Ilmainen neuvo: lähde pois

Anonyymi-ap

Kun huomaat olevasi työpaikalla kiusattu, syrjitty ja ylipäätään toistuvan epäasiallisen kohtelun kohteena, lähde pois.

Älä turhaa odota, että asiat korjautuvat hakemalla apua esi- ja luottamushenkilöiltä, HR:lta, työterveyshuollosta tai mistään. Tavallista on, että nuo tahot jopa pahentavat kiusatun tilannetta.

Jos suinkin mahdollista, etsi uusi työ. Älä kerro tästä työpaikalla etukäteen, vaan vasta, kun irtisanoudut.

Varsinkin mikäli asetat terveytesi kaiken aineellisen edelle, poistuminen vihamielisestä ympäristöstä on paras mahdollinen ratkaisu. On täyttä totta, että henkinen väkivalta aiheuttaa terveysongelmia, vaikka moni uskottelee itselleen, ettei omalla kohdalla näin voi olla.

Mitä pidempään sinnittelee paskapaikassa, sitä pidempään vie henkinen toipuminen. Joskus muutokset, kuten luottamuspula ihmisiin, jäävät pysyviksi.

19

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pistä samalla puskaradio soimaan kyseisestä työpaikasta ja siitä miten siellä ihmisiä kohdellaan, kuivuu koko lafka työntekijöiden puutteessa.

    • Anonyymi

      Tiedän useamman työpaikan joilla on valtavia rekryvaikeuksia kun firman todellinen luonne on levinnyt yleiseen tietoon.

      Toivottavasti niistä firmoista useampi menee konkurssiin.

    • Anonyymi

      mutta kun mulla on nämä isot hörökorvat. Ei auta työpaikkan vaihto. Sama ilkkuminen ja naureskelu alkaa aina uudestansa, Joku vähäpää sen aloittaa.
      Uuden työn saantikin on aika haastetta. Usein kyllä pääsen oikein haastatteluun, mutta kun haastattelija näkee mun isot propellit niin se on sitten siinä.

    • Anonyymi

      Jos työpaikalta lähtee kiusaamisen takia, niin kiusaajat pääsee tavoitteeseen. Työsuojelu on taho jonka kuuluu hoitaa ne kiusaajat pois.

      • Anonyymi

        Just joo sama kuin koulussa, kiusaajat jää mutta kiusattu joutuu vaihtamaan koulua. Siinä sulle realismia...


      • Anonyymi

        Totta kai kannattaa ensin kokeilla, josko oma työpaikka olisi poikkeus, jossa työsuojelu toimii.
        Käytännössä lähes aina asiaa vähätellään ja uhri järjestetään vaikean ihmisen maineeseen.

        Oma kokemus on läpeensä epäterveestä työyhteisöstä, jossa esimiehet pitivät kiusaajia luottohenkilöinään ja olivat itsekin innolla mukana mollaamassa uhreiksi päätyneitä. Samaa teki luottamushenkilö, eikä pääluottamusmieskään halunnut ottaa kantaa. Myöskään työsuojelu ja työterveys eivät halunneet sekaantua. Ilmeisesti halusivat välttyä joutumasta kostotoimien kohteeksi.

        Työtyytyväisyyskyselyt antoivat vuosittain hälyttäviä tuloksia. Niinpä työnantaja joutui aina tekemään toimenpiteitä, joilla todistaa mahdollisille kyselijöille, että henkiseen väkivaltaan työpaikalla on puututtu.

        Tämä tarkoitti, että ylemmän johdon edustaja vieraili työpaikalla työpsykologi mukaan. Pidettiin tilaisuus, jossa kravattiherra kertoi ajankohtaisista asioista ja saattoi jopa kevyesti sivuta työhyvinvointia.

        Myös psykokonsultteja kävi kylässä. Heidän vierailunsa yleensä pahensivat kiusattujen ajojahtia joksikin aikaa tai käynnillä ei ollut mitään merkitystä.


    • Anonyymi

      Itse joutunut suoraan sanottuna pelkästään sadistisen väkivallan uhriksi! Olen tehnyt kaikkeni, että koko Suomi tietää! Ja jatkan, kunnes rupusakista kenelläkään asiat ei ole kuin ennen.

      • Anonyymi

        Ymmärrän tunteesi.


    • Anonyymi

      Todella järkyttävää, mutta ap on oikeassa. Epäasiallinen kohtelu ei tule muuttumaan etkä tule saamaan mitään oikeutta. Kokeilin itse hakea apua esimieheltä ja kun tilanne vain paheni, hänen esimieheltään, mutta ihan turhaan. Tärkeintä on pitää huolta omasta jaksamisesta ja lähteä pois heti kun vain mahdollista. On ihan turha pilata elämänsä ja terveytensä huonossa työpaikassa.

    • Anonyymi

      Mikäli lähdet sieltä niin kiusaajat voittavat ja itse saat 3kk karenssin, molemmat on todella huonoja juttuja.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kannattaa mieluummin ottaa potkut. Potkut tuovat etuisuuksia, irtisanoutuminen vie etuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kannattaa mieluummin ottaa potkut. Potkut tuovat etuisuuksia, irtisanoutuminen vie etuudet.

        Tuo olisi tietysti järkevintä, mutta josksu veemäinen työnantaja ei anna potkuja, vaan esim. ketjutettua lomautusta.

        Itse lähdin, koska työnantajan viimeisen tempun jälkeen mitta yksinkertaisesti täyttyi. Halusin ainoastaan eroon koko paskasakista.

        Päätös oli huojentava. Vuosien piinan jälkeen olen saanut hengittää vapaasti. Ei tarvitse pelätä ketään.


      • Anonyymi

        Ei kannata lähteä, ennen kuin on löytänyt uuden työpaikan.


    • Anonyymi

      Mitä jos jääminen olisi tarkoittanut terveydentilan romuttamista, joka tehtiin työnantajan toimesta.

    • Anonyymi

      Ja jos tarkoitus nimenomaan on olla ilman Kelan tai työeläkeyhtiön tukijaisia, koska niistä ei ole kuin itselle harmia ja sitäpaitsi ulossavustettuna se on työnantaja, jonka nämä maksut tulisi korvata.

      • Anonyymi

        "ulossavustettuna se on työnantaja, jonka nämä maksut tulisi korvata."

        Niin pitäisi, mutta suomalaisessa yhteiskunnassa sitä ei vaan tapahdu käytännössä juuri koskaan.

        Vaikka terveys on mennyt, joudut olemaan välillä työttömänä, "kuntouttavien toimien" piirissä, joskus kelan sairaspäivärahoilla. Hyvällä tuurilla vuosien päästä voi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, joka useilla jää hyvin niukaksi, kuten tietysti myös vanhuuseläke.


    • Anonyymi

      Kuka h*lvetti täällä jaksaa olla enää vanhuseläkeikään asti. Minä olen ainakin ihan loppu tämän pallottelun seurauksena.

      • Anonyymi

        Ymmärrän täysin. Itse jäin pois oravanpyörästä, koska en enää jaksanut jatkuvaa perseilyä. Parempi köyhänä ja terveenä, kun lopen uupuneena ainaisen paskanheiton kohteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän täysin. Itse jäin pois oravanpyörästä, koska en enää jaksanut jatkuvaa perseilyä. Parempi köyhänä ja terveenä, kun lopen uupuneena ainaisen paskanheiton kohteena.

        Komppaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2484
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      288
      2145
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      89
      2067
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      110
      1271
    Aihe