Sähköautojen huolto tosi kallista

Anonyymi-ap

Hälyttäviä tietoja Ruotsista – sähköauton huoltaminen voi tulla lyhyessäkin ajassa yllättävän kalliiksi

66

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu ja mun Lamborghini tuulilasi vaihto maksoi melkein yheksän tonnii.

      • Anonyymi

        Eiköhän se 200€ omavastuu lasivakuutuksessa kata sun lasin vaihdon.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­N­­y­m­­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18128546c

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      No enpä sanoisi Corollan huoltoakaan kovin halvaksi. Soraohjuksen lavalta putoava kivenmurikka rikkoi vasemman ajovaloumpion. Korjaus merkkihuollossa maksoi töineen hiukan yli 2000€.

      • Anonyymi

        Tuo ei ole huoltoa vaan korjausta. Mitähän se vastaava umption vaihto töineen olisi ollut Volkkariin, Skodaan, Fordiin, Nissaniin jne.. ? Ihan samoissa ne hinnat on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole huoltoa vaan korjausta. Mitähän se vastaava umption vaihto töineen olisi ollut Volkkariin, Skodaan, Fordiin, Nissaniin jne.. ? Ihan samoissa ne hinnat on.

        Octaviaan ja Golfiin vastaavan ajovaloumpion vaihto maksaa puolet tuosta.


      • Anonyymi

        Eikös tuon maksa kasko ? Eikö sulla ole kaskoa ?


      • Anonyymi

        Huolto ja korjaus. Eri asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Octaviaan ja Golfiin vastaavan ajovaloumpion vaihto maksaa puolet tuosta.

        Voi voi.. tumpelot ei osaa ite vaihtaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi.. tumpelot ei osaa ite vaihtaa mitään.

        joo itekin vaihdan autoo ku tuhkakuppi on täynnä


    • Anonyymi

      SANNA MARIN NOSTI HINTOJA
      SANNA MARININ JÄLJILTÄ HINNAT OVAT KORKEALLA.

      • Anonyymi

        Sulla on mielen sairaus.


      • Anonyymi

        Sanna hyökkäsi Ukrainaan ja päästi korona viruksen vapauteen kiinassa.


      • Anonyymi

        Kun kirjoittaa isoilla kirjaimilla, niin huutaa!
        Miksi teet niin?
        Jos arvelet, että Marin henkilökohtaisesti nosti hintoja,
        niin haukut kyllä väärää puuta, koira!
        Ei se hän ollut, vaan se kuuluisa joku muu!
        Takaisin kouluun!


      • Anonyymi

        Olet kyllä ihan kuutamolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanna hyökkäsi Ukrainaan ja päästi korona viruksen vapauteen kiinassa.

        Kyllä. Käärme mikä käärme. Kiero mikä kiero. Sairas mikä sairas. Mätä mikä mätä.


    • Anonyymi

      Heko heko hurrit.🤡

    • Anonyymi

      Tässä menee huollot ja korjaukset suloisesti sekaisin.
      Sähköautoa ei juuri edes tarvitse huoltaa, eikä huoltamattomuus edes lisää korjaustarvetta, toisin kuin polttomoottoriautoissa.

      • Anonyymi

        "Asiakas ei menetä koko takuuta, mutta jos autossa ilmenee myöhemmin vikoja, joiden syynä voi olla myöhästynyt tai väliin jäänyt huolto, tehdas ei korvaa korjausta".


      • Anonyymi

        Ja kun tukivarsi tai jarrunosia vaihdetaan ei ole huoltoa tai korjausta , painavan auton takia soratielle en teslalla lähtisi,
        menee koiran luita kuin tupakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun tukivarsi tai jarrunosia vaihdetaan ei ole huoltoa tai korjausta , painavan auton takia soratielle en teslalla lähtisi,
        menee koiran luita kuin tupakkia.

        Tesla painaa saman verran kuin esim. E-Mersu ja on kevyempi kuin vaikkapa bmw 520.

        Tarkoittamasi ”koiranluu” on yhdysana.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti Ruotsissa tarvitsee myös sähköautoja huoltaa . Ainakin tuon uutisen mukaan .


      • Anonyymi

        Eikö sähköauton moottorissa mene öljyt ja jäähdytysnesteet sekaisin, kun pieni O rengas hajoaa moottorin sisällä. Moottori on otettava kokonaan autosta pois yhden O renkaan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun tukivarsi tai jarrunosia vaihdetaan ei ole huoltoa tai korjausta , painavan auton takia soratielle en teslalla lähtisi,
        menee koiran luita kuin tupakkia.

        Renkaita sähköautot kuluttaa paljon enemmän polttomoottori autoihin verrattuna.


      • Anonyymi

        Juu, sähkäri hyvä, senkun ajaa vaan. Vikaa ei ikinä tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun tukivarsi tai jarrunosia vaihdetaan ei ole huoltoa tai korjausta , painavan auton takia soratielle en teslalla lähtisi,
        menee koiran luita kuin tupakkia.

        Jokaisessa autossa kuluu jarrut, kulki se vaikka uraanilla. Kuluvia osia on kaikissa menopeleissä, siitä ei pääse yli eikä ympäri.


      • Anonyymi

        "Juuri edes" tarkoittaa, että tarvitsee. Kerro, mitä sisältää "juuri edes"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti Ruotsissa tarvitsee myös sähköautoja huoltaa . Ainakin tuon uutisen mukaan .

        Juu, mutta Suomessa ei. Tehdään ilmeisesti eri autoja naapuriin? Tää sähkärikehujien joukko on varmasti samaa, joilla on ilmainen pörssisähkö? Jostain kumman syystä ovat nyt hiiren hiljaa.


    • Anonyymi

      Juu, e-tron vajaa 2 vuotta ja huollot jotain 200€, edellinen Volvo hybridi vei 2000€ samoilla ajoilla. Ja autot samaa hintaluokkaa. Puhumattakaan 5000€ vuosisääästöstä ajamisen kuluissa. Autot kalliita, joten säästämisestä on turha puhua, mutta alkuperäinen väite ei pidä paikkaansa

      • Anonyymi

        Sulle tulee paljon kilometrejä vuodessa .


    • Anonyymi

      Siis minkä tahansa nykyauton huolto on helvetin kallista, koska edes polttimoa ei voi vaihtaa ilman että tarvitsee purkaa koko auto osiin. Siksi on käytettävä näitä merkkiliikkeitä, jotka käyttävät tilannetta häikäilemättömästi hyväkseen. Ei ole vain sähkäreiden ongelma.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ei ole ilmaista lounasta olemassa

    • Anonyymi

      Arvaa kiinnostaako uuden auton ostajaa.
      Kolme vuotta ajoa, yksi huolto 186€.
      Taas on uusi auto alla.

      Käytettynä autonsa ostavat saavat murehtia huoltojen kalleudesta.

      • Anonyymi

        Kyllä autokauppias osaa diskontata tulevat huollot vaihdokkisi hyvityshintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä autokauppias osaa diskontata tulevat huollot vaihdokkisi hyvityshintaan.

        Aivan sama, koska vastuun jälleenmyyntiarvosta kantaa leasing-yhtiö.
        Kuka hullu ostaa uuden sähköauton omalla rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama, koska vastuun jälleenmyyntiarvosta kantaa leasing-yhtiö.
        Kuka hullu ostaa uuden sähköauton omalla rahalla.

        Meinasit että leasing-yhtiö maksaa sinun autoilun? Hienoa tietenkin jos maksaa mutta luulenpa että ottaa omakustannushinnan+voittomarginaalin. Ei se muuten kauaa toiminnassa pysy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinasit että leasing-yhtiö maksaa sinun autoilun? Hienoa tietenkin jos maksaa mutta luulenpa että ottaa omakustannushinnan voittomarginaalin. Ei se muuten kauaa toiminnassa pysy.

        Ihan itse sen autoilun maksan.
        Leasingyhtiö kantaa siitä osasta vastuun, jos esim. kesken sopimuskauden Tesla päättää alentaa auton hintaa 10 000€, joka vaikuttaa suoraan vaihtoautohinnoitteluun.
        Jos olen tehnyt sopimuksen X kahdeksi vuodeksi, niin se pitää vaikka auton arvo sopimusajan jälkeen olisi 3 euroa 66 senttiä.
        Erotuksen kuittaa leasingyhtiö, joka tietenkin perii yksittäisen asiakkaan tappion kaikilta muilta asiakkailta.

        Tarkoitan siis sitä, kun tällä hetkellä sähköautojen hinta, tekniikka, saatavuus jne. on myllerryksessä, niin leasingyhtiön kautta auton "vuokraaminen" kahdeksi tai kolmeksi vuodeksi ei ole välttämättä kaikkein kallein ratkaisu.


      • Anonyymi

        Ei ole kallista. Osat naapurista puolet halvemmalla, siellä kun ei ole sairasta verotusta, auto talliin ja vaihtamaan. Kaikki ei vaan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kallista. Osat naapurista puolet halvemmalla, siellä kun ei ole sairasta verotusta, auto talliin ja vaihtamaan. Kaikki ei vaan osaa.

        Ei Leasign-autoon tarvitse itse vaihtaa osia, kun sen tekee merkkiliikkeen asentajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kallista. Osat naapurista puolet halvemmalla, siellä kun ei ole sairasta verotusta, auto talliin ja vaihtamaan. Kaikki ei vaan osaa.

        Luulet siis hintaeron varaosissa johtuvan veroista ? Kyllä Virossakin alvia peritään varaosista samoin kuin Suomessa . Ei tule hintaero veroista . Firmojen katteet on vähän erilaiset naapurissa .


    • Anonyymi

      Neljä vuotta ja 68 000 km Model 3.lla huoltokulut kaikkineen 480€. Nuokin teettänyt Teslalla vapaaehtoisesti, sanoneet kummallakin kerralla että huolletut jarrut olisi olleet täysin käyttökunnossa ilman huoltoakin, raitisilmasuodatin ollut vaihdon tarpeessa.
      Eli olisi päässyt pelkkien raitisilmasuodattimien vaihdolla ihan itse ja niiden vaihtoon on Teslalta ohje kuinka ne vaihdetaan. Myös jarrujen huollolle tesla tarjoaa ohjeen.

      Edellisen autoni Opel astran 4-vuoden määräaikaishuollot maksoivat 1680€ + 2v takuun jälkeisen korjauksen 730€ . Yhteensä 2410€.

      • Anonyymi

        Harmi vaan että Teslat on heikohkoja ajoltaan ja Model 3 aivan liian matala. Se on sellainen voimisteluauto.

        Mutta käyttökulut on kyllä Teslan valtti. halvemmalla ei pääse muilla merkeillä.
        Ja saahan Teslaan maksullisen vakuutuspohjaisen takuulaajennuksen aina 8v asti jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi vaan että Teslat on heikohkoja ajoltaan ja Model 3 aivan liian matala. Se on sellainen voimisteluauto.

        Mutta käyttökulut on kyllä Teslan valtti. halvemmalla ei pääse muilla merkeillä.
        Ja saahan Teslaan maksullisen vakuutuspohjaisen takuulaajennuksen aina 8v asti jos haluaa.

        186cm pituuteni ja 62 vuoden iästäni huolimatta en ole auton mataluudesta kärsinyt. Ajo-ominaisuudetkin ovat mielestäni hyvät edellisiin autoihini verrattuna, ehkä jäykkä alusta, mutta missäpä liki 500 hv. autossa löysä alusta olisi. Uudessa higlandissa alusta kyllä on mukavampi, sen seurauksena huippunopeutta on alennetty 30km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi vaan että Teslat on heikohkoja ajoltaan ja Model 3 aivan liian matala. Se on sellainen voimisteluauto.

        Mutta käyttökulut on kyllä Teslan valtti. halvemmalla ei pääse muilla merkeillä.
        Ja saahan Teslaan maksullisen vakuutuspohjaisen takuulaajennuksen aina 8v asti jos haluaa.

        Tesla 3 on erittäin hyvä ajettavaksi, kun vertaan sitä aiemmin omistamiini Mersuun ja Audiin, jotka nekäään ei olleet huonoja ajettaviksi.

        Lihavalle ja huonokuntoiselle ihmiselle kulku autoon voi olla hankalaa, mutta se ei varmaankaan ole auton vika.


      • Anonyymi

        Jokuhan täällä kirjotti, ettei tarvi huoltaa. Mites tää asia oikeasti on?


    • Anonyymi

      Näin kalliiksi voi tulla...jos tekee valinnan tutustumatta auton huolto-ohjelmaan ja huolto-ohjelman hintalappuun. Teslan vapaaehtoiset huollot ovat tehtynäkin halvat, Rellun pakotettuna kalliit. Ja erityisen kallista näyttää olevan kiinalaisilla...mutta varsinkin takuuajan jälkeen käytettynä ostetussa sähköautossa voi aivan hyvin laiminlyödä huollot juuri niin pitkään kuin huvittaa. Kyllä katsastusukko sitten kertoo, pitääkö alatukivarsi vaihtaa vai ei, Sen analyysin saa niin halvalla, että siitä ei oikeastaan kannata maksaa noin 10-20 kertaista hintaa huollolle, kun katsastusukko ottaa analyysistä vain noin 20€, eli jälkitarkastuksen hinnan. Saman sen alatukivarren vaihto maksaa teki alkuperäisen analyysin katsastusukko tai huoltoukko. Mutta vian havaitsemisen kustannusero on melkoinen.
      Myös polttomoottoriautoissa huoltohinnat voi yllättää. Jos ei selvitä mitä käytetyn kotteron huolto voi oikeasti maksaa, jos siihen ei ole varaa uutena, ei siihen todennäköisesti ole varaa käytettynäkään:
      https://www.is.fi/autot/art-2000000843383.html
      Öljynvaihto 1500-6800€, kytkimen vaihto 21 000€ ja sitä rataa...juttu 7 vuoden takaa, joten inflaatio on nostanut noita hintoja jo ihan kivasti.

    • Anonyymi

      Kiinalaisten aggressiivinen autojen hinnoittelu on tuon tehnyt sen, että raha otetaan sitten huolloista.
      Toyota ottaa molemmista, eli auton hinnassa ja huolloista, ainakin meillä Suomessa. Muualla Toyotaa myydään huomattavasti halvemmalla.

      • Anonyymi

        Sähköautoissa on vain se juttu, että mikäli hankkii "halvan" kauppakassi-sähköauton, niin miksi huollattaisi sitä edes takuuaikana, mikäli meinaa pitää itse auton. Valmistusvirheet tuppaavat tulemaan esille joka tapauksessa ennen ensimmäistä vuosihuoltoa, näin ainakin on käynyt itsellä kaikissa polttomoottoriautoissa, joissa on tullut takuuhuollolle tarvetta. Myöhemmin tulee kulumia, mutta varsinaiset viat tulevat kyllä aika nopeasti esille. Polttomoottoriautossa ei voi lopettaa huoltamista, sen voi valita tekeekö huollot itse vai pajalla, mutta tehtävä ne on. Sähköautossa taasen ei oikein löydy rasvaprässille tarvetta, eikä jakohihnaakaan tarvitse uusia. Töpselihybridit sitten taas ovat ihan eri juttu, mutta niille voikin ennustaa nopeaa kuolemaa kunhan sähkikset vielä hieman paranevat rangeltaan ja alenevat hinnaltaan ja erityisen paljon alenevat hinnaltaan jos range pidetään pienenä niissä autoissa joissa massivisesta rangesta ei ole juuri hyötyä, eli kaupunkiautot ja kauppakassit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa on vain se juttu, että mikäli hankkii "halvan" kauppakassi-sähköauton, niin miksi huollattaisi sitä edes takuuaikana, mikäli meinaa pitää itse auton. Valmistusvirheet tuppaavat tulemaan esille joka tapauksessa ennen ensimmäistä vuosihuoltoa, näin ainakin on käynyt itsellä kaikissa polttomoottoriautoissa, joissa on tullut takuuhuollolle tarvetta. Myöhemmin tulee kulumia, mutta varsinaiset viat tulevat kyllä aika nopeasti esille. Polttomoottoriautossa ei voi lopettaa huoltamista, sen voi valita tekeekö huollot itse vai pajalla, mutta tehtävä ne on. Sähköautossa taasen ei oikein löydy rasvaprässille tarvetta, eikä jakohihnaakaan tarvitse uusia. Töpselihybridit sitten taas ovat ihan eri juttu, mutta niille voikin ennustaa nopeaa kuolemaa kunhan sähkikset vielä hieman paranevat rangeltaan ja alenevat hinnaltaan ja erityisen paljon alenevat hinnaltaan jos range pidetään pienenä niissä autoissa joissa massivisesta rangesta ei ole juuri hyötyä, eli kaupunkiautot ja kauppakassit.

        Äläpäs nyt ainoa ero on polttiksen ja sähkön välillä huollossa on öljy ja vähän harvemmin ilman putsari ja tulpat. Suurin osa polttiksenkin tarkistuskohteista on jotain muuta kuin öljy.
        Yhtälailla sähköautossa on jäähdytysneste, jarrupalat, levyt, nesteet, sisäilman suodatin, saranoja siellä täällä, 12V akku, lukot, pyörän laakerit, vetonivelet, lasinpyyhkimet, pesuneste jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa on vain se juttu, että mikäli hankkii "halvan" kauppakassi-sähköauton, niin miksi huollattaisi sitä edes takuuaikana, mikäli meinaa pitää itse auton. Valmistusvirheet tuppaavat tulemaan esille joka tapauksessa ennen ensimmäistä vuosihuoltoa, näin ainakin on käynyt itsellä kaikissa polttomoottoriautoissa, joissa on tullut takuuhuollolle tarvetta. Myöhemmin tulee kulumia, mutta varsinaiset viat tulevat kyllä aika nopeasti esille. Polttomoottoriautossa ei voi lopettaa huoltamista, sen voi valita tekeekö huollot itse vai pajalla, mutta tehtävä ne on. Sähköautossa taasen ei oikein löydy rasvaprässille tarvetta, eikä jakohihnaakaan tarvitse uusia. Töpselihybridit sitten taas ovat ihan eri juttu, mutta niille voikin ennustaa nopeaa kuolemaa kunhan sähkikset vielä hieman paranevat rangeltaan ja alenevat hinnaltaan ja erityisen paljon alenevat hinnaltaan jos range pidetään pienenä niissä autoissa joissa massivisesta rangesta ei ole juuri hyötyä, eli kaupunkiautot ja kauppakassit.

        Mitä huoltoa polttomottoriautossa on?
        Unohdetaan jarrupalat vaikkapa 100 tkm välein suunnilleen.
        Suuressa merkkiliikkeessä huoltomies huuti muille.
        "Täällä on auto, jota ei ole koskaan huollettu"
        Älyttömän hyvässä kunnossa 370 tkm ajettuna.

        Nyt seuraavassa autossa 340 tkm, käytännössä samat jäähdyttäjän nesteet, jarrunesteet ja teknistä osaa vaihtamatta tai säätämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs nyt ainoa ero on polttiksen ja sähkön välillä huollossa on öljy ja vähän harvemmin ilman putsari ja tulpat. Suurin osa polttiksenkin tarkistuskohteista on jotain muuta kuin öljy.
        Yhtälailla sähköautossa on jäähdytysneste, jarrupalat, levyt, nesteet, sisäilman suodatin, saranoja siellä täällä, 12V akku, lukot, pyörän laakerit, vetonivelet, lasinpyyhkimet, pesuneste jne...

        Mutta moottori on se, minkä takia auto huoltoon viedään. Öljyt ja putsarit on vaihdettava säännöllisesti tai kone porsii. Muut tarkastuskohteet ovat enemmän tai vähemmän turhia, katsastusukolta saa varoituksen, mikäli joku osa alkaa olla loppu tai on jo loppu, pesunesteet ja pyyhkimet ovat sitä tasoa tarkastuskohteena, että niillä ei ole vaikutusta kuin autoilijan kukkaroon.
        Sähköautossakin on tosiaan yksi kohde joka pitäisi summittaisen säännöllisesti huollattaa. Eikä se onnistu ihan jokaiselta edes omassa autotallissa. Eli jarruneste pitäisi vaihtaa noin 4 vuoden välein. Suurin piirtein samassa kohdassa on varmaan jarrupalat ja levyt myös aika loppu, joten sähköautossa on varmaan järkevää käydä 3-5 vuoden välein pajalla ja pyytää pistämään uutta jarrukalustoa alle. Tosin jos palat ja levyt eivät saa katsastuksessa huomautuksia, niin ehkä jarrunesteen vaihtoakin voi hetken odotella jos ei nyt ihan meinaa mennä Nurburgring:iä kiertämään.
        Eri automerkeiltä tuppaa vaan nyt tulemaan rumaa toimintaa automyyjien merkkihuollon nykyisen tason tekohengittämiseksi. Teslan ei tarvitse suojata myyjiensä huoltobusineksia ja se näkyy myös siinä mitä mieltä siellä ollaan määräaikaishuolloista...


    • Anonyymi

      Tuo pakotettu sähköautojen vuosihuolto on ainoastaan pelkkää rahastusta, ts. laillista ryöstöä. Mitään sellaista eivät huollossa tee, mikä estäisi autoa vikaantumasta takuuaikana mihin nuo huollot on alunperin polttiksissa tarkoitettu.
      Esim. Toyota vaatii erillisen akkutarkastuksen vuosittain jotta akun takuu säilyisi. Tuolla rahastuksella saavat asiakkaat maksamaan mahdolliset akkujen vikaantumiset.

      • Anonyymi

        Akkutakuu ja Relax turva on eri asioita. Relax vaatii huollattamisen Tojohuollossa. Takuu ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkutakuu ja Relax turva on eri asioita. Relax vaatii huollattamisen Tojohuollossa. Takuu ei.

        Toyotan sivuilta: ”Säännöllisesti huolletun auton akkutakuu on 8 vuotta 160 000 km”
        Eli määräaikaishuollot ovat pakolliset jos aiot pitää akun takuun.
        Herää kysymys, mitä ne siellä huollossa sille akulle tekevät?
        Ainut mitä tekevät on laskuttaa asiakasta ei mistään. Näin saavat mahdolliset akkujen vikaantumistapaukset asiakkaiden maksamiksi.


    • Anonyymi

      Alkuperäisessä ruotsalaisessa tutkimuksessa ei verrattu mihinkään polttomoottoriautoon, joka hieman ihmetytti että kuinka paljon kalliimpaa se täyssähköautojen huoltaminen oikeasti on? Mihin polttiksiin verrattiin sähköautoja? Ja vaikka huolto-ohjelma sattuisi olemaan jopa muutaman tonnin kalliimpi 10v aikana, niin kuinka paljon sähköautoilija on sitten säästänyt energiakuluissa kuitaten kirkkaasti kalliimman huoltokulun? Turha siis tuijottaa vain huoltokuluja jos ne ovat oikeasti vain pieni osa kokonaiskuluista 10v aikana.

      • Anonyymi

        Mutta ehkä on ihan fiksua tuijottaa huoltokuluja ja huoltojen "pakollisuutta" sillon kun on sähköautoa hankkimassa.
        Aika vähän on todellisia huoltokohteita sähköautoissa ja vielä vähemmän huollon tarvetta. Jos huolto-ohjelmaa kuuluu akun kunnon mittaus, niin mikähän on se huoltotoimenpide, jolla akku saa lisää käyttövuosia mittauksen jäljiltä? Annetaanko akulle valohoitoa vai ruiskutetaanko crc:tä liittimiin haurastuttamaan eristeitä?
        Ei pojat, keksittyjä huoltokohteita ne on. Tarkastuskohteita voidaan tietty luetella kuinka pitkä liuta tahansa, mutta tosiaan sen saman palvelun saa autokatsastuksessa "samaan rahaan".
        Mutta silloin kun auton maahantuoja ja myyjä alkaa tuputtamaan pakollisuutta, kannattaa vaihtaa merkkiä.


    • Anonyymi

      Sähköautojen kuluista/jälleenmyyntiarvosta puuttuu edelleen akuston vaihdon aiheuttamat kulut !?
      Akustolla on pitkähköt takuut mutta takuut eivät ole ikuiset !

      Ennemmin tai myöhemmin sähköauton omistajalle tulee noin 10000-15000€ kulut akuston vaihdon vuoksi !

      OTTAKAAPA IHMISET TÄMÄ HUOMIOON !!!! Ei kannata maksaa käytetystä sähköautosta liikaa !!!!

      • Anonyymi

        Taitaa nykyauto hajota alta ennen kuin akku on tiensä päässä. Akuille ennustetaan yli 20 vuoden ikää ja yli 500 000 km.n toimintamatkaa. Huonolla tuurilla voi toki vikoja tulla aiemminkin, samoin kuin polttiksellekin. Ei se nykymoottorin tai vaihteiston uusiminenkaan ole halpaa lystiä. Akkujakin korjataan, ei niitä välttämättä tarvitse vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa nykyauto hajota alta ennen kuin akku on tiensä päässä. Akuille ennustetaan yli 20 vuoden ikää ja yli 500 000 km.n toimintamatkaa. Huonolla tuurilla voi toki vikoja tulla aiemminkin, samoin kuin polttiksellekin. Ei se nykymoottorin tai vaihteiston uusiminenkaan ole halpaa lystiä. Akkujakin korjataan, ei niitä välttämättä tarvitse vaihtaa.

        On turha puhua 20 vuoden ennustetusta akuston iästä, kun uuden sähköauton akuston takuu on korkeintaan 8-10 vuotta !? Akkumoduleja on turha vaihtaa yksittäin kun koko akusto on tiensä päässä !!

        Olennaista on tiedostaa tosiasia, että akuston vaihtokustannukset ovat korkeat ja niitä ei ole vielä otettu huomioon käytetyn sähköauton hyvitys hinnoissa alentavasti !!

        Sähköautoja myydään ja ostetaan vielä trendin voimalla, ei järjen kautta !!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On turha puhua 20 vuoden ennustetusta akuston iästä, kun uuden sähköauton akuston takuu on korkeintaan 8-10 vuotta !? Akkumoduleja on turha vaihtaa yksittäin kun koko akusto on tiensä päässä !!

        Olennaista on tiedostaa tosiasia, että akuston vaihtokustannukset ovat korkeat ja niitä ei ole vielä otettu huomioon käytetyn sähköauton hyvitys hinnoissa alentavasti !!

        Sähköautoja myydään ja ostetaan vielä trendin voimalla, ei järjen kautta !!

        Kummallinen käsitys, että akku hajoaa heti 8 vuoden takuun jälkeen.
        Hajoaako polttomoottori heti 2 vuoden takuun jälkeen?
        Toki noin voi käydä, mutta kyllä siihen erikoisen huonoa tuuria liittyy.
        Väitän kuitenkin, että suurin osa sähköauton ostajista ostaa tuotteen ihan muun asian takia kuin minkään trendin. Näitä asioita on voimalinjan mukavuus, ajamisen hinta, ajamisen helppous, hyvät talviominaisuudet, ilmastoystävällisyys, ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vähän esimakua !!

        Esimakua mistä? Vain todella yksinkertainen ihminen vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä muutamasta harvinaisesta tapauksesta? Nuokin vakuutus maksaa koska vioittuneet ajossa. Voit myös autosi öljypohjan ajaa kiveen jolloin öljyt pihassa ja moottori hetkessä sökö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimakua mistä? Vain todella yksinkertainen ihminen vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä muutamasta harvinaisesta tapauksesta? Nuokin vakuutus maksaa koska vioittuneet ajossa. Voit myös autosi öljypohjan ajaa kiveen jolloin öljyt pihassa ja moottori hetkessä sökö.

        Kirjoittaja ei hahmota asian viestiä ?

        Akkupaketti täytyy vaihtaa ennemmin tai myöhemmin ja sen kustannus on suuri, eli 10000-15000€ !

        Se realisoituu ehkä kolmannella tai neljännellä omistajalla, mutta se tapahtuu ja silloin sen hinta täytyy olla ennakkoon jo käytetyssä sähköautossa huomioituna !!

        Sähköautojen hyvitys hinnat ovat tällä hetkellä liian korkeat yllämainitun fakta vuoksi !!


    • Anonyymi

      ei se tunnu missään ku pätäkkää on , pensanhinta 20 euroon että rahvas ei tunkee moottoritielle rikkaita jarruttaan , köyhille pitäs laittaa joku oma kunta missä ne sais köyhäillä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1361
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1094
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1060
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      849
    Aihe