Kun vietetään lltaa yhdessä ja toiselle tulee puhelu. Kuuluuko sanoa, kuka siellä oli vai voiko jättää sanomatta? Onko sopivaa mennä puhumaan toiseen huoneeseen sitä puhelua ja tulla muina mihinä/naisina takaisin viettämään yhteistä iltaa.
Jos sinulle tulee se puhelu, kerrotko kumppanille kuka soitti?
Jos kumppani ei kerro, kysytkö kuka soitti?
Jos kumppani ei kerro, jätätkö sikseen ja olet kysymättä?
Olin tilanteessa, siksi kysyn, mikä on yleinen kanta. Kumppanille tuli puhelu, jossa hän vastasi, Joo soitin. Mikä tarkoitti että hän oli soittanut jossain vaiheessa tälle henkilölle toisesta huoneesta minun tietämättä.
Pitkä puhelu jossa hän siirtyi toiseen huoneeseen puhumaan.
Kuulin hänen ohittaessaan minut että kyseessä oli toinen sukupuoli kuin hän.
Minä jätin sikseen enkä kysynyt. tässä syy miksi otan tämän asian esille, hieman vaivaa. Itse kerron aina kuka soittaa kun ei ole mitään salattavaa.
Nimim. Pitääkö ruveta enenpikin kyttäämään, en ole yhtään mustasukkaista sorttia.
Pitääkö kertoa soittaja jos ollaan yhdessä
45
472
Vastaukset
Ei pidä välttämättä kertoa. Minulle saattaisi tulla juuri tuollaisia, töihin tai harrastuksiin liittyviä puheluita, enkä niistä kumppanille juurikaan raportoi. - On parempi toimia niin alusta alkaen, koska kumppanin muuttunut käytös herättää tietenkin ihmetystä
Ensinnäkin, suhde perustuu vain ja ainoastaan luottamukseen. Jos ei ole luottamusta, ei suhde toimi. Aiheeton mustasukkaisuus voi pilata paljon.
Toiseksi, ketään ei voi omistaa. Kumppani joko haluaa olla kanssasi tai sitten ei tahdo. Etpä sille oikein mitään voi, ellet itse ole ilkeillyt tai muuten käyttäytynyt niin, että siinä olisi selvästi korjaamisen varaa.- Anonyymi
En pidä tarpeellisena, että asiaa sen kummemmin kerrotaan, enkä itsekään ala puheluitani sen kummemmin selittää, jollei niissä ole jotain toista koskevaa. Tietenkin on ymmärrettävää, että jos toisen käytös muuttuu, se voi tuntua kummalliselta.
Jos toinen sanoo "joo soitin", niin hänhän voi olla soittanut koska vaan. Ja mitä toiseen huoneeseen menemiseen tulee, niin itse teen niin, vaikka puhuisin vierasta kieltä, josta se kuuntelija ei ymmärtäisi mitään. Itse raportoin aina kaiken mahdollisen.
- Anonyymi
Kuulutko sä niihin, jotka kerotvat senkin, että he menevät vessaan, sekä sen kumpi tarve on kyseessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulutko sä niihin, jotka kerotvat senkin, että he menevät vessaan, sekä sen kumpi tarve on kyseessä?
Se pitää kertoa, että toinen tietää meneekö vain vähän tai paljon aikaa ja milloin itse pääsee samaan paikkaan ja tarviiko happinaamaria vai ei tarvitse
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se pitää kertoa, että toinen tietää meneekö vain vähän tai paljon aikaa ja milloin itse pääsee samaan paikkaan ja tarviiko happinaamaria vai ei tarvitse
Sitten eletään jo hyvin symbioottisesti, jos suolikin toimii samaan aikaa. Tai vaihtoehtoisesti molemmilla on sama mahatauti.
Anonyymi kirjoitti:
Jos on useampia vessoja, niin silloin ei ole tarpeen raportoida, mutta jos vain yksi, niin sillä toisella saattaa olla kiireempi.
Xena-183 kirjoitti:
Oih! 🙈
Mietin vaan, ketä kiinnostaa.. Siis omalta kohdaltani. 😄Itseni kohdalta minun on ilmoitettava, että on vaikeaa olla kiinnostumatta aivan kaikesta.
Anonyymi kirjoitti:
Sitten eletään jo hyvin symbioottisesti, jos suolikin toimii samaan aikaa. Tai vaihtoehtoisesti molemmilla on sama mahatauti.
On myös koteja, joissa on enemmän kuin kaksi asukasta.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
On myös koteja, joissa on enemmän kuin kaksi asukasta.
Useinmiten silloin on myös useampi vessa.
- Anonyymi
Jos haluaa synnyttää luottamusta toiseen, silloin on parempi paljastaa kenen kanssa puhui? Minusta se on reilua ja sellainen voi myös lähentää ihmisiä, kun ei salaa asioita toiselta. Itse haluaisin olla mahdollisimman läpinäkyvä toiselle. Ja toivoisin samaa myös toiselta. Tämä miehen mielipide.
- Anonyymi
Lisään vielä, tämä synnyttää myös mielikuvan toiselle, että pitää toista itselleen tärkeänä.
- Anonyymi
Kaikilla ihmisillä ei ole luottamusongelmia, joten tuokaan päättelyketju ei päde kaikkiin. Mä tunnen myös sellaisia ihmisiä, joiden mielestä on rasittavaa, kun heille kerrotaan heidän itsensä mielestä täysin turhaa tietoa. Moni ei myöskään pidä salaamisena sitä, että ei jokaisesta puhelustaan raportoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, tämä synnyttää myös mielikuvan toiselle, että pitää toista itselleen tärkeänä.
Tuo voi myös synnyttää mielikuvan, että pitää itseään ja omia tekemisiään niin tärkeinä että niitä on pakko raportoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo voi myös synnyttää mielikuvan, että pitää itseään ja omia tekemisiään niin tärkeinä että niitä on pakko raportoida.
Aina suhteen alussa hyvä löytää yhteinen kieli ja sitä kautta ymmärrys. Onko tarvetta vääntää aina rautalangasta asioita vai riittääkö vähempi selittäminen. Sen oppii toisesta aika nopeasti. Epäilevä ihminen (mennyt ikävä kokemus jättää jäljen) vaatii aina enemmän varmistuksia, ettei epäilyjä ruokita, mielipiteiden vaihto täytyy tuntua reilulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina suhteen alussa hyvä löytää yhteinen kieli ja sitä kautta ymmärrys. Onko tarvetta vääntää aina rautalangasta asioita vai riittääkö vähempi selittäminen. Sen oppii toisesta aika nopeasti. Epäilevä ihminen (mennyt ikävä kokemus jättää jäljen) vaatii aina enemmän varmistuksia, ettei epäilyjä ruokita, mielipiteiden vaihto täytyy tuntua reilulta.
Jep. Eöämässä pääsee paljon helpommalla, kun ei lähde lainkaan mukaan tuollaisten epäluuloisten yksilöiden juttuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Eöämässä pääsee paljon helpommalla, kun ei lähde lainkaan mukaan tuollaisten epäluuloisten yksilöiden juttuihin.
Niin kaikissa meissä on omat hyvät ja huonot puolet, aina sitä toivoo, että niitä hyviä olisi paljon enemmän. Aina ei kaikki mene niin kuin haluaa.
- Anonyymi
Kyttäämisestä ei ainakaan mitään hyvää seuraa.
Minusta on sosiaalinen normi, että jos ollaan live-kanssakäymisessä jonkun porukan kesken ja sitten tulee puhelu joka koskee vain minun asioitani, niin vetäydyn syrjemmälle puhumaan sen.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Ei pidä koska se vaikuttaa mustasukkaisuudelta jos alkaa vaatimaan tietoa kenen kanssa puhuu puhelimessa.
- Anonyymi
Puhun yleensä sohvalla kumppanin vieressä ja puhelimen ääni on niin voimakkaaksi säädetty, että hän kuulee kaiken, sekä minun puheeni että puhelimen toisesta päästä tulevan.
Tämä säästää aikaa: kun haluan jälkeen päin jutella puhelusta kumppanini kanssa, minun ei tarvitse kerrata hänelle, mitä puhelu sisälsi. 😄
Jos kumppani katsoo telkkua, kysyn häneltä, haluaako hän kuunnella telkkua eli menenkö toiseen huoneeseen puhumaan. Yleensä minun ei tarvitse siirtyä. Se on hyvä, sillä puhun yksityiselämään liittyvät puheluni mieluiten mukavassa asennossa sohvalla, mahdollisesti huovan alla. ☺️
Kaikkein eniten ihmetyttävät ihmiset, jotka EIVÄT koe tarvetta analysoida jokaista kotona puhumaansa puhelua kumppaninsa kanssa. Minulla tarve on aika vahva... 😂 Valitettavasti.
🦄 - Anonyymi
Turha kytätä etsit mielummin kaltaisesi jolla ei ole tarvetta puheluidensa salailuun itsesi elämästä teet turhan vaikeaa jos joudut epäillä toisen uskollisuutta sinulle
- Anonyymi
Mä kerron aina kun ei ole mitään salattavaa.
Ei vältämättä tarvitse kertoa. Mutta jos haluaa säilyttää luottamuksen, tai rakentaa parisuhdetta, on kohteliasta mainita, vaikka näin "kaveri soitti, pyysi porakonetta lainaksi", tai otain sinne päin.
- Anonyymi
Kiitos vastauksista. Eivät ne vaivaani parantaneet, mutta oli silti hyvä lukea eri mielipiteitä. Muutamia huomoita. he jotka itse puhuvat kamaripuhelunsa mitään toiselle selittämättä, kai teillä se toinen tekee samoin eikä teitä kiinnosta kysyä kuka toisessa päässä oli,
Anonyymi 2023-11-28 13:28:06 ja tosi.typy, itse olen samoilla leveleillä teidän kanssanne.
Anonyymi 2023-11-28 18:31:33, sinun viestisi vähän kolahti, on aika järisyttävä yllätys edellisestä suhteesta. Olen kuitenkin käsitellyt asian, en usko että vaivaamiseni johtuu siitä.
Anonyymi hevosenpää. Tuota että toinen kuulee senkin mitä vastaaja puhuu, tuntuu vähän pahalta. En tykkäisi että jos soitan ystävälleni, saatan puhua luottamuksellisia meidän kahden välisiä asioita, hänen puolisonsa kuulee kaiken, Kai siellä toisessa päässä tiedetään että toinenkin henkilö kuulee koko keskustelun.
Hän puhuu silloin tällöin määrätyt puhelun noin salaisesti, yleensä avoimiesti kertoo, se oli se ja se ja se, kertoo aisaakin. Jos johdonmukaisesti puhuisi kaikki kamaripuheluina, niin asia olisi yksinkertaisempi. Seuraan rauhassa tilannetta, on vakaa usko että jos hän kusettaa, siitä jää aina jossain vaiheessa kiinni. Katson sitten mitä teen, en ole kovin nopsa päätöksissäni.- Anonyymi
"Anonyymi hevosenpää. Tuota että toinen kuulee senkin mitä vastaaja puhuu, tuntuu vähän pahalta. En tykkäisi että jos soitan ystävälleni, saatan puhua luottamuksellisia meidän kahden välisiä asioita, hänen puolisonsa kuulee kaiken, Kai siellä toisessa päässä tiedetään että toinenkin henkilö kuulee koko keskustelun."
Ei se toinen pää välttämättä sitä tiedä. Minulle tosin harvoin kukaan puhuu yksityiselämässä mitään luottamuksellista. En ole se henkilö, jolle puretaan sydäntä. Minulta useimmiten kysytään neuvoa tai mielipidettä. Vaihtoehtoisesti haluan selittää luurin toiseen päähän omasta elämästäni jotain, jonka mieheni jo tietää.
En itse näe asiaa ongelmallisena. Mieheni on luotettava ja hyväntahtoinen, joten omasta puolestani en näe asiassa ongelmaa.
Mutta kyllähän näin tiivis symbioosi hieman itseäni naurattaa... 😁 Mitäs sanot, yllättikö tällainen vastaus sinut?
🦄
P.S. Tuo ei ole hevosen pää. Hevosen pää on tällainen: 🐴 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Anonyymi hevosenpää. Tuota että toinen kuulee senkin mitä vastaaja puhuu, tuntuu vähän pahalta. En tykkäisi että jos soitan ystävälleni, saatan puhua luottamuksellisia meidän kahden välisiä asioita, hänen puolisonsa kuulee kaiken, Kai siellä toisessa päässä tiedetään että toinenkin henkilö kuulee koko keskustelun."
Ei se toinen pää välttämättä sitä tiedä. Minulle tosin harvoin kukaan puhuu yksityiselämässä mitään luottamuksellista. En ole se henkilö, jolle puretaan sydäntä. Minulta useimmiten kysytään neuvoa tai mielipidettä. Vaihtoehtoisesti haluan selittää luurin toiseen päähän omasta elämästäni jotain, jonka mieheni jo tietää.
En itse näe asiaa ongelmallisena. Mieheni on luotettava ja hyväntahtoinen, joten omasta puolestani en näe asiassa ongelmaa.
Mutta kyllähän näin tiivis symbioosi hieman itseäni naurattaa... 😁 Mitäs sanot, yllättikö tällainen vastaus sinut?
🦄
P.S. Tuo ei ole hevosen pää. Hevosen pää on tällainen: 🐴Kysymykseni yllätyksellisyydestä viittasi siis aivan ensimmäiseen kommenttiini, ei tähän jälkimmäiseen.
🦄 - Anonyymi
"Muutamia huomoita. he jotka itse puhuvat kamaripuhelunsa mitään toiselle selittämättä, kai teillä se toinen tekee samoin eikä teitä kiinnosta kysyä kuka toisessa päässä oli"
Joo, kyllä tekee. Toisinaan, jos se nyt on ollut sellainen keskustelu, joka molempia jotenkin koskee, niin toinen osapuoli voi puhelun jälkeen vaikkapa sanoa, että "äiti lähetti terveisiä" tai "lupasin jäädä huomenna ylitöihin" tai jotain muuta vastaavaa. Noin yleisellä tasolla ei tule kummemmin toisen puheluista keskusteltua, kuten ei omistakaan. Jos siihen puheluun liittyy jotain selkeästi outoa, toinen vaikka kiihtyy, suuttuu, tulee surulliseksi, järkyttyy tai jotain muuta vastaavaan, niin tietenkin silloin tulee kysyttyä, että onko jotain sattunut tai mikä hätänä tai jotain muuta vastaavaa. Tästä esimerkkinä vaikka nyt se, kun miehen isä oli joutunut sairaalaan. Tässä nyt vielä tietenkin lisänä se, että hän ei ole suomalainen ja mun taitotasoni hänen äidinkielessään on hyvin vajaavainen. Mä en siis tajuaisi valtaosaa keskusteluista, vaikka hän kävisi ne vieressänikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄
P.S. Tuo ei ole hevosen pää. Hevosen pää on tällainen: 🐴Vastaus ihmetyttää. Vaikka joku olisi miten hyväntahtoinen, en silti haluaisi että hän minun tietämättäni kuulisi mitä puhun puhelimessa.
Sorry tuosta päästä, en tunne sinistä elukkaa, toinen on selvempi.
- Anonyymi
Myös naapurille!
Ei toiselle mitään raportteja tarvitse laatia, mutta mielestäni on ihan normaalia käyttäytymistä mainita kumppanilleen, kenen kanssa puhui. Tuntuisi oudolta, jos mies häipyisi jonnekin puhumaan eikä mainitsisi, kenen kanssa jutteli. Minulle ei tule yhtäkään sellaista puhelua, jota en voisi mieheni edessä puhua, vaikka toki esim luottamukselliset puhelut ystävän kanssa kävisin itsekseni, mutta siinä ei ole mielestäni mitään peiteltåvää, että kenen kanssa jutteli.
Avoimuus kuuluu mielestäni parisuhteeseen. Se ei tarkoita toisen kyttäämistä tai sitä, että kumpikaan kontrolloi toisen menemisiä tai tekemisiä, mutta jos tarvitsee erityisesti peitellä asioita, niin kaikki ei ole kunnossa.- Anonyymi
Läheisiä sisäpiirin ulkosyrjältä varmaan https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009992139.html
Kyllä minä kertoisin. Mutta jos olisin varattu, niin en puhuisi tuntemattomien miesten kanssa, ellei ne olisi työhön liittyviä ihmisiä.
Kysyisin myös itse, jos toinen ei kertoisi oma-aloitteisesti.
Sinänsä ymmärrän toiseen huoneeseen siirtymisen, jos on hälinää. Itse olen auditiivinen, eli en pysty keskittymään kunnolla puhujaan, jos samassa tilassa soi musiikki, kuuluu puhetta tai on visuaalisia ärsykkeitä (esim. tv, jossa on äänet päällä)Voithan kysyä ihan pokkana, että kuka siellä oli.
- Anonyymi
Ei ole hälyä että sen vuoksi pitäisi siirtyä.
En kehtaa kysyä. Eka oudosta puhelusta kysyin jälkeenpäin. Hän ei muistanut että olisi ollut mitään erikoista puhelua, normaaleja sukulaispuheluja kuulemma. Heti kysyi, oletko mustasukkainen. Sen jälkeen en ole kysellyt.
Mietin myös vähän, onko hänellä tarkoitus tehdä minut mustasukkaiseksi, kun en yleensä sekaannu hänen tekemisiinsä mitenkään. Josko haluaa ärsyttää. Emme asu yhdessä, miksei soita vain silloin kun olen pois, sitä vähän ihmettelen. Minusta se, jos heti kysyy onko mustasukkainen on niin sanotusti vähän haiseva homma. Toki riippuu siitä kysyykö leikkimielisesti ja kujeillen vai onko heti sellainen "tatti otsassa" -meininki.
- Anonyymi
Ei kujeillut, ihan syyttävästi sanoi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kujeillut, ihan syyttävästi sanoi.
Minun korvaan kuulostaa siltä tosiaan, että ei taida olla ihan puhtaat sokerit pussissa. Tämä on kuitenkin vain minun mielipide.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Minun korvaan kuulostaa siltä tosiaan, että ei taida olla ihan puhtaat sokerit pussissa. Tämä on kuitenkin vain minun mielipide.
Sama kokemus jostain ex-suhteesta.
- Anonyymi
Ei tarvitse. Eikä sinunkaan kuulu tietää kenen kanssa se toinen juttelee. 50/50
Asia ei ole mustavalkoinen.
Jos kumppanin pitää raportoida kenen kanssa juttelee, on jotain pahasti pielessä. Luottamus ei toimi. Tietysti on myös tilanteita, jossa luottamuksen toimimattomuuteen on syynsä. Toimivassa suhteessa pitää olla myös erillisyyttä ja luottamusta, että erillisyys ei ole paha asia. Ihmisellä pitää olla vapaus puhua työasioita tai ystävien kanssa. Ei ole tervettä, jos suhteessa on velvoite menettää yksityisyytensä ja oman itsensä. Vapaaehtoinen itse kertominen on eri asia.
Niin kuin Zena sanoi aiemmin ketjussa, ketään ei voi pitää väkisin. Jos kumppani haluaa mennä, hän menee. Jos pitää omasta osuudesta huolta eli kunnioittaa, kuuntelee, koskettaa, on läsnä, on lähellä ja huolehtii, että kumppani tuntee itsensä halutuksi, muuhun ei voi itse vaikuttaa.
Sitten asian toinen puoli on, että toista huomioiva, empaattinen ja välittävä kumppani, haluaa pitää huolta luottamuksesta. Silloin hän esim. puhumaan lähtiessä huikkaa, että pitää hoitaa yksi työasia tai jälkikäteen mainitsee puhelusta jotain sopivalla tasolla. Välittävä puoliso ei halua luoda toiselle turhaa epävarmuutta. Toki pitkässä suhteessa on luonnollista, että oma tila kasvaa ilman selittelyjä. Tasapainon, sopivan sellaisen, löytäminen on tärkeää ja riippuu kummastakin ihmisestä missä sopivan raja menee.
Valitettavasti asiassa on myös yksi kulma. Mies, joka häviää pitkiksi ajoiksi puhumaan mitään selittämättä ja alkaa samalla panostaa ulkoiseen, voi myös olla pahoilla teillä. Silti, siinäkään kohtaa ei voi kuin antaa miehen itse päättää mitä haluaa. Soittava nainen voi saada hänet tuntemaan itsensä haluttavaksi. Yleensä se on merkki, että sama tunne on päässyt hukkumaan parisuhteessa. Se on asia, johon voi vaikuttaa itse… Joskus mies herää ajoissa, kun tajuaa, että menettäisi nykyisen suhteen. Sen jälkeen keskimäärin suhteeseen sitoutuminen paranee, jos kummatkin tajuaa, että tähän on panostettava, jos halutaan pysyä yhdessä pidempään. Joskus suhde loppuu. Kyse on paljon siitä mitä ihminen on vailla (perustarpeet) ja mitä mies luulee saavansa uudelta ihmiseltä. Ja vaikka sanon mies, yhtä hyvin samat lauseet pätisi vaihtamalla tilalle sanan nainen.
Siis ap, sinuna antaisin miehelle vapauden puhua puhelimessa. Vaikka epävarmuus on haastavaa, silti et voi paljon muuta kuin odottaa ennen kuin tiedät mistä on kyse. Samaan aikaan voit miettiä oletteko jollain osa-alueella laiminlyöneet toistenne tarpeita ja mitä niille vajeille olisi tehtävissä.- Anonyymi
Ei tietenkään tarvitse kertoa toiselle yhtään mitään mistään asioista.
Mutta tämä pitää olla tietenkin molemminpuolista eli vastavuoroisesti selvää, ettei kumpikaan kerro omista asioistaan toiselle. Jos niin on sovittu, niin sehän on osapuolten yhteinen tahto.
Suhteet ovat erilaisia niiden avoimuuden suhteen. Henkilökohtaisesti pidän avoimesta keskustelusta, jossa ei tarvitse "salata" asioita toiselta, mutta tämä on jokaisen parin itse sovittava asia. - Anonyymi
Ensinnäkin, jos vietetään yhdessä iltaa puhelin on kai suljettu tai äänettömällä.
Yleisesti voin kertoa kuka soitti, muttei hänen asiansa luultavammin kuulu kumppanille.
On hyvä jos menee muualle puhumaan puhelunsa. Ei mua kiinnosta. Eikä mua saa häiritä turhalla molotuksella. Minäkin haluan puhua puheluni rauhassa.
On muuten tosi ärsyttävääkin, jos toinen roikkuu puhelimessa siinä vieressä. Ei koskaan tiedä puhuuko se puhelimeen vai mulle. Useasti käynyt niin että toinen on molottanut parikymmentä minuuttia enkä ole kuunnellut yhtään, kun luullut että toinen on vielä puhelimessa. Autossa näin käy helposti.
Ihmiset puhuvat liikaa ihan turhaa.
xLiner - Anonyymi
Kyttääminen ei ainakaan kannata.
Kun vietetään iltaa yhdessä, yhteisessä kodissa tai jommankumman kodissa, puhelimeen ei lähtökohtaisesti vastata ollenkaan, saati puhuta pitkiä puheluja. Jos puheluun on tarpeellista vastata, se pidetään mahdollisimman lyhyenä ja puhutaan toisesta huoneesta. Puhelun päätyttyä sanotaan automaattisesti kuka soitti.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251960- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822