmisiä kuitenkin kannabiksesta, vaikka et ole mikään ammattilainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eikös juuri jotain uutisoitu siitä Tanskassa olevasta kaupungista, joka on ollut niin vapaa ja suvaitsevainen ( oliko se joku Kristianstad tms. ? ). Nyt siellä aiotaan kieltää myyntiä.
        Ihan sen takia, kun on tullut liikaa ongelmia.

        Onhan se selvää, että jos huumekauppa on ammattirikollisten hallussa, niin tulee varmasti ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valistat" ihmisiä kuitenkin kannabiksesta, vaikka et ole mikään ammattilainen?

        Enpä ole valistanut yhtään ketään, omista kokemuksistani kertonut.
        Jos joku sitä valistuksena pitää, niin minkäs sille voin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole valistanut yhtään ketään, omista kokemuksistani kertonut.
        Jos joku sitä valistuksena pitää, niin minkäs sille voin.

        Eli lukuisia päihdepsykooseja saanut sekakäyttäjä syyttämässä kannabista ongelmistaan? Etpä ole ainoa tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pääsin eroon tupakasta lääkekannabiksen avulla. Nyt ollut tupakoimatta yli 10 vuotta. Kannabistakaan en enää käytä kovinkaan paljon.

        Eli vaihdoit tupakoinnin laittomilta markkinoilta hankittuun kannabikseen ja pössytelet sitä edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se selvää, että jos huumekauppa on ammattirikollisten hallussa, niin tulee varmasti ongelmia.

        Tiesitkö, että ammattirokollisuus on ujuttanut kouransa myös lailliseen kannabiskauppaan? Oli laillisena sitten huumeet tai prostituutio, niin ne vetävät puoleensa myös kovan luokan rikollisia, koska voivat toimia huomattavati röyhkeämmin ilman pelkoa kiinnijäämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli vaihdoit tupakoinnin laittomilta markkinoilta hankittuun kannabikseen ja pössytelet sitä edelleen.

        Kasvatan itse käyttämäni kannabiksen. Yhtäkään euroa ei mene rikollisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö, että ammattirokollisuus on ujuttanut kouransa myös lailliseen kannabiskauppaan? Oli laillisena sitten huumeet tai prostituutio, niin ne vetävät puoleensa myös kovan luokan rikollisia, koska voivat toimia huomattavati röyhkeämmin ilman pelkoa kiinnijäämisestä.

        "Tiesitkö, että ammattirokollisuus on ujuttanut kouransa myös lailliseen kannabiskauppaan?"

        Kuten myös alkoholin ja tupakan kauppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli lukuisia päihdepsykooseja saanut sekakäyttäjä syyttämässä kannabista ongelmistaan? Etpä ole ainoa tapaus.

        Et jaksaisi enää....
        Olen kertonut kyllä, että olin sekakäyttäjä, en kertonut pelkästään kannabiksesta, eiköhän se sekakäyttö tarkoita useampaa ainetta.
        Kannabis oli kyllä mukana kuvioissa, se on totta.
        Ja miksi minun pitäisi käyttämiäni aineita syyttää, silloin kun ongelmat oli syyttelin kyllä itseäni siitä, että käytin päihteitä. Oma syynihän se oli, että niitä käytin.
        Käytetty, mitkä käytetty, onneksi ei enää.
        Lähinnä kerroin vain, mitä päihteet saivat aikaan omalla kohdallani.
        Olen pahoillani, jos jollekin heräsi pelko omasta käytöstään, että mahtaakohan käydä huonosti, vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et jaksaisi enää....
        Olen kertonut kyllä, että olin sekakäyttäjä, en kertonut pelkästään kannabiksesta, eiköhän se sekakäyttö tarkoita useampaa ainetta.
        Kannabis oli kyllä mukana kuvioissa, se on totta.
        Ja miksi minun pitäisi käyttämiäni aineita syyttää, silloin kun ongelmat oli syyttelin kyllä itseäni siitä, että käytin päihteitä. Oma syynihän se oli, että niitä käytin.
        Käytetty, mitkä käytetty, onneksi ei enää.
        Lähinnä kerroin vain, mitä päihteet saivat aikaan omalla kohdallani.
        Olen pahoillani, jos jollekin heräsi pelko omasta käytöstään, että mahtaakohan käydä huonosti, vai ei.

        Eli useiden päihteiden runsas sekakäyttö aiheutti ongelmasi. Ei kannabis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et jaksaisi enää....
        Olen kertonut kyllä, että olin sekakäyttäjä, en kertonut pelkästään kannabiksesta, eiköhän se sekakäyttö tarkoita useampaa ainetta.
        Kannabis oli kyllä mukana kuvioissa, se on totta.
        Ja miksi minun pitäisi käyttämiäni aineita syyttää, silloin kun ongelmat oli syyttelin kyllä itseäni siitä, että käytin päihteitä. Oma syynihän se oli, että niitä käytin.
        Käytetty, mitkä käytetty, onneksi ei enää.
        Lähinnä kerroin vain, mitä päihteet saivat aikaan omalla kohdallani.
        Olen pahoillani, jos jollekin heräsi pelko omasta käytöstään, että mahtaakohan käydä huonosti, vai ei.

        Aiemmassa viestissäsi kerroit vain kannabiksen käytöstä, et sekakäytöstä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli useiden päihteiden runsas sekakäyttö aiheutti ongelmasi. Ei kannabis.

        Kannabis muiden mukana, mikä siinä on vaikea ymmärtää.
        Aika monet päihteiden väärinkäyttäjät käyttävät useampaa päihdettä sekaisin.
        Tärkeintä on, että ne ongelmat ja päihteet ovat nyt jo historiaa. Ja ainoa mitä voin niistä ajoista kertoa, on se oma kokemus, jonka kävin läpi.
        Ja kokemukseen liittyi myös kannabis. Uskon toki sen, että minun sekoiluni oli varmasti monen tekijän summa, en voi ainoastaan yhtä ainetta/päihdettä nostaa isoimmaksi tekijäksi, joka olisi ollut pääosassa ongelmien taustalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis muiden mukana, mikä siinä on vaikea ymmärtää.
        Aika monet päihteiden väärinkäyttäjät käyttävät useampaa päihdettä sekaisin.
        Tärkeintä on, että ne ongelmat ja päihteet ovat nyt jo historiaa. Ja ainoa mitä voin niistä ajoista kertoa, on se oma kokemus, jonka kävin läpi.
        Ja kokemukseen liittyi myös kannabis. Uskon toki sen, että minun sekoiluni oli varmasti monen tekijän summa, en voi ainoastaan yhtä ainetta/päihdettä nostaa isoimmaksi tekijäksi, joka olisi ollut pääosassa ongelmien taustalla.

        Kannabista on kuitenkin ihan turha syytellä, koska olit useiden eri päihteiden sekakäyttäjä, etkä edes tiennyt mitä kaikkea olet käyttänyt. Olisit käyttänyt pelkkää kannabista, niin ei olisi tullut ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabista on kuitenkin ihan turha syytellä, koska olit useiden eri päihteiden sekakäyttäjä, etkä edes tiennyt mitä kaikkea olet käyttänyt. Olisit käyttänyt pelkkää kannabista, niin ei olisi tullut ongelmia.

        Eikö olisi tullut ?
        Sekakäyttäjänä on jaksoja, ettei käytä kaikkea sekaisin, ihan voi mennä useampi viikko vain yhden päihteen vaikutuksessa.
        Voi mennä viikkoja, että juo vain alkoholia, tai polttelee kannabista, tai käyttää pillereitä, jne.
        Sellaiset, jotka käyttävät kaikenlaista sekaisin, tajuavat kyllä mitä yritän kertoa. En ole ainoa maailmassa, jolla on elämä mennyt noinkin päin helv...

        Mutta polttelepa sinäkin sitä kannabista 10-20 vuotta, ja tule sitten kertomaan, että kaikki on ihan samalla tavalla kuin juuri nyt, tällä hetkellä. Ja tarkoitan päätä, aivoja, en muuta. Vaikka vaikuttaa se laajasti elämän osa-alueisiin, jos se pää hajoaa pikkuhiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvatan itse käyttämäni kannabiksen. Yhtäkään euroa ei mene rikollisille.

        Et käytä kovinkaan paljon, mutta puskat kasvaa kotona. Pitihän se arvata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tiesitkö, että ammattirokollisuus on ujuttanut kouransa myös lailliseen kannabiskauppaan?"

        Kuten myös alkoholin ja tupakan kauppaan.

        Suomessa kaupoissa myytävä alkoholi ja tupakkatuotteet tulee isoilta yhtiöiltä, ei katujen rikollisliigoilta. Pimeä viina tai tupakka ei ole mikään merkittävä ongelma enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kaupoissa myytävä alkoholi ja tupakkatuotteet tulee isoilta yhtiöiltä, ei katujen rikollisliigoilta. Pimeä viina tai tupakka ei ole mikään merkittävä ongelma enää.

        Kyllä pimeä viina ja salakuljetettu tupakka on miljoonaluokan bisnes Suomessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et käytä kovinkaan paljon, mutta puskat kasvaa kotona. Pitihän se arvata.

        Eipä ole mitään tarvetta olla tekemisissä huumekauppiaiden kanssa. Kasvien hoitaminen ja kasvatus on myös rentouttavaa. Olisiko sinusta parempi, että ostaisin sen vähäisen käyttämäni kannabismäärän rikollisilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi tullut ?
        Sekakäyttäjänä on jaksoja, ettei käytä kaikkea sekaisin, ihan voi mennä useampi viikko vain yhden päihteen vaikutuksessa.
        Voi mennä viikkoja, että juo vain alkoholia, tai polttelee kannabista, tai käyttää pillereitä, jne.
        Sellaiset, jotka käyttävät kaikenlaista sekaisin, tajuavat kyllä mitä yritän kertoa. En ole ainoa maailmassa, jolla on elämä mennyt noinkin päin helv...

        Mutta polttelepa sinäkin sitä kannabista 10-20 vuotta, ja tule sitten kertomaan, että kaikki on ihan samalla tavalla kuin juuri nyt, tällä hetkellä. Ja tarkoitan päätä, aivoja, en muuta. Vaikka vaikuttaa se laajasti elämän osa-alueisiin, jos se pää hajoaa pikkuhiljaa.

        Ihan turhaan syyttelet kannabista. Olet pelkkä sekakäyttäjä joka kertomansa mukaan ei ole edes aina tiennyt mitä käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et käytä kovinkaan paljon, mutta puskat kasvaa kotona. Pitihän se arvata.

        Meinaatko että kasveja ei voisi kasvattaa vain muutamia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi tullut ?
        Sekakäyttäjänä on jaksoja, ettei käytä kaikkea sekaisin, ihan voi mennä useampi viikko vain yhden päihteen vaikutuksessa.
        Voi mennä viikkoja, että juo vain alkoholia, tai polttelee kannabista, tai käyttää pillereitä, jne.
        Sellaiset, jotka käyttävät kaikenlaista sekaisin, tajuavat kyllä mitä yritän kertoa. En ole ainoa maailmassa, jolla on elämä mennyt noinkin päin helv...

        Mutta polttelepa sinäkin sitä kannabista 10-20 vuotta, ja tule sitten kertomaan, että kaikki on ihan samalla tavalla kuin juuri nyt, tällä hetkellä. Ja tarkoitan päätä, aivoja, en muuta. Vaikka vaikuttaa se laajasti elämän osa-alueisiin, jos se pää hajoaa pikkuhiljaa.

        Miksi en saisi hajottaa päätäni kannabiksella kun saan tehdä sen alkoholilla, liimoilla ja tinnerilläkin ilman rangaistusta?

        Kannabis tosin ei aiheuta tuhoja aivoissa edes lääkekäytössä, jossa käytetyt kannabismäärät voivat olla jopa useita grammoja päivässä. Eli todella paljon suurempia kuin päihdekäytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi tullut ?
        Sekakäyttäjänä on jaksoja, ettei käytä kaikkea sekaisin, ihan voi mennä useampi viikko vain yhden päihteen vaikutuksessa.
        Voi mennä viikkoja, että juo vain alkoholia, tai polttelee kannabista, tai käyttää pillereitä, jne.
        Sellaiset, jotka käyttävät kaikenlaista sekaisin, tajuavat kyllä mitä yritän kertoa. En ole ainoa maailmassa, jolla on elämä mennyt noinkin päin helv...

        Mutta polttelepa sinäkin sitä kannabista 10-20 vuotta, ja tule sitten kertomaan, että kaikki on ihan samalla tavalla kuin juuri nyt, tällä hetkellä. Ja tarkoitan päätä, aivoja, en muuta. Vaikka vaikuttaa se laajasti elämän osa-alueisiin, jos se pää hajoaa pikkuhiljaa.

        Täällä siis kannabiksen haitoista saarnaa joku sekakäyttäjä, joka ei ole edes itse tiennyt mitä kaikkea on sekakäyttänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi tullut ?
        Sekakäyttäjänä on jaksoja, ettei käytä kaikkea sekaisin, ihan voi mennä useampi viikko vain yhden päihteen vaikutuksessa.
        Voi mennä viikkoja, että juo vain alkoholia, tai polttelee kannabista, tai käyttää pillereitä, jne.
        Sellaiset, jotka käyttävät kaikenlaista sekaisin, tajuavat kyllä mitä yritän kertoa. En ole ainoa maailmassa, jolla on elämä mennyt noinkin päin helv...

        Mutta polttelepa sinäkin sitä kannabista 10-20 vuotta, ja tule sitten kertomaan, että kaikki on ihan samalla tavalla kuin juuri nyt, tällä hetkellä. Ja tarkoitan päätä, aivoja, en muuta. Vaikka vaikuttaa se laajasti elämän osa-alueisiin, jos se pää hajoaa pikkuhiljaa.

        VMP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaan syyttelet kannabista. Olet pelkkä sekakäyttäjä joka kertomansa mukaan ei ole edes aina tiennyt mitä käyttää.

        Ehkäpä sinäkin pääset joskus tulevaisuudessa jotakin syyttelemään, jos sattuu alkamaan ote elämästä lipsumaan. Toivotaan kuitenkin, ettei niin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä siis kannabiksen haitoista saarnaa joku sekakäyttäjä, joka ei ole edes itse tiennyt mitä kaikkea on sekakäyttänyt?

        " Saarnaa "...
        Ettepä ole koskaan mitään saarnoja kuulleet, jos minun kirjoituksia väitätte saarnoiksi...
        Sellaistahan se elämä pumpulissa saattaa ollakin...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikki päihteet on vaarallisia. Niihin jää kiinni ja haluaa lisää. Uskokaa pois, pahinta on nämä lääkkeet, vaikka helpottavatkin oloa, ovat kuitenkin opioideja ja koukuttavia. Täytyy todella taistella vastaan, ettei tule riippuvuutta.

      • Anonyymi

        Yhdysvaltojen laajan opioidikriisin takana on lääkärit, jotka vuosia jakoivat voimakasta riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä joka vaivaan, ja kun ihminen tuli niistä riippuvaiseksi, lääkärit eivät enää pillereitä määränneet, joten niitä alettiin ostaa rikollisilta.

        Lääkeyhtiö sai lopulta sakotkin riippuvuutta aiheuttavien lääkkeiden lobbauksesta lääkäreille, mutta se ei auta riippuvaisia. Lisäksi lääkeyhtiö tienaa edelleenkin koko ajan pillereillään, joita nyt vain käytetään laittomasti.


    • Anonyymi

      Normaali ihminen ei tarvitse minkäänlaisia päihteitä elämäänsä .
      Kovaa jaaritusta näistäkin asioista , kun oikein on laskettava mikä päihde olis niinkuin ihmiselle vaarattomin.
      Kaiki päihteet ovat vierasta ainetta ihmisen kehossa jotka aiheuttavat aina jotain vahinkoa , joten kun ei käytä päihteitä niin se on paras jokaiselle

      • Anonyymi

        Varmasti yli 90% täysi-ikäisistä on käyttänyt, tai kokeillut päihteitä, mutta sinä väität, ettei kukaan tarvitse minkäänlaisia päihteitä. Tajuatko itsekään miten totuudenvastaisia juttuja kirjoittelet?

        Ihmiset nyt vaan ovat hakeneet iloa ja nautintoja tuhansia vuosia ja niin tulee jatkumaan, niin kauan kuin ihmislaji on olemassa.

        Sitten on vielä kofeiinin käyttäjät, joka sekin on psykoaktiivinen aine, et hyväksy sitäkään.

        Elämäsi on varmasti ankeaa tuolla asenteella, et taida osata edes hymyillä ja nauraa, sekin pitäisi ilmeisesti olla rangaistavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti yli 90% täysi-ikäisistä on käyttänyt, tai kokeillut päihteitä, mutta sinä väität, ettei kukaan tarvitse minkäänlaisia päihteitä. Tajuatko itsekään miten totuudenvastaisia juttuja kirjoittelet?

        Ihmiset nyt vaan ovat hakeneet iloa ja nautintoja tuhansia vuosia ja niin tulee jatkumaan, niin kauan kuin ihmislaji on olemassa.

        Sitten on vielä kofeiinin käyttäjät, joka sekin on psykoaktiivinen aine, et hyväksy sitäkään.

        Elämäsi on varmasti ankeaa tuolla asenteella, et taida osata edes hymyillä ja nauraa, sekin pitäisi ilmeisesti olla rangaistavaa.

        Osaatko sinä hymyillä, nauraa ja yleensä elää ilman päihteitä?

        Nuoresta pitäen olisi hyvä ymmärtää, että elämään kuuluu onnea mutta myös pettymyksiä ja ongelmia. Kaikilla ihmisillä.

        Iloa ja onnea elämäänsä saa varmasti enemmän ilman päihteitä kuin päihteiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko sinä hymyillä, nauraa ja yleensä elää ilman päihteitä?

        Nuoresta pitäen olisi hyvä ymmärtää, että elämään kuuluu onnea mutta myös pettymyksiä ja ongelmia. Kaikilla ihmisillä.

        Iloa ja onnea elämäänsä saa varmasti enemmän ilman päihteitä kuin päihteiden kanssa.

        Kysymys huumevalistuksesta.
        Kuinka monta vuotta Irti Huumeista ry:n perustajan skitsofreeninen poika asui ulkomailla teltassa väkivaltaista isäänsä paossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys huumevalistuksesta.
        Kuinka monta vuotta Irti Huumeista ry:n perustajan skitsofreeninen poika asui ulkomailla teltassa väkivaltaista isäänsä paossa?

        Yli kolme vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko sinä hymyillä, nauraa ja yleensä elää ilman päihteitä?

        Nuoresta pitäen olisi hyvä ymmärtää, että elämään kuuluu onnea mutta myös pettymyksiä ja ongelmia. Kaikilla ihmisillä.

        Iloa ja onnea elämäänsä saa varmasti enemmän ilman päihteitä kuin päihteiden kanssa.

        Nauran sinulle juuri nyt ja ilman päihteitä ;DDDD


    • Anonyymi

      Mistäs sitä saisi?

      • Anonyymi

        Elämällä elämää, tekemällä itselleen mieleisiä asioita, tehden huomioita ja havaintoja kaikesta ympärillään tapahtuvasta, nauttien luonnosta, nauttien muiden ihmisten seurasta, nauttien elämästään.
        Mietiskellä positiivisia asioita, ei vaivu negatiivisuuteen, vaikka negatiivistakin elämässä tapahtuu, opetella ottamaan myös vastoinkäymiset ja pettymykset vastaan, tutustua itseensä, jne.
        Kaikesta tuosta on mahdollista saada onnea ja iloa elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämällä elämää, tekemällä itselleen mieleisiä asioita, tehden huomioita ja havaintoja kaikesta ympärillään tapahtuvasta, nauttien luonnosta, nauttien muiden ihmisten seurasta, nauttien elämästään.
        Mietiskellä positiivisia asioita, ei vaivu negatiivisuuteen, vaikka negatiivistakin elämässä tapahtuu, opetella ottamaan myös vastoinkäymiset ja pettymykset vastaan, tutustua itseensä, jne.
        Kaikesta tuosta on mahdollista saada onnea ja iloa elämään.

        Ja välillä vähän viinaa kukkapenkissä.

        https://www.youtube.com/watch?v=M8SPz1WtHKE


    • Anonyymi

      Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

      Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

      Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

      https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en
      https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

      https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
      "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      125
      9854
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2881
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2675
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2069
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1826
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1515
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1498
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1346
    Aihe