Taitaa vaan olla aika hankalaa ilman asetta. Oon semmonen tyhjänpäiväinen tapaus, kohta 40, ja pilannut elämässä ihan kaiken. Eli oon yksinäinen, alkoholisoitunut, lihava, köyhä työtön. Päivä rutiinit on semmosta niinku siivoamista ja tiskaamista, pyykinpesua ja tupakointia. Tupakalla käynti on mun koko elämä. AA:ssa toverit eivät ole yhtään sen kummempia kun minäkään. Saan aina helpotusta. Oon kuitenkin kyllästynyt tähän. Menetin luottotietoni enkä pääse muuttamaan. Asun semmosessa 55.000 ihmisen kaupungissa, tahtois pääkaupunkiseudulle. Ei ole töitä että saisi rahaa. Olin mielisairaalassa mutta kuitenkin terve, en tarvii lääkkeitä. Ilmeisesti alkkikset viedään sinne jossain vaiheessa, katkokäyntejä semmonen 20. Vertaistukea on kuitenkin sillai perseestä, pitää miettiä omalta kohdaltaan. Siis kohta 50, ja ihan paska eletty elämä.
Mietin itsemurhaa
7
489
Vastaukset
- Anonyymi
Tämän vois poistaa. Ihan turha vuodatus. Nimittäin muutin jo mieleni.
- Anonyymi
Et ole yksin moisen ajatuksen kanssa.
- Anonyymi
Itse suunnittelen periaatteesta itsemurhaa kaikken muun lisäksi tuli tämä kaikenlainen sairastelu jokainen sairaus muuttui krooniseksi ja pitäisi joka asiaan syödä kalliita lääkkeitä, niin tulee ajatus että täysin turhaa itsensä kiusaamista kun muunkin ratkaisun voi tehdä.
Terveisin 49 vuotias mies. - Anonyymi
Ap valittelee mennyttä elämäänsä.
Paino sanalle mennyt, koska tuleva on vasta edessä, eikä tulevasta ole mikään pakko tulla samanlaista kuin menneestä.
Ja pikkuisen ryhtiä omaan itseen, olet ihan hyvä tyyppi, pidät vain itse itseäsi täysin huonona.
Jos saisit itsetuntoa kohotettua, vähän uskoa ja luottoa omaan itseen, niin tulisi paremmat fiilikset.
Muistan omalla kohdallani, kun käytin aikoinaan päihteitä ja lääkkeitä, pidin itseäni täysin luuserina, koska en ollut silloiseen tilanteeseeni, enkä itseeni tyytyväinen lainkaan. Samalla jatkuvasti ajattelin, että kaikki muutkin pitävät minua huonona ihmisenä, vaikka se ei todellisuudessa ollutkaan niin.
Ihminen pystyy selviämään aika pahoistakin tilanteista ja asioista, ollaan me siitä aika erikoisia. Hei,
On tärkeää purkaa mielessä olevia huolia. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen saattaa helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Joskus myös ammattimainen keskustelupau voi olla tarpeen. Etenkin itsetuhoisista ajatuksista kannattaa kertoa ammattilaiselle.
On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:
- Valtakunnallinen kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Nostoa. Itsellä meno parani kun osasin luopua kavereista jotka ovat kolmannen osapuolen kuvauksen perusteella narsisteja.
Kaikkien kanssa ei ole tervettä olla kaveria, vaikka muutoin tuntuisi kuinka yksinäiseltä. Tunnista että käytetäänkö sinua hyväksi rahan suhteen niin että se kaveruus on vain kulissi. Johdatteleeko kaverisi sinua ostamaan sinulle itsellesi tavaroita, juomia? Olikohan kyseessä hyvän vinkin sijasta manipulointi?
Lakkaat käymästä kantakuppilassa vuoden ajan ja ne jotka jää ilman vaatimuksia palata tuopin äärelle, on oikeita kavereita.
Kuuntele keskustelut tietyllä korvalla. Tuleeko jokaiseen saavutukseesi välittömästi kommentti että miten se kuuluisi tehdä paremmin tai että miten joku toinen sen tekee? Tuntuuko, että kaverillasi on mahdoton hyväksyä jos tiedät jonkun asian, jota hän ei tiedä?
Huomioi halveksivat kommentit jotka esitetään hymyillen ja ikäänkuin "läpällä". Ne eivät ole huumoria. Narsisti odottaa reaktiotasi. Jos hermostut niin narsisti sai sen mitä oli hakemassa ja syy on mielestään aina sinussa.
Vaihtamalla (kaveria) parani. Todellakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389