yhden yön jutusta mielipiteiteitä

Anonyymi-ap

Mitä ihmiset ajattelee näin 2020 luvulla et jos vaihdevuosiikäinen nainen 45v tuleekin raskaaksi yyhden yön seikkailun seurauksena.?

24

933

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkäisy pettänyt tai unohdettu.

    • Anonyymi

      Asiasta jotain kokenut plus 50v yksin oleva mies kirjoittaa.

      Sehän on kiinni onko äiti yleensä sopiva äidiksi.

      Pahimmillaan lapsen elämä voi olla helvetti.


      Kun lapsi tulee aikuiseksi niin äiti on jo päälle 60v. Jaksaako äiti 20 vuoden diilin. Nyt voi vastata joo, mutta tie on mäkinen ja mutkainen.

    • Anonyymi

      Mitä itse meinaat tehdä tilanteessasi? Tämä varmasti on tärkein kysymys,tämä mitä ihmiset ajattelevat on "sivuseikka".

    • Anonyymi

      Jos se on yhdessä suunniteltu illan aikana ja haluttu lapsi niin silloin minusta ei ole mitään ongelmaa. Molemmat kantaa vastuun lapsesta. Ja haluaa lapselle tarjota hyvän ja turvatun lapsuuden ekat 18- vuotta ja mielellään sen jälkeenkin.

    • Anonyymi

      Kiitos asiallisista vastauksista.

    • Vaihdevuodet merkitsevät naisen lisääntymisvuosien loppua, koska silloin päättyy kuukautiskierto ja hedelmällisyys. Vaihdevuodet katsotaan yleensä täydellisiksi, kun naisella ei ole ollut kuukautisia 12 peräkkäiseen kuukauteen. Kun vaihdevuodet ilmenevät, munasarjat eivät enää vapauta munia, ja raskaus tulee erittäin epätodennäköiseksi. On kuitenkin tärkeää huomata, että perimenopaussi, vaihdevuosia edeltävä siirtymäkausi, voi sisältää epäsäännöllisiä kuukautiskiertoja, ja naiset voivat silti ovulaatiota satunnaisesti. Siksi perimenopaussissa olevan naisen ei ole aivan mahdotonta tulla raskaaksi.

      Jos nainen haluaa tulla raskaaksi vaihdevuosien saavuttamisen jälkeen, luonnollinen hedelmöittäminen erittäin todennäköisesti epäonnistuu. Tällaisissa tapauksissa voidaan tukeutua lisääntymistekniikoihin, kuten koeputkihedelmöitystä (IVF). IVF sisältää munasolun hedelmöittämisen siittiöillä kehon ulkopuolella ja alkion istuttamisen kohtuun. IVF: n onnistumisaste laskee kuitenkin iän myötä, ja elinkelpoisten munien saatavuudesta tulee merkittävä tekijä.

      • Anonyymi

        Anonyymi
        2023-11-26 09:29:50
        kommentoi

        Itse olen ymmärtänyt, että vaihdevuosi-ikä on aika skaala. Kuvittelut sen yli 50v iästä, mutta saanut nyt valistusta naisilta, että päälle 40v. Mitä olen korvat höröllä kuullut niin skaala on päälle 40v ja päälle 60v. Muutama vuosi sitten kuulin päälle 55v ikäsen naisen jutuista.

        Mutta kyllä ihmisen pitäisi ottaa kynää ja paperia. Piirtää elämää kuvaava kaari nollasta satataan ja miettiä mikä kuuluu tiettyyn elämänvaiheeeseen. Kaikki me synnytään origon pisteessä 0,0 mutta ei meidän pidä olla 85 vuotiaana niin alhaalla, että pisteet on -27.

        Ja tosiaan puhun kokemuksesta niinkuin tuolla ylempänä maintsen. Ymmärrän täysin aloittajan tarpeet, mutta järki on sallittu. Ja miettikää sen lapsen elämää. Yhdessä isossa kirjassa lukee että tee se toiselle minkä haluat itse kokea. Jos haluaa vittumaisen elämän toiselle, niin ota se itsekin vastaan. Jos joku on itsestä kivaa niin salli se muillekin. Jaetettu vitutus on paras vitutus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        2023-11-26 09:29:50
        kommentoi

        Itse olen ymmärtänyt, että vaihdevuosi-ikä on aika skaala. Kuvittelut sen yli 50v iästä, mutta saanut nyt valistusta naisilta, että päälle 40v. Mitä olen korvat höröllä kuullut niin skaala on päälle 40v ja päälle 60v. Muutama vuosi sitten kuulin päälle 55v ikäsen naisen jutuista.

        Mutta kyllä ihmisen pitäisi ottaa kynää ja paperia. Piirtää elämää kuvaava kaari nollasta satataan ja miettiä mikä kuuluu tiettyyn elämänvaiheeeseen. Kaikki me synnytään origon pisteessä 0,0 mutta ei meidän pidä olla 85 vuotiaana niin alhaalla, että pisteet on -27.

        Ja tosiaan puhun kokemuksesta niinkuin tuolla ylempänä maintsen. Ymmärrän täysin aloittajan tarpeet, mutta järki on sallittu. Ja miettikää sen lapsen elämää. Yhdessä isossa kirjassa lukee että tee se toiselle minkä haluat itse kokea. Jos haluaa vittumaisen elämän toiselle, niin ota se itsekin vastaan. Jos joku on itsestä kivaa niin salli se muillekin. Jaetettu vitutus on paras vitutus.

        Nuo nimitykset ovat tahallisesti laadittu harhaanjohtaviksi, hämääviksi.

        Naarailla alkaa estrogeenin ja progesteronin (ovat naaraan seksihormoneja) tuotanto vähenemään pian noin 32 ikävuoden tienoilla. Tämän huomaa helposti siitä että naaras tulee koppavaksi, tärkeileväksi, ja toisinaan kiukkuisaksi.

        "Vaihdevuodet" alkaa sitten kun yllämainitut oireet tulevat sietämättömän pahoiksi. Silloin naaraiden hedelmällisyys sekä seksuaalisuus alkaa olemaan päättynyt, noin 40 ikävuoden paikkeilla, Tällöin kaatuu päälle ongelmat jotka yleensä tuovat eron, seksin päättymisen lisäksi mm. naaraan 'voimaantuminen'.

        "Menopaussi" tarkoittaa hetkeä jolloin on kulunut 12 kk siitä kun kuukautisvuoto on täysin päättynyt. Tällä käsitteellä ei ole mitään muuta arvoa kun tuo tuo tieto. Se tapahtuu keskimäärin noin 51v iässä.

        "Menopaussin" jälkeen alkaa nainen kuihtua, mm. hiukset haperoituvat, iho rypistyy, luut menettävät massaa ja aivotoiminta näivettyy näivettymistään.


    • Anonyymi

      Ensimmäisenä mietin, että hän ei taidakaan olla vaihdevuosi-ikäinen. Sen jälkeen en oikeastaan pohdi asiaa sen enempää. Jokainen tekee elämällään miten itse tahtoo.

      • Englanniksi tälle naaraan biologiaan kuuluvalle kokonaisuudelle on paljon rehellisempi ja kuvaavampi käsite "the change of life", eli elämänmuutos. Kyseessä on siis muutos hedelmällisestä, seksuaalisesta ja suhteellisen järkevästi ajattelevan/toimivasta naisesta ikänaiseksi ja siitä mummeliksi.


      • Anonyymi
        Goldmember kirjoitti:

        Englanniksi tälle naaraan biologiaan kuuluvalle kokonaisuudelle on paljon rehellisempi ja kuvaavampi käsite "the change of life", eli elämänmuutos. Kyseessä on siis muutos hedelmällisestä, seksuaalisesta ja suhteellisen järkevästi ajattelevan/toimivasta naisesta ikänaiseksi ja siitä mummeliksi.

        Elämä on pitkä ketju jatkuvia muutoksia, eli tuo ilmaisu on hyvin epätoimiva.


      • Anonyymi
        Goldmember kirjoitti:

        Englanniksi tälle naaraan biologiaan kuuluvalle kokonaisuudelle on paljon rehellisempi ja kuvaavampi käsite "the change of life", eli elämänmuutos. Kyseessä on siis muutos hedelmällisestä, seksuaalisesta ja suhteellisen järkevästi ajattelevan/toimivasta naisesta ikänaiseksi ja siitä mummeliksi.

        Näköjään andropaussi ainakin muuttaa suhteellisen järkevästi ajattelevan ja toimivan miehen jankuttavaksi ja jumittavaksi höpsähtäneeksi ikämieheksi ja papparaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on pitkä ketju jatkuvia muutoksia, eli tuo ilmaisu on hyvin epätoimiva.

        "The Change of Life" on rehellinen ilmaisu (se tietty elämän muutos), kyseessä ei ole hitaasti tapahtuva muutos, vaan erittäin suuri muutos, ja suhteellisen nopea. Menopaussi -käsite on äärimmäisen valheellinen, kuten sen kaikki rinnakkaiskäsitteen ja alakäsitteet.


      • Anonyymi
        Goldmember kirjoitti:

        "The Change of Life" on rehellinen ilmaisu (se tietty elämän muutos), kyseessä ei ole hitaasti tapahtuva muutos, vaan erittäin suuri muutos, ja suhteellisen nopea. Menopaussi -käsite on äärimmäisen valheellinen, kuten sen kaikki rinnakkaiskäsitteen ja alakäsitteet.

        Minusta se on hyvin epärehellinen ja epämääräinen ilmaisu, joka ei kerro mistään mitään. Sellaista hetkeä ei elämässä olekaan, jossa ei olisi muutoksia. No mutta pitäiskö tässä nyt sitten pahoitella ja onnitella, jos andropaussi on ollut sulle ainoa muutos elämässäsi?


      • Anonyymi
        Goldmember kirjoitti:

        "The Change of Life" on rehellinen ilmaisu (se tietty elämän muutos), kyseessä ei ole hitaasti tapahtuva muutos, vaan erittäin suuri muutos, ja suhteellisen nopea. Menopaussi -käsite on äärimmäisen valheellinen, kuten sen kaikki rinnakkaiskäsitteen ja alakäsitteet.

        Sen mitä olen kuullut heiltä, joilla on menopaussi jo ollut, niin se on hyvin pieni muutos. Se on kuulemma pienenpieni verrattuna moniin muihin muutoksiin elämässä. En tietenkään voi sille mitään, että sinun menopaussisi on ollut maailman mullistava tapaus. Jos et ole itse sitä läpikäynyt, niin sitten kuvitelmillasi ei ole mitään todellisuuspohjaa.


      • Anonyymi
        Goldmember kirjoitti:

        "The Change of Life" on rehellinen ilmaisu (se tietty elämän muutos), kyseessä ei ole hitaasti tapahtuva muutos, vaan erittäin suuri muutos, ja suhteellisen nopea. Menopaussi -käsite on äärimmäisen valheellinen, kuten sen kaikki rinnakkaiskäsitteen ja alakäsitteet.

        AI niin ja mä tunne pari, joille se ei ole ollut "suhteellisen nopea muutos", vaan äärimmäisen nopeasti lääkkeillä aikaansaatu. Heillekään kummallekaan se ei ollut kummoisempikaan elämänmuutos. Se tauti, jonka takia tuohon päädyttiin, oli paljon suurempi juttu. toinen sanoi, että hiusten tippuminen oli paljon suurempi juttu. Hiukset näkyvät ulospäin, hormonitoiminta ei mihinkään.


      • Anonyymi
        Goldmember kirjoitti:

        Englanniksi tälle naaraan biologiaan kuuluvalle kokonaisuudelle on paljon rehellisempi ja kuvaavampi käsite "the change of life", eli elämänmuutos. Kyseessä on siis muutos hedelmällisestä, seksuaalisesta ja suhteellisen järkevästi ajattelevan/toimivasta naisesta ikänaiseksi ja siitä mummeliksi.

        Mummeli?


    • Anonyymi

      Abortti on ainoa oikea ratkaisu

      • Anonyymi

        Anonyymi
        2023-11-26 09:29:50
        kommentoi

        Abortti ei ole ratkaisu. Ehkäisy on se ratkaisu. Se helvetin huono tuuri kun munasolu hedelmöittyy.

        Aiemmassa vastauksessa perustelen mielipidettä ja ongelmia.

        1. Kun 45v äidin lapsi syntyy niin äiti on 46v

        Kun lapsi menee kouluun niin äiti on 53, lapsi pääsee yläkouluista niin äiti on 62-63. Kun lapsi pääsee lukiosta niin äiti on 65-67.

        2. Mutta tärkeintä on nyt se, että äidillä on NYT henkinen hyvinvointi ja fysiikka kunnossa. Tärkeää on se ettei lapsi tule tyhjän päälle ja äidillä on tukiverkosto kunnossa.

        Se on todella paska jos lapsi joutuu kujallle elämässä. Ei se iäkkään äidin lapsen elämä välttämättä helvettiä ole, mutta on se erillaista kuin 25-35 ikäisen vanhemman lapsen joka saa elää viisikymppisten vanhempiensa kanssa aikuisena.

        Ja minä puhun kokemuksesta.

        Ja mä ymmärrän myös sen että nainen haluaa seksiä ilman kumia. Aloittaja ei ole ainoa.


    • Anonyymi

      Väliviivat olisi voinut jakaa useammalle vuodelle.

    • Anonyymi

      On ollut ikäisekseen käsittämättömän huolimaton jos ei ole edes katumuspilleriä käynyt hakemassa apteekista seuraavana päivänä. Teinityttömäistä käytöstä.

      • Anonyymi

        Eiköhän aloittajalla ole ollut vain helvetin huono tuuri.


    • Anonyymi

      Minun mielestä se on kyllä kohtalo. Jos 45v. Tulee raskaaksi, sen lapsen on tarkoitus syntyä! 😀

    • Anonyymi

      Ei vaihdevuosia, jos tulee raskaaksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2306
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2026
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1062
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe