Launtain LeffaVisa - Tunnista satunnaisista kuvista leffa

Tuosta:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009883052.html

Sinällään metkaa, että olen nähnyt visassa tarjotuista leffoista luultavasti noin puolet. Ja joo, väärin menneet oli ne, missä jäin arpomaan kahden mahdollisuuden väliltä, eli arvaaminen ei todellakaan kuulu vahvuuksiini 😂


Vastasit oikein 12/15 kysymykseen

87

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12 oikein

    • Tulos 12/15. Yhden elokuvan tiesin kuvasta, sen missä oli Sean pennin kuva, mutta vastasin kuitenkin toisen Sean pennin elokuvan, joka oli väärin.

      • Olis ollu muuten 13/15, jos olisin vastannut sen oikean Sean Pennin elokuvan.


      • Hieno tulos!

        Sen kysymyksen kohdalla, vaikken ole vieläkään itse leffaa katsonut, aavistin mitä kysymyksellä haettiin. Ja toki pääosannäyttelijöiden kuvat myös rajasivat vaihtoehdot tarkasti.


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Sen kysymyksen kohdalla, vaikken ole vieläkään itse leffaa katsonut, aavistin mitä kysymyksellä haettiin. Ja toki pääosannäyttelijöiden kuvat myös rajasivat vaihtoehdot tarkasti.

        Oon kyllä kattonu sen Dead man walking, mutta vastasin Milk (senkin Sean Pennin elokuvan oon kattonu) ja sitten, kun olin vastannut Milk, niin muistin, että sehän olis ollu toi Dead man walking (suomeksi Kuolemaantuomittu).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Oon kyllä kattonu sen Dead man walking, mutta vastasin Milk (senkin Sean Pennin elokuvan oon kattonu) ja sitten, kun olin vastannut Milk, niin muistin, että sehän olis ollu toi Dead man walking (suomeksi Kuolemaantuomittu).

        En ole leffaa katsonut, mutta pääosat tiesin, niin sen perusteella valkkasin vastaukseni.


      • Et ikinä arvaa mikä mun tulos oli.😀.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Et ikinä arvaa mikä mun tulos oli.😀.

        No olisko 12? Vai 13?


      • Norppa83 kirjoitti:

        No olisko 12? Vai 13?

        12 se tällä kertaa taas oli.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        12 se tällä kertaa taas oli.🙂.

        Samikset =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Samikset =D

        Jepulis...kuten lähes aina ja melkein joka asiassakin.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jepulis...kuten lähes aina ja melkein joka asiassakin.😊.

        Pian kihlat? 🤔😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Pian kihlat? 🤔😁

        Sää olet jo ajatellut asioita pitkäkle =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sää olet jo ajatellut asioita pitkäkle =D

        No joskus hommat karkailee ja ajatus harhailee 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No joskus hommat karkailee ja ajatus harhailee 😂

        No anna harhailla vaan, ei se mitään =D


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jepulis...kuten lähes aina ja melkein joka asiassakin.😊.

        No eipä tuo haittaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Pian kihlat? 🤔😁

        Miten sä tosiaan ootkin noin pitkälle päässy pohdinnoissa?😄.


      • Norppa83 kirjoitti:

        No eipä tuo haittaa.

        Jeps...ei haittaa juu ei.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Miten sä tosiaan ootkin noin pitkälle päässy pohdinnoissa?😄.

        Vilkas mieli(kuvitus) 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Vilkas mieli(kuvitus) 😂

        No se on ihan hyvä että sellanen on. Ei oo tylsää ainakaan yleensä jos sellasen omistaa.😀.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No se on ihan hyvä että sellanen on. Ei oo tylsää ainakaan yleensä jos sellasen omistaa.😀.

        Onhan se, riippuu tilanteesta, välillä hyvä ja välillä ei ihan niin hyvä 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Onhan se, riippuu tilanteesta, välillä hyvä ja välillä ei ihan niin hyvä 😁

        No joo ehkä jokunen haittakin saattaa löytyä joissain tilanteissa mutta pääsääntöisesti hyvä juttu.😀.


    • Anonyymi

      Vastasin oikein 8 kysymykseen.
      T:T

      • Hieno tulos!


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        No empä tiedä aika kehno oli. 😐
        T:T


      • Anonyymi kirjoitti:

        No empä tiedä aika kehno oli. 😐
        T:T

        No jokainen on oman itsensä tuomarina, niin en ota siihen kantaa. Visavastaavan osalta standardiarvostelutaulukon mukainen kannanotto olikin jo tuossa aiemmin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No jokainen on oman itsensä tuomarina, niin en ota siihen kantaa. Visavastaavan osalta standardiarvostelutaulukon mukainen kannanotto olikin jo tuossa aiemmin.

        Sattui sellaisia elokuvia/sarjoja joita en pahemmin tunne.😁🤭
        T:T


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sattui sellaisia elokuvia/sarjoja joita en pahemmin tunne.😁🤭
        T:T

        Samoin itselleni, mutta kun lukee paljon, niin ihan kaikkea tarvitse nähdäkään 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Samoin itselleni, mutta kun lukee paljon, niin ihan kaikkea tarvitse nähdäkään 😂

        Ei kannata lukea liikaa liika tieto paisuttaa.
        T:T


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata lukea liikaa liika tieto paisuttaa.
        T:T

        Niinkö? Mistä kohden ihmisvartaloa? 🤔


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Niinkö? Mistä kohden ihmisvartaloa? 🤔

        Jeesus vastannut jollekkin ihmiselle näin kun luki paljon kirjoja ja luki varmaan vähän liikaa.
        T:T


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus vastannut jollekkin ihmiselle näin kun luki paljon kirjoja ja luki varmaan vähän liikaa.
        T:T

        No sitten se on uskottava.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No sitten se on uskottava.

        Juu niin on.
        T:T


    • 9, ja harmittaa että muutaman kohdalla arvoin kahden välillä ja se toinen niistä olisi ollut oikea.

      • Hieno tulos!

        Sulla on jokseenkin sama tuuri kuin mulla noitten arvausten kohdalla, aina väärin 😂


    • En katso ihan älyttömästi leffoja ja tästä sen varmaan huomaa

      Ei paha eikä ruma vaan hyvä tulos!
      Vastasit oikein 5 kysymykseen 😂

      Pitkästä aikaa oli pakko kokeilla 😂 koska tiedän kuinka surkea tässä lajissa olen 😂

      • Kelpo tulos!

        Ja kiva nähdä sinua pitkästä aikaa palstalla 🤗


      • randombypasser kirjoitti:

        Kelpo tulos!

        Ja kiva nähdä sinua pitkästä aikaa palstalla 🤗

        Kyl mä täällä oon, taustalla, usein ☺️ ja kiitos 🤗


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Kyl mä täällä oon, taustalla, usein ☺️ ja kiitos 🤗

        Ai simpura, siis varjona varjojen seassa, olisi pitänyt arvata 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ai simpura, siis varjona varjojen seassa, olisi pitänyt arvata 😂

        Aina 😏😜


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Aina 😏😜

        No sitten on varmaan ihan ok, jos varjostan sua? 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No sitten on varmaan ihan ok, jos varjostan sua? 😂

        Onhan se 😂😂


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Onhan se 😂😂

        Check, näin siis tapahtuu! (miten hitossa varjostetaan varjoissa olevaa anonyymiä, saateri, auttakaa...) 😂


    • Kaikkia niitä leffoja en ole nähnyt. Käytin vihjeet, osa meni arvaamalla ja loput oli huteja. Normi meininki. Hauska visa! 😊

      "Kuudes aistisi toimi tässä testissä hienosti. Loistava tulos!

      Vastasit oikein 11 kysymykseen"

      • Hieno tulos!

        En minäkään ole nähnyt, ehkä noin puolet. Mutta kaikenlaista kummaa pääkoppa rekisteröi näkemättäkin 😂


    • Kuudes aistisi toimi tässä testissä hienosti. Loistava tulos!
      Vastasit oikein 8 kysymykseen

      Oikein menneistäkin arvasin puolet.. 😄

      • Hieno tulos!

        Sitten vaan todella vikkelästi lottoa vetämään 😂


    • Ei paha eikä ruma vaan hyvä tulos!

      Vastasit oikein 7 kysymykseen

      Siis joitain tiesin joitain arvasin ja arvauksista ei ollut iloa😊 leffan nimeltään seitsemän, sen tiesin heti😜 Nuija ja tosinuija, ne on hauskoja leffoja🤪😂

      • Kelpo tulos!

        Juu, Seitsemän oli kyllä helppo, se on monellakin tavalla syöpynyt jonnekin selkärankaan se leffa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kelpo tulos!

        Juu, Seitsemän oli kyllä helppo, se on monellakin tavalla syöpynyt jonnekin selkärankaan se leffa.

        Kyllä ne seitsemän kuolemansyntiä ovat jääneet mieleen. Pidin kyllä leffasta kovin vaikka ei, se kaikille herkille sovi.🥸


      • randombypasser
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Kyllä ne seitsemän kuolemansyntiä ovat jääneet mieleen. Pidin kyllä leffasta kovin vaikka ei, se kaikille herkille sovi.🥸

        Se on kyllä leffana omaa luokkaansa, todella syöpyy mieleen. Ja juu, ei sovi kaikille.


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on kyllä leffana omaa luokkaansa, todella syöpyy mieleen. Ja juu, ei sovi kaikille.

        En myös itse varsinaisesti keräile elokuvia. Mutta juuri tuo löytyy kyllä hyllystä😊


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        En myös itse varsinaisesti keräile elokuvia. Mutta juuri tuo löytyy kyllä hyllystä😊

        Siitä sitten vaan muksuille iltasaduksi näyttämään 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Siitä sitten vaan muksuille iltasaduksi näyttämään 😁

        Siis kääk, tulisi hyvin hyvin pitkät yöt.. näkisivät raukkaparat pahoja unia 😄 muutenkin ollut viime aikoina vähän haastetta nukkumisessa, kun vähän väliä joku kipeenä..🤧🤮🤒


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Siis kääk, tulisi hyvin hyvin pitkät yöt.. näkisivät raukkaparat pahoja unia 😄 muutenkin ollut viime aikoina vähän haastetta nukkumisessa, kun vähän väliä joku kipeenä..🤧🤮🤒

        Voi olla ettei kunnon yöunia tulis pariin vuoteen...
        Se on hanurista kun ovat peräkkäin kipeänä, ei ole hetken rauhaa kellään 🙁


      • randombypasser kirjoitti:

        Voi olla ettei kunnon yöunia tulis pariin vuoteen...
        Se on hanurista kun ovat peräkkäin kipeänä, ei ole hetken rauhaa kellään 🙁

        Joo siis perhana itsellänikin oli poskiontelontulehdus.. ihmettelin ettei olo oikein parane. Pari viikkoa olin sairaslomalla... noh onneksi lääkkeillä sain liman irtoamaan ja nyt oon jo terve.. toki muilla kröhää…😕 siksi heräilevät pitkin yötä.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Joo siis perhana itsellänikin oli poskiontelontulehdus.. ihmettelin ettei olo oikein parane. Pari viikkoa olin sairaslomalla... noh onneksi lääkkeillä sain liman irtoamaan ja nyt oon jo terve.. toki muilla kröhää…😕 siksi heräilevät pitkin yötä.

        No sillä viisiin. Täällä vähän sama, tosin vain flunssana, kohta pari viikkoa nuhaa ja köhää, onneksi lämpöä ei enää ole. Tai siis ei ainakaan toistaiseksi ole enää...


      • randombypasser kirjoitti:

        No sillä viisiin. Täällä vähän sama, tosin vain flunssana, kohta pari viikkoa nuhaa ja köhää, onneksi lämpöä ei enää ole. Tai siis ei ainakaan toistaiseksi ole enää...

        Juu, se on kurjaa jos joutuu tekemään mitä nyt sitten ikinä tekeekään puolikuntoisena.. sullakin on esim huollettavia.. sama täällä, niin se ei ihan ole vaan koko ajan lepäämistä.. Niin ja aika paljon taas koronaa liikkeellä☹️

        Toivottavasti paranet pian🤗


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juu, se on kurjaa jos joutuu tekemään mitä nyt sitten ikinä tekeekään puolikuntoisena.. sullakin on esim huollettavia.. sama täällä, niin se ei ihan ole vaan koko ajan lepäämistä.. Niin ja aika paljon taas koronaa liikkeellä☹️

        Toivottavasti paranet pian🤗

        No ei tämä niin kurjaa ole, mutta ketuttaa kun herää monta kertaa yössä yskään. Pitäisi vissiin juoda enemmän viskiä 🤔😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei tämä niin kurjaa ole, mutta ketuttaa kun herää monta kertaa yössä yskään. Pitäisi vissiin juoda enemmän viskiä 🤔😂

        No niin sinähän puhut asiaa😉 Niin eli täytyypä tarjota myös omille muksuille viskiä😂 Kävin pyörähtämässä töissä ja eikun sairasta lasta hakemaan kotiin.. Rupeaa itseä jo vähän korpeamaan tämä kotona olo😬


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No niin sinähän puhut asiaa😉 Niin eli täytyypä tarjota myös omille muksuille viskiä😂 Kävin pyörähtämässä töissä ja eikun sairasta lasta hakemaan kotiin.. Rupeaa itseä jo vähän korpeamaan tämä kotona olo😬

        No kyllä se vois ainakin köhään auttaa, ehkä nukkumiseenkin, mutta aamulla menisi aika paljon buranaa murojen seassa 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No kyllä se vois ainakin köhään auttaa, ehkä nukkumiseenkin, mutta aamulla menisi aika paljon buranaa murojen seassa 😂

        Joo, täytyy pysytellä noissa keskivahvoissa.. niin eivät saa kankkusta😂 ihan piipaa tämä mun pikkumuru🤒


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Joo, täytyy pysytellä noissa keskivahvoissa.. niin eivät saa kankkusta😂 ihan piipaa tämä mun pikkumuru🤒

        Juu, säästyy rahaa kun ei mene purkillista buranaa joka aamu 😁


    • Anonyymi

      hyvä kilBailu johon pääsee kiipeilemällä... nyt nelonen tulee juttu

    • Anonyymi

      Kuudes aistisi toimi tässä testissä hienosti. Loistava tulos!
      Vastasit oikein 14 kysymykseen

      Kymmenkunta noista olin nähnyt. Vanhat elokuvat tutumpia itselle kuin uudet, auttoi tässä visassa kyllä 🙂

    • 11/15. Paria en aidosti tiennyt ja parin kohdalla arvoin. Meni esim Pulp Fiction ja Jackie Brown sekaisin.

      • Hieno tulos!

        Mä en harmillisesti saanut Pulp Fiction -kysymystä jota alussa kuvallisesti mainostettiin, mutta ihan kivasti visailu silti meni,


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Mä en harmillisesti saanut Pulp Fiction -kysymystä jota alussa kuvallisesti mainostettiin, mutta ihan kivasti visailu silti meni,

        Pulp Fiction oli mulle paha kysymys. Oli kuva John Travoltasta ja Samuel L. Jacksonista ja hetkeksi meni sekaisin leffat. Eihän John Travolta ollut Jackie Brownissa. No ei sitä ihminen kaikkea muista, molemmat leffat olen nähnyt vuosikausia sitten niin hieman on jo hämärtynyt muistikuvat.


      • Aletheias kirjoitti:

        Pulp Fiction oli mulle paha kysymys. Oli kuva John Travoltasta ja Samuel L. Jacksonista ja hetkeksi meni sekaisin leffat. Eihän John Travolta ollut Jackie Brownissa. No ei sitä ihminen kaikkea muista, molemmat leffat olen nähnyt vuosikausia sitten niin hieman on jo hämärtynyt muistikuvat.

        No mä en ole katsonut JB:tä, niin en tiedä varsinaisesti, mutta JT ja SLJ yhdessä kuvassa viittaisi kyllä tiukasti Pulp Fictioniin JB:tä näkemättäkin. JB on sen verran hyvä kirjana, etten ole halunnut rikkoa sitä illuusiota. Vielä.


      • randombypasser kirjoitti:

        No mä en ole katsonut JB:tä, niin en tiedä varsinaisesti, mutta JT ja SLJ yhdessä kuvassa viittaisi kyllä tiukasti Pulp Fictioniin JB:tä näkemättäkin. JB on sen verran hyvä kirjana, etten ole halunnut rikkoa sitä illuusiota. Vielä.

        Jackie Brown on kyllä hyvä leffa, vaikka tyylilajina ehkä vähän sellainen turhan kolkko mulle. Mutta Pam Grier tekee näyttelijänä vakuuttavaa työtä ja muutkin tietty aika varmoja näyttelijöitä. Tarantino ei ole ihan omaa lempparityyliä, vaikka hänen leffoissaan onkin tietynlaista vetovoimaa. Jackie Brown tosin taitaa olla vähiten tarantinomainen, siinä mielessä ehkä jopa vähän valju verrattuna muihin hänen leffoihinsa.


      • Aletheias kirjoitti:

        Jackie Brown on kyllä hyvä leffa, vaikka tyylilajina ehkä vähän sellainen turhan kolkko mulle. Mutta Pam Grier tekee näyttelijänä vakuuttavaa työtä ja muutkin tietty aika varmoja näyttelijöitä. Tarantino ei ole ihan omaa lempparityyliä, vaikka hänen leffoissaan onkin tietynlaista vetovoimaa. Jackie Brown tosin taitaa olla vähiten tarantinomainen, siinä mielessä ehkä jopa vähän valju verrattuna muihin hänen leffoihinsa.

        Voi olla, en ole katsonut. Ehkä nyt uskallan katsoa, the Kriitikon lausunnon myötä. Diggailen vain Elmore Leonardin romaaneista niin paljon, etten ole halunnut pilata mielikuvaa itse teoksesta. Kirjana setti oli hyvä, kuten jokseenkin kaikissa EL:n kirjoissa, ihanan lakoninen ja raadollinen kuvaus kulloisestakin toimintaympäristöstä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Voi olla, en ole katsonut. Ehkä nyt uskallan katsoa, the Kriitikon lausunnon myötä. Diggailen vain Elmore Leonardin romaaneista niin paljon, etten ole halunnut pilata mielikuvaa itse teoksesta. Kirjana setti oli hyvä, kuten jokseenkin kaikissa EL:n kirjoissa, ihanan lakoninen ja raadollinen kuvaus kulloisestakin toimintaympäristöstä.

        Se tosiaan saattaa joskus aiheuttaa pettymyksen, jos on lukenut kirjan eikä elokuva vastaakaan omaa näkemystä henkilöistä, paikoista ja tunnelmista. Itse yritän suhtautua elokuvaan aina kuin uuteen teokseen (mitä se tietenkin onkin). Yritän pakottaa itseni irti kirjan tarinasta ja katsoa elokuvaa uusin silmin. Useimmiten kirjat on silti parempia, niissä pääsee jotenkin syvemmälle henkilöhahmojen mielenmaisemiin ja oma mielikuvituskin saa tyydytystä paremmin.


      • Aletheias kirjoitti:

        Se tosiaan saattaa joskus aiheuttaa pettymyksen, jos on lukenut kirjan eikä elokuva vastaakaan omaa näkemystä henkilöistä, paikoista ja tunnelmista. Itse yritän suhtautua elokuvaan aina kuin uuteen teokseen (mitä se tietenkin onkin). Yritän pakottaa itseni irti kirjan tarinasta ja katsoa elokuvaa uusin silmin. Useimmiten kirjat on silti parempia, niissä pääsee jotenkin syvemmälle henkilöhahmojen mielenmaisemiin ja oma mielikuvituskin saa tyydytystä paremmin.

        Se on se ikävä puoli. Toki aina välillä käy niinkin, että leffa on kirjaa onnistuneempi, mutta harvoin. Viimeinen muistamani on Vihreä maili, se oli leffana kirjaa parempi.

        Mä en ole oikein ikinä oppinut irrottamaan kirjasta taustalla ja keskittymään leffaan uutena teoksena, vaikka se järkevää olisikin.

        Se kai se on se kirjojen taika, niissä saa itse omalla mielikuvituksellaan rakentaa ison osan tarinan maisemia ja henkilöitä, leffassa joku toinen on tehnyt sen puolestasi ja jos ei vastaa sitä mielenmaisemaa minkä lukiessaan itse loi, on tie pettymykseen leffan kohdalla aika valmis.


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on se ikävä puoli. Toki aina välillä käy niinkin, että leffa on kirjaa onnistuneempi, mutta harvoin. Viimeinen muistamani on Vihreä maili, se oli leffana kirjaa parempi.

        Mä en ole oikein ikinä oppinut irrottamaan kirjasta taustalla ja keskittymään leffaan uutena teoksena, vaikka se järkevää olisikin.

        Se kai se on se kirjojen taika, niissä saa itse omalla mielikuvituksellaan rakentaa ison osan tarinan maisemia ja henkilöitä, leffassa joku toinen on tehnyt sen puolestasi ja jos ei vastaa sitä mielenmaisemaa minkä lukiessaan itse loi, on tie pettymykseen leffan kohdalla aika valmis.

        Itselle ei tule nyt yhtäkään leffana parempaa kirjaa mieleen.. Da Vinci-koodit on ehkä leffana lähellä sitä, mitä kuvittelinkin niiden olevan, paitsi että kirjassa on mielenkiintoisemman esitetty tarinassa tärkeää symboliikkaa.

        En minäkään kovin hyvällä menestyksellä aina pysty erottamaan kirjaa ja leffaa toisistaan, siellä taustalla kummittelee ainakin jonkin verran oma tulkinta asioista ja se usein häiritsee leffaan täysillä keskittymistä.

        Noin se on, lukemisen paras anti. Se on kuin ruokaa sielulle ja mielelle, kun ajatukset pääsee virtaamaan tarinoiden myötä.


      • Aletheias kirjoitti:

        Itselle ei tule nyt yhtäkään leffana parempaa kirjaa mieleen.. Da Vinci-koodit on ehkä leffana lähellä sitä, mitä kuvittelinkin niiden olevan, paitsi että kirjassa on mielenkiintoisemman esitetty tarinassa tärkeää symboliikkaa.

        En minäkään kovin hyvällä menestyksellä aina pysty erottamaan kirjaa ja leffaa toisistaan, siellä taustalla kummittelee ainakin jonkin verran oma tulkinta asioista ja se usein häiritsee leffaan täysillä keskittymistä.

        Noin se on, lukemisen paras anti. Se on kuin ruokaa sielulle ja mielelle, kun ajatukset pääsee virtaamaan tarinoiden myötä.

        En ole Da Vinski -leffoja katsonutkaan. En kyllä ole tainnut lukeakaan kuin pari ekaa, kun siinä vaiheessa kävi selväksi, että toisinnetaan vain hyvin myyvää rakennetta vailla varsinaisesti mitään uutta.

        Niin, se on huippua kun saa upota johonkin romaaniin ja piirrellä mielessään maisemat tarinalle.


      • randombypasser kirjoitti:

        En ole Da Vinski -leffoja katsonutkaan. En kyllä ole tainnut lukeakaan kuin pari ekaa, kun siinä vaiheessa kävi selväksi, että toisinnetaan vain hyvin myyvää rakennetta vailla varsinaisesti mitään uutta.

        Niin, se on huippua kun saa upota johonkin romaaniin ja piirrellä mielessään maisemat tarinalle.

        Eihän niitä taida kuin kolme ollakaan 🤔 Aihe on kyllä kiehtova, historiallisia juttuja, symboliikkaa, taidetta, uskontoa jne, mutta itselläkin sellainen olo, ettei ehkä tuosta enempää saa irti. Ihan ok leffoja silti nuokin, jopa muutama yllättävä juonenkäänne 😊

        Tänään en uppoa muualla kuin sohvalle.. Raskas maanantai 😬


      • Aletheias kirjoitti:

        Eihän niitä taida kuin kolme ollakaan 🤔 Aihe on kyllä kiehtova, historiallisia juttuja, symboliikkaa, taidetta, uskontoa jne, mutta itselläkin sellainen olo, ettei ehkä tuosta enempää saa irti. Ihan ok leffoja silti nuokin, jopa muutama yllättävä juonenkäänne 😊

        Tänään en uppoa muualla kuin sohvalle.. Raskas maanantai 😬

        En tiedä lukumäärää. Luin sen ekan, muistaakseni myös tokan ja oksensin Dan Brownin nimelle sen nähdessäni. Välillä puhutaan yhden roolin näyttelijästä, mutta herra Brown on yhden romaanin kirjailija. Tai no, en ole lukenut kuin max ne kaksi, niin paha sanoa, mutta muiden tuotosten takakannet/arvostelut kun on vilkaissut, tietää että se on riittävä panostus. Mutta kaikkia kunnia tuottavasta duunista, itse en saisi aikaan yhtään novellia, saati romskua jolla tienattaisiin mitään, edes kustantamon kahveja.

        Maanantai-iltana krapula ja vapina, tuijotan telkun pintaa... 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        En tiedä lukumäärää. Luin sen ekan, muistaakseni myös tokan ja oksensin Dan Brownin nimelle sen nähdessäni. Välillä puhutaan yhden roolin näyttelijästä, mutta herra Brown on yhden romaanin kirjailija. Tai no, en ole lukenut kuin max ne kaksi, niin paha sanoa, mutta muiden tuotosten takakannet/arvostelut kun on vilkaissut, tietää että se on riittävä panostus. Mutta kaikkia kunnia tuottavasta duunista, itse en saisi aikaan yhtään novellia, saati romskua jolla tienattaisiin mitään, edes kustantamon kahveja.

        Maanantai-iltana krapula ja vapina, tuijotan telkun pintaa... 😂

        Itsekin taisin tosiaan vain kaksi kirjaa lukea, mutta enempää Brownin tuotantoa en ole lukenut. Rahaksi on osannut kyllä lyödä, niin jotain hän tekee oikein, mutta kieltämättä se alkaa olla tylsää, jos kirja toisensa jälkeen toistaa samaa kaavaa.

        Krapuloita ei ole täällä, mutta ehkä vähän vapinaa näin viikon alkajaisiksi 😂


      • Aletheias kirjoitti:

        Itsekin taisin tosiaan vain kaksi kirjaa lukea, mutta enempää Brownin tuotantoa en ole lukenut. Rahaksi on osannut kyllä lyödä, niin jotain hän tekee oikein, mutta kieltämättä se alkaa olla tylsää, jos kirja toisensa jälkeen toistaa samaa kaavaa.

        Krapuloita ei ole täällä, mutta ehkä vähän vapinaa näin viikon alkajaisiksi 😂

        Muistaakseni jätin sen tokan kesken, kun tuntui että luin ekaa. Mutta voi olla, että luin loppuunkin, paha sanoa. Ainoa minkä muistan jättäneeni kesken, on Nabokovin Lolita, paskempaa saa hakea, vaikka on historian merkkiteokseksi nimettykin. Pthyi, siinä ole muuta merkkiteosta kuin viittaukset pedofiliaan, kirjallisesti teos on paskempi kuin IS:n kolmossivu sunnuntaina. Tai no, se on vain mielipide.

        Maanantai-iltana krapula ja vapina, tuijotan telkun pintaa
        Olin työpaikan kingi, orja sekä kapina, suu täynnä meilien virtaa
        Silti toimiston kundien salaisissa unissa, kaikkien kanssa zoomaan


    • 12/15 vähän jäi harmittaan kun hätäili muuten ois voinu varmaan olls parempikin tulos.🙂.

    • Anonyymi

      Testithän laaditaan juurikin itsensä luulla.

    • Anonyymi

      10, oli tuollaisia vanhempia rainoja kaikki nuo, uudempia olis tietänyt vielä vähemmän

      • Hieno tulos!

        Nimenomaan, onneksi oli vanhoja tarjolla, onhan tämä kuitenkin senioripalsta 😂


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      241
      2132
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe