Oliko ero oikea päätös?

Anonyymi-ap

Minä rupesin seurustelemaan hyvin nuorena ja minusta tuli isä 23 vuotiaana nykyisin olen suurperheen isä. Erosin lasteni äidistä viisi vuotta sitten. Arki kuormitti meidät erillemme sekä varmaan kasvoimme erillemme. Lasten äidin kanssa olen hyvissä väleissä. Ja lapsi-asiat menee hyvin vaikka alkuun riideltiin niistä paljon.

Tapasin eron aikaan aivan upean naisen kaunis kuin Marilyn, meillä oli super hauskaa aina. Nauroimme ja teimme hauskoja reissuja vaikka minne. Mutta exäni ei voinut hyväksyä uutta suhdettani millään, tyttöystäväni menneisyyden vuoksi. Esim. Alkoholi oli pilannut hänen entisen suhteen sekä useita rattijuopumuksia nuoruudessaan, sekä myös pilannut raha-asiansa todella pahasti.

Minä en tienyt noita hänen menneisyydestään. Ja sitten kun tiesin niin en välittänyt koska kaikki me tehdään virheitä.

Minä uskon kaikista pelkkää hyvää, ja minä näin miten sydämmellinen ja ihana nainen on siellä ulkokuoren alla. Halusin meille satumaisen tulevaisuuden. Tein kaikkeni tämän naisen hyvinvoinnin eteen, mutta en voinut ottaa häntä perhe-elämään mukaan exäni takia. Vuodet vieri ja elin kahta eri elämää vastuullisena perheen isänä ja tyttöystävän kanssa huoletonta ns.nuoruutta.

Mutta huomasin että tyttöystäväni alkoholin käyttö jatkui vaan, itse olin pitkiäkin aikoja selvinpäin mutta hänellä jatkui päivittäinen tissuttelu vaikka ei ollut rahaa siihen mitenkään. Itsellänikin rupesi maistumaan kalja enemmän vaikka en tietenkään lasten kanssa ottanut mitään. Mutta lapsivapaana joka päivä. Se en ole minä! Vaan minä olen urheilullinen touhuaja. Mutta se puoli rupesi häviämään minusta. Koska olin vastuussa vapaa-aikanani myös tyttöystäväni tekemisestä. Jos harrastin omia juttuja hän oli yksin ja joi, ja jos kävin jossain niin hän syylisti, kun on joutunut olemaan yksin. En halunnut enää lähteä omiin juttuihini. Kadotin pikku hiljaa itseäni.

Meillä oli hauskaa yhdessä kokoajan vaikka siihen liittyi aina alkoholi. Minua rupesi pelottamaan itseni, vaikka juodessa en muutu yhtään. Mutta huomasin että siitä on tullut tapa. Halusin irti siitä tavasta. Yritin puhua tästä hänellekin Mutta hän ei nähnyt ongelmaa siinä. Hän saa todella pahoja raivokohtauksia humalassa, ennen minua ja minun aikana, minuakin heittänyt kaikella mahdollisella tavaralla. Olen nähnyt hänen riitelevän kaikkien kanssa ja polttavan ystävyys suhteensa.

Mutta se henkilö ei ole se mikä hän on sisältään vaan joku piru mikä kuoriutuu alkoholin myötä. Itsekkin kun huomasin tämän aikoja sitten, niin rupesin uskomaan exääni (lasteni äitiä) siksi en uskaltanut ottaa tyttöystävääni lapsiarkeen. Vaikka uskon että ei hän joisi. Mutta en voinut kyllä luottaakkaan. Lapset on minulla kaikkein tärkein asia.

Mutta silti haluaisin olla onnellinen suhteessakin. Yritin auttaa raha-asioissakin paljon ja ohjata järkevämpään rahan käyttöön. Ei onnistunut. 

Itse olen suhkot varakas. Mutta mitään ei tullut tarjottimella vaan älyttömän kovalla työnteolla. Sekin on varmaan osa syy miksi lasteni äiti lähti menemään?

Tyttöystäväni rupesi haluamaan omaa lasta. Minä en ole siihen mitenkään valmis vielä. Jouduin yksin elämään vuoroviikoin sen vauvva arjen eron jälkeen. Kolme oli vaipassa plus pari uhmaikäistä, heräsin monesti yössä syöttämään nuorinta tuttipullolla. Vein aamulla lapset toiseen pitäjään tarhaan ja kävin itse töissä ja hain töiden jälkeen lapset kotiin ja sama show huolehdin kaiken. Vaikka kuinka pidän lapsistani niin tuo aika oli aivan traumatisoivaa :( en muista siitä ajasta juuri mitään. Mutta lasteni takia en luovuttanut koskaan. Mutta jotain minusta meni silloin rikki? Jos kuulen lasten itkua minulle tulee ahdistus ja pakokauhun olo. Tulee mieleen ne ajat kun jouduin selviytymään yksin kaikesta. Ei ollut mitään tukiverkkoa tai apua.

Nyt ovat omat lapseni isompia ja niiden kanssa on mukavaa. Mutta uudesta vauvvasta en haaveile. Ainakaan vielä. Tuskin koskaan.

Minulla on ikää melkein 36 ja tyttöystävänikin oli yli 30. Olenko itsekäs kun haluan välillä nauttia elämästä enkä halua uutta perhe-elämää ainakaan vielä? Ja minua pelottaa se kun tyttöystäväni ei osannut olla juomatta, eikä osannut huolehtia raha-asioistaan. Ulosotto on vielä kymmenen vuotta hänen tulojaan viemässä.

Minua pelotti että kaikki kaatuu taas minun niskaan. Ja poltan itseni loppuun ja menetän kaiken. Mutta rakastin sitä naista ihan älyttömästi ja meillä oli aina mukavaa.


Nyt se on loppu. Minä en halua viedä hänen äitiyttään. Mutta itse en osaa luottaa tarpeeksi enkä ole itsekkään jotenkin valmis uudestaan perhe-elämään. Ero tuntuu pahalle, vaikka tiedän että minulle on kysyntää. Mutta olen todella nirso naisten suhteen.

Miksi tavallinen onnellinen elämä on liikaa pyydetty. Tahdon rakastaa ja tulla rakastetuksi. Tyttöystäväni ei ollut ikinä rahojeni perään. Vaan oikeasti halusi olla minun kanssani. Tuki minua kaikessa, ja antoi vähistään. Mutta en voinut luottaa juomattomuuteen enkä siihen että osaa hoitaa raha-asiansa. pelkäsin tulevaisuutta. Olinko hölmö vaiko viisas?

4

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokaisella on intuitio. Sitä ei voi järjellä selittää kun "arvaa" ettei juttu tuu toimii niinku haluis.

    • Anonyymi

      Olet huolellisesti punninnut tyttöystäväsi hyvät ja huonot puolet.
      Tiedät ettet halua tulevaisuudelta samoja asioita kuin hä. Tuo vaaassa kallistuu sinun puolelle.
      Ystävälläsi on oikeus hankkia perhe (lapsia) mutta onko sittenkään oiken alkoholistina hankkiutua raskaksi?! Varsinkaan sinun tekemällesi lapselle? Sanoisin EI! Ei kenekään miehen kanssa ellei osaa luopua viinasta. Viina, kuten kaikki tiedämme, tekee mega tuhoa sikiölle, syntyneelle lapselle ja ... kaikille, yhteiskunta mukaan lukien.

      Joten teet kaikille valtavan palveluksen kun keskittäydyt omaan katraaseesi, luovut viinasta ja palaat entiseen terveeseen elämänlaatuusi.
      Ystäväsi aivan varmasti hankki miehen joka on hänelle oikeampi kuin sinä.

      Sinäkin varmasti löydät uuden puolison joka vastaa asettamaasi tasoa.
      Muista: ulkonäkö on osa kiintymyksestä mutta se on vain pieni osa! Kyllä se ihmisen kokonaisuus on tärkein!

    • Anonyymi

      Tuli selvästi esille ettet luota naiseen. Hänen juopottelunsa on iso ongelma. Olisi hyvin uhkarohkeaa alkaa lisääntymään juomarin kanssa, tuleva lapsi kärsisi tilanteesta mahdollisesti koko ikänsä. Olet varmaankin kuullut FAS-lapsista? Ja olisi hirveää jos kumppanisi riehuisi kännissä lapsen läsnäollessa tai olisi tiedottomassa tilassa lasta hoitaessaan. Hyvä ettet hommaa tieten tahtoen ongelmia.
      Ex-kumppanillasi alkaa biologinen kello tikittämään mutta viinan kirosta ei noin vain vapaudu. Toivottavasti ei toteuta pikaisesti unelmaansa sen kauemmaksi katsomatta vaan hakeutuu katkolle aivan aluksi.
      Saat kyllä tervehenkisempääkin seuraa. Hyvä ettet lapsillesi esitellyt haitallista henkilöä. Elämään kuuluu muutakin kuin kännissä hurvittelu. Oikeastaan kännisekoiluja ei lapsiperheisiin tarvita ollenkaan.

    • Anonyymi

      Oikea päätös oli. ei kannata jäädä jossittelemaan. Ero tuntuu vähän pahalta aina, vaikka se olisi oikea päätös. Ja niitä hyviä juttuja siinä toisessa ikävöi eron jälkeen. Olet aika perusteellisesti pohtinut asiaa, ja vaikuttaa ihan oikealta ratkaisulta tähän kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe